abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:40:04 #181
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100373578
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
Stel. Stel,
Ja, 1 , een stel, een stel kinderen, wat familie er bij nog uit het thuisland....
quote:
je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa.
En hoeveel zij er nog gaan opvoedden, als thuisland aanbidder ipv nieuwe-NL-er, duitser, fransoos etc...
quote:
Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn
juist wel, dat maakt uit.
quote:
en wanneer.
juist wel, dat maakt uit.
quote:
Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch

Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?
niet op bepaalde partijen stemmen, en wel op andere.

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 05-08-2011 22:47:03 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:52:40 #182
3542 Gia
User under construction
pi_100385579
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:14 schreef maartena het volgende:
Het zal er niet doorkomen denk ik.
Sowieso is er al veel veranderd. Zie onderstaand artikel van de telegraaf van 2 jaar geleden:

http://www.telegraaf.nl/b(...)eep_aow__.html?p=1,1

De partnertoeslag is er af als je partner jonger is dan 55.
Plus een toeslag die mensen met AOW in het buitenland kregen is er af.

Voor veel marokkanen in Marokko is dit samen al een halvering van hun AOW, omdat hun 15 jaar jongere vrouwtjes niet werken. En Nederland gaat er vanuit dat een vrouw gewoon zelf voor haar deel inkomen kan zorgen.

Verder was het tot heden zo dat vroegere gastarbeiders die geen 100 % AOW opgebouwd hadden, met een aanvullende bijstand naar het buitenland mochten. Voor het handjevol die dat nu nog hebben, verandert dit niet, maar nieuwe AOW-ers mogen geen bijstand meer meenemen naar het buitenland.

Heb je dus maar 50 % AOW opgebouwd en een vrouw onder de 55 dan krijg je nog maar zo'n 300 euro.

Sowieso vind ik het krom dat Nederland mensen in het buitenland zou moeten onderhouden. Als ik verhuis naar Marokko gaat de Marokkaanse staat mij ook niet onderhouden. Zeker niet nadat ik weer terugkeer naar Nederland. Alleen Nederland is zo zot.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:20:56 #183
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100386091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:52 schreef Gia het volgende:

Sowieso vind ik het krom dat Nederland mensen in het buitenland zou moeten onderhouden. Als ik verhuis naar Marokko gaat de Marokkaanse staat mij ook niet onderhouden. Zeker niet nadat ik weer terugkeer naar Nederland. Alleen Nederland is zo zot.
Als rasechte NL-er, en van mijn part allochtoon die hier 40+ jaar werkte, bouwde je dat recht nu eenmaal op. OOK als je in het buitenland gaat wonen omdat zowat alles hier elk jaar meer, voor minder, kost.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:43:02 #184
3542 Gia
User under construction
pi_100390683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:20 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Als rasechte NL-er, en van mijn part allochtoon die hier 40+ jaar werkte, bouwde je dat recht nu eenmaal op. OOK als je in het buitenland gaat wonen omdat zowat alles hier elk jaar meer, voor minder, kost.
Iemand die vanuit Marokko hierheen verhuist, de Nederlandse nationaliteit erbij krijgt, is in mijn ogen net zoveel Marokkaan als Nederlander.

Dus, als hij in Nederland woont, krijgt hij geld van Nederland. Als hij in Marokko woont, moet hij daar maar voor geld zorgen.

Ik zie niet in waarom Nederland moet zorgen voor Marokkanen in Marokko.
pi_100390705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die vanuit Marokko hierheen verhuist, de Nederlandse nationaliteit erbij krijgt, is in mijn ogen net zoveel Marokkaan als Nederlander.

Dus, als hij in Nederland woont, krijgt hij geld van Nederland. Als hij in Marokko woont, moet hij daar maar voor geld zorgen.

Ik zie niet in waarom Nederland moet zorgen voor Marokkanen in Marokko.
Omdat hij hier daarvoor belasting heeft betaald.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:49:04 #186
3542 Gia
User under construction
pi_100390843
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ook al heeft hij hier zijn leven lang in de bijstand of de WAO gezeten.

Belasting betaald? Over het algemeen komen ze hier om geld te krijgen, ook al gaat een deel van die bruto uitkering naar de belasting. Netto krijgen ze hier meer dan ze ervoor betalen.

Voor AOW opbouw hoef je niet te werken, namelijk. Alleen maar in Nederland te wonen.
Daarbij KREEG je dan ook nog eens kinderbijslag voor kinderen die in je thuisland woonden.

Wat mij betreft mogen uitkeringen als bijstand, AOW, AKW en WAO niet meer geëxporteerd worden. Wil je in het buitenland wonen op je oude dag, dan zorg je zelf maar voor geld.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:52:25 #187
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100390939
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Monidique het volgende:

Yep.
De volksvertegenwoordigers keken niet, luisterden niet (naar o.a. SP) en legden geen voorwaarden op indertijd.
Iets van : terugkeer in buitenland, dan evenredige uitkering, behalve als de gulden/euro helemaal inzakt, MEER geld (in verhouding) is geen optie dus, hOOgstens 1:1 .

Dus als hier 1200 euro voor een vuilophaler normaal is, maar daar (bijv. marokko) verdient een vuilophaler 600 Dirham, dan scheelt het NL bijna 50% geld export.
pi_100390961
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Belasting betaald? Over het algemeen komen ze hier om geld te krijgen, ook al gaat een deel van die bruto uitkering naar de belasting. Netto krijgen ze hier meer dan ze ervoor betalen.

Voor AOW opbouw hoef je niet te werken, namelijk. Alleen maar in Nederland te wonen.
Daarbij KREEG je dan ook nog eens kinderbijslag voor kinderen die in je thuisland woonden.

Wat mij betreft mogen uitkeringen als bijstand, AOW, AKW en WAO niet meer geëxporteerd worden. Wil je in het buitenland wonen op je oude dag, dan zorg je zelf maar voor geld.
Er zijn ook Marokkanen die in de jaren zeventig hierna toe gekomen zijn, 35 jaar gewerkt hebben, belasting betaald, premies afgedragen en nu van hun pensioen genieten in hun geboortedorp. En dat mag van jou niet want ...... (het zijn moslims?)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:07:21 #189
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_100391364
quote:

[..]

zal het nog sterker vertellen, dacht dat mensen uit Marokko nooit van hun leiders een andere nationaliteit mogen hebben omdat de Marokkaanse passoort niet ingenomen kan worden.
Maar dan zou ik toch als land zeggen: van jullie stellen die eis lever dan ook maar de zorg en de kosten voor jullie eigen mensen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:12:08 #190
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100391486
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:07 schreef RAVW het volgende:

Maar dan zou ik toch als land zeggen: van jullie stellen die eis lever dan ook maar de zorg en de kosten voor jullie eigen mensen.
NL politici waren en zijn niet zo slim.
Dat zijn zo ongeveer 'allesslikkers' en wij de uitpers-sinasappelen. NL regeringen laten ons graag dokken voor anderen hen 2e walletjes om van te eten.

[ Bericht 1% gewijzigd door fokthesystem op 06-08-2011 15:33:09 ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 15:40:23 #191
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_100392282
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

NL politici waren en zijn niet zo slim.
Dat zijn zo ongeveer 'allesslikkers' en wij de uitpers-sinasappelen. NL regeringen laten ons graag dokken voor anderen hen 2e walletjes om van te eten.
jeps en dan maar afvragen waarom er van die mensen komen die hier tegen in opstand komen of de zooi neer gaan schieten.

kat in het nauw maakt rare sprongen.

En hoe zat het ook alweer met Limburg toen der tijd, waar waren toen de andere landen om die mensen te helpen toen het daar helemaal blank stond?
En hoe zit het hier met mensen die naar een voedselbank moeten omdat onze politiek de normale arbeiders heel erg uitknijpen.

Dus al met al sta ik niet raar te kijken dat sommige mensen tegen elkaar opgezet worden en dat er partijen komen die zich hard uit spreken tegen onze eigen behandelingen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:26:47 #192
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100395316
quote:

[..]

Je bent weer heerlijk aan het generaliseren.
quote:

Dus mensen die hun hele leven in Nederland gewerkt hebben mogen niet van hun opgebouwde AOW genieten in het buitenland.... puur omdat Marokkanen ook gebruik kunnen maken van deze regeling begrijp ik dat goed?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:07:53 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100398037
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:52 schreef Gia het volgende:
Als jij naar Marokko verhuisd, heb je gewoon recht op de AOW waarvoor je gewerkt hebt, of - zoals je zelf al aangeeft - rechtmatig uitkering voor heeft gehad.

Ga je mij echt vertellen dat iemand die door een ongeluk in de WAO terecht is gekomen (veel allochtonen doen fysiek zwaar werk, geen kantoorbaantjes) minder rechten zou hebben met betrekking tot hun AOW? Mag een Nederlander die in de WAO is gekomen na 20 jaar in de vis-havens gewerkt te hebben, en vervolgens nog 20 jaar WAO moet trekken..... als hij met pensioen wil, en zijn AOW gaat trekken..... niet eens meer zelf beslissen of hij een huisje aan zee in Oostende wil betrekken?

Of iemand nou middels een WAO uitkering de AOW verkrijgt, ze hebben toch een deel van hun leven gewerkt, anders kom je niet in de WAO.

Ik heb een goede familievriend in Nederland die al jarenlang leraar Duits was aan een school ergens in Twente. Hij vertelde mij ooit, jaren geleden op een familiefeestje dat hij na zijn pensioen een boerderijtje ging kopen (met zijn Duitse vrouw) in Duitsland, net over de grens. Ik weet niet of hij dat ooit gedaan heeft trouwens..... maar ben jij er echt voorstander om dat echt met wetten tegen te houden?

Het gaat bij jou altijd maar weer om de Marokkanen, zonder dat je je realiseert dat je met zo'n wet ook allerlei Nederlanders benadeeld. Ik mag WEL een Amerikaans en Nederlands paspoort bezitten van je.... maar een Marokkaan, nee, die niet WANT: kut koning met kutwetten. Ga je nu ook al zeuren dat Marokkanen niet met pensioen mogen naar Marokko, maar een Nederlander nog wel een huisje mag kopen in Florida om met pensioen te gaan?

Die Marokkaanse gastarbeiders hebben jaren gewerkt in Nederland, en een groot deel van de WAO-trekkers zitten daar omdat ze fysiek zwaar werk deden. In de jaren 70 en 80 zijn in heel Nederland complete steden uit de klei getrokken. Almere. Lelystad. Zoetermeer. Niewegein. Allemaal omdat de babyboomers (geboren tussen 1945 en 1965) tussen 1970 en 1990 allemaal een huis wilden kopen. Die steden zijn voor een GROOT deel gebouwd door.... allochtonen. Inderdaad, Marokkanen en Turken, die werkten in de bouw en dank zij hen, hebben we nu allemaal een rijtjeshuis. Maar dat werk is ook ZWAAR, en er gebeuren meer ongelukken. En dat is 1 van de redenen waarom er meer buitenlanders in de WAO zitten, niet omdat het allemaal van die zielige uitkeringstrekkers zijn.

Er zitten meer Nederlanders wegens "stress" in de WAO dan allochtonen volgens mij, maar uiteraard heb ik daar geen cijfers van.

Hoe dan ook, een Marokkaan heeft 100% hetzelfde recht op AOW en/of pensioen als een Nederlander in dezelfde situatie, en als die Marokkaan na zijn 65e zijn laatste jaren in Marokko wil slijten..... wie ben ik om hen tegen te houden? Nederland is al vol zat, als hij zijn woning weer op de markt gooit, dan is dat alleen maar voordelig voor de woningzoekenden in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:17:03 #194
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100398267
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:02 schreef maartena het volgende:
Het is ook gejank. Kinderbijslag, daar kan ik me in vinden. Dat is alleen voor kinderen die IN NEDERLAND wonen en naar school gaan. En dat kan ook opgelost worden door de kinderbijslag bijv. te koppelen aan een kaart die alleen in Nederlandse winkels te gebruiken is, en/of online alleen gebruikt kan worden om scholen etc te betalen, in plaats van een smak geld elk kwartaal. Zo los je ook het probleem op van mensen die de kinderbijslag misbruiken om lekker van op vakantie te gaan. Daar is het niet voor bedoeld.

Maar AOW? Als je jaren hebt gewerkt voor je AOW, en je wil na al dat werken je rustig ergens aan de Spaanse kust wil vestigen, of een mooi boerderijtje kopen in Nieuw Zeeland.... waarom zou de Nederlandse regering dat moeten tegenhouden? Omdat Marokkanen met ook de Nederlandse nationaliteit een huisje willen bouwen in Marokko, en daar hun laatste levensjaren willen slijten?
Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland. Dus zelfs als je in Marokko wilt wonen vind ik dat de AOW best omlaag mag.
pi_100398446
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland.
Ik zie het probleem niet. Of willen we mensen nu echt vertellen waar ze hun geld uit moeten geven? Het wordt steeds gekker met die verongenoegde, zeikende Nederlanders...
pi_100399084
quote:

[..]

Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland. Dus zelfs als je in Marokko wilt wonen vind ik dat de AOW best omlaag mag.
En de Nederlander die na zijn 65ste lekker in Spanje wil gaan wonen moet dan ook maar gepakt worden? Gewoon afpakken zijn opgebouwde rechten? Net als bij die Marokkaan en Turk? Je zal en moet in Nederland blijven, als je goochemer bent dan pakken we je kei- en keihard?
I´m back.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:10:01 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100406154
quote:
In Spanje kun je ook goedkoper leven dan in Nederland, en de Nederlandse pensionado's hebben daar veelal veel grotere huizen en veel lagere maandelijkse lasten. Naast het weer, is het feit dat AOW vaak maar uit 70% van het laatst verdiende salaris bestaat (of minder) een reden om juist naar een ietwat goedkoper oord te verhuizen. Ze vertrekken uit een duur rijtjes huis, naar een goedkopere woning in Spanje, waar ze minder kosten hebben voor de maandelijkse hypotheek, verwarming, en waar het weer ook nog eens meezit.

Waarom zouden Nederlanders wel de Spaanse economie mogen stimuleren, maar Marokkaanse Nederlanders niet de Marokkaanse?

Het lijkt mij, dat als ze gelijk recht hebben op AOW onder de Nederlandse wet, dat ze toch echt wel zelf mogen bepalen waar ze dat geld aan uitgeven.

Nederland is geen politiestaat met een IJzeren Gordijn er omheen..... En ik zie niet in waarom we Nederlanders wettelijk zouden moeten verplichten om hun pensioen in Nederland te genieten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:17:23 #198
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100406393
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:10 schreef maartena het volgende:

In Spanje kun je ook goedkoper leven dan in Nederland, en de Nederlandse pensionado's hebben daar veelal veel grotere huizen en veel lagere maandelijkse lasten. Naast het weer, is het feit dat AOW vaak maar uit 70% van het laatst verdiende salaris bestaat (of minder) een reden om juist naar een ietwat goedkoper oord te verhuizen.
Je vergeet dat ze wel een decennia oud uitgaanspunt hebben. Zo wonen er tal van bejaarden over de grens die in 'verbeterde landen' zoals bijv. portugal daar nu de armen zijn, terwijl aan het begin van hen pensioen ze 'er de koning te rijk waren'.

quote:
Waarom zouden Nederlanders wel de Spaanse economie mogen stimuleren, maar Marokkaanse Nederlanders niet de Marokkaanse?
Dat het wettelijk kan en mag is evident, dat het dom geregeld is door de decennia heen door de kiezers en hun politici ook.

Echter het verschil met gast arbeiders en autochtonen is dat de autochtonen hun hele leven de NL economie opbouwden, spekten, woonruimte achterlaten voor andere werkenden.
Gastarbeiders knallen vaak gelijk al alles dat meer is dan voor levensonderhoud hier, terug naar het moederland....
Of zoals waar NL mee schijnt te kampen, men haalde/haalt de familie hierheen, ivm kinderbijslag alleen al bijv. , zorgfraude, uitkeringen e.d. , kocht vast een huis in het moederland voor later, toen goedkoper dan nu, enz.

Er zijn best grote verschillen tussen de door jou genoemde groepen, ook de financiële start en uitloop er van van de ene en de andere groep hier, en waar ze later gaan wonen.
pi_100412217
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Ah, dat is nieuw voor mij. Het is dus niet Marokko dat een dubbele nationaliteit afdwingt, maar dat zijn jouw ogen, die hem net zoveel Marokkaan als Nederlander maken..
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:17:01 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100412787
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:17 schreef fokthesystem het volgende:
Echter het verschil met gast arbeiders en autochtonen is dat de autochtonen hun hele leven de NL economie opbouwden, spekten, woonruimte achterlaten voor andere werkenden.
Gastarbeiders knallen vaak gelijk al alles dat meer is dan voor levensonderhoud hier, terug naar het moederland....
Stereotypisch. Het zijn allochtonen geweest die voor die Nederlanders de huizen hebben gebouwd, want zelf wilden we niet in de bouw werken.... daar haalden we middels wervingsverdragen mensen voor uit het buitenland. Hele steden zoals Almere, Lelystad, Nieuwegein, Zoetermeer, en een flink aantal andere "groeisteden" zijn in de jaren 70 en 80 voornamelijk door allochtonen gebouwd.

Nu willen die mensen na 30+ jaar werken weer terug naar hun geboorteland, en inderdaad: In sommige gevallen hebben die mensen 15+ jaar WAO uitkering getrokken vanwege een ongeluk bij zwaar fysieke arbeid, en nu krijgen ze stank voor dank?

Nee meneer Achmed, je mag NIET terug naar Marokko, je BLIJFT maar mooi in Nederland zitten.

De nieuwe generatie bouwvakkers, hen die de Vinex wijken bouwen, zoals Leidsche Rijn, zijn veelal Polen, Bulgaren, Roemenen. Gaan we hen straks na jaren pensioen opbouwen ook weigeren weer terug te gaan naar hun land?

quote:
Of zoals waar NL mee schijnt te kampen, men haalde/haalt de familie hierheen, ivm kinderbijslag alleen al bijv. , zorgfraude, uitkeringen e.d. , kocht vast een huis in het moederland voor later, toen goedkoper dan nu, enz.
Fraude moet gewoon hard aangepakt worden. Zoals ik al zei: Kinderbijslag krijg je tot je 18e, en dat kunnen we WEL prima zo vastleggen dat het ALLEEN voor kinderen geldt die op een Nederlandse school zitten, en dus in Nederland wonen. Ga je na je 16e van school af omdat de leerplicht dan eindigt, dan ook einde aan de kinderbijslag. Blijf je naar school gaan, dan kinderbijslag tot je 18e.

Tevens kan kinderbijslag gekoppeld worden aan een kaart. Eentje die alleen in Nederland kan worden gebruikt, en waarmee je geen geld uit een automaat kan trekken. Daarmee los je ook fraude van Nederlanders op: De kinderbijslag is binnen, WE KUNNEN OP VAKANTIE! Joepie!

Wat betreft het kopen van een huis.... als die man dat eerlijk doet, met gespaard geld, wat is dan precies het probleem? Ja, hij kon waarschijnlijk voor 25.000 euro een mooi vrijstaand huis in Marokko kopen, en zelfs als bouwvakker kun je nog wel eens 2500 euro per jaar sparen, en dat in cash betalen.

Ja, fraude is fout. Maar het is ook fout om te stellen dat iedereen maar aan fraude doet, en dat die huizen van gefraudeerd geld zouden kopen.

quote:
Er zijn best grote verschillen tussen de door jou genoemde groepen, ook de financiële start en uitloop er van van de ene en de andere groep hier, en waar ze later gaan wonen.
Dat klopt. Maar dat zou niet tot minder rechten moeten kunnen leiden. Een allochtone bouwvakker verdiend inderdaad minder dan een Nederlandse leraar, maar daar staat tegenover dat die Nederlandse leraar een boerderijtje in Duitsland koopt (zie mijn post ergens hierboven) en de bouwvakker naar Marokko gaat, waar hij met zijn veel lagere pensioen nog redelijk kan wonen.

Vergeet niet dat die bouwvakker heeft BETAALD voor dat pensioen. Goed, er zijn er bij die inderdaad ook een WAO uitkering hadden, maar het grootste deel van de pensioengerechtigden onder de allochtonen hebben gewoon sinds de jaren 70 gewerkt.

Het blijft een stank voor dank verhaal. WIJ halen ze naar Nederland om huizen te bouwen, dat doen ze voor lange tijd, en in sommige gevallen raken ze door de zware fysieke arbeid in de bouw (maar ook in fabrieken, de vuilnisdiensten, en andere zwaar fysiek werk) in de WAO terecht, en nu moeten ze dan maar verplicht in Nederland blijven om hun pensioen te mogen genieten?

Het is gewoon een regelrechte SCHANDE dat we zo met mensen om willen gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door maartena op 07-08-2011 02:25:59 ]
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')