Klopt, Clan was aan de beurt. Maar dat "reeksen" gebeurt toch automagisch? Tenminste op de rest van Fok wel volgens mij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:53 schreef Nibb-it het volgende:
tvp, Clan was aan de beurt meen ik. (misschien kan dit topic gereekst worden?)
Je hebt gelijk... ik maak er ff een reeks van!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:05 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij moet een reeks eerst aangemaakt worden door een moderator
Correct, de voorganger van de Nike Hercules.quote:
Zolang er F-711 te lezen is... En Nobu mag nu gerust aankomen dat het "parate kennis" is. Ik geloof daar ff geen flikker van. Hij heeft die schuit gewoon zitten googlen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:56 schreef hoogvlieger het volgende:
Dude... in nog geen 50 secs![]()
hoogvlieger 1
nobu +1
In 50 sec, geloof je het zelfquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang er F-711 te lezen is... En Nobu mag nu gerust aankomen dat het "parate kennis" is. Ik geloof daar ff geen flikker van. Hij heeft die schuit gewoon zitten googlen.
Zelfs ik kreeg dat voorelkaar... Want ik wist het niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
In 50 sec, geloof je het zelf
Ah, wacht dat kan wel natuurlijk
Ik wel, resultaat van een beetje rondlezen op wiki als ik me verveel'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs ik kreeg dat voorelkaar... Want ik wist het niet.
Nuttigere meuk doen in de baas zijn tijd!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik wel, resultaat van een beetje rondlezen op wiki als ik me verveel'.
Weet ik, ik pass hem dan ook door.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Klopt, maar versie moet er eigenlijk wel even bij aangezien er nogal een verschil in zit.
Helemaal juistquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:27 schreef leovanw het volgende:
Dit is het flight display team 'The Thunderbirds', zij vlogen de Fjes van de Thunderstreak
Yes, we have a winner!quote:
Correct. Uziel Galquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:44 schreef leovanw het volgende:
Hij wou eigenlijk dokter worden maar er werd een 9mm machinepistool van zijn hand, dat jarenlang mijn persoonlijk wapen is geweest, naar hem vernoemd... 'UZI Gal' als ik het goed heb.
Ben vanochtend even bij het museum langs geweest en die baas had binnen 10 seconden de orginele foto gevonden, op de achterkant staat: "beproeving omstreeks 1935". Verder geen benaming of bijzonderheden. Het kanon is ook nooit in Nederlandse dienst geweest, alleen maar beproefd.quote:
Inderdaad de Scarab(ee) een vtg ontwikeld door het toenmalige Alvis Vickers... U R next!quote:
En dat is correct.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 06:32 schreef leovanw het volgende:
Heeft het iets met 'opzichter' te maken? Vroegahh kon je iig met een MTS diploma de functie vervullen van technisch opzichter bij de KLu...
Ja, net als Opzichter Fortificatien en, wat Clan al zei, onderluitenant. Verdwenen rangen binnen Defensie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:36 schreef hoogvlieger het volgende:
Was dat echt een rang? Klinkt niet als zo zijnde.
Tussen adjudant en vaandrig.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:49 schreef hoogvlieger het volgende:
En tussen welke nog bestaande rangen stond die rang toen?
Naar mijn weten was het de eerste officiele officiersrangquote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:49 schreef hoogvlieger het volgende:
En tussen welke nog bestaande rangen stond die rang toen?
Yep... En met een noodgang verder Clan...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:23 schreef Clan het volgende:
De bloodhound, ik heb deze wel eens in Rheindahlen gezien, waren ze op transport.
Edit: lama ik ben scheel het spijt mijquote:
Ah Naarden, mooi dorpjequote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:37 schreef Clan het volgende:
Dit is vestingstad Naarden.
Hoe noemt men deze spitsvormige verdedigingswerken?
[ afbeelding ]
Idd, Bastionsquote:
ow op die fiets. Dacht dat je het vestingwerk als geheel bedoeldequote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Idd, Bastions
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bastion
leovanw 3
Cobra4 2
Clan 1
hoogvlieger 1
nobu 1
AchJa 1
Naarden is geen dorp maar een stad, het heeft namelijk in 1255 stadsrechten gekregenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:44 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ah Naarden, mooi dorpje
Het volgens mij gewon een stervesting.
Exactly, jij bent weer Clan... kijk dit houd 't leukquote:
Mooie kist, ik weet nog dat ik daar vroeger eens zo'n bouwpakketje van hadquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:23 schreef Clan het volgende:
Je hebt in het Nationaal museum van de weerstand, in Brussel, een replica van zijn Fokker:
http://www.oorlogsmusea.n(...)van-de-Weerstand.htm
[ afbeelding ]
Ga rustig door!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:05 schreef leovanw het volgende:
to keep it alive, tot AJ er 1tje plaatst
Ik moest even op internet zoeken op de term 'lijnboer' ik had er nog nooit van gehoord.quote:
De vraag was dan ook wat de benaming van de functie was en niet wat voor bijnamen etc men ervoor heeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:52 schreef leovanw het volgende:
Als oud-artillerist, noemde wij bij de artillerie de gasten die constant in de weer waren met lijntjes leggen, veldtelefoons en radio's gewoon 'verbindelaar' of inderdaad zoals Cobra4 zegt 'lijnboer. Bij de gevechtsbatterijen droegen die mannen iig gewoon het artillerie-embleem op de baret...
Correctquote:
Nee, dat is niet de juiste naam.quote:
Zo leer je nog eens wat in deze quiz.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:17 schreef Nobu het volgende:
Nooit geweten dat dat ook echt een naam had.
quote:
quote:
Dat vraag je helemaal niet.quote:
3 inch?quote:
Inderdaad wat voor mortier het is. Wel goed dat je als eerste met Stokes komt, want dan zit je al op 80% van het identificatieproces.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:46 schreef Clan het volgende:
Stokes en Brand?
Ik begrijp niet goed wat je vraag is!
Jup. De moeder van de moderne mortier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 06:07 schreef leovanw het volgende:
The good old 'Stokes' 3 inch mortier? Je had ook nog de 4.2 ich versie van...
Idd de Humber, die ingezet is geweest in voormalig Nederlands Indië.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:41 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is volgens mij de Humber, deze is ingezet in Indië. Volgens mij staat deze in het Cavaleriemuseum te Amersfoort?
Dat apparaat was van Philips en was net ingevoerd toen ik bij de artillerie kwam.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:32 schreef leovanw het volgende:
KRT, of te wel een Kompas Richttoestel... makkie voor een oud-artellerist
-edit- verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:42 schreef Nibb-it het volgende:
Correct, het vuurleidingstoestel van Vickers, na niet-bevredigende beproevingen met toestellen van onder andere de firma Nedinsco uit Venlo werd in 1935 overgegaan tot de aankoop van Engelse toestellen.
Cobra4 4
leovanw 3
Clan 3
AchJa 3
hoogvlieger 1
nobu 1
Erasmo 1
Nibb-it 1
In het Legermuseum te Delft staat dacht ik een mooi gecamoufleerde 75mm Vickers tl met vuurleidingstoestel en hoogtemeter. Morgen weet ik het zeker want dan ga ik er heen
Correct, de koepel ( tegenwoordig van hout ) van Fort Pampus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:29 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is forteiland Pampus, onderdeel van de Stelling van Amsterdam. Het staat nu te huur/koop geloof ik.
ow..... had er geen DAF in gezocht. Misschien dat de achterste twee/vier assen onafhankelijk van elkaar veren?quote:
Correctquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:43 schreef AchJa het volgende:
De mogelijkheid om een track om de wielen te leggen?
Yup! Was ook niet zo'n moeilijke imo, maar vind het wel een indrukwekkend apparaat... 80cm...quote:
Maar totaal niet effectief, voor die afstanden kun je beter bombarderen uit een vliegtuig,quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup! Was ook niet zo'n moeilijke imo, maar vind het wel een indrukwekkend apparaat... 80cm...![]()
De Dora niet, de Schwerer Gustav heeft wel wat geschoten:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:02 schreef Nibb-it het volgende:
Heeft dat ding nou echt actie gezien of niet? Ze had toch Parijs bestookt of ben ik in de war met Dikke Bertha? Ik ga even wat zoeken.
Wikiquote:Schwerer Gustav
In February 1942, Heavy Artillery Unit (E) 672 reorganized and went on the march, and Schwerer Gustav began its long ride to the Crimea. The train carrying the gun was of 25 cars, a total length of 1.5 kilometers. The gun reached the Perekop Isthmus in early March 1942, where it was held until early April. A special railway spur line was built to the Simferopol-Sevastopol railway 16 kilometers (10 miles) north of the target, at the end of which four semi-circular tracks were built specially for the Gustav to traverse. Outer tracks were required for the cranes which would have assembled Gustav.
The siege of Sevastopol was to be the gun's first combat test. Installation began in early May, and by 5 June the gun was ready to fire. The following targets were engaged:
5 June
Coastal guns at a range of 25,000 m. Eight shells fired.
Fort Stalin. Six shells fired.
6 June
Fort Molotov. Seven shells fired.
"White Cliff" aka "Ammunition Mountion": an undersea ammunition magazine in Severnaya ("Northern") Bay. The magazine was sited 30 meters under the sea with at least 10 meters of concrete protection. After nine shells were fired, the magazine was ruined and one of the boats in the bay sunk.[4]
7 June
Firing in support of an infantry attack on Sudwestspitze, an outlying fortification. Seven shells fired.
11 June
Fort Siberia. Five shells fired.
17 June
Fort Maxim Gorki and its coastal battery. Five shells fired.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustavquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:02 schreef Nibb-it het volgende:
Heeft dat ding nou echt actie gezien of niet? Ze had toch Parijs bestookt of ben ik in de war met Dikke Bertha? Ik ga even wat zoeken.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Dora niet, de Schwerer Gustav heeft wel wat geschoten:
[..]
Wiki
Merci!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:08 schreef Clan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav
Tegenwoordig hebben we weer zo'n mooi frame voor op je rug, nu alleen voor Fiber optic kabels ipv WD1TT.quote:
Dat is een ventiel om het binnenste onder druk te zetten met droge lucht, zodat je geen condensvorming in het apparaat krijgt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heb een vraagje bij die laatste foto, wat wordt er afgeschermd met dat oranje plastic dopje?
quote:
Ja inderdaad, door de Lange Jaap wist ik het direct zeker!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
Overigens staat er ook wel een heel markant punt op de foto... (Lange Jaap).
Wanneer gaat die woktent eens openquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:05 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Ja inderdaad, door de Lange Jaap wist ik het direct zeker!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja als je het nummer wegpaint kan ik moeilijk zien welke het precies isquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:40 schreef Mar-K het volgende:
Ja ik reken hem goed, het is eigenlijk de Esbern Snare, maar goed dat is wel dezelfde scheepsklasse!
leovanw 5
Cobra4 4
AchJa 5
Clan 3
Nibb-it 3
hoogvlieger 1
nobu 1
Erasmo 2
Mar-K 1
Oeh, en is die woktent dicht dan? Hmz jammer, lang niet geweest ook trouwens, gaan meestal ff eten bij de Witte Raaf, is een stuk dichterbij!
Hmz, ja heb je een punt! Is een erg mooi schip trouwens, ben er tijdens een havenbezoek eens aan boord geweest.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja als je het nummer wegpaint kan ik moeilijk zien welke het precies is
Ja was een tijd terug fik.
Je komt al dichter in de buurt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:19 schreef Nobu het volgende:
Dat is zo'n op afstand bedienbare bom uit WO2.
waarom, de vraagsteller bepaalt toch wanneer het antwoord voldoende is?quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:34 schreef Clan het volgende:
Dan mogen jullie het uitvechten voor het punt.
Waar komt het wapen vandaan?
Idd, volgens mij is hij in 2005 verdwenen uit het Nederlandse leger.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:52 schreef AchJa het volgende:
Overigens denk ik het type ook wel te weten, volgens mij de opgewaardeerde M114, die achteraf amper gebruikt is ivm haarscheuren.
Ik heb ze 1 keer gezien vanaf een afstandje op een SOMS, daarna is men weer gaan schieten met de M114 "korte schietbuis".quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Idd, volgens mij is hij in 2005 verdwenen uit het Nederlandse leger.
Ben van de MAG dus ik pass deze ronde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:08 schreef AchJa het volgende:
Nee, geen splitpen...
Hint: Heeft te maken met de .50. Het is geen onderdeel van het wapen zelf.
Had verwacht dat dit stukje gereedschap wel wat sneller geraden zou zijn...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:05 schreef Erasmo het volgende:
Een hulzentrekker voor als de huls weer eens vast zit in die klote qcb.
Was een ojah-momentje, heb er wel eens bij gestaanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
Idd, de hulzentrekker van de .50. Op het moment dat je een huls in tweeën hebt getrokken kun je hem er met dit apparaat weer uithalen.
leovanw 5
AchJa 6
Clan 4
Nibb-it 4
Cobra4 4
Nobu 2
Erasmo 3
hoogvlieger 1
Mar-K 1
Correct.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:17 schreef Cobra4 het volgende:
Een Mauser door Israël aangepast naar 7.62?
Hij is omgebouwd naar een andere patroonsoort. Bovendien is het een vrij ironische wapenkeusquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:02 schreef Clan het volgende:
Idd een Mauser, maar wat er nu zo speciaal aan is weet ik niet.
Sorry vergeten...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:01 schreef Clan het volgende:
AchJa 6
Cobra4 5
leovanw 5
Clan 4
Nibb-it 4
Erasmo 3
Nobu 2
hoogvlieger 1
Mar-K 1
Correctquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:29 schreef Clan het volgende:
Veinticinco de Mayo was haar laatste naam, ze is toen nog ingezet tegen de Britten in de Falklandoorlog.
In 2000 gesloopt.
Ik heb er nog een heel mooi artikel over liggen.
Dat was niet haar laatste naam.quote:
Nee, ze is nu verworden tot scheermesjes.quote:
Correctquote:
Zeer goed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:10 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is een GMC, een gepantserd voertuig die ingezet is geweest in Indië als verkenner
Naam is 8.8cm FLAK. Andere doel is als Anti-tank wapen en als hoofdkanon van de Köningstiger.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:19 schreef Clan het volgende:
Clan 7
AchJa 6
Cobra4 6
leovanw 5
Nibb-it 5
Erasmo 3
Nobu 2
hoogvlieger 1
Mar-K 1
Dit geschut werd op het einde van de oorlog ook voor een ander doel gebruikt, wat is de naam en het andere doel?
[ afbeelding ]
Dat is correct.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:34 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naam is 8.8cm FLAK. Andere doel is als Anti-tank wapen en als hoofdkanon van de Köningstiger.
Bovenste klopt, onderste niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:17 schreef m.k het volgende:
Boven G3, en onder een MP5 de middelste weet ik niet
Incorrect, wordt gewoon de eerste vraag van het nieuwe topic.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:51 schreef Clan het volgende:
Dit topic gaat zo sluiten en volgens mij vervalt dan de vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |