abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100125894
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Als die Breivik vrijkomt na 30 jaar dan zal dat geheel volgens de wetgeving die geldt in Noorwegen zijn. Als men het daar grootschalig niet mee eens is zullen ze een wetswijziging in moeten dienen. Dit zal echter niet meer gelden voor Breivik uiteraard, maar het is wel de enige optie die er in een normale democratische rechtstaat voor handen is.
Mee eens, maar het is wel ongelofelijk dom als het in een land niet mogelijk is om levenslang te geven al dan niet met verlengingen en TBS enzovoort. Zon optie zou ieder land moeten hebben. Maar ik weet er het fijne niet van.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:08:57 #227
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100125901
Na 30 jaar is men die hele Breivik vergeten, dus kan ie denk ik best gerust terug in de Noorse maatschappij terugkeren zonder dat het veel problemen geeft.
pi_100125915
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:00 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dit is meer symbolisch, tsja wat moet je ermee. Ik vind er niks mis mee maar ik zou er ook niks om geven.
Het is ook deels symbolisch, maar ik kan me voorstellen dat je als nabestaande even geen zin hebt om daar tegen aan te lopen de komende maand en dat men in dit extreme geval daar rekening mee houdt, kan ik wel mee leven. Zolang de normale situatie maar weer terugkeert na een redelijke periode.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:09:46 #229
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_100125924
Ik denk het niet @gebrokenglas.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_100125954
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is ook deels symbolisch, maar ik kan me voorstellen dat je als nabestaande even geen zin hebt om daar tegen aan te lopen de komende maand en dat men in dit extreme geval daar rekening mee houdt, kan ik wel mee leven. Zolang de normale situatie maar weer terugkeert na een redelijke periode.
Ik vind het ook wel een mooi gebaar.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:10:57 #231
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_100125960
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Na 30 jaar is men die hele Breivik vergeten, dus kan ie denk ik best gerust terug in de Noorse maatschappij terugkeren.
Tuurlijk, al die nabestaanden zullen echt niet meer weten wie dat was. Ook zal dit akkefietje de geschiedenisboeken niet halen, ben je mal.
pi_100125962
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of daar al eens onderzoek naar is gedaan (zou me eerlijk gezegd verbazen als het niet het geval was), maar in z'n algemeenheid kun je stellen dat de hele maatschappij geobsedeerd is door geweld.

Ga maar eens een avondje TV kijken en turfen hoe vaak er geweld in voor komt. Dat percentage ligt extreem hoog en datzelfde zie je terug bij videogames, dus in die zin niets anders als de rest van de maatschappij. Het begint al met kinderseries als de Ninja's en de A-team....blijkbaar vinden wij mensen geweld heel boeiend.
Ja maar daar is natuurlijk wel een reden voor. En videogames verschillen wel van televisie omdat je dan zelf de persoon bent die het doet. Ik hou niet van echt gewelddadige films, maar stel dat het voorkomt dan is het vaker onderdeel van de spanning van de gehele film dan een doel op zich. Bij die videogames kan geweld het doel zijn toch? Verschillende wapens kiezen, beloond worden voor schieten etc. Ik kan bij films ook geschokt zijn door het geweld, en die schok of die emotie juist willen. Maar bij videogames is het niet de bedoeling dat je geschokt raakt door het geweld, of geemotioneerd. Je richt het zelf aan, anders had je de game niet gekocht.
pi_100125969
quote:
Na 30 jaar is men die hele Breivik vergeten, dus kan ie denk ik best gerust terug in de Noorse maatschappij terugkeren zonder dat het veel problemen geeft.
Dat valt te bezien.
pi_100126006
Gaat Volkert van der Graaf terug naar zn rijtjeshuis? Don't think so.
pi_100126034
quote:
Na 30 jaar is men die hele Breivik vergeten, dus kan ie denk ik best gerust terug in de Noorse maatschappij terugkeren.
Dat denk ik niet....ik weet niet of de 4 van Breda je wat zeggen? Maar na 30 jaar wilde men gratie geven en dat leverde een golf van maatschappelijke onrust op....zelfs na 45 jaar toen ze daadwerkelijk werden vrijgelaten ging dat niet zonder slag of stoot.

Dit is zo groot, dat zal voor altijd heel diep in de Noorse geschiedenis zijn verankerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vier_van_Breda
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:14:10 #236
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_100126057
Wel beetje overdreven
http://nos.nl/artikel/260(...)t-schietspellen.html

quote:
De winkels halen niet alleen schietspellen, waaronder World of Warcraft en Call of Duty: Modern warfare 2 uit de verkoop, maar ook speelgoedwapens.
:')
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:15:34 #237
8898 Darklight
pi_100126093
En binnenkort natuurlijk films die worden verboden, tv programma's etc :')
pi_100126124
quote:
Pff, dit kan ook averechts werken. Vragen kinderen een waterpistool voor op vakantie zijn ze er niet. Mama, waarom zijn er geen waterpistolen? Ja, uhmm ja...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:18:57 #239
8898 Darklight
pi_100126190
oh en natuurlijk muziek, waaronder Clint Mansell
pi_100126215
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:16 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Pff, dit kan ook averechts werken. Vragen kinderen een waterpistool voor op vakantie zijn ze er niet. Mama, waarom zijn er geen waterpistolen? Ja, uhmm ja...
Omdat er een stoute meneer was die heel veel jonge mensen heeft vermoord. :?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:19:47 #241
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100126218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat denk ik niet....ik weet niet of de 4 van Breda je wat zeggen? Maar na 30 jaar wilde men gratie geven en dat leverde een golf van maatschappelijke onrust op....zelfs na 45 jaar toen ze daadwerkelijk werden vrijgelaten ging dat niet zonder slag of stoot.

Dit is zo groot, dat zal voor altijd heel diep in de Noorse geschiedenis zijn verankerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vier_van_Breda
Ja ik denk dat je gelijk hebt.
pi_100126235
Jemig, ik hoopte dat Noorwegen minder overdreven zou reageren dan de VS op dit soort rampen.

Maar het is bijna het tegenovergestelde.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_100126241
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:19 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja ik denk dat je gelijk hebt.
Een stouterik.
pi_100126318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:20 schreef Klaudias het volgende:
Jemig, ik hoopte dat Noorwegen minder overdreven zou reageren dan de VS op dit soort rampen.

Maar het is bijna het tegenovergestelde.
Paniek voetbal. Zal nog wel even zo blijven
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:24:54 #245
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_100126355
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:20 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Een stouterik.
?
Ik denk gewoon na. 30 jaar is wel een hele tijd natuurlijk.
Maar als ik het mocht zeggen, ging ik niet voor levenslang maar voor de doodstraf. Deze freak is niet meer, eh, 'te redden'. En dat is toch het doel van straffen middels opsluiting en behandeling. Levenslang zou in dit geval alleen voor genoegdoening voor de nabestaanden zijn, maar die genoegdoening krijgen ze met het geven van de doodstraf voor ABB, ook.
pi_100126420
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:18 schreef Darklight het volgende:
oh en natuurlijk muziek, waaronder Clint Mansell
Dexter niet meer uitzenden. Het Christendom verbieden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 30 juli 2011 @ 15:28:48 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_100126484
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:08 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Mee eens, maar het is wel ongelofelijk dom als het in een land niet mogelijk is om levenslang te geven al dan niet met verlengingen en TBS enzovoort. Zon optie zou ieder land moeten hebben. Maar ik weet er het fijne niet van.
Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar Noorwegen is geenszins te vergelijken met Nederland natuurlijk op dat gebied. Daar hebben ze gewoon 0 ervaring met dit soort aanslagen/gruwelijkheden. Plus men zit wel constant te bashen op het systeem daar (gevangenis is meer een hotel etc.), maar het wérkt wel. Aantoonbaar lager recidivecijfer dan de rest van Europa.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_100126612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dexter niet meer uitzenden. Het Christendom verbieden.
Dat was ik vergeten! Dexter is dodelijk volgens Peter R De Vries!
pi_100126671
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:33 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Dat was ik vergeten! Dexter is dodelijk volgens Peter R De Vries!
Een bron van inspiratie. Daar kan je Burn Notice voor alle gadgets gebruiken :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_100126839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar Noorwegen is geenszins te vergelijken met Nederland natuurlijk op dat gebied. Daar hebben ze gewoon 0 ervaring met dit soort aanslagen/gruwelijkheden. Plus men zit wel constant te bashen op het systeem daar (gevangenis is meer een hotel etc.), maar het wérkt wel. Aantoonbaar lager recidivecijfer dan de rest van Europa.
Dat een goede behandeling recidive verlaagt wil ik allemaal wel geloven. Maar dat Noorwegen geen ervaring heeft met dit soort gruwelijkheden kan niet betekenen dat levenslang geen optie is.

Het is makkelijk praten achteraf maar dit soort aanslagen zag ik eerder gebeuren in Noord Europa dan in pakweg Spanje of Portugal. Die mensen houden zich niet met dit soort zaken bezig. Ze weten in Noorwegen toch ook wel dat het vaak raak is in Finland met Amokmakers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')