abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 21:50:40 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99937762
Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 160

De dreumesjes:

17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 25 juli 2011 @ 21:51:31 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99937802
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:46 schreef Ca.ra het volgende:
Moeilijk he, als je zou weten dat het nog 2 nachten zou duren dan houd je wel even vol voor t goede doel, maar Thomas is er eentje van de lange adem dus voor het zelfde geld duurt het nog weken. Hij heeft ook eens 3 weken 's avonds bijna niks gegeten thuis, pure koppigheid. Dan at hij op het kinderdagverblijf wel 4 boterhammen bij de lunch. En hoe harder wij ertegenin gingen, hoe moeilijker hij ging doen.

Het stomme is, er zijn zoveel argumenten voor en tegen. Aan de ene kant wil ik er eigenlijk vanaf, ook omdat hij eind volgende maand 10 dagen bij mijn ouders gaat logeren en ik a) mijn ouders niet met een brulboei wil opzadelen, en b) ik weet dat mijn moeder (assistente van de kaakchirurg) het vast niet eens is met melk na het tandenpoetsen. En nu we eenmaal begonnen zijn met nee zeggen wil ik ook eigenlijk liever niet toegeven, hoe kan Thomas anders leren dat we staan achter wat we zeggen?
Maar aan de andere kant gaat de gezondheid van mijn man natuurlijk voor. En ik wil ook niet rigide aan iets vast blijven houden dat niet blijkt te werken.

If you want different results, do things differently. Maarja, in hoeverre gaat dat op voor een koppige bijna-peuter?
Nou maar daarom dus: de gevolgen zijn erger dan de kwaal zelf op dit moment. Jij hebt een onderbroeken nacht, je man gaat disfunctioneren (en erger misschien) en Thomas is ook een halve nacht op.
Aangezien hij nu ook verder goed eet, zit hij voor hetzelfde geld in een groeispurt en heeft hij de melk wel nodig
En verder wat Bar zegt, meestal verdwijnt het vanzelf. Ik heb nooit de bv verdund en 's nachts gematigd met geven en toch kwam er een moment dat Harry doorsliep ;)

En als je moeder de strijd wil aangaan om 's nachts geen melk te geven dan is dat haar keuze en zal ze ook voor de consequenties moeten opdraaien...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 25-07-2011 22:01:23 (:D) ]
  maandag 25 juli 2011 @ 21:55:58 #3
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938039
Waarin er lief wordt meegedacht over Thomas en zijn nachtelijke melkverslaving. (waardeer ik heel erg, dank allemaal!)

Bar, ik heb hem toevallig gisteren zonder water in bed gelegd, en vandaag ging dat ook weer goed. Wat dat betreft is deel 1 van project mindermelk wel geslaagd. Het grote probleem is het wakker worden 's nachts.
Maargoed, misschien wil ik ook wel allemaal te snel. Ik kijk even aan hoe het gaat vannacht, maar ik neem toch maar vast een thermosflesje warm water mee voor een eventueel flesje melk. Maar in mijn achterhoofd hoop ik dat hij niet wakker wordt als ik hem niet ga verschonen, en ook niet omdat hij nat is aangezien hij toch minder heeft gedronken nu. En dat hij dan gewoon op wonderbaarlijke wijze door zal slapen vannacht. Dakantochbest? :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_99938098
Volgens mij wil cara er zelf ook vanaf asy....niet alleen haar moeder....haar moeder weet er zelfs nog niks van zoals ik het lees.
Het klinkt echt alsof thomas wil testen wie de langste adem heeft.
En aangezien ze nu hebben gezegd dat er geen melk meer is in de nacht zou het voor hem wel verwarrend zijn als het er toch wel blijkt te zijn. Wat is je woord dan waard?
Cara, kun je zelf niet een keer heel boos worden ipv je man?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99938128
Wat lastig, Cara! Ik denk zelf dat er meerdere wegen naar Rome leiden, maar dat het vooral belangrijk is om een eenmaal ingeslagen weg te blijven volgen . Wat je zelf ook zegt: hij moet wel weten dat jullie vasthouden aan bepaalde regels.

Hoewel, nu ik dit typ, vind ik dat mss ook wel iets iets te rechtlijnig. Het is juist goed om kritisch naar je strategie te kijken en deze eventueel bij te stellen.

Oftewel: je hebt geen hol aan deze post, sorry! Het is ook zo lastig om van een afstand advies te geven. Iets wat bij Lente werkt, werkt bij Thomas mss juist averechts. We hebben geen robotjes gelukkig. Dan zouden we aan één gebruiksaanwijzing genoeg hebben. :P
pi_99938179
As, een onderbroekennacht? :D
pi_99938215
Wat een lastige situatie Ca.ra :*
Ik duim dat hij op wonderbaarlijke wijze vannacht door gaat slapen en dat hij vanaf nu geen melk meer wil 's avonds ;) Maar anders zou ik, als het echt nog steeds zo'n groot drama geeft, het op Asy's manier doen (ivm je man, klinkt wel eng). En dan kun je altijd nog minderen met melk in de fles.
Ik drink 's nachts trouwens heel vaak een slokje water en Niels heeft een tuitbeker water in bed.
Voor het doorlekprobleem heb ik eens een tip gelezen: een extra inlegger in de luier doen. Ik weet alleen niet hoe je aan die inleggers komt :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 25 juli 2011 @ 22:00:33 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99938242
Ow en wat verschonen betreft: groter maatje luier voor de nacht?
Of een inlegger?
Ik duim voor een wonderbaarlijke nacht voor je Ca.ra.

Karin, dat weet ik. Maar als Thomas dit nog 1 week volhoudt dan stort Ca.ra in en krijgt haar man wellicht weer last van epileptische aanvallen (en dat terwijl hij al jaren aanvalsvrij is dus dat is niet wenselijk).

Damn, hier hoor ik alweer geluid door de babyfoon...

PS ik ben normaal ook van volhouden hoor en consequent zijn maar het middel moet niet erger zijn dan de kwaal...
pi_99938282
Sh.t Asy -O- Hopelijk droomt hij gewoon.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 25 juli 2011 @ 22:02:49 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99938340
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
As, een onderbroekennacht? :D
Heuj! Ik heb ook een onderbroken nacht gehad afgelopen nacht!
En waarschijnlijk vannacht weer zo te horen -O-

Adios amiga's! :*
pi_99938398
Hier hielden de luierbroekjes van lidl meike vaak droog snachts toen xe nog niet zindelijk was...veel beter als pampers oid. Maar ze had ze alleen voor de nacht aan, overdag niet, want tis wel veel dikker en stugger

Ca.ra, wat ssserpente al zegt, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn...ik kan wel denken: hij kon me wat, maar ik zit niet met een huilend kind en jij wel. Volg je gevoel...
  maandag 25 juli 2011 @ 22:04:44 #12
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99938427
Hij heeft ook echt dorst snachts? hier kunnen we Roy ook nog al eens tevreden houden met de tuut op een andere manier opnieuw aan te bieden, mits thomas tuut natuurlijk ;)
Ik zou gewoon kijken en voor een gulle middenweg gaan.
Lastig dat wel, en heel vervelend :*

Zo had ik net ook een heel domme oeps.
Roy had ik braaf op bed gelegd, en terwijl ik verhaaltje aan het voorlezen was, kwam ik tot de conclusie dat ik geen tuut voor roy had, althans hij lag niet in zijn bed.
Ik nadat het verhaaltje uit was, overal zoeken op zijn kamer maar nergens een tuut te vinden.
Ik toch maar Roy een kus gegeven een aai over zijn bol en weltrusten gezegd en braaf weggegaan.
Roy was aan het huilen, terwijl ik naar de tuut zocht, ik vond hem, maar in de tussentijd had ik niet in de gaten dat Roy stil geworden was, en open zijn deur ipv luisteren, en geef hem de tuut, en dat terwijl Roy dus al bijna sliep, en het accepteerde geen tuut.
Ja ik kon nu wel op mijn vingers af gaan tellen dat het drama compleet was, en jahoor huilen...
en dat een dik kwartier lang :@
Volgende keer eerst maar eens goed luisteren voordat ik domweg de kamer weer terug inloop
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:05:55 #13
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99938481
Cara hier helaas geen goede tips :') Die kan ik zelf helaas vaak maar al te goed gebruiken... Maar doorzetten is hier vaak wel de beste oplossing. Als ik namelijk wat anders probeer (in dit geval dus wel melk geven) en het werkt niet dan duurt het de keer daarop nog langer voordat er rust in de tent is. Maar zoals hierboven al geschreven zijnall kindjes anders dus kan ik niet zeggen of het bij jullie net zo werkt :*

En ik mis mijn kleine en grote dame zo. Heb na het behalen van mijn rijbewijs bijna 10 jaar geen auto gereden en ben nu weer begonnen met wat lessen. Nu les ik meteen na werktijd anderhalf uur en ben dan pas rond 20 uur thuis en toen lagen de dames al in bed ;( Gelukkig morgen een dagje lekker thuis O+
pi_99938620
Krijgt ie opvolgmelk, Cara? Is gewone melk niet minder slecht voor zn tanden? Hiernaast kun je dit evt wel koud geven. Mss pikt ie het wel als je 's nachts een flesje koude melk in de hoek van zn bedje zet? En dan maar heel hard hopen dat ie niet doorlekt...
  maandag 25 juli 2011 @ 22:09:14 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938644
Nou cara wil er wel vanaf maar cara wil ook graag weer eens een nachtje doorslapen zelf. (en dan tel ik even eruit om een flesje melk in de jongen te prikken niet als echte onderbreking, dan slaap ik zo weer in)

En verder wat Serpente zegt. Ikweethetookallemaalniet.

Ik kan overduidelijk niet zo goed boos worden als mijn man, heb het wel geprobeerd maar helaas.

Maar dank voor het meedenken, ik voel me in ieder geval minder slechte moeder over het feit dat ik hem nog melk geef 's nachts. Ik ben daar eigenlijk (natuurlijk mede ook door mijn eigen opvoeding en de focus van mijn moeder op gebitten) wel op tegen, dus het voelt altijd heel dubbel als ik een flesje voor hem maak.
Hier een klankbord hebben is zó fijn! Dat je het allemaal nog niet zo slecht doet als je zelf soms denkt/voelt.

Karin, ik zou voordat ik Thomas had het helemaal met je eens zijn qua rechtlijnigheid, maar helaas heb ik al mogen leren dat dat bij Thomas niet altijd het gewenste resultaat oplevert.

Bar! Oeps! Haha nouja dan heb je je lesje meteen geleerd. Jij vergeet nooit meer om eerst te luisteren!
(Thomas heeft nooit echt een speen gebruikt, hij sabbelt op een labeltje van een doekje. Of sabbelde, het doekje wordt momenteel ook aan de kant gesmeten)
  maandag 25 juli 2011 @ 22:12:11 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99938792
Cara soms moet je ook gewoon voor jezelf kiezen hoor. Of meegaan tot je zelf weer genoeg energie hebt om iets te veranderen :*

En wij hebben ook melk gegeven hoor. Als dat toen gewerkt had, had ik dat best even prima gevonden. Maar mevrouw smijt alles dat op melk lijkt (gewone melk. yoghurtdrank,chocomelk) weg want dat is "nie lekkah!" :')
  maandag 25 juli 2011 @ 22:12:36 #17
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938814
Gewone melk betekent 's nachts in mijn onderbroek (jeuj, toch nog een onderbroekennacht!) 2 lange trappen af naar de keuken. Opvolgmelk is een thermoskannetje water, een bakje poeder en een klaarstaand flesje op een tafeltje buiten Thomas' kamer. Hmm.... :P
Maar als gewone melk beter is voor de tanden kan ik misschien wel van die kleine pakjes houdbare melk halen en boven neerzetten.

Asy, nou vergat ik jou nog. Ik duim voor een betere nacht voor jou en Harry.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:03 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99939032
Chan,nijna&innepin nog even en dan zijn ze jarig.... gewoon 2!!!
Mijn kleine grote word 2 en ik (wij) mogen/kunnen dat gewoon vieren :D
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:30 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99939046
asy s6 met harry :*
  maandag 25 juli 2011 @ 22:30:25 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99939681
Ja Bar, voor jullie is het al bijna zover hè?
Het grijpt me dan toch wel aan als je zegt wij mogen/kunnen het vieren. :* voor jou, gewoon omdat je zo'n lekker positief mens blijft. Het genieten van Roy spreekt altijd in je posts en filmpjes, dat vind ik altijd zo fijn om te zien.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:34:03 #21
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99939881
Ik lees mee hoor! Maar het is gewoon wat druk en ben met van alles en nogwattes bezig en flip ook ;) Het gaat goed met hem en hij eet lekker en leert elke dag woorden bij. Zijn eerste echte zinnetje ging gepaard met knuistjes voor de oogjes 'Waar ben jij?' In perfect Nederlands! Heel mooi O+

Voor degenen die het nodig hebben een hele dikke knuf en voor de dames die het niet nodig hebben ook :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99939929
Ca.ra, is het misschien een idee om toch weer het flesje melk voor het slapengaan in te voeren?
Misschien is dat genoeg om de nacht mee door te komen. Wij geven Hannah in ieder geval nog wel een flesje als ze haar pyjama aanheeft voor het tandenpoetsen. Als ze veel gegeten heeft dan drinkt ze hem niet leeg, als ze weinig gegeten heeft dan gaat ie helemaal op. De laatste tijd gaat het avondeten steeds beter en drinkt ze dus minder melk. Ik hoop dat ze zo vanzelf de fles afbouwt.
Overigens is ze nog wel geregeld rond een uur of 5 wakker en dan wil ze wel een soepstengel en wat water. Daarna altijd wel weer lekker slapen voor 2 uurtjes ofzo.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:37:11 #23
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99940064
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!

Truste!
zzzz....
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 25 juli 2011 @ 22:38:53 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99940159
ai dat is lekker optijd Rocka, als ik tips had zou je ze zo krijgen van me, maar helaas ik loop daar ook nog naar te zoeken :*
truste
  maandag 25 juli 2011 @ 22:47:33 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99940597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!

Truste!
zzzz....
Flesje melk al geprobeerd? :+
Dat was hier de standaardprocedure in het weekend voor het hele gedonder begon. Thomas is altijd consequent om 7 uur wakker, een flesje melk kon dat ergens tussen een half tot twee uur rekken.
pi_99940706
Hier hebben we voorlopig geen last van een niet-slapende Thomas, maar ik wil er wel al direct bij zeggen dat Thomas nog altijd een fles melk krijgt voor hij gaat slapen. De ene keer drinkt hij een volledige fles uit, de andere keer drinkt hij drie slokken en is het gedaan.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:58:57 #27
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99941176
Ik vind het echt fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn die nog melk geven.

Maar even buiten het nachtelijke gebeuren om, hoe ervaren jullie de balans tussen aan de ene kant consequent zijn en aan de andere kant overgaan op plan b als plan a niet het gewenste resultaat oplevert? Ik merk dat ik dat een van de moeilijkste punten van de opvoeding vind.
pi_99941332
Er is toch ook niets mis met het drinken van melk voor het slapen gaan? Althans, dat vind ik :+ Mijn zus haar jongste wordt in oktober 3 en drinkt nog altijd een fles voor hij gaat slapen (in totaal 2 of 3 per dag). Het zit er bij ons zo ingebakken dat ik me nooit afgevraagd heb of ik de fles niet beter zou laten vallen :D

Thomas eet wel 's middags warm en rond 15 à 16u zijn fruit. Rond 18u eet hij dan eventueel een boterham mee met ons, maar vaak ook niet. Dus het lijkt me toch echt noodzakelijk dat hij nog iets krijgt voor hij gaat slapen.
pi_99941362
Jonathan krijgt ook nog een flesje gewone melk (150cc) rond half 8 's avonds. :) Gaat eigenlijk altijd wel op, dus blijkbaar heeft ie dat nog nodig.
Ik zit ook wel met z'n tandjes trouwens, maar met een beker krijg ik t er met geen mogelijkheid in.
I'm not a sinner.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:07:47 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99941605
ook Evie doet nog mee hoor; ook een fles voor de nacht... en net wat Octo zegt; als ze veel/ goed heeft gegeten drinkt ze maar een beetje, en bij minder eten (bijvoorbeeld bij kiesjesleed en dergelijke) gaat hij gewoon leeg...
en ik zie ook het probleem niet zo. Meisje doet het prima erop.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99942129
Hier nog een melklurkertje :P Hij zou zonder een flesje melk never nooit gaan slapen :D Ik ga er ook niet moeilijk over doen, bj Kyllian ging het ook vanzelf over voordat hij 2 werd. Op het CB ben ik daar alleen maar nooit over begonnen ;)
Dyon wordt zelden 's nachts wakker, 's avonds valt hij de laatste tijd wel wat moeilijker in slaap. Hij wordt echter meestal wel pas na 7 uur wakker.
pi_99943290
Oh, ik heb het wel aangegeven bij de CB-arts en zij vindt het geen probleem zolang het niet ten koste gaat van het eten overdag. Kennelijk hebben sommige kindjes dat gewoon nog nodig, en het is niet schadelijk (wel beter VOOR het tandenpoetsen uiteraard).
Oja, ik moet wel opletten met de vitamine D. Dat zit in flesvoeding en in de multivitamine, en teveel is niet goed.

Verder ben ik wel blij dat Hannah graag een speentje heeft bij het slapen :@ Als ze wakker schrikt dan is het speentje vaak genoeg om haar direct weer te laten slapen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 05:45:42 #33
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99949161
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
En dat hij dan gewoon op wonderbaarlijke wijze door zal slapen vannacht. Dakantochbest? :P
Bijna gelukt, maar helaas net toch even wakker. Last van kiezen en kriebelhoest. Vanwege dat laatste toch maar even wat te drinken gegeven, maar wel minder. Nu hoor ik hem nog hoesten door de babyfoon, maar hij ligt wel lekker in zijn eentje in zijn eigen bed.
*O* progressie *O*
pi_99949700
Fijn, Cara!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:54:37 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99949805
Cara wat fijn *O*

Hier zijn we gestopt met melk omdat Esmee dus geen melkliefhebber is. Tsja dan houdt het gewoon op :) Oh voor de liefhebbers omgeving 020 heb ik nog 2 pakjes pyjamapapje, 2 pakjes nutrilon 2 en 1 pakje nutrilon 3 (alles van die kleine kantenklaar pakjes). Gratis af te halen want hier wordt het dus niet (meer) gebruikt :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:00:54 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99949834
Jeuj Ca.ra! *O*
Hoe is de rest van de nacht gegaan?

Stiemie, hoe gaat het nu bij jullie 's nachts eigenlijk?
Wat vervelend dat je je meisjes nu zo weinig ziet joh! Maar wel goed van je dat je nog even je rijvaardigheid opfrist! *O*

Hier weer een baggernacht achter de rug. Meneer wilde niet in zijn bed slapen dus die heeft de halve nacht bij mij geslapen, maar dan kan ik dus niet/nauwelijks slapen. Maar het goede nieuws is dat hij (denk ik) vrij van koorts is, want hij voelde vanmorgen niet meer extreem warm!

Rocka, ik zet Harry terug in bed met wat speelgoed als hij me echt te vroeg wakker is :Y

En nu ga ik mijn piepert even halen en beslissen of ik ga werken of niet...
pi_99949958
Lente begint gewoon te gillen als ze K3 op tv ziet: "Jáááááááh! Da!" En het meezingen lijkt nog ergens op ook.

Nils zn schuld. :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:19:21 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99949975
Lente :D

Mijn kind ziet er een stuk beter uit dan gisteren! *O*
Wel meer (groene) snot, maar geen koorts meer! Ik heb zelfs nu geen pcm meer gegeven.
Dus dit mama-wrak sleept zich dadelijk gewoon naar haar werk...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:31:18 #39
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99950091
Lente :D Al zitten wij nu aan tafel met mega-mindy-muziek :@ Vandaag lekker thuis met de meiden. Ik heb mijn oude my little pony's van stal ( :') ) gehaald en daar gaan ze zo mee spelen!

Asy fijn dat het beter gaat!

En het slapen... tsja het wisselt. Drie drama nachten, een week doorslapen, 2 nachten wel, drie niet etc maar de nachten dat ze wel doorslaapt, kunnen we lekker bijtanken!
pi_99950217
ik heb niet echt bijgelezen was teveel

las wel over stuntkinderen en driftbuien lijkt me soms echt moeilijk voor alsnog doen wij daar niet aan mee

wel met prikken reactie/buikgriep sinds vrijdag alweer al hoop ik vandaag op koorts vrij dagje. slapen is hierdoor wel drama!
pi_99950774
ff over flesjes melk enzo:

ravi krijgt niet, die gaat gewoon om 7 uur naar bed, net als selene. maar selene heeft tot iets na der 1 jaar nog zo rond half 10, 10 uur 's avonds een flesje melk met rijstebloem gehad hoor. daar had ze behoefte aan, dus dat kreeg ze. je hoorde haar ook steeds rond die tijd een beetje murmelen. pas toen ze dat niet meer deed en we haar 2 weken lang wakker moesten maken, zijn we gestopt met het flesje.

overigens zou ik wel volhouden als ik eenmaal gestart ben met project flesje weg. gewoon voor de consequentie en alles. maar ik ben zelf ook zo'n stijfkop ;) zeker bij zo'n stijfkopje kan bakzeil halen heel averechts werken! is het niet een idee dat jullie om en om met oordopjes in slapen? dan hebben jullie elk om de nacht een geode nachtrust?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99951551
Oh lars krijgt ook nog melk hoor voor het slapen.....
Dat heeft meike ook nog een hele tijd gehad, en de cbarts vond het geen probleem.
Maar no way dat ik hem snachts drinken ga geven.
Maar dat hebben we ook nooit gedaan, ja toen hij net geboren was natuurlijk, dus hij vraagt er ook niet om, het zou niet in hem opkomen.
Ik ben gezegend met goeie slapers. Realiseer me nu weer eens te meer hoe blij je daarmee moet zijn....

Little pony's...jeugdsentiment! Leuk dat je dat nog hebt! Mijn moeder heeft alles weggepleurd....dat vind ik weleens jammer....

Harry weer aan de beterende hand, gelukkig maar. Succes met werken vandaag.....

Lars heeft een goeie nacht gehad, maar wel weer met rode konen wakker, en koorts dus nog aanwezig...
Maar eens zien hoe het gaat vandaag, vooralsnog krummelt hij wel wat in het rond.
pi_99951597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef Ca.ra het volgende:
Maar even buiten het nachtelijke gebeuren om, hoe ervaren jullie de balans tussen aan de ene kant consequent zijn en aan de andere kant overgaan op plan b als plan a niet het gewenste resultaat oplevert? Ik merk dat ik dat een van de moeilijkste punten van de opvoeding vind.
Bij ons gaat consequent zijn over het algemeen voor. Een uitzondering maken we wel, maar als iets 3 keer of vaker achter elkaar gebeurt dan ben ik er meteen alert op of het geen gewoonte wordt. Maarja, soms hobbel je maar gewoon wat achter je kind aan. Je kunt niet alles fixen.

Hoe drinkt Thomas overdag eigenlijk? En denk je dat hij wakker wordt vanwege honger of dorst, of wordt hij wakker en wil hij drinken om weer in slaap te vallen? Ik zou in beide gevallen een andere strategie toepassen. Ik heb zelf ook wel eens periodes dat ik 's nachts wakker word. Dan merk ik dat ik dorst heb en ga ik maar wat drinken. Maar ik word niet wakker omdat ik dorst heb.

Het lastige van dit soort dingen vind ik dat je jezelf op een bepaald moment geprogrammeerd hebt om wakker te worden om te drinken. Dat is net zoiets als nog iets eten voor het slapen gaan: als je ermee begint en er een gewoonte van maakt ga je het al gauw nodig hebben.

Wat de situatie van je man betreft: daar moeten toch ook andere oplossingen voor zijn? Op een andere kamer slapen, oordopjes indoen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99951749
als er eenmaal een plan van aanpak ligt hier, dan houden we dat vol. minstens een paar weken!

maarruh: mijn ventje is nu echtechtecht een lopend ventje :Y
hij stapt nu helemaal zelf spontaan en zonder aandringen vanuit ons *O*
met corrigeren is hij nu 1 jaar en 3 maanden, zonder corrigeren is hij nu bijna anderhalf. hij kan ook al echt bouwen met de duploblokjes trouwens :o hij maakt al torens! selene kon dat pas na dat ze 2 geworden was *O*
pi_99952277
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef leonieke het volgende:

Thomas eet wel 's middags warm en rond 15 à 16u zijn fruit. Rond 18u eet hij dan eventueel een boterham mee met ons, maar vaak ook niet. Dus het lijkt me toch echt noodzakelijk dat hij nog iets krijgt voor hij gaat slapen.
Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.
Voor kinderen maakt het echt niet uit DAT ze iets krijgen, alleen wij ouders bepalen WAT. En aan ons dus om de juiste verantwoorde keuze te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jum op 26-07-2011 10:22:25 (wat vergeten) ]
pi_99952521
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef Jum het volgende:

[..]

Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.
Voor kinderen maakt het echt niet uit DAT ze iets krijgen, alleen wij ouders bepalen WAT. En aan ons dus om de juiste verantwoorde keuze te maken.
Ook hallo! :D
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 10:42:06 #47
5428 crew  miss_sly
pi_99952900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ook hallo! :D
Ik vind het wel een zinvolle bijdrage, eigenlijk. Want wat leonieke eigenlijk zegt, is dat hij eigenlijk leeft op 2 hoofdmaaltijden en wat tussendoortjes en dat zijn fles dan de avondmaaltijd vervangt. Ik zou dat ook niet heel handig vinden en juist gaan sturen op gezamelijk eten met z''n allen. En als hij dat wil, nog steeds een fles. die fles vind ik an sich niet boeiend, maar het ontbreken van een hoofdmaaltijd zou ik wel boeiend vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99953072
och. als er staat dat hij geregeld wel een boterham mee eet, ga ik er vanuit dat die boterham dus wel standaard aangeboden wordt. de mijne leven doorgaans ook vrij standaard op 2 maaltijden per dag hoor. ontbijten doen ze gelukkig allebei altijd goed. maar je kan er donder op zeggen dat als ze goed geluncht hebben, ze 's avonds slecht eten en andersom. daar doe je helemaal niks aan, behalve stug dezelfde soort eten op dezelfde tijden aan blijven bieden en er dan maar vanuit gaan dat ze het zelf wel regelen ;)
pi_99953085
Goedemorgen!

Zo, na een druk feestweekend meld ik me ook weer even!

Over melk, dat krijgt Isabeau niet meer voor 't slapen. Wel geef ik haar als ze heel vroeg wakker wordt een flesje melk. Daar wordt ze lekker rozig van en dan slaapt ze vaak nog een uurtje of langer. Eigenbelang! En ze kan het hebben, want vervolgens knaagt ze als ontbijt zo nog drie boterhammen op!

Vrijdag vierde ik m'n verjaardag en Isabeau is gewoon opgebleven tot kwart over tien! Ze was zó gezellig en genoot van alle aandacht. Wat heb ik op mijn beurt van dat grietje genoten!
pi_99953407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel een zinvolle bijdrage, eigenlijk. Want wat leonieke eigenlijk zegt, is dat hij eigenlijk leeft op 2 hoofdmaaltijden en wat tussendoortjes en dat zijn fles dan de avondmaaltijd vervangt. Ik zou dat ook niet heel handig vinden en juist gaan sturen op gezamelijk eten met z''n allen. En als hij dat wil, nog steeds een fles. die fles vind ik an sich niet boeiend, maar het ontbreken van een hoofdmaaltijd zou ik wel boeiend vinden.
Ik ook juist, hoor! Vandaar ook die smiley.

Lente 'mag' van mij best een maaltijd overslaan. Liever niet natuurlijk, maar ik kan het moeilijk met een trechter naar binnen gieten. Ik zou het alleen nooit compenseren met melk. :)

Wauw, Sorbo, da's lang! Was de volgende dag ook wel te genieten?

Lente is weer helemaal terug! Ze kan veeeel meer hebben, speelt alleen en eet ineens stukken beter. Ik denk dat d'r kiezen helemaal door zijn nu; dat ze daar vrij veel last van had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')