abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100455463
Wij hebben hier nu regelmatig enorm stinkende scheten.. En op een klein beetje poep na wat gisteren in de luier zat zitten we alweer op een week niet poepen... Dus afwachten wanneer het nu weer ineens loskomt..

En Bartje is soms zo hongerig/enthousiast dat hij eerst loopt te draaien en duwen, kreetjes loopt te slaken, tot hij de borst goed vast heeft, en de melk begint te stromen. Dan word hij rustig..
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:33:01 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100455713
Een week geen poep? Wat lang! Dan komt er straks vast een poepexplosie :D is er geen manier om de boel een beetje op gang te krijgen?
pi_100455829
lactulosestroop kan helpen, maar mocht van de huisarts pas als hij echt weer heel erg verstopt dreigt te raken..

En buikje masseren doe ik wel regelmatig, maar hij begint dan wel te drukken, maar poep komt er nog niet uit.. De huisarts maakte zich nog niet zoveel zorgen erom omdat zijn darmpjes nog wel goed klonken..
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:55:00 #179
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_100456407
Laiveneertiekje, misschien heb ik iets gemist, maar een week niet poepen is toch niet zo heel vreemd bij een bv-baby van die leeftijd?

Aventura, als je vragen of onzekerheden hebt, kan een lk die hopelijk voor je beantwoorden/wegnemen. Maar alle signalen klinken goed.

Ik zit met een regeldag, fijn, met dit weer en een kleuter binnen! :P Nouja, het hoort erbij!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:55:02 #180
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100456410
Lientje maait 's nachts wel eens met haar handen/armen, dan duw ik ze gewoon opzij en lukt het haar zo aan te happen, het is dan ook donker dus ze ziet niet altijd goed dat ze al voor de borst ligt. :')

Overdag legt ze haar armen neer als ze op schoot ligt en de borst ziet, dan weet ze heel goed dat ze het snelst kan drinken als ze rustig gaat liggen.
pi_100456545
PMgirl, de vorige keer dat het gebeurde had hij er veel last van. Veel huilen en krampen en dergelijke. En met de lactulosestroop poepte hij 4 keer, en daarna niet weer, dus vandaar dat ik even langs ben geweest bij de huisarts, het leek mij ook niet goed om eindeloos met die stroop door te gaan.
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:00:19 #182
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100456597
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:18 schreef Aventura het volgende:
Haha, krachtpoepen kan ventje ook! Het is inderdaad ook geel met bolletjes. En scheten dat hij laat, soms kijk ik mijn man boos aan en dan blijkt het uit die kleine opdonder te komen :D

Het lijkt er indd op dat hij overdag lekker tankt. Hij neemt wel lekker de tijd, gerust een half uur per borst, maar volgens mij drinkt hij daarvan grotendeels echt effectief. Een lactatiekundige zou me eventueel kunnen vertellen of hij echt goed drinkt en hoe hij iets sneller kan 'tanken'. Maar dat is niet per se noodzakelijk, ik geniet wel van die uurtjes. En aanlegadvies is ook welkom, ik wil van dat hoedje af. In het begin gebruikte ik ze vanwege gespannen borst en vlakke tepels, maar nu meer uit gemakzucht. Baby is sterk, drukt zijn armpjes steeds ervoor, schudt met koppie en hapt gewoon niet lekker aan. Liggend lukt inmiddels helemaal niet meer, terwijl ik dat 's morgens vroeg wel prettig vind.

@Juud, ventje laat borst op een gegeven moment wel los, ook met dat gemiep erbij, maar als ik hem dan even rechtop zet en weer aanleg, drinkt hij gerust nog 20 minuten of langer door. Echt met klokken. De enige manier om te stoppen is of hem zelf ontkoppelen, of wachten tot hij in slaap is gekukeld :D
Als ie klokt dan drinkt ie echt grote slokken melk. Bij mij is dat maar een paar minuten, daarna blijft ze zuigen en slikken, maar zijn de slokjes kleiner en vervolgens gaat ze loslaten/aanhappen en dan grommen omdat er niet meer voldoende komt. Dat alles in een minuut of 10 soms 15.

Ik het begin zat ik ook drie kwartier tot een uur met haar, alles bij elkaar, ze dronk ook zo 20/25 minuten per borst. Soms vermoeind, maar ook heel fijn, vond ik. Het zijn goed uitrust momenten geweest voor mij.
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:05:57 #183
94046 PM-girl
pi_100456772
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
PMgirl, de vorige keer dat het gebeurde had hij er veel last van. Veel huilen en krampen en dergelijke. En met de lactulosestroop poepte hij 4 keer, en daarna niet weer, dus vandaar dat ik even langs ben geweest bij de huisarts, het leek mij ook niet goed om eindeloos met die stroop door te gaan.
Kijk, dat had ik dus gemist! :) Hopelijk loopt het vlug weer een beetje soepel!

Het aantal poepluiers is hier drastisch verminderd, naar 2 per week tot nu toe.
*
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:24:13 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100457309
Hier ook Juud, ik zit lekker op bed met het dekbed over mijn benen, baby dicht tegen me aan. Soms een boek bij de hand, vaker de ipad. Ik kijk bijvoorbeeld rustig een aflevering op uitzendinggemist.nl :D Waar ik wel op moet letten is mezelf; tijdens die lange sessies (met daartussenin verschonen, spelen, soms een beetje troosten) vergeet ik te eten en te drinken. Als mijn man er is brengt hij me weleens ontbijt of lunch, maar als ik alleen ben schiet dat er soms helemaal bij in. Erg slecht. Ik hoop dat het over 8 weken toch iets minder intensief is. Ik krijg weliswaar voldoende slaap, maar ik heb weinig energie. Een hele dag werken lijkt me nu echt onoverkomelijk. Laat staan erbij sporten, wat ik voor mijn zwangerschap deed en ook graag weer wil doen.
pi_100460427
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:05 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Kijk, dat had ik dus gemist! :) Hopelijk loopt het vlug weer een beetje soepel!

Het aantal poepluiers is hier drastisch verminderd, naar 2 per week tot nu toe.
Net een flinke poepluier gehad... Nou ja, luier, meneer begon te poepen op het moment dat de vieze luier af was... :')
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:19:17 #186
94046 PM-girl
pi_100465884
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:54 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Net een flinke poepluier gehad... Nou ja, luier, meneer begon te poepen op het moment dat de vieze luier af was... :')
Haha, zul je altijd zien! Nouja, fijn dat het eruit is!
*
pi_100492281
Fijn Lieveheerstbeestje! Dat lucht op :D

Tis nu zeker; ik heb een hyperlactatie. Elise heeft erg veel krampen, verslikt zich veel, spuugt veel, poept schuim en komt héél veel aan (vandaag weer gewogen; 4050. Vorige week 3700 en geboorte 3372, gedipt naar 3110).
Ik moet smorgens leegkolven en daarna blokvoeden. Eventueel voeden in de fonteinhouding, maar dit vindt ze niet echt prettig (en ik ook niet).

Ben helemaal óp. Ik kan niet meer, ze wil zo vaak en die krampen zijn hartverscheurend. Ben zelf ook nog eens ziek aan het worden, koorts en keelpijn.. Kan om alles huilen, slaap gewoon amper.

Vandaag was Elise's vader hier en dat was wel heel fijn, even haar uit handen geven. Kan dan heel verliefd naar dr staren, en schrik dan gewoon dat het genieten er zo bij in schiet als ik alles alleen moet doen..

Kortom; ik vind dr geen zak aan! :( Sta echt bijna op het punt kunstvoeding te kopen..
Iemand ervaring?
pi_100496403
Geen ervaring, maar ik wil je toch even sterkte wensen Sannne. :*
pi_100496422
Te veel melk is misschien wel vervelender dan te weinig melk. Absoluut geen luxe probleem. Blokvoeden en inderdaad je borsten leegkolven zodat ze soort resetten is heel goed en effectief.
Het is echt extreem vervelend, maar door die maatregelen zal je productie echt gaan afnemen en zal het echt beter gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100496697
Ik heb geen ervaring met hyperlactatie, maar wel met het gevoel dat je niet kunt genieten omdat je steeds bezig moet zijn met zorgen. Kun je haar niet een paar uur uitbesteden zodat jij kunt bijslapen en even niet hoeft?
Daarna kon ik er altijd weer veel beter tegen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:27:07 #191
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100496980
Sannne :*
Is er niemand in de buurt die een nachtje kan komen slapen om haar door de krampjes te helpen zodat jij in elk geval dan kan slapen?
Als je uitgerust bent, kun je er weer wat beter tegen.

Harry sliep de hele dag in de draagdoek tegen mij aan overdag. Zo had ik hem altijd bij me en ik had toch mijn handen vrij.
pi_100496990
Oh ja, en omdat je toch al moet kolven, kun je natuurlijk een flesje laten geven... Dan kun jij misschien ff bij tukken... Als je de melk in de koelkast zet is het 5 dagen houdbaar..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:38:11 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100498146
@Sannne, ik heb er ook geen ervaring mee, het lijkt me wel enorm vervelend. Dat het nu niet lekker loopt en je zo moe bent werkt elkaar natuurlijk nogal tegen. Kijk idd of iemand je kan helpen en pak hulp aan als mensen aanbieden iets voor je te doen. Al is het maar voor je koken of boodschappen halen, ik vond dat nogal gedoe in het begin...

Het is af en toe pittig om in 'dienst' te zijn van je kindje. Maar als ze kunstvoeding krijgt is het enige voordeel dat je haar uit handen kan geven en niet zelf hoeft te voeden, maar dat kan met afgekolfde melk ook. De krampen zullen door kunstvoeding niet minder worden.

Het trekt vast wel weer bij de komende dagen, probeer ook te genieten zo nu en dan. :*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:20:54 #194
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100501230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:10 schreef Sannne het volgende:
Fijn Lieveheerstbeestje! Dat lucht op :D

Tis nu zeker; ik heb een hyperlactatie. Elise heeft erg veel krampen, verslikt zich veel, spuugt veel, poept schuim en komt héél veel aan (vandaag weer gewogen; 4050. Vorige week 3700 en geboorte 3372, gedipt naar 3110).
Ik moet smorgens leegkolven en daarna blokvoeden. Eventueel voeden in de fonteinhouding, maar dit vindt ze niet echt prettig (en ik ook niet).

Ben helemaal óp. Ik kan niet meer, ze wil zo vaak en die krampen zijn hartverscheurend. Ben zelf ook nog eens ziek aan het worden, koorts en keelpijn.. Kan om alles huilen, slaap gewoon amper.

Vandaag was Elise's vader hier en dat was wel heel fijn, even haar uit handen geven. Kan dan heel verliefd naar dr staren, en schrik dan gewoon dat het genieten er zo bij in schiet als ik alles alleen moet doen..

Kortom; ik vind dr geen zak aan! :( Sta echt bijna op het punt kunstvoeding te kopen..
Iemand ervaring?
Ervaring! Volgens mij was Nathan amper 4 weken. Wat hier direct verschil maakte was na het kolven direct aanleggen, toen kreeg Nathan dus alleen wat achtermelk binnen en hij was direct rustig. Dat vond ik echt apart. Ik ben even kwijt hoelang ik ben gaan blokvoeden, ik denk een week of 3? Als je de boel reset en je aan het blokvoeden bent merk je snel verschil. En op een gegeven moment voel je het ook wel, je borst is dan echt echt leeg (soepel) en als je kindje dan echt nog meer wil, kun je weer beginnen met de andere kant aanbieden.
Heb je iemand in je omgeving die je even kan helpen? Voedingen uit handen geven met flesjes is helaas niet zo handig met overproductie, het is juist belangrijk om de productie zo snel mogelijk weer op de rit te krijgen.

Oh ja, ik heb ook nog ervaring met onderproductie, en ik moet zeggen dat ik dag en nacht nakolven ook wel erg vervelend vond.

Van kunstvoeding kan ze inderdaad ook krampjes krijgen.
pi_100502282
Tnx voor de tips allemaal!
Uitbesteden vind ik nog lastig. Zorg liever zelf voor haar, en het flesje pakt ze ook nog niet. En als ik haar hoor huilen wil ik haar het liefst zelf troosten.. Fijn, die moedergevoelens ;)
Maar toch zal ik dat eens moeten doen.

Vannacht vrij goed geslapen, haar liggend aangelegd en verder geslapen, en dat vind zij ook prima! (alleen niet fijn dat ik het dekbed niet over me heen kan leggen, iemand tips waar je lekkere dekens kan kopen die veilig zijn?)

Grote nadeel vind ik dat ik zo gewend ben haar met een krampjesaanval aan te leggen, maar dat is dus helemaal niet goed :?
Is wel het enige wat haar stil krijgt..
Verder gaat het best goed hoor, hoop dat mn voeding niet teveel terug gaat lopen.. Dat lijkt me idd ook niks zoals Pessie zegt..

Wel lief van jullie! :*
pi_100502467
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:50 schreef Sannne het volgende:
Tnx voor de tips allemaal!
Uitbesteden vind ik nog lastig. Zorg liever zelf voor haar, en het flesje pakt ze ook nog niet. En als ik haar hoor huilen wil ik haar het liefst zelf troosten.. Fijn, die moedergevoelens ;)
Maar toch zal ik dat eens moeten doen.

Vannacht vrij goed geslapen, haar liggend aangelegd en verder geslapen, en dat vind zij ook prima! (alleen niet fijn dat ik het dekbed niet over me heen kan leggen, iemand tips waar je lekkere dekens kan kopen die veilig zijn?)

Grote nadeel vind ik dat ik zo gewend ben haar met een krampjesaanval aan te leggen, maar dat is dus helemaal niet goed :?
Is wel het enige wat haar stil krijgt..
Verder gaat het best goed hoor, hoop dat mn voeding niet teveel terug gaat lopen.. Dat lijkt me idd ook niks zoals Pessie zegt..

Wel lief van jullie! :*
Als ze zo kramp heeft kun je de borst aanbieden die leeg is...
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:10:47 #197
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100503055
Zoals laatst al gezegd: Met krampjes leg je haar op haar buik met haar hoofd in je elleboog en dan lekker over haar ruggetje wrijven.
pi_100504577
Dan wordt ze echt woedend Pessie haha. De lege borst is wel een goed idee!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:57:40 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100504779
Sannne, mijn mupke ligt ook bij me in bed te slapen, ik heb een t-shirt aan veelal, dan trek ik het dekbed niet hoog over me heen, ligt het alleen over mijn heup en benen.
En Lientje ligt met haar benen over mijn dekbed heen, zodat ik hem niet over haar heen kan trekken. Zij heeft gewoon een pyjamapak aan en/of een romper en slaapzak.
pi_100633924
Veranderen eigenlijk de hongersignalen van een baby met de tijd?
Mijn zoon is nu bijna 12 weken, wij hadden een wat moeilijkere start wat BV betreft. Eerst was ik blij dat hij überhaupt nog aan de borst ging drinken, maar ik merk dat ik nu onzeker wordt of die wel genoeg binnenkrijgt.
Hoe meer ik over borstvoeding lees, bijvoorbeeld over clusteren en regeldagen en aantal voedingen/ luiers, hoe onzekerder ik eigenlijk wordt. Opeens weet ik niet meer of een verandering in gedrag gewoon normaal is en bij de ontwikkeling van de baby hoort, of dat het eigenlijk een signaal is dat ik zou moeten oppikken en er iets mee zou moeten doen. Ik voed op verzoek, maar hou wel in een schriftje bij, hoeveel voedingen die had, hoeveel poep- en plasluiers en of ik de vitamines heb gegeven. Gewoon omdat ik het anders vergeet.

Toen zag ik dat het aantal luiers opeens maar op 4 per dag uitkwam. Een tijdje geleden heb ik rond elke voeding de luier vervangen, inmiddels vervang ik de luiers eigenlijk alleen maar nog, wanneer er in is gepoept of wanneer ze "vol" zijn.
Toen bedacht ik mij opeens dat 4 luiers en 6 voedingen misschien iets weinig zijn, maar ligt dat nu eraan dat hij niet genoeg binnenkrijgt of omdat ik langer wacht met het vervangen van de luier en ik zijn hongersignalen niet goed zie?
Hm, ik ging verder lezen op internet, maar het kan zo verschillend zijn per kind. Ik vraag mij eigenlijk af of ik alle hongersignalen wel goed herken. Een baby huilt natuurlijk weleens en eerlijk gezegd, soms weet ik echt niet wat die nu heeft. Is die gewoon moe, zeurt die hij een beetje of heeft die echt honger. Hij sabbelt ook steeds vaker op zijn handje/ vuistje ... ontdekt die zijn vingers, heeft die zuigbehoefde of heeft die echt nog honger???
Op zich lijkt die wel te groeien en over het algemeen een tevreden baby, maar is die dat ook???

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 12-08-2011 12:09:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')