Je komt net terug van boodschappen doen nadat je een dagje uit bent geweest?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:51 schreef Snuitebolletje het volgende:
EHBO koffer,
Slaapzak,
luchtbed,
tandenborstel, schoon ondergoed
regenkleding,
zeilkleding,
surfkleding,
gereedsschapsset met vooral gaffertape en tie wraps,
koekjes,
drinken,
paar flessen wijn,
denk dat dat het ongeveer wel is, en wat schoenen en dergelijke
3 x dezelfde vrienden?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef silenthill het volgende:
3 keer met vrienden meegemaakt dat hun band zo lek was onder het rijden, dat die busjes niets uithalen.
en een en zo'n kruissleutel ding natuurlijkquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:01 schreef welkominspace het volgende:
krik
reservewiel
meestal ehbo koffertje
sleepkabel
aansteker
Jij bent een dame, mooi en kan een band wisselenquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:30 schreef nikky het volgende:
EHBO koffer
EHBO hes en jas
gevarendriehoek/reservewiel/krik/the usual wat erin hoort.
Isolatiedeken
Blusdeken
latex handschoenen ( handig als je bezig moet in de motorruimte of je band moet verwisselen )
siliconenspray
reservelampjesset
ruitenkrabber
klein vegertje ( om de enorme hoeveelheden sneeuw van afgelopen winters van de auto te vegen)
2 zonneschermen
Duct-tape
Dry-sumpquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Wat moet je in godsnaam met 5 liter olie en 5 liter koelvloeistof in je kofferbak?
Bij mij zit het gewoon in de motor.
Geen benzine/diesel en/of zekeringen bij je?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:47 schreef silenthill het volgende:
Wat heeft iedereen in zijn kofferruimte?
Ik heb het volgende standaard mee.
5 Liter olie
5 Liter koelvloeistof
5 Liter ruitenwisservloeistof.
Een lampensetje voor alle lampen.
Siliconenspray
Klein gereedschapsetje.
Accubooster ( Voor als een geen andere auto in de buurt is. )
Sleepkabel voor maximaal 3000 kilo
Tie rips
En natuurlijk mijn uitvouwbare stoel, is altijd beter om zittend achter de vangrail op hulp te wachten, dan staand.![]()
Brandblusser en branddeken staan nog op mijn verlanglijstje...
Klopt, dank en kloptquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij bent een dame, mooi en kan een band wisselen![]()
Toch maar is je rijbewijs halenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:40 schreef densmee het volgende:
ik heb een 4 tons hijsband met een paar harpsluiting voor als ik vastzit
en altijd wel een motorzaag, handzaag en een sappi. soms ook een kloofbijl of voorhamer met wiggen
voor vrachtwagen of bus? de rest heb ik namelijk alquote:
Reserve benzine misschien?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:46 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb een Amerikaanse auto. Gereedschap of olie meenemen is zinloos, ik heb een telefoon met wat noodnummers er op.
Mijn vorige verloor wel eens wat of zat wat los. Heb alles in zo'n grote opbergtas zitten. Zit hij nog steeds bij in. Het is daarnaast altijd handig om bij je te hebbenquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ducttape... Wat voor een auto hebbie
je meter begint bij het volzitten al terug te lopen, dan heb je nog minimaal 400 km om te zoeken naar een benzine pompquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Reserve benzine misschien?
Die mis ik zelf nog maar rij diesel en weet toch niet hoe ik dat ontlucht krijg zelf. Bij benzineauto's hak altijd zo'n 5 liter jerrycan achterin.
Diesel gewoon niet leegrijden. Hij mag wel wat pruttelen maar als hij afslaat ben je klaar (tenzij je een lijnpomp hebt maar dat geloof ik toch nietquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Reserve benzine misschien?
Die mis ik zelf nog maar rij diesel en weet toch niet hoe ik dat ontlucht krijg zelf. Bij benzineauto's hak altijd zo'n 5 liter jerrycan achterin.
Ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:50 schreef densmee het volgende:
[..]
je meter begint bij het volzitten al terug te lopen, dan heb je nog minimaal 400 km om te zoeken naar een benzine pomp
als hij dan halverwege is heb je nog genoeg voor 200 km
begint het rode lampje te branden. Nou dan raak maar in paniek want dan kun je nog maar 50 km rijden, en in dit land waar maar om de 2 km een benzine pomp is is dit natuurlijk wel zeer lastig
veel auto's ontluchten tegenwoordig automagischquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Diesel gewoon niet leegrijden. Hij mag wel wat pruttelen maar als hij afslaat ben je klaar (tenzij je een lijnpomp hebt maar dat geloof ik toch niet)
En benzine is het punt niet, er kan veel kapot gaan voordat ik de tank leeg heb
Een common rail toch niet?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:54 schreef densmee het volgende:
[..]
veel auto's ontluchten tegenwoordig automagisch
het is meer het probleem dat de pomp droog loopt volgens mijquote:
Blusdeken? Als mijn auto in lichterlaaie staat ga ik echt niet de held uithangen door onder de kofferbakmat nog een blusdeken te gaan zoeken hoorquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
On topic: een blusdeken zou eigenlijk in elke auto moeten zitten evenals ehbo doos en riemsnijders
overigens komt de anwb je niet lostrekken en hier rijden ze ook echt niet door hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
Niks, op de motor heb ik een redelijke gereedschapsset, wat doeken onder het zadel en een paar dunne handschoenen in de topkoffer, de Astra zit ramvol met audio en heeft, reservelampjes wat reservezekeringen, 2 reparatiebussen voor lekke banden en uiteraard startkabels aan boord, de Lincoln alleen een krik, reservewiel en ANWB pas![]()
Zoals gezegd, je komt hier niet vaak midden in een woestijn tot stilstand, er is altijd hulp dichtbij, en ik betaal die ANWB shizzle niet voor Jean Pipe
Leuk weggetje :-) Bij dat soort plaatjes vraag ik me altijd af hoever een normale wagen zou komen (al dan niet zonder schade aan bumpers en onderplaten)...quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef densmee het volgende:
[..]
overigens komt de anwb je niet lostrekken en hier rijden ze ook echt niet door hoor.
[ afbeelding ]
als je over de ruggen rijd is er niks aan de hand, zodra je in de sporen schuift is het einde oefeningquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:10 schreef JF_ het volgende:
[..]
Leuk weggetje :-) Bij dat soort plaatjes vraag ik me altijd af hoever een normale wagen zou komen (al dan niet zonder schade aan bumpers en onderplaten)...
Dit, plus reservelampjes en krik en volwaardige reserveband.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:36 schreef Mikkie het volgende:
Wat basale dingen voor veiligheid zoals een hesje, warmtedeken, ehbo-kit onder de stoel en een gevarendriehoek. En daarbij nog wat praktische klusdingen zoals twee liter olie, mini-maglite, startkabels en een sleepkabel.
5 Liter van alles???quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:47 schreef silenthill het volgende:
Wat heeft iedereen in zijn kofferruimte?
Ik heb het volgende standaard mee.
5 Liter olie
5 Liter koelvloeistof
5 Liter ruitenwisservloeistof.
Een lampensetje voor alle lampen.
Siliconenspray
Klein gereedschapsetje.
Accubooster ( Voor als een geen andere auto in de buurt is. )
Sleepkabel voor maximaal 3000 kilo
Tie rips
En natuurlijk mijn uitvouwbare stoel, is altijd beter om zittend achter de vangrail op hulp te wachten, dan staand.![]()
Brandblusser en branddeken staan nog op mijn verlanglijstje...
Oeh, das een leuk paadje voor de Twinquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef densmee het volgende:
[..]
overigens komt de anwb je niet lostrekken en hier rijden ze ook echt niet door hoor.
[ afbeelding ]
mijn collega heeft de anwb er wel eens moeten oppikken langs de asfalt weg toen mijn deurslot niet meer open wilde.
hij is toen met zijn peuterstok meegereden naar mijn auto
Als jijnin brand staat en een medeweggebruiker pakt snel zijn blusdeken ben je best happyquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Blusdeken? Als mijn auto in lichterlaaie staat ga ik echt niet de held uithangen door onder de kofferbakmat nog een blusdeken te gaan zoeken hoor
Als je een beetje opgelet had zal je zien dat die 2e accu alleen bij mensen met een audio installatie erin staat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 01:32 schreef trovey het volgende:
Waarom nemen mensen zoveel onderdelen mee (zoals een tweede accu), zijn die auto's zo wrak dat men niet zonder op pad durft te gaan?
scotch blokjes en een blusser, goede combiquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
life hamer![]()
service koffer
led tester
stukjes snoer
scots blokjes
tie wrap
duck tape
start kabels
reserve wiel
krik
wind en regen dichte jas
reflecterende hesjes![]()
handschoenen
gevaren driehoek
EHBO setje 2x
tevens wil ik nog een keer zon setje in de auto hebben
http://www.ledflitsers.nl/siga-6x-led-flare-in-koffer.html
oh en en brand blusser![]()
Scotch blokjesquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
life hamer![]()
service koffer
led tester
stukjes snoer
scots blokjes
tie wrap
duck tape
start kabels
reserve wiel
krik
wind en regen dichte jas
reflecterende hesjes![]()
handschoenen
gevaren driehoek
EHBO setje 2x
tevens wil ik nog een keer zon setje in de auto hebben
http://www.ledflitsers.nl/siga-6x-led-flare-in-koffer.html
oh en en brand blusser![]()
In de kofferbak? Lijkt me handiger om die in de buurt van je voorstoelen (2x) en achterin (1x, op de tunnel) te bewaren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |