Je komt net terug van boodschappen doen nadat je een dagje uit bent geweest?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:51 schreef Snuitebolletje het volgende:
EHBO koffer,
Slaapzak,
luchtbed,
tandenborstel, schoon ondergoed
regenkleding,
zeilkleding,
surfkleding,
gereedsschapsset met vooral gaffertape en tie wraps,
koekjes,
drinken,
paar flessen wijn,
denk dat dat het ongeveer wel is, en wat schoenen en dergelijke
3 x dezelfde vrienden?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef silenthill het volgende:
3 keer met vrienden meegemaakt dat hun band zo lek was onder het rijden, dat die busjes niets uithalen.
en een en zo'n kruissleutel ding natuurlijkquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:01 schreef welkominspace het volgende:
krik
reservewiel
meestal ehbo koffertje
sleepkabel
aansteker
Jij bent een dame, mooi en kan een band wisselenquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:30 schreef nikky het volgende:
EHBO koffer
EHBO hes en jas
gevarendriehoek/reservewiel/krik/the usual wat erin hoort.
Isolatiedeken
Blusdeken
latex handschoenen ( handig als je bezig moet in de motorruimte of je band moet verwisselen )
siliconenspray
reservelampjesset
ruitenkrabber
klein vegertje ( om de enorme hoeveelheden sneeuw van afgelopen winters van de auto te vegen)
2 zonneschermen
Duct-tape
Dry-sumpquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Wat moet je in godsnaam met 5 liter olie en 5 liter koelvloeistof in je kofferbak?
Bij mij zit het gewoon in de motor.
Geen benzine/diesel en/of zekeringen bij je?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:47 schreef silenthill het volgende:
Wat heeft iedereen in zijn kofferruimte?
Ik heb het volgende standaard mee.
5 Liter olie
5 Liter koelvloeistof
5 Liter ruitenwisservloeistof.
Een lampensetje voor alle lampen.
Siliconenspray
Klein gereedschapsetje.
Accubooster ( Voor als een geen andere auto in de buurt is. )
Sleepkabel voor maximaal 3000 kilo
Tie rips
En natuurlijk mijn uitvouwbare stoel, is altijd beter om zittend achter de vangrail op hulp te wachten, dan staand.![]()
Brandblusser en branddeken staan nog op mijn verlanglijstje...
Klopt, dank en kloptquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij bent een dame, mooi en kan een band wisselen![]()
Toch maar is je rijbewijs halenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:40 schreef densmee het volgende:
ik heb een 4 tons hijsband met een paar harpsluiting voor als ik vastzit
en altijd wel een motorzaag, handzaag en een sappi. soms ook een kloofbijl of voorhamer met wiggen
voor vrachtwagen of bus? de rest heb ik namelijk alquote:
Reserve benzine misschien?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:46 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een Amerikaanse auto. Gereedschap of olie meenemen is zinloos, ik heb een telefoon met wat noodnummers er op.
Mijn vorige verloor wel eens wat of zat wat los. Heb alles in zo'n grote opbergtas zitten. Zit hij nog steeds bij in. Het is daarnaast altijd handig om bij je te hebbenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ducttape... Wat voor een auto hebbie
je meter begint bij het volzitten al terug te lopen, dan heb je nog minimaal 400 km om te zoeken naar een benzine pompquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Reserve benzine misschien?
Die mis ik zelf nog maar rij diesel en weet toch niet hoe ik dat ontlucht krijg zelf. Bij benzineauto's hak altijd zo'n 5 liter jerrycan achterin.
Diesel gewoon niet leegrijden. Hij mag wel wat pruttelen maar als hij afslaat ben je klaar (tenzij je een lijnpomp hebt maar dat geloof ik toch nietquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Reserve benzine misschien?
Die mis ik zelf nog maar rij diesel en weet toch niet hoe ik dat ontlucht krijg zelf. Bij benzineauto's hak altijd zo'n 5 liter jerrycan achterin.
Ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:50 schreef densmee het volgende:
[..]
je meter begint bij het volzitten al terug te lopen, dan heb je nog minimaal 400 km om te zoeken naar een benzine pomp
als hij dan halverwege is heb je nog genoeg voor 200 km
begint het rode lampje te branden. Nou dan raak maar in paniek want dan kun je nog maar 50 km rijden, en in dit land waar maar om de 2 km een benzine pomp is is dit natuurlijk wel zeer lastig
veel auto's ontluchten tegenwoordig automagischquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Diesel gewoon niet leegrijden. Hij mag wel wat pruttelen maar als hij afslaat ben je klaar (tenzij je een lijnpomp hebt maar dat geloof ik toch niet)
En benzine is het punt niet, er kan veel kapot gaan voordat ik de tank leeg heb
Een common rail toch niet?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:54 schreef densmee het volgende:
[..]
veel auto's ontluchten tegenwoordig automagisch
het is meer het probleem dat de pomp droog loopt volgens mijquote:
Blusdeken? Als mijn auto in lichterlaaie staat ga ik echt niet de held uithangen door onder de kofferbakmat nog een blusdeken te gaan zoeken hoorquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
On topic: een blusdeken zou eigenlijk in elke auto moeten zitten evenals ehbo doos en riemsnijders
overigens komt de anwb je niet lostrekken en hier rijden ze ook echt niet door hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Niks, op de motor heb ik een redelijke gereedschapsset, wat doeken onder het zadel en een paar dunne handschoenen in de topkoffer, de Astra zit ramvol met audio en heeft, reservelampjes wat reservezekeringen, 2 reparatiebussen voor lekke banden en uiteraard startkabels aan boord, de Lincoln alleen een krik, reservewiel en ANWB pas![]()
Zoals gezegd, je komt hier niet vaak midden in een woestijn tot stilstand, er is altijd hulp dichtbij, en ik betaal die ANWB shizzle niet voor Jean Pipe
Leuk weggetje :-) Bij dat soort plaatjes vraag ik me altijd af hoever een normale wagen zou komen (al dan niet zonder schade aan bumpers en onderplaten)...quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef densmee het volgende:
[..]
overigens komt de anwb je niet lostrekken en hier rijden ze ook echt niet door hoor.
[ afbeelding ]
als je over de ruggen rijd is er niks aan de hand, zodra je in de sporen schuift is het einde oefeningquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:10 schreef JF_ het volgende:
[..]
Leuk weggetje :-) Bij dat soort plaatjes vraag ik me altijd af hoever een normale wagen zou komen (al dan niet zonder schade aan bumpers en onderplaten)...
Dit, plus reservelampjes en krik en volwaardige reserveband.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:36 schreef Mikkie het volgende:
Wat basale dingen voor veiligheid zoals een hesje, warmtedeken, ehbo-kit onder de stoel en een gevarendriehoek. En daarbij nog wat praktische klusdingen zoals twee liter olie, mini-maglite, startkabels en een sleepkabel.
5 Liter van alles???quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:47 schreef silenthill het volgende:
5 Liter olie
5 Liter koelvloeistof
Siliconenspray
Klein gereedschapsetje.
Tie rips
En natuurlijk mijn uitvouwbare stoel, is altijd beter om zittend achter de vangrail op hulp te wachten, dan staand.![]()
Oeh, das een leuk paadje voor de Twinquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef densmee het volgende:
[..]
overigens komt de anwb je niet lostrekken en hier rijden ze ook echt niet door hoor.
[ afbeelding ]
mijn collega heeft de anwb er wel eens moeten oppikken langs de asfalt weg toen mijn deurslot niet meer open wilde.
hij is toen met zijn peuterstok meegereden naar mijn auto
Als jijnin brand staat en een medeweggebruiker pakt snel zijn blusdeken ben je best happyquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Blusdeken? Als mijn auto in lichterlaaie staat ga ik echt niet de held uithangen door onder de kofferbakmat nog een blusdeken te gaan zoeken hoor
Als je een beetje opgelet had zal je zien dat die 2e accu alleen bij mensen met een audio installatie erin staat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:32 schreef trovey het volgende:
Waarom nemen mensen zoveel onderdelen mee (zoals een tweede accu), zijn die auto's zo wrak dat men niet zonder op pad durft te gaan?
scotch blokjes en een blusser, goede combiquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
life hamer![]()
service koffer
led tester
stukjes snoer
scots blokjes
tie wrap
duck tape
start kabels
reserve wiel
krik
wind en regen dichte jas
reflecterende hesjes![]()
handschoenen
gevaren driehoek
EHBO setje 2x
tevens wil ik nog een keer zon setje in de auto hebben
http://www.ledflitsers.nl/siga-6x-led-flare-in-koffer.html
oh en en brand blusser![]()
Scotch blokjesquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
life hamer![]()
service koffer
led tester
stukjes snoer
scots blokjes
tie wrap
duck tape
start kabels
reserve wiel
krik
wind en regen dichte jas
reflecterende hesjes![]()
handschoenen
gevaren driehoek
EHBO setje 2x
tevens wil ik nog een keer zon setje in de auto hebben
http://www.ledflitsers.nl/siga-6x-led-flare-in-koffer.html
oh en en brand blusser![]()
In de kofferbak? Lijkt me handiger om die in de buurt van je voorstoelen (2x) en achterin (1x, op de tunnel) te bewaren.quote:
Ik sta tenminste niet voor lulligheden aan de kant met m'n armen over elkaar, en heb ook met wat ik mee heb al regelmatig mensen kunnen helpen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Wat mensen allemaal niet meeslepen in hun auto
Pffrt. Je wilt niet weten wat ik allemaal in mijn handtas heb zitten. Maarja, dat wordt hier niet gevraagd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:55 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Ik sta tenminste niet voor lulligheden aan de kant met m'n armen over elkaar, en heb ook met wat ik mee heb al regelmatig mensen kunnen helpen.
Ook een brandblusser en wat schroevendraaiers?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Pffrt. Je wilt niet weten wat ik allemaal in mijn handtas heb zitten. Maarja, dat wordt hier niet gevraagd.
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Gewoon normaal onderhoud en vooral verstand en je hebt eigenlijk niets nodig. Het enige extra ding in mijn kofferbak is een EHBO setje. Al kom je ergens stil te staan, in Nederland ben je nooit verder dan 3 km van de bewoonde wereld af...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:32 schreef trovey het volgende:
Waarom nemen mensen zoveel onderdelen mee (zoals een tweede accu), zijn die auto's zo wrak dat men niet zonder op pad durft te gaan?
moet nog een rolkooi kopen voor 1 van mijn auto's dan kan die gewoon rollenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nog iemand die de lifehammer in zijn kofferbak heeft liggen in plaats van binnen handbereik in de auto zelf.
Mijn lifehammer zit boven het portier aan de binnenkant, zodat ik er ook aan kan als ik ondersteboven in de auto vast kom te hangen in de riem...
in mijn camper zitten standaard al 4 accu'squote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Gewoon normaal onderhoud en vooral verstand en je hebt eigenlijk niets nodig. Het enige extra ding in mijn kofferbak is een EHBO setje. Al kom je ergens stil te staan, in Nederland ben je nooit verder dan 3 km van de bewoonde wereld af...
En wat kost dat wel niet aan extra brandstof per jaar als je continu minimaal 15 liter vloeistoffen moet gaan meeslepen?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nog iemand die de lifehammer in zijn kofferbak heeft liggen in plaats van binnen handbereik in de auto zelf.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:54 schreef NickB het volgende:
3x 90ah deep cycle accu
3x 4 kanaals amp
1x 1 mono amp
2x 15" subwoofer
Moet op een normaal volume wel lang genoeg kunnen werken tot de wegenwacht komt
ook daar zitten regelmatig auto onderdelen in ja...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Pffrt. Je wilt niet weten wat ik allemaal in mijn handtas heb zitten. Maarja, dat wordt hier niet gevraagd.
Dat gaat je niet meer lukken als je op de kop vast hangt in de gordel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:11 schreef Palomar het volgende:
[..]hehe, ok, ik heb ook wat dingen genoemd die op een andere plek dan de kofferbak liggen. Al heb ik de lifehammer wel in het dashboardkastje zitten. Niet helemaal binnen handbereik, maar ik heb es geprobeerd en je kunt er vanuit de bestuurdersstoel wel gewoon bij.
Meestal haal je het niet nee, zeker niet als de auto is voorzien gordelspannersquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat gaat je niet meer lukken als je op de kop vast hangt in de gordel.
Ik heb het zelf mogen uitproberen in een simulator op een open dag van de brandweer.
Hoe groot is de kans dat de ontsluiting van de gordel niet meer werkt na een ongeluk?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:42 schreef blup het volgende:
[..]
Meestal haal je het niet nee, zeker niet als de auto is voorzien gordelspanners
Die is vrij groot, trek je gordel eens héél strak en probeer hem los te klikken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat de ontsluiting van de gordel niet meer werkt na een ongeluk?
Laten we hopen dat die heel groot is. Anders heb je niets aan je gordel natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat de ontsluiting van de gordel niet meer werkt na een ongeluk?
Groot. Vooral als je ondersteboven ligt, want dan hang je er zelf in. Maar lossnijden is dan ook niet goed, aangezien je vervolgens je nek breektquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En als de auto brand is dat ook niet goed, blijven hangen. Duivelse dilemma's!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:37 schreef Mikkie het volgende:
De tering. Ik heb dan wel weer zo weinig bij me dat de kofferbak gewoon leeg is, alles ligt daaronder goed opgeborgen
.
[..]
Groot. Vooral als je ondersteboven ligt, want dan hang je er zelf in. Maar lossnijden is dan ook niet goed, aangezien je vervolgens je nek breekt
112 bellen als je platte band hebt...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niemand een oude gsm zonder simkaart maar met batterij in de auto
Daar kan je nl 112 mee bellen![]()
En verder niks
Daar heb ik m'n gewone telefoon voor. En anders vergeet ik die andere unit toch op te laden!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niemand een oude gsm zonder simkaart maar met batterij in de auto
Daar kan je nl 112 mee bellen![]()
En verder niks
Definieer 'lulligheden'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:55 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Ik sta tenminste niet voor lulligheden aan de kant met m'n armen over elkaar, en heb ook met wat ik mee heb al regelmatig mensen kunnen helpen.
Je motorblok valt onder je auto uit. Is het toch fijn om een sleutelset bij je te hebben en een reservemotorquote:
hele achterbank!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar hoe doe jij in godsnaam je boodschappen?
Ben jij de serviceauto van een rallyteam ofzo?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:31 schreef blup het volgende:
Trouwens maar eens in de auto gekeken:
[ afbeelding ]
We beginnen links bovenin.
2x hesjes geel
2x hesjes oranje
2x gungum
Poederblusjes (jaja ik weet het, troep)
WD40
maglite
Remmen reiniger
Heel veel lampjes
Steenbeitel
Staaf voor de garagekrik (niet op foto die zit voorin de motortuimte)
Verschillende electra kabels
Snelbinders
Schuifmaat
Startkabels
Handschoenen
Schaar, striptang2x waterpomptang verschillende schroeverdraaiers, tapejes
multimeter
Sleepkabel
Momentsleutel halfduims
Kist met ratel doppen t/m 32, steeksleutels, bitjes plat,kruis torx, multitorx, inbus
Ziet er zo uit in een vijfske
[ afbeelding ]
Bonus: 2x ledlooplamp, Converter 230v, aansluiting 12v constant, subwoofer 15inch, versterker, koelbox, en ruimte voor een krat bier.
Niet op foto, garagekrik in de parafaan.
nopequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ben jij de serviceauto van een rallyteam ofzo?
Een paar voorbeelden uit de praktijk, waar ik niet voor op de wegenwacht ga wachten als je het niet erg vind:quote:
en een ANWB pasje? nou die heb ik nog nooit gehadquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:26 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Jeetje, wat een vracht neemt iedereen mee.
Ik zou me bijna schamen met alleen het standaard reservewiel en bijbehorende sleutel.
Auto uit 1833?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:29 schreef Kreupel het volgende:
[..]
Een paar voorbeelden uit de praktijk, waar ik niet voor op de wegenwacht ga wachten als je het niet erg vind:
- Puntenontsteking die per ongeluk nat wordt waardoor de auto uitvalt? Verdelerkap eraf, boel droogmaken, spuitje WD40 en weer gaan?
Mijn verlichting van de auto zelf is zonder gereedschap te vervangen. Interieurverlichting is verder niet boeiend, vervang ik wel een keer als het weer licht is. Anders is er altijd nog de zaklampfunctie van mijn mobiel. Daarbij zit er een standaardschroevendraaier in het gereedschapssetje van de auto.quote:- Lampje kapot 's nachts? Handig om een schroevendraaier setje mee te hebben om te boel te vervangen. Mijn lampjes zijn trouwens ook niet bij een tankstation te halen.
En hoe vaak komt dat "spontaan" voor?quote:- Verlichting die in het donker uitvalt door een roestig stekkertje? Schuurpapiertje erlangs en weer veilig naar huis.
Nou OK, valt iets voor te zeggen, maar je kunt nog altijd gewoon doorrijden door je ramen open en de verwarming op max te zetten. Ook al een keer meegemaakt met een kapotte radiateur, maar daar helpt powertape ook niet bij.quote:- Slangetje lekt koelvloeistof? Powertape erop...
dat is fijn als je niet verder hoeft dan enkele km om huis, maar als je elke week half nederland door rijdt dan werkt dat natuurlijk nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef T42 het volgende:
[..]
en een ANWB pasje? nou die heb ik nog nooit gehaden rij al jaren in auto;s die anderen niet meer willen.
zo is vandaag mijn uitlaat er onderuit gevallenmorgen weer er onder plakken
heb er strax nog 290km enkel mee moetten rijdenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:23 schreef densmee het volgende:
[..]
dat is fijn als je niet verder hoeft dan enkele km om huis, maar als je elke week half nederland door rijdt dan werkt dat natuurlijk niet
Jij?quote:
Dat klinkt goed.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Drie vochtvreters die iedere week geleegd moeten worden.
Wil je met mij meerijden?quote:
Weinig, als de vloeistof maar genoeg lekt kan het ook niet meer in de kachelradiateur komen, dat is een oplossing die bijna niks uithaaltquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef Metalfreak het volgende:
Nou OK, valt iets voor te zeggen, maar je kunt nog altijd gewoon doorrijden door je ramen open en de verwarming op max te zetten. Ook al een keer meegemaakt met een kapotte radiateur, maar daar helpt powertape ook niet bij.
Oftewel, ik vind het een beetje overdreven inderdaad
Je hebt na het lezen van dit topic niet even snel dat noodhamertje uit je kofferbak gehaald?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:31 schreef Albert86 het volgende:
krik
reservewiel
ehbokoffertje
reservelampjes
noodhamertje
olie
ruitensproeivloeistof
oranje hesje
waarschuwingslamp (ipv gevarendriehoek)
- 1987quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Auto uit 1833?
[..]
Mijn verlichting van de auto zelf is zonder gereedschap te vervangen. Interieurverlichting is verder niet boeiend, vervang ik wel een keer als het weer licht is. Anders is er altijd nog de zaklampfunctie van mijn mobiel. Daarbij zit er een standaardschroevendraaier in het gereedschapssetje van de auto.
[..]
En hoe vaak komt dat "spontaan" voor?
[..]
Nou OK, valt iets voor te zeggen, maar je kunt nog altijd gewoon doorrijden door je ramen open en de verwarming op max te zetten. Ook al een keer meegemaakt met een kapotte radiateur, maar daar helpt powertape ook niet bij.
Oftewel, ik vind het een beetje overdreven inderdaad
Ik zou voortaan je ramen dicht doen als 't regentquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Drie vochtvreters die iedere week geleegd moeten worden.
Helpt niet als zijn open dak lektquote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:03 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou voortaan je ramen dicht doen als 't regent
Had ik maar een open dak...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Helpt niet als zijn open dak lekt
een karige set voor een alfa, ik had toch minimaal een multimeter verwacht in het boordgereedschapquote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:17 schreef Daywalk3r het volgende:
Dit ding
[ afbeelding ]
wat het volgende heeft aan inhoud
[ afbeelding ]
Dus: Hesje, gevarendriehoek en verbandssetje.
En zoiets wat er standaard inzit
[ afbeelding ]
ken het bij een kever moet je ook alles losschroevenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:25 schreef Kreupel het volgende:
[..]
- 1987
- Bij mij niet, de koplamp moet eruit geschroefd worden en nogmaals, de lampen zijn niet overal te krijgen dus die moet ik ook meehebben.
- Stekkerproblemen bij een Mini? VAAK!!
- Ik los het liever tijdelijk zo op, en vervang thuis de slang.
En dat kan, dat je dat vind... maar het neemt weinig ruimte in beslag en ik vind het gewoon verdomde handig om bij je te hebben in een 'klassieker'. Onderhoud gebeurt buiten op de parkeerplaats of bij mijn ouders thuis onder de carport, en heb altijd de basisdingen bij me.
Nope, zelfs dat nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef T42 het volgende:
[..]
en een ANWB pasje? nou die heb ik nog nooit gehaden rij al jaren in auto;s die anderen niet meer willen.
zo is vandaag mijn uitlaat er onderuit gevallenmorgen weer er onder plakken
Dan nog kan er iets kapot. Nissans blijven over het algemeen ook gewoon rijden, maar ik stond vorig jaar toch echt in Duitsland met een kapotte dynamo. Toen was ik erg blij met m'n WW Europa Servicequote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:10 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Nope, zelfs dat niet
Mn pa is automonteur, en Subaru is n degelijk merk
Multimeter? Je bedoelt een laptop en een obd kabel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:23 schreef densmee het volgende:
[..]
een karige set voor een alfa, ik had toch minimaal een multimeter verwacht in het boordgereedschap
obcquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:49 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Multimeter? Je bedoelt een laptop en een obc kabel.
Grapjas.
Welke auto rij jij?
Ik rij een suzuki grand vitara met obe aansluiting.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:49 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Multimeter? Je bedoelt een laptop en een obc kabel.
Grapjas.
Welke auto rij jij?
Ja dat stokje moest er bij aan maar fok doet raar waardoor het op een c leek.quote:
Oude oliel/ koelstof lekkende auto??quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:47 schreef silenthill het volgende:
5 Liter olie
5 Liter koelvloeistof
Siliconenspray
Klein gereedschapsetje.
Tie rips
dit is hem overigensquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:49 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Multimeter? Je bedoelt een laptop en een obd kabel.
Grapjas.
Welke auto rij jij?
Mwoah ok. Degelijk spul. Maar oordeel niet te snel. Met alfa's na 2000 is weinig mis. Die oudere modellen wel ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:53 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik rij een suzuki grand vitara met obe aansluiting.
bij mijn auto's is het zo. als ik het niet kan maken onderweg kan de anwb dat ook nietquote:Op woensdag 3 augustus 2011 16:10 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Nope, zelfs dat niet
Mn pa is automonteur, en Subaru is n degelijk merk
Ohjaquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt na het lezen van dit topic niet even snel dat noodhamertje uit je kofferbak gehaald?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:33 schreef 2cv het volgende:
Alles behalve een brug en perslucht.
(de lijst werd een beetje lang)
ik heb ook altijd een vlakbank bij, je koppakking zou maar eens gaan lekken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja ik snap het wel hoor. Je astap zou maar afbreken tijdens het rijden.
Lijnboren en kop vlakken op de vluchtstrook, daar kan de ANWB nog wat van leren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:55 schreef densmee het volgende:
ik heb ook nog een lijnboormachine achterin liggen, als ik dan ooit de lagers uit het blok rijdt kan ik hem toch weer oplassen en lijnboren
ja ik sta net te kijken, maar ik ben geloof ik de achterste krukaskeering vergeten heeft u er toevallig 1 bij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lijnboren en kop vlakken op de vluchtstrook, daar kan de ANWB nog wat van leren.
"Heeft u hulp nodig meneer?"
-"nee hoor, de revisie is bijna klaar!"
wat voor een auto rij jij in hemelsnaam?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 01:03 schreef RainofDeath het volgende:
In de kofferruimte? Helemaal niks, reserve band zit onder de auto en de krik + sleutel bevind zich in de motor ruimte.
renault 5 heeft dit geloof ik, die heeft in elk geval een paravaan die groter is dan de kofferbakquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:11 schreef welkominspace het volgende:
[..]
wat voor een auto rij jij in hemelsnaam?
ok, ben toch echt gewend aan een soort dubbele bodem in de kofferbakquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:19 schreef densmee het volgende:
[..]
renault 5 heeft dit geloof ik, die heeft in elk geval een paravaan die groter is dan de kofferbak
Renault 4, totaal geen luxequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:11 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Bevalt het een beetje op die homo afwerkplekken?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:58 schreef Catch_me het volgende:
2 handdoeken, een kingsized pack condooms en wat babyolie.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Bevalt het een beetje op die homo afwerkplekken?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn ex-Clio had de sleutel achterin, het reservewiel onder de auto en de krik in de motorruimte. Blijkbaar komt dit vaker voor bij Renault.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:11 schreef welkominspace het volgende:
[..]
5je, net zoals ik:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:11 schreef welkominspace het volgende:
[..]
lolzquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 03:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja maar fokkers zijn in alle aspecten superieur. Een fokker zul je dus ook nooit met pech langs de weg zien wat al het plebs wel gebeurdquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:38 schreef invine het volgende:
Als je niet in een auto rijd voor 1970 vind ik persoonlijk het allemaal beetje overdreven om zoveel zooi mee te nemen in de auto.. betaal niet voor niets 60e per jaar voor de anwb..
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja ik snap het wel hoor. Je astap zou maar afbreken tijdens het rijden.
Ha ... ha ... ha ...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:46 schreef densmee het volgende:
[..]
ik heb ook altijd een vlakbank bij, je koppakking zou maar eens gaan lekken.
dan kun je toch mooi onderweg je kop weer vlakken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
verstuiver tester heb ik meestal op de achterbank liggen. als een verstuiver dan pist kun je hem toch mooi direct even testen
je moet het maar willen met een ijzerwinkel van 200 kilo rondsleuren, komt dat beest nog wel omhoog?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
Ha ... ha ... ha ...![]()
- Een doppenset
- Een set ratel-ring/steeksleutels
- Een jerrycan olie
- Een jerrycan koelvloeistof
- Een jerrycan diesel
- 2 geknapte sleepkabels
- Een bak met allerlei verschillende spuitbussen
- Een bak met allerlei losse, kleine onderdelen (thermostaat, riemen en ander klein grut)
- Een tafelkleed
- Een potkrik
- Een 'halve' schaarkrik
- Een assortimentsdoos steekzekeringen
- Een paar doosjes met verschillende knijpstekkertjes
- Allerlei nieuwe M7 moertjes en boutjes in verschillende lengtes
- Een bak met allemaal oude boutjes, rubbertjes, pennetjes, veertjes en andere zooi
- Een bak met oud/grof gereedschap (ring/steeksleutels, hamer, beitel, grote dop + wringijzer (voor de aandrijfasmoeren), 7-polige stekkerdoos, rollen tape) en fijner gereedschap (tangen, stanleymes, tiewraps, lijm, superkleine steeksleuteltjes, meetlat, schroevendraaier(s), krimptang en meer troep)
- Een schroevandraaierset
- Blokken hout
- Bandenlepel
- Brandblusser (schuim, 6kg)
- Stalen buis
- Lege fles (2ltr) waar ooit ruitensproeiervloeistof zat
- Gevarendriehoek (misschien wel 2)
- Verbanddoos
- Geel fluoriscerend hesje
- Witte kentekenplaten voor een aanhanger
- Orginele wielsleutel
- Vraagbaak Citroën BX
- Alle dingen die ik nog vergeten ben
Reservewiel hangt onder de kofferbak.
Waar denk je dat hij die potkrik voor nodig heeftquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:34 schreef densmee het volgende:
[..]
je moet het maar willen met een ijzerwinkel van 200 kilo rondsleuren, komt dat beest nog wel omhoog?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
Ha ... ha ... ha ...![]()
- Een doppenset
- Een set ratel-ring/steeksleutels
- Een jerrycan olie
- Een jerrycan koelvloeistof
- Een jerrycan diesel
- 2 geknapte sleepkabels
- Een bak met allerlei verschillende spuitbussen
- Een bak met allerlei losse, kleine onderdelen (thermostaat, riemen en ander klein grut)
- Een tafelkleed
- Een potkrik
- Een 'halve' schaarkrik
- Een assortimentsdoos steekzekeringen
- Een paar doosjes met verschillende knijpstekkertjes
- Allerlei nieuwe M7 moertjes en boutjes in verschillende lengtes
- Een bak met allemaal oude boutjes, rubbertjes, pennetjes, veertjes en andere zooi
- Een bak met oud/grof gereedschap (ring/steeksleutels, hamer, beitel, grote dop + wringijzer (voor de aandrijfasmoeren), 7-polige stekkerdoos, rollen tape) en fijner gereedschap (tangen, stanleymes, tiewraps, lijm, superkleine steeksleuteltjes, meetlat, schroevendraaier(s), krimptang en meer troep)
- Een schroevandraaierset
- Blokken hout
- Bandenlepel
- Brandblusser (schuim, 6kg)
- Stalen buis
- Lege fles (2ltr) waar ooit ruitensproeiervloeistof zat
- Gevarendriehoek (misschien wel 2)
- Verbanddoos
- Geel fluoriscerend hesje
- Witte kentekenplaten voor een aanhanger
- Orginele wielsleutel
- Vraagbaak Citroën BX
- Alle dingen die ik nog vergeten ben
Reservewiel hangt onder de kofferbak.
Lijkt me sterk dat er in beide gevallen geen krik bij zit. Trek eens voorzichtig wat bekleding van de kofferbakken los, waarschijnlijk zit daar wel iets verstopt. Dat was bij mijn vorige auto, een Nissan Almera, in elk geval wel zo.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:57 schreef NoBody122 het volgende:
Wat sommigen allemaal in hun kofferbak hebben liggen voor noodgevallen... Maar daar wordt hier gelukkig al ruimschoots de spot mee gedreven door enkele sarcasten
In mijn oudere auto (Golf MK1 Cabrio, die aardig last heeft gehad van koelvloeistof- en olieverbruik): olie, koelvloeistof, ruitenwisservloeistof, volwaardige reserveband en kruissleutel. Hoe wil ik een band verwisselen zonder krik? Geen idee; krik is er simpelweg niet bij
In mijn andere auto (Nissan Patrol GR): kruissleutel en gereedschapset. De (volwaardige) reserveband zit niet in de kofferbak, maar hangt aan de achterdeur, dus valt technisch gezien buiten de scope van dit topic. Ook hier geen krik bij de auto aanwezig..
Heb je thuis geen opbergruimte misschien dat je die hele zooi meesleept?quote:
Maar ik blijf me afvragen hoe je dan geholpen bent met handdoeken, condooms en babyolie of je moet net de goede Wegenwachter treffen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:09 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Ja maar fokkers zijn in alle aspecten superieur. Een fokker zul je dus ook nooit met pech langs de weg zien wat al het plebs wel gebeurd
Ik denk dat ik niet veel aan dat gereedschap heb als ik het thuis heb liggen en ergens onderweg pech krijg.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:43 schreef densmee het volgende:
[..]
Heb je thuis geen opbergruimte misschien dat je die hele zooi meesleept?
Geen poeder he, kan je hem net zo goed af laten branden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef jortkeldert het volgende:
Stiekem wil ik nog wel een brandblussertje in mijn auto hebben. Verder heb ik de standaard dingen die bij de auto geleverd werden. Krik, gevarendriehoek, ehbo doosje. Een of andere kit van audi om je band mee te fixen??
En schuim kan niet tegen vorst.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:57 schreef blup het volgende:
[..]
Geen poeder he, kan je hem net zo goed af laten branden.
Is dat geschikt voor buitengebruik? Ken het zo niet, alleen voor serverhokken enzo maar dan spreek je over iets totaal anders dan een blusbus. Heb jij het in je auto zitten?quote:
stationair verbruik is maar een enkele liter per uur dus op 10 liter kun je makkelijk 8 uur de kachel aanhoudenquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:17 schreef Biogarde het volgende:
Sultana's een paar pakken, paar potten bier, een jas, gevarendriehoek, reservewiel met nieuwe niet uitgedroogde band (geen thuiskomer), potkrik, moersleutel, hesje, muts, ijskrabber, handschoenen, fleecedeken, startkabels en frisdrank in blik. Oh, en van die druivensuiker snoepies en 10 liter benzeen in een stalen jerrycan. Zet ik mooi de kachel aan als ik insneeuw [ afbeelding ]
Slecht voor je motor en als ie stuk is werkt dat niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef densmee het volgende:
[..]
stationair verbruik is maar een enkele liter per uur dus op 10 liter kun je makkelijk 8 uur de kachel aanhouden
Heerlijkquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef densmee het volgende:
[..]
stationair verbruik is maar een enkele liter per uur dus op 10 liter kun je makkelijk 8 uur de kachel aanhouden
Had het maar geen auto moeten worden. 8 uur pruttelenquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Slecht voor je motor en als ie stuk is werkt dat niet.
Mja een deken is beter voor pech.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heerlijk
[..]
Had het maar geen auto moeten worden. 8 uur pruttelen
Het is ook maar gekkigheid. Deken heb ik bij me voor dat soort gevallen. Maar stel dat er echt iets is, of ik kan een ander helpen aan benzine (auto met kindjes/ouderen), dan heb ik wat bij me.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mja een deken is beter voor pech.
Supersoaker benzine en aansteker ftwquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:38 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Het is ook maar gekkigheid. Deken heb ik bij me voor dat soort gevallen. Maar stel dat er echt iets is, of ik kan een ander helpen aan benzine (auto met kindjes/ouderen), dan heb ik wat bij me.
En om vuur te maken op een volgelopen A1
na die acht uur draaien is het misschien verstandig een keer de olie te verversen en hem een keer goed warm te stampenquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Slecht voor je motor en als ie stuk is werkt dat niet.
Het topic doorlezen en er achter komen dat het niet handig is om dat ding in de kofferbak te hebben is te veel moeite?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:38 schreef koekjestrommel1 het volgende:
EHBO setje, gevarendriehoek, en zo'n gordelsnijraamopenslading en reserveband en gereedschap, en een jas en geel hesje
yup, hij ligt trouwens niet in de kofferbak maar in het dashboardkastje. Mijn excuses voor het niet correct beantwoorden van de vraagquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het topic doorlezen en er achter komen dat het niet handig is om dat ding in de kofferbak te hebben is te veel moeite?
om koolmonoxide te maken wel ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:17 schreef daNpy het volgende:
Waxinelichtjes werken ook goed in zo'n kleine ruimte
En ook daar heb je er niet veel aan, maar dat terzijde...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
yup, hij ligt trouwens niet in de kofferbak maar in het dashboardkastje. Mijn excuses voor het niet correct beantwoorden van de vraag.
Daar heb je dan een mobiel en een abonnement bij de ANWB voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Niemand die een vouwfiets heeft? Wat als je pech onderweg hebt en je moet 10km teruglopen naar de bewoonde wereld of het tankstation?
Hoop dat jij niet vast komt te staan in de sneeuw.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:32 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een spul neemt iedereen mee zeg![]()
Ik heb alleen een band, krik en moersleutel bij me. Wat more do I need?
Dat hoop ik ook nietquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoop dat jij niet vast komt te staan in de sneeuw.
Dan sleep je iedere dag een kilo of 20 aan oud ijzer mee, lekker voor je verbruik op termijn + ruimte die het kost. Ik had 'm nog nooit nodig gehad, misschien muv bezoekjes aan de garage.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Niemand die een vouwfiets heeft? Wat als je pech onderweg hebt en je moet 10km teruglopen naar de bewoonde wereld of het tankstation?
Reed een paar jaar geleden in November weg uit Baarn, zo rond een uur of twaalf, was blij dat ik de A12 nam en niet de hele nacht op de A1 vastgestaan heb zoals zoveel mensen. Later nog wel een keer vast gestaan in Duitsland in de sneeuw, had toen dus wel een deken en een noodvoorraad bij me.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook nietMaar ja, hier in Nederland valt het wel mee met de sneeuw. En als het echt te erg is dan ga ik gewoon niet weg, zo eenvoudig is het ook wel weer.
In m'n vorige auto (zelfde model maar dan zonder achterbank) heb ik (naast alle gereedschap wat ik eerder opnoemde) een poosje een mammoetskelter meegesleept. Nooit nodig gehad ...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Een velg?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:32 schreef jitzzzze het volgende:
Wat een spul neemt iedereen mee zeg![]()
Ik heb alleen een band, krik en moersleutel bij me. Wat more do I need?
een beetje man trapt een bandje zo op de velgquote:
Standkachelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoop dat jij niet vast komt te staan in de sneeuw.
En dan blazen tot 1,8bar?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:58 schreef densmee het volgende:
[..]
een beetje man trapt een bandje zo op de velg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |