mijn oudste heeft vanaf begin af aan altijd om de 4 uur gedronken en een laatste voeding rond 11/12 uur gehad. Ze kwam ook aan 5 voedingen, bij uitzondering 6. Met haar nooit een productieprobleem gehad, ook altijd voldoende te kolven.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:01 schreef pessie het volgende:
Volgens mij voedde Sonnetje Floris bij 9 weken ook nog 'maar' zo'n 5 a 6 keer per dag, kan dus wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo drinkt hij dus op 't moment vaak
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Hij kwam idd vrij snel niet meer voor nachtvoedingen idd en liet er overdag met gemak 4uur tussen (daarna legde k m wel altijd aan)quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:01 schreef pessie het volgende:
Volgens mij voedde Sonnetje Floris bij 9 weken ook nog 'maar' zo'n 5 a 6 keer per dag, kan dus wel.
Het kan dus wel! Hoe zwaar was je dochter bij de geboorte?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn oudste heeft vanaf begin af aan altijd om de 4 uur gedronken en een laatste voeding rond 11/12 uur gehad. Ze kwam ook aan 5 voedingen, bij uitzondering 6. Met haar nooit een productieprobleem gehad, ook altijd voldoende te kolven.
zij was 3765 bij 41 weken zw.schap.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het kan dus wel! Hoe zwaar was je dochter bij de geboorte?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:09 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn ervaring is dat je naarmate je langer naar je tong kijkt, je steeds meer eigenaardigheden lijkt te spotten.
ok, dat is vrij gemiddeld. Ik dacht een verband te zien tussen een hoog geboortegewicht en minder vaak hoeven aanleggen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
zij was 3765 bij 41 weken zw.schap.
Sterker nog, het tegendeel is vaak het geval. Ivan was 10 pond bij geboorte en om te zorgen dat hij niet te veel afviel en zijn suikerspiegel niet te laag werd moest ik er alert op zijn dat er niet te veel tijd tussen de voedingen zat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
ok, dat is vrij gemiddeld. Ik dacht een verband te zien tussen een hoog geboortegewicht en minder vaak hoeven aanleggen.
mijn knul knijpt weliswaar nog niet hard, maar krast wel. Hij heeft scherpe nagels! Misschien ook het sokkentrucje doen. Wat hij soms ook doet is zich met zijn handjes afzetten tegen mijn borst. Hij is dan zo gretig dat hij op zijn knuistje, die hij dan vlak naast mijn tepel drukt, begint te zuigen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:07 schreef DJMO het volgende:
en sóms is de oplossing zó simpel dat je er gewoon finaal overheen kijkt. Ik heb Geert dus net maar sokjes over z'n handen gedaan. Onmogelijk om nog in de tepel te knijpen .. wat een opluchting zeg..
Niet teveel zorgen om makenquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef wickie het volgende:
Dat zijn dus de situaties die mij het meest 'beangstigen' als ik denk aan de beginperiode met 2 koters. Ook ik kan geen opa en oma bellen (het kan wel maar hoogstwaarschijnlijk is er dan niks te regelen). En aangezien ik de vorige keer maar zo heel kort heb gevoed mis ik ook nog een stukje ervaring.
Lees dus graag jullie ervaringen en eventuele oplossingen of tips.
We hebben bedacht (om het een klein beetje op te vangen in de eerste tijd) dat R. de eerste 2 weken vrij heeft en daarna op de 3 opvolgende vrijdagen ook vrij (ik heb op woensdag en vrijdag alleen met de koters). Zodat de overstap niet te heftig is in 1x en ik wel rustig een kans krijg de borstvoeding goed te kunnen opstarten. Op woensdag is mijn moeder altijd vrij en is er dus een uitvalsbasis voor me. Zo hebben we de eerste 5 weken gecovered.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |