Nou maar daarom dus: de gevolgen zijn erger dan de kwaal zelf op dit moment. Jij hebt een onderbroeken nacht, je man gaat disfunctioneren (en erger misschien) en Thomas is ook een halve nacht op.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:46 schreef Ca.ra het volgende:
Moeilijk he, als je zou weten dat het nog 2 nachten zou duren dan houd je wel even vol voor t goede doel, maar Thomas is er eentje van de lange adem dus voor het zelfde geld duurt het nog weken. Hij heeft ook eens 3 weken 's avonds bijna niks gegeten thuis, pure koppigheid. Dan at hij op het kinderdagverblijf wel 4 boterhammen bij de lunch. En hoe harder wij ertegenin gingen, hoe moeilijker hij ging doen.
Het stomme is, er zijn zoveel argumenten voor en tegen. Aan de ene kant wil ik er eigenlijk vanaf, ook omdat hij eind volgende maand 10 dagen bij mijn ouders gaat logeren en ik a) mijn ouders niet met een brulboei wil opzadelen, en b) ik weet dat mijn moeder (assistente van de kaakchirurg) het vast niet eens is met melk na het tandenpoetsen. En nu we eenmaal begonnen zijn met nee zeggen wil ik ook eigenlijk liever niet toegeven, hoe kan Thomas anders leren dat we staan achter wat we zeggen?
Maar aan de andere kant gaat de gezondheid van mijn man natuurlijk voor. En ik wil ook niet rigide aan iets vast blijven houden dat niet blijkt te werken.
If you want different results, do things differently. Maarja, in hoeverre gaat dat op voor een koppige bijna-peuter?
Heuj! Ik heb ook een onderbroken nacht gehad afgelopen nacht!quote:
Flesje melk al geprobeerd?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!
Truste!
zzzz....
Bijna gelukt, maar helaas net toch even wakker. Last van kiezen en kriebelhoest. Vanwege dat laatste toch maar even wat te drinken gegeven, maar wel minder. Nu hoor ik hem nog hoesten door de babyfoon, maar hij ligt wel lekker in zijn eentje in zijn eigen bed.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
En dat hij dan gewoon op wonderbaarlijke wijze door zal slapen vannacht. Dakantochbest?
Bij ons gaat consequent zijn over het algemeen voor. Een uitzondering maken we wel, maar als iets 3 keer of vaker achter elkaar gebeurt dan ben ik er meteen alert op of het geen gewoonte wordt. Maarja, soms hobbel je maar gewoon wat achter je kind aan. Je kunt niet alles fixen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef Ca.ra het volgende:
Maar even buiten het nachtelijke gebeuren om, hoe ervaren jullie de balans tussen aan de ene kant consequent zijn en aan de andere kant overgaan op plan b als plan a niet het gewenste resultaat oplevert? Ik merk dat ik dat een van de moeilijkste punten van de opvoeding vind.
Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef leonieke het volgende:
Thomas eet wel 's middags warm en rond 15 à 16u zijn fruit. Rond 18u eet hij dan eventueel een boterham mee met ons, maar vaak ook niet. Dus het lijkt me toch echt noodzakelijk dat hij nog iets krijgt voor hij gaat slapen.
Ook hallo!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef Jum het volgende:
[..]
Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.
Voor kinderen maakt het echt niet uit DAT ze iets krijgen, alleen wij ouders bepalen WAT. En aan ons dus om de juiste verantwoorde keuze te maken.
Ik vind het wel een zinvolle bijdrage, eigenlijk. Want wat leonieke eigenlijk zegt, is dat hij eigenlijk leeft op 2 hoofdmaaltijden en wat tussendoortjes en dat zijn fles dan de avondmaaltijd vervangt. Ik zou dat ook niet heel handig vinden en juist gaan sturen op gezamelijk eten met z''n allen. En als hij dat wil, nog steeds een fles. die fles vind ik an sich niet boeiend, maar het ontbreken van een hoofdmaaltijd zou ik wel boeiend vinden.quote:
Ik ook juist, hoor! Vandaar ook die smiley.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel een zinvolle bijdrage, eigenlijk. Want wat leonieke eigenlijk zegt, is dat hij eigenlijk leeft op 2 hoofdmaaltijden en wat tussendoortjes en dat zijn fles dan de avondmaaltijd vervangt. Ik zou dat ook niet heel handig vinden en juist gaan sturen op gezamelijk eten met z''n allen. En als hij dat wil, nog steeds een fles. die fles vind ik an sich niet boeiend, maar het ontbreken van een hoofdmaaltijd zou ik wel boeiend vinden.
ja, dat water gooide ie met een boog op de grond. zélfs een flesje diksap (je probeert wat!) dronk ie leeg, om dan een half uur later weer de sirene aan te zetten. mja.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nog steeds erg blij met het middagdutje van Senna. Hoop dat ze dat nog heeeeel lang volhoudt. Ik dut dan ook eventjes, en heb dat ook nog steeds nodigGisteren een dag extra gewerkt en geen dutje gedaan dus, en dat merk ik echt...watje ben ik
En niet genoeg slaap, structureel, wordt een mens heel ongelukkig en ongezond van!
Trouwens, over drinken 's nachts; bij Senna staat altijd een antilekbeker van Avent (echt antilek bij ons) in haar bed, dus in geval van dorst, kan ze water drinken. Hoeven wij ons bed niet voor uit.
Tja, wat moet je dan he? melk erin, lijkt me duidelijk!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat water gooide ie met een boog op de grond. zélfs een flesje diksap (je probeert wat!) dronk ie leeg, om dan een half uur later weer de sirene aan te zetten. mja.
Nou dit dus en aangezien de man van Ca.ra (en Ca.ra zelf) eronder lijdt, is voor mij de keuze simpel. Dan wees maar op andere zaken heel consequent. Het is heus niet zo dat als je met 1 ding niet consequent bent, je je kind voor het leven verpestquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:00 schreef Claudia_x het volgende:
Buuf, ik denk dat dat een heel goed punt is, dat je de 'big picture' moet blijven zien. Het geven van een fles voor het slapen gaan kan misschien heel suf voelen bij een kind van anderhalf of 2 jaar, maar inderdaad: wat is dat nou op een mensenleven? Met nachtvoedingen zou ikzelf meer problemen hebben, maar uiteindelijk moet je gewoon een afweging maken die gezien de situatie voor je eigen gezin het beste is. Vermoeidheid en stress zijn ook niet goed, en ik moet er zelf niet aan denken om mijn kind honger te laten lijden.
Dit helemaal!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:56 schreef miss_sly het volgende:
De stevige ruggegraat had ik wel goed ingeschat (niet hoe stevig (of beter slap) de mijne zou zijn), maar dat flexibel kunnen zijn, meebuigen, dat had ik heel anders gedacht. Vooraf leek het me heel logisch en gemakkelijk om consequent te zijn, maar soms is dat nou net niet wat je moet doen. Lastig inschatten ook wanneer je moet buigen en wanneer niet. Maar gaandeweg leer je wel, moet ik zeggen
heeft hij het overdag ook?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Dat staat er niet duidelijk bij Ssserpente. Er is hier in de buurt een leiding gesprongen schijnt het.
Ik heb het er maar niet op gegokt.
Ik heb er wel de mihoen in gekookt
maar toen had ik het nog niet gezien
Nou ben weer de hele avond in de weer geweest met Harry. Heb hem zelfs maar weer even naar beneden gehad. Hij voelt weer warm aan maar de vraag is of het verhoging is of dat hij gewoon warm is van het huilen. Maar goed, pcm erin en nu slaapt hij dan sinds een minuut of 20...
Hij heeft vandaag overdag bij opa en oma ook niet goed/veel geslapen.
Aankomende vrijdag heb ik een fotoshoot van hem gepland staan voor papa's verjaardag. Dat belooft iets leuks te worden
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:36 schreef Ca.ra het volgende:
Asy kom, nog 2 dagen om beter te worden. Dat doet ie vast wel voor je!
Nog even over het nachtelijk drinken en dan houd ik er over op. Ik denk dat het bij Thomas voornamelijk gaat om het troostende van een flesje, niet zozeer (meer) om honger of dorst. Dus wat Claudia zegt, een gewoonte. Als het puur behoefte was dan zou ik er echt niet aan denken om af te bouwen.
[..]
Spuitelf,
Wat als je nu gewoon nog even dat flesje geeft zodra hij erom vraagt, gewoon tot jullie allemaal weer wat rust gevonden hebben, en daarna op het gemakje het flesje weer afbouwen.
Maar vermoeid enzo lijkt het me voor allemaal nu niet fijn om veranderingen toe te passen.![]()
Echt op heel fijne slapende nachten!
Dit helemaal!
Asy, ik zag je filmpje nog met Harry en NinaWat sneu, dat commentaar van je man. Maar wat mooi dat jullie dat filmpje nog hebben.
En wat las ik nog meer? Plums ook een Zitterder! Man oh man, ik zeg: speeltuinmeet!
ik kon al een tijdje lopen hoorquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:10 schreef draculettetje het volgende:
wauw simmu loopt! naar de trap..
hopelijk knappen jullie snel op allemaal
Dat doet ze al ongeveer een jaarquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:10 schreef Mereltje het volgende:
Sorbootje en Simmu, lijkt me zo leuk als je kindje een beetje begint met praten en duidelijk aangeeft wat hij of zij wil..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij wilde al een tijdje wel zelf stapjes doen als ik hem stimuleerde door voor hem uit te lopen, maar sinds een paar dagen ook uit zichzelf (tot grote schrik van selene dusquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:36 schreef Sorbootje het volgende:
Loopt hij echt los sinds vandaag Simmu? Wat leuk! En fijn voor hem ook!
Same herequote:Op woensdag 27 juli 2011 11:36 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat doet ze al ongeveer een jaarMaf kind. Maar ik geef toe, het is leuk en verrekte handig.
Ik word er een luie moeder van. Geef mij nu een kind van dezelfde leeftijd dat niet praat en volgens mij heb ik geen flauw idee wat 't wil.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Ik kom me hier ook melden.
Nathan is vannacht om 0.28 1 jaar oud geworden! Apart, dat kleine hulpeloze wezentje die hij 1 jaar geleden was is nu een binkie dat aan 1 hand kan lopen, op vakantie met opa achter zn loopkar brood voor ons ging halen, mama en papa kan zeggen en nog zoveel meer! Wat een ontwikkelingen in zo'n korte tijd!
Onder de spoiler een foto overzicht:gefeliciteerd jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ik weet vrij zeker van niet!quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:32 schreef Meimeltje het volgende:
en jij viel om half 11 op m'n schoot in slaap.
quote:
Wow!!! En wat is hij gegroeid zeg!!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:35 schreef simmu het volgende:
pssst:
Het grote [Oud] filmpjestopic deel 10
wil je Roy een paar dagen leren, dan kun je wat oefenenquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:36 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat doet ze al ongeveer een jaarMaf kind. Maar ik geef toe, het is leuk en verrekte handig.
Ik word er een luie moeder van. Geef mij nu een kind van dezelfde leeftijd dat niet praat en volgens mij heb ik geen flauw idee wat 't wil.
daar dacht sangdrax soortemet van ook aan geloof ik toen hij me dit stuurde:quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:46 schreef Ca.ra het volgende:
Hallo Pessie en Nathan! En Halloooooo Ravi! stapperdestap! Ik vind die overgang zo mooi, met die wiebelpootjes. Net kleine hertjes.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:05 schreef simmu het volgende:
[..]
daar dacht sangdrax soortemet van ook aan geloof ik toen hij me dit stuurde:
[ afbeelding ]
![]()
Hahaha, er staan sowieso wel meer leuke plaatjes op die site: http://www.howtobeadad.com/category/instructional-diagramsquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:05 schreef simmu het volgende:
[..]
daar dacht sangdrax soortemet van ook aan geloof ik toen hij me dit stuurde:
[ afbeelding ]
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze mag wel in de op.. 28 juli 2010 Leia, dochter van Orea![]()
En ik vind Nathan al zo grootquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:18 schreef Sorbootje het volgende:
(dat hier nu van die, in mijn beleving, piepkleintjes aansluiten vind ik wel confronterend hoor! Wat gaat het hahahaaaard!)
Kloptquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:42 schreef octopussy het volgende:
Pessie met Nathan en Orea met Leia, van harte welkom met jullie dreumesjes![]()
We kunnen de aanwas goed gebruiken.
Bar, geen idee hoe je dit het beste kunt doen. Ik geloof dat Marlinde succes had met de cold-turkey methode en dit niet teveel drama opleverde. Maar ik weet niet hoe dat nu is.
Dat kun je proberen. Als hij overstuur raakt, geef je hem zijn tuut en bedenk je een andere strategie. Als hij alleen een beetje huilt/jengelig is, kun je volhouden...quote:
proberen kan altijdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:10 schreef freecell het volgende:
Lange zeurpost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het gaat weer over! en niet dingen opkroppen he!Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Gewoon regenjassen aan en ze toch lekker buiten laten uitrazen? Er zijn ook een paar voetbalveldjes met asfalt in de buurt (ik woon praktisch bij je om de hoek!). Is het anders een idee om ze even te laten uitrazen met een bal?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:23 schreef freecell het volgende:
Het regen buiten, de speeltuin staat vol plassen
En het is probleemverplaatsing, dan gillen en vallen ze samen in de speeltuin
Het is nog geen half 10 en ik wilde dat het 19:00 was en ik even niet minstens van één kant BRUL hoorde
En ik begon heel vrolijk vanmorgen en vol energie, maar ben nuEn dat voelen zij weer aan: kringetje!
Meet! Ook ik woon praktisch om de hoek bij Freecell...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:26 schreef Mula het volgende:
[..]
Gewoon regenjassen aan en ze toch lekker buiten laten uitrazen? Er zijn ook een paar voetbalveldjes met asfalt in de buurt (ik woon praktisch bij je om de hoek!). Is het anders een idee om ze even te laten uitrazen met een bal?
En sterkte uiteraard!
Wat rot dat het nu al 3 weken duurt, freecell! Ik kan me voorstellen dat dat je moedeloos maakt.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:23 schreef freecell het volgende:
Het regen buiten, de speeltuin staat vol plassen
En het is probleemverplaatsing, dan gillen en vallen ze samen in de speeltuin
Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Dat baseer ik niet op een of andere opvoedfilosofie maar op m'n gezond verstand. Het is misschien niet zo fraai, maar het is wel heel normaal om soms uit je slof te schieten. Kinderen mogen best leren dat papa en mama dat soms doen, dat ze daar zelf niet trots op zijn en dat ze dat proberen goed te maken. In die zin heb je óók een voorbeeldfunctie. Het is net zoals met ruzies: kinderen moeten leren dat hun ouders wel eens ruzie hebben en dat de wereld dan niet vergaat maar het allemaal weer goedkomt. Ze leren niet alleen dat dit normaal menselijk gedrag is, maar je spiegelt ze ook hoe ze met deze emoties en situaties om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:03 schreef freecell het volgende:
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, maar het is wel zoiets wat blijft hangen in mijn hoofd
Je spreekt het inderdaad uit als Lee-ja/Lea/Leah! Star Wars iddquote:Op donderdag 28 juli 2011 22:46 schreef Poppejans het volgende:
Welkom Pessie en Nathan
en Orea en Leia![]()
![]()
![]()
![]()
Ik sprak/las haar naam dus altijd verkeerd uit. Ik dacht gewoon Lei-aa. Maar begreep op FB dat het als "Lea'' is, toch?
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:40 schreef freecell het volgende:
Hij slaapt
En hij vond de eendjes helemaal geweldig
Ivanquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's t.z.t., Asy! Leuk idee.
Orea, je dame is zo leuk.Wat zul jij ervan versteld staan hoeveel ze over een half jaar ineens kan. Ik verbaas me erover hoe hard het nog steeds gaat. Toen we Ivan gister van het kinderdagverblijf haalden hebben we een tijdje staan kijken hoe hij in de tuin speelde en hij was geen dreumes meer maar een heuse peuter. Ze worden zo snel slim en handig en als het praten echt op gang komt word je er steeds meer deelgenoot van.
Ivan beheerst ineens woorden met drie lettergrepen, zoals 'krokodil', 'spijkerbroek' en 'papabeer' (pandabeer). Hij praat ook steeds meer in normale zinnen.
De leidsters op het kinderdagverblijf staan er versteld van hoeveel en hoe wijs hij praat. Ik ben zó trots op hem, maar ik heb ook wel een beetje moeite om hem bij te benen. Het is net alsof hij die allereerste praatfases overslaat.
Wees er maar blij mee, hier komt er nog amper wat uit. En ik begin me nu toch wel zorgen te maken, vooral ook omdat het er op lijkt dat hij het niet eens wil proberen. Alles is 'Eh Eh'. Ik had gehoopt dat de buisjes een verschil zouden maken, maar op dit moment lijkt dat er niet op. Hij raakt er zelf ook behoorlijk gefrustreerd van. We proberen elke keer woordjes uit te lokken, we zeggen alles 100x en vragen aan hem wat hij wil en wat hij bedoelt, maar het komt er gewoon niet uit...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zó trots op hem, maar ik heb ook wel een beetje moeite om hem bij te benen. Het is net alsof hij die allereerste praatfases overslaat.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Je hebt gezocht op het woord: pappa.
pa·pa de; m -’s; papaatje vader
pap·pa de; m -’s vader
www.vandale.nl
Ik zou persoonlijk voor papa gaan. Ik vind pappa heel stom staanquote:Je hebt gezocht op het woord: papa.
pa·pa de; m -’s; papaatje vader
(late reactie, maar we zijn druk bezig in huis met behangen dus ik kom hier niet meer zo vaak)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef Jum het volgende:
[..]
Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.
Voor kinderen maakt het echt niet uit DAT ze iets krijgen, alleen wij ouders bepalen WAT. En aan ons dus om de juiste verantwoorde keuze te maken.
na het weekend, ga ik hier op reageren.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:22 schreef Aoraki het volgende:
Ja, ik wilde binnenkort toch maar een afspraak maken. Hij is nu 20 maanden en ik weet dat veel kinderen niet praten voor hun tweede. Ik vind het alleen opvallend dat hij het ook niet wil proberen om dingen uit te spreken.
Hij hoort nu prima, dat is het probleem niet. Hij begrijpt ook alles wat wij zeggen. Als wij woorden zeggen wijst hij het goede plaatje aan. Maar als wij het plaatje aanwijzen of hij wijst zelf iets aan, kijkt hij vragend naar ons...
Wat is dat toch met die krokodillen, hè?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:25 schreef leonieke het volgende:
Thomas zegt ook krokodil(althans, kokodil, maar toch, goed genoeg voorlopig
) Staan er ook krokodillen in je boekje, Ivan?
Wat rottig, zeg! Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Je weet dat het niet abnormaal is en het komt heus wel goed, maar toch.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:09 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Wees er maar blij mee, hier komt er nog amper wat uit. En ik begin me nu toch wel zorgen te maken, vooral ook omdat het er op lijkt dat hij het niet eens wil proberen. Alles is 'Eh Eh'. Ik had gehoopt dat de buisjes een verschil zouden maken, maar op dit moment lijkt dat er niet op. Hij raakt er zelf ook behoorlijk gefrustreerd van. We proberen elke keer woordjes uit te lokken, we zeggen alles 100x en vragen aan hem wat hij wil en wat hij bedoelt, maar het komt er gewoon niet uit...
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik weet wél dat de spreiding erg groot is als je kijkt naar ontluikende taalontwikkeling. Sommige kindjes zijn heel vroeg, andere kindjes heel laat, en bij het merendeel komen de eerste woordjes en kleine zinnetjes tot bloei tussen 18 en 24 maanden.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 08:51 schreef Asyniur het volgende:
Hoeveel woorden moeten ze zeggen met 20 maanden? Vraag het anders Jore eens?
Harry zegt ook niet veel hoor. Het blijven ook alleen maar A-klanken.
Ik vind het in elk geval niet zo erg. Ik zou me meer zorgen maken als zijn taalbegrip slecht was, maar dat is het niet. Expressie komt wel, daar ben ik niet zo bang voor...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik weet wél dat de spreiding erg groot is als je kijkt naar ontluikende taalontwikkeling. Sommige kindjes zijn heel vroeg, andere kindjes heel laat, en bij het merendeel komen de eerste woordjes en kleine zinnetjes tot bloei tussen 18 en 24 maanden.
Ik ook!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef Poppejans het volgende:
Asy, ik vind de 1 na laatste het leukst
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:30 schreef Spewey het volgende:
Pff vroeger draaide ik m'n hand niet om voor een nachtje doorhalen.
Maar dan sliep je daarna wel uitquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:30 schreef Spewey het volgende:
De foto die Twinkly als eerste deed posten vind ik geweldig, dat tongetje ook, 1 en al ondeugd, heerlijke foto!
Mijn dreumes is nog altijd koortsig en gillerig, ik ga zo samen met haar een tukje doen, pff vroeger draaide ik m'n hand niet om voor een nachtje doorhalen.
Ohja, ik was vergeten dat er ooit zoiets bestond als Uitslapenquote:
ik ookquote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef Poppejans het volgende:
Asy, ik vind de 1 na laatste het leukst
beterschapquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:19 schreef Elmo76 het volgende:
Zo klein en dan al zo'n rokkenjager!![]()
Maar ik vind die sjansfoto ook het leukst! maar dat wist je al![]()
Intussen heeft Tirza nog een keer gespuugd. Ze moest hoesten en toen![]()
Ze wilde net alleen maar "dinke" dus ze heeft nu wat slokjes water op en dat blijft vooralsnog binnen!
Bij ons van 6quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:21 schreef Spewey het volgende:
Hier op het cb gaan ze uit van 8 woordjes met 18 maanden.
Hm, welke wvk heb jij? De mijne riep volgens mij 3 en we zitten nog steeds bij hetzelfde cb, toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |