De Serven waren de enclave binnengekomen en die mensen meegenomen, er is door de VN troepen niemand 'weggebracht'.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Karremans en zijn mensen hebben die 7000 mensen juist weggebracht naar de moordenaars toe
[..]
De generaals gaan natuurlijk wel degelijk in gesprek met de politiek.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:28 schreef Clan het volgende:
Dan ken jij de term 'chain of command' niet. Karremans klaagt bijn zijn meerdere in rang en die klaagt bij de politiek, en een generaal mag nooit invloed uitoefenen op de politiek, dat is ook verboden.
Je moet beter lezen knuppel. Als Den Haag morgen beslist dat ik zaterdag in Afrika nodig ben dan pak ik mijn tas in en ga ik met mijn discipelen die kant op. Of ik nou een mening heb over de inzet doet niet terzake.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef thumbnail het volgende:
Dus ook bij jou gaat je eigen loopbaan voor de verantwoordelijkheid over je manschappen en degenen die je moet verdedigen?
Lekker laf.
Jij begrijpt helemaal niet waarover je spreekt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan konden we trots zijn op de man, lafaards zijn snel vergeten
Ik bedoel niet tijdens de slachting maar lang daarvoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:31 schreef Trommeldaris het volgende:
de verantwoordelijkheid over zijn manschappen en degene die hij moet verdedigen. In dit geval was het of/of geweest.
Karremans was een Luitenant-kolonel, geen generaal.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:33 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De generaals gaan natuurlijk wel degelijk in gesprek met de politiek.
Een bevelhebber is in de eerste plaats verantwoordelijk voor zijn manschappen. Ingrijpen had tot een zekere dood van 600 NL soldaten geleid. Dus in deze heeft hij wel degelijk zijn verantwoordelijkheid genomen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dus ook bij jou gaat je eigen loopbaan voor de verantwoordelijkheid over je manschappen en degenen die je moet verdedigen?
Lekker laf.
Dat zeg ik, knuppel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:33 schreef AchJa het volgende:
Je moet beter lezen knuppel. Als Den Haag morgen beslist dat ik zaterdag in Afrika nodig ben dan pak ik mijn tas in en ga ik met mijn discipelen die kant op. Of ik nou een mening heb over de inzet doet niet terzake.
Dus jij zegt ook dat elke militair in plaats van de missies die ze krijgen uitvoeren, hun eigen plan moeten trekken als ze denken het beter te weten?quote:
Okee, dan snap je het begrip "militair" niet helemaal. Stel dat morgen de Duitsers/ Russen of wat voor land dan ook aan de deur staat te rammelen, moet ik dan ook maar bedanken voor de eer?quote:
Karremans was geen generaal maar hij had het bevel daar en hij moest doen wat hem werd bevolen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:37 schreef Clan het volgende:
Karremans was een Luitenant-kolonel, geen generaal.
Er zijn geen generaals met de politiek in discussie gegaan, Voorhoeve is net zolang de generaals afgegaan totdat hij er één vond die positief instemde met de missie zodat hij die in de Tweede kamer kon opvoeren om die missie door te laten gaan.
Ik bedoel lang voor de slachting.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:37 schreef StateOfMind het volgende:
Een bevelhebber is in de eerste plaats verantwoordelijk voor zijn manschappen. Ingrijpen had tot een zekere dood van 600 NL soldaten geleid. Dus in deze heeft hij wel degelijk zijn verantwoordelijkheid genomen.
Hetzelfde geld voor brandweer, politie en de ambulancemedewerkers: de eigen veiligheid gaat voor die van de slachtoffers.
Als hier de kazernes vol liggen met wapens en ze sturen jou er met een stok op af dan heb ik het vage vermoeden dat jij toch ergens denkt dat er iets niet klopt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:44 schreef AchJa het volgende:
Okee, dan snap je het begrip "militair" niet helemaal. Stel dat morgen de Duitsers/ Russen of wat voor land dan ook aan de deur staat te rammelen, moet ik dan ook maar bedanken voor de eer?
Of vind je het wel prima dat wij massaal aftakken en jou in je sop laten gaar koken?
Ah, en wie wilde die middelen niet inzetten?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:47 schreef thumbnail het volgende:
Karremans was geen generaal maar hij had het bevel daar en hij moest doen wat hem werd bevolen.
Als een land geen middelen meer heeft dan is het begrijpelijk dat je met je laatste krachten nog doet wat je kunt maar dat was hier niet aan de orde.
Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inztten.
want dan had degene die er wel was exact hetzelfde gedaanquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:48 schreef michaelmoore het volgende:
Maar het was dus beter geweest asl die karremens niet daarheen gestuurd was.
Volstrekt zinloze zaak op deze manier
Je hebt wel een grote bek zo vanaf de zijlijn, maar wat had hij volgens jou dan moeten doen?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:47 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Karremans was geen generaal maar hij had het bevel daar en hij moest doen wat hem werd bevolen.
Als een land geen middelen meer heeft dan is het begrijpelijk dat je met je laatste krachten nog doet wat je kunt maar dat was hier niet aan de orde.
Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inztten.
Tuurlijk niet, er zijn ook echte soldaten die willen sterven voor de goede zaakquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
want dan had degene die er wel was exact hetzelfde gedaan
of als je bedoeld dat we niemand hadden gestuurd was dit voor ons simpelweg geen probleem geweest
en die gaan we ook zomaar allemaal inzetten voor de verdediging van een ander volkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:47 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Er waren middelen genoeg maar men wilde die niet inzetten.
En? Wiens schuld is dat dan? Mijn schuld of ligt dat toch ergens anders? Maar bedankt voor de bevestiging.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:49 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als hier de kazernes vol liggen met wapens en ze sturen jou er met een stok op af dan heb ik het vage vermoeden dat jij toch ergens denkt dat er iets niet klopt.
Laten we zeggen een mengeling van VN en Den Haag.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:50 schreef AchJa het volgende:
Ah, en wie wilde die middelen niet inzetten?
Goedzo.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Laten we zeggen een mengeling van VN en Den Haag.
Zo wilde defensie geen hulp van Amerika en Canada over hun ervaringen en zo wilde defensie geen afluistersysteem van Amerika om de communicatie van de aanwezige partijen te volgen.
Defensie ging er een beetje vaag vanuit dat de VN wel luchtsteun zou geven en er was geen plan voor het geval dat niet zo was en defensie stuurde onze manschappen met een te lichte bewapening terwijl we hier toch genoeg zware wapens hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |