Een republikein die opkomt voor homo-belangenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Montov het volgende:
Santorum valt Iran aan vanwege het beleid richting homo's. Classic.
Geen flauw idee. Iemand als Ron Paul maakt inderdaad weinig kans, en toch probeert hij het iedere keer maar weer. Ross Perot had destijds ook teveel geld en verveelde zich volgens mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:37 schreef Hexagon het volgende:
Zeg Maarten
Kun jij mij eens uitleggen waarom er eigenlijk iedere verkiezing zoveel bij voorbaat kansloze kandidaten meedoen? Dan bedoel ik ook de kandidaten die niet tot de 2 grote partijen behoren.
Wat bezielt hen om zoveel geld en moeite weg te gooien voor een campagne die het toch niet wordt. Zijn die lui echt zo naïef?
Tis dat ik nu een huis gekocht heb en mijn wortels redelijk heb vastgeplant in California.... maar dat zou een reden kunnen zijn om halsoverkop naar Canada te vertrekken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Palin als presidente van de USA, de horror.
Ron Paul is volgens mij ook de enige GOP kandidaat die religie er NIET zo dik bovenop legt. Ja hij is ook Christelijk en tegen het homohuwelijk etc, net als alle andere kandidaten.... maar hij heeft niet de noodzaak om bij elk wissewasje God en/of Godsdienst er bij te halen, alsof dat inderdaad de redding is van Amerika.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 05:06 schreef popolon het volgende:
Ik heb even zitten zappen tussen dat en American football maar de GOP heeft er toch weer wat staan hoor. De enige die er bovenuit steekt is Paul met z'n buitenlandse politiek, waar ik het erg mee eens ben, en de economie. Voor de rest is het wat matig maar Gingrich, Cain, Romney, Bachman en de ultra conservatieve Santorum, dat was echt niks. Veel 'God bless','praying' en meer van die standaard kolder.
Jammer, had nog wat scherper gemogen maar goed, dat zal nog wel komen.
Bush is alweer vergeten. In Nederland misschien nog niet, want Irak, WMD, oorlogszuchtig, en DE reden waarom iedereen Amerika haatte tussen 2003 en 2008, maar in de VS..... is het allemaal weer de economie, die onder Obama slechts marginaal beter is geworden, en nog steeds onder enorme druk ligt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:24 schreef Monidique het volgende:
Tsja. Perry is natuurlijk een Bush 2.0. Dat is al heel wat munitie tegen hem.
De kans dat de economie afdoende aantrekt om Obama een comfortabele positie te geven is nagenoeg nul. Sterker nog, de kans is zeer groot dat er een nieuwe recessie komt (die lijkt al te zijn begonnen). Dat trekt het werkloosheidspercentage in de VS tot boven de 10% en dat resulteert zeer waarschijnlijk in een one term presidency voor Obama.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:34 schreef maartena het volgende:
Hoeveel feiten we ook hebben van hoe het nu eigenlijk in elkaar zit, en wat een enorme klootzak die Boehner ook eigenlijk wel is...... ik ben er echt NIET van overtuigd dat Obama de verkiezingen gaat winnen. Maar dat is een momentopname van NU, Augustus 2011...... als de economie in 2012 echt flink in de groei zit, dan is in 2012 iedereen de hele credit-rating/schuld problemen politiek van 2011 ook weer vergeten.
Ehm, die oorlog is volledig in handen van de NAVO. De Amerikanen geven wel militaire hardware/steun, maar het is de NAVO, en Franse/Britse generaals die de bevelen geven hier. De VS was alleen in de eerste week echt heel flink bezig, omdat de VS nu eenmaal een "fast strike capability" heeft overal ter wereld, maar staat nu geheel onder commando van de NAVO.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:32 schreef Monidique het volgende:
zijn oorlog tegen Libië is simpelweg illegaal.
Oh de Republikeinen dragen ook een ENORME schuld met zich mee met betrekking tot de recente budget deals en de meest recente schulden debacle..... En het volk ziet dat ook. Maar als straks de campagnes losbarsten, dan blijven de wandaden van het Congress meestal buiten schot..... het gebeurde immers allemaal onder leiding van Obama, en dus krijgt hij de volle laag, of dat nu terecht is of niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:37 schreef Monidique het volgende:
Toch lijken peilingen Obama niet meer de schuld ervan te geven dan de Republikeinen.
Maar de Europese leiders die ook meteen hun wapens uit het holster trokken mogen natuurlijk gewoon blijven zitten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:54 schreef Monidique het volgende:
De Libië-oorlog mag dan de Goede Oorlog zijn (ik vind van niet, ik vind het een grote fout en een misdadige schending van de soevereiniteit van Libië), het mag dan officieel een NAVO-oorlog zijn (dat is het niet, feitelijk is het altijd Frankrijk en Engeland en Amerika geweest), het mag dan nauwelijks Westerse slachtoffers kosten, wat de Amerikaanse wet betreft was de Amerikaanse deelname aan deze oorlog zo illegaal als maar kan. Zelfs Bush vroeg voor al zijn avontuurtjes tenminste nog toestemming. Dit is ongekende, zoals men dat noemt, keizerlijke hoogmoed. En Obama verdient niets minder dan impeachment daarvoor.
Dat hangt af van de wetten in die Europese landen, hè?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar de Europese leiders die ook meteen hun wapens uit het holster trokken mogen natuurlijk gewoon blijven zitten.
En als de Amerikaanse wet nu zegt dat de Amerikaanse president geheel legaal handelde? Een Amerikaanse president is immers opperbevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten, en HEEFT een zekere mate van beslissingskracht om snel te handelen in militaire operaties zonder eerst alle congresleden wakker te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:07 schreef Monidique het volgende:
Dat hangt af van de wetten in die Europese landen, hè?
Kom ik nog later op terug, maar dit heeft écht niets met de werkelijkheid te maken, op verscheidene vlakken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:20 schreef maartena het volgende:
[..]
En als de Amerikaanse wet nu zegt dat de Amerikaanse president geheel legaal handelde? Een Amerikaanse president is immers opperbevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten, en HEEFT een zekere mate van beslissingskracht om snel te handelen in militaire operaties zonder eerst alle congresleden wakker te maken.
Ik heb geen zin om door de honderden pagina's van de War Powers Act te spitten, maar het lijkt er toch sterk op dat degenen die dat WEL gedaan hebben.... tot de conclusie zijn gekomen dat Obama's bevelen geheel legaal waren onder de Amerikaanse wet. De Amerikaanse President mag, onder die War Powers Act, voor 60 dagen Amerikaanse troepen gebruiken voor oorlogsdoeleinden. Voor dat de 60 dage op zijn, is de zet aan het congress om officieel oorlog te verklaren. Dat heeft het congress gewoon genegeerd en verzaakt, dus in essentie mag Obama gewoon door gaan met deze militaire steun aan de NAVO. Er is nog een hoop modder gegooi aan de gang natuurlijk over wie, wat, en waar fouten heeft gemaakt, en of de militaire acties wel/niet mogen doorgaan, maar Obama heeft verder ook geen nieuwe bevelen gegeven, en het commando geheel overgegeven aan de NAVO, en de NAVO heeft vervolgens het recht om haar lidstaten om hulp te vragen, waaronder de VS.
Ergo, Obama heeft zijn werk gedaan, maar het Congress heeft vervolgens de boel laten varen. Obama is dus geheel rechtmatig te werk gegaan, en kan hij legaal gezien niet worden afgezet. Het is dus een beetje onzin om te roepen om "impeachment" als dat helemaal niet meer aan de orde KAN zijn. Het enige wat nog kan gebeuren is dat hij een berisping krijgt of zoiets, aangezien het Congress dus helemaal NIETS heeft gedaan in die 60 dagen.
Mweh, in Syrië gebeurt het nu tock ook? Dus om het nou noodzakelijk te noemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:06 schreef Montov het volgende:
Ingrijpen was noodzakelijk, Khadaffi stond op het punt om een hele stad uit te moorden. Dan kan je beter terugkijken op een statutair (?) weinig elegant ingrijpen dan op een nieuwe Srebrenica en weer gaan herdenken waarom de internationale gemeenschap niet ging ingrijpen. Het is echter de end-game en transitie waar het grote probleem zit bij dit soort ingrijpen.
Waarom hadden ze niets kunnen doen? Als hoofdstuk 7 ergens voor bedoeld was...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:32 schreef Monidique het volgende:
De VN had niets kunnen doen in Rwanda, zélfs als het vol zou zitten met types als Monidique, wat het niet zit.
De VS is bij Libië en Syrië redelijk op de achtergrond gebleven. Natuurlijk, bij Libië zijn ze nu militair (doch onder commando van de NAVO en niet op eigen houtje) betrokken bij het conflict, maar ze spelen geen hoofdrol. Niet meer in ieder geval, dat dezen ze alleen de eerste week.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:30 schreef apple_pie het volgende:
Mweh, in Syrië gebeurt het nu tock ook? Dus om het nou noodzakelijk te noemen.
Tsja, een keiharde en zware les, waar ze kennelijk, gezien de Libië-oorlog, weinig van geleerd hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:04 schreef maartena het volgende:
[..]
De VS hoeft niet overal politieagentje te spelen, en Irak is een keiharde en zware les geweest voor de VS om dat vooral niet te doen.
Wederom: Zo'n beetje de helft van de EU landen deden daar ook vanaf dag 1 van mee, toch lijken jouw pijlen alleen naar de VS gericht te zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 02:21 schreef Monidique het volgende:
Tsja, een keiharde en zware les, waar ze kennelijk, gezien de Libië-oorlog, weinig van geleerd hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |