Dat!quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:55 schreef Staal het volgende:
Wat een leuk project. Volg het graag mee en wens jullie heel veel succes!
Ik vind het een heel nobel idee !quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:15 schreef Freddeh het volgende:
Thanks, alle drie
@Vonkenboer: Alles loopt over1 aansluiting, in ieder geval het eerste jaar. De lichamelijk gehandicapte persoon zit voorlopig samen met een ander huishouden in 1 woonunit, maar de planning is dat er een 4e woonunit bij gaat komen voor haar.
De kans dat we de aansluitingen nog verder laten opsplitsen is redelijk groot, maar niet op zeer korte termijn, dat zal in ieder geval pas na halverwege volgend jaar worden.
Het idee is oorspronkelijk ontstaan in verband met de zorg voor zowel de lichamelijk gehandicapte, als de adhd/autisme belastte kinderen. De ouders van deze 'monstertjes'kunnen het soms even niet aan, waardoor het prettig is als iemand anders een deel van die zorg wat makkelijker op zich kan nemen.
oh, das alleen maar positief danquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:45 schreef Freddeh het volgende:
Tot 1 november bij m'n huidige werkgever in de Randstad. Daarnaast solliciteren naar een nieuwe baan, ben al druk bezig en heb een paar opties waar ik nog geen ja of nee op heb gezegd. Zit wel snor dus
Schoonvader blijft tot z'n pensioen in Rotterdam werken met gedeeltelijk thuiswerken. Man van m'n schoonzus heeft al een baan gevonden, en m'n andere schoonzus heeft zich intern laten overplaatsen naar Zwolle.
Werk is niet echt een groot issue dus eigenlijk(gelukkig)
Mooi, dat dit redelijk soepel gaat. Dan heeft het zo moeten zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:45 schreef Freddeh het volgende:
Tot 1 november bij m'n huidige werkgever in de Randstad. Daarnaast solliciteren naar een nieuwe baan, ben al druk bezig en heb een paar opties waar ik nog geen ja of nee op heb gezegd. Zit wel snor dus
Schoonvader blijft tot z'n pensioen in Rotterdam werken met gedeeltelijk thuiswerken. Man van m'n schoonzus heeft al een baan gevonden, en m'n andere schoonzus heeft zich intern laten overplaatsen naar Zwolle.
Werk is niet echt een groot issue dus eigenlijk(gelukkig)
Gewoon doen !quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, als ik voldoende moed verzameld heb
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, als ik voldoende moed verzameld heb
Jeetje passen er echt zo veel mensen in zo'n boerderij? Vier zonen (en adhd) wordt een hele drukke boel!quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:50 schreef Freddeh het volgende:
Samenstelling van de huishoudens is als volgt:
1: Ik (29), vrouw (29), dochter (3)
2: Schoonzus (32), man (36), 4 zoons (1, 4, 6, 8)
3: Schoonzus (30)
4: Schoonvader (60), schoonmoeder (55)
Ruim 2300m² grond, denk dat die kinderen hun energie ook wel kwijt kunnen hoorquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jeetje passen er echt zo veel mensen in zo'n boerderij? Vier zonen (en adhd) wordt een hele drukke boel!
Je hebt in ieder geval mooie natuur om door te fietsen als je even rust in je kop wilt.
Google sketchup. Even doorbijten maar als je het door hebt dan vliegen de tekeningen er uit. Filmjes met instructie te vinden op youtubequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:32 schreef Freddeh het volgende:
Fijn aanbod
We hebben trouwens een nieuw idee, waarbij de keuken wordt omgedraaid en de hoge kasten aan de linkerkant komen te staan, evenals de kookplaat er tussenin. Rechterkant komt dan een stuk werkblad, en allemaal lage kastjes met een vaatwasser en gootsteen. Het wandje aan de rechterkant wordt dan tot halverwege afgebroken (niet dragend) en wordt een soort barretje.
Ik was overigens bezig met de keukenplanner om dit visueel te maken, maar die crashte weer eens...
Of floorplanner. Wat simpeler, je kan ook minder haha. Of had je het daar al geprobeerd?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:51 schreef jpajs het volgende:
[..]
Google sketchup. Even doorbijten maar als je het door hebt dan vliegen de tekeningen er uit. Filmjes met instructie te vinden op youtube
Verre van dat, ik zit in het zonnige zuidenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:07 schreef Freddeh het volgende:
Thanks CafcaZat jij ook niet in mijn toekomstige regio?
....
Dat het Friesland is wil niet zeggen dat het altijd vriest daar hoorquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Verre van dat, ik zit in het zonnige zuiden
Gaan jullie de installaties, zoals gas water en licht ook nog splitsen? bv door tussenmeters teplaatsen ?quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:56 schreef Freddeh het volgende:
We krijgen een gezamenlijke hal. We komen dus binnen door dezelfde deur, en gaan naar de bovenverdieping via dezelfde trap. Dus de hal, trap en overloop is gedeeld.
Boven hebben we een eigen badkamer, eigen slaapkamers en op de begane grond een eigen woonkamer, keuken, toilet.
De tegeltjes zijn nog geen aanmeldingen voor, dus ik zal zorgen dat ze netjes van de muur af gaan. Welke regio woon je?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Mooie boederij, mooi project!
Is er al iemand die die tegeltjes wilde hebben?![]()
Anders houd ik me er voor aanbevolen!
Die eetkamertafel nemen ze meequote:Op maandag 22 augustus 2011 09:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mooie boerderij, mooi doel.. en mooie eetkamertafel!
Jammer dat het zo'n takke eind weg is.
heel vele succes!!!
Voorlopig gaan we per huishouden 25% betalen van de rekeningen. Mogelijk zetten we er volgend jaar extra meters e.d. tussen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:47 schreef exlurker het volgende:
[..]
Gaan jullie de installaties, zoals gas water en licht ook nog splitsen? bv door tussenmeters teplaatsen ?
Zo, er is al heel wat werk verzet met al dat inpakken en je "vakantie" moet nog beginnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:44 schreef Freddeh het volgende:
Een kleine indruk van de geordende chaos.
[ afbeelding ]
Regio Apeldoorn. Waar precies staat die fantastische boerderij?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
De tegeltjes zijn nog geen aanmeldingen voor, dus ik zal zorgen dat ze netjes van de muur af gaan. Welke regio woon je?
Appelschaquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Regio Apeldoorn. Waar precies staat die fantastische boerderij?
Dat moet ook wel, want a.s. maandag hebben we al een paar bakwagens gehuurd om de boel te verhuizen. Dus dan ben ik flink aan het touren en tillen met m'n schoonvader en zwager.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Zo, er is al heel wat werk verzet met al dat inpakken en je "vakantie" moet nog beginnen.
Hmm, oke. Heb je enig idee o pwat voor termijn die tegeltjes eruit zijn?quote:
Geeft niet. Doe je best, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:25 schreef Freddeh het volgende:
Er gaat ongetwijfeld ontzettend veel in de verkoop zodra we daar zijn. We weten op dit moment nog niet exact wat er achterblijft van de oude bewoners. Het enige dat we weten is dat er in het verleden al 3 huishoudens in hebben gezeten, en dat er nog maar 1 huishouden over was die nu in een klein flatje gaat wonen. Er blijft dus véél over, maar wat exact... Dat blijft zelfs voor ons heel even afwachten.
Naar alle waarschijnlijkheid gaat die keuken er direct volgende week al uit. Ik zal iedereen er even op wijzen dat die tegeltjes nog hergebruikt gaan worden, zodat je nog een beetje nette tegeltjes hebt. Moet er wel vast bij zeggen dat ik wel een paar tegeltjes heb gezien met barstjes erin. Ik zal wel even van dichtbij kijken, je hoort het van me.
Goed bezig en wens jullie alle wind mee.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat moet ook wel, want a.s. maandag hebben we al een paar bakwagens gehuurd om de boel te verhuizen. Dus dan ben ik flink aan het touren en tillen met m'n schoonvader en zwager.
Netjes verpakt, veel dezelfde dozen, da;s ideaal voor een verhuizing.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:44 schreef Freddeh het volgende:
Een kleine indruk van de geordende chaos.
[ afbeelding ]
Die staan er ook tussen. We halen nu op bijna dagelijkse basis nieuwe bananendozen bij de AH, Plus en Lidl. Gelukkig hebben we een enorme auto en hoeven we dus niet nóg vaker te rijdenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:47 schreef Ml-etje het volgende:
dacht eerst dat het bananendozen waren dus ben even terug gescrollt
Op een gegeven moment heb je ook het idee dat je blijft inpakken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:28 schreef Freddeh het volgende:
Ik kan m'n gat niet meer keren hier in de woonkamer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
das jammer, want dat is echt een mooie tafel.. Ik houd je topic in de gaten.. Wat ik me afvroeg. Ben je niet bang dat het je op den duur gaat beklemmen om zo dicht met die andere gezinnen in de buurt te wonen?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
De tegeltjes zijn nog geen aanmeldingen voor, dus ik zal zorgen dat ze netjes van de muur af gaan. Welke regio woon je?
[..]
Die eetkamertafel nemen ze mee
[..]
Voorlopig gaan we per huishouden 25% betalen van de rekeningen. Mogelijk zetten we er volgend jaar extra meters e.d. tussen.
Ik heb vroeger veel in Appelscha gefietst en gezwommen. Mooi dorp. Woonde toen zelf in Oosterwolde. In de winter ( jaja is ver weg ) wanneer de vaart bevroren is, kun je van Appelscha naar Oosterwolde schaatsen. Rugzak met broodjes en warme choco meequote:
Wel raar, met name omdat we (na 3 weken nog steeds) niet op onze eigen kamer slapen. Op de eerste verdieping boven het voorhuis staan nu de wandjes voor 3 kamers overeind en zijn we toe aan schilderen en een stuclaag op een flinke wand. Helaas zijn de vakantiedagen nu weer even op en moet ik terug naar het werk. De dames blijven wel in het noorden en zijn daar dus komende week druk aan het schilderen. Ik haal het laminaat deze week in de avonden uit het oude huis, zodat we vanaf komend weekend een mooie laminaatvloer op de bovenverdieping hebben.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 06:44 schreef kaasplankje het volgende:
En? Hoe was 't wakker worden in je nieuwe huis? Beetje vreemd zeker?
Was ik in eerste instantie wel bang voor. Op het moment dat het plan ontstond was dat ook het enige dat me echt tegenstond. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en heb ik wel geleerd dat we met de hele familie sowieso zo close zijn. Dan kun je ook nog wel bij elkaar onder hetzelfde dak gaan wonen. En behalve dat hebben we toch onze eigen woonruimte, als je elkaar even niet zien wil/kan kun je je altijd terugtrekken naar je eigen woonruimte.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
das jammer, want dat is echt een mooie tafel.. Ik houd je topic in de gaten.. Wat ik me afvroeg. Ben je niet bang dat het je op den duur gaat beklemmen om zo dicht met die andere gezinnen in de buurt te wonen?
Tuurlijk, doen we toch gewoon effequote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:42 schreef Lottekoekkie het volgende:
Héld met je in één dag verhuizen
Voor mij is het een gevalletje welkom-terug. De schoonfamilie schijnt wat Fries bloed in de aderen te hebben stromen, maar zijn allemaal in het westen geboren. Ik zelf ben geboren in Delfzijl, 16 jaar lang in een niet nader te noemen dorp gewoond, daarna nog wat jaartjes in de stad Groningen en toen naar het westen getrokken voor m'n vrouw.quote:
Nog niet tot in detail, maar we zijn wel aan het praten met de gemeente wat de opties exact zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je hebt het besproken met de gemeente en bekeken wat de mogelijkheden zijn? Voor grote huishoudens en/of huishoudens met bewoners met een handicap bestaan er financiële regelingen.
Haha, tofquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:38 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb vroeger veel in Appelscha gefietst en gezwommen. Mooi dorp. Woonde toen zelf in Oosterwolde. In de winter ( jaja is ver weg ) wanneer de vaart bevroren is, kun je van Appelscha naar Oosterwolde schaatsen. Rugzak met broodjes en warme choco mee.
Dat waren nog eens tijden
Heb je al een houtzagerij gevonden? Die waar ik mijn schaaldelen haal zit ongeveer 10km bij jou vandaan. Beter en goedkoper dan de gammapraxisetc!quote:Op maandag 7 november 2011 11:41 schreef Freddeh het volgende:
Ons hekwerk is enigzins aan het vergaan. Afgelopen week kwam een van de kinderen binnenlopen met een stuk metaal waarvan we eerst niet plaatsen konden wat het was. Dit bleek een stuk hekwerk te zijn dat volledig doorgeroest is. Tijd om te vervangen dus.
We hebben zitten discussieren over wat voor hekwerk we precies willen, en kwamen uit op óf schaaldelen, of metalen sierhekwerk op een gemetseld muurtje.
Omdat de schaaldelen meer iets is voor langs het grasland etc (zullen we dus ook gaan gebruiken, maar niet langs de wegzijde), hebben we gekozen voor sierhekwerk op een gemetseld muurtje.
Schaaldelen:
[ afbeelding ]
Ja waaibomenhout zeker..quote:Op woensdag 16 november 2011 07:06 schreef Freddeh het volgende:
Nee, heb er ook nog niet naar gezocht moet ik eerlijk zeggen. We hebben nog wel zat bomen staan die eruit gaan, dus hout heb ik wel
Heb je geen kachel of open haard waar je het in kunt gooien? Brand misschien snel weg maar je hebt er vast enkele warme avonden van (al is het maar van het naar binnenslepen van nieuwe voorraad houtquote:Op woensdag 16 november 2011 09:49 schreef Freddeh het volgende:
Waaibomenhout kende ik nog niet, maar heb even gegoogeld.. Thanks, heb ik wat aanDirect afvoeren naar de gemeentewerf dus.
Het brandt goed hoor.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:54 schreef Freddeh het volgende:
Het is dennenhout, dus dat gaat sowieso de haard niet in. Die hars schijnt nogal te spetteren.
En als je het echt niet binnen wilt hebben, bewaar je ze voor het kampvuur/ vuurkorf in het voorjaar.quote:
Als je van het voorjaar een fietsmeet doet, wil ik mn achterbak er voor de terugweg wel mee volgooien hoor.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:54 schreef Freddeh het volgende:
Het is dennenhout, dus dat gaat sowieso de haard niet in. Die hars schijnt nogal te spetteren.
Met m'n ogen dichtquote:Op zondag 4 december 2011 16:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Goed bezig!
Ik vroeg me zo eens af he.... Hoe slaap je er? Lekker?
Nee hoor, we zijn erger gewend en dat is de afgelopen 5 jaar prima gegaanquote:Op zondag 4 december 2011 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
Die kraan staat wel dicht op de koelkast ombouw hé Freddeh? Gaat dat geen problemen opleveren met dat spaanplaat er zo vlak naast en watergespetter?
quote:
Dankquote:Op zondag 4 december 2011 23:26 schreef bl0emetjE het volgende:
De keuken wordt mooi!! En de vloer ziet er ook super gaaf uit!
Wat voor oplossing wil je hebben, misschien weet ik wel wat zaken bij 'ons' in de buurt?quote:Op zondag 15 januari 2012 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
Mooie leuning Freddeh, wat heb je ervoor betaald? (nieuwsgierig)
Enne, ik zit nog met een computer en audiokabel wegwerkprobleem. Heb jij een tip voor een shop in de buurt van 010 waar ze me mss kunnen helpen?
Die leuning kostte ons ¤50. Vrouwlief moest sowieso in Dordrecht zijn incl. aanhanger, dus die had de ruimte om de leuning mee te nemen uit Brabant. Daadwerkelijke kosten zullen incl. brandstof dus rond de ¤60 liggen.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
Mooie leuning Freddeh, wat heb je ervoor betaald? (nieuwsgierig)
Enne, ik zit nog met een computer en audiokabel wegwerkprobleem. Heb jij een tip voor een shop in de buurt van 010 waar ze me mss kunnen helpen?
Met de buitenruimte hebben we zeker nog plannen, maar omdat het nu wat 'fris' is buiten ligt dat stil tot volgend jaar. Eerste dat in het voorjaar moet worden gedaan is de buitenmuur van het voorhuis opnieuw voegen. Behalve dat moet er in de toekomst nog een soort chaletje bij komen waar m'n schoonzus nog grotendeels op zichzelf kan gaan wonen. Of de carport blijft is nog niet zeker, ik roep al een tijdje dat die weg moet, en een nieuwe moet worden verwerkt in/aan het chaletje van de schoonzus. Ook hekwerk wordt over gesproken, evenals het volledig opnieuw indelen van de lap grond die er omheen ligt. We hebben er een flinke lap grond bij (groter dan we aanvankelijk dachten). Naast de lap grond die er standaard bij zat hebben we er nog een strook bij gekocht die er voor zorgt dat de tuin over heel de lengte bijna 2m breder is geworden, alleen was dat een stuk grasland dus staat er nog helemaal niets.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:22 schreef junkiexp het volgende:
Wow wat een project, echt heel gaaf, zeker met het achterliggende idee!!!
Wanneer wil je het klaar hebben?
Heb je ook wat meer foto's van de buitenruimte en hebben jullie hier nog plannen mee?
Ok.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:33 schreef Freddeh het volgende:
S1nn3rz, heb het nog eens nagevraagd. Dwingeloo/Geeuwerbrug hebben we niets mee gedaan. De reden dat Dwingeloo me bekend in de oren klonk was dat we daar 2 jaar geleden op vakantie waren
Dit weekend eigenlijk weer te weinig gedaan, maar ja, dat heb je als je het van de zaterdag moet hebben. Veel vertraging gehad doordat er zoveel sneeuw lag, en behalve dat moest ik het grotendeels zelf doen omdat m'n vrouw niet helemaal lekker was. Iets met maandelijkse routine...
Anyway, we hebben de sokkel voor de boekenkast staan. Nadeel is dat het stucwerk op de muur bol is aangebracht. Ik ben dus begonnen met een 2cm brede rand uit het stucwerk te beitelen zodat het plankwerk er een beetje in kan komen te vallen. Op die manier valt het allemaal neit meer op. Tenminste, dat is het plan. Volgende week meer...
Staat van het pannendak kan ik je persoonlijk verdraaid weinig over vertellen, ik heb er simpelweg de kennis (nog) niet van. Zou het je graag vertellen, maar helaas. Hoeveelheid mos valt op zich wel mee, maar sommige zijn wel grauw/zwart uitgeslagen. Ik heb me laten vertellen dat dit typisch Friese pannen zijn, maar ik geloof allesquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:33 schreef S1nn3rz het volgende:
Wat is de staat van jullie pannendak? Volgens mij zijn het, zo te zien, Mulden pannen. Zijn ze ook zwart uitgeslagen en hebben jullie veel last van mos?
Zwart uitgeslagen hebben we nu ook, en dat is geen goed teken. Komt door slechte isolatie. Verder zou je kunnen kijken of er golven in het dak zitten of dat alle pannen nog kaarsrecht op het dak liggen. Let ook goed op scheurtjes in de pannen, na ongeveer 50 jaar zijn ze echt afgeschreven.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Staat van het pannendak kan ik je persoonlijk verdraaid weinig over vertellen, ik heb er simpelweg de kennis (nog) niet van. Zou het je graag vertellen, maar helaas. Hoeveelheid mos valt op zich wel mee, maar sommige zijn wel grauw/zwart uitgeslagen. Ik heb me laten vertellen dat dit typisch Friese pannen zijn, maar ik geloof alles
heb je hem geselecteerd op basis van zijn koe-motiefje?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:17 schreef Freddeh het volgende:
En bij deze een van de eerste foto's van onze aangenomen zoon, Bauke. Een foto die gemaakt is toen hij een paar weken oud was.
[ afbeelding ]
Inmiddels is hij al 4 maanden oud, en wordt al een echte kerel
[ afbeelding ]
Met een eigen woning verveel je je nooitquote:Op maandag 14 april 2014 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Ik zou eens een nieuwe to do list moeten opstellen voor ons project. Wat ik nog heb staan klopt van geen kant meer.
We zijn vele uren bezig geweest met het herplaatsen van paaltjes, herplaatsen van gaas, plaatsen van planken voor het creëren van een bak (om zand en houtsnippers bij elkaar te houden), 6x heen en weer rijden met een aanhanger vol zand, egaliseren van het zand, storten van houtsnippers en egaliseren van de snippers.... En hier is het resultaat!
[ afbeelding ]
Deze houtsnippervlakte biedt plaats aan 5 auto's. Als je goed kijkt zie je dat er nog een paar planken moeten worden geplaatst om de 'bak' af te maken. Ook moeten er nog een paar meters gaas worden geplaatst.
Het gaas zal rond het hele erf worden doorgetrokken, ook voor langs de heg nog, en langs een ijzeren sierhek dat er verderop nog staat. Dit om de kippen op het erf te laten scharrelen en niet er omheen. Vorig jaar waren de buren daar toch niet echt heel blij mee
De dames zijn ondertussen bezig met het creëren van een groentetuin, zodat we verderop dit jaar meer zelfvoorzienend kunnen zijn qua groenten. Ook hebben we inmiddels weer 10 kippeneieren besteld, waarvan een deel is uitgekomen. Nu hopen dat er meer hennetjes dan haantjes zijn, zodat we wat meer eierproductie krijgen
Hieronder maar weer eens een nieuwe to do list. Het is een vrij algemene lijst en er staan zowel kleine als grote klussen op.
Buiten
• Bak parkeerplaats afmaken (80%)
• Gaas plaatsen (75%)
• Gaten in buitenmuur opvullen (40%)
• Toegangspoort maken voor het erf
• Trellis plaatsen tegen buitenmuur
• Kozijnen schuren en lakken
Binnen
• Stoelen schuren en lakken (50%)
• Netwerkbekabeling wegwerken (10%)
• Verlichting op zolder
• Isoleren zolderplafond
• Creëren vloertje op zolder
• Muur slaapkamer isoleren
• Verwarmingsombouw maken slaapkamer
• Inloopkast isoleren (wand/plafond)
• Inrichting inloopkast maken
• Verlichting inloopkast
• Verlichting kelder
• Schrotenwand woonkamer verwijderen
• Haard woonkamer eruit
• Buitenwand woonkamer isoleren
• Buitenwand woonkamer afwerken met gipsplaten
• Vloer woonkamer/keuken vervangen
Waarom geen sensor? Dan sta je niet in het donker maakt iemand de kelderdeur dicht.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:59 schreef Freddeh het volgende:
Dit weekend druk met de vrouw in discussie geweest over welke klussen we dit jaar gaan aanpakken, en in welke volgorde.
Jaarplan 2015
2) Verlichting kelder - We gebruiken onze kelder voor opslag van etenswaren voor de gehele woonvereniging. Gevolg daarvan is dat in de kelder regelmatig nog licht blijft branden. Op een of andere manier lijkt die lichtknop maar één kant op te werken... or does it...Luie mensen dus.
We gaan een deurschakelaar monteren, welke er voor zorgt dat het licht brandt wanneer de deur open is. Daarnaast moet bovenaan de keldertrap ook een extra lamp komen, want dat is de (momenteel te donkere) plek waar wij onze meest gebruikte spulletjes hebben staan.
Op die manier kan het natuurlijk ook, maar bij ons zit de lichtknop direct tegenover de deur, boven het trapje. Omdat de leidingen in pvc over de wandjes lopen wil ik die het liefst gewoon daar weg hebben natuurlijk, en gewoon via boven de deur laten lopen naar de schakelaar die boven de deur op het kozijn komt. Wel een nette oplossing van je trouwens!quote:Op zondag 4 januari 2015 10:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Een deurschakelaar is natuurlijk een prima oplossing, zelf heb ik dat hier in huis als volgt uitgevoerd.
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon een wandcontactdoos geplaatst op de plek van de schakelaar, de deurschakelaar op het kozijn gemonteerd en met een stukje snoer 2x1mm² o.i.d. afgemonteerd op een gewone stekker.
Op de wandcontactdoos zit aan de ene kant de bruine draad, en aan de andere kant de zwarte draad naar de lampen in mijn inloopkast
Dank je !quote:Op zondag 4 januari 2015 12:59 schreef Freddeh het volgende:
Een echt speciale reden om voor een deurschakelaar te kiezen in plaats van een sensor heb ik eigenlijk niet.
[..]
Op die manier kan het natuurlijk ook, maar bij ons zit de lichtknop direct tegenover de deur, boven het trapje. Omdat de leidingen in pvc over de wandjes lopen wil ik die het liefst gewoon daar weg hebben natuurlijk, en gewoon via boven de deur laten lopen naar de schakelaar die boven de deur op het kozijn komt. Wel een nette oplossing van je trouwens!
De was buiten hangen is ook heerlijk, tenzij de boer besluit te mesten of strooien op zijn land naast onsquote:Op woensdag 15 april 2015 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Her lijkt me zo heerlijk om de was buiten te kunnen hangen![]()
Echt buiten dan, niet zoals mijn schoonmoeder in een drukke arbeiderswijk midden in de stad.
Draadloze lijnen, klinkt ideaal
Dank je welquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |