Ik ben zelf ook aan het kijken naar een keuken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:26 schreef Ooi86 het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn laatste offerte binnen. Hier een perspectief
Om deze keuken aan te schaffen en te laten plaatsen zouden wij 9790 euro kwijt zijn. Dan hebben we houten frontjes, granieten aanrechtblad, atag vaatwasser, gasopglaskookplaat, afzuigkap, koelvriescombi en combioven. Wat vinden jullie, gunstige prijs?
Aha, dat schept duidelijkheid. Ik heb van de vorige bewoner van mijn huidige huurappartement een atag fornuis overgenomen en dat ding is niet kapot te krijgen. Ook hebben mijn ouders alleen maar atag in de keuken en die zijn wel blij met dat spul. Vandaar dat ik atag ook prima vind/vond. Echter, over Siemens had ik ook al veel goeds gehoord en vandaar dat ik daar ook al naar aan het kijken was geweest. Ik neigde in het begin meer naar Siemens, maar een keukenboer beveelde atag aan en daarom heb ik nu een offerte met atag.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:36 schreef Spanky78 het volgende:
Atag maakt niet veel meer zelf, ik dacht zelfs dat ze alles inkopen. De ene keer is het spul van oa siemens, andere keer is het van een wat andere kwaliteit. Het moederbedrijf is inmiddels Gorenje, iets uit het oostblok. Heb je pech komt het spul daarvandaan. Eea afhankelijk van type dus.
Overigens hebben ze wel goede kookplaten, ik heb goede ervaringen met professionele atag fornuzien, maar ik denk dat die van voor het faillisement waren.
Ik zelf zou gaan voor Miele, Siemens, Bosch of Neff, allemaal duitse degelijkheid met iig veel goede referenties en ervaringen. Eea afhankelijk van je budget, Miele is erg duur,Neff iets minder, Siemens en Bosch zijn prima te betalen.
En je moet dezelfde keuken met bijv bosch of siemens apparatuur voor deze prijs kunnen krijgen hoor! Dit allemaal op basis van zelf net 3 maanden gekeken, gepraat onderhandeld en een keuken gekocht te hebben. En wij zijn niet geeindigd bij de echte prijsvechters, maar een bedrijf dat qua service een enorm goede naam heeft, betalen bewust iets meer. Alsnog hebben wij voor maar iets meer dan jij een grotere keuken en met meer apparatuur van bosch.
Heb je ook gedacht aan een achterwand, verlichting onderkastjes, meerprijzen voor leidngwerk etc? Dit 'vergeten' ze soms als ze een mooie prijs maken. Als je dan eenmaa tekent dan rekenen ze voor de extra spullen de volle mep. Dus de tegels of bekleding zijn ineens heel duur, of die 3-in-1 kraan die je wilt krijg je geen korting meer op.
Kortom: je hebt nog wat onderhandelruimte denk ik.
Mijn tip: geduld. Veel geduld. En ga overal langs. Doe overal of je serieus bent en laat ze maar offreren. Je zult merken welke zaken je proberen te besodemieteren, laat je nooit verleiden tot snel tekenen.
Is dat budget niet iets aan de lage kant met alles van Siemens?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:06 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een keuken.
Mijn budget is 15.000 Euro.
Hiervoor wil ik hebben: Keuken in U vorm
Maat: 3130 x 3800 x 1800 mm
Apparatuur: Combioven, Stoomoven, Quooker, Vaatwasser, Inductie kookplaat, Afzuigkap (Allemaal Siemens)
Blad: Composiet (Het blad dat wij kozen werd ingeschat op 2000 Euro)
Ik denk zeker dat er bij jouw wat af kan.
Nee.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:29 schreef Devv het volgende:
Is dat budget niet iets aan de lage kant met alles van Siemens?
Nee hoor. Kan prima. Ik denk zelfs nog wel installeren erbij ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:29 schreef Devv het volgende:
[..]
"Ingeschat" op 2000 euro voor het blad vind ik een beetje gevaarlijk. Kan zijn dat het blad zelf 2000 euro kost, maar dat je nog moet betalen voor afwerking, uitsparingen, etc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:22 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Nee.
Stoomoven: 1240 Euro
Combioven: 1065 Euro
Quooker: 1260 Euro
Afzuigkap: 390 Euro
Inductie kookplaat: 1010 Euro
Vaatwasser: 1065 Euro
Composiet blad (2 cm dik): 2000 Euro
Spaanplaat + deurtjes: Dan zou ik 7000 Euro hiervoor over houden....
Edit: Ik vergeet de scharnieren, handvaten, spotjes en spoelbak
Ja, maar dat zal maar hoog uit 100 Euro wezen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
"Ingeschat" op 2000 euro voor het blad vind ik een beetje gevaarlijk. Kan zijn dat het blad zelf 2000 euro kost, maar dat je nog moet betalen voor afwerking, uitsparingen, etc.
Ik denk het niet. Zo uit mijn hoofd was alleen een uitsparing voor een spoelbak al 200 euro (en dit was gewoon bij de Gamma waar je ook bladen kan bestellen). Maar goed, misschien hebben jullie geluk en is het gewoon 2000 inclusief alle afwerkingen etc.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 09:29 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Ja, maar dat zal maar hoog uit 100 Euro wezen.
Afgelopen zaterdag hebben we van 10:00 tot 16:30 bij Bruynzeel keukens gezeten.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:29 schreef Devv het volgende:
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een U-keuken met apparatuur van Siemens, en ik kom eigenlijk nergens onder de ¤ 20.000,-. Daarom vroeg ik mij af of dat budget niet iets aan de lage kant was.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:45 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag hebben we van 10:00 tot 16:30 bij Bruynzeel keukens gezeten.
Dit omdat Bruynzeel de aangewezen keukenleverancier was bij ons nieuwbouwproject.
Heel erg veel dingen doorgenomen over welke apparatuur we willen etc. etc. etc.
We kwamen op ongeveer dezelfde keuken uit als bij de keukenconcurrent.
Alleen het verschil met de keukenconcurrent was:
- We kregen extra korting omdat we de standaard keuken niet namen.
- Het loodgieterswerk en electrawerk werd voor de helft van de prijs gedaan (incl. het regel werk met de aannemer).
- Wijzigingen kunnen nog later gratis worden doorgevoerd. Dit voor het geval de keuken niet bij de vloer gaat passen die we nog moeten uitzoeken.
- Incl glaswand met licht aan de kookkant over de gehele lengte (3900 mm) tot aan de kastjes.
Totale prijs: 20.000 Euro.
Erg mooi! Alleen jammer van die bovenkasten naast de afzuigkap. Oogt gelijk minder ruimtelijk!quote:Op donderdag 1 september 2011 10:24 schreef Nixx- het volgende:
Mijn nieuwe keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook een beetje jammer. En toch een verhoging van je budget?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:53 schreef samsuus het volgende:
[..]
Erg mooi! Alleen jammer van die bovenkasten naast de afzuigkap. Oogt gelijk minder ruimtelijk!
die opstelling hebben wij ook, alleen een andere kleurcombinatie: noten deuren en licht werkblad, kopse kanten van het aanrecht ook werkblad, de kastenwand geheel noten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:41 schreef Jipster het volgende:
Wij hebben van de week een gesprek gehad bij een keukenzaak en het volgende is eruit gekomen:
- parallel keuken opstelling
Links:
- 3m keuken; met spoelbak met daaronder laden van 120cm, vaatwasser, 120 laden met daarop de inductiekookplaat Boven kookplaat uiteraard een afzuigkap en boven de spoelbak een bovenkastje met klep, ook 120cm lang en net zo 'hoog' als een lade incl. 2 led verlichting.
Rechts:
- kastenwand van 4 kasten van 60x2.10 hoog incl. omlijsting met koelkast-vries combi, combimagnetron en geďntegreerd koffiezetapparaat (deze 2 zitten in het midden, de buitenste kastjes zijn hele fronten)
Algemeen:
- aanrechtblad is Composiet, evenals de achterwand die boven aanrechtblad komt
- keuken is greeploos
- kastjes zijn gelakt hoogglans en omlijst met licht eiken. (dit blijft bij de kastenwant sowieso, over de laden en bovenkast ben ik nog niet helemaal zeker).
- apparatuur is Zanussi (inductie en afzuigkap) en Atag (combimagnetron en geďntegreerd koffiezetapparaat).
Prijs: 14.975,- Na enig onderhandelen zijn we op ¤10.500 zijn, incl. montage uitgekomen.
Wat denken jullie, is dit een redelijke prijs voor deze keuken? We kunnen tot oplevering van ons nieuwbouwhuis nog schuiven in kleuren en soort aanrechtblad. We kunnen in principe de keuken nog zo goedkoop of duur maken als we zelf willen. Maar deze opstelling en incl. apparatuur kunnen we dus sowieso krijgen voor die ¤10.500.
Plaatjes zijn wat donker, maar voor het idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie keuken en opstelling, misschien alleen een beetje weinig werkruimte. Alleen denk ik direct: geen afwasmachine?!quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:41 schreef Jipster het volgende:
Wij hebben van de week een gesprek gehad bij een keukenzaak en het volgende is eruit gekomen:
- parallel keuken opstelling
Links:
- 3m keuken; met spoelbak met daaronder laden van 120cm, vaatwasser, 120 laden met daarop de inductiekookplaat Boven kookplaat uiteraard een afzuigkap en boven de spoelbak een bovenkastje met klep, ook 120cm lang en net zo 'hoog' als een lade incl. 2 led verlichting.
Rechts:
- kastenwand van 4 kasten van 60x2.10 hoog incl. omlijsting met koelkast-vries combi, combimagnetron en geďntegreerd koffiezetapparaat (deze 2 zitten in het midden, de buitenste kastjes zijn hele fronten)
Algemeen:
- aanrechtblad is Composiet, evenals de achterwand die boven aanrechtblad komt
- keuken is greeploos
- kastjes zijn gelakt hoogglans en omlijst met licht eiken. (dit blijft bij de kastenwant sowieso, over de laden en bovenkast ben ik nog niet helemaal zeker).
- apparatuur is Zanussi (inductie en afzuigkap) en Atag (combimagnetron en geďntegreerd koffiezetapparaat).
Prijs: 14.975,- Na enig onderhandelen zijn we op ¤10.500 zijn, incl. montage uitgekomen.
Wat denken jullie, is dit een redelijke prijs voor deze keuken? We kunnen tot oplevering van ons nieuwbouwhuis nog schuiven in kleuren en soort aanrechtblad. We kunnen in principe de keuken nog zo goedkoop of duur maken als we zelf willen. Maar deze opstelling en incl. apparatuur kunnen we dus sowieso krijgen voor die ¤10.500.
Plaatjes zijn wat donker, maar voor het idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijbehorend apparatuur:quote:• Allereerst het basismateriaal. De Kitchzen keuken is geheel opgebouwd uit bamboe, het meest duurzame en milieuvriendelijke bouwmateriaal dat er is.
• Het bamboe wordt gecombineerd met een bijzonder werkblad dat is vervaardigd van ECO, een innovatief materiaal. ECO bestaat voor 75 procent uit gerecycled glas, porselein en spiegelglas.
Nou, inmiddels zit de reis erop, en aangezien de huidige keuken zijn functionaliteit nu toch wel een beetje begint te verliezen, zijn we ook maar meteen naar de keukenboer gegaan voor een oriënterend gesprek.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:09 schreef AnneX het volgende:
Guppyfriend: het reizen: dat "pakken" hullie je nooit meer af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |