Jouw invloedssfeer is dan ook beperkt. Het is een verschil wanneer jij zoiets roept of dat een prominent dat doet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik zeg altijd dat we dat asociale tuig dat mensen lafhartig berooft en geweld gebruikt de knieschijven kapot moeten slaan, maar ik zou mezelf niet echt verantwoordelijk voelen als iemand dat dan ook daadwerkelijk gaat doen 'omdat Scorpie het zegt'.
Maar is dat niet inherent aan deze tijd en niet exclusief voorbehouden aan Wilders? Toen ik de SP hoorde over het 'aanpakken van rijken' in de media vond ik dat ook vrij hard en oneliner-materiaal. De PvdA die tijdens de verkiezingen ook behoorlijke harde taal gebruikte om het anti-Wilders sentiment aan te wakkeren was ook iets wat vrij nieuw was. Let wel, ik doe geen oordeel vellen hierover, ik zeg alleen wat ik meemaakte en hoe dat bij mij overkwam.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lezen blijft een kunst. Nergens beweer ik dat Wilders de mond moet worden gesnoerd. Je kunt de boodschap echter op verschillende manieren overbrengen. Natuurlijk mag Wilders blijven prediken dat de islam een gevaar vormt voor het vrije westen. Het gaat er echter om hoe hij dat doet. Vooral als politicus heb je een bepaalde verantwoordelijkheid. Het is tot daar aan toe dat een of andere forumbezoeker een ietwat gewelddadige toon aanslaat, het is echter wat anders wanneer vooraastaanden dat doen. De toon normaliseert.
Hoe kun je nu zoiets roepen zonder dat je de islamieten op hun tenen trapt?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk mag Wilders blijven prediken dat de islam een gevaar vormt voor het vrije westen.
Nou ja, wij allen 'acteren' op een breed sociaal en druk bezocht internet podium, waar honderden, zo niet duizenden onze reacties kunnen lezen en kunnen opvatten zoals ze willen. Dat heeft toch wel enige vorm van impact.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jouw invloedssfeer is dan ook beperkt. Het is een verschil wanneer jij zoiets roept of dat een prominent dat doet.
Wat dat betreft mogen we allemaal wel wat gas terugnemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar is dat niet inherent aan deze tijd en niet exclusief voorbehouden aan Wilders? Toen ik de SP hoorde over het 'aanpakken van rijken' in de media vond ik dat ook vrij hard en oneliner-materiaal. De PvdA die tijdens de verkiezingen ook behoorlijke harde taal gebruikte om het anti-Wilders sentiment aan te wakkeren was ook iets wat vrij nieuw was. Let wel, ik doe geen oordeel vellen hierover, ik zeg alleen wat ik meemaakte en hoe dat bij mij overkwam.
Ik praat dan ook niet in termen van verbieden. Ik vraag openlijk af of het wellicht verstandig zou zijn als Wilders zijn toon zou matigen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als Wilders zijn toon moet matigen, gaan we dan per direct alle religieuze boeken verbieden? Die worden/ zijn namelijk ook redelijk vaak door zieke individuen misbruikt om hun daden te rechtvaardigen of is dat weer anders?
Nah Koos, ik val hier van mijn kantoorstoel af. We zijn het gewoon eens!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen we allemaal wel wat gas terugnemen.
Wellicht, maar natuurlijk stukken minder dan een vooraanstaand politicus. Laat ik eens een andere vergelijking gebruiken. Stel dat Cohen openlijk en herhaaldelijk Wilders zou vergelijken met Hitler. Zijn achterban kan dan gaan denken dat dit een terechte en gerechtvaardigde vergelijking is. Als ik het roep, is het effect echter minimaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, wij allen 'acteren' op een breed sociaal en druk bezocht internet podium, waar honderden, zo niet duizenden onze reacties kunnen lezen en kunnen opvatten zoals ze willen. Dat heeft toch wel enige vorm van impact.
Ach, als het Wilders niet was geweest dan was het wel een ander geweest. Persoonlijk denk ik dat dit soort zieke individuen overal wel een rechtvaardiging in kunnen vinden voor hun daden, als ze er al 1 nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik praat dan ook niet in termen van verbieden. Ik vraag openlijk af of het wellicht verstandig zou zijn als Wilders zijn toon zou matigen.
True, true. Maar zoals je zelf al zei, 1 nutcase hoeft jouw woorden maar te misbruiken en voor je het weet heb je stront aan de spreekwoordelijke knikker.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht, maar natuurlijk stukken minder dan een vooraanstaand politicus. Laat ik eens een andere vergelijking gebruiken. Stel dat Cohen openlijk en herhaaldelijk Wilders zou vergelijken met Hitler. Zijn achterban kan dan gaan denken dat dit een terechte en gerechtvaardigde vergelijking is. Als ik het roep, is het effect echter minimaal.
Die boeken zijn zo veelomvattend en vaag dat je er alle kanten mee uit kunt en dat is de afgelopen millennia dan ook gebeurd. De grootste misdaden en de hoogste vormen van liefdadigheid worden gepleegd met de Bijbel, Koran of Bhagavad Gita in de hand. Sla zo'n boek maar eens open: je kunt er werkelijk alles uithalen en daarom staat er in feite niets. Het zijn de mensen zelf die er invulling aan geven en dat zal dus per tijdperk, omgeving en individu verschillen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als Wilders zijn toon moet matigen, gaan we dan per direct alle religieuze boeken verbieden? Die worden/ zijn namelijk ook redelijk vaak door zieke individuen misbruikt om hun daden te rechtvaardigen of is dat weer anders?
En Boris heeft ook wel gelijk. Als je echt gek bent zal je hoe dan ook wel een rechtvaardiging vinden voor je daden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
True, true. Maar zoals je zelf al zei, 1 nutcase hoeft jouw woorden maar te misbruiken en voor je het weet heb je stront aan de spreekwoordelijke knikker.
Dat zou Cohen gewoon eens moeten doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht, maar natuurlijk stukken minder dan een vooraanstaand politicus. Laat ik eens een andere vergelijking gebruiken. Stel dat Cohen openlijk en herhaaldelijk Wilders zou vergelijken met Hitler. Zijn achterban kan dan gaan denken dat dit een terechte en gerechtvaardigde vergelijking is. Als ik het roep, is het effect echter minimaal.
Ik denk dat dit soort mensen inderdaad op zoek gaan naar een vorm van rechtvaardiging. Die Anders dude vind deze enorme aandacht ook maar wat mooi, sick fuck dat het er is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Boris heeft ook wel gelijk. Als je echt gek bent zal je hoe dan ook wel een rechtvaardiging vinden voor je daden.
Mwah, hoe 'gek' deze man was moet nog blijken. Hij had een eenduidige missie en die heeft hij jarenlang op rationele wijze voorbereid en hij schijnt ook niet zo contactgestoord te zijn als een Tristan of een Karst.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Boris heeft ook wel gelijk. Als je echt gek bent zal je hoe dan ook wel een rechtvaardiging vinden voor je daden.
Dit zou een mooie oplossing zijn inderdaad. Zoals die eerder gequote Twitter opmerking al aangaf is Wilders helemaal niet tegen "alles waar Breivik voor stond". Dus hij kan dat beter nuanceren tot waar hij precies wel en niet tegen is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zou het niet gek zijn als Wilders gewoon eens een lange verklaring publiceert waarin hij uitlegt dat hij weliswaar wil dat de islam verdwijnt uit Europa, maar dat hij daarbij elke vorm van geweld schuwt. Gevolgd door een uitleg over het hoe en waarom.
Gewoon om duidelijk te maken aan de mogelijk labiele aanhangers van zijn gedachtegoed dat zij niet op zijn steun hoeven te rekenen wanneer ze overgaan tot geweld.
En wat hij, behalve blijven ophitsen, dan wel aan maatregelen wil zien. Sinds hij al gedogend bij deze regering betrokken is, lijken de problemen die hij zo indringend schetst voor hem ineens een stuk minder urgent. Veel haast met het implementeren van nette, vreedzame oplossingen voor de tsunami die ons dreigt te verzwelgen lijkt ie iig niet te hebben nu hij op 't pluche zit.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:18 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dit zou een mooie oplossing zijn inderdaad. Zoals die eerder gequote Twitter opmerking al aangaf is Wilders helemaal niet tegen "alles waar Breivik voor stond". Dus hij kan dat beter nuanceren tot waar hij precies wel en niet tegen is.
Zeker. Maar zo genuanceerd heb ik het al die jaren niet gehoord van een bepaald segment kiezer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet verantwoordelijk, maar net zoals Wilders' woorden door een idioot kunnen worden misbruikt om geweld te rechtvaardigen, zo kon dat tijdens Fortuyn met de linkse woorden ook misbruikt worden.
Je doet de laatste dagen niets anders. Op een schreeuwerige manier.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och och, wat voelen we ons weer aangevallen. Natuurlijk leg ik een link.
Nee, want dat is klinkklare onzin.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:07 schreef Pooleventerug het volgende:
[..]
Dat zou Cohen gewoon eens moeten doen. [ afbeelding ]
Op een schreeuwerige manier nog wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je doet de laatste dagen niets anders. Op een schreeuwerige manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |