tjonge, jonge wat een niveautje weer.....quote:Op woensdag 27 juli 2011 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zoals de stotterende stotteraar Cohen? Of bij gratie een schreeuwende D66 partijleider die zijn bestaansrecht ontleent aan Wilders of bedoel je een inteeltberberaap als Tofik Dibi om wat te noemen?
Omdat Wilders dat vaak wel van anderen verwacht ...quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat Wilders Links opeens de schuld geeft is een grote facepalm waard, maar ik zou niet weten waarom Wilders aan zelfreflectie moet doen omdat een of andere idioot 2500 km verderop mensen begint af te knallen uit naam van een stroming waar zijn ideologie mee van doen heeft.
Radicale moslims moeten inderdaad aan zelfreflectie doen als er iemand een aanslag pleegt en dezelfde oorlogstaal gebruikt als hen.quote:Of deden alle moslims hetzelfde toen 9/11 gebeurde? Moet ik ook aan zelfreflectie doen als een atheist iemand afknalt? Als een blanke iemand vermoord? Als een Nederlander iemand ombrengt? Als een ICT-er iemand afslacht? Ik zou me dan niet geroepen voelen, en terecht.
Huidskleur, beroep, nationaliteit zijn geen politieke ideologieën en dat weet jij ook.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat Wilders Links opeens de schuld geeft is een grote facepalm waard, maar ik zou niet weten waarom Wilders aan zelfreflectie moet doen omdat een of andere idioot 2500 km verderop mensen begint af te knallen uit naam van een stroming waar zijn ideologie mee van doen heeft.
Of deden alle moslims hetzelfde toen 9/11 gebeurde? Moet ik ook aan zelfreflectie doen als een atheist iemand afknalt? Als een blanke iemand vermoord? Als een Nederlander iemand ombrengt? Als een ICT-er iemand afslacht? Ik zou me dan niet geroepen voelen, en terecht.
Wilders roept tot veel dingen op, maar zelfreflectie is niet 1 van die dingen volgens mijquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:14 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Omdat Wilders dat vaak wel van anderen verwacht ...
Waarom alleen radicale moslims?quote:Radicale moslims moeten inderdaad aan zelfreflectie doen als er iemand een aanslag pleegt en dezelfde oorlogstaal gebruikt als hen.
Inderdaad, ik voel me niet geroepen mijn denkbeelden aan te moeten passen omdat een idioot die toevalligerwijs een kenmerk met mij deelt of ideologie aanhangt doordraait en mensen begint af te slachten. En gelukkig maar, anders hadden we nu minstens 4 miljoen Christenen en 2 miljoen Moslims in dit land gehad met een enorm schuldcomplex.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Huidskleur, beroep, nationaliteit zijn geen politieke ideologieën en dat weet jij ook.
Op het moment dat iemand dit soort massamoorden gaat uitvoeren op basis van exact hetzelfde gedachtegoed als dat ik heb, dan zou ik daar idd eerst eens hard over na gaan denken ipv met de vinger naar anderen te wijzen, maar daar verschillen we dus blijkbaar in.
Ik snap dat je het bagatelliseert, want het is niet natuurlijk niet "een kenmerk", maar het wezenlijke kenmerk van Wilders zijn politieke bestaansrecht en gedachtegoed wat bijna letterlijk 1 op 1 gelijk is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik voel me niet geroepen mijn denkbeelden aan te moeten passen omdat een idioot die toevalligerwijs een kenmerk met mij deelt of ideologie aanhangt doordraait en mensen begint af te slachten. En gelukkig maar, anders hadden we nu minstens 4 miljoen Christenen en 2 miljoen Moslims in dit land gehad met een enorm schuldcomplex.
Je verhevenheid begint weer naar boven te komen, misschien moet je er eens naar laten kijken.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef Klaudias het volgende:
Jemig, wat hebben mensen een bord voor hun kop in dit topic.
Ik bagatelliseer helemaal niks, ik schat Wilders gewoon in op de waarde die hij heeft als je het objectief bekijkt. Het is een schreeuwende ransaap met xenofobe ideeen die toevalligerwijs een podium heeft gevonden om zijn ideeen te ventileren. Daarnaast bestaat Wilders uit meer dan 'slechts' een ideologie.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap dat je het bagatelliseert, want het is niet natuurlijk niet "een kenmerk", maar het wezenlijke kenmerk van Wilders zijn politieke bestaansrecht en gedachtegoed wat bijna letterlijk 1 op 1 gelijk is.
We hebben allang dit soort aanslagen gehad, of ben je Fortuyn en van Gogh vergeten?quote:Maar goed....Wilders roept maar, vroeg of laat gaat het hier ook mis met iemand die de wapens op pakt, omdat de politiek niets doet aan die slechte linksen die het hele land verziekt hebben. Die boodschap is ondertussen luid en duidelijk kenbaar gemaakt de afgelopen 10 jaar.
Als ik de topicreeks van begin af aan doorlees behoor je met een dikke stip tot de top 3 met een bord voor de kop.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:18 schreef Klaudias het volgende:
Jemig, wat hebben mensen een bord voor hun kop in dit topic.
Inderdaad, in het geval van Breivik is het slechts correlatie, maar als een moslim een aanslag pleegt is het opeens een causaal verband.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:31 schreef DustPuppy het volgende:
Volgens mij is dit wederom een correlatie vs. causaliteit verhaal.
Says who?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Inderdaad, in het geval van Breivik is het slechts correlatie, maar als een moslim een aanslag pleegt is het opeens een causaal verband.
Wilders is natuurlijk geen Fortuyn 2. Dat is een belediging voor die kale relnichtquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof Wilders die ideologie heeft uitgevondenWilders is Fortuyn 2, die op zijn beurt weer een reincarnatie van de ideologie van het Vlaams Blok was, overgoten met een modern sausje. Weinig origineels aan hoor hey.
Het is iets anders als iemand als Breivik aansluiting zoekt bij bestaande denkbeelden, dan als mensen zich feitelijk laten brainwashen door een religie (en degenen die hem uitdragen).quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Klaudias het volgende:
Inderdaad, in het geval van Breivik is het slechts correlatie, maar als een moslim een aanslag pleegt is het opeens een causaal verband.
Hoezo is dat anders? Moslimfundamentalisten zoeken toch ook "aansluiting bij bestaande denkbeelden"?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is iets anders als iemand als Breivik aansluiting zoekt bij bestaande denkbeelden, dan als mensen zich feitelijk laten brainwashen door een religie (en degenen die hem uitdragen).
Bij moslimfundamentalisten is die causale link wel wat makkelijker te leggen.
Oke, vooruitquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders is natuurlijk geen Fortuyn 2. Dat is een belediging voor die kale relnicht
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat moslimfundamentalisten vanaf hun geboorte geindoctrineerd worden met denkbeelden, terwijl deze Anders knakker op latere leeftijd pas is gaan radicaliseren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:37 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hoezo is dat anders? Moslimfundamentalisten zoeken toch ook "aansluiting bij bestaande denkbeelden"?
Veel moslimterroristen zijn ook pas op latere leeftijd gaan radicaliseren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat moslimfundamentalisten vanaf hun geboorte geindoctrineerd worden met denkbeelden, terwijl deze Anders knakker op latere leeftijd pas is gaan radicaliseren.
Dat natuurlijk. Maar ook binnen de religieus gemotiveerden heb je natuurlijk types als Breivik die pas later erbij komen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:40 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat moslimfundamentalisten vanaf hun geboorte geindoctrineerd worden met denkbeelden, terwijl deze Anders knakker op latere leeftijd pas is gaan radicaliseren.
Perhaps, ik heb het onderzoek niet gelezen maar nam gemakshalve aan dat moslimfundamentalisten vanaf hun geboorte met hun ideologie worden opgevoed.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:41 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Veel moslimterroristen zijn ook pas op latere leeftijd gaan radicaliseren.
Ook niet helemaal waar. Al-Zawahiri, de nieuwe nummer een van Al-Qaida, begon pas te radicaliseren tot hij een jaartje of 25 was. Daarvoor had hij een studie gevolgd voor arts. Een behoorlijk intelligente kerel dus. Toen hij in aanraking kwam met de geschifte denkbeelden van Sayid Qutb, ging het foutquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Power of Nightmares van Adam Curtisquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar. Al-Zawahiri, de nieuwe nummer een van Al-Qaida, begon pas te radicaliseren tot hij een jaartje of 25 was. Daarvoor had hij een studie gevolgd voor arts. Een behoorlijk intelligente kerel dus. Toen hij in aanraking kwam met de geschifte denkbeelden van Sayid Qutb, ging het fout
Westerlingen zijn niet per se bang. Er is vooral sprake van afgunst.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe het ook zij. Als Bin Laden nog leefde had hij zich rot gelachen om wat zich nu afspeelt in Europa. Moslimextremisten hoeven geen aanslagen te plegen. Nee, de westerlingen maken elkaar wel af. En waarom? Omdat ze bang zijn voor de islam.
Als het niet zo ongelooflijk triest was, zou het hilarisch zijn.
Ik vraag me altijd af hoe zoiets in zijn werk gaat bij (schijnbaar) intelligente mensen; wordt zo iemand gehersenspoeld door een nóg intelligenter persoon, of treedt er "zelfradicalisering" op doordat men meer, langer en dieper nadenkt over zaken als de gemiddelde SBS6-kijker?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar. Al-Zawahiri, de nieuwe nummer een van Al-Qaida, begon pas te radicaliseren tot hij een jaartje of 25 was. Daarvoor had hij een studie gevolgd voor arts. Een behoorlijk intelligente kerel dus. Toen hij in aanraking kwam met de geschifte denkbeelden van Sayid Qutb, ging het fout
Ik denk niet dat intelligente mensen per definitie minder vatbaar zijn voor radicale denkbeelden. Zo'n Breivik schijnt ook niet achterlijk te zijn geweest. Hij liet zich dan ook niet beinvloeden door de eerste de beste roeptoeter. Nee, hij heeft zich behoorlijk in de materie verdiept en geput uit honderden afzonderlijke bronnen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe zoiets in zijn werk gaat bij (schijnbaar) intelligente mensen; wordt zo iemand gehersenspoeld door een nóg intelligenter persoon, of treedt er "zelfradicalisering" op doordat men meer, langer en dieper nadenkt over zaken als de gemiddelde SBS6-kijker?
Afgunst? Waarop?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:49 schreef Freefly het volgende:
[..]
Westerlingen zijn niet per se bang. Er is vooral sprake van afgunst.
Klopt, en dat is tegenwoordig wel het verraderlijke met internet. Google genoeg, en gij vindt altijd wel wat je visie ondersteunt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is echter dat hij literatuur zocht die aansluit bij zijn visie. Het feit dat je intelligent bent, maakt dan juist dat je nog meer overtuigd raakt van je gelijk.
Hebben ze dat, of manifesteert zich bij mensen als Breivik iets wat (hoe cliché dat dan ook mag klinken) in ieder mens zit en "door op de juiste knoppen te drukken" aan de oppervlakte komt?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovendien zijn dat soort figuren misschien intelligent, maar ze hebben ook een paar steken los.
Totdat het ineens blijkt dat dit een perfect uitgevoerd plan is door linkse mensen om rechts eens flink zwart te maken. Maar die kans is natuurlijk bijzonder klein. Alles kan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hebben ze dat, of manifesteert zich bij mensen als Breivik iets wat (hoe cliché dat dan ook mag klinken) in ieder mens zit en "door op de juiste knoppen te drukken" aan de oppervlakte komt?
En daar zijn westerlingen dan afgunstig op?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:03 schreef Freefly het volgende:
[..]
Slecht geintegreerde mensen met baarden en boerka's.
Pfoe, dat is een diepe vraag. Een vraag die vaak gesteld is door wetenschappers over de duitsers in nazi-duitsland in de tweede wereldoorlog. Je hebt wel twee type groepen mensen: de ideologen en opportunisten.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hebben ze dat, of manifesteert zich bij mensen als Breivik iets wat (hoe cliché dat dan ook mag klinken) in ieder mens zit en "door op de juiste knoppen te drukken" aan de oppervlakte komt?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:07 schreef Freefly het volgende:
[..]
Totdat het ineens blijkt dat dit een perfect uitgevoerd plan is door linkse mensen om rechts eens flink zwart te maken.
Genoeg PVV'ers.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
En daar zijn westerlingen dan afgunstig op?
Dat is voer voor psychologen. Durf het echt niet te zeggen. Het kan heel goed zijn dat wanneer een normaal persoon op de precies de juiste punten wordt geprikkeld, hij in staat is tot dergelijke vreselijke daden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Verder worden de geweldadige extremisten geromantiseerd. Alsof ze werkelijk ergens in geloven, het motief daadwerkelijk eenduidig zou zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk niet dat intelligente mensen per definitie minder vatbaar zijn voor radicale denkbeelden. Zo'n Breivik schijnt ook niet achterlijk te zijn geweest. Hij liet zich dan ook niet beinvloeden door de eerste de beste roeptoeter. Nee, hij heeft zich behoorlijk in de materie verdiept en geput uit honderden afzonderlijke bronnen.
Probleem is echter dat hij literatuur zocht die aansluit bij zijn visie. Het feit dat je intelligent bent, maakt dan juist dat je nog meer overtuigd raakt van je gelijk.
Bovendien zijn dat soort figuren misschien intelligent, maar ze hebben ook een paar steken los.
Zoals ik al zei heb je twee type groepen mensen: de ideologen en opportunisten. Beide hebben hun voordelen en nadelen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is voer voor psychologen. Durf het echt niet te zeggen. Het kan heel goed zijn dat wanneer een normaal persoon op de precies de juiste punten wordt geprikkeld, hij in staat is tot dergelijke vreselijke daden.
Dus zowel de brave PvdA als PVV stemmer is een opportunist?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb je twee type groepen mensen: de ideologen en opportunisten. Beide hebben hun voordelen en nadelen.
De ideologen lopen uit de pas, zijn in staat autonoom te denken, zijn de voorgangers, pioniers of leiders. Slechte ideologen zijn de terroristen, moordenaars of dictators. Goede ideologen zijn de vrijheidstrijders, avonturiers of stichters van democratieën, etc.
De opportunisten lopen altijd in de pas, halen hun voordeel uit de heersende gedachte, zijn lemmings, waaien met alle winden mee, zijn volgers. Slechte opportunisten zag je onder de bevolking van nazi-Duitsland die joodse vluchtelingen zonder pardon aangaven bij de nazi-politie omdat men dat hun vertelde. Goede opportunisten zijn de nette burgers in een open democratie.
Tsja, kan die Turkse academicus niet helemaal ongelijk geven.quote:Turkse media: Noors bloedbad is bevestiging groeiende islamofobie EU
Turkse media zien in de bloedige dubbelaanslag in Noorwegen een bevestiging van de groeiende islamofobie in Europa.
Commentatoren beschuldigen anti-immigratiepartijen als de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders er van anti-moslimgevoelens op te stoken. Ook verwijten ze politici in Europa dat die te weinig doen om extreem-rechtse groepen aan te pakken.
'Ze zijn net wakker geworden', kopte de Turkse krant Milliyet gisteren op de voorpagina, doelend op politici in Europa. 'Europese leiders hebben nationalisme en anti-islamgevoelens om interne politieke redenen aangewakkerd. Nu ze de slachtpartij in Noorwegen zien, komen ze er achter welk gevaarlijk spel ze hebben gespeeld.' Het dagblad Zaman over de motieven van de terrorist: 'Hij pleegde de massamoord in naam van een anti-islamitische revolutie.'
Toenemende vreemdelingenhaat
In een opiniestuk in Zaman waarschuwt de Turkse academicus Gökhan Bacik voor de toenemende vreemdelingenhaat in Europa. 'Het grote deel van de wereld, van Mesopotamië tot aan Europa, is historisch gezien een gebied waarin naties vermengen', schrijft Bacik. 'Pogingen tot purificatie of homogenisering in deze regio leidden onvermijdelijk tot racisme en extremisme.'
De Noorse terrorist Anders Breivik besteedt in zijn 1500 pagina's tellende manifest opvallend veel aandacht aan Turkije en de voorganger van de Turkse republiek, het Ottomaanse Rijk. De woorden 'Turkije' en 'Ottomaans' komen 632 keer voor. Breivik ziet in de Europese geschiedenis een voortdurend conflict tussen het christendom en de islam, en noemt zich een aanhanger van de 'Weense denkrichting', een verwijzing naar de Turkse belegering van Wenen in 1683. Een christelijke alliantie wist de Turken toen tenauwernood af te slaan en brachten zo de Turkse opmars in Europa tot stand.
Breivik roept op tot een oorlog tegen Turkije, om voorheen Griekse en Armeense gebieden te heroveren. 'Biologische en chemische aanvallen kunnen nuttig zijn, omdat die de infrastructuur intact laten.'
Turkse media beseffen dat dit de woorden zijn van een extremist. Toch zien velen er een bevestiging in van de groeiende afkeer van islamitische immigranten in Europa. Uit een opiniepeiling van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew blijkt dat 70 procent van de Turken denkt dat Europeanen vijandig staan tegenover moslims, bijna een kwart meer dan vijf jaar geleden.
De mensenrechtencommissie van het Turkse parlement kondigde aan dat zij delegaties naar landen wil sturen om geweld tegen Turkse immigranten te onderzoeken. 'We dachten dat racisme nooit meer zou terugkeren', zegt voorzitter Ayhan Sefer Üstün. 'Maar het is teruggekeerd in de vorm van islamofobie.'
Een heel lastig in de kast geval vermoed ik.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:31 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat waren Anders B zijn motieven/problemen eigenlijk. Was hij pertinent toegespitst op het Anti-Islam of spelen er ook andere factoren mee zoals anti-facisme/opressie whatever?
Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar laten we niet te pas en te onpas gaan gooien met de term "facisme". Wat hij heeft gedaan of dacht is even extreem, maar geen facismequote:Op woensdag 27 juli 2011 10:35 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Een heel lastig in de kast geval vermoed ik.
Maar buiten dat idd vooral nogal wat steekjes los.
Facisme kenmerkt zich juist door het met geweld een wil opleggen.... maar wellicht in zijn verknipte hoofd, wie weet.
Ik wel, het lijkt nu toch vooral op een aanval op de sociaal-democratie en niet zozeer op de Islam. Als AB nou een moskee was binnengegaan, dan had hij gelijk gehad.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, kan die Turkse academicus niet helemaal ongelijk geven.
Wiki zegt "een politiek stelsel"... Hij was idd geen politiek stelsel.. Dat claim ik ook niet.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar laten we niet te pas en te onpas gaan gooien met de term "facisme". Wat hij heeft gedaan of dacht is even extreem, maar geen facisme
Ja, maar zijn haat jegens de sociaal-democratie komt weer voort uit zijn islamofobie. Hij houdt links verantwoordelijk voor de immigratie van moslims en denkt dit te kunnen stoppen door de nieuwe generatie sociaal-democraten om te leggen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik wel, het lijkt nu toch vooral op een aanval op de sociaal-democratie en niet zozeer op de Islam. Als AB nou een moskee was binnengegaan, dan had hij gelijk gehad.
Ik zou het eerder anti-anders of anti-globalisme noemen. Met het steeds sneller "kleiner" worden van de wereld, waarbij verschillende culturen meer en meer dichter op elkaar zitten, zal er ook meer een tegenbeweging optreden waarbij verschillende groepen, culturen, 'clans' hun eigen cultuur, gebruiken of tradities willen behouden. Je ziet het in het Midden-Oosten waarbij sommige terroristen terugverlangen naar de gouden tijden van het kalifaat en tegen alles wat vreemd is (tot en met coca cola toe) tot bij AB die strijdt voor de "oorspronkelijke" waarden in Europa en Noorwegen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik wel, het lijkt nu toch vooral op een aanval op de sociaal-democratie en niet zozeer op de Islam. Als AB nou een moskee was binnengegaan, dan had hij gelijk gehad.
Dit komt te weinig naar voren in de berichtgeving.quote:
Hoe weet je dat? Misschien was hij wel een in de kast zelfhatende homo die de "buitenlanders" 'daar' de schuld van gaf. En al zijn teksten slechts een manier om daar mee om te gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar zijn haat jegens de sociaal-democratie komt weer voort uit zijn islamofobie. Hij houdt links verantwoordelijk voor de immigratie van moslims en denkt dit te kunnen stoppen door de nieuwe generatie sociaal-democraten om te leggen.
De bron is echter islamofobie.
Lees het manifest.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar laten we niet te pas en te onpas gaan gooien met de term "facisme". Wat hij heeft gedaan of dacht is even extreem, maar geen facisme
Lees het manifest. Daar staat het.quote:
Als jij jezelf Tempelier noemt en verwijst naar de Strijd om Wenen, dan begin er toch wel een belletje te rinkelen. Maar hej, misschien was Anders wel gefrustreerd omdat hij een klein lulletje heeft. Wie zal het zeggen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:46 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Misschien was hij wel een in de kast zelfhatende homo die de "buitenlanders" 'daar' de schuld van gaf. En al zijn teksten slechts een manier om daar mee om te gaan.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:46 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik zou het eerder anti-anders of anti-globalisme noemen. Met het steeds sneller "kleiner" worden van de wereld, waarbij verschillende culturen meer en meer dichter op elkaar zitten, zal er ook meer een tegenbeweging optreden waarbij verschillende groepen, culturen, 'clans' hun eigen cultuur, gebruiken of tradities willen behouden. Je ziet het in het Midden-Oosten waarbij sommige terroristen terugverlangen naar de gouden tijden van het kalifaat en tegen alles wat vreemd is (tot en met coca cola toe) tot bij AB die strijdt voor de "oorspronkelijke" waarden in Europa en Noorwegen.
Je moet het in een groter plaatje bekijken.
Grotendeels mee eens. Maar blijkbaar projecteert hij zijn anti-globalisme vooral op de islam.quote:
Ja jeetje, dit is een discussie van wat je prefereert, de 'cholera' of de 'pest'. Allebei even erg, allebei een ziekte, maar niet hetzelfde.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lees het manifest.
Hij wilt met veel geweld een rechtse dictatuur instellen, met een gewelddadige zuivering van islamieten, linkse mensen en zij die niet monocultureel denken.
Dit is fascisme
[..]
Hij projecteert zijn monoculturele agressie grotendeels op de islam.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens. Maar blijkbaar projecteert hij zijn anti-globalisme vooral op de islam.
In dit geval is het een rechtse dictatuur, ( fundament fascisme) met systematische vervolging van een reli-etnische minderheid (fundament nazisme) met dezelfde haat naar links als vooroorlogs fascisme, en met hufterige gewelddadigheid.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:57 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ja jeetje, dit is een discussie van wat je prefereert, de 'cholera' of de 'pest'. Allebei even erg, allebei een ziekte, maar niet hetzelfde.
Het willen van een dictatuur, gewelddadige zuivering van islamieten, linkse mensen en zij die niet monocultureel denken, is niet meteen fascisme. Een mus mag dan een vogel zijn, vogels zijn nog niet altijd een mus.
Nou ja, dan noem jij het 'fascisme', joh. Al jij je er bij prettig voelt om alles te verklaren door het snel in dat hokje in te delen. Dan moet je dat vooral doen!quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In dit geval is het een rechtse dictatuur, ( fundament fascisme) met systematische vervolging van een reli-etnische minderheid (fundament nazisme) met dezelfde haat naar links als vooroorlogs fascisme, en met hufterige gewelddadigheid.
Waarom dat ontkennen.... ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |