abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100690311
Ja, want de Messiah doet het zo goed, niet? De door linkse intellectuelen aanbeden Obama, de briljante professor, de Great Uniter, die man heeft zoveel resultaat behaald! Benzine 2x zo duur? Check! Underemployment 20%? Check! Staatsschuld met biljoenen en begrotingstekort met 50% doen stijgen in slechts twee jaar tijd? Check! Het bedrijfsleven en de economie naar de afgrond gebracht? Check! De laagste consumer sentiment in 30 jaar tijd? Check! Holle rhetoriek en demagogie? Check!

Wat een resultaten! Je zou bijna vragen waarom... ware het niet dat iedereen met een gezond stel hersenen, iedereen die geen wereldvreemde idioot is, kon zien dat Obama een NUL was - en is - die in zijn hele leven niks gepresteerd heeft.

• Enkel in een Ivy League universiteit beland door affirmative action, niet door enig "talent" te bezitten? Check!
• Drie jaar "community organizer" (wat voor trieste community heeft trouwens een community organizer nodig in plaats van zichzelf te organiseren :') ) gespeeld? Check!
• Tien jaar lang "professortje" gespeeld zonder ook maar ooit één publicatie te doen (goh, affirmative action leidt tot resultaten! :') ) of ooit ook maar iets te doen dat op iemands radar te zien was?
• Tot Junior State Senator verkozen worden omdat je de enige democratische kandidaat op het stembiljet was in een democratische staat? Check!
• Slechts 160 dagen "present" stemmen (goh, beslissingen nemen is zo lastig, hoe kan het toch dat hij nu als president zo veel verantwoordelijkheid neemt en zo'n groot leider is *kuch* *hahahaha*!) en vervolgens op campagne gaan? Check!

Vervolgens een heleboel enge racisten en Marxisten to czars benoemen, zodat je handig het congressional approval proces omzeilt, de economie totaal vernielen, de CIA en intelligence community die ons veilig gehouden hebben te prosecuten (maar wel zo hypocriet zijn om vooraan te staan wanneer Bin Laden gepakt wordt, terwijl je ook nog eens altijd tegen die wetten en operaties stemde), je vakbondsmaatjes 1 biljoen aan "stimulus" te geven en a raison van 20 miljard verlies aan gemeenschapsgeld GM te "redden," de markt voor tweedehands auto's onherstelbaar te vernielen, nog een oorlogje te beginnen (wederom zonder congressional approval, want zoals hij onlangs bij zijn racistische maatjes van La Raza sprak: "believe me, the idea of of doing things on my own is very tempting"), een eind in de rondte te lullen over niet-bestaande, onrendabele "green jobs" terwijl een op de vijf Amerikanen geen werk heeft en radeloos is, enz, enz.

Ja joh, what can go wrong?

Die Perry, wat heeft die nou bereikt?

• De afgelopen 10 jaar slechts meer nieuwe banen gecreeerd dan de eerstvolgende 9 staten bij elkaar opgeteld.
• De staat die het minst door de recessie geraakt is.
• De staat waar de huizenmarkt vrijwel niet getroffen is:

• De staat waar de linkse staten hun lachwekkende delegates heen sturen om aan hun hoofd te krabben en te leren hoe economisch niet miserabel te falen.
• De staat waar de belastingen een van de laagste zijn.
• De staat waar de invidiuele vrijheid (je weet wel... vrijheden... waar jouw soort linkse idioten zo'n hekel aan hebben... stelletje fascisten) een van de hoogste is.
• De staat waar we een rainy day fund hebben waar andere staten alleen van kunnen dromen.
• Een echte leider die verantwoordelijkheid neemt en met voorstellen, visie en plannen komt, in tegenstelling tot Obama die enkel krijst, jankt en met veto's dreigt terwijl hij zelf NUL en NIKS bijdraagt.
• Een leider die niet aarzelt om de job-killing bureaucraten bij de EPA (je weet wel, het soort organisatie dat Obama gebruikt om z'n policies er door te drukken wanneer hij ze niet door het congres krijgt :') ) aan te pakken?
• De staat waar het bedrijfsleven massaal naar verhuist?
• De staat waar Amerikanen massaal naar verhuizen?

Feit. Na feit. Na feit. Bron. Na bron. Na bron. Da's wat anders dan je linkse prietpraat.

Nee, Obama is inderdaad stukken beter! Wat een briljante man!

Wereldvreemde dwaas die je bent. Zoals altijd niet gehinderd door feiten. Je bent net als Obama: een blunderaar zonder enige wijsheid, resultaten of ervaring die maar niet snapt waarom zijn beleid alles stuk maakt waarmee het in aanraking komt, en die maar niet snapt waarom mensen hem uitkotsen. Hij is immers zo slim en weet alles beter! Snel, neem nog meer vrijheden af van het volk, laat je vriendjes bij de media je nog meer de hemel inprijzen, maak nog meer mensen afhankelijk van de overheid, snel, snel, wellicht dat je toch nog verkozen kan worden!

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 13-08-2011 22:07:09 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_100694544
Zonder me erin verdiept te hebben leek eerst Michele Bachmann mij een hele goede, tot ik vandaag in het NRC las dat ze tegen abortus en het homohuwelijk is... Belachelijk!
pi_100695381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:23 schreef Koos_Kansloos01 het volgende:
Zonder me erin verdiept te hebben leek eerst Michele Bachmann mij een hele goede, tot ik vandaag in het NRC las dat ze tegen abortus en het homohuwelijk is... Belachelijk!
Ach dat is bij de republikeinen eerder regel dan uitzondering :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_100695618
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:23 schreef Koos_Kansloos01 het volgende:
Want dat zijn prioriteiten voor een regering in deze tijden....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_100695681
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat niet maar het speelt wel mee natuurlijk. Het leven draait om meer dan geld alleen...
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:54:25 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100698857
Zolang het maar geen democraat wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_100702381
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het zijn belangrijke indicaties voor de geestelijke gezondheid en integriteit van een kandidaat. Iemand die tegen het homohuwelijk en abortus is kun je in de regel ook niet jouw burgerrechten toevertrouwen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100702457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef StefanP het volgende:
Ja, want de Messiah doet het zo goed, niet? De door linkse intellectuelen aanbeden Obama, de briljante professor, de Great Uniter, die man heeft zoveel resultaat behaald! Benzine 2x zo duur? Check! Underemployment 20%? Check! Staatsschuld met biljoenen en begrotingstekort met 50% doen stijgen in slechts twee jaar tijd? Check! Het bedrijfsleven en de economie naar de afgrond gebracht? Check! De laagste consumer sentiment in 30 jaar tijd? Check! Holle rhetoriek en demagogie? Check!

Wat een resultaten! Je zou bijna vragen waarom... ware het niet dat iedereen met een gezond stel hersenen, iedereen die geen wereldvreemde idioot is, kon zien dat Obama een NUL was - en is - die in zijn hele leven niks gepresteerd heeft.

• Enkel in een Ivy League universiteit beland door affirmative action, niet door enig "talent" te bezitten? Check!
• Drie jaar "community organizer" (wat voor trieste community heeft trouwens een community organizer nodig in plaats van zichzelf te organiseren :') ) gespeeld? Check!
• Tien jaar lang "professortje" gespeeld zonder ook maar ooit één publicatie te doen (goh, affirmative action leidt tot resultaten! :') ) of ooit ook maar iets te doen dat op iemands radar te zien was?
• Tot Junior State Senator verkozen worden omdat je de enige democratische kandidaat op het stembiljet was in een democratische staat? Check!
• Slechts 160 dagen "present" stemmen (goh, beslissingen nemen is zo lastig, hoe kan het toch dat hij nu als president zo veel verantwoordelijkheid neemt en zo'n groot leider is *kuch* *hahahaha*!) en vervolgens op campagne gaan? Check!

Vervolgens een heleboel enge racisten en Marxisten to czars benoemen, zodat je handig het congressional approval proces omzeilt, de economie totaal vernielen, de CIA en intelligence community die ons veilig gehouden hebben te prosecuten (maar wel zo hypocriet zijn om vooraan te staan wanneer Bin Laden gepakt wordt, terwijl je ook nog eens altijd tegen die wetten en operaties stemde), je vakbondsmaatjes 1 biljoen aan "stimulus" te geven en a raison van 20 miljard verlies aan gemeenschapsgeld GM te "redden," de markt voor tweedehands auto's onherstelbaar te vernielen, nog een oorlogje te beginnen (wederom zonder congressional approval, want zoals hij onlangs bij zijn racistische maatjes van La Raza sprak: "believe me, the idea of of doing things on my own is very tempting"), een eind in de rondte te lullen over niet-bestaande, onrendabele "green jobs" terwijl een op de vijf Amerikanen geen werk heeft en radeloos is, enz, enz.

Ja joh, what can go wrong?

Die Perry, wat heeft die nou bereikt?

• De afgelopen 10 jaar slechts meer nieuwe banen gecreeerd dan de eerstvolgende 9 staten bij elkaar opgeteld.
• De staat die het minst door de recessie geraakt is.
• De staat waar de huizenmarkt vrijwel niet getroffen is:
[ afbeelding ]
• De staat waar de linkse staten hun lachwekkende delegates heen sturen om aan hun hoofd te krabben en te leren hoe economisch niet miserabel te falen.
• De staat waar de belastingen een van de laagste zijn.
• De staat waar de invidiuele vrijheid (je weet wel... vrijheden... waar jouw soort linkse idioten zo'n hekel aan hebben... stelletje fascisten) een van de hoogste is.
• De staat waar we een rainy day fund hebben waar andere staten alleen van kunnen dromen.
• Een echte leider die verantwoordelijkheid neemt en met voorstellen, visie en plannen komt, in tegenstelling tot Obama die enkel krijst, jankt en met veto's dreigt terwijl hij zelf NUL en NIKS bijdraagt.
• Een leider die niet aarzelt om de job-killing bureaucraten bij de EPA (je weet wel, het soort organisatie dat Obama gebruikt om z'n policies er door te drukken wanneer hij ze niet door het congres krijgt :') ) aan te pakken?
• De staat waar Amerikanen massaal naar verhuizen?

Feit. Na feit. Na feit. Bron. Na bron. Na bron. Da's wat anders dan je linkse prietpraat.

Nee, Obama is inderdaad stukken beter! Wat een briljante man!

Wereldvreemde dwaas die je bent. Zoals altijd niet gehinderd door feiten. Je bent net als Obama: een blunderaar zonder enige wijsheid, resultaten of ervaring die maar niet snapt waarom zijn beleid alles stuk maakt waarmee het in aanraking komt, en die maar niet snapt waarom mensen hem uitkotsen. Hij is immers zo slim en weet alles beter! Snel, neem nog meer vrijheden af van het volk, laat je vriendjes bij de media je nog meer de hemel inprijzen, maak nog meer mensen afhankelijk van de overheid, snel, snel, wellicht dat je toch nog verkozen kan worden!

:')
Ik ben het af en toe met je eens. Alleen, jouw grote probleem is dat je correlatie verwart met causatie. Lees eens het wikipedia-artikel hierover. http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zondag 14 augustus 2011 @ 06:47:41 #184
225540 Pugg
Friends forever
pi_100704216
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:24 schreef Monidique het volgende:
Een niet zo intelligente Texaanse gouverneur, what can go wrong?
Alles
  zondag 14 augustus 2011 @ 07:09:21 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_100704250
quote:
Mahatma Ghandi who said, "A nation's greatness is measured by how it treats its weakest members."

Churchill said that you measure the degree of civilisation of a society by how it treats its weakest members.

Truman said a society will be judged by how it treats its weakest members.
Toch niet de meest onbekende personen.

Maar ok, mijn voorspelling is dat de GOP niet willen regeren nu, niet erg vreemd gezien de rotzooi van de laatste 10/15 jaar, dus komen gewoon met een stel jokers. Zelfs FOX News kon er niks van maken. :D 't Negeren van de enige kandidaat die de boel een beetje op de rails heeft wordt gewoon genegeerd,

Geld wint, zeker ook bij FOX News.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_100704697
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 07:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Toch niet de meest onbekende personen.

Maar ok, mijn voorspelling is dat de GOP niet willen regeren nu, niet erg vreemd gezien de rotzooi van de laatste 10/15 jaar, dus komen gewoon met een stel jokers. Zelfs FOX News kon er niks van maken. :D 't Negeren van de enige kandidaat die de boel een beetje op de rails heeft wordt gewoon genegeerd,

Geld wint, zeker ook bij FOX News.
Welke kandidaat bedoel je?
pi_100705645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:24 schreef apple_pie het volgende:
Perry is wel de eerste waarvan ik denk dat hij een kans maakt tegen Obama.
Een president die zwaar gelovig is, belastingen wil verlagen, pro-life voorstander, tegen het homo huwelijk en een tegenstander voor het heffen van emissies op broeikasgassen is :')

Please not
BlaBlaBla
pi_100705695
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:53 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Een president die zwaar gelovig is, belastingen wil verlagen, pro-life voorstander, tegen het homo huwelijk en een tegenstander voor het heffen van emissies op broeikasgassen is :')

Please not
Ach ja, dan mogen de stemmers eventuele verdere stagnatie in elk geval volledig aan zichzelf toerekenen :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:05:28 #189
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100705834
quote:

[..]

Please not
En dat hij een onschuldige man heeft laten executeren, en leden van het onderzoeksteam heeft ontslagen 2 dagen voordat ze met een schadelijk rapport kwamen over die affaire.
Géén kloon van tvlxd!
pi_100705919
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach ja, dan mogen de stemmers eventuele verdere stagnatie in elk geval volledig aan zichzelf toerekenen :)
Stagnatie die ook een impact op ons (heel de wereld) heeft. Daarnaast kan ik er zo ontzettend slecht tegen dat hij in zijn toespraken enorm bashed op Obama, net of dat Obama de schuld van alles is. Daar wil je als kiezer toch gewoon niet op stemmen, en het ergste is nog dat hij op die momenten toegejuicht wordt, sjonge jonge:

Kan er niet gewoon eens een kandidaat komen die een frisse eerlijke blik op de huidige problemen in Amerika weergeeft zonder meteen de schuld aan de andere partij te geven.
BlaBlaBla
pi_100706163
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:10 schreef Soldier2000 het volgende:

Kan er niet gewoon eens een kandidaat komen die een frisse eerlijke blik op de huidige problemen in Amerika weergeeft zonder meteen de schuld aan de andere partij te geven.
Ik vrees dat men daar met hun compleet vastgeroeste tweepartijensysteem zich helaas niet toe kan zetten.
pi_100706967
quote:
Is Michele Bachmann nu de Republikeinse topkandidaat?
Sebastiaan Timmermans − 14/08/11, 09:50

'BREAKING! Michele Bachmann wins Ames straw Poll.' Zo liet CNN de wereld gisteren weten dat Michele Bachmann, Republikeins presidentskandidate, als winnaar in de staat Iowa eindigde. Maar waren er dan al voorverkiezingen?
Nee, die voorverkiezingen waar de Republikeinen hun presidentskandidaat bepalen, beginnen pas in februari 2012. Dat doen ze overigens wel in de staat Iowa.

Informele opiniepeiling
Gisteren was niet meer dan een informele opiniepeiling, waar de Republikeinen van Iowa op hun favoriete kandidaat konden stemmen. Dat deden ze op een dag die bol stond van de politieke toespraken en waar bijna iedere Republikeinse kandidaat een eigen tent had.

Van alle stemmen kreeg Bachmann er 4.823. Nummer twee, de Texaan Ron Paul kwam daar vlak achteraan met 4.671 stemmen. Nummer drie werd Tim Pawlenty met 2.293 stemmen.

Mitt Romney, die tot nu toe word gezien als de belangrijkste kandidaat kreeg 567 stemmen. Romney was echter niet aanwezig in Iowa en stond enkel met zijn naam op het stembiljet. Rick Perry, de gouverneur van Texas, deed een vrij opmerkelijke prestatie. Perry kondigde pas gisteren zijn kandidatuur aan en stond niet op het stembiljet. Toch schreven 718 stemmers zijn naam op het biljet.

In haar nopjes
Omdat de voorverkiezingen in Iowa starten is dit wel een belangrijke staat voor de Republikeinse kandidaten. Bachmann was dan ook in haar nopjes met haar overwinning. 'Dit is de eerste stap richting het Witte Huis in 2012', jubelde ze naar haar aanhang. 'Jullie hebben het bericht verzonden dat Barack Obama een one-term president zal zijn.'

Iowa is een zeer conservatieve en christelijke staat. Bachmann is een zeer conservatieve en christelijke kandidaat. Daarom is het niet gek dat ze het gisteren goed deed. Haar uitgesproken profiel is in de meer gematigde staten van de VS veel minder populair. Ze spreekt weinig onafhankelijke kiezers aan, zoals Mitt Romney wel doet, die in de landelijke opiniepeilingen nog altijd ruim op kop ligt. Voor Romney valt in Iowa alleen maar te verliezen en daarom liet hij zich niet zien. Sarah Palin stond ook niet op de formulieren. Zij heeft nog steeds geen beslissing genomen over het al dan niet meedoen aan de presidentsverkiezingen.

Bachmann had dus een goede dag gisteren, maar is zeker niet de Republikeinse topkandidaat. Ook de geschiedenis kan haar parten spelen. Slechts één Republikeinse kandidaat die ooit de Straw Poll won, wist daarna ook de presidentsverkiezingen te winnen. Zijn naam? George W. Bush.
pi_100707888
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door du_ke op 14-08-2011 15:26:35 (Nee, dit doen we niet.) ]
pi_100708062
quote:

[..]

Please not
Of het positief is is een andere kwestie, maar ik denk wel dat hij een echte kans maakt. Hij is trouwens ook voormalig democraat en steunde Al Gore in '88.
pi_100708453
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef StefanP het volgende:

Een indrukwekkende opsomming in jouw post, maar ik vraag me of het bovenstaande hem op nationaal niveau niet net parten kan spelen (zijn het jobs uit bv Californië die hij verplaatst heeft naar zijn staat?)

Ik moet bekennen dat ik nog nooit gehoord van Rick Perry tot een week geleden, en bijvoorbeeld wel van Ron Paul en McCain in 2008. Hoe bekend (en populair) was Rick Perry tot voor kort buiten zijn eigen staat?
pi_100708457
*O* Bachmann dus. Goede zaak. Jammer alleen dat Perry meedoet, ;(. Ik vermoed echter dat er heel wat nare zaakjes over hem naar boven en buiten komen, dus Michelle blijft in the race.
pi_100709742
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 02:30 schreef maartena het volgende:

Maar goed, dit heeft inderdaad weer weinig met de verkiezingen te maken.
Beste Maarten, jij bent degene die over de NAVO begon, jij bent degene die over de Verenigde Naties, Engeland, Frankrijk, etcetera begon. Ik constateerde slechts dat Obama illegaal een oorlog is begonnen, waarvoor hij zou moeten opstappen. Ik gaf slechts mijn mening dat een impeachment niet meer dan eerlijk is zodra een president een illegale oorlog is en dat ik dus vind dat wat dat betreft, en die mensenrechtenschendingen, het geen probleem zou zijn als Obama geen tweede termijn krijgt.

Als er iets is waar je voor zou moeten opstappen, dan is het wel bommen gooien op een ander land.

En ja, die oorlog is illegaal.

Ten eerste heb je het over de NAVO. Leuk, maar de wensen van de NAVO of de VN of Frankrijk of Rusland gaan niet boven de wetten van Amerika. Die wetten zeggen dat het congres oorlog verklaart en niet de president. En ja, als je bommen gooit op landen en mensen vermoordt en probeert het regime te veranderen, dan is dat oorlog.

Ten tweede, de War Powers Act vereist dat de president nar 60 dagen toestemming vraagt aan het parlement, daarna wordt het logischerwijs illegaal. Dit heeft Obama niet gedaan. De oorlog is illegaal.

Ten derde, als het congres niets doet, dan wordt het niet opeens legaal. Het is een schandalig falen van het congres, absoluut, maar het maakt Obama's illegale handelen niet opeens legaal op magische manier.

Ten vierde, die hele War Powers Act is niet van toepassing, want die komt pas in het spel als Amerika of haar troepen worden aangevallen, waar hier absoluut en nul komma nul procent sprake van was.

Dit was een war of choice, dit is Obama's Irak, hoe gretig Frankrijk nu ook meedoet, en bovenal: het is een illegale oorlog -beargumenteer maar dat het niet zo is- en zodra een president een illegale oorlog begint, dan is impeachment het minste wat je zou mogen verwachten.
pi_100715187
quote:
Tim Pawlenty, the former governor of Minnesota, dropped his bid for the Republican nomination for president on Sunday morning, saying his disappointing performance in Iowa’s straw poll convinced him that his campaign had run its course.
http://thecaucus.blogs.ny(...)-of-republican-race/

:W. Voorspelbaar.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:48:18 #200
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_100720599
Nou ja, eerder dan verwacht. Normaal gesproken blijft iemand wel in de race om verdere naamsbekendheid op te doen, en zich alvast te profileren voor 2016. Het moment is gewoon erg vroeg, ook al was die peiling een tegenvaller, maar 1 overhypte peiling zou geen einde moeten betekenen, zeker niet als je 'gewoon' derde wordt en dus nog wel wat mogelijkheden zijn.

Dit is wel gunstig voor Huntsman (maar zal er ook niet veel aan hebben), en vooral Romney. Bachmann gaat het echt niet worden, en Perry als vers gezicht zal nog wel wat impact hebben, en vooral Bachmann tegenwerken. Hierdoor zal Romney alleen maar steviger staan tov nominatie. En ik denk dat een vroege beslissing in de strijd ten gunst is voor Obama. Hoe langer Romney in de spotlights staat, hoe minder outsider hij wordt en meer kans op fouten en incidenten. Als Bachmann en Perry het nog lang spannend kunnen maken, dan stijgen de kansen voor de uiteindelijke kandidaat bij de GOP, imho, en dat zal echt wel Romney worden.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')