Ja, 1 , een stel, een stel kinderen, wat familie er bij nog uit het thuisland....quote:
En hoeveel zij er nog gaan opvoedden, als thuisland aanbidder ipv nieuwe-NL-er, duitser, fransoos etc...quote:je bent van mening dat er wat veel moslims zijn in Europa.
juist wel, dat maakt uit.quote:Maakt niet zoveel uit hoe ze er gekomen zijn
juist wel, dat maakt uit.quote:en wanneer.
niet op bepaalde partijen stemmen, en wel op andere.quote:Ze zijn er nu.
Daarbij denk je dat de volgende twee stellingen juist zijn:
• Moslims krijgen meer kinderen dan niet-moslims
• Zodra er een bepaald percentage moslims is, wordt de cultuur islamitisch
Stel dat je bovenstaande denkt / gelooft, wat zou je dan moeten of kunnen doen?
Sowieso is er al veel veranderd. Zie onderstaand artikel van de telegraaf van 2 jaar geleden:quote:
Als rasechte NL-er, en van mijn part allochtoon die hier 40+ jaar werkte, bouwde je dat recht nu eenmaal op. OOK als je in het buitenland gaat wonen omdat zowat alles hier elk jaar meer, voor minder, kost.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:52 schreef Gia het volgende:
Sowieso vind ik het krom dat Nederland mensen in het buitenland zou moeten onderhouden. Als ik verhuis naar Marokko gaat de Marokkaanse staat mij ook niet onderhouden. Zeker niet nadat ik weer terugkeer naar Nederland. Alleen Nederland is zo zot.
Iemand die vanuit Marokko hierheen verhuist, de Nederlandse nationaliteit erbij krijgt, is in mijn ogen net zoveel Marokkaan als Nederlander.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:20 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Als rasechte NL-er, en van mijn part allochtoon die hier 40+ jaar werkte, bouwde je dat recht nu eenmaal op. OOK als je in het buitenland gaat wonen omdat zowat alles hier elk jaar meer, voor minder, kost.
Omdat hij hier daarvoor belasting heeft betaald.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die vanuit Marokko hierheen verhuist, de Nederlandse nationaliteit erbij krijgt, is in mijn ogen net zoveel Marokkaan als Nederlander.
Dus, als hij in Nederland woont, krijgt hij geld van Nederland. Als hij in Marokko woont, moet hij daar maar voor geld zorgen.
Ik zie niet in waarom Nederland moet zorgen voor Marokkanen in Marokko.
Ook al heeft hij hier zijn leven lang in de bijstand of de WAO gezeten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat hij hier daarvoor belasting heeft betaald.
Yep.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Monidique het volgende:
Omdat hij hier daarvoor belasting heeft betaald.
Er zijn ook Marokkanen die in de jaren zeventig hierna toe gekomen zijn, 35 jaar gewerkt hebben, belasting betaald, premies afgedragen en nu van hun pensioen genieten in hun geboortedorp. En dat mag van jou niet want ...... (het zijn moslims?)quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook al heeft hij hier zijn leven lang in de bijstand of de WAO gezeten.
Belasting betaald? Over het algemeen komen ze hier om geld te krijgen, ook al gaat een deel van die bruto uitkering naar de belasting. Netto krijgen ze hier meer dan ze ervoor betalen.
Voor AOW opbouw hoef je niet te werken, namelijk. Alleen maar in Nederland te wonen.
Daarbij KREEG je dan ook nog eens kinderbijslag voor kinderen die in je thuisland woonden.
Wat mij betreft mogen uitkeringen als bijstand, AOW, AKW en WAO niet meer geëxporteerd worden. Wil je in het buitenland wonen op je oude dag, dan zorg je zelf maar voor geld.
zal het nog sterker vertellen, dacht dat mensen uit Marokko nooit van hun leiders een andere nationaliteit mogen hebben omdat de Marokkaanse passoort niet ingenomen kan worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Belasting betaald? Over het algemeen komen ze hier om geld te krijgen, ook al gaat een deel van die bruto uitkering naar de belasting. Netto krijgen ze hier meer dan ze ervoor betalen.
Voor AOW opbouw hoef je niet te werken, namelijk. Alleen maar in Nederland te wonen.
Daarbij KREEG je dan ook nog eens kinderbijslag voor kinderen die in je thuisland woonden.
Wat mij betreft mogen uitkeringen als bijstand, AOW, AKW en WAO niet meer geëxporteerd worden. Wil je in het buitenland wonen op je oude dag, dan zorg je zelf maar voor geld.
NL politici waren en zijn niet zo slim.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:07 schreef RAVW het volgende:
Maar dan zou ik toch als land zeggen: van jullie stellen die eis lever dan ook maar de zorg en de kosten voor jullie eigen mensen.
jeps en dan maar afvragen waarom er van die mensen komen die hier tegen in opstand komen of de zooi neer gaan schieten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:12 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
NL politici waren en zijn niet zo slim.
Dat zijn zo ongeveer 'allesslikkers' en wij de uitpers-sinasappelen. NL regeringen laten ons graag dokken voor anderen hen 2e walletjes om van te eten.
Je bent weer heerlijk aan het generaliseren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus mensen die hun hele leven in Nederland gewerkt hebben mogen niet van hun opgebouwde AOW genieten in het buitenland.... puur omdat Marokkanen ook gebruik kunnen maken van deze regeling begrijp ik dat goed?quote:Voor AOW opbouw hoef je niet te werken, namelijk. Alleen maar in Nederland te wonen.
Als jij naar Marokko verhuisd, heb je gewoon recht op de AOW waarvoor je gewerkt hebt, of - zoals je zelf al aangeeft - rechtmatig uitkering voor heeft gehad.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 10:52 schreef Gia het volgende:
Sowieso vind ik het krom dat Nederland mensen in het buitenland zou moeten onderhouden. Als ik verhuis naar Marokko gaat de Marokkaanse staat mij ook niet onderhouden. Zeker niet nadat ik weer terugkeer naar Nederland. Alleen Nederland is zo zot.
Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland. Dus zelfs als je in Marokko wilt wonen vind ik dat de AOW best omlaag mag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:02 schreef maartena het volgende:
Het is ook gejank. Kinderbijslag, daar kan ik me in vinden. Dat is alleen voor kinderen die IN NEDERLAND wonen en naar school gaan. En dat kan ook opgelost worden door de kinderbijslag bijv. te koppelen aan een kaart die alleen in Nederlandse winkels te gebruiken is, en/of online alleen gebruikt kan worden om scholen etc te betalen, in plaats van een smak geld elk kwartaal. Zo los je ook het probleem op van mensen die de kinderbijslag misbruiken om lekker van op vakantie te gaan. Daar is het niet voor bedoeld.
Maar AOW? Als je jaren hebt gewerkt voor je AOW, en je wil na al dat werken je rustig ergens aan de Spaanse kust wil vestigen, of een mooi boerderijtje kopen in Nieuw Zeeland.... waarom zou de Nederlandse regering dat moeten tegenhouden? Omdat Marokkanen met ook de Nederlandse nationaliteit een huisje willen bouwen in Marokko, en daar hun laatste levensjaren willen slijten?
Ik zie het probleem niet. Of willen we mensen nu echt vertellen waar ze hun geld uit moeten geven? Het wordt steeds gekker met die verongenoegde, zeikende Nederlanders...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland.
En de Nederlander die na zijn 65ste lekker in Spanje wil gaan wonen moet dan ook maar gepakt worden? Gewoon afpakken zijn opgebouwde rechten? Net als bij die Marokkaan en Turk? Je zal en moet in Nederland blijven, als je goochemer bent dan pakken we je kei- en keihard?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland. Dus zelfs als je in Marokko wilt wonen vind ik dat de AOW best omlaag mag.
In Spanje kun je ook goedkoper leven dan in Nederland, en de Nederlandse pensionado's hebben daar veelal veel grotere huizen en veel lagere maandelijkse lasten. Naast het weer, is het feit dat AOW vaak maar uit 70% van het laatst verdiende salaris bestaat (of minder) een reden om juist naar een ietwat goedkoper oord te verhuizen. Ze vertrekken uit een duur rijtjes huis, naar een goedkopere woning in Spanje, waar ze minder kosten hebben voor de maandelijkse hypotheek, verwarming, en waar het weer ook nog eens meezit.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:17 schreef Holograph het volgende:
Omdat ze daarmee de Marokkaanse economie stimuleren, daarnaast kun je in Marokko voor veel minder geld leven dan in Nederland. Dus zelfs als je in Marokko wilt wonen vind ik dat de AOW best omlaag mag.
Je vergeet dat ze wel een decennia oud uitgaanspunt hebben. Zo wonen er tal van bejaarden over de grens die in 'verbeterde landen' zoals bijv. portugal daar nu de armen zijn, terwijl aan het begin van hen pensioen ze 'er de koning te rijk waren'.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:10 schreef maartena het volgende:
In Spanje kun je ook goedkoper leven dan in Nederland, en de Nederlandse pensionado's hebben daar veelal veel grotere huizen en veel lagere maandelijkse lasten. Naast het weer, is het feit dat AOW vaak maar uit 70% van het laatst verdiende salaris bestaat (of minder) een reden om juist naar een ietwat goedkoper oord te verhuizen.
Dat het wettelijk kan en mag is evident, dat het dom geregeld is door de decennia heen door de kiezers en hun politici ook.quote:Waarom zouden Nederlanders wel de Spaanse economie mogen stimuleren, maar Marokkaanse Nederlanders niet de Marokkaanse?
Ah, dat is nieuw voor mij. Het is dus niet Marokko dat een dubbele nationaliteit afdwingt, maar dat zijn jouw ogen, die hem net zoveel Marokkaan als Nederlander maken..quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 14:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die vanuit Marokko hierheen verhuist, de Nederlandse nationaliteit erbij krijgt, is in mijn ogen net zoveel Marokkaan als Nederlander.
Stereotypisch. Het zijn allochtonen geweest die voor die Nederlanders de huizen hebben gebouwd, want zelf wilden we niet in de bouw werken.... daar haalden we middels wervingsverdragen mensen voor uit het buitenland. Hele steden zoals Almere, Lelystad, Nieuwegein, Zoetermeer, en een flink aantal andere "groeisteden" zijn in de jaren 70 en 80 voornamelijk door allochtonen gebouwd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:17 schreef fokthesystem het volgende:
Echter het verschil met gast arbeiders en autochtonen is dat de autochtonen hun hele leven de NL economie opbouwden, spekten, woonruimte achterlaten voor andere werkenden.
Gastarbeiders knallen vaak gelijk al alles dat meer is dan voor levensonderhoud hier, terug naar het moederland....
Fraude moet gewoon hard aangepakt worden. Zoals ik al zei: Kinderbijslag krijg je tot je 18e, en dat kunnen we WEL prima zo vastleggen dat het ALLEEN voor kinderen geldt die op een Nederlandse school zitten, en dus in Nederland wonen. Ga je na je 16e van school af omdat de leerplicht dan eindigt, dan ook einde aan de kinderbijslag. Blijf je naar school gaan, dan kinderbijslag tot je 18e.quote:Of zoals waar NL mee schijnt te kampen, men haalde/haalt de familie hierheen, ivm kinderbijslag alleen al bijv. , zorgfraude, uitkeringen e.d. , kocht vast een huis in het moederland voor later, toen goedkoper dan nu, enz.
Dat klopt. Maar dat zou niet tot minder rechten moeten kunnen leiden. Een allochtone bouwvakker verdiend inderdaad minder dan een Nederlandse leraar, maar daar staat tegenover dat die Nederlandse leraar een boerderijtje in Duitsland koopt (zie mijn post ergens hierboven) en de bouwvakker naar Marokko gaat, waar hij met zijn veel lagere pensioen nog redelijk kan wonen.quote:Er zijn best grote verschillen tussen de door jou genoemde groepen, ook de financiële start en uitloop er van van de ene en de andere groep hier, en waar ze later gaan wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |