quote:
Op donderdag 11 augustus 2011 20:20 schreef Monidique het volgende:Perry gaat zich waarschijnlijk snel kandidaat stellen. Wat ik jammer zou vinden, want hij neemt de wind uit de zeilen van die andere crazy, Bachmann, en zij is mijn favoriet.
Bachman is wel interessant, en ik denk zeker dat die een hele goede vice-presidentskandidaat zou kunnen zijn als ze haar campagne een beetje slim opzet...
zeker als Romney de kandidatuur zou winnen (wat imho enkel mogelijk is als Perry niet meedoet), hebben ze een 'zoenoffer' naar de Tea-party nodig om die binnenboord te houden...
Romney zelf geldt voor veel fiscaal-conservatieven als compleet niet geloofwaardig....
Rick Perrry is echter verderwel een compleet andere klasse dan Bachmann, iemand die werkelijk duidelijk geaccepteerdwordt binnen de Republikeinse partij-elite...
Waarbij juist de Tea-party eerder gewantrouwd wordt bij de partij-elite, nog steeds (echter, bv iemand als bachmann iis al beter bezig dan Palin die vééls teveel een eenzame loners-koersvoert en die voor de partij-elite zelfs als een 'onstuurbaar' iemand geldt die mogelijk e´meerde eigen kant schade aan kan doen... Bachmann laat zich nu ook al beter adviseren door invloedrijke republikeinse adviseurs )...
Perrry zie ik als een kandidaat die bij alle republikeinen goed aankomt (in tegenstelling tot Romney)...
die een goed economisch record heeft, politieke ervaring en een duidelijk, fiscaal conservateve boodschap en tegen belasting (Romney claimt wel nooit de belastingverhoogd te hebben, maar voerde wel nieuwe belastingen in en zorgdevia andere omwegen voor meer belastingopbrengst, terwijl zn pogingen overheidsuitgaven te doen dalen eerder qua effectiviteit betwijfel werden)...
Ik zie voor Perrry maar twee tégens.
1) de kans dat hij van Obama kan winnen blijfterg klein, en een kandidaatvan zijn formaat zal dan misschien lieverafwachten om over 4 jaar een véél betere kans te hebben...
nu verliezen zouden zn kansen dan ook kunnen kapot maken.
2) Perry is een texaan en klinkt qua accent precies als george Bush jr... een verhaal over economie,sparen en belastingen _niet_ verhogen klinkt misschien minder overtuigend als mensen gelijk aan George Bush gaan denken en dens beweringen die er erg op lijken en die de hele bende meer veroorzaakt lijken te hebben dan dat je nu echt Obama er de schuld van kan geven...
het is overigens overduidelijk dat Perrry nu iig zich wel al voorbereid, fondsenwerving is vol in gang, aannemen van adviseurs en het opzetten van eeneventueel campagneteam is ook gewoon duidelijk bezig ... hooguit zal Perry misschien ook een keuze-moment in de korte toekomst hebben liggen waar hij moet beslissen of de kans groot genoeg is dat hij het ook gaat proberen, of zn kansen domweg te klein zijn tegen Obama, en over 4 jaarvermoedelijk véél beter (wat imho een gevaarlijke keuze is, die meestal sowieso nietuitkomt, 4 jaar lang de favoriet zijn voor de verkiezingen daarna overleeft vrijwel geen politicus)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25