abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99962755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij en ik hebben wel kunnen horen dat Rutte het had over een bedrag van 109 miljard inclusief de bijdrage van banken e.d., dus dat de belastingbetaler 59 miljard zouden bijdragen. Daar blijkt nu niks van te kloppen, dat is zeker geen populistische aanname, maar een simpele observatie.
Sowieso klopt dan wat wie dan ook op die top gezegd heeft niet, aangezien individuele landen een percentage van dat bedrag betalen, en dat dat bedrag nog afhankelijk is van het totaalbedrag van de IMF bijdrage ook.

Was het slim om die bedragen zo stellig te noemen? Nee, dat was het niet, aangezien hij vers achter de vergadertafel weg kwam, en je zulke dingen beter vanaf een stuk geredigeerd papier kan lezen, dan zo uit het blote hoofd.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_99962819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Sowieso klopt dan wat wie dan ook op die top gezegd heeft niet, aangezien individuele landen een percentage van dat bedrag betalen, en dat dat bedrag nog afhankelijk is van het totaalbedrag van de IMF bijdrage ook.

Was het slim om die bedragen zo stellig te noemen? Nee, dat was het niet, aangezien hij vers achter de vergadertafel weg kwam, en je zulke dingen beter vanaf een stuk geredigeerd papier kan lezen, dan zo uit het blote hoofd.
Dat individuele landen een percentage moeten betalen doet niks af van het feit dat Rutten er gewoon 50 miljard naast zat. De mooie deal die hij met trots presenteerde kost in totaal 50 miljard meer dan dat hij dacht/beweerde. Jij vindt dat geen probleem en geen extra debat waard?

En dan kost het ook nog een tijd en wat gesteggel voordat Rutte (via De Jager, niet eens persoonlijk) toegeeft dat hij fout zat. Maar daar moet de Kamer verder geen vragen over stellen, wat maakt een paar miljard nou weer uit.
pi_99962863
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tering zeg, kruip lekker nog verder in z'n kont. Blijf het maar goed praten. Tuurlijk is een kleine vergissing menselijk. Maar dit valt niet onder de categorie kleine vergissing.

Alles wijst er ook op dat hij écht dacht dat de 109 miljard inclusief te steun van de banken. :')
pi_99962892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat individuele landen een percentage moeten betalen doet niks af van het feit dat Rutten er gewoon 50 miljard naast zat. De mooie deal die hij met trots presenteerde kost in totaal 50 miljard meer dan dat hij dacht/beweerde. Jij vindt dat geen probleem en geen extra debat waard?
Ik vindt dat een sneue beginnersfout, maar nee, daar hoeft niet voor de zoveelste keer een spoeddebat voor opgetuigd te worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_99962991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:26 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik vindt dat een sneue beginnersfout, maar nee, daar hoeft niet voor de zoveelste keer een spoeddebat voor opgetuigd te worden.
Ach ja, wat maakt een paar miljard ook uit. "Foutje, bedankt!" (en dat dan de minister van financiën laten zeggen)
pi_99963079
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:25 schreef Gulo het volgende:

[..]

Tering zeg, kruip lekker nog verder in z'n kont. Blijf het maar goed praten. Tuurlijk is een kleine vergissing menselijk. Maar dit valt niet onder de categorie kleine vergissing.

Alles wijst er ook op dat hij écht dacht dat de 109 miljard inclusief te steun van de banken. :')
Zijn gedachtengang is wel te volgen, de inzet van NL in de onderhandelingen was dat de private partijen voor ~50% mee zouden betalen aan het plan, een standpunt wat wij deelden met de Duitsers. En dat is ook gebeurd in het uiteindelijke plan.
pi_99963129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ach ja, wat maakt een paar miljard ook uit. "Foutje, bedankt!" (en dat dan de minister van financiën laten zeggen)
Nee dan de SP, die doen het voorkomen alsof Rutte 50 miljard aan Nederlands geld heeft weggegeven oid.
pi_99963295
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nee dan de SP, die doen het voorkomen alsof Rutte 50 miljard aan Nederlands geld heeft weggegeven oid.
Dat zie ik ze niet doen en dan nog, maakt dat de fout van Rutte minder erg? Waarom wil je dit alles zo graag goedpraten? Eerst beweren dat hij het foute jaartal noemde (wat niet klopt), dan het een beginnersfout noemen en nu zeggen dat de SP ook niet netjes bezig is (wat ik trouwens niet zo lees, en nee ik ben geen SP-stemmer, verre van). Rutte heeft gewoon een hele domme fout gemaakt en daarmee zijn kwaliteiten als onderhandelaar in twijfel gebracht.
pi_99963451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:31 schreef fruityloop het volgende:
de inzet van NL in de onderhandelingen was dat de private partijen voor ~50% mee zouden betalen aan het plan, een standpunt wat wij deelden met de Duitsers. En dat is ook gebeurd in het uiteindelijke plan.
Say what? :D :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:57:01 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99964055
Om een zielige 50 miljard een 9-weekse vakantie willen onderbreken! Ze zouden wel gek zijn.
The End Times are wild
pi_99964270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:41 schreef Gulo het volgende:

[..]

Say what? :D :')
109 miljard van 200nogwat miljard is toch de helft, of niet?
pi_99964428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ach, die 500 miljoen die de JSF per jaar gaat kosten als je die 10 miljard afschrijft op een gebruiksduur van 20 jaar, is nou niet echt denderend veel als je weet dat het ministerie van OCW ~30 miljard per jaar verstookt, en we 60+ miljard aan de sociale zekerheid en de gezondheidszorg spenderen.
Oh maar dan hoeven we ons nergens druk over te maken.
Wat boeit die 50 miljard?
pi_99964725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh maar dan hoeven we ons nergens druk over te maken.
Wat boeit die 50 miljard?
Beide bedragen zijn zeer fors, en ik had liever gezien dat we ons deel van die 50 miljard nuttig konden besteden in eigen land. Ik probeerde alleen het bedrag van die vliegtuigjes waar je over begon, even in perspectief te plaatsen tov de overheidsfinanciën, that's it.
pi_99964972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Beide bedragen zijn zeer fors, en ik had liever gezien dat we ons deel van die 50 miljard nuttig konden besteden in eigen land. Ik probeerde alleen het bedrag van die vliegtuigjes waar je over begon, even in perspectief te plaatsen tov de overheidsfinanciën, that's it.
oh dan snap ik het. Ik begreep al niet waarom dat een excuus zou zijn om niet meer naar zwakkeren of bejaarden om te zien enzoiets.
pi_99965077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef LXIV het volgende:
Om een zielige 50 miljard een 9-weekse vakantie willen onderbreken! Ze zouden wel gek zijn.
Idd ze dadelijk als we spanje of italie moeten gaan steunen met triljarden dan wordt het pas intressant om terug te komen van reces. :D
pi_99965085
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

oh dan snap ik het. Ik begreep al niet waarom dat een excuus zou zijn om niet meer naar zwakkeren of bejaarden om te zien enzoiets.
Indirect is dit natuurlijk steun voor/aan de bejaarden en pensionado's, aangezien hun pensioenclubs veel geld in Griekenland hebben vast zitten. ;)
pi_99965146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd ze dadelijk als we spanje of italie moeten gaan steunen met triljarden dan wordt het pas intressant om terug te komen van reces. :D
Ach, in Amerika liggen de democraten en republikeinen ook nog steeds op ramkoers over dat leen-plafond, dus dat is een mooie bliksemafleider voor de euro-troubles.
pi_99965279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ach, in Amerika liggen de democraten en republikeinen ook nog steeds op ramkoers over dat leen-plafond, dus dat is een mooie bliksemafleider voor de euro-troubles.
Dat leenplafond gaat gewoon omhoog, wat ook natuurlijk een absurde maatregel is, want dan zouden we voor de euro ook keer op keer het leenplafond van de pigs landen kunnen verhogen om hun rating op die manier op AAA+ te houden. :P
pi_99966092
Onvoldoende steun in de Kamer voor dit (onzinnige) debat dus.
pi_99966455
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:54 schreef nikk het volgende:
Onvoldoende steun in de Kamer voor dit (onzinnige) debat dus.
Wacht maar tot Hans van Baalen zich ermee gaat bemoeien.

Hij is een zogenaamd zwaargewicht, politiek gezien.
pi_99966795
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wacht maar tot Hans van Baalen zich ermee gaat bemoeien.

Hij is een zogenaamd zwaargewicht, politiek gezien.
Die zit niet meer in de Kamer. En zou zeker niet Rutte ter verantwoording roepen.
pi_99966950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

50 miljard is veel geld, maar dat is nog niet eens een kwart van ons BNP, dus dat failliet gaan valt wel wat mee hoor. ;)
maar we moeten wel zo nodig 16 miljard bezuinigen want anders gaat alles verkeerd aflopen...
pi_99966964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Die zit niet meer in de Kamer. En zou zeker niet Rutte ter verantwoording roepen.
Hij weegt zwaarder dan Wiegel.
pi_99967011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk populistische aannames, jij en ik zaten niet in die vergaderzaal. ;)
is helmaal geen aanname. ik kijk gewoon het nieuws.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:26:36 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_99971101
De money-changers hebben de belangrijkste politici in hun zak.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')