abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 21:50:40 #1
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99937762
Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 160

De dreumesjes:

17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 25 juli 2011 @ 21:51:31 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99937802
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:46 schreef Ca.ra het volgende:
Moeilijk he, als je zou weten dat het nog 2 nachten zou duren dan houd je wel even vol voor t goede doel, maar Thomas is er eentje van de lange adem dus voor het zelfde geld duurt het nog weken. Hij heeft ook eens 3 weken 's avonds bijna niks gegeten thuis, pure koppigheid. Dan at hij op het kinderdagverblijf wel 4 boterhammen bij de lunch. En hoe harder wij ertegenin gingen, hoe moeilijker hij ging doen.

Het stomme is, er zijn zoveel argumenten voor en tegen. Aan de ene kant wil ik er eigenlijk vanaf, ook omdat hij eind volgende maand 10 dagen bij mijn ouders gaat logeren en ik a) mijn ouders niet met een brulboei wil opzadelen, en b) ik weet dat mijn moeder (assistente van de kaakchirurg) het vast niet eens is met melk na het tandenpoetsen. En nu we eenmaal begonnen zijn met nee zeggen wil ik ook eigenlijk liever niet toegeven, hoe kan Thomas anders leren dat we staan achter wat we zeggen?
Maar aan de andere kant gaat de gezondheid van mijn man natuurlijk voor. En ik wil ook niet rigide aan iets vast blijven houden dat niet blijkt te werken.

If you want different results, do things differently. Maarja, in hoeverre gaat dat op voor een koppige bijna-peuter?
Nou maar daarom dus: de gevolgen zijn erger dan de kwaal zelf op dit moment. Jij hebt een onderbroeken nacht, je man gaat disfunctioneren (en erger misschien) en Thomas is ook een halve nacht op.
Aangezien hij nu ook verder goed eet, zit hij voor hetzelfde geld in een groeispurt en heeft hij de melk wel nodig
En verder wat Bar zegt, meestal verdwijnt het vanzelf. Ik heb nooit de bv verdund en 's nachts gematigd met geven en toch kwam er een moment dat Harry doorsliep ;)

En als je moeder de strijd wil aangaan om 's nachts geen melk te geven dan is dat haar keuze en zal ze ook voor de consequenties moeten opdraaien...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 25-07-2011 22:01:23 (:D) ]
  maandag 25 juli 2011 @ 21:55:58 #3
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938039
Waarin er lief wordt meegedacht over Thomas en zijn nachtelijke melkverslaving. (waardeer ik heel erg, dank allemaal!)

Bar, ik heb hem toevallig gisteren zonder water in bed gelegd, en vandaag ging dat ook weer goed. Wat dat betreft is deel 1 van project mindermelk wel geslaagd. Het grote probleem is het wakker worden 's nachts.
Maargoed, misschien wil ik ook wel allemaal te snel. Ik kijk even aan hoe het gaat vannacht, maar ik neem toch maar vast een thermosflesje warm water mee voor een eventueel flesje melk. Maar in mijn achterhoofd hoop ik dat hij niet wakker wordt als ik hem niet ga verschonen, en ook niet omdat hij nat is aangezien hij toch minder heeft gedronken nu. En dat hij dan gewoon op wonderbaarlijke wijze door zal slapen vannacht. Dakantochbest? :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_99938098
Volgens mij wil cara er zelf ook vanaf asy....niet alleen haar moeder....haar moeder weet er zelfs nog niks van zoals ik het lees.
Het klinkt echt alsof thomas wil testen wie de langste adem heeft.
En aangezien ze nu hebben gezegd dat er geen melk meer is in de nacht zou het voor hem wel verwarrend zijn als het er toch wel blijkt te zijn. Wat is je woord dan waard?
Cara, kun je zelf niet een keer heel boos worden ipv je man?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_99938128
Wat lastig, Cara! Ik denk zelf dat er meerdere wegen naar Rome leiden, maar dat het vooral belangrijk is om een eenmaal ingeslagen weg te blijven volgen . Wat je zelf ook zegt: hij moet wel weten dat jullie vasthouden aan bepaalde regels.

Hoewel, nu ik dit typ, vind ik dat mss ook wel iets iets te rechtlijnig. Het is juist goed om kritisch naar je strategie te kijken en deze eventueel bij te stellen.

Oftewel: je hebt geen hol aan deze post, sorry! Het is ook zo lastig om van een afstand advies te geven. Iets wat bij Lente werkt, werkt bij Thomas mss juist averechts. We hebben geen robotjes gelukkig. Dan zouden we aan één gebruiksaanwijzing genoeg hebben. :P
pi_99938179
As, een onderbroekennacht? :D
pi_99938215
Wat een lastige situatie Ca.ra :*
Ik duim dat hij op wonderbaarlijke wijze vannacht door gaat slapen en dat hij vanaf nu geen melk meer wil 's avonds ;) Maar anders zou ik, als het echt nog steeds zo'n groot drama geeft, het op Asy's manier doen (ivm je man, klinkt wel eng). En dan kun je altijd nog minderen met melk in de fles.
Ik drink 's nachts trouwens heel vaak een slokje water en Niels heeft een tuitbeker water in bed.
Voor het doorlekprobleem heb ik eens een tip gelezen: een extra inlegger in de luier doen. Ik weet alleen niet hoe je aan die inleggers komt :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 25 juli 2011 @ 22:00:33 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99938242
Ow en wat verschonen betreft: groter maatje luier voor de nacht?
Of een inlegger?
Ik duim voor een wonderbaarlijke nacht voor je Ca.ra.

Karin, dat weet ik. Maar als Thomas dit nog 1 week volhoudt dan stort Ca.ra in en krijgt haar man wellicht weer last van epileptische aanvallen (en dat terwijl hij al jaren aanvalsvrij is dus dat is niet wenselijk).

Damn, hier hoor ik alweer geluid door de babyfoon...

PS ik ben normaal ook van volhouden hoor en consequent zijn maar het middel moet niet erger zijn dan de kwaal...
pi_99938282
Sh.t Asy -O- Hopelijk droomt hij gewoon.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 25 juli 2011 @ 22:02:49 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99938340
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:59 schreef Ssserpente het volgende:
As, een onderbroekennacht? :D
Heuj! Ik heb ook een onderbroken nacht gehad afgelopen nacht!
En waarschijnlijk vannacht weer zo te horen -O-

Adios amiga's! :*
pi_99938398
Hier hielden de luierbroekjes van lidl meike vaak droog snachts toen xe nog niet zindelijk was...veel beter als pampers oid. Maar ze had ze alleen voor de nacht aan, overdag niet, want tis wel veel dikker en stugger

Ca.ra, wat ssserpente al zegt, het is makkelijk praten vanaf de zijlijn...ik kan wel denken: hij kon me wat, maar ik zit niet met een huilend kind en jij wel. Volg je gevoel...
  maandag 25 juli 2011 @ 22:04:44 #12
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99938427
Hij heeft ook echt dorst snachts? hier kunnen we Roy ook nog al eens tevreden houden met de tuut op een andere manier opnieuw aan te bieden, mits thomas tuut natuurlijk ;)
Ik zou gewoon kijken en voor een gulle middenweg gaan.
Lastig dat wel, en heel vervelend :*

Zo had ik net ook een heel domme oeps.
Roy had ik braaf op bed gelegd, en terwijl ik verhaaltje aan het voorlezen was, kwam ik tot de conclusie dat ik geen tuut voor roy had, althans hij lag niet in zijn bed.
Ik nadat het verhaaltje uit was, overal zoeken op zijn kamer maar nergens een tuut te vinden.
Ik toch maar Roy een kus gegeven een aai over zijn bol en weltrusten gezegd en braaf weggegaan.
Roy was aan het huilen, terwijl ik naar de tuut zocht, ik vond hem, maar in de tussentijd had ik niet in de gaten dat Roy stil geworden was, en open zijn deur ipv luisteren, en geef hem de tuut, en dat terwijl Roy dus al bijna sliep, en het accepteerde geen tuut.
Ja ik kon nu wel op mijn vingers af gaan tellen dat het drama compleet was, en jahoor huilen...
en dat een dik kwartier lang :@
Volgende keer eerst maar eens goed luisteren voordat ik domweg de kamer weer terug inloop
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:05:55 #13
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99938481
Cara hier helaas geen goede tips :') Die kan ik zelf helaas vaak maar al te goed gebruiken... Maar doorzetten is hier vaak wel de beste oplossing. Als ik namelijk wat anders probeer (in dit geval dus wel melk geven) en het werkt niet dan duurt het de keer daarop nog langer voordat er rust in de tent is. Maar zoals hierboven al geschreven zijnall kindjes anders dus kan ik niet zeggen of het bij jullie net zo werkt :*

En ik mis mijn kleine en grote dame zo. Heb na het behalen van mijn rijbewijs bijna 10 jaar geen auto gereden en ben nu weer begonnen met wat lessen. Nu les ik meteen na werktijd anderhalf uur en ben dan pas rond 20 uur thuis en toen lagen de dames al in bed ;( Gelukkig morgen een dagje lekker thuis O+
pi_99938620
Krijgt ie opvolgmelk, Cara? Is gewone melk niet minder slecht voor zn tanden? Hiernaast kun je dit evt wel koud geven. Mss pikt ie het wel als je 's nachts een flesje koude melk in de hoek van zn bedje zet? En dan maar heel hard hopen dat ie niet doorlekt...
  maandag 25 juli 2011 @ 22:09:14 #15
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938644
Nou cara wil er wel vanaf maar cara wil ook graag weer eens een nachtje doorslapen zelf. (en dan tel ik even eruit om een flesje melk in de jongen te prikken niet als echte onderbreking, dan slaap ik zo weer in)

En verder wat Serpente zegt. Ikweethetookallemaalniet.

Ik kan overduidelijk niet zo goed boos worden als mijn man, heb het wel geprobeerd maar helaas.

Maar dank voor het meedenken, ik voel me in ieder geval minder slechte moeder over het feit dat ik hem nog melk geef 's nachts. Ik ben daar eigenlijk (natuurlijk mede ook door mijn eigen opvoeding en de focus van mijn moeder op gebitten) wel op tegen, dus het voelt altijd heel dubbel als ik een flesje voor hem maak.
Hier een klankbord hebben is zó fijn! Dat je het allemaal nog niet zo slecht doet als je zelf soms denkt/voelt.

Karin, ik zou voordat ik Thomas had het helemaal met je eens zijn qua rechtlijnigheid, maar helaas heb ik al mogen leren dat dat bij Thomas niet altijd het gewenste resultaat oplevert.

Bar! Oeps! Haha nouja dan heb je je lesje meteen geleerd. Jij vergeet nooit meer om eerst te luisteren!
(Thomas heeft nooit echt een speen gebruikt, hij sabbelt op een labeltje van een doekje. Of sabbelde, het doekje wordt momenteel ook aan de kant gesmeten)
  maandag 25 juli 2011 @ 22:12:11 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99938792
Cara soms moet je ook gewoon voor jezelf kiezen hoor. Of meegaan tot je zelf weer genoeg energie hebt om iets te veranderen :*

En wij hebben ook melk gegeven hoor. Als dat toen gewerkt had, had ik dat best even prima gevonden. Maar mevrouw smijt alles dat op melk lijkt (gewone melk. yoghurtdrank,chocomelk) weg want dat is "nie lekkah!" :')
  maandag 25 juli 2011 @ 22:12:36 #17
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99938814
Gewone melk betekent 's nachts in mijn onderbroek (jeuj, toch nog een onderbroekennacht!) 2 lange trappen af naar de keuken. Opvolgmelk is een thermoskannetje water, een bakje poeder en een klaarstaand flesje op een tafeltje buiten Thomas' kamer. Hmm.... :P
Maar als gewone melk beter is voor de tanden kan ik misschien wel van die kleine pakjes houdbare melk halen en boven neerzetten.

Asy, nou vergat ik jou nog. Ik duim voor een betere nacht voor jou en Harry.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:03 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99939032
Chan,nijna&innepin nog even en dan zijn ze jarig.... gewoon 2!!!
Mijn kleine grote word 2 en ik (wij) mogen/kunnen dat gewoon vieren :D
  maandag 25 juli 2011 @ 22:17:30 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99939046
asy s6 met harry :*
  maandag 25 juli 2011 @ 22:30:25 #20
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99939681
Ja Bar, voor jullie is het al bijna zover hè?
Het grijpt me dan toch wel aan als je zegt wij mogen/kunnen het vieren. :* voor jou, gewoon omdat je zo'n lekker positief mens blijft. Het genieten van Roy spreekt altijd in je posts en filmpjes, dat vind ik altijd zo fijn om te zien.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:34:03 #21
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99939881
Ik lees mee hoor! Maar het is gewoon wat druk en ben met van alles en nogwattes bezig en flip ook ;) Het gaat goed met hem en hij eet lekker en leert elke dag woorden bij. Zijn eerste echte zinnetje ging gepaard met knuistjes voor de oogjes 'Waar ben jij?' In perfect Nederlands! Heel mooi O+

Voor degenen die het nodig hebben een hele dikke knuf en voor de dames die het niet nodig hebben ook :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99939929
Ca.ra, is het misschien een idee om toch weer het flesje melk voor het slapengaan in te voeren?
Misschien is dat genoeg om de nacht mee door te komen. Wij geven Hannah in ieder geval nog wel een flesje als ze haar pyjama aanheeft voor het tandenpoetsen. Als ze veel gegeten heeft dan drinkt ze hem niet leeg, als ze weinig gegeten heeft dan gaat ie helemaal op. De laatste tijd gaat het avondeten steeds beter en drinkt ze dus minder melk. Ik hoop dat ze zo vanzelf de fles afbouwt.
Overigens is ze nog wel geregeld rond een uur of 5 wakker en dan wil ze wel een soepstengel en wat water. Daarna altijd wel weer lekker slapen voor 2 uurtjes ofzo.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:37:11 #23
190853 RockabeIIa
pi_99940064
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!

Truste!
zzzz....
  maandag 25 juli 2011 @ 22:38:53 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99940159
ai dat is lekker optijd Rocka, als ik tips had zou je ze zo krijgen van me, maar helaas ik loop daar ook nog naar te zoeken :*
truste
  maandag 25 juli 2011 @ 22:47:33 #25
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99940597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Slapen is hier ook issue, ik ga er zelfs eerder om naar bed want meneer is om 5 - 5.30 max klaarwakker en no way dat ik die dan nog in bed kan bonjouren. Tips en vooral oplossingen welkom!

Truste!
zzzz....
Flesje melk al geprobeerd? :+
Dat was hier de standaardprocedure in het weekend voor het hele gedonder begon. Thomas is altijd consequent om 7 uur wakker, een flesje melk kon dat ergens tussen een half tot twee uur rekken.
pi_99940706
Hier hebben we voorlopig geen last van een niet-slapende Thomas, maar ik wil er wel al direct bij zeggen dat Thomas nog altijd een fles melk krijgt voor hij gaat slapen. De ene keer drinkt hij een volledige fles uit, de andere keer drinkt hij drie slokken en is het gedaan.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:58:57 #27
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99941176
Ik vind het echt fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn die nog melk geven.

Maar even buiten het nachtelijke gebeuren om, hoe ervaren jullie de balans tussen aan de ene kant consequent zijn en aan de andere kant overgaan op plan b als plan a niet het gewenste resultaat oplevert? Ik merk dat ik dat een van de moeilijkste punten van de opvoeding vind.
pi_99941332
Er is toch ook niets mis met het drinken van melk voor het slapen gaan? Althans, dat vind ik :+ Mijn zus haar jongste wordt in oktober 3 en drinkt nog altijd een fles voor hij gaat slapen (in totaal 2 of 3 per dag). Het zit er bij ons zo ingebakken dat ik me nooit afgevraagd heb of ik de fles niet beter zou laten vallen :D

Thomas eet wel 's middags warm en rond 15 à 16u zijn fruit. Rond 18u eet hij dan eventueel een boterham mee met ons, maar vaak ook niet. Dus het lijkt me toch echt noodzakelijk dat hij nog iets krijgt voor hij gaat slapen.
pi_99941362
Jonathan krijgt ook nog een flesje gewone melk (150cc) rond half 8 's avonds. :) Gaat eigenlijk altijd wel op, dus blijkbaar heeft ie dat nog nodig.
Ik zit ook wel met z'n tandjes trouwens, maar met een beker krijg ik t er met geen mogelijkheid in.
I'm not a sinner.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:07:47 #30
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99941605
ook Evie doet nog mee hoor; ook een fles voor de nacht... en net wat Octo zegt; als ze veel/ goed heeft gegeten drinkt ze maar een beetje, en bij minder eten (bijvoorbeeld bij kiesjesleed en dergelijke) gaat hij gewoon leeg...
en ik zie ook het probleem niet zo. Meisje doet het prima erop.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99942129
Hier nog een melklurkertje :P Hij zou zonder een flesje melk never nooit gaan slapen :D Ik ga er ook niet moeilijk over doen, bj Kyllian ging het ook vanzelf over voordat hij 2 werd. Op het CB ben ik daar alleen maar nooit over begonnen ;)
Dyon wordt zelden 's nachts wakker, 's avonds valt hij de laatste tijd wel wat moeilijker in slaap. Hij wordt echter meestal wel pas na 7 uur wakker.
pi_99943290
Oh, ik heb het wel aangegeven bij de CB-arts en zij vindt het geen probleem zolang het niet ten koste gaat van het eten overdag. Kennelijk hebben sommige kindjes dat gewoon nog nodig, en het is niet schadelijk (wel beter VOOR het tandenpoetsen uiteraard).
Oja, ik moet wel opletten met de vitamine D. Dat zit in flesvoeding en in de multivitamine, en teveel is niet goed.

Verder ben ik wel blij dat Hannah graag een speentje heeft bij het slapen :@ Als ze wakker schrikt dan is het speentje vaak genoeg om haar direct weer te laten slapen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 05:45:42 #33
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99949161
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:55 schreef Ca.ra het volgende:
En dat hij dan gewoon op wonderbaarlijke wijze door zal slapen vannacht. Dakantochbest? :P
Bijna gelukt, maar helaas net toch even wakker. Last van kiezen en kriebelhoest. Vanwege dat laatste toch maar even wat te drinken gegeven, maar wel minder. Nu hoor ik hem nog hoesten door de babyfoon, maar hij ligt wel lekker in zijn eentje in zijn eigen bed.
*O* progressie *O*
pi_99949700
Fijn, Cara!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:54:37 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99949805
Cara wat fijn *O*

Hier zijn we gestopt met melk omdat Esmee dus geen melkliefhebber is. Tsja dan houdt het gewoon op :) Oh voor de liefhebbers omgeving 020 heb ik nog 2 pakjes pyjamapapje, 2 pakjes nutrilon 2 en 1 pakje nutrilon 3 (alles van die kleine kantenklaar pakjes). Gratis af te halen want hier wordt het dus niet (meer) gebruikt :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:00:54 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99949834
Jeuj Ca.ra! *O*
Hoe is de rest van de nacht gegaan?

Stiemie, hoe gaat het nu bij jullie 's nachts eigenlijk?
Wat vervelend dat je je meisjes nu zo weinig ziet joh! Maar wel goed van je dat je nog even je rijvaardigheid opfrist! *O*

Hier weer een baggernacht achter de rug. Meneer wilde niet in zijn bed slapen dus die heeft de halve nacht bij mij geslapen, maar dan kan ik dus niet/nauwelijks slapen. Maar het goede nieuws is dat hij (denk ik) vrij van koorts is, want hij voelde vanmorgen niet meer extreem warm!

Rocka, ik zet Harry terug in bed met wat speelgoed als hij me echt te vroeg wakker is :Y

En nu ga ik mijn piepert even halen en beslissen of ik ga werken of niet...
pi_99949958
Lente begint gewoon te gillen als ze K3 op tv ziet: "Jáááááááh! Da!" En het meezingen lijkt nog ergens op ook.

Nils zn schuld. :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:19:21 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99949975
Lente :D

Mijn kind ziet er een stuk beter uit dan gisteren! *O*
Wel meer (groene) snot, maar geen koorts meer! Ik heb zelfs nu geen pcm meer gegeven.
Dus dit mama-wrak sleept zich dadelijk gewoon naar haar werk...
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:31:18 #39
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99950091
Lente :D Al zitten wij nu aan tafel met mega-mindy-muziek :@ Vandaag lekker thuis met de meiden. Ik heb mijn oude my little pony's van stal ( :') ) gehaald en daar gaan ze zo mee spelen!

Asy fijn dat het beter gaat!

En het slapen... tsja het wisselt. Drie drama nachten, een week doorslapen, 2 nachten wel, drie niet etc maar de nachten dat ze wel doorslaapt, kunnen we lekker bijtanken!
pi_99950217
ik heb niet echt bijgelezen was teveel

las wel over stuntkinderen en driftbuien lijkt me soms echt moeilijk voor alsnog doen wij daar niet aan mee

wel met prikken reactie/buikgriep sinds vrijdag alweer al hoop ik vandaag op koorts vrij dagje. slapen is hierdoor wel drama!
pi_99950774
ff over flesjes melk enzo:

ravi krijgt niet, die gaat gewoon om 7 uur naar bed, net als selene. maar selene heeft tot iets na der 1 jaar nog zo rond half 10, 10 uur 's avonds een flesje melk met rijstebloem gehad hoor. daar had ze behoefte aan, dus dat kreeg ze. je hoorde haar ook steeds rond die tijd een beetje murmelen. pas toen ze dat niet meer deed en we haar 2 weken lang wakker moesten maken, zijn we gestopt met het flesje.

overigens zou ik wel volhouden als ik eenmaal gestart ben met project flesje weg. gewoon voor de consequentie en alles. maar ik ben zelf ook zo'n stijfkop ;) zeker bij zo'n stijfkopje kan bakzeil halen heel averechts werken! is het niet een idee dat jullie om en om met oordopjes in slapen? dan hebben jullie elk om de nacht een geode nachtrust?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99951551
Oh lars krijgt ook nog melk hoor voor het slapen.....
Dat heeft meike ook nog een hele tijd gehad, en de cbarts vond het geen probleem.
Maar no way dat ik hem snachts drinken ga geven.
Maar dat hebben we ook nooit gedaan, ja toen hij net geboren was natuurlijk, dus hij vraagt er ook niet om, het zou niet in hem opkomen.
Ik ben gezegend met goeie slapers. Realiseer me nu weer eens te meer hoe blij je daarmee moet zijn....

Little pony's...jeugdsentiment! Leuk dat je dat nog hebt! Mijn moeder heeft alles weggepleurd....dat vind ik weleens jammer....

Harry weer aan de beterende hand, gelukkig maar. Succes met werken vandaag.....

Lars heeft een goeie nacht gehad, maar wel weer met rode konen wakker, en koorts dus nog aanwezig...
Maar eens zien hoe het gaat vandaag, vooralsnog krummelt hij wel wat in het rond.
pi_99951597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:58 schreef Ca.ra het volgende:
Maar even buiten het nachtelijke gebeuren om, hoe ervaren jullie de balans tussen aan de ene kant consequent zijn en aan de andere kant overgaan op plan b als plan a niet het gewenste resultaat oplevert? Ik merk dat ik dat een van de moeilijkste punten van de opvoeding vind.
Bij ons gaat consequent zijn over het algemeen voor. Een uitzondering maken we wel, maar als iets 3 keer of vaker achter elkaar gebeurt dan ben ik er meteen alert op of het geen gewoonte wordt. Maarja, soms hobbel je maar gewoon wat achter je kind aan. Je kunt niet alles fixen.

Hoe drinkt Thomas overdag eigenlijk? En denk je dat hij wakker wordt vanwege honger of dorst, of wordt hij wakker en wil hij drinken om weer in slaap te vallen? Ik zou in beide gevallen een andere strategie toepassen. Ik heb zelf ook wel eens periodes dat ik 's nachts wakker word. Dan merk ik dat ik dorst heb en ga ik maar wat drinken. Maar ik word niet wakker omdat ik dorst heb.

Het lastige van dit soort dingen vind ik dat je jezelf op een bepaald moment geprogrammeerd hebt om wakker te worden om te drinken. Dat is net zoiets als nog iets eten voor het slapen gaan: als je ermee begint en er een gewoonte van maakt ga je het al gauw nodig hebben.

Wat de situatie van je man betreft: daar moeten toch ook andere oplossingen voor zijn? Op een andere kamer slapen, oordopjes indoen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99951749
als er eenmaal een plan van aanpak ligt hier, dan houden we dat vol. minstens een paar weken!

maarruh: mijn ventje is nu echtechtecht een lopend ventje :Y
hij stapt nu helemaal zelf spontaan en zonder aandringen vanuit ons *O*
met corrigeren is hij nu 1 jaar en 3 maanden, zonder corrigeren is hij nu bijna anderhalf. hij kan ook al echt bouwen met de duploblokjes trouwens :o hij maakt al torens! selene kon dat pas na dat ze 2 geworden was *O*
pi_99952277
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:02 schreef leonieke het volgende:

Thomas eet wel 's middags warm en rond 15 à 16u zijn fruit. Rond 18u eet hij dan eventueel een boterham mee met ons, maar vaak ook niet. Dus het lijkt me toch echt noodzakelijk dat hij nog iets krijgt voor hij gaat slapen.
Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.
Voor kinderen maakt het echt niet uit DAT ze iets krijgen, alleen wij ouders bepalen WAT. En aan ons dus om de juiste verantwoorde keuze te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jum op 26-07-2011 10:22:25 (wat vergeten) ]
pi_99952521
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef Jum het volgende:

[..]

Als hij vaak geen boterham mee-eet mist hij dus wel een maaltijd. Je kunt m.i. toch beter die boterham (of 2) geven ipv een fles melk voor het slapen. Die boterham is voedzamer. Nog beter is om de melk bij de boterham te geven. Hij heeft dan voor het slapen gaan echt niets nodig. Mocht je hem dan wel iets willen geven kun je beter gewoon water geven. Dat is tenminste niet slecht voor (evt.) tanden.
Voor kinderen maakt het echt niet uit DAT ze iets krijgen, alleen wij ouders bepalen WAT. En aan ons dus om de juiste verantwoorde keuze te maken.
Ook hallo! :D
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 10:42:06 #47
5428 crew  miss_sly
pi_99952900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ook hallo! :D
Ik vind het wel een zinvolle bijdrage, eigenlijk. Want wat leonieke eigenlijk zegt, is dat hij eigenlijk leeft op 2 hoofdmaaltijden en wat tussendoortjes en dat zijn fles dan de avondmaaltijd vervangt. Ik zou dat ook niet heel handig vinden en juist gaan sturen op gezamelijk eten met z''n allen. En als hij dat wil, nog steeds een fles. die fles vind ik an sich niet boeiend, maar het ontbreken van een hoofdmaaltijd zou ik wel boeiend vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99953072
och. als er staat dat hij geregeld wel een boterham mee eet, ga ik er vanuit dat die boterham dus wel standaard aangeboden wordt. de mijne leven doorgaans ook vrij standaard op 2 maaltijden per dag hoor. ontbijten doen ze gelukkig allebei altijd goed. maar je kan er donder op zeggen dat als ze goed geluncht hebben, ze 's avonds slecht eten en andersom. daar doe je helemaal niks aan, behalve stug dezelfde soort eten op dezelfde tijden aan blijven bieden en er dan maar vanuit gaan dat ze het zelf wel regelen ;)
pi_99953085
Goedemorgen!

Zo, na een druk feestweekend meld ik me ook weer even!

Over melk, dat krijgt Isabeau niet meer voor 't slapen. Wel geef ik haar als ze heel vroeg wakker wordt een flesje melk. Daar wordt ze lekker rozig van en dan slaapt ze vaak nog een uurtje of langer. Eigenbelang! En ze kan het hebben, want vervolgens knaagt ze als ontbijt zo nog drie boterhammen op!

Vrijdag vierde ik m'n verjaardag en Isabeau is gewoon opgebleven tot kwart over tien! Ze was zó gezellig en genoot van alle aandacht. Wat heb ik op mijn beurt van dat grietje genoten!
pi_99953407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het wel een zinvolle bijdrage, eigenlijk. Want wat leonieke eigenlijk zegt, is dat hij eigenlijk leeft op 2 hoofdmaaltijden en wat tussendoortjes en dat zijn fles dan de avondmaaltijd vervangt. Ik zou dat ook niet heel handig vinden en juist gaan sturen op gezamelijk eten met z''n allen. En als hij dat wil, nog steeds een fles. die fles vind ik an sich niet boeiend, maar het ontbreken van een hoofdmaaltijd zou ik wel boeiend vinden.
Ik ook juist, hoor! Vandaar ook die smiley.

Lente 'mag' van mij best een maaltijd overslaan. Liever niet natuurlijk, maar ik kan het moeilijk met een trechter naar binnen gieten. Ik zou het alleen nooit compenseren met melk. :)

Wauw, Sorbo, da's lang! Was de volgende dag ook wel te genieten?

Lente is weer helemaal terug! Ze kan veeeel meer hebben, speelt alleen en eet ineens stukken beter. Ik denk dat d'r kiezen helemaal door zijn nu; dat ze daar vrij veel last van had.
pi_99953522
Fijn dat Lente weer de oude is! Wat is dat toch heerlijk he, als ze zo lekker zelf kunnen spelen.

Isabeau was prima te genieten de volgende dag. Heeft uitgeslapen tot half negen (waar ze normaal zo rond zes uur wakker is). Gezien mijn HUGE kater was dat érg vriendelijk van haar.
pi_99954460
Je was ook erg gezellig :D O+ :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:43:26 #53
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99954808
Ca.Ra gelukkig een betere nacht :D
Asy jammer van jullie nacht, zeker als je dan zelf niet fijn slaapt :*

*O* Ravi *O* dat is toch supersuper goed van jou!!! en al torensbouwen :o stoer hoor!
Lente weer helemaal de oude!!!
Isabeau lekker genoten op de verjaardag van je mama O+
pi_99955096
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:32 schreef Vlindur het volgende:
Je was ook erg gezellig :D O+ :*
Eh ja... dat geloof ik wel ja! :D
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 11:56:39 #55
5428 crew  miss_sly
pi_99955261
haha, leuke verjaardag dus, Sorbootje, fijn!

Sserpente, ik vind een flesje voor het slapen gaan op zich niet echt heel erg plaatsvervangend eten, normaal gesproken. En als Senna heel slecht avondeten heeft gegeten, wil ik haar best nog wel eens voor het slapen gaan iets voeren, fruit ofzo. Dat breng ik dan als verrassingslekkers, maar is bedoeld om te zorgen dat ze niet met een te lege maag gaat slapen.

Ik lees de post van leonieke inderdaad alsof het vaak niet eens aangeboden wordt, die avondboterham, en dan is het geen keuze of hij een hoofdmaaltijd overslaat, maar wordt die gewoonweg ingeruild voor een flesje. Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen, niet meer in ieder geval. Senna kiest er ook wel eens voor om niets of wenig te eten tijdens een maaltijd, dat kan, maar iedere dag krijgt ze drie hoofdmaaltijden en minstens 2 tussendorotjes aangeboden.
Maar misschien lees ik de post van leonieke verkeerd, dat kan natuurlijk :)
pi_99955517
Tess krijgt de ene dag wel een flesje voor het slapen gaan, de andere dag niet. Sinds de vakantie zijn we iig gestopt met het pyjamapapje. Bij thuiskomst vroeg ze 's avonds voor het slapen gaan zelf om een flesje melk. Prima... Gisteravond heeft ze er wel een gehad, eergister weer niet.
Amber heeft volgens mij tot zeker 3 jaar een flesje warme melk gehad voor het slapen gaan.
Niet als maaltijdvervanger, maar gewoon omdat ze dat lekker vond. Op een gegeven moment was het ook over.

's Nachts drinken gebeurd bij ons ook niet, tenzij ze heel erg aan het hoesten zijn, dan krijgen ze een slokje water.

Uiteindelijk zal die fles bij Tess er vanzelf wel afgaan, daar maak ik me niet zo druk over..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 12:08:21 #57
5428 crew  miss_sly
pi_99955606
Hij is er bij Senna ook alleen maar af, omdat ze gewoon steeds minder dronk. Ik denk dat als Senna nog goed had gedronken, ik het zo had gelaten.
pi_99955641
Het is bij ons deel van het avondritueel. Na een drukke dag en een douche nog even lekker rustig op de bank zitten, melk drinken en een boekje lezen.
Amber vraagt nu ook steeds weer om een beker warme melk voor het slapen gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 12:11:14 #59
5428 crew  miss_sly
pi_99955691
Fijn avondritueel toch, zou ik ook niet veranderen.
pi_99955929
oh, ik ben hier heeeeeeel strict in wat er wanneer aangeboden wordt (ontbijt, fruit, bammen, koekje, avondeten) en heeeeeeeel soepel in of ze het al dan niet eten :Y

alweer ochtendslaapjeloos trouwens! het lijkt een blijvertje ^O^
pi_99956045
Oh ik ben totaal niet strict wanneer wat. De ene keer ontbijten we om half 8, de keer erna pas om half 10 :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 12:30:54 #62
5428 crew  miss_sly
pi_99956278
Hier ook, Vicky :Y
pi_99956375
nu het vakantie is eten we echt op de meest vreemde tijden..
Over 3 weken gaat Amber weer naar school en dan zal het ontbijt rond een uur of 7.15 zijn. Echter is Tess een vroege-ontbijter, dat heeft ze niet van een vreemde :D Ik krijg voor 9 uur ook bijna geen boterham weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 12:36:58 #64
5428 crew  miss_sly
pi_99956470
Nou, dat heeft Senna van mij: opstaan betekent ook iets eten! Maar dat kan ook een banaan of appel zijn of wat droge crackers. Ontbijten we later.
pi_99957083
wij zitten 's ochtends met zn allen aan tafel met elk een bordje pap of muesli ofzo. ravi moet geen smacks trouwens. die gaat protesteren als ze met iets niet-brinta aan komt zetten!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:56:30 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99957145
Mijn middelste heeft tot zeker 1,5 nog een nachtvoeding gehad. Dus niet voor het slapen gaan, maar echt om een uur of 4. die fles moest weg van het bureau en nou schande! hel en verdoemenis. maar het kind was rood aangelopen zwetend aan het krijsen en hield dit ook rustig uren vol. een fles was eigenlijk de enige oplossing.

(ik heb de verpleegkundige van het bureau gevraagd of zíj 's nachts rondjes kwam lopen tot het wel etenstijd was maar dat ik na 1,5 jaar onderbroken nachten écht niet meer kon) nou ja, dat wilde ze gek genoeg niet. het was onze verantwoordelijkheid :') dan geef ik dus die fles.

achteraf zó blij! want hij bleek gewoon echt honger te hebben hij kan nu nog héél vroeg wakker worden omdat ie heel erg veel trek heeft. En eet gewoon altijd vrij veel. En hij is zo mager als een lat. (vroeger niet hoor, hij was net een gestopte worst :D)

Nou ja, het punt van deze post: volg je gevoel. over een heel mensenleven is een jaartje een fles maar marginaal. en als het alles veel makkelijker maakt niet schuldig over voelen. En met de tanden van mijn kind is het ook prima trouwens! nadat we van tandarts gewisseld zijn heeft geen enkel kind meer gaatjes gehad. :') ook zoiets geks.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 13:16:38 #67
5428 crew  miss_sly
pi_99957879
Idd buuf, je gevoel en je vermoeidheid :+
het is allemaal heel leuk en aardig, maar als je oververmoeid begint te raken door te weinig slaap, moet je toch iets he?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:22:33 #68
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99958147
ja, en helaas ben ik moeder van waakhonden. Mijn oudste sliep niet meer overdag, ik werkte nog toen dus even bijslapen zat er ook niet in. mán. Tandvleeswerk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 13:25:53 #69
5428 crew  miss_sly
pi_99958275
Ik ben nog steeds erg blij met het middagdutje van Senna. Hoop dat ze dat nog heeeeel lang volhoudt. Ik dut dan ook eventjes, en heb dat ook nog steeds nodig :@ Gisteren een dag extra gewerkt en geen dutje gedaan dus, en dat merk ik echt...watje ben ik :P
En niet genoeg slaap, structureel, wordt een mens heel ongelukkig en ongezond van!

Trouwens, over drinken 's nachts; bij Senna staat altijd een antilekbeker van Avent (echt antilek bij ons :+ ) in haar bed, dus in geval van dorst, kan ze water drinken. Hoeven wij ons bed niet voor uit.
pi_99958316
Ik ben ook nog steeds heel blij met Tess' middagdutje... in de vakantie dutte ik regelmatig even mee :D

Nu thuis vind ik het lekker dat ik even 2 uurtjes een hangend kind minder heb :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_99958373
ik pak ook vaak een uurtje op de bank hoor :Y
pi_99958608
Oooh, ik ben weer zo blij met m'n tuttie; ze is weer zo gezellig! O+ Net even de stad in geweest en ze heeft gewoon, zonder miepen, gezellig zitten zingen in de buggy.

Ik heb deze puzzel voor d'r gekocht (Bumba ja, ik heb hem niet weten te weren :') )en die legde ze net in een mum van tijd in elkaar. Gevolgd door een heel hard: "Jeeeeeeeuuuuh! *O* "

dinsdag 26 juli 2011 @ 13:37:12 #73
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99958721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nog steeds erg blij met het middagdutje van Senna. Hoop dat ze dat nog heeeeel lang volhoudt. Ik dut dan ook eventjes, en heb dat ook nog steeds nodig :@ Gisteren een dag extra gewerkt en geen dutje gedaan dus, en dat merk ik echt...watje ben ik :P
En niet genoeg slaap, structureel, wordt een mens heel ongelukkig en ongezond van!

Trouwens, over drinken 's nachts; bij Senna staat altijd een antilekbeker van Avent (echt antilek bij ons :+ ) in haar bed, dus in geval van dorst, kan ze water drinken. Hoeven wij ons bed niet voor uit.
ja, dat water gooide ie met een boog op de grond. zélfs een flesje diksap (je probeert wat!) dronk ie leeg, om dan een half uur later weer de sirene aan te zetten. mja.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 13:40:03 #74
5428 crew  miss_sly
pi_99958858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, dat water gooide ie met een boog op de grond. zélfs een flesje diksap (je probeert wat!) dronk ie leeg, om dan een half uur later weer de sirene aan te zetten. mja.
Tja, wat moet je dan he? melk erin, lijkt me duidelijk!

Ik wil ook best wel consequent zijn en een lange adem hebben, maar als het er niet in zit, dan moet je ook weten wanneer je de strijd moet staken, denk ik.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:51:06 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_99959322
nou ja, dat dus. Wel steeds met de insteek om het te stoppen maar zonder er als gezin aan onderdoor te gaan.

ik heb me (toen ik nog geen kinderen had) verkeken op de koppigheid en het doorzettingsvermogen van dreumesen. je moet gewoon echt een stevige ruggegraat hebben maar ook voldoende kunnen meebuigen. En dat alles op weinig slaap en een nieuw ritme.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 13:56:03 #76
5428 crew  miss_sly
pi_99959539
De stevige ruggegraat had ik wel goed ingeschat (niet hoe stevig (of beter slap :') ) de mijne zou zijn), maar dat flexibel kunnen zijn, meebuigen, dat had ik heel anders gedacht. Vooraf leek het me heel logisch en gemakkelijk om consequent te zijn, maar soms is dat nou net niet wat je moet doen. Lastig inschatten ook wanneer je moet buigen en wanneer niet. Maar gaandeweg leer je wel, moet ik zeggen :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:00:23 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99959719
middagdutje doe ik ook sinds de zwangerschap regelmatig even met Evie mee... prijs me ook zeer gelukkig dat ze toch minimaal 2 uur slaapt overdag. Even mama-time; ff laptoppen, koppie thee en daarna een dutje... heerlijk!!
leuk om te lezen dat er meer zijn die dit doen :)

en over ruggegraat en consequent zijn; ik ben wel van het motto; pick your battles... Ik maak niet overal een probleem van, en de dingen die ik wel echt belangrijk vind; dan ben ik heel consequent; en dat weet Evie inmiddels ook.
(papa is meer van vaker corrigeren, en het is net of Evie dat niet zo serieus meer neemt ofzo... en als dr corrigeer; dan stopt ze direct en volgt er een trillipje, en komt ze snel bij mij zitten...).
Ik prijs Evie ook altijd als ze direct luistert als ik dr iets vraag, of zeg dat ze iets beter niet kan doen. Ook echt: goed geluisterd Evie, mama is trots op je.
pi_99959724
Wat fijn dat Lente weer lekker in d'r vel zit, Ssserpente! En ze heeft gewoon een puzzel met 16 stukjes gemaakt? :o Wij moesten ook maar eens zo'n 'echte' puzzel voor Ivan kopen.

Buuf, ik denk dat dat een heel goed punt is, dat je de 'big picture' moet blijven zien. Het geven van een fles voor het slapen gaan kan misschien heel suf voelen bij een kind van anderhalf of 2 jaar, maar inderdaad: wat is dat nou op een mensenleven? Met nachtvoedingen zou ikzelf meer problemen hebben, maar uiteindelijk moet je gewoon een afweging maken die gezien de situatie voor je eigen gezin het beste is. Vermoeidheid en stress zijn ook niet goed, en ik moet er zelf niet aan denken om mijn kind honger te laten lijden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:10:35 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99970448
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:00 schreef Claudia_x het volgende:

Buuf, ik denk dat dat een heel goed punt is, dat je de 'big picture' moet blijven zien. Het geven van een fles voor het slapen gaan kan misschien heel suf voelen bij een kind van anderhalf of 2 jaar, maar inderdaad: wat is dat nou op een mensenleven? Met nachtvoedingen zou ikzelf meer problemen hebben, maar uiteindelijk moet je gewoon een afweging maken die gezien de situatie voor je eigen gezin het beste is. Vermoeidheid en stress zijn ook niet goed, en ik moet er zelf niet aan denken om mijn kind honger te laten lijden.
Nou dit dus en aangezien de man van Ca.ra (en Ca.ra zelf) eronder lijdt, is voor mij de keuze simpel. Dan wees maar op andere zaken heel consequent. Het is heus niet zo dat als je met 1 ding niet consequent bent, je je kind voor het leven verpest :D

Ik ga ook weer even heel inconsequent mijn kind uit bed plukken :{

Ow en had ik al gezegd dat het enorm kut is als er bruin water uit de kraan komt en dat nog wel even kan duren? En ik had mijn jonegtje zo graag even warm gedoucht....
pi_99971095
Daar kun je volgens mij gewoon onder douchen, Asy. Krijg je niks van, is ws gewoon aanslag uit de leidingen. :)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 21:22:05 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99976872
Dat staat er niet duidelijk bij Ssserpente. Er is hier in de buurt een leiding gesprongen schijnt het.
Ik heb het er maar niet op gegokt.
Ik heb er wel de mihoen in gekookt :X
maar toen had ik het nog niet gezien

Nou ben weer de hele avond in de weer geweest met Harry. Heb hem zelfs maar weer even naar beneden gehad. Hij voelt weer warm aan maar de vraag is of het verhoging is of dat hij gewoon warm is van het huilen. Maar goed, pcm erin en nu slaapt hij dan sinds een minuut of 20...
Hij heeft vandaag overdag bij opa en oma ook niet goed/veel geslapen.

Aankomende vrijdag heb ik een fotoshoot van hem gepland staan voor papa's verjaardag. Dat belooft iets leuks te worden ;)
pi_99980592
Nou morgen maar even bijlezen. :')
Vandaag 'bruiloft' gehad van mn moeder en stiefpa :DHeel snel en simpel op het stadhuis Maar toch hele dag bezig geweest natuurlijk. Jonathan was heel lief en bijna helemaal stil tijdens de ceremonie ^O^ Lag er al vroeg in vandaag, hopen dat ie zo moe is dat ie de hele nacht doorslaapt. Ben zelf ook wel bekaf.
Hoop dat iedereen een goeie nacht heeft en beterschap als er nog zieke kindjes zijn :Y
I'm not a sinner.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:36:16 #83
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99981152
Asy kom, nog 2 dagen om beter te worden. Dat doet ie vast wel voor je!

Nog even over het nachtelijk drinken en dan houd ik er over op. Ik denk dat het bij Thomas voornamelijk gaat om het troostende van een flesje, niet zozeer (meer) om honger of dorst. Dus wat Claudia zegt, een gewoonte. Als het puur behoefte was dan zou ik er echt niet aan denken om af te bouwen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:56 schreef miss_sly het volgende:
De stevige ruggegraat had ik wel goed ingeschat (niet hoe stevig (of beter slap :') ) de mijne zou zijn), maar dat flexibel kunnen zijn, meebuigen, dat had ik heel anders gedacht. Vooraf leek het me heel logisch en gemakkelijk om consequent te zijn, maar soms is dat nou net niet wat je moet doen. Lastig inschatten ook wanneer je moet buigen en wanneer niet. Maar gaandeweg leer je wel, moet ik zeggen :)
Dit helemaal!

Asy, ik zag je filmpje nog met Harry en Nina :'( Wat sneu, dat commentaar van je man. Maar wat mooi dat jullie dat filmpje nog hebben.

En wat las ik nog meer? Plums ook een Zitterder! Man oh man, ik zeg: speeltuinmeet!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:38:00 #84
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99981236
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:22 schreef Asyniur het volgende:
Dat staat er niet duidelijk bij Ssserpente. Er is hier in de buurt een leiding gesprongen schijnt het.
Ik heb het er maar niet op gegokt.
Ik heb er wel de mihoen in gekookt :X
maar toen had ik het nog niet gezien

Nou ben weer de hele avond in de weer geweest met Harry. Heb hem zelfs maar weer even naar beneden gehad. Hij voelt weer warm aan maar de vraag is of het verhoging is of dat hij gewoon warm is van het huilen. Maar goed, pcm erin en nu slaapt hij dan sinds een minuut of 20...
Hij heeft vandaag overdag bij opa en oma ook niet goed/veel geslapen.

Aankomende vrijdag heb ik een fotoshoot van hem gepland staan voor papa's verjaardag. Dat belooft iets leuks te worden ;)
heeft hij het overdag ook?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:41:05 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99981413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 22:36 schreef Ca.ra het volgende:
Asy kom, nog 2 dagen om beter te worden. Dat doet ie vast wel voor je!

Nog even over het nachtelijk drinken en dan houd ik er over op. Ik denk dat het bij Thomas voornamelijk gaat om het troostende van een flesje, niet zozeer (meer) om honger of dorst. Dus wat Claudia zegt, een gewoonte. Als het puur behoefte was dan zou ik er echt niet aan denken om af te bouwen.

[..]
Spuitelf,
Wat als je nu gewoon nog even dat flesje geeft zodra hij erom vraagt, gewoon tot jullie allemaal weer wat rust gevonden hebben, en daarna op het gemakje het flesje weer afbouwen.
Maar vermoeid enzo lijkt het me voor allemaal nu niet fijn om veranderingen toe te passen.
:*

Echt op heel fijne slapende nachten!

Dit helemaal!

Asy, ik zag je filmpje nog met Harry en Nina :'( Wat sneu, dat commentaar van je man. Maar wat mooi dat jullie dat filmpje nog hebben.

En wat las ik nog meer? Plums ook een Zitterder! Man oh man, ik zeg: speeltuinmeet!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:44:22 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99981584
Na de drama nacht afgelopen zaterdag op zondag, eens gekeken na aanleiding van jullie reacties of ik het wat lichter kon maken, dus rolgordijn een stukje omhoog getrokken en de vuilniszak van zijn deur gehaald.
En waarempel maandag hebben we Roy amper meer gehoord, buiten het gebruikelijke, en dit gebeurd nu weer :)
Misschien idd toch het donkere wat Roy wat beangstigde.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 22:54:16 #87
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99982167
Mooi is dat he Bar, dat er soms van die dingen zijn waar je zelf helemaal niet aan zou denken. Da's zo fijn aan het forum.

Ik hoor er eentje hoesten door de babyfoon, maar vooralsnog blijft het daarbij. duimduim!

Ik ben het met jou en Asy en anderen eens, dat er niks mis is met nu even rust brengen met wat melk 's nachts (of water, hij wou vandaag weer wat drinken bij het slapengaan). Het voelt heel fijn om dat 'moeten'-gevoel los te kunnen laten. Neemt niet weg dat ik het liever zonder zou hebben, maar dat kan later ook nog.
Overigens zie ik veel parallellen met het eten van Thomas. Dat gaat ook pas beter sinds we het moeten losgelaten hebben, en een boterham eten ook prima is.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:47:22 #88
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99985132
Één ding is zeker volg je gevoel, jullie kennen thomas als geen ander.

Och wij gaan vanaf 1 september met roy in behandeling bij het cos.
Toch nog snel gegaan.
  woensdag 27 juli 2011 @ 07:58:24 #89
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_99992174
Geloof het of niet, maar Thomas heeft wéér doorgeslapen! Voortaan kom ik hier eerder klagen ;)

Ik heb hem wel een paar keer bijna-wakker gehoord, hoesten of even mompelen. Maar de 'klik' met op dat moment om een flesje vragen is er dus niet meer. Ik hoop dat het niet iets tijdelijks is.
  woensdag 27 juli 2011 @ 08:04:16 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99992229
Nou zie je! (bijna) vanzelf opgelost!

Hier weer een baggernacht achter de rug hoewel ik wel progressie zie. Alleen zijn de lontjes van mij en mijn kind wat kort wat het er niet gezelliger op maakt.
Maar manlief heeft hem zojuist weer in zijn bed geknikkerd en het is zowaar stil!
pi_99992245
Voor nu is het in elk geval winst Ca.ra!

Goedemorgen allemaal.

Hier ook een goede nacht gehad. Isabeau was wel om 6 uur wakker, maar heeft na een fles nog een half uurtje geslapen. Kon ik mooi even douchen en ontbijten en ik ben zowaar op tijd op mijn werk. Fijn!

Toen ik me aangekleed had hoorde ik: "Mamaaaaaaaa, isse wakker!" Helemaal vrolijk dus. Mooi begin van de dag.

Komend weekend ga ik vier dagen naar Praag. Vier dagen zonder Isabeau. Ik vind het best veel!
pi_99992248
Ai Asy, balen!
  woensdag 27 juli 2011 @ 08:10:30 #93
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99992273
Fijn toch Ca.Ra nu alleen de goden niet gaan verzoeken he ;)
Asy dat is dan weer vervelend :*

Op het moment van dit typen weet ik dat Roy nu aan het ontwaken is, hoorde zijn muziekspeeltje al gaan op het moment van naar beneden gaan O+
pi_99992865
prutnacht: tsjek ;(

strakjes weer een filmpje in het bijbehorende topic dames.
pi_99993929
Niet eens een prutnacht hier, maar ik heb volgens mij wel mijn concentratievermogen thuis laten liggen...
Ik heb vanochtend voor de verandering eens Larsje weggebracht naar het kinderdagverblijf. (Normaal doet zijn papa dat vrijwel altijd) Meestal ALS ik dat eens doe, gaat dat gepaard met veel drama: mama mag niet weggaan. Maar vandaag niet! Hij keek me na, en draaide zich om en ging spelen. ^O^ Dat voelt toch beter!

* Shandaly gaat koffie halen en weer terug aan het werk...
pi_99994184
Dat is wel veel fijner weggaan he Shandaly! Fijn voor je! En voor jouw Lars natuurlijk ook!

Ca.Ra, wat fijn zeg! Houden zo!

Asy, het blijft bij jullie ook maar prut he, die nachten....balen zeg....
Voor Simmu ook een :* voor de slechte nacht.

Hier een prima nacht, en een koortsvrij ventje, die alweer druk bezig is zijn grote zus te plagen. Dus het gaat goed hier :P
pi_99994397
ik heb het ventje maar op bed gelegd, dat leek hij ook wel te willen. simpel zat: ik ga bij de trap staan en vraag hem offie naar bed wil. indien ja, dan kruipt (nja, sinds vandaag: loopt) hij vanzelf naar de trap en start met de trap opkruipen. indien niet: dan gaattie snel de andere kant op :P

maar hij wilde wel naar bedje :Y ik hoorde hem net wat murmelen en doen, wellicht dattie er zo een bonksessie tegenaan gooit. er speelt zoveel bij hem op het moment. hij's heel fanatiek opeens met het lopen idee, er zitten tandjes dwars en hij is erg verkouden (iedereen hier, behalve de papa)
pi_99995782
prut nacht check...

jengelen check...

wordt weer een leuke dag gelukkig even bij opa en oma op bezoek
pi_99995841
wauw simmu loopt! naar de trap..
hopelijk knappen jullie snel op allemaal
pi_99995862
Sterkte voor de moeders weer die een slechte nacht hebben gehad :*

Sorbootje en Simmu, lijkt me zo leuk als je kindje een beetje begint met praten en duidelijk aangeeft wat hij of zij wil.. :)
pi_99996604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:10 schreef draculettetje het volgende:
wauw simmu loopt! naar de trap..
hopelijk knappen jullie snel op allemaal
ik kon al een tijdje lopen hoor :+
pi_99996843
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:10 schreef Mereltje het volgende:
Sorbootje en Simmu, lijkt me zo leuk als je kindje een beetje begint met praten en duidelijk aangeeft wat hij of zij wil.. :)
Dat doet ze al ongeveer een jaar :D Maf kind. Maar ik geef toe, het is leuk en verrekte handig.

Ik word er een luie moeder van. Geef mij nu een kind van dezelfde leeftijd dat niet praat en volgens mij heb ik geen flauw idee wat 't wil.
pi_99996871
Loopt hij echt los sinds vandaag Simmu? Wat leuk! En fijn voor hem ook!
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:43:59 #104
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99997133
Ik kom me hier ook melden.
Nathan is vannacht om 0.28 1 jaar oud geworden! Apart, dat kleine hulpeloze wezentje die hij 1 jaar geleden was is nu een binkie dat aan 1 hand kan lopen, op vakantie met opa achter zn loopkar brood voor ons ging halen, mama en papa kan zeggen en nog zoveel meer! Wat een ontwikkelingen in zo'n korte tijd!

Onder de spoiler een foto overzicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99997166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:36 schreef Sorbootje het volgende:
Loopt hij echt los sinds vandaag Simmu? Wat leuk! En fijn voor hem ook!
hij wilde al een tijdje wel zelf stapjes doen als ik hem stimuleerde door voor hem uit te lopen, maar sinds een paar dagen ook uit zichzelf (tot grote schrik van selene dus ;) ) en sinds maandag ofzo ziet hij zelf toch ook het plezier en de voordelen :Y

en hij gaat hard! sinds gister kan hij ook bochtjes maken :P ik ben al een filmpje aan het uploaden, maar het wil niet :'( ah well; ik ga stug door!
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 11:48:11 #106
5428 crew  miss_sly
pi_99997312
quote:

[..]

Dat doet ze al ongeveer een jaar :D Maf kind. Maar ik geef toe, het is leuk en verrekte handig.

Ik word er een luie moeder van. Geef mij nu een kind van dezelfde leeftijd dat niet praat en volgens mij heb ik geen flauw idee wat 't wil.
Same here :D
En het is zo gezellig, ook aan tafel gezellige gesprekjes. Behalve als schaap en ik te lang samen praten: mama niet met papa praten, ik wil met jou praten! :D
pi_99997882
Wat een lappen tekst zijn er geschreven zeg. Ik skip het bijlezen even en stap hier weer in hoor :@

Ik heb gisteravond voor het eerst echt streng moeten doen. Meneer wou niet slapen want tandjespijn, dus pcm erin en kwartiertje spelen totdat pcm werkte.
Toen was het al half 12, dus naar bed gebonjourd, begon ie weer te kwaken. Heb ik em laten huilen en door de babyfoon getetterd dat het toch écht bedtijd is en dat ie NU moet gaan slapen. Paar keer tetteren en 10 minuten later sliep meneer.. :') Wel eerst nog heel zielig liggen snikken... mn hart brak, t klonk zo zielig. Maar de pijn was weg (het was echt zeuren, niet het pijnhuiltje), hij moet toch een ritme aanhouden etc. dus het strengzijn was voor een goed doel! Toch? ;(
En nu heb ik een boze dreumes die me geen kusjes wilt geven _O-

Welkom pessie met Nathan, bijna naamgenootje van mijn Jonathan ^O^
Oja, en gefeliciteerd natuurlijk :)

Simmu, ben benieuwd naar je filmpje ! :Y
I'm not a sinner.
pi_99997985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:43 schreef pessie het volgende:
Ik kom me hier ook melden.
Nathan is vannacht om 0.28 1 jaar oud geworden! Apart, dat kleine hulpeloze wezentje die hij 1 jaar geleden was is nu een binkie dat aan 1 hand kan lopen, op vakantie met opa achter zn loopkar brood voor ons ging halen, mama en papa kan zeggen en nog zoveel meer! Wat een ontwikkelingen in zo'n korte tijd!

Onder de spoiler een foto overzicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerd jullie *O* *O* *O*
pi_99998010
Aw Plums, kan heel goed begrijpen dat je hart brak. Van de week trok Zoë voor de 48900753057832089418094ste keer de oplaadkabel van m'n laptop eruit en toen zei ik op boze toon dat ze daar nu echt mee op moest houden, ze kijkt me aan met trillend onderlipje en begint keihard te huilen, toen voelde ik me ook zo'n vreselijke moeder. ;(

Welkom Pessie & Nathan. :W
pi_99998190
Ik voel me helemaal geen slechte moeder als ik optreed tegen Isabeau. Ik voel me juist slecht als ik om de lieve vrede te bewaren níet ingrijp.

Pessie en Nathan, gefeliciteerd en welkom!
pi_99998382
Spewey, ik leef met je mee. We moeten maar onthouden dat het bij opvoeden hoort. We willen natuurlijk geen verwende kindjes die menen dat ze zomaar alles kunnen doen. :N
Al maakt dat t er echt niet makkelijker op. Ik hoor nóg dat gesnik nagalmen. -O- Het klonk alsof ie probeerde niet te hard te huilen zodat ik niet nog eens boos zou worden -O-

Maar ik word nu wel gestraft door hem hoor. Heb sinds gisteravond geen kusjes meer gehad en als ik hem een kusje wil geven duwt ie gewoon mn gezicht weg! :')
I'm not a sinner.
pi_99998527
Ja bij Ryan heb ik er ook geen moeite mee, corrigeren moet, maar dit was de eerste keer bij Zoë en ze keek me zo zielig aan met die grote grijze ogen en dat trillende lipje.

Ze zegt zelf al als ze iets wil uitspoken wat niet mag, "mag nee" en gaat dan wat anders doen.

:D Hij straft je echt, boefje! Grote broer van 2 gaat hier opnoemen wie er allemaal lief zijn als hij op z'n kop heeft gehad (Papa is lief, oma is lief, opa is lief, Owie is lief, Mama is NIET lief)
pi_99998761
Trillende lipjes zien er inderdaad erg zielig uit. Kon daar ook moeilijk tegen.
Jonathan weet inmiddels ook wat wel en niet mag, alleen houdt ie zich er nog niet altijd aan. De deugniet.
Koffiekopjes omgooien bv. Dan pakt ie t kopje, zoekt ie oogcontact en dán gaat het kopje om (altijd lege kopjes trouwens). Echt mama testen. Mag ie zonder pardon de box weer in, dan is het toch echt een tijdje weg vrijheid. :{w
Maar hij blijft het doen potverdorie.

Haha spewey, leuk zo'n pratend kindje _O- mama niet lief, hahah :')
I'm not a sinner.
pi_99999307
Nathan en Pessie van harte gefeliciteerd!! *O* En welkom hier natuurlijk :)

Ik heb ook eens een niet te genieten kind (komt echt niet vaak voor). Gisteren op het kdv was hij 's middags ook niet te genieten, wilde eigenlijk niets, ook niet op schoot. Hier vanmorgen dus hetzelfde en jij viel om half 11 op m'n schoot in slaap.
pi_100000600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:32 schreef Meimeltje het volgende:
en jij viel om half 11 op m'n schoot in slaap.
Ik weet vrij zeker van niet!
pi_100000758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:48 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker van niet!
:D Dat was een leestest ;)
pi_100004586
Pessie en Nathan, welkom hier!
Gefeliciteerd met je dreumesje!
Wat een verschil met mijn bijna-peuter!!!
pi_100004631
Pessie gefeliciteerd met Nathan! *O* (wat lijkt ie op z'n vader zeg!)

Simmu, wat goed van Ravi! En wat grappig dat Selene het niet tof vindt :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_100007380
pi_100010535
Welkom Pessie met Nathan *O*

Simmu wat goed van Ravi, los lopen en over een drempeltje :)
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:56:21 #121
259886 pessie
pi_100010552
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:25 schreef Morretje het volgende:
(wat lijkt ie op z'n vader zeg!)

_O- understatement :') hij ís net zn vader, in alles.
Ik kreeg deze opmerking zelfs van de marktman trouwens.
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:00:07 #122
259886 pessie
pi_100010697
quote:
Wow!!! En wat is hij gegroeid zeg!!!

Dank voor het warme welkom!
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:19:27 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100015596
Nathan, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O*
Pessie, welkom!

En wat goed van Ravi zeg! *O*
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:42:48 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100018930
quote:

[..]

wil je Roy een paar dagen leren, dan kun je wat oefenen :7
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:46:29 #125
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100019060
Hallo Pessie en Nathan! En Halloooooo Ravi! stapperdestap! Ik vind die overgang zo mooi, met die wiebelpootjes. Net kleine hertjes.

We zijn vandaag even op pre-bevallingsvisite geweest bij een collega'tje van mijn vorige afdeling. Gek dat zij binnenkort mama is...
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:47:20 #126
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100019095
RAVI *O* goedzo kerel!!!!

Welkom Pessie & Nathan :) en van harte met jullie 1ste verjaardag, wat heb je allemaal gekregen?

Plums rot is dat he tandenpijn, hopelijk zijn de tanden snel door en is het leed verdwenen :*

Roy stapt hier ook steeds meer, we zitten er nu nog meer bovenop, echt over laten lopen van papa naar mij, van opa naar oma, van de bank naar de kast en andersom.
En hij vind het ook leuk worden O+
pi_100019803
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:46 schreef Ca.ra het volgende:
Hallo Pessie en Nathan! En Halloooooo Ravi! stapperdestap! Ik vind die overgang zo mooi, met die wiebelpootjes. Net kleine hertjes.
daar dacht sangdrax soortemet van ook aan geloof ik toen hij me dit stuurde:

:P
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:11:53 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100020112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:05 schreef simmu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:29:30 #129
190853 RockabeIIa
pi_100020892
vrij geniaal :D

'can turn others into zombies' ook :D
pi_100020967
Hahaha _O-
I'm not a sinner.
pi_100021069
Geweldig! 'Bent on destruction' komt me ook erg bekend voor. ;(
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:44:30 #132
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100021562
dat 'funk of 40.000 years' aroma anders ook wel zo nu en dan!
  donderdag 28 juli 2011 @ 06:31:08 #133
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100034781
Pessie en Nathan, gefeliciteerd en welkom hier! *O* :*

Haha, Simmu _O- Only too true ;) Even aan mijn liefje liefje laten zien, die is zombie-fan.. Kan hij voortaan ophouden met zeuren om zombie-tshirts en plaatjes van babies op z'n shirt dragen :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Incantrix op 28-07-2011 06:41:24 ]
3!
pi_100037019
Dat plaatje :D

Die van mij is al twee weken bal. Er komen kiezen door en net niet helemaal, hij is snotverkouden, bleek, heeft steeds nèt verhoging en huilt om ALLES en ALDOOR. Al twee weken. Constant.
Dus :+

Verder is het overigens nog steeds een erg lieve knuffelkont O+
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:01:27 #135
259886 pessie
pi_100037463
Dat plaatje is grappig!

We hebben zn verjaardag begin jullie al gevierd met alle opa's oma's (suiker) ooms/tantes etc...
Hij heeft heel veel gekregen, o.a. de duplo boerderij en nog meer duplo. Daarnaast veel houten speelgoed en van ons een brandweerwagen loopauto. Gisteren nog een xylofoontje en een trommeltje. Hij heeft een mep-fase. Nadeel is dat hij de stokjes in zn mond doet alsof het lollies zijn en er zo mee door het huis kruipt...

Gisteren zijn we met zn 3-en naar het zwembad geweest. Nathan vind zwemmen geweldig! Op vakantie stonden we aan een meer en hij heeft bijna elke dag gezwommen. Was ook wel nodig met temperaturen rond de 30 graden.
pi_100038330
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:05 schreef simmu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hahaha, er staan sowieso wel meer leuke plaatjes op die site: http://www.howtobeadad.com/category/instructional-diagrams
pi_100039832
Hallo :W ik kom me melden met Leia :)

Oke.. hou je vast voor een MEGA spam... (ik kon echt niet kiezen.. :@ heb zelfs al een heleboel geskipt..)

1 jaar geleden, na een vlotte inleiding was daar om 15:28, na al die jaren hopen, wachten en verdriet onze dochter.. Leia Jolie O+ Wat een overweldiging dat ouderschap (in positieve zin)...Het jaar is gevlogen! Wat een rijkdom dat ik dit mag meemaken :)

SPOILER
Ze mag wel in de op.. 28 juli 2010 Leia, dochter van Orea ;)
pi_100039943
Ow Leia, wat ben je toch een mooierd en wat een fantastische spam, mocht je op oudere mannen vallen, ik heb nog iemand in de aanbieding, woont in Zeewolde, een stuk dichterbij dan Floris. :D
In ieder geval, Welkom! en dat je maar snel een grote zus mag zijn. *O*
pi_100039984
gefeliciteerd orea en leia!
*O* *O*
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:35:31 #140
259886 pessie
pi_100040311
Oh ja, mag Nathan ook in de OP? 27-07-2010, Nathan zoon van pessie en kleiduif.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 11:58:06 #141
43556 miss_dynastie
pi_100041147
1 alweer, wat gaat het snel :o
Van harte Orea en Leia *O* :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:07:10 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100041562
Leia is toch nog maar een baby??
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Leia! Mooi spam ook O+
pi_100042220
Welkom Pessie en Nathan en Orea en Leia! O+ *O* Van harte gefeliciteerd!!!
Wat een mooie foto's O+

Onze zombie heeft ons vannacht in zombie's veranderd: hij was van 12 tot 3 wakker, hij wilde met auto's spelen :') }:| en dat mocht niet
-yawn :O
Vanmorgen was hij dus echt niet te genieten..
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:39:28 #144
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100042610
welkom Nathan en Leia! *O* *O*

Dat zombieplaatje :D Ik zag hem ook op Facebook, maar kon het niet lezen, helaas...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100043992
Mocht Niels niet met auto's spelen? Rotmoeder die je bent!

Orea, ook hier nog even héél hartelijk gefeliciteerd en welkom!

(dat hier nu van die, in mijn beleving, piepkleintjes aansluiten vind ik wel confronterend hoor! Wat gaat het hahahaaaard!)
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:51:28 #146
259886 pessie
pi_100045358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:18 schreef Sorbootje het volgende:
(dat hier nu van die, in mijn beleving, piepkleintjes aansluiten vind ik wel confronterend hoor! Wat gaat het hahahaaaard!)
En ik vind Nathan al zo groot

Het onderwerp van gesprek zit trouwens de sjaaltjes uit mn kast te halen en is zeer gelukkig :')

Wat hebben jullie gedaan met jullie baby speelgoed?
pi_100045642
Waar Isabeau niet meer mee speelt dat gaat (in theorie :') ) naar zolder om te wachten op het door mij te baren neefje of nichtje!
pi_100047621
Op zolder inderdaad. Of naar nathan oid ;)
pi_100048308
Zolder :Y
pi_100048766
De grote babydingen liggen nog bij mn moeder opgeslagen ergens in een stoffig hok, en de kleine dingen liggen nog in zn speelkist in de woonkamer. Dat ding is zo groot dat er plek zat is voor nog veel meer speelgoed. :9

Twinkly, vervelend, was ie gewoon zomaar wakker?
Valt mijn nacht nog mee, van 1 tot 2 opgeweest met Jonathan. Die ik vervolgens weer naar bed gebonjourd heb, en na 2 keer streng kwaken door de babyfoon al ging slapen. :o ^O^ En ik krijg nog steeds geen kusjes van em.

Welkom en gefeliciteerd Orea en Leia *O*
I'm not a sinner.
pi_100048974
Isabeau was om 5 uur wakker. Ik kwam haar kamer binnen en ze begon gelijk te roepen: "Niet slapen, niet bed!" Toen heb ik dus een flesje gemaakt, die heeft ze bij mij in bed leeggedronken en toen ik opstond sloeg ze haar armpjes om mijn nek en zei: "Oh mama lief, Isabeau lekker slapen". Toen heeft ze tot half zeven geslapen.

Echt, die fles is zó handig voor noodgevallen!
pi_100049171
Orea met Leia welkom en gefeliciteerd!

Mijn dreumes mag zometeen trakteren bij de gastouder... volgende week gaan we dit topic alweer verlaten... :o
Fake it till you make it...
pi_100050217
Orea *O*
Gefeliciteerd met je grote meid!

En leuke foto's, vooral natuurlijk de 2 waar dr eerste grote liefde op staat ;)
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:15:57 #154
259886 pessie
pi_100051391
Ik heb helaas geen zolder, wel een grote fietsenkelder waar helaas ook alles zich ophoopt. Nu maar van die speelgoedbakken gehaald bij ikea, 4 stuks :P , 1 voor houten speelgoed, 1 duplo, 1 babyspeelgoed en 1 boeken.

Sorbo wat schattig!
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:38:03 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100056893
Orea en Leia welkom en van harte gefeliciteerd *O*
pi_100058504
mijn gewoontediertje vindt het niet tof als papa opeens afwezig is met het eten en mama eten + op bed leggen doet :'( :'( :'(

hij hield pas op toen ik selene der verhaaltje ging voorlezen. toen was het gelukkig ok. hij lijkt nu tevreden. ivm de verkoudheid en warmte op zn kamer zonder slaapzakje en met kinderneusspray. het wurm
pi_100059647
Leia van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En welkom hier :) En Nathan ook!

Wij vieren Timo zn verjaardag komende zaterdag, maandag moet ik gewoon werken en gaat hij naar het kdv. Ik ben er nog niet uit of ik niet toch liever vrij zou zijn en een dagje samen met Timo zou hebben..

Op het kdv was met zowel maandag als woensdag best goed, behalve dan met wegbrengen. Ze hebben hem nog eens extra in de gaten gehouden en hij heeft wel meer dipjes dan voorheen, maar verder gaat het nog steeds prima. Hij heeft gewoon nog niet zoveel met die andere kindjes.

Sorbo dat klinkt als een uitstekend moment voor een fles inderdaad! 5 uur..
pi_100059724
Orea gefeliciteerd met Leia *O* prachtige fotocollage, haar verjaardagshoed vond ze minder zo te zien ;) maar wat een lekkere boltoet! :)
pi_100060092
Noh Simmu, arm ding!

Chan: wij vieren verjaardagen ook niet altijd op de verjaardag, maar ik vind het wel heerlijk om dan 'gewoon' thuis te zijn!
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:37:52 #160
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100061324
hoe bouw je het getuut af zonder al te veel drama, dit omdat Roy niet teveel overstuur mag geraken.
Ik ontdekte vandaag dat zijn tuut weer eens tanden in staan, maar dit is dan al de 2de in 4 weken tijd.
Roy tuut ook niet echt, hij bijt erop via de zijkanten :?

Maar omdat ik dit nu toch wel veel geld vind worden, wil ik het tuuten toch echt gaan afbouwen.
Maar vind dat lastig ivm niet te veel drama want trigger want kan aanval veroorzaken :{
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:38:41 #161
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100061354
arme ravi :*
pi_100061442
hij's nu ntevreden hoor! sinds ik selene voorgelezen heb niks geen gepiep! maar daar jompel ik niet voor als jullie het niet erg vinden ;)

echt he: ik kan niet tegen huilende kindjes. gewoon helemaal niet. en vooral van ravi niet. van selene kan ik het beter hebben dan van ravi, omdat ik weet dat selene op commando kan huilen ( :Y :') )
pi_100061484
Pessie met Nathan en Orea met Leia, van harte welkom met jullie dreumesjes *O*
We kunnen de aanwas goed gebruiken.

Bar, geen idee hoe je dit het beste kunt doen. Ik geloof dat Marlinde succes had met de cold-turkey methode en dit niet teveel drama opleverde. Maar ik weet niet hoe dat nu is.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:02:34 #164
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100062383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:42 schreef octopussy het volgende:
Pessie met Nathan en Orea met Leia, van harte welkom met jullie dreumesjes *O*
We kunnen de aanwas goed gebruiken.

Bar, geen idee hoe je dit het beste kunt doen. Ik geloof dat Marlinde succes had met de cold-turkey methode en dit niet teveel drama opleverde. Maar ik weet niet hoe dat nu is.
Klopt :) En het is echt heel goed gegaan (terwijl ik echt een heel pittig dametje heb) ze heeft er heel even om gehuild, maar was niet overstuur oid! De 3de dag zei ze uit zichzelf 'tuutie nee' en is heel lief gaan slapen O+
Ze heeft er zelfs na de 3de dag niet meer over gehad! :) en is dus echt helemaal tut-vrij *O*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:07:05 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100062609
Dus gewoon stoppen?
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:11:21 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100062814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:07 schreef _Bar_ het volgende:
Dus gewoon stoppen?
Dat kun je proberen. Als hij overstuur raakt, geef je hem zijn tuut en bedenk je een andere strategie. Als hij alleen een beetje huilt/jengelig is, kun je volhouden...
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:13:14 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100062889
Hier slaapt het alweer 2 uur! *O*
En vandaag overdag heeft hij al ruim 3 uur en 20 min geslapen (das meer dan deze hele week overdag bij elkaar :X ).
Behalve dat hij nog hoest en vol snot zit, gaat het ook best wel aardig...
pi_100063342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:07 schreef _Bar_ het volgende:
Dus gewoon stoppen?
proberen kan altijd :P
wat asy zegt: als het niet lukt, geef je het terug. ik zou wel een uitlegje geven trouwens. gewoon zeggen: "de tuut gaat stuk omdat je er op bijt. ik denk dat je hem niet meer nodig hebt *O* "
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:35:07 #169
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100063926
Hoesten, check!
Vandaag was een hectische dag op het kinderdagverblijf, met een aantal drukke kindjes die allemaal tegelijk op de groep waren. (Thomas was weer bij de grote kindjes) Hij is uiteindelijk pas kwart voor 4 gaan slapen en hij sliep nog toen ik m op kwam halen. Way to go voor je dagritme zo! Nouja, ik zal het er morgen nog eens over hebben met de juffies.

Tot een uur of 9 moest hij nog veel hoesten, maar nu is het al even stil. Hopelijk kan hij lekker slapen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:52:06 #170
259886 pessie
pi_100064773
Zijn alle kindjes hier ziek? Mijn mannetje heeft gelukkig nergens last van!
Sneu, zieke kindjes. Beterschap iedereen!

Speen bijten: check. Net als alles behalve zn bijtring. Serieus, geef hem een bijtring, kijkt ernaar en gooit et weg :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:52:32 #171
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100064802
Bar, bij Tessa werkte het om het goed uit te leggen en een aantal keer voor het slapen gaan het nog te herhalen dat ze zo zonder tut gaat slapen, ik merk dat ze echt wel een hoop snapt als ik wat vertel/uitleg, ik weet natuurlijk niet of dat bij Roy ook zal helpen, maar misschien heb je er wat aan :) Succes iig :*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_100066287
Tuut afbouwen, geen ervaring mee. J heeft nooit een tuut gewild, hij had al vrij snel zijn duim gevonden :P

Pff, Jonathan lag er al vroeg in voor zijn doen, zonder fles en (preventieve) zetpil. Ben nu zo hard aan het twijfelen of ik hem voor die 2 dingen nog even wakker maak.. :{ Of afwachten dat ie zelf wakker wordt, maar dat kan midden in de nacht zijn. Maar misschien slaapt ie ook gewoon door. Twijfelsss.
I'm not a sinner.
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:24:42 #173
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100066477
Plums, in dergelijke situaties laten we hem altijd gewoon liggen hier. Als je hem wakker maakt is zijn slaap zeker weten verstoord, anders heb je kans dat het niet nodig is. Maar ik weet niet hoe Jonathan verder slaapt als hij eenmaal wakker is in de nacht?
3!
pi_100066850
Hij valt meestal weer snel in slaap, maar ik laat hem t liefst ook gewoon liggen.. Maar omdat ie afgelopen dagen vrijwel iedere nacht wakker is geworden en alleen een zetpil hielp toen, is t misschien een beter idee om hem nu toch die zetpil alvast te geven.. Maar dan krijgt ie weer zoveel pcm binnen, en dat vind ik dan ook weer niks eigenlijk :')
Lastig.
I'm not a sinner.
pi_100067129
Oh Leia is jarig geweest!! Gefeliciteerd Orea. prachtige fotospam. Vooral die eerste van jullie samen is echt zo ontroerend....
O en hoe spreek je haar naam nou uit? Was het als Leah?

Bar, succes met afbouwen. Ik weet van Mikoxx dat het bij de jongens ook heel makkelijk ging, en idd cold turkey...

Plums, ik vind de theorie van Incantrix wel een goeie, dat je als je hem wakker maakt zwz de slaap verstoord, en misschien wordt ie anders niet eens wakker.

Wij zijn naar de Sprookjeshof geweest vandaag, het was zo leuk!
Lars vond echt alles leuk. Die heeft zo genoten!
En hij is echt nergens bang voor.
Vanmiddag ook het slaapje overgeslagen omdat we daar waren, vanavond is hij echt zo ingestort, dus in bad en naar bed, en meteen KO
pi_100067712
Welkom Pessie en Nathan
en Orea en Leia *O* *O* *O* *O*
Ik sprak/las haar naam dus altijd verkeerd uit. Ik dacht gewoon Lei-aa. Maar begreep op FB dat het als "Lea'' is, toch?
:O ow Twinkly wat een butt nacht hebben jullie gehad zeg, hopelijk droomt hij vannacht slechts over het spelen met auto's!
Pff lijkt me echt zo rot, vooral als je dan nog 's ochtends naar je werk zou moeten. Of heeft R. nog vakantie?
En die badkamerfoto's, wauw! wat heerlijk dat jullie nu een bad hebben _O_ *jaloers is*

Hier gaat alles prima.
Wolf doet me denken aan Isabeau in dat filmpje van laatst; hij noemt ook ieder grasprietje op dat hij ziet als we onderweg zijn :') O+ (van alles waarvan hij het woord weet dan he)
Dus lekker aan het kletsen, nog steeds klimgeit spelen in de vensterbanken en boekenkast :X , eet goed en slaapt nog beter.
^O^
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100072092
Tsss, hebben jullie nooit Star Wars gezien ofzo :{w
  vrijdag 29 juli 2011 @ 07:05:26 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100076818
@Karin sprookjeshof is dat ver bij jullie vandaan?
En is dat wat ook voor Roy?

We hebben besloten om na het weekend defenitief te stoppen met tuuten.
dit weekend zijn we namelijk niet thuis, en heb heb niet zo zin in drama als we bij vrienden op de camping zijn ;)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 07:51:59 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100076989
Bôh Ca.ra, handig zo'n verschoven ritme... :X

Plums, hoe is het vannacht nog gegaan? Ik zou Harry in elk geval niet wakker hebben gemaakt.

Ik mocht vannacht om half 1 en om 5 uur weer even op. Meneer belieft niet een beetje water (brul!) maar wil graag de borst. Nou ja, als hij beter is, gaan we daar maar weer aan sleutelen...
Hij ligt nu nog te slapen! Zul je altijd zien, want wij moeten over een uurtje in de buurt van Plums zijn voor een fotoshoot als verrassing voor papa
pi_100077005
Pfoe zeg, vanmorgen was het 5 uur dat Timo wakker werd, gelukkig wilde hij na een slok bij mij nog weer verder slapen.. Vandaag de laatste voorbereidingen voor zn verjaardagsfeestje.. Ik vind het maar gek hoor..

Bar hier ook in een keer gestopt, Timo had zn speen verstopt en het was al avond en de winkels waren dicht en we hadden geen reservespeen meer. Geen keuze dus op dat moment en gelijk maar besloten hem helemaal niet meer te geven. Hij heeft het er wel even moeilijk mee gehad, maar ik kan me niet herinneren dat hij ervan overstuur geraakt is ooit. Succes in elk geval ermee na het weekend :)

Plums is hij nog wakker geworden vannacht?

Asy veel plezier met de fotoshoot :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 08:24:48 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100077223
Chan, wat spannend! Je mannetje bijna 2 O+
Geef je eigenlijk nog bv?
pi_100077791
Lange zeurpost.

SPOILER
pi_100077939
Nou en, Free.. daar zijn wij toch ook voor? Die spoilertags zijn echt niet nodig hoor.

Wat een ochtend zeg. Is het een idee om met de jongens naar buiten te gaan? Uit te laten razen, energie kwijt? Of is het koortsige/snotterige daarvoor te erg? Sterkte!

Ow, en Pessie en Orea: welkom!! Wat een prachtige foto's!
(Ik geloof dat ik me ook eens in het rammelaarstopic moet gaan begeven... ;) )
pi_100078030
Het regen buiten, de speeltuin staat vol plassen -O-
En het is probleemverplaatsing, dan gillen en vallen ze samen in de speeltuin :+

Het is nog geen half 10 en ik wilde dat het 19:00 was en ik even niet minstens van één kant BRUL hoorde ;(

En ik begon heel vrolijk vanmorgen en vol energie, maar ben nu -O- En dat voelen zij weer aan: kringetje!
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 09:26:03 #185
5428 crew  miss_sly
pi_100078096
Free, wat lastig! Kan er niet iemand, eventueel met wat kindjes, langskomen. Jij even volwassen aanspraak en je jongens eventueel even spelen met andere kindjes. Bij Senna werkt dat vaak wel goed.
pi_100078225
Ik heb een afspraak om 11:00 van iemand die even wat op komt halen :) Die blijft verder ook echt niet ofzo.
Dat is nog anderhalf uur, dat is af te tellen.

/fail
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 09:38:51 #187
5428 crew  miss_sly
pi_100078423
freecell, niet te streng zijn voor jezelf :*
Dat vond ik zo mooi aan het boek "how2talk2kids": het eindigt met de opmerking dat we onze kinderen telkens weer een nieuwe kans geven. Dat doen we duizend keer en dan nog een keer. Zo 'lief' moeten we ook voor onszelf zijn. We zijn ook maar mensen en moeten onszelf, als ouder en mens, ook duizend kansen geven om het goed/beter te doen, en dan nog weer een kans. Falen doen we niet als we van onze kinderen houden en het goed proberen te doen. Zelfs niet als we iets fout doen!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:41:43 #188
57497 happyme28
I'm so happy
pi_100078487
Free, pffff... lijkt me zwaar! Zeggen dat het een faaaaaaaaaaaaasse is help zeker niet ;( :* Hoop dat het snel beter wordt!

Pessie en Orea, welkom met jullie O+ -dreumessen!

Chan, alvast gefeliciteerd met Timo omdat ik niet weet wanneer ik weer online kan zijn, maar hopelijk hebben jullie met de viering (en op zijn verjaardag) een prachtige dag!

Hier aan de laatste werkuurtjes begonnen en vanaf 12.00 uur lekker vakantie!! Het weer ziet er beter uit, dus ik kijk er echt naar uit! Hoop dat Daan het ook lekker naar zijn zin heeft! Hij gaat erg hard de laatste tijd met zijn motoriek en spraak. Ongelofelijk soms wat ie al kan en zegt! Gister zei hij 'Toetie, op, uit, pelen' Oftewel 'Toetje is op, ik wil eruit (de stoel) om te spelen' O+

En (8> had de schommel gevonden van de vorige bewoners achterin de schuur voor de haken die al jaren in de poort hangen. Kiek dan:
Het grote [Oud] filmpjestopic deel 10

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 29-07-2011 11:45:26 (Sorry Chan, te snel getypt.. Chan / Timo werd Tan!) ]
pi_100078505
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:10 schreef freecell het volgende:
Lange zeurpost.

SPOILER

het gaat weer over! en niet dingen opkroppen he!
pi_100079079
How2talk2kids is tof inderdaad :Y
En normaal ook vrij goed toepasbaar, maar vandaag dus niet :P

En weet je, je kunt kinderen 1000x een nieuwe kans geven, maar jezelf niet, want als ik het fout blijf doen, krijgen zij geen fatsoenlijk basisvertrouwen.

En dan kan ik 1000x keer ontzettend veel van ze houden, maar met die ene keer dat ik ze net iets te ruw beetpak en ergens weghaal waar ze niet mogen zijn, terwijl ik keihard 'NEEEEE!' roep. beschadig ik ze wel.

Ik heb op mijn studie altijd geleerd (buiten het feit dat pedagogen erg slechte opvoeders zijn :+ ) dat je een kind beter stelselmatig kan uitfoeteren dan 100x begrijpend reageren en dan 2x onverwacht explosief.
Bij het eerste geval weet een kind waar het aan toe is.

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, maar het is wel zoiets wat blijft hangen in mijn hoofd ;(

[ Bericht 30% gewijzigd door freecell op 29-07-2011 10:09:09 ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:16:41 #191
259886 pessie
pi_100079418
Free wat mij is bijgebleven vanuit mijn opleiding is dat kinderen veerkrachtiger zijn dan we denken. En pedagogen zijn inderdaad slechte opvoeders :+ . Toch vond de buurvrouw op de camping Nathan zo'n goed opgevoed kindje :@ bewijst maar weer dat ik een slechte pedagoog ben :') .
Wees ook een beetje lief voor jezelf, al is dat lastig als je het liefst wilt dat dit stopt (en terecht, 3 weken gehuil -O- niet tof).

Het is dat Nathan straks weer 2 uur onder zeil gaat anders kwam ik even langs.

Nathan heeft doorgeslapen!!!!! Van 8 tot 5.30 *O* *O* *O* . Daarna gevoed en geslapen van 6 tot 8.10 :o *O* *O* *O* . Zou hij het eindelijk doorkrijgen?
Mega spoiler geworden, sorry. Als je het niet wilt weten hoef je het niet te lezen.
SPOILER
pi_100079677
Asy ja, hij krijgt nog 1 voeding per dag. Héél soms 2, en héél soms geen een omdat hij er niet om vraagt. Maar meestal rond een uur of half 7 's ochtends :)

Free pfoe dat klinkt als een zware ochtend, hopelijk trekt het gauw een beetje bij allemaal..

Happy dankje :D (maar ik ben Chan ;) ) En fijne vakantie!

Nathan *O* *O* Goed gedaan!
pi_100079698
Joehoe, Sorbootje, ben je er nog? Ik heb een vraag voor je! Het babytopic (0-1 jaar) Deel 28
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 10:26:36 #194
240917 Mula
pi_100079713
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:23 schreef freecell het volgende:
En het is probleemverplaatsing, dan gillen en vallen ze samen in de speeltuin :+

Het is nog geen half 10 en ik wilde dat het 19:00 was en ik even niet minstens van één kant BRUL hoorde ;(

En ik begon heel vrolijk vanmorgen en vol energie, maar ben nu -O- En dat voelen zij weer aan: kringetje!
Gewoon regenjassen aan en ze toch lekker buiten laten uitrazen? Er zijn ook een paar voetbalveldjes met asfalt in de buurt (ik woon praktisch bij je om de hoek!). Is het anders een idee om ze even te laten uitrazen met een bal?

En sterkte uiteraard!
pi_100079797
Pessie, gaat lekker :)
F had ook ongeveer op die leeftijd ineens door hoe slapen werkte 's nachts inderdaad.

Hier hebben ze net allebei 10 minuten heel lief los van elkaar gespeeld en toen zelfs nog even samen met duplo :o Ik bouw weer een laagje vernis op ;)

*diepe zucht*

Nu de rust in mijn hoofd nog even weer terugvinden en vandaag gaat verder wel goedkomen denk ik :)

Mula: 't is weer droog geloof ik ;)
Florian (huu, ik tikte Florina :o ) is nu niet echt in staat om buiten te rennen (hij blijft vallen als hij beroerd is), maar straks even naar de eendjes is een goed idee :)

Kennen wij elkaar? :o
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:39:06 #196
259886 pessie
pi_100080047
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:26 schreef Mula het volgende:

[..]

Gewoon regenjassen aan en ze toch lekker buiten laten uitrazen? Er zijn ook een paar voetbalveldjes met asfalt in de buurt (ik woon praktisch bij je om de hoek!). Is het anders een idee om ze even te laten uitrazen met een bal?

En sterkte uiteraard!
Meet! Ook ik woon praktisch om de hoek bij Freecell...
pi_100080115
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:23 schreef freecell het volgende:
Wat rot dat het nu al 3 weken duurt, freecell! Ik kan me voorstellen dat dat je moedeloos maakt.

Ik denk dat naar buiten gaan niet het verplaatsen van het probleem is trouwens. Ze hebben het vaak gewoon nodig om buiten even uit te kunnen razen.

Ik herken het wel. Ik heb bij Ivan het idee dat hij soms de grenzen vrij bewust opzoekt maar vaak ook onbewust. Hij weet wel dat iets niet mag, maar hij kan het gewoon niet helpen. Het is sterker dan hij is, zeg maar. :+ Dat verandert het gedrag op zich niet maar misschien wel hoe je er tegenaan kijkt.
pi_100080291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:03 schreef freecell het volgende:
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, maar het is wel zoiets wat blijft hangen in mijn hoofd ;(
Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Dat baseer ik niet op een of andere opvoedfilosofie maar op m'n gezond verstand. Het is misschien niet zo fraai, maar het is wel heel normaal om soms uit je slof te schieten. Kinderen mogen best leren dat papa en mama dat soms doen, dat ze daar zelf niet trots op zijn en dat ze dat proberen goed te maken. In die zin heb je óók een voorbeeldfunctie. Het is net zoals met ruzies: kinderen moeten leren dat hun ouders wel eens ruzie hebben en dat de wereld dan niet vergaat maar het allemaal weer goedkomt. Ze leren niet alleen dat dit normaal menselijk gedrag is, maar je spiegelt ze ook hoe ze met deze emoties en situaties om kunnen gaan.
pi_100080359
En pessie, wat geweldig dat Nathan doorslaapt! *O* Dat geeft een mens moed. :Y)
pi_100080375
Mja, als ik wel uit mijn slof schiet zeg ik inderdaad wel meteen sorry en leg ik even uit wat er gebeurde en dat dat niet goed van mij was.
Als ik dat bij de oudste doe, komt hij 5 minuten later altijd bij mij op schoot zitten en constateert tevreden dat ik weer blij ben.

En naar buiten ga ik normaal ook zeker elke dag! Desnoods alleen in de tuin, zonder worden ze echt onhoudbaar :Y
Alleen nu valt Florian binnen en buiten valt hij veel harder, maargoed, straks even Florian in de doek en L lopen en dan eendjes.
Zoals ik al zei: het knapt weer op hier nu, gelukkig.

Het huilen niet trouwens, mijn emmer geduld wel ;)
pi_100080425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:46 schreef Poppejans het volgende:
Welkom Pessie en Nathan
en Orea en Leia *O* *O* *O* *O*
Ik sprak/las haar naam dus altijd verkeerd uit. Ik dacht gewoon Lei-aa. Maar begreep op FB dat het als "Lea'' is, toch?
Je spreekt het inderdaad uit als Lee-ja/Lea/Leah! Star Wars idd 8-)

Lastig Freecell!
Fijn pessie, dat Nathan slapen doorheeft ;)

Bedankt voor het welkom allemaal O+ ik ga me eens wat meer inlezen ;)
pi_100080458
Hey Orea, jij hier! 8-) Hoe gaat het met je dreumes? Heeft ze lekker van haar taart zitten snoepen?
pi_100080576
Je had haar moeten zien :D ze kreeg een mini-tompoes.. eerst wapperen met haar hand om de vulling van haar vingers af te krijgen, tot ik haar een likje gaf.. Toen ging de tompoes in zijn geheel met 2 handen haar mond in :') :D ze zat he-le-maal onder de glazuur :D!

Ze gaat ineens mega hard, tand 2 is door! Zo vanuit het niets, van niets naar 2 tanden in 2 weken ;) qua bewegen doet ze een beetje op haar billen schuiven (zet haar soms ergens neer en dan zit ze even later iets verder :D) maar kruipen of iets wat erop lijkt, zie ik voorlopig niet gebeuren nog! Wel lekker rustig :P maar verder is het zo leuk!

Ook de eigen mening begint steeds meer te komen.. vooral als iets niet lukt of mag, dan moet je dat hoofd zien :D _O- hilarisch (ik moet zó ontzettend moeite doen om niet steeds in lachen uit te barsten als ze zoiets doet.. soms lukt dat ook niet en je kunt al merken dat ze clown gedrag vertoont zo nu en dan.. iets doen en dan zelf al schaapachtig gaan lachen omdat je weet dat mama dat ook wel doet :o oeps... :Y) )

En ik verbaas me over wat ze al begrijpt.. bij de eerste tonen muziek bewegen, en ook als ik zeg: ga es dansen? Of handen klappen, bij 'zag 2 beren' na hihi, zingt ze hahaha... en hoera is nu een hit! Zeg je hoera, gaat ze echt heel blij lachen en doen en dan gaan de handen de lucht in! O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:58:56 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100080592
free, ik sluit me aan bij de andere dames: niet zo streng zijn voor jezelf.
Harry heeft ook neiging om precies die dingen te doen die hij niet mag (terwijl hij ook heel veel mag) maar daarom is nou net dat ene verboden ding veeeeeeeeeeel interessanter.
Fijn dat je emmertje weer wat leger is :*

pessie, fijn dat Nathan doorslaapt!
Hier is het nu weer bal nu Harry ziek is, maar anders gaat het redelijk...

Fotoshoot was lachen. Harry rende alle kanten op behalve de goede ;)
Alle trucjes uit de kast gehaald, maar goed we hebben wel genoeg (leuke) foto's maar het zweet stond me op de rug :D
pi_100080787
Ik ben benieuwd naar de foto's t.z.t., Asy! Leuk idee.

Orea, je dame is zo leuk. O+ Wat zul jij ervan versteld staan hoeveel ze over een half jaar ineens kan. Ik verbaas me erover hoe hard het nog steeds gaat. Toen we Ivan gister van het kinderdagverblijf haalden hebben we een tijdje staan kijken hoe hij in de tuin speelde en hij was geen dreumes meer maar een heuse peuter. Ze worden zo snel slim en handig en als het praten echt op gang komt word je er steeds meer deelgenoot van.

Ivan beheerst ineens woorden met drie lettergrepen, zoals 'krokodil', 'spijkerbroek' en 'papabeer' (pandabeer :+). Hij praat ook steeds meer in normale zinnen. :o De leidsters op het kinderdagverblijf staan er versteld van hoeveel en hoe wijs hij praat. Ik ben zó trots op hem, maar ik heb ook wel een beetje moeite om hem bij te benen. Het is net alsof hij die allereerste praatfases overslaat.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:07:34 #206
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100080837
Klinkt erg bekend Asy, vorige week de shoot met Zoë & broer gedaan, ik heb debiel rond staan springen zodat ze mijn kant uitkeek en attributen kwam ze heel trots steeds naar me toe brengen, geloof dat de fotograaf er op het laatst een beetje moedeloos van werd, maar hey, dan had ze maar een vak moeten leren. :+
Wel gevraagd of ze de blauwe bult weg kon fotosoepen, had Harry nog zichtbare oorlogswonden?

Omg Claudia, wat ontzettend knap van Ivan, 3 lettergrepen :o . Krokodil (1 van R.'s favo dieren) lukt echt nog niet en dan is hij bijna een jaar ouder.

[ Bericht 10% gewijzigd door Spewey op 29-07-2011 11:53:38 ]
pi_100080847
Hoe hebben jullie die fotograaf eigenlijk gevonden?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:16:23 #208
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100081116
Google was my friend, gezocht op kinderfotografie, vaak hebben ze heel veel voorbeelden op hun website staan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:26:14 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100081431
Die bult op zijn hoofd was al weg!
Maar die snot hè :N
Ik heb ze laten maken bij kennissen van ons in de fotostudio maar ik vind Linda's foto's ook altijd prachtig en die komt bij je thuis. Wellicht dat ik dat volgende keer doe. Dan is het minder geforceerd...

Wat leuk dat Ivan zoveel praat! Geweldig! Dat vraagt om een filmpje.

Over filmpjes gesproken: Daan wat gaaf zeg!

ORea, heerlijk dat Leia zo heeft genoten van haar tompoes. Harry moest niks hebben van zijn taart...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 29-07-2011 13:44:38 ]
pi_100081624
Gaaf Asy!

En krokodil :o Wat ontzettend knap zeg!

Gisteren zei Florian 'bobe!' toen we naar boven gingen en dat vond ik al tof, hihi :D
pi_100081871
Hij slaapt O+
En hij vond de eendjes helemaal geweldig :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:42:37 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100081951
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:40 schreef freecell het volgende:
Hij slaapt O+
En hij vond de eendjes helemaal geweldig :)
*O*
pi_100082276
Ok, en ik bedenk net da ik vanmiddag bezoek krijg, dus komt helemaal goed en daarna weekend O+
En ik ga gewoon lekker van ze genieten, want ze zijn klein en zo leuk O+
pi_100082429
Freecell :* Ik ken die theorie, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Kinderen moeten ook leren dat jij ook emoties hebt en dat je ook boos kunt worden. En dat je er daarna over praat en uitlegt.
Jij bent geen robot (toch :P)
Ik denk dat om een onveilige basis te geven je altijd erg wisselend moet reageren op kinderen en niet af en toe anders dan anders.
Dat hij dingen die niet mogen juist interessant vindt is errug herkenbaar :D Na een fase waarin hij constant aan het uitproberen was (kattenbak) is het hier nu vooral zo dat hij dingen doet die niet mogen als hij moe is of niet lekker in zijn vel zit, dus net als Florian nu.
Fijn dat hij nu slaapt!

Ik ben heel benieuwd naar de foto's Asy!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto's t.z.t., Asy! Leuk idee.

Orea, je dame is zo leuk. O+ Wat zul jij ervan versteld staan hoeveel ze over een half jaar ineens kan. Ik verbaas me erover hoe hard het nog steeds gaat. Toen we Ivan gister van het kinderdagverblijf haalden hebben we een tijdje staan kijken hoe hij in de tuin speelde en hij was geen dreumes meer maar een heuse peuter. Ze worden zo snel slim en handig en als het praten echt op gang komt word je er steeds meer deelgenoot van.

Ivan beheerst ineens woorden met drie lettergrepen, zoals 'krokodil', 'spijkerbroek' en 'papabeer' (pandabeer :+). Hij praat ook steeds meer in normale zinnen. :o De leidsters op het kinderdagverblijf staan er versteld van hoeveel en hoe wijs hij praat. Ik ben zó trots op hem, maar ik heb ook wel een beetje moeite om hem bij te benen. Het is net alsof hij die allereerste praatfases overslaat.
Ivan O+ ^O^ ! Hier ook een peuter in wording. Gisteren heeft hij een hele tijd echt samen met een jongetje van net 3 gespeeld O+ Ze gaven elkaar dingen aan en gingen samen op de knoppen van een cd-speler drukken.
Qua praten zegt hij wel moeilijke woorden (brandweerauto, grasmaaier, oversteken, etc), maar zinnen met hulpwerkwoorden maakt hij nog niet en hij zegt bijvoorbeeld "zien" ipv "gezien".
pi_100083839
Pff Freecell, wat een ochtend. Gelukkig maar dat eendjes zo leuk zijn ;)

Praten is hier nog (lang) niet aan de orde geloof ik. Zelfs het woordje mama is pas 1x gevallen paar weken geleden. Dat was heel lief trouwens, ik ging hem van het kdv halen. Komt ie naar me toe, armpjes om mn nek, knuffelen en toen zuchtte ie O+ mama O+. Dat was echt een smeltmomentje O+
En hij kan vrij goed duidelijk maken wat ie wil door te wijzen en 'da' of 'ta' te zeggen, dus ik denk dat hij het nog niet nodig vindt om te praten ofzo. Er komen wel steeds meer letters uit. De P en de K etc. :P Oooh ja, en ik kan zwéren dat ie wel jamjam zegt, als ie iets lekker vindt. :D

Vannacht werd ie om half 3 wakker. Niet huilen, maar echt zeuren. Ben niet naar hem toegegaan, heb em door de babyfoon laten weten dat ik er echt nog ben, en toen het nog niet goed was maar weer streng gezegd dat hij gewoon NU verder moet slapen. Halfuur later sliep ie weer.
Hopelijk kan hij gauw zelf weer in slaap vallen als hij midden in de nacht wakker wordt. Het was verdorie zo'n goede slaper een jaar lang.
I'm not a sinner.
pi_100084983
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zó trots op hem, maar ik heb ook wel een beetje moeite om hem bij te benen. Het is net alsof hij die allereerste praatfases overslaat.
Wees er maar blij mee, hier komt er nog amper wat uit. En ik begin me nu toch wel zorgen te maken, vooral ook omdat het er op lijkt dat hij het niet eens wil proberen. Alles is 'Eh Eh'. Ik had gehoopt dat de buisjes een verschil zouden maken, maar op dit moment lijkt dat er niet op. Hij raakt er zelf ook behoorlijk gefrustreerd van. We proberen elke keer woordjes uit te lokken, we zeggen alles 100x en vragen aan hem wat hij wil en wat hij bedoelt, maar het komt er gewoon niet uit... :{
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:16:23 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100085280
Even een :* voor alle slechte nachten hier :*

Free, ik hoop dat je snel weer je emer geduld kunt vullen, omdat je kids weer gezelliger worden. :*

Aoraki, als je het niet vertrouwt, kan je natuurlijk altijd ff naar de huisarts. En sommige kindjes zijn nu eenmaal langzamer. Hoe oud is Thomas?

Aviva kent "poesje mauw". Te schattig! O+
pi_100085539
Ja, ik wilde binnenkort toch maar een afspraak maken. Hij is nu 20 maanden en ik weet dat veel kinderen niet praten voor hun tweede. Ik vind het alleen opvallend dat hij het ook niet wil proberen om dingen uit te spreken.
Hij hoort nu prima, dat is het probleem niet. Hij begrijpt ook alles wat wij zeggen. Als wij woorden zeggen wijst hij het goede plaatje aan. Maar als wij het plaatje aanwijzen of hij wijst zelf iets aan, kijkt hij vragend naar ons...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:47:41 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100086578
nou ja, hier ligt er eentje al bijna 2 uur in bed maar slapen ho maar!
Maar er klinkt wel heel lief door de babyfoon: aha aha (komt uit een filmpje van nijntje) O+
pi_100086718
Mijne slaapt 's middags weer 3 uur... maar dat wil ook wel als je al een dikke week elke nacht om de 3 uur wakker wordt. Eerst ziek, en nu schreeuwende honger :o
Ze is ook aardig ielig geworden, en ziet er door de nachten uit zoals ik me voel :{
pi_100086777
Ooow Morretje -O-
Dat is echt niet leuk om te zien hè? -O-
pi_100087446
Nee, en het suffe is dat ik met nu eigenlijk zorgen begin te maken. Toen ze ziek was niet, maar ik had dit niet verwacht. Trekt wel weer bij he?
pi_100087960
Jup, als ze eenmaal weer een beetje op regel zijn, trekt het wel bij :Y
Florian krijgt ook een dun nekje, hoewel hij nog best goed eet en hij heeft een wit koppie met twee van die roodomrande oogjes :X

Je blijft je toch zorgen maken hè? ;) Ouders, pffff
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:44:38 #224
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100090514
ahh Morretje dat is idd vervelend om te zien; maar wat Free zegt; trekt wel bij, en vaak halen ze het de weken erna weer in...

Orea en Leia welkom samen!! leuk dat jullie er zijn! (en echt OMG time flies; ik had helemaal niet door dat ze al bijna 1 was joh!!)

Asy; ik heb dr ook zo eentje; doodmoe thuisgekomen van de kinderopvang; klein uurtje geslapen (terwijl ze er normaal minimaal 2 a 3 doet) en ligt inmiddels al een poosje te keten in bed... zal dr zo maar ophalen... (ff de puf verzamelen..)>
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:07:38 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100091325
Ik heb hem er na 2,5 uur maar uitgehaald. Jammer dan, helemaal niks geslapen. Zal dadelijk bij opa en oma gezellig worden :X

Ow en vind je het gek dat het kind zich ellendig voelde. Niet alleen heeft zich een kies door het tandvlees geboord, maar ook 2 hoektanden!

en ik vind het vreselijk moeilijk om mijn man niks te vertellen van de fotoshoot! :X
pi_100092076
Arme Harry ;(
Haha Asy, succes met het geheim bewaren ;)

Awh Isabel, hopelijk knapt ze snel weer op!

En Florian ook!
pi_100099770
Free, ik kan me je frustratie levendig voorstellen! Pff, wat vergt dat veel van je, he? Lastig ook om niet in een negatieve spiraal te komen. Da's in mijn geval altijd te doorbreken door er een dagje met een vriendin op uit te gaan. Dan ontdek ik ineens dat er meer in het leven is dan alleen maar Lente en vooral dat ik meer ben dan alleen maar moeder. Werkt erg relativerend! Sterkte met je mannen!

Ik ben benieuwd naar de foto's, Asy! Lastig, een geheim bewaren waar je zelf zo vol van bent!

Had ik Leia nou al gefeliciteerd? Volgens mij niet! Gefeliciteerd! *O* Leuk dat je mee komt ouwehoeren, Orea!

Arme Isabel. ;( Beterschap, meissie. :*

Lente is zo ontzettend opgeknapt! Ongelooflijk! En zo 'gegroeid' weer ineens, ik ga warempel nog in die sprongen geloven! Ze leert elke dag wel een woordje bij, heeft een veel volwassener uitdrukking op d'r snoetje en speelt weer lekker alleen. En daar zingt ze dan een liedje bij. "Da buiten paap! Da buiten, da buiten paap!" (Da's 'Slaap kindje, slaap, voor hen die dat nog niet begrepen hadden :P ). O+

Mijn meissie. O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:14:46 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100099855
ahhhh Lente weer helemaal zichzelf!!! wat heeeeeerlijk Ssserpente!!

en dat zingen vind ik zoooo lief!! Evie doet momenteel een variant van poesje Miauw...
oftewel; ik zing en Evie doet elke regel de het laatste woord; en dan heeeeeel uitgebreid..
zo lollig!
pi_100100285
Oh oh oh oh oh, en ik vergeet helemaal dat ze net een plasje op de wc heeft gedaan! *O*

Ze doet bij elke verschoning een 'plasje'. Gaat zitten, zegt 'psssssjt', veegt 18 keer af en trekt door, maar dan komt er niks. Net wel!

Vast toeval, maar wel leuk! :D

Herkenbaar, BJ. Lief, he? O+ Lente heeft van mn moeder een klein houten boekje met korte liedjes gekregen. Dat neemt ze 's avonds mee naar bed en daar moet dan nog een liedje uit gezongen worden. Ik snapte alleen nooit waarom ze nou bij 'papegaaitje leef je nog' -waarbij een afbeelding van een glas wij staat :? - elke keer naar dat plaatje wees en 'papa' zei. Nils drinkt nooooit wijn. Na weken kwam ik er achter dat ze PAPAgaaitje bedoelde. :')
pi_100100289
Isabel ziek -O- beterschap Mor en Isabel! :*

Asy :D kan ik me voorstellen! Ik kan dat ook heel slecht, dan ga ik zelf een soort van hints zitten geven :') en dan komt ie er altijd wel achter voor het zover is :') !

Fijn dat Lente zich weer zoveel beter voelt O+ dat is toch wel zo veel fijner! :Y

En wat knap al die zingende kindjes! :o

Vanavond bij: hieperdepiep, deed ze samen met haar handen omhoog, ineens ook huuuuhh (iets achtig) aaaaahhh (hoera op haar manier dus) mee zeggen :o zo knap!
pi_100100397
Nou ja, ik ben een boekje aan het invullen met d'r woordjes en ik weet toch ineens niet meer hoe je papa schrijft. Met 1 of 2 p's. En ik ben er nu al zo lang over aan het nadenken dat ik het een zwaar belachelijk woord vind. :')

Kan allebei toch? :@
pi_100100699
pa-pa en geen pap-pa :P
pi_100100824
Je hebt gezocht op het woord: pappa.

 pa·pa de; m -’s; papaatje vader
 pap·pa de; m -’s vader

www.vandale.nl
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:39:45 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100100828
juist zoals Vlindur zegt; 1 p :)

en liedjes zijn ook zo leuk en gezellig... deze vuist is hier ook een groot succes, en dan idd met vuistje en handjes in de lucht bij naar boven ;)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:39:59 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100100837
Volgens mij kan allebei Ssserpente ;)
En fijn dat Lente weer zichzelf is! En wat leuk dat ze een plasje heeft gedaan!

Harry is ook helemaal fan van afvegen. :D

Orea, wat tof dat Leia dat al doet! Harry doet dat dus pas sinds vandaag. Hij zegt dan 'haa' en steekt zijn handen in de lucht.

Zingen is O+. Harry komt niet verder dan hahahaha (en dat voor alle liedjes :P )

Isabel was toch weer opgeknapt? Maar ze eet nu als een bootwerkertje! :Y)
pi_100100883
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Je hebt gezocht op het woord: pappa.

 pap·pa de; m -’s vader

www.vandale.nl
quote:
Je hebt gezocht op het woord: papa.

Ik zou persoonlijk voor papa gaan. Ik vind pappa heel stom staan :@
pi_100101183
Logischerwijs zou het pappa zijn (na een korte klank komt een dubbele medeklinker, papa zou je dan weer meer uitspreken als paapaa) maar ik vind dat zelf ook heel stom staan en schrijf papa. Het mag allebei :)
pi_100101201
Volgens mij is het helemaal vet origineel zoals het moet: pappa. Maar ik vind het dus ook stom staan en schrijf altijd papa.
pi_100101327
K vind idd pappa ook stom staan. Hier ook een papa fan :P
pi_100101721
Wauw Lente *O*!! Wat knap al die dreumesjes die al op de wc plassen zeg _O_

Niels zit in de "piemol"-fase, hij heeft het vaak over zijn piemel en als zijn luier uitgaat zegt hij dat er poep of plas inzit en dat het uit zijn piemol komt. Een verbetering ten opzichte van eerst: hij dacht dat alles uit zijn navel komt :D En "papa piemol", als ik vraag of mama er ook een heeft lacht hij alleen maar.

Ik vind papa mooier, maar pappa mag ook.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:25:04 #241
61183 leonieke
Dan toch?
pi_100102907
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef Jum het volgende:

[..]

(late reactie, maar we zijn druk bezig in huis met behangen dus ik kom hier niet meer zo vaak)

Hij mist helemaal geen maaltijd :D Als we van het werk komen, gebeurt het vaak dat hij nog een boterham heeft gekregen bij de onthaalmoeder (als we wat later waren) (dus: maaltijd gekregen? Check!). Dan krijgt hij zijn fles melk en gaat hij naar bed.
Als hij nog wakker is als wij aan het eten zijn (maw als we vroeg bij de onthaalmoeder waren), eet hij wel iets mee (want van zien eten, ga je natuurlijk ook eten) (dus: maaltijd gekregen? Check :Y ).
Als hij te moe is als we thuis komen (maw al in slaap is gevallen in de auto), gaat hij direct naar bed. Meestal wordt hij dan rond 21u wakker en dan krijgt hij gewoon nog een fles melk. Heeft hij die maaltijd dan gemist? Ja, maar ik ga hem ook om 21u geen boterhammen meer geven :D Als jullie dat wel doen, doen jullie maar, maar het lijkt me dan toch dat hij die boterham om 18.30u niet nodig had.

Thomas zegt ook krokodil :D (althans, kokodil, maar toch, goed genoeg voorlopig :+ ) Staan er ook krokodillen in je boekje, Ivan? ;)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:54:57 #242
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_100110436
Hey Leonieke, leuk je weer te lezen. :) Knap van Thomas zeg, kokodil. :Y

Hier een meisje wat gillend wakker werd, erg heet aanvoelde en 39.2 had. (kan die temperatuur door kiesjes worden verklaard? 4 enorme knobbels in haar mondje en eten wilde ze ook al niet vandaag, alleen drinken en pap)
Naar onze kamer meegenomen want ik wilde niet dat broerlief wakker zou worden, even gespeeld op m'n bed:
(crappy foto van phone)

Toen toch maar weer in slaap gevallen en nu durf ik haar niet te verplaatsen maar erg handig ligt ze niet. :')
pi_100111138
Dat is subtiel gesteld spewey :D
Hoezo midden op het bed, hihi.

vanavond zei iemand op een feestje tegen mij: jij twee kinderen? *blik op mijn figuur* en dan zie je er nog zo uit? Wow!

Die steek ik in mijn zak, hihi
pi_100111685
Dat zijn de leukere opmerkingen, Freecell! ^O^

Lief is maar op de bank gaan slapen, moet er heel vroeg uit morgen en ik denk dat mopperpop nog wel een paar keer van zich laat horen. (ohwell, was toch geen plek voor hem :D)
pi_100112109
dat zijn leuke opmerkingen free!

pessie nathan van de week ook alweer 1 geworden! nog gefeliciteerd! en welkom hier.... ook voor orea en leia natuurlijk!

isabel weer ziekjes? beterschap en hopelijk snel weer een boller gezichtje

asy wat leuk zo'n shoot! was het nog wat bij opa en oma? succes met tanden en kiezen

lente wat gaat het goed met jou zeg! super knap bezig!

ik las nog meer zingende en pratende kindjes leuk om die ontwikkelingen te lezen

aoraki gewoon even een knuffel voor jou

spewey je bed al terug? wat een herkenbaar beeld afgelopen week lag er hier ook zo 1

na het ziek zijn nu nog benauwd maar ook weer een tand ontdekt nog 1 tand en 4 kiezen te gaan...
ze begint de nacht in ieder geval zonder protest in eigen bed das alweer wat!
pi_100112150
ah te lang bezig met intoetsen succes vannacht spewey
pi_100112513
Dankjewel, jij ook veel succes vannacht! Hoop dat je draakje lekker in haar bedje blijft slapen.
pi_100115543
Zo, meisje nog een zetpil gegeven en dentinox gesmeerd. Ik hoop dat ze nu wat langer gaat slapen, ze is nu iedere 20 minuten wakker, even gillen en dan slaapt ze weer, wil zelf nu ook wel slapen eigenlijk.. :O
pi_100116698
Goede opmerking Freecell :D!

Awh, ze ziet er echt heel zielig uit Spewey. Hopelijk zorgt dr pcm ervoor dat ze toch nog een lange ruk maakt. Beterschap :*

Hopelijk zijn de tanden van draakje snel door :*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 06:40:30 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100117427
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:22 schreef Aoraki het volgende:
Ja, ik wilde binnenkort toch maar een afspraak maken. Hij is nu 20 maanden en ik weet dat veel kinderen niet praten voor hun tweede. Ik vind het alleen opvallend dat hij het ook niet wil proberen om dingen uit te spreken.
Hij hoort nu prima, dat is het probleem niet. Hij begrijpt ook alles wat wij zeggen. Als wij woorden zeggen wijst hij het goede plaatje aan. Maar als wij het plaatje aanwijzen of hij wijst zelf iets aan, kijkt hij vragend naar ons...
na het weekend, ga ik hier op reageren. :* maar ik snap hoe jij je voelt.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 07:31:09 #251
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100117498
Pffff, half 4 en nu nog wakker.
Ik probeer hem zo rustig mogelijk te houden, want met vrienden in een stacaravan. Zou niet willen dat die er hinder van hebben.
Vervelend is hij gelukkig niet.
pi_100117504
Oef jongens, het is hier in het topic veel te druk 's nachts!
Geen goed teken.

Succes allemaal vandaag!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 07:53:42 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100117539
Storm op komst? Hier aan de kust waait het matig.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 08:51:39 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100117827
Ooh dames, ik hoop echt dat jullie nog een beetje geslapen hebben!

Hier ging het wel oke vannacht: om 2 uur moest ik er toch echt even uit maar daarna heeft hij geslapen tot 7:45u *O*

Hoeveel woorden moeten ze zeggen met 20 maanden? Vraag het anders Jore eens?
Harry zegt ook niet veel hoor. Het blijven ook alleen maar A-klanken.
pi_100117895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:25 schreef leonieke het volgende:

Thomas zegt ook krokodil :D (althans, kokodil, maar toch, goed genoeg voorlopig :+ ) Staan er ook krokodillen in je boekje, Ivan? ;)
Wat is dat toch met die krokodillen, hè? :D

We zingen vaak liedjes over een krokodil, en Ivan heeft een paar boekjes waar er een in staat. Een recent gekregen flapjesboek is trouwens een groot succes. Er zitten meer dan 100 flapjes in (!) en Ivan is er al weken mee in de weer. Het is ook heel goed voor zijn taalontwikkeling.
pi_100117938
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:09 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Wees er maar blij mee, hier komt er nog amper wat uit. En ik begin me nu toch wel zorgen te maken, vooral ook omdat het er op lijkt dat hij het niet eens wil proberen. Alles is 'Eh Eh'. Ik had gehoopt dat de buisjes een verschil zouden maken, maar op dit moment lijkt dat er niet op. Hij raakt er zelf ook behoorlijk gefrustreerd van. We proberen elke keer woordjes uit te lokken, we zeggen alles 100x en vragen aan hem wat hij wil en wat hij bedoelt, maar het komt er gewoon niet uit... :{
Wat rottig, zeg! Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Je weet dat het niet abnormaal is en het komt heus wel goed, maar toch.

Brabbelt hij wel? Ivan heeft dat napraten ook nooit gedaan. Pas nu hij al kan praten zegt hij dingen die wij zeggen na.
pi_100117961
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 08:51 schreef Asyniur het volgende:

Hoeveel woorden moeten ze zeggen met 20 maanden? Vraag het anders Jore eens?
Harry zegt ook niet veel hoor. Het blijven ook alleen maar A-klanken.
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik weet wél dat de spreiding erg groot is als je kijkt naar ontluikende taalontwikkeling. Sommige kindjes zijn heel vroeg, andere kindjes heel laat, en bij het merendeel komen de eerste woordjes en kleine zinnetjes tot bloei tussen 18 en 24 maanden.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:12:05 #258
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100117986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik weet wél dat de spreiding erg groot is als je kijkt naar ontluikende taalontwikkeling. Sommige kindjes zijn heel vroeg, andere kindjes heel laat, en bij het merendeel komen de eerste woordjes en kleine zinnetjes tot bloei tussen 18 en 24 maanden.
Ik vind het in elk geval niet zo erg. Ik zou me meer zorgen maken als zijn taalbegrip slecht was, maar dat is het niet. Expressie komt wel, daar ben ik niet zo bang voor...
pi_100118009
En ik hoor van heel veel ouders dat er niet zozeer een geleidelijke ontwikkeling is maar dat de woordenstroom ineens losbarst, alsof de kindjes het al die tijd hebben geabsorbeerd en er ineens wel mee durven te experimenteren. Dat was hier ook het geval.
pi_100118484
een hele nacht in dr eigen bed *G*
pi_100118717
Dat is zeker een *O* waard draculettetje!

Timo is zo blij met zijn cadeau O+ En met de slingers en ballonnen O+ En vanmiddag komt het bezoek, ben benieuwd hoe hij dat vindt.. En de taart, vorig jaar moest hij niks van zijn taart hebben. Hij heeft ook ineens weer een nieuw woordje sinds vanmorgen: "aan". Bij Timo gaat het wel heel geleidelijk, af en toe komen er ineens een paar woorden bij, maar dan ook weer een hele tijd niks nieuws.
Ik had hem eigenlijk vanmorgen nog willen laten slapen, of vroeg in de middag, maar hij was pas om half 8 op, dus dat moet dan maar een dag zonder slaapje worden of zo..
pi_100118914
Feest ze Chan, hier vanmiddag ook bezoek.

Draculettetje *O*
Fake it till you make it...
pi_100120192
veel plezier met feest chan! benieuwd hoe timo dit jaar zijn taart vind!

nijna ook veel plezier met het bezoek
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:14:51 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100120980
Chan, veel plezier!

Free, dat soort opmerkingen zijn altijd fijn ja :)

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd! Zo druk bezig met alles te ontdekken, het eigenichaam, interactie met anderen, de gehele ontwikkeling.
En ze gillen nu alleen als ze oprecht boos/gefrustreerd zijn. Niet dat gekrijs om niets, heerlijk :D

Samenvattend O+

En Aviva noemt zich tegenwoordig "viva" en zingt ook "hoofd, schouders, knie en teen". En "slaap kindje slaap" soort van. ;)

En verder is ze twijn hartstikke lief en schattig en stoer.(2hoektanden tegelijk en madam geeft geen krimp)
pi_100121017
Ik heb weer een hele nacht van 8 uur mogen slapen zonder onderbrekingen _O_ En ik ben weer lief, krijg weer kusjes O+

Fijne feestdag Chan :)

Bar, ik snap je wel, maar ze weten toch zeker dat een dreumes wel eens slecht slaapt? Moeten ze imo maar gewoon mee dealen :P
En verder, lekker zeg, uitwaaien aan de kust! (of is het wegwaaien dit weekend? :D)
I'm not a sinner.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:36:12 #266
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100121483
Veel feestplezier vandaag Chan en Nijna!

En een paar *O* *O* voor de goede nachten van Draculettetje en Plums! plums, ik ben stiekem wel nieuwsgierig waar je nu woont! pm?!

Heerlijk is dat he Davinia, ik vind het nu ook echt super leuk! Al die nieuwe ontwikkelingen. Je ziet ze met de dag 'groeien'! O+ en hoe is 't met jou zelf intussen? uit je posts heb ik het idee dat het nu wel goed gaat met je! :*

Hier hebben we een gevalletje buikgriep vrees ik. -O-
Gisteravond stond Tirza te knetteren, met als gevolg een waterige volle luier. (maar wel alles netjes IN de luier!) Vannacht werd ze ineens wakker en had ze een hoopje gespuugd. Ff wakker geweest en toen weer braaf gaan slapen tot 11 uur!!!! vanmorgen. Daarna had ze natuurlijk honger en wilde ze pap. Nou ok. Ze had de fles bijna leeg en toen :r guts alles weer eruit. Ze gaf geen krimp verder en zei alleen "bah, nat". Hop schone kleren aan. Ff later iets te drinken gegeven en hoppa :r , weer alles nat! Dus weer schone kleren aan en nu maar een beetje bank hangen. Ze wil verder niks eten, dus we laten het maar even zo.
ben benieuwd hoe vaak we nog gaan omkleden vandaag! ;)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:40:51 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100121623
draakje, wat fijn! *O*

Chan, geniet ervan! O+

Juk, Elmo...

Dames, jullie moeten mij helpen. Hier een selectie uit de foto's van de fotoshoot. Eentje wil ik dus in het groot laten afdrukken voor papa's verjaardag. Maar welke?
pi_100121684
Asy, ik vind de 1 na laatste het leukst
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100121876
Wat een mooie foto's! Hij vond het wel leuk zo te zien?
Deze vind ik het leukst O+ Wat kijkt hij heerlijk ondeugend!
pi_100121909
Heel veel feestplezier Chan en Nijna!!!!! *O*!!
Wat leuk dat Timo zijn keuken zo geweldig vindt O+

Arme Tirza ;( en arme mama die het op moet ruimen :X Beterschap! Hopelijk raakt de rest van de familie niet besmet!
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2011 @ 12:51:25 #271
240917 Mula
pi_100121921
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef Poppejans het volgende:
Ik ook!
pi_100121969
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:51 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik ook!
Ik ook :P maar die waar hij over een tafeltje hangt vind ik qua kleuren ook wel erg mooi!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:57:54 #273
259886 pessie
pi_100122074
Asy mooie foto's! Ik vind die over het tafeltje hangend ook tof! Maar die je hierboven laat zien is ook heel mooi!

Weer een ziek kindje -O-

Hier om half 4 en om half 5 Nathan weer in slaap gekregen. Om 7 uur pas wakker voor een voeding en daarna doorgeslapen tot 9! Heerlijk uitgeslapen in huize pessie dus :D .
pi_100122078
Deze twee vind ik heel schattig, misschien kun je die gewoon in een lijstje zetten?

pi_100122142
He he, Niels slaapt, eindelijk... Hij gaat de laatste tijd zo lastig slapen. Als ik hem naar zijn bed breng is hij nog tevreden en geeft hij ook aan te willen slapen, maar zodra ik hem neerleg gaat hij huilen en daarna nog heel lang brabbelen/ zingen en af en toe huilen.
pi_100122150
1 na laatste vind ik ook het leukst, haha :P

Ah Elmo, jakkes. Gelukkig is zoiets na 1 dagje wel over, bij Jona tenminste wel. Beterschap voor je meisje :*
I'm not a sinner.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:09:09 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100122454
Twinks, hij vond het zeker leuk! Vooral dat ik steeds achter hem aan moest :D
Weet je dat hij op de foto die jullie allemaal het leukst vinden, zit te flirten met de vrouw van de cameraman :D
Dat doet hij ook bij de foto's waarop hij over dat krukje leunt. Hij probeerde er op te klimmen en ondertussen maar peilen of Kim wel keek :D

Pessie, wat heerlijk dat jullie uitgeslapen zijn! *O*

Niels, wel slapen joh!
Maar hier is het ook af en toe bal hoor met slapen. Gisteren was hij hartstikke moe en toch 2,5 uur in bed liggen babbelen maar slapen ho maar. Hij was 's avonds nog best gezellig maar mooi op tijd in bed gelegd ;)
pi_100122580
Hahah wat een sjansbeer :D _O-
I'm not a sinner.
pi_100122604
Harry, jij flirt! :D 8-) O+
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:19:04 #280
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100122760
Zo klein en dan al zo'n rokkenjager! :P
Maar ik vind die sjansfoto ook het leukst! maar dat wist je al ;)

Intussen heeft Tirza nog een keer gespuugd. Ze moest hoesten en toen :r
Ze wilde net alleen maar "dinke" dus ze heeft nu wat slokjes water op en dat blijft vooralsnog binnen! ^O^
pi_100122839
Ahwgoshie, wat sneu dat ze zo'n dorst heeft maar steeds moet spugen. Hopelijk blijven deze slokjes binnen.
pi_100123067
De foto die Twinkly als eerste deed posten vind ik geweldig, dat tongetje ook, 1 en al ondeugd, heerlijke foto!

Mijn dreumes is nog altijd koortsig en gillerig, ik ga zo samen met haar een tukje doen, pff vroeger draaide ik m'n hand niet om voor een nachtje doorhalen. :')
pi_100123225
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:30 schreef Spewey het volgende:
Pff vroeger draaide ik m'n hand niet om voor een nachtje doorhalen. :')
:D Toen was het leuk als je doorfeeste tot de vogels begonnen te fluiten :') [/OUDerdom]

Beterschap voor je meisje :*
pi_100123264
Oh arme tirza!!! Beterschap!

Oh asy, wat een leuke foto's!!!!

Wat een boel gebroken nachten lees ik. Ik had geluk vanmorgen, nu zijn meike en lars zwz geen nachtbrakers, maar vanmorgen werd ik zelf om 9 uur wakker....alles nog in diepe rust. Dus eerst maar eens rustig gaan douchen, en toen ik klaar was werden de kinderen net wakker...9:15 uur.
Wat een heerlijkheid!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:38:54 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100123267
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:30 schreef Spewey het volgende:
De foto die Twinkly als eerste deed posten vind ik geweldig, dat tongetje ook, 1 en al ondeugd, heerlijke foto!

Mijn dreumes is nog altijd koortsig en gillerig, ik ga zo samen met haar een tukje doen, pff vroeger draaide ik m'n hand niet om voor een nachtje doorhalen. :')
Maar dan sliep je daarna wel uit ;)
pi_100123305
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:38 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ohja, ik was vergeten dat er ooit zoiets bestond als Uitslapen :o
pi_100123362
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:38 schreef Asyniur het volgende:

Tegenwoordig vind ik 8:30 al gruwelijk uitslapen. :D
  zaterdag 30 juli 2011 @ 13:43:16 #288
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100123372
Flirtfoto is besteld in groot formaat. O+
pi_100124435
leuke foto's Asy!

Chan, veel plezier vandaag!

Uitslapen, wada? Hij is vroeg wakker, maar das beter dan die onderbroken nachten.

Nog even over de taalontwikkeling. Misschien komt het idd opeens vanzelf en dan heel snel. Dat is bij Thomas wel vaker. Hij doet pas iets nieuws als hij het volledig denkt te beheersen. Dat deed hij met kruipen en ook met lopen. Ik vind dat wel erg gek, je zou zeggen dat je iets moet oefenen, maar met lopen liep hij ineens weg en heeft daarna nooit meer gekropen. Misschien praat hij straks gewoon in volzinnen: "Nee, mama, ik heb liever pindakaas op mijn brood" ;)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:48:15 #290
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100125214
Bij mijn Thomas is het ook zo gegaan met praten hoor. Heel lang een paar woordjes (papa, mama, poes, aai, poete (drinken) en nog wat, een stuk of 10 à 15 waren het er) maar wel veel begrip: hij kon dingen aanwijzen in een boek en als ik bijvoorbeeld zei 'Kom,we gaan tafel dekken. Zet jij de bordjes maar op tafel' dan ging hij de bordjes halen en op tafel zetten.
Sinds een week of 3, 4, is de spraakwaterval echt losgebarsten (nu 23 maanden oud) en komen er vrijwel dagelijks nieuwe dingen voorbij.

Ik merk trouwens wel dat hij thuis als er geen 'vreemden' bij zijn veel meer praat dan elders. Typisch Thomas vind ik dat al, hij is echt iemand die wacht tot hij iets kan voordat hij het demonstreert. Bij andere mensen is hij duidelijk nog wat onzekerder over zijn taal.
Woensdag waren we op visite bij een collega van me, die hij maar 2 keer kort gezien heeft toen hij nog klein was. Daar was hij het eerste half uur dus vrijwel stil, en als hij al wat zei dan was het heel zachtjes tegen mij. Maar na een tijdje kwam hij daar ook lekker los.

Mijn stem gaat ook naar de inmiddels bestelde foto van Harry, maar ik vond de 1e foto ook heel mooi.

Claudia, welk boekje is dat, met die 100 flapjes? Thomas is gek op boekjes met flapjes of ander friemelspul, en ik moet nog wat verzinnen voor zijn verjaardagslijstje.
Favorieten hier zijn Kijk onder de flap: woorden en Een kleine pinguïn en zijn vriendjes

[ Bericht 11% gewijzigd door Ca.ra op 30-07-2011 15:11:04 ]
  zaterdag 30 juli 2011 @ 16:05:38 #291
259886 pessie
pi_100127373
Ik heb op het consultatiebureau de laatste keer even gevraagd hoe het zat, de wvk vertelde dat zij ervan uitgaan dat een kind met 18 maanden 3 woorden bewust kan zeggen. Nathan heeft het geleerd in de afgelopen 3 weken ("dada" met bijbehorende gezwaai, "papa" en "mama" O+ ). Oh ja, verder kletst meneer hier de oren van mn hoofd (als in tatATATAAAAAAA etc... oorverdovend soms :') ). Maar goed, het cb gaat uit van gemiddeldes en die moeten ergens vandaan komen.
pi_100127639
Wat een prachtige foto's Asy! Ik zou ook moeite hebben met kiezen, maar ben het helemaal eens met de uiteindelijke keuze!

Ik heb geen idee waar Larsje last van heeft (denk o.a. een doorkomend kiesje) maar hij is bij mij ontzettend wispelturig. Alles wat ik verzin is maar 2 minuutjes leuk... puzzelen, tv kijken, schommelen, duplo bouwen, loopauto, voorlezen, vormenhuisje.. noem maar op.. Na 2 minuutjes is het weer huilen, jengelen, zeuren... Nu was ik net nog even boven (computerspelletjes, heel fout) en had mijn man Lars uit bed gehaald. En bij hem is hij heel vrolijk :{ Speelt uit zichzelf heel leuk, vindt alles prima... kwamen ze net boven voor een schone luier, kom ik erbij staan, en hoppa, meneertje huilt alweer. Ligt dat nou aan mij? Ik blijf maar even boven dan, maar echt happy voel ik me hier niet bij (en nog ongesteld ook, stomme hormonen :'( )[/klaagpost]

Lars babbelt honderuit trouwens, maar er zit nog geen enkel verstaanbaar Nederlands woord tussen.. in elk geval niet bewust. Ach, komt vast nog wel... (al vind ik die filmpjes met een babbelende Isabeau wel helemaal geweldig O+ )
pi_100129828
Hier op het cb gaan ze uit van 8 woordjes met 18 maanden.
pi_100131812
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:42 schreef Poppejans het volgende:
ik ook :Y
pi_100131870
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:19 schreef Elmo76 het volgende:
Zo klein en dan al zo'n rokkenjager! :P
Maar ik vind die sjansfoto ook het leukst! maar dat wist je al ;)

Intussen heeft Tirza nog een keer gespuugd. Ze moest hoesten en toen :r
Ze wilde net alleen maar "dinke" dus ze heeft nu wat slokjes water op en dat blijft vooralsnog binnen! ^O^
beterschap :*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:35:14 #296
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_100131935
Dankje! :*

Ze heeft intussen nog een waterige volle luier gehad, dus toen hebben we haar maar even onder de douche gezet. Daarna heeft ze bijna 3 uur geslapen en ze heeft een bekertje appelsap en 1,5 cracotte op! Dus het lijkt weer de goede kant op te gaan!! Ook heeft ze weer praatjes, speelt en lacht. O+
pi_100132733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:21 schreef Spewey het volgende:
Hier op het cb gaan ze uit van 8 woordjes met 18 maanden.
Bij ons van 6 :D

Lekker willekeurig :')
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:08:35 #298
259886 pessie
pi_100132808
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:05 schreef freecell het volgende:

[..]

Bij ons van 6 :D

Lekker willekeurig :')
Hm, welke wvk heb jij? De mijne riep volgens mij 3 en we zitten nog steeds bij hetzelfde cb, toch?
pi_100133233
Ja heerlijk dat ze 1 lijn volgen. :')
pi_100134926
Zelfs binnen het cb zijn de adviezen anders. Lijkt wel of elke arts/verpleegkundige gewoon zijn eigen ideeën volgt in plaats van de protocollen. Bij een eventuele volgende ga ik niet meer naar de verpleegkundige, maar alleen nog naar de arts voor de controles. Voor de rest trek ik toch wel mijn eigen plan heb ik al gemerkt :Y)

En wat een prachtige foto's kwamen er voorbij zeg O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')