We zijn rijk en ongelukkig...lang leve de individualisering!quote:Nederland in top drie depressiefste landen
Een op de zeven mensen (15 procent) in landen met hoge inkomens krijgt waarschijnlijk een depressie.
Frankrijk (21 procent), de Verenigde Staten (19,2 procent) en Nederland (17,9 procent) vormen de top drie.
Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek onder ruim 69.000 mensen in 18 landen, dat dinsdag in het vaktijdschrift BMC Medicine werd gepubliceerd.
Meer dan 30 procent van de bevolking in Frankrijk, de VS en Nederland heeft al ooit een depressieve periode meegemaakt.
Enkele oorzaken zijn volgens de onderzoekers inkomensongelijkheid, leeftijd en burgerlijke staat. Ook in India heeft meer dan 30 procent al ooit een depressie meegemaakt, maar de kans dat een Indiėr in zijn leven een depressie krijgt, ligt op 9 procent. In China en Mexico is dat percentage respectievelijk 6,5 en 8.
Familiebanden
In arme landen zouden volgens de onderzoekers familiebanden belangrijker zijn, wat de kans op een depressie doet slinken.
Het rijke Japan scoort ook laag op de depressieladder. Dit komt mogelijk omdat in ieder land dezelfde vragen zijn gesteld en in Aziė een andere perceptie van het begrip depressie wordt gehanteerd.
Zowel in arme als rijke landen is de kans dat vrouwen een depressieve periode meemaken, twee keer zo groot als die bij mannen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ssiefste-landen.html
Nou, wat een onderzoekquote:69.000 mensen in 18 landen
Heerlijk storm, regen en wind!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:05 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig is het nu hoogzomer. Lekker zwemmen, BBQ-n, zonnebaden. Ben je er zo weer vanaf!
Ik moest hard lachen om de seizoenen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
Nederland is toch een prachtig land met mooie seizoenen:
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
Vrouwen met pittige kapsels:
[ afbeelding ]
Innoverende architectuur:
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
Een intrigerende jongerencultuur:
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Wie wordt hier nu niet vrolijk van?
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
Wacht even. Meer dan 30% van de bevolking in India heeft ooit een depressie gehad, maar de kans daarop, als je Indiėr bent, ligt op 9%quote:Ook in India heeft meer dan 30 procent al ooit een depressie meegemaakt, maar de kans dat een Indiėr in zijn leven een depressie krijgt, ligt op 9 procent.
Het zou kunnen als de kans inmiddels een stuk kleiner is geworden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Wacht even. Meer dan 30% van de bevolking in India heeft ooit een depressie gehad, maar de kans daarop, als je Indiėr bent, ligt op 9%
Iemand heeft hier niet goed op zitten letten bij kansberekenen volgens mij
Als meer dan 30% van de mensen reeds een depressie gehad heeft dan ligt die kans op meer dan 30% of ben ik nou helemaal compleet en volslagen debiel?!
Die's goed ja. Eerlijk is eerlijk.quote:
Misschien dat er veel zelfmoord plegen en door de bevolkingsgroei het cijfer weer meevalt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Wacht even. Meer dan 30% van de bevolking in India heeft ooit een depressie gehad, maar de kans daarop, als je Indiėr bent, ligt op 9%
Als meer dan 30% van de mensen reeds een depressie gehad heeft dan ligt die kans op meer dan 30% of ben ik nou helemaal compleet en volslagen debiel?!
HAHAHA die seizoenen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Het spreekt dit onderzoek niet noodzakelijkerwijs tegen. Als hier de niet-depressieve mensen hun leven allemaal een 9 geven, terwijl er in andere landen meer niet-depressieve mensen zijn, maar die hun leven beoordelen met een 7.5, is Nederland gemiddeld genomen gelukkiger.quote:
Ik ook!quote:
Dus dan zijn ze in elk geval gelukkig depressiefquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Het spreekt dit onderzoek niet noodzakelijkerwijs tegen. Als hier de niet-depressieve mensen hun leven allemaal een 9 geven, terwijl er in andere landen meer niet-depressieve mensen zijn, maar die hun leven beoordelen met een 7.5, is Nederland gemiddeld genomen gelukkiger.
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen een depressie héérlijk vinden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus dan zijn ze in elk geval gelukkig depressief
Wat er toch veel kan veranderen in 3 jaarquote:Nederlanders gelukkigste volk van Europa
18 Jul 2008
Nederlanders behoren (samen met de Finnen) tot de gelukkigste en energiekste inwoners van de Europese Unie. Maar liefst 83% van de Nederlanders gaf aan dat ze zich gelukkig voelen of hebben gevoeld. Inwoners van Letland (42% ) of Itali? (48% ) zijn heel wat minder gelukkig. De Nederlanders zijn naar eigen zeggen ook het actiefste volk van de EU: 72% voelt zich vol energie. Duitsers blijken met slechts 37% het meest futloze volk van Europa
De buitenlanders in India halen het cijfer omhoog...die zijn extra vaak depressief....de Indiėrs zelf hebben er minder last van.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Als meer dan 30% van de mensen reeds een depressie gehad heeft dan ligt die kans ook rond die 30% of ben ik nou helemaal compleet en volslagen debiel?!
Buiten dat....daar geven mensen zelf een antwoord en dat hoeft niet altijd met de werkelijkheid overeen te komen. Ik geloof dat iets van 1.5 miljoen Nederlanders anti-depressiva slikt, dus die antwoorden kun je dan met een korreltje zout nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:34 schreef TNA het volgende:
[..]
Het spreekt dit onderzoek niet noodzakelijkerwijs tegen. Als hier de niet-depressieve mensen hun leven allemaal een 9 geven, terwijl er in andere landen meer niet-depressieve mensen zijn, maar die hun leven beoordelen met een 7.5, is Nederland gemiddeld genomen gelukkiger.
en ruim 2/3 is vrouwquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Buiten dat....daar geven mensen zelf een antwoord en dat hoeft niet altijd met de werkelijkheid overeen te komen. Ik geloof dat iets van 1.5 miljoen Nederlanders anti-depressiva slikt, dus die antwoorden kun je dan met een korreltje zout nemen.
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Ze moeten zo'n machine neerzetten bij de meest populaire zelfmoordlokaties bij het spoor.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:16 schreef Weetjijeennaam het volgende:
4 uur cuppa- soup zouden meer mensen moeten doen.
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
We krijgen een mooi najaar.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:48 schreef Tamashii het volgende:
Dus we zijn het meest gelukkig en het meest depressief. Nou dat is precies Nederland; lekker wisselvallig!
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Het is moeilijk te verdragen voor een grote groep hoe goed een andere grote groep het heeft en hoe happy ze zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2011 00:48 schreef Tamashii het volgende:
Dus we zijn het meest gelukkig en het meest depressief. Nou dat is precies Nederland; lekker wisselvallig!
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Plus de afgunst die men probeert op te laten laaien; 'de rijkuh hebben alles en wij niks en dat is niet eerlijk'quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:01 schreef Simon.Kistemaker het volgende:
[..]
Het is moeilijk te verdragen voor een grote groep hoe goed een andere grote groep het heeft en hoe happy ze zijn.
LXIV toch, hoe vaak moet die vrouw op de foto nog boeten voor haar pittige kapsel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Als je ongelukkig bent kan je nooit "rijk" zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We zijn rijk en ongelukkig...lang leve de individualisering!
Ik ben meteen vrolijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Ah gut, dan emigreer je toch naar een land waar het gras allemaal zoveel groener is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:59 schreef QBay het volgende:
Er is ook geen enkele reden om niet depressief te worden in NL:
- Alles 2 tot 5x zo duur als landen om ons heen
- De zorg gaat hard achteruit, iets waar Nederland vroeger zo goed om bekend stond...wel elk jaar 8% meer betalen maar minder goede zorg ontvangen
- Benzine prijzen abnormaal hoog (evenals alle producten gekoppeld aan de olieprijs...)
- Nooit goed weer
- Mentaliteitsverschuiving in het land
- Mierenneuken om de kleinste dingen
- Criminaliteit gestegen
- Meer armoede en mensen die amper meer rond kunnen komen
- Bedrijven gaan outsourcen naar landen buiten Europa, hierdoor verdwijnen veel banen (zie KPN/Getronics) en raken veel nieuwe mensen werkloos
- Hoge werkdruk
Zo kan ik nog wel even doorgaan helaas. Verbaast mij dus helemaal niks, de uitkomst van het onderzoek.
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Ga eens vaker langs bij je familie....dat helpt!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:59 schreef QBay het volgende:
Er is ook geen enkele reden om niet depressief te worden in NL:
- Alles 2 tot 5x zo duur als landen om ons heen
- De zorg gaat hard achteruit, iets waar Nederland vroeger zo goed om bekend stond...wel elk jaar 8% meer betalen maar minder goede zorg ontvangen
- Benzine prijzen abnormaal hoog (evenals alle producten gekoppeld aan de olieprijs...)
- Nooit goed weer
- Mentaliteitsverschuiving in het land
- Mierenneuken om de kleinste dingen
- Criminaliteit gestegen
- Meer armoede en mensen die amper meer rond kunnen komen
- Bedrijven gaan outsourcen naar landen buiten Europa, hierdoor verdwijnen veel banen (zie KPN/Getronics) en raken veel nieuwe mensen werkloos
- Hoge werkdruk
Zo kan ik nog wel even doorgaan helaas. Verbaast mij dus helemaal niks, de uitkomst van het onderzoek.
quote:In arme landen zouden volgens de onderzoekers familiebanden belangrijker zijn, wat de kans op een depressie doet slinken.
Ik denk dat hier ook wel een belangrijke oorzaak ligt hoor.quote:Het rijke Japan scoort ook laag op de depressieladder. Dit komt mogelijk omdat in ieder land dezelfde vragen zijn gesteld en in Aziė een andere perceptie van het begrip depressie wordt gehanteerd.
loooooooooooooooooolquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
[ afbeelding ]
Lente![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Herfst![]()
[ afbeelding ]
Winter![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel eigen cuisine:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volop brandstoff:
[ afbeelding ]
Leven als god in Frankrijk gaat blijkbaar niet meer op?quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:57 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou ook depressief zijn als ik Fransman was of in Frankrijk woonde. Terechte eerste plaats.
Eerlijk gezegd zou ik nog niet dood gevonden willen worden in Frankrijk. Het land is misschien wel mooi op plaatsen, maar die mensenquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Leven als god in Frankrijk gaat blijkbaar niet meer op?
Of het Franse platte land lijkt het me overigens goed toeven hoor. De steden wellicht wat minder
Ach lekker weer om de openhaard aan te steken en een film op te zettenquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:36 schreef perezoso het volgende:
Als ik de weersverwachting zie moet ik ook een traantje wegpinken.
[ afbeelding ]
Als ik het financieel zou kunnen doen, doe ik het meteen! De financiėn en de kans op een baan in een ander land zijn nogal klein, dus helaas moet ik hier blijven.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ah gut, dan emigreer je toch naar een land waar het gras allemaal zoveel groener is.
Nederland is kwalitatief één van de beste landen om te wonen. De welvaart en voorzieningen die wie hier hebben zijn ongekend.
Helaas is het meerendeel van de bevolking beroepsklager en door en door verwend dat het gras bij de buren altijd groener is.
Maar wat let je.... je bent vrij om te emigreren
Zou kunnen dat ik daarom wat negatiever ben, familie boeit me niet zoveel eigenlijkquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ga eens vaker langs bij je familie....dat helpt!
[..]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:59 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Het percentage hiv-besmettingen is ook van grote invloed:
Amerika heeft een hogere besmettingsdichtheid, en er zijn daar meer mensen ongelukkig.
bronnen: http://www.soaaids-professionals.nl/epidemiologie/recente_cijfers
http://www.indexmundi.com/map/?t=0&v=32&r=na&l=nl
en het oorspronkelijke artikel.
Een causaal verband lijkt me hiermee bewezen.
(ongeveer geschreven in de stijl van het oorspronkelijke artikel)
Vraag hem dat eens live!quote:
Ik heb hem even geGoogled en zie het al: zo'n josti die een sport voor zwakzinnigen beoefent. Als je dat kunt waarderen ben je echt nog nooit verder geėvolueerd dan een Neanderthaler...quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vraag hem dat eens live!
Semmy schilt!
Geen idee, maar K1 is vet!quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb hem even geGoogled en zie het al: zo'n josti die een sport voor zwakzinnigen beoefent. Als je dat kunt waarderen ben je echt nog nooit verder geėvolueerd dan een Neanderthaler...
Wat heeft dat overigens met dit topic te maken
Bier drinken lost elke depressie op!quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
Komt door al die stomme pvv'ers en sp'ers.
Proostquote:Op donderdag 28 juli 2011 14:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Bier drinken lost elke depressie op!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |