abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100285818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Karremans en zijn mensen hebben die 7000 mensen juist weggebracht naar de moordenaars toe

[..]

De Serven waren de enclave binnengekomen en die mensen meegenomen, er is door de VN troepen niemand 'weggebracht'.
pi_100285834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:28 schreef Clan het volgende:

Dan ken jij de term 'chain of command' niet. Karremans klaagt bijn zijn meerdere in rang en die klaagt bij de politiek, en een generaal mag nooit invloed uitoefenen op de politiek, dat is ook verboden.
De generaals gaan natuurlijk wel degelijk in gesprek met de politiek.
pi_100285873
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef thumbnail het volgende:

Dus ook bij jou gaat je eigen loopbaan voor de verantwoordelijkheid over je manschappen en degenen die je moet verdedigen?
Lekker laf.
Je moet beter lezen knuppel. Als Den Haag morgen beslist dat ik zaterdag in Afrika nodig ben dan pak ik mijn tas in en ga ik met mijn discipelen die kant op. Of ik nou een mening heb over de inzet doet niet terzake.
pi_100285883
Bovendien zijn Karadzic en Mladic oorlogsmisdadigers. Die kun je niet bestrijden met een goede dialoog of heldengedrag, alleen met wapens.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100285895
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan konden we trots zijn op de man, lafaards zijn snel vergeten
Jij begrijpt helemaal niet waarover je spreekt.
pi_100286069
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:31 schreef Trommeldaris het volgende:

de verantwoordelijkheid over zijn manschappen en degene die hij moet verdedigen. In dit geval was het of/of geweest.
Ik bedoel niet tijdens de slachting maar lang daarvoor.
De Canadese bevelvoerder die hij afloste kon niet begrijpen dat Nederland zo met zich liet spotten.
Dat was namelijk al een tijdje aan de gang.
De vuurkracht van Nederland was te licht waardoor zij niet konden terugvuren en toen kwamen de Serviers op het nieuws terwijl ze in Nederlandse panstervoertuigen reden.
Als je dan nog niet tegen je meerderen kun vertellen dat je niet in staat bent je taak uit te voeren dan ben je geen goede bevelvoerder.
pi_100286075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:33 schreef thumbnail het volgende:

[..]

De generaals gaan natuurlijk wel degelijk in gesprek met de politiek.
Karremans was een Luitenant-kolonel, geen generaal.

Er zijn geen generaals met de politiek in discussie gegaan, Voorhoeve is net zolang de generaals afgegaan totdat hij er één vond die positief instemde met de missie zodat hij die in de Tweede kamer kon opvoeren om die missie door te laten gaan.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:37:56 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_100286083
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dus ook bij jou gaat je eigen loopbaan voor de verantwoordelijkheid over je manschappen en degenen die je moet verdedigen?
Lekker laf.
Een bevelhebber is in de eerste plaats verantwoordelijk voor zijn manschappen. Ingrijpen had tot een zekere dood van 600 NL soldaten geleid. Dus in deze heeft hij wel degelijk zijn verantwoordelijkheid genomen.

Hetzelfde geld voor brandweer, politie en de ambulancemedewerkers: de eigen veiligheid gaat voor die van de slachtoffers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_100286107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:33 schreef AchJa het volgende:

Je moet beter lezen knuppel. Als Den Haag morgen beslist dat ik zaterdag in Afrika nodig ben dan pak ik mijn tas in en ga ik met mijn discipelen die kant op. Of ik nou een mening heb over de inzet doet niet terzake.
Dat zeg ik, knuppel.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:42:58 #60
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_100286340
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:38 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat zeg ik, knuppel.
Dus jij zegt ook dat elke militair in plaats van de missies die ze krijgen uitvoeren, hun eigen plan moeten trekken als ze denken het beter te weten?

Dat gaat nog interessante conflicten opleveren.
pi_100286425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:38 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat zeg ik, knuppel.
Okee, dan snap je het begrip "militair" niet helemaal. Stel dat morgen de Duitsers/ Russen of wat voor land dan ook aan de deur staat te rammelen, moet ik dan ook maar bedanken voor de eer?

Of vind je het wel prima dat wij massaal aftakken en jou in je sop laten gaar koken?
pi_100286580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:37 schreef Clan het volgende:

Karremans was een Luitenant-kolonel, geen generaal.

Er zijn geen generaals met de politiek in discussie gegaan, Voorhoeve is net zolang de generaals afgegaan totdat hij er één vond die positief instemde met de missie zodat hij die in de Tweede kamer kon opvoeren om die missie door te laten gaan.
Karremans was geen generaal maar hij had het bevel daar en hij moest doen wat hem werd bevolen.
Als een land geen middelen meer heeft dan is het begrijpelijk dat je met je laatste krachten nog doet wat je kunt maar dat was hier niet aan de orde.
Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inzetten.
pi_100286607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:37 schreef StateOfMind het volgende:

Een bevelhebber is in de eerste plaats verantwoordelijk voor zijn manschappen. Ingrijpen had tot een zekere dood van 600 NL soldaten geleid. Dus in deze heeft hij wel degelijk zijn verantwoordelijkheid genomen.

Hetzelfde geld voor brandweer, politie en de ambulancemedewerkers: de eigen veiligheid gaat voor die van de slachtoffers.
Ik bedoel lang voor de slachting.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:48:57 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100286639
Maar het was dus beter geweest asl die karremens niet daarheen gestuurd was.
Volstrekt zinloze zaak op deze manier
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100286680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef AchJa het volgende:

Okee, dan snap je het begrip "militair" niet helemaal. Stel dat morgen de Duitsers/ Russen of wat voor land dan ook aan de deur staat te rammelen, moet ik dan ook maar bedanken voor de eer?

Of vind je het wel prima dat wij massaal aftakken en jou in je sop laten gaar koken?
Als hier de kazernes vol liggen met wapens en ze sturen jou er met een stok op af dan heb ik het vage vermoeden dat jij toch ergens denkt dat er iets niet klopt.
pi_100286698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:47 schreef thumbnail het volgende:

Karremans was geen generaal maar hij had het bevel daar en hij moest doen wat hem werd bevolen.
Als een land geen middelen meer heeft dan is het begrijpelijk dat je met je laatste krachten nog doet wat je kunt maar dat was hier niet aan de orde.
Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inztten.
Ah, en wie wilde die middelen niet inzetten?
pi_100286699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Maar het was dus beter geweest asl die karremens niet daarheen gestuurd was.
Volstrekt zinloze zaak op deze manier
want dan had degene die er wel was exact hetzelfde gedaan

of als je bedoeld dat we niemand hadden gestuurd was dit voor ons simpelweg geen probleem geweest
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:50:33 #68
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_100286712
Ik zal mij maar bescheiden opstellen en enkel zeggen dat er hier wel héél erg veel betweters zitten (waarschijnlijk nog onder moeders rok), die denken hoe het wel moest :')

Vraag aan jullie! Zijn jullie er geweest? waarschijnlijk voor de meesten niet vrees ik, iets met moeders en in de luiers :+
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_100286717
quote:

[..]

Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inztten.
Je hebt wel een grote bek zo vanaf de zijlijn, maar wat had hij volgens jou dan moeten doen?
Ga je eens verdiepen in de materie en lees en luister naar de reacties en commentaren van mensen die daar waren .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:52:09 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100286805
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

want dan had degene die er wel was exact hetzelfde gedaan

of als je bedoeld dat we niemand hadden gestuurd was dit voor ons simpelweg geen probleem geweest
Tuurlijk niet, er zijn ook echte soldaten die willen sterven voor de goede zaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100286824
quote:

[..]

Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inzetten.
en die gaan we ook zomaar allemaal inzetten voor de verdediging van een ander volk :')
pi_100286842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:49 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als hier de kazernes vol liggen met wapens en ze sturen jou er met een stok op af dan heb ik het vage vermoeden dat jij toch ergens denkt dat er iets niet klopt.
En? Wiens schuld is dat dan? Mijn schuld of ligt dat toch ergens anders? Maar bedankt voor de bevestiging.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:53:13 #73
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100286862
De beste stuurlui staan weer eens aan wal...
pi_100286904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:50 schreef AchJa het volgende:

Ah, en wie wilde die middelen niet inzetten?
Laten we zeggen een mengeling van VN en Den Haag.
Zo wilde defensie geen hulp van Amerika en Canada over hun ervaringen en zo wilde defensie geen afluistersysteem van Amerika om de communicatie van de aanwezige partijen te volgen.
Defensie ging er een beetje vaag vanuit dat de VN wel luchtsteun zou geven en er was geen plan voor het geval dat niet zo was en defensie stuurde onze manschappen met een te lichte bewapening terwijl we hier toch genoeg zware wapens hadden.
pi_100286961
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:54 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Laten we zeggen een mengeling van VN en Den Haag.
Zo wilde defensie geen hulp van Amerika en Canada over hun ervaringen en zo wilde defensie geen afluistersysteem van Amerika om de communicatie van de aanwezige partijen te volgen.
Defensie ging er een beetje vaag vanuit dat de VN wel luchtsteun zou geven en er was geen plan voor het geval dat niet zo was en defensie stuurde onze manschappen met een te lichte bewapening terwijl we hier toch genoeg zware wapens hadden.
Goedzo.
Dus concreet: Bij wie ligt de schuld dan? Bij defensie hier, of bij Karremans daar?
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')