109 miljard van 200nogwat miljard is toch de helft, of niet?quote:
Oh maar dan hoeven we ons nergens druk over te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ach, die 500 miljoen die de JSF per jaar gaat kosten als je die 10 miljard afschrijft op een gebruiksduur van 20 jaar, is nou niet echt denderend veel als je weet dat het ministerie van OCW ~30 miljard per jaar verstookt, en we 60+ miljard aan de sociale zekerheid en de gezondheidszorg spenderen.
Beide bedragen zijn zeer fors, en ik had liever gezien dat we ons deel van die 50 miljard nuttig konden besteden in eigen land. Ik probeerde alleen het bedrag van die vliegtuigjes waar je over begon, even in perspectief te plaatsen tov de overheidsfinanciën, that's it.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh maar dan hoeven we ons nergens druk over te maken.
Wat boeit die 50 miljard?
oh dan snap ik het. Ik begreep al niet waarom dat een excuus zou zijn om niet meer naar zwakkeren of bejaarden om te zien enzoiets.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Beide bedragen zijn zeer fors, en ik had liever gezien dat we ons deel van die 50 miljard nuttig konden besteden in eigen land. Ik probeerde alleen het bedrag van die vliegtuigjes waar je over begon, even in perspectief te plaatsen tov de overheidsfinanciën, that's it.
Idd ze dadelijk als we spanje of italie moeten gaan steunen met triljarden dan wordt het pas intressant om terug te komen van reces.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef LXIV het volgende:
Om een zielige 50 miljard een 9-weekse vakantie willen onderbreken! Ze zouden wel gek zijn.
Indirect is dit natuurlijk steun voor/aan de bejaarden en pensionado's, aangezien hun pensioenclubs veel geld in Griekenland hebben vast zitten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh dan snap ik het. Ik begreep al niet waarom dat een excuus zou zijn om niet meer naar zwakkeren of bejaarden om te zien enzoiets.
Ach, in Amerika liggen de democraten en republikeinen ook nog steeds op ramkoers over dat leen-plafond, dus dat is een mooie bliksemafleider voor de euro-troubles.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd ze dadelijk als we spanje of italie moeten gaan steunen met triljarden dan wordt het pas intressant om terug te komen van reces.
Dat leenplafond gaat gewoon omhoog, wat ook natuurlijk een absurde maatregel is, want dan zouden we voor de euro ook keer op keer het leenplafond van de pigs landen kunnen verhogen om hun rating op die manier op AAA+ te houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ach, in Amerika liggen de democraten en republikeinen ook nog steeds op ramkoers over dat leen-plafond, dus dat is een mooie bliksemafleider voor de euro-troubles.
Wacht maar tot Hans van Baalen zich ermee gaat bemoeien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:54 schreef nikk het volgende:
Onvoldoende steun in de Kamer voor dit (onzinnige) debat dus.
Die zit niet meer in de Kamer. En zou zeker niet Rutte ter verantwoording roepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wacht maar tot Hans van Baalen zich ermee gaat bemoeien.
Hij is een zogenaamd zwaargewicht, politiek gezien.
maar we moeten wel zo nodig 16 miljard bezuinigen want anders gaat alles verkeerd aflopen...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
50 miljard is veel geld, maar dat is nog niet eens een kwart van ons BNP, dus dat failliet gaan valt wel wat mee hoor.
Hij weegt zwaarder dan Wiegel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Die zit niet meer in de Kamer. En zou zeker niet Rutte ter verantwoording roepen.
is helmaal geen aanname. ik kijk gewoon het nieuws.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk populistische aannames, jij en ik zaten niet in die vergaderzaal.
Wat bedoel je daarmee? Dat het reddingsplan er toch wel moest komen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:26 schreef Schenkstroop het volgende:
De money-changers hebben de belangrijkste politici in hun zak.
Niets, want die 50 miljard is van de banken en niet van de belastingbetaler!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh maar dan hoeven we ons nergens druk over te maken.
Wat boeit die 50 miljard?
Geld lenen met rente en je eigen begroting op orde krijgen volgens de 'spelregels' van Europa zijn twee verschillende zakenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:18 schreef okiokinl het volgende:
[..]
maar we moeten wel zo nodig 16 miljard bezuinigen want anders gaat alles verkeerd aflopen...
Wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Daarnaast is het gros van het belastingeld afkomstig uit loonbelasting, vennootschapbelasting, inkomstenbelasting, omzetbelasting etc, dus het is vooral de achterban van de VVD die geld staat te lenen.
Een sneue beginnersfout nog wel .. het is de minister-president potverdorie, als die een beginner is hoort die niet op die stoel te zitten!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik vindt dat een sneue beginnersfout, maar nee, daar hoeft niet voor de zoveelste keer een spoeddebat voor opgetuigd te worden.
Deze groep belastingen zijn de grootste groep inkomsten van de overheidquote:
Heb je ook een bron van dat over de vvd?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Deze groep belastingen zijn de grootste groep inkomsten van de overheid![]()
http://www.rijksbegroting(...)/14/kst147870_3.html
Jazeker.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:35 schreef arucard het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van dat over de vvd?
Oud nieuws: dat is de voornaamste taak van een politicus, even heel zwart/wit gesteld.quote:
Waarom wordt de regering er dan voor teruggeroepen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Niets, want die 50 miljard is van de banken en niet van de belastingbetaler!
Is het nou wel of geen belastinggeld?quote:Daarnaast is het gros van het belastingeld afkomstig uit loonbelasting, vennootschapbelasting, inkomstenbelasting, omzetbelasting etc, dus het is vooral de achterban van de VVD die geld staat te lenen.
De SP wil dat, maar of het gaat gebeuren is een tweedequote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom wordt de regering er dan voor teruggeroepen?
[..]
Is het nou wel of geen belastinggeld?
Dus de SP wil dat de Tweede Kamer over iets gaat beslissen waar ze niks mee te maken hebben?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:54 schreef Clan het volgende:
[..]
De SP wil dat, maar of het gaat gebeuren is een tweede
De SP wil transparantie inzake deze deal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus de SP wil dat de Tweede Kamer over iets gaat beslissen waar ze niks mee te maken hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |