Heb je toevallig een zwart-wit monitor op je bureau staan? Echt ongelooflijk hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen om werkelijk alles af te schuiven op hun tegenstander(s), die aardbeving in Japan was zeker ook zijn schuld?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef StefanP het volgende:
Ja, want de Messiah doet het zo goed, niet? De door linkse intellectuelen aanbeden Obama, de briljante professor, de Great Uniter, die man heeft zoveel resultaat behaald! Benzine 2x zo duur? Check! Underemployment 20%? Check! Staatsschuld met biljoenen en begrotingstekort met 50% doen stijgen in slechts twee jaar tijd? Check! Het bedrijfsleven en de economie naar de afgrond gebracht? Check! De laagste consumer sentiment in 30 jaar tijd? Check! Holle rhetoriek en demagogie? Check!
Wat een resultaten! Je zou bijna vragen waarom... ware het niet dat iedereen met een gezond stel hersenen, iedereen die geen wereldvreemde idioot is, kon zien dat Obama een NUL was - en is - die in zijn hele leven niks gepresteerd heeft.
• Enkel in een Ivy League universiteit beland door affirmative action, niet door enig "talent" te bezitten? Check!
• Drie jaar "community organizer" (wat voor trieste community heeft trouwens een community organizer nodig in plaats van zichzelf te organiseren) gespeeld? Check!
• Tien jaar lang "professortje" gespeeld zonder ook maar ooit één publicatie te doen (goh, affirmative action leidt tot resultaten!) of ooit ook maar iets te doen dat op iemands radar te zien was?
• Tot Junior State Senator verkozen worden omdat je de enige democratische kandidaat op het stembiljet was in een democratische staat? Check!
• Slechts 160 dagen "present" stemmen (goh, beslissingen nemen is zo lastig, hoe kan het toch dat hij nu als president zo veel verantwoordelijkheid neemt en zo'n groot leider is *kuch* *hahahaha*!) en vervolgens op campagne gaan? Check!
Vervolgens een heleboel enge racisten en Marxisten to czars benoemen, zodat je handig het congressional approval proces omzeilt, de economie totaal vernielen, de CIA en intelligence community die ons veilig gehouden hebben te prosecuten (maar wel zo hypocriet zijn om vooraan te staan wanneer Bin Laden gepakt wordt, terwijl je ook nog eens altijd tegen die wetten en operaties stemde), je vakbondsmaatjes 1 biljoen aan "stimulus" te geven en a raison van 20 miljard verlies aan gemeenschapsgeld GM te "redden," de markt voor tweedehands auto's onherstelbaar te vernielen, nog een oorlogje te beginnen (wederom zonder congressional approval, want zoals hij onlangs bij zijn racistische maatjes van La Raza sprak: "believe me, the idea of of doing things on my own is very tempting"), een eind in de rondte te lullen over niet-bestaande, onrendabele "green jobs" terwijl een op de vijf Amerikanen geen werk heeft en radeloos is, enz, enz.
Ja joh, what can go wrong?
Die Perry, wat heeft die nou bereikt?
• De afgelopen 10 jaar slechts meer nieuwe banen gecreeerd dan de eerstvolgende 9 staten bij elkaar opgeteld.
• De staat die het minst door de recessie geraakt is.
• De staat waar de huizenmarkt vrijwel niet getroffen is:
[ afbeelding ]
• De staat waar de linkse staten hun lachwekkende delegates heen sturen om aan hun hoofd te krabben en te leren hoe economisch niet miserabel te falen.
• De staat waar de belastingen een van de laagste zijn.
• De staat waar de invidiuele vrijheid (je weet wel... vrijheden... waar jouw soort linkse idioten zo'n hekel aan hebben... stelletje fascisten) een van de hoogste is.
• De staat waar we een rainy day fund hebben waar andere staten alleen van kunnen dromen.
• Een echte leider die verantwoordelijkheid neemt en met voorstellen, visie en plannen komt, in tegenstelling tot Obama die enkel krijst, jankt en met veto's dreigt terwijl hij zelf NUL en NIKS bijdraagt.
• Een leider die niet aarzelt om de job-killing bureaucraten bij de EPA (je weet wel, het soort organisatie dat Obama gebruikt om z'n policies er door te drukken wanneer hij ze niet door het congres krijgt) aan te pakken?
• De staat waar het bedrijfsleven massaal naar verhuist?
• De staat waar Amerikanen massaal naar verhuizen?
Feit. Na feit. Na feit. Bron. Na bron. Na bron. Da's wat anders dan je linkse prietpraat.
Nee, Obama is inderdaad stukken beter! Wat een briljante man!
Wereldvreemde dwaas die je bent. Zoals altijd niet gehinderd door feiten. Je bent net als Obama: een blunderaar zonder enige wijsheid, resultaten of ervaring die maar niet snapt waarom zijn beleid alles stuk maakt waarmee het in aanraking komt, en die maar niet snapt waarom mensen hem uitkotsen. Hij is immers zo slim en weet alles beter! Snel, neem nog meer vrijheden af van het volk, laat je vriendjes bij de media je nog meer de hemel inprijzen, maak nog meer mensen afhankelijk van de overheid, snel, snel, wellicht dat je toch nog verkozen kan worden!
We hebben nog deze progressieve Republikein die meedingtquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat is bij de republikeinen eerder regel dan uitzondering
Hetzelfde kan gezegd worden over de mensen die voor alles de republikeinen de schuld geven, terwijl de messias toch al een paar jaar president is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heb je toevallig een zwart-wit monitor op je bureau staan? Echt ongelooflijk hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen om werkelijk alles af te schuiven op hun tegenstander(s), die aardbeving in Japan was zeker ook zijn schuld?
Dat is het mooie van de VS. Elke staat is verschillend. Klunzen als Obama hebben daar echter een hekel aan, net als ze een hekel hebben aan "rijk" en "arm," "zwart" en "wit" en alle andere verschillen. Links wil eenheidsworst; ze willen alles gelijk hebben. Daarom al die social engineering en wealth redistribution: ze kunnen het niet hebben dat in een maatschappij waar de vrije markt, individuele vrijheid en persoonlijke verantwoordelijkheid vrij gang hebben, sommigen slagen en sommigen falen. Hun beleid is er op gericht om succes te bestraffen en iedereen dan maar te doen falen. Dat is het beleid van links.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:57 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Een indrukwekkende opsomming in jouw post, maar ik vraag me of het bovenstaande hem op nationaal niveau niet net parten kan spelen (zijn het jobs uit bv Californië die hij verplaatst heeft naar zijn staat?)
Lastig he, die feiten? Obama is een idioot die op spec-ta-cu-lai-re wijze crasht en burnt. Ik had niet kunnen hopen op een betere "carriere." Als er iemand was die nog twijfels had aan het failissement van het linkse gedachtengoed, aan het abject falen van Keynesian economics, aan het falen van centrale planning, aan het falen van zijn divisive en racistische beleid, dan heb je het nu.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heb je toevallig een zwart-wit monitor op je bureau staan? Echt ongelooflijk hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen om werkelijk alles af te schuiven op hun tegenstander(s), die aardbeving in Japan was zeker ook zijn schuld?
We weten onderhand dat alles de schuld is van Obama. Maar toch even de vraag of we het hier iets meer bij onderwerp kunnen houden? Dus wat meer on-topic over de USA presidentsverkiezingen aub. Je dagelijkse gal spuwen over links doe je maar in een ander topic aub.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:25 schreef StefanP het volgende:
[..]
Lastig he, die feiten? Obama is een idioot die op spec-ta-cu-lai-re wijze crasht en burnt. Ik had niet kunnen hopen op een betere "carriere." Als er iemand was die nog twijfels had aan het failissement van het linkse gedachtengoed, aan het abject falen van Keynesian economics, aan het falen van centrale planning, aan het falen van zijn divisive en racistische beleid, dan heb je het nu.
Laat het maar aan links over om de schuld aan een ander toe te wijzen hoor. Net als Obama. Die komt ook niet verder dan stamelend de schuld aan, oh, de Arabieren en de Tsunami te geven. Verantwoordelijkheid nemen of leiderschap vertonen komt niet bij hem op.
Wat een groot leider. "Het is niet mijn schuld boe-hoe-hoe... het is de schuld van Bush... en de Tsunami.... en de Arabieren... boee--hoeee-hoeeee![]()
Een miserabele idioot die op ongeevenaarde wijze faalt. Dat is hij.
Ja hoor, hij heeft ook zijn fouten, maar waarom komen jullie daar niet mee? Ik ga geen tien minuten typen en met bronnen op de proppen komen voor jullie "amusement." Ik doe dat om mijn eigen stellingen te brengen en onderbouwen. Het zou wel eens verassend zijn om daadwerkelijk een post te zien die iets zinnigs brengt en mijn onderbouwde posts tegenspreekt in plaats van het standaard antwoordje als "racist," "Breivik" of wat voor trieste "repliek" dan ook bestaande uit hooguit twee zinnen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:25 schreef Montov het volgende:
StefanP, puur voor amusementswaarde, heeft Perry ook negatieve kenmerken of standpunten?
Dan kan je ook wel stoppen met het organiseren van verkiezingenquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:
Je kan toch niet met goed fatsoen volhouden dat de ene partij alle goeds vertegenwoordigt en de andere partij alle kwaads.
Dat vind ik dan weer niet zo'n slimme opmerking van jou...quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:28 schreef du_ke het volgende:
Dan kan je ook wel stoppen met het organiseren van verkiezingen
Verwacht je nu echt een inhoudelijke repliek op jouw onzin?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:28 schreef StefanP het volgende:
Ja hoor, hij heeft ook zijn fouten, maar waarom komen jullie daar niet mee? Ik ga geen tien minuten typen en met bronnen op de proppen komen voor jullie "amusement." Ik doe dat om mijn eigen stellingen te brengen en onderbouwen. Het zou wel eens verassend zijn om daadwerkelijk een post te zien die iets zinnigs brengt en mijn onderbouwde posts tegenspreekt in plaats van het standaard antwoordje als "racist," "Breivik" of wat voor trieste "repliek" dan ook bestaande uit hooguit twee zinnen.
Als die andere partij toch maar drie keer niks isquote:Op zondag 14 augustus 2011 21:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet zo'n slimme opmerking van jou...
Precies wat ik bedoel. Ik kom met een dozijn bronnen en bewijs, jij komt met een lachwekkend "joh dat verdient geen repliek." Maar het is goed hoor, want ik weet wat de werkelijke betekenis is: "Goh, feiten, wat moet ik nou... laat ik het maar afwuiven."quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verwacht je nu echt een inhoudelijke repliek op jouw onzin?
Dan ben je nog naïef ook!
Je hoeft geen 10 minuten te typen, ik was benieuwd of je ook negatieve aspecten aan Perry zag, maar kennelijk is dat niet 1 van "jouw stellingen". Kennelijk is het leven erg zwart-wit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja hoor, hij heeft ook zijn fouten, maar waarom komen jullie daar niet mee? Ik ga geen tien minuten typen en met bronnen op de proppen komen voor jullie "amusement." Ik doe dat om mijn eigen stellingen te brengen en onderbouwen. Het zou wel eens verassend zijn om daadwerkelijk een post te zien die iets zinnigs brengt en mijn onderbouwde posts tegenspreekt in plaats van het standaard antwoordje als "racist," "Breivik" of wat voor trieste "repliek" dan ook bestaande uit hooguit twee zinnen.
Ik heb even de bronnen en het bewijs gemist van onder meer deze stelling van jou:quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:45 schreef StefanP het volgende:
Precies wat ik bedoel. Ik kom met een dozijn bronnen en bewijs, jij komt met een lachwekkend "joh dat verdient geen repliek." Maar het is goed hoor, want ik weet wat de werkelijke betekenis is: "Goh, feiten, wat moet ik nou... laat ik het maar afwuiven."
Over perry, wat vind je van dit artikel? : http://www.infowars.com/1(...)lly-bad-president-2/quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
En? Elke staat heeft in die periode zijn uitgaven op een zelfde wijze zien stijgen. Maar laat in TX het GDP ook met bijna 70% gestegen zijn, terwijl dat in de andere staten niet het geval was. Meer inkomsten betekent dat die hogere uitgaven mogelijk waren.quote:#1 Rick Perry is a “big government” politician. When Rick Perry became the governor of Texas in 2000, the total spending by the Texas state government was approximately $49 billion. Ten years later it was approximately $90 billion. That is not exactly reducing the size of government.
Laat Forbes nou het omgekeerde beweren: TX: debt per capita $520, CA: debt per capita: $1805. TX krijgt ook de hoogst mogelijke debt rating, terwijl CA de laagst mogelijke krijgt.quote:#2 The debt of the state of Texas is out of control. According to usdebtclock.org, the debt to GDP ratio in Texas is 22.9% and the debt per citizen is $10,645. In California (a total financial basket case), the debt to GDP ratio is just 18.7% and the debt per citizen is only $9932. If Rick Perry runs for president these are numbers he will want to keep well hidden.
Zie antwoord op #1 en #2.quote:#3 The total debt of the Texas government has more than doubled since Rick Perry became governor. So what would the U.S. national debt look like after four (or eight) years of Rick Perry?
Hier ben ik het ook niet mee eens.quote:#4 Rick Perry has spearheaded the effort to lease roads in Texas to foreign companies, to turn roads that are already free to drive on into toll roads, and to develop the Trans-Texas Corridor which would be part of the planned NAFTA superhighway system. If you really do deep research on this whole Trans-Texas Corridor nonsense you will see why no American should ever cast a single vote for Rick Perry.
Welke belastingen dan? Wat een vaag argument. Zo kan ik ook tig bronnen vinden waarin staat dat Perry de belastingen heeft verlaagd. #1: small business taxes. #2: property taxes.quote:#5 Rick Perry claims that he has a “track record” of not raising taxes. That is a false claim. Rick Perry has repeatedly raised taxes and fees while he has been governor. Today, Texans are faced with significantly higher taxes and fees than they were before Rick Perry was elected.
Proest, hier moet ik toch echt even lachen. Het is een unaniem erkend feit dat TX het economisch ongehoord goed doet. Vrijwel niet getroffen door de recessie. Vrijwel niet getroffen door de huizencrisis (zie eerdere post voor bronnen voor beide).quote:#6 Even with the oil boom in Texas, 23 states have a lower unemployment rate than Texas does.
Dat is 23 jaar geleden. Gore deed zich toen voor als de conservatieveling in de democratische partij; met zijn standpunten destijds was het niet gek dat conservatieven hem verkozen boven andere democraten. Nadat hij zich later als politiek kameleon ontmaskerde, liet Perry hem keihard vallen.quote:#7 Back in 1988, Rick Perry supported Al Gore for president. In fact, Rick Perry actually served as Al Gore’s campaign chairman in the state of Texas that year.
Wat is dit nou weer voor argument?quote:#8 Between December 2007 and April 2011, weekly wages in the U.S. increased by about 5 percent. In the state of Texas they increased by just 0.6% over that same time period.
En laat het onderwijs nou door de federale overheid geregeld worden... de auteur kan zijn beklag doen bij het DoE in Washington DC, niet bij Perry.quote:#9 Texas now has one of the worst education systems in the nation. The following is from an opinion piece that was actually authored by Barbara Bush earlier this year….
• We rank 36th in the nation in high school graduation rates. An estimated 3.8 million Texans do not have a high school diploma.
• We rank 49th in verbal SAT scores, 47th in literacy and 46th in average math SAT scores.
• We rank 33rd in the nation on teacher salaries.
Echte argumenten heeft hij niet he? Wat is dit nou weer voor een kolderquote:#10 Rick Perry attended the Bilderberg Group meetings in 2007. Associating himself with that organization should be a red flag for all American voters.
Zie #8. De auteur heeft blijkbaar geen kaas gegeten van de vrije markt.quote:#11 Texas has the highest percentage of workers making minimum wage out of all 50 states.
Van mij mag hij ook veel harder optreden, ook al is hij - bijvoorbeeld - tegen sanctuary cities, iets wat de meeste gouverneurs niet eens zijn. Maar het is een feit dat het - wederom - een taak is van de federale overheid.quote:#12 Rick Perry often gives speeches about illegal immigration, but when you look at the facts, he has been incredibly soft on the issue. If Rick Perry does not plan to secure the border, then he should not be president because illegal immigration is absolutely devastating many areas of the southwest United States.
Zucht. #8 en #11 waren blijkbaar nog niet genoeg? Moet hij het nou echt een derde keer als "argument" naar voren brengen? De auteur is een idioot; het minimumloon doet meer kwaad dan goed:quote:#13 In 2007, 221,000 residents of Texas were making minimum wage or less. By 2010, that number had risen to 550,000.
Godverdomme zeg, wat een idioot om dit als "argument" naar voren te brengen. In elk beschaafd land zijn bepaalde inentingen voor kinderen verplicht. De voordelen om met Gardacil ingeent te worden zijn enorm. De auteur vindt zeker dat inentingen maar afgeschafd moeten worden zodat we weer door middeleeuwse aandoeningen geplaagd kunnen worden? Ik hoor namelijk dat het fijn is om TBC te hebbenquote:#14 Rick Perry actually issued an executive order in 2007 that would have forced almost every single girl in the state of Texas to receive the Gardasil vaccine before entering the sixth grade. Perry would have put parents in a position where they would have had to fill out an application and beg the government not to inject their child with a highly controversial vaccine. Since then, very serious safety issues regarding this vaccine have come to light. Fortunately, lawmakers in Texas blocked what Perry was trying to do. According to Wikipedia, many were troubled when “apparent financial connections between Merck and Perry were reported by news outlets, such as a $6,000 campaign contribution and Merck’s hiring of former Perry Chief of Staff Mike Toomey to handle its Texas lobbying work.”
Hahaha, dit is het slechtste wat ik ooit heb gezien! Hilarisch, maar ook triest dat een afgevaardigde zich daarmee bezig houdt. Niet verwonderlijk dat de VS in zulke problemen zit met zulke mafkezen...quote:
Volgens mij heb ik StefkeP een directe vraag gesteld. Zie mijn post van 21.52u. Als hij daar een antwoord op weet te dichten heb ik houvast om te reageren.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:35 schreef InternalMemory het volgende:
StefanP onderbouwt zijn posts tenminste met bronnen en voorbeelden. Iets wat de tegenstanders zoals DS4 hier niet doen.
Daar kunnen jullie nog een voorbeeld aan nemen.
StefanP komt met een hoop gebral, maar uiteindelijk heeft ie gewoon een hekel aan Obama omdat het een kleurling en een moslim is. Zoals de helft van die rednecks dat denken. Hij verpakt het alleen wat mooier.quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik StefkeP een directe vraag gesteld. Zie mijn post van 21.52u. Als hij daar een antwoord op weet te dichten heb ik houvast om te reageren.
Momenteel kan ik echt helemaal niets met zijn "links is volledig kut" verhaaltje.
en een marxist,e en al qaeda lid.. en ga zo maar door ....quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
StefanP komt met een hoop gebral, maar uiteindelijk heeft ie gewoon een hekel aan Obama omdat het een kleurling en een moslim is. Zoals de helft van die rednecks dat denken. Hij verpakt het alleen wat mooier.
Bachman en Perry, volgens Radio 1 zojuist, best wel ultra ultra ultra conservatief en zeer christelijk. Romney is daar de enige uitzondering op. Dit zouden de 3 meest toonaangevende kandidaten zijn.quote:
Romney is natuurlijk ook redelijk conservatief maar ultra zou ik niet zeggen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bachman en Perry, volgens Radio 1 zojuist, best wel ultra ultra ultra conservatief en zeer christelijk. Romney is daar de enige uitzondering op.
hey, als het werkt, dan werkt hetquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Die Bachmann is uitgesproken eng. Haar man runt een 'kliniek' waar homoseksuelen 'genezen' kunnen worden door middel van bijbelteksten. Hoe ziek.
De tactiek van Bachmann is nu wel om die zaken te negeren. Zij geeft aan dat er belangrijkere dingen zijn, maar het heeft er ook mee te maken dat de publieke opinie over homo's de laatste jaren sterk is verbeterd, en waar de Republikeinen het konden gebruiken in verkiezingstijd, is hun positie nu een last.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Die Bachmann is uitgesproken eng. Haar man runt een 'kliniek' waar homoseksuelen 'genezen' kunnen worden door middel van bijbelteksten. Hoe ziek.
Sowieso is het bizar om te zien hoe zoiets kleins als het homohuwelijk de gemoederen binnen de Republikeinse Partij bezighoudt. Hallo: jullie land kampt met torenhoge schulden, de kredietwaardigheid is omlaag gegaan, de economie wankelt, er lopen nog oorlogen, de gezondheidszorg is nog steeds slecht geregeld...
... en dan gaan jullie je opwinden over zo'n futiliteit? Wat een tijdsverspilling.
Iets wat gewoon zo krom is dat je het bijna niet zou geloven.quote:Last year my federal tax bill — the income tax I paid, as well as payroll taxes paid by me and on my behalf — was $6,938,744. That sounds like a lot of money. But what I paid was only 17.4 percent of my taxable income — and that’s actually a lower percentage than was paid by any of the other 20 people in our office. Their tax burdens ranged from 33 percent to 41 percent and averaged 36 percent.
Nou, dat weet ik dan niet. Wat ik wel weet is dat hij zich zo gedraagt dat het lijkt alsof hij denkt dat degene die het hardst schreeuwt gelijk heeft. En dat is natuurlijk niet zo...quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
StefanP komt met een hoop gebral, maar uiteindelijk heeft ie gewoon een hekel aan Obama omdat het een kleurling en een moslim is.
quote:Bachmann-Perry Overdrive
GOP voters are still searching for a unifying candidate.
The fight for the Republican Presidential nomination is finally getting underway in earnest, with Texas Governor Rick Perry bull-riding his way into the race and Michele Bachmann winning Saturday's straw poll in Iowa. Both events show how unsettled the GOP contest still is, as voters search for a candidate who can beat a vulnerable President Obama.
Mrs. Bachmann, the Minnesota Congresswoman, has emerged from cable-TV land in recent months to be a viable competitor. She is telegenic, a hard worker, and has planted herself at the front of the tea party parade in hostility to all things Washington. This posture matches the current public mood and helps to explain why she surpassed fellow Minnesotan Tim Pawlenty, who dropped out of the race yesterday despite a far better record of accomplishment as a fiscally conservative two-term Governor of a left-leaning state. Mrs. Bachmann is a canny politician.
At the same time, winning a straw poll of activists is a long way from persuading voters she has the experience and judgment to sit in the Oval Office. (Libertarian Ron Paul, who has no chance to win the nomination, finished a close second.) Mrs. Bachmann has a record of errant statements (see Battle of Lexington and Concord, history of) that are forgiven by Fox Nation but won't be if she makes them as a GOP standard-bearer.
More substantively, her attempt to position herself at all times as the anti-establishment outsider has made her seem on occasion less principled than opportunistic. She quickly distanced herself from Paul Ryan's Medicare reform when it came under liberal fire, even as she purports to be the scourge of uncontrolled spending. Her recent opposition to the debt-ceiling deal on grounds that GOP leaders should have insisted on first passing a balanced budget amendment, while holding only the House, was a political fantasy.
Americans are already living with the consequences of electing a President who sounded good but had achieved little as a legislator and had no executive experience. Mrs. Bachmann will have to persuade voters she isn't the conservative version of Mr. Obama.
Mr. Perry enters the race with a far more substantial record, notably 11 years leading one of America's most economically successful states. As a conservative Governor, he is bidding to fill the vacuum in the race left when Indiana's Mitch Daniels and Mississippi's Haley Barbour declined to run, and by the failure of Mr. Pawlenty to gain traction.
The Dallas Federal Reserve recently found that 37% of all new net U.S. jobs since the recession ended were created in Texas. This is no small selling point on what is likely to be the dominant issue of 2012, and Mr. Perry knows how to link job growth to Texas's policies of low taxes, spending control and tort reform.
The questions about Mr. Perry concern how well his Lone Star swagger will sell in the suburbs of Ohio, Wisconsin and Pennsylvania, where the election is likely to be decided. He can sound more Texas than Jerry Jones, George W. Bush and Sam Houston combined, and his muscular religiosity also may not play well at a time when the economy has eclipsed culture as the main voter concern.
The emergence of Mr. Perry and Mrs. Bachmann is nonetheless more evidence that GOP voters continue to have doubts about their candidates. Mitt Romney is a weak front-runner who has money and campaign experience and looks Presidential. But he gives little evidence that he has convictions beyond faith in his own technocratic expertise. Former Utah Governor Jon Huntsman is likewise running on his resume more than a philosophy of government. We would have thought that John McCain proved you can't beat Mr. Obama on biography.
Republicans and independents are desperate to find a candidate who can appeal across the party's disparate factions and offer a vision of how to constrain a runaway government and revive America's once-great private economy. If the current field isn't up to that, perhaps someone still off the field will step in and run. Now would be the time.
Laat het dan maar een enorm issue worden, want ze moet er niet mee wegkomen. Mensen die er dit soort ziekelijke opvattingen op nahouden, mogen niet aan het roer van een land komen te staan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:50 schreef Montov het volgende:
De tactiek van Bachmann is nu wel om die zaken te negeren. Zij geeft aan dat er belangrijkere dingen zijn, maar het heeft er ook mee te maken dat de publieke opinie over homo's de laatste jaren sterk is verbeterd, en waar de Republikeinen het konden gebruiken in verkiezingstijd, is hun positie nu een last.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef KurdKasim het volgende:
@dotCommunism
Waarom zouden ze? Obama is rechtser dan de meeste Republikeinen.
Republikeinen in de jaren 80, ja. De hedendaagse Republikeinen zijn enorm naar rechts verschoven. Ronald Reagan zou vandaag de dag weggehoond worden door de Tea Party.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef KurdKasim het volgende:
@dotCommunism
Waarom zouden ze? Obama is rechtser dan de meeste Republikeinen.
Ja. Haar uitspraken zijn absurd hatelijk. Sexual identity disorders, part of Satan, personal enslavement, etc. Tragisch dat zulke personen serieus worden genomen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:37 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Laat het dan maar een enorm issue worden, want ze moet er niet mee wegkomen. Mensen die er dit soort ziekelijke opvattingen op nahouden, mogen niet aan het roer van een land komen te staan.
Werkelijk tenenkrommend.quote:Alleen God kan Amerika nog redden
Oh Lord! Laat het banen regenen! O, heilige Vader, geef ons onze AAA terug! En florerende beurzen! Father, wij vragen U nederig, laat Amerika weer het machtigste land ter wereld worden! Lord, onze harten breken. We zien ruzie en onenigheid – in onze huizen en in de krochten van de regering. We zien angst op de financiële markten. Als natie zijn we vergeten wie ons heeft gemaakt, wie ons beschermt, wie ons zegent. Wij smeken om Uw vergiffenis!
verkiezingen, is bloedserieus als het om hulp van boven gaat...
Jazeker, dit soort mafketels maken steeds meer kans in de VS ben ik bang.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Werkelijk tenenkrommend.
En zo'n religek zou president kunnen worden.
Democraten EN Republikeinen zijn naar rechts opgeschoven... Ze zitten nog net niet bij elkaar op schoot!quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:02 schreef Montov het volgende:
De hedendaagse Republikeinen zijn enorm naar rechts verschoven.
te mooi om waar te zijn zou dat zijn, vier jaar lang de grootste lol bij internationale politieke discussie's...quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
En zo'n religek zou president kunnen worden.
Is dat niet iets wat je in meerdere landen ziet (bijv. Nederland)?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Democraten EN Republikeinen zijn naar rechts opgeschoven... Ze zitten nog net niet bij elkaar op schoot!
Je ziet hier in Nederland dat veel 'goede' plannen van de PVV het niet halen, maar veel onzin juist wel. Zou je zoiets met de Tea-party ook niet krijgen? Dat de extreme plannen waar zo veel over te doen is het juist wel gaan halen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
te mooi om waar te zijn zou dat zijn, vier jaar lang de grootste lol bij internationale politieke discussie's...
maar reken er niet te hardop, op dit moment is het erg slim te profileren op 'extremiteiten'.. maar als het echt op de campagnestrijd aankomt tegen de democraten zal iedereen wel weer het centrum en de nuance opzoeken... jammer toch.
Ik vind dat in NL meer het midden is verlaten en de extremen gewonnen hebben (denk aan het succes van de SP).quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:33 schreef Stupendous76 het volgende:
Is dat niet iets wat je in meerdere landen ziet (bijv. Nederland)?
De achterliggende gedachte van de republikeinen zou zijn dat het uiteindelijk positief voor de economie zou zijn, met als resultaat minder werkloosheid bladiebla. Ik vind het nogal krom dat ze zich hier aan blijven vastklampen terwijl de praktijk nu onderhand wel heeft uitgewezen dat het niet op die manier werkt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:52 schreef popolon het volgende:
Aardig stukje van Warren Buffet over het blijven knuffelen van de superrijken:
Stop Coddling the Super-Rich
[..]
Iets wat gewoon zo krom is dat je het bijna niet zou geloven.
Joh, ga toch weg met je smerige racistische aantijgingen. Triest ettertje. Ik heb aan Allen West gedoneerd (ongetwijfeld weet je niet eens wie het is) en van mij mag Cain morgen Obama vervangen in het witte huis. Racisme? Laat me niet lachen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
StefanP komt met een hoop gebral, maar uiteindelijk heeft ie gewoon een hekel aan Obama omdat het een kleurling en een moslim is. Zoals de helft van die rednecks dat denken. Hij verpakt het alleen wat mooier.
Proest. Je weet blijkbaar niet dat dit staaltje leugens van de NY Times (het Mondstuk van Obama bij uitstekquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |