quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Laat Rutte & co alles maar in een keer goed uitleggen.
Het staat godbetert in die brief, en die bedragen zijn nog steeds hetzelfde. Het enige wat Rutte fout heeft gedaan, is bedrag A genoemd bij tijdsvak B, in plaats van tijdsvak A. Het bedrag wat hij noemde is een juist bedrag in dit verhaal, maar staat voor het totaal aan publiek geld tot 2019, niet het publieke + bancaire bedrag tot 2014, that's it.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het gaat hier om miljarden aan Nederlands geld die wij moeten bijdragen aan Griekenland, dus erg terecht dat de SP de Tweede Kamer terug wil van reces. Laat Rutte & co alles maar in een keer goed uitleggen.
Ja, laten we alle kamerdebatten gewoon afschaffen en alles gewoon via een brief kenbaar maken zonder dat hier een debat over gevoerd kan worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kunnen die kamerleden niet gewoon die brief lezen?
Ga je mee naar Duindigt? Je draaft zo lekker door, daar moét geld mee te verdienen zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, laten we alle kamerdebatten gewoon afschaffen en alles gewoon via een brief kenbaar maken zonder dat hier een debat over gevoerd kan worden.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ach wat, we kijken toch niet op een paar miljard? We zijn zo rijk, we kunnen rustig miljarden uitlenen aan een dubieuze schuldenaar en het nog een keer doen en nog wat vliegtuigjes aanschaffen enzo.
maar onze bejaarden wassen, daar is geen geld voor.
Ach, die 500 miljoen die de JSF per jaar gaat kosten als je die 10 miljard afschrijft op een gebruiksduur van 20 jaar, is nou niet echt denderend veel als je weet dat het ministerie van OCW ~30 miljard per jaar verstookt, en we 60+ miljard aan de sociale zekerheid en de gezondheidszorg spenderen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ach wat, we kijken toch niet op een paar miljard? We zijn zo rijk, we kunnen rustig miljarden uitlenen aan een dubieuze schuldenaar en het nog een keer doen en nog wat vliegtuigjes aanschaffen enzo.
maar onze bejaarden wassen, daar is geen geld voor.
Over de onderhandelings- en rekencompetenties van onze premier? Rutte was in de veronderstelling dat hij een goede deal had gemaakt, nu ben ik benieuwd of hij dat nog steeds vind nu het voor Nederland enkele miljarden hoger uitvalt dan waar hij eigenlijk mee in dacht te stemmen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef nikk het volgende:
Wat een onzin. Waar moet precies een debat over gevoerd worden?
De SP
Het bedrag wat hij noemde is in geen van de gevallen juist, als je nu naar 2014 of 2019 kijkt, de overheden plus het IMF moeten 109 miljard euro betalen, de banken e.d. de rest. Dat is iets heel anders dan dat Rutte heeft gezegd en daarvoor mag je de premier best op het matje roepen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het staat godbetert in die brief, en die bedragen zijn nog steeds hetzelfde. Het enige wat Rutte fout heeft gedaan, is bedrag A genoemd bij tijdsvak B, in plaats van tijdsvak A. Het bedrag wat hij noemde is een juist bedrag in dit verhaal, maar staat voor het totaal aan publiek geld tot 2019, niet het publieke + bancaire bedrag tot 2014, that's it.
Inderdaad, hebben ze het ook nooit over.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:03 schreef okiokinl het volgende:
toen ik dit zag, was het eerste wat ik dacht; dit is genoeg reden voor een regering om te vallen.
ongeloofelijk, wat een prustwerk.
Beschamend vind ik nog te zacht uitgedrukt. Ik kan de reactie van de rechtse pipo's in dit topic dan ook echt niet begrijpen (hoewel ik ook wel inzie dat hun reactie waarschijnlijk meer ingegeven is door een aversie jegens de SP dan door rationaliteit).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Over de onderhandelings- en rekencompetenties van onze premier? Rutte was in de veronderstelling dat hij een goede deal had gemaakt, nu ben ik benieuwd of hij dat nog steeds vind nu het voor Nederland enkele miljarden hoger uitvalt dan waar hij eigenlijk mee in dacht te stemmen.
Dit is gewoon beschamend.
Het is de lagere van de 2 bedragen, dus waar hébben we het in hemelsnaam over? Als het meer zou zijn geweest dan hij vertelde zou er nog iets zijn om over kwaad te worden, maar dit is spijkers op laag water zoeken, en in mijn ogen zéker geen spoeddebat waard. Dat kan ook wel in het reguliere vragenuurtje tzt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het bedrag wat hij noemde is in geen van de gevallen juist, als je nu naar 2014 of 2019 kijkt, de overheden plus het IMF moeten 109 miljard euro betalen, de banken e.d. de rest. Dat is iets heel anders dan dat Rutte heeft gezegd en daarvoor mag je de premier best op het matje roepen.
Wat is nou het probleem? Hadden we de Grieken maar aan hun lot over moeten laten?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:07 schreef Gulo het volgende:
[..]
Beschamend vind ik nog te zacht uitgedrukt. Ik kan de reactie van de rechtse pipo's in dit topic dan ook echt niet begrijpen (hoewel ik ook wel inzie dat hun reactie waarschijnlijk meer ingegeven is door een aversie jegens de SP dan door rationaliteit).
Het lagere bedrag? Rutte had het over 109 miljard inclusief 50 miljard van baken e.d., dus in totaal 59 miljard voor de overheden en het IMF. Nu blijkt die 59 miljard eigenlijk 109 miljard te zijn, dus wat is daar lager aan? Of is die 50 miljard spijkers op laag water zoeken en niet een spoeddebat waard?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is de lagere van de 2 bedragen, dus waar hébben we het in hemelsnaam over? Als het meer zou zijn geweest dan hij vertelde zou er nog iets zijn om over kwaad te worden, maar dit is spijkers op laag water zoeken, en in mijn ogen zéker geen spoeddebat waard. Dat kan ook wel in het reguliere vragenuurtje tzt.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat Rutte de boel anders voorstelt dan dat de feiten liggen, en vooral wil laten lijken of de banken fors meebetalen (over populisme gesproken).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem? Hadden we de Grieken maar aan hun lot over moeten laten?
Het probleem is dat we een premier hebben die denkt dat hij een mooie deal heeft gemaakt maar dat achteraf blijkt dat die deal ons een paar miljard meer kost, wat hij kon weten door even beter te lezen voor hij akkoord ging.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem? Hadden we de Grieken maar aan hun lot over moeten laten?
Dat zijn natuurlijk populistische aannames, jij en ik zaten niet in die vergaderzaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het probleem is dat we een premier hebben die denkt dat hij een mooie deal heeft gemaakt maar dat achteraf blijkt dat die deal ons een paar miljard meer kost, wat hij kon weten door even beter te lezen voor hij akkoord ging.
50 miljard is veel geld, maar dat is nog niet eens een kwart van ons BNP, dus dat failliet gaan valt wel wat mee hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:11 schreef okiokinl het volgende:
het probleem is dat je terugkomt van een allesbepalende conferentie en dat je dan wat anders zegt dan de rest van europa. klein meningsverschilletje van 50 miljard euro, een bedrag waar ons land zon beetje ook falliet aan zou gaan.
Jij en ik hebben wel kunnen horen dat Rutte het had over een bedrag van 109 miljard inclusief de bijdrage van banken e.d., dus dat de belastingbetaler 59 miljard zouden bijdragen. Daar blijkt nu niks van te kloppen, dat is zeker geen populistische aanname, maar een simpele observatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk populistische aannames, jij en ik zaten niet in die vergaderzaal.
Het is een feit dat hij denkt een deal te hebben voor een bedrag wat 50 miljard (waar hebben we het overquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het probleem is dat we een premier hebben die denkt dat hij een mooie deal heeft gemaakt maar dat achteraf blijkt dat die deal ons een paar miljard meer kost, wat hij kon weten door even beter te lezen voor hij akkoord ging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |