Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
ok, dat is vrij gemiddeld. Ik dacht een verband te zien tussen een hoog geboortegewicht en minder vaak hoeven aanleggen.
mijn knul knijpt weliswaar nog niet hard, maar krast wel. Hij heeft scherpe nagels! Misschien ook het sokkentrucje doen. Wat hij soms ook doet is zich met zijn handjes afzetten tegen mijn borst. Hij is dan zo gretig dat hij op zijn knuistje, die hij dan vlak naast mijn tepel drukt, begint te zuigen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:07 schreef DJMO het volgende:
en sóms is de oplossing zó simpel dat je er gewoon finaal overheen kijkt. Ik heb Geert dus net maar sokjes over z'n handen gedaan. Onmogelijk om nog in de tepel te knijpen .. wat een opluchting zeg..
Niet teveel zorgen om makenquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef wickie het volgende:
Dat zijn dus de situaties die mij het meest 'beangstigen' als ik denk aan de beginperiode met 2 koters. Ook ik kan geen opa en oma bellen (het kan wel maar hoogstwaarschijnlijk is er dan niks te regelen). En aangezien ik de vorige keer maar zo heel kort heb gevoed mis ik ook nog een stukje ervaring.
Lees dus graag jullie ervaringen en eventuele oplossingen of tips.
We hebben bedacht (om het een klein beetje op te vangen in de eerste tijd) dat R. de eerste 2 weken vrij heeft en daarna op de 3 opvolgende vrijdagen ook vrij (ik heb op woensdag en vrijdag alleen met de koters). Zodat de overstap niet te heftig is in 1x en ik wel rustig een kans krijg de borstvoeding goed te kunnen opstarten. Op woensdag is mijn moeder altijd vrij en is er dus een uitvalsbasis voor me. Zo hebben we de eerste 5 weken gecovered.
10!quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.
Vanwege Ivans gewicht moest hij ook 24 of 48 uur in het ziekenhuis blijven zodat ze konden observeren of hij zijn suikergehalte zelf goed kon reguleren. Net als te licht geboren worden is (te) zwaar geboren worden dus ook een (mogelijke) complicatie.
Jij had toch een hele zware bevalling bij Ivan? En een moeilijk herstel? Of was jij dat niet?quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Pessie, ik voel me altijd heel wat als ik respect oogst voor het op de wereld zetten van een tienponder, maar de realiteit is dat ik er weinig van gemerkt heb.
Als ie klokt dan drinkt ie echt grote slokken melk. Bij mij is dat maar een paar minuten, daarna blijft ze zuigen en slikken, maar zijn de slokjes kleiner en vervolgens gaat ze loslaten/aanhappen en dan grommen omdat er niet meer voldoende komt. Dat alles in een minuut of 10 soms 15.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:18 schreef Aventura het volgende:
Haha, krachtpoepen kan ventje ook! Het is inderdaad ook geel met bolletjes. En scheten dat hij laat, soms kijk ik mijn man boos aan en dan blijkt het uit die kleine opdonder te komen
Het lijkt er indd op dat hij overdag lekker tankt. Hij neemt wel lekker de tijd, gerust een half uur per borst, maar volgens mij drinkt hij daarvan grotendeels echt effectief. Een lactatiekundige zou me eventueel kunnen vertellen of hij echt goed drinkt en hoe hij iets sneller kan 'tanken'. Maar dat is niet per se noodzakelijk, ik geniet wel van die uurtjes. En aanlegadvies is ook welkom, ik wil van dat hoedje af. In het begin gebruikte ik ze vanwege gespannen borst en vlakke tepels, maar nu meer uit gemakzucht. Baby is sterk, drukt zijn armpjes steeds ervoor, schudt met koppie en hapt gewoon niet lekker aan. Liggend lukt inmiddels helemaal niet meer, terwijl ik dat 's morgens vroeg wel prettig vind.
@Juud, ventje laat borst op een gegeven moment wel los, ook met dat gemiep erbij, maar als ik hem dan even rechtop zet en weer aanleg, drinkt hij gerust nog 20 minuten of langer door. Echt met klokken. De enige manier om te stoppen is of hem zelf ontkoppelen, of wachten tot hij in slaap is gekukeld
Kijk, dat had ik dus gemist!quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
PMgirl, de vorige keer dat het gebeurde had hij er veel last van. Veel huilen en krampen en dergelijke. En met de lactulosestroop poepte hij 4 keer, en daarna niet weer, dus vandaar dat ik even langs ben geweest bij de huisarts, het leek mij ook niet goed om eindeloos met die stroop door te gaan.
Net een flinke poepluier gehad... Nou ja, luier, meneer begon te poepen op het moment dat de vieze luier af was...quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:05 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Kijk, dat had ik dus gemist!Hopelijk loopt het vlug weer een beetje soepel!
Het aantal poepluiers is hier drastisch verminderd, naar 2 per week tot nu toe.
Haha, zul je altijd zien! Nouja, fijn dat het eruit is!quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:54 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Net een flinke poepluier gehad... Nou ja, luier, meneer begon te poepen op het moment dat de vieze luier af was...
Ervaring! Volgens mij was Nathan amper 4 weken. Wat hier direct verschil maakte was na het kolven direct aanleggen, toen kreeg Nathan dus alleen wat achtermelk binnen en hij was direct rustig. Dat vond ik echt apart. Ik ben even kwijt hoelang ik ben gaan blokvoeden, ik denk een week of 3? Als je de boel reset en je aan het blokvoeden bent merk je snel verschil. En op een gegeven moment voel je het ook wel, je borst is dan echt echt leeg (soepel) en als je kindje dan echt nog meer wil, kun je weer beginnen met de andere kant aanbieden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:10 schreef Sannne het volgende:
Fijn Lieveheerstbeestje! Dat lucht op
Tis nu zeker; ik heb een hyperlactatie. Elise heeft erg veel krampen, verslikt zich veel, spuugt veel, poept schuim en komt héél veel aan (vandaag weer gewogen; 4050. Vorige week 3700 en geboorte 3372, gedipt naar 3110).
Ik moet smorgens leegkolven en daarna blokvoeden. Eventueel voeden in de fonteinhouding, maar dit vindt ze niet echt prettig (en ik ook niet).
Ben helemaal óp. Ik kan niet meer, ze wil zo vaak en die krampen zijn hartverscheurend. Ben zelf ook nog eens ziek aan het worden, koorts en keelpijn.. Kan om alles huilen, slaap gewoon amper.
Vandaag was Elise's vader hier en dat was wel heel fijn, even haar uit handen geven. Kan dan heel verliefd naar dr staren, en schrik dan gewoon dat het genieten er zo bij in schiet als ik alles alleen moet doen..
Kortom; ik vind dr geen zak aan!Sta echt bijna op het punt kunstvoeding te kopen..
Iemand ervaring?
Als ze zo kramp heeft kun je de borst aanbieden die leeg is...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef Sannne het volgende:
Tnx voor de tips allemaal!
Uitbesteden vind ik nog lastig. Zorg liever zelf voor haar, en het flesje pakt ze ook nog niet. En als ik haar hoor huilen wil ik haar het liefst zelf troosten.. Fijn, die moedergevoelens
Maar toch zal ik dat eens moeten doen.
Vannacht vrij goed geslapen, haar liggend aangelegd en verder geslapen, en dat vind zij ook prima! (alleen niet fijn dat ik het dekbed niet over me heen kan leggen, iemand tips waar je lekkere dekens kan kopen die veilig zijn?)
Grote nadeel vind ik dat ik zo gewend ben haar met een krampjesaanval aan te leggen, maar dat is dus helemaal niet goed![]()
Is wel het enige wat haar stil krijgt..
Verder gaat het best goed hoor, hoop dat mn voeding niet teveel terug gaat lopen.. Dat lijkt me idd ook niks zoals Pessie zegt..
Wel lief van jullie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je kunt zien zit er veel variatie in. Het zou geweldig zijn als alle kindjes zo prachtig midden op het gemiddelde groeien, helaas voor ons moeders is dat niet zo. Zolang je kindje een heldere tevreden indruk maakt en goed groeit hoef je je geen zorgen te maken.
Wat betreft de signalen van je kindje. Ik ben de Dunstan methode toe gaan passen toen Nathan een week of 4 was. Het werkte hier heel goed, ik weet alleen niet of die nog toepasbaar is bij 12 weken.
Wat betreft verwennen, een baby kun je niet verwennen (een dreumes helaas wel)
Als jouw moedergevoel zegt dat je naar je kindje moet als je kindje een geluid maakt dan moet je dat ook echt doen en vooral niet nadenken over at bezoek wat er a of b of c van kan vinden en al helemaaaaaaaal niet luisteren naar "ooh die heeft toch net gehad". Het is jouw kindje, en niet dat van iemand anders.
Zo heb ik dus gisteren de was staan opvouwen, beetje zingen, dansen en gekke bekken erbij trekkend naar Bartje, die erbij zat in een wipstoeltje.... Hij vond het fantastisch!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:51 schreef Aventura het volgende:
Ik merk dat hij nu al veel behoefte aan (inter)actie heeft. Ook heel kleine baby's vervelen zich! Lekker tegen hem kletsen, zingen helpt ook. Ik probeer hem 's nachts wel in zijn bedje te laten. Dan troost ik hem met de pink en door een beetje te zingen.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
heuj! wil je die een keer showen poppedein?? die ziet er echt megahandig uit!!
en misschien ga ik ook wel over op een dubbelzijdige als de BV hier straks mag gaan lukken![]()
(eigenlijk had ik dat toen al moeten doen, 8x dgs enkelzijdig kolven, 5 maanden lang... what was i thinking)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |