quote:Dodental aanslagen Noorwegen mogelijk omlaag
AMSTERDAM – Het dodental als gevolg van de aanslagen in Noorwegen vorige week vrijdag wordt mogelijk naar beneden bijgesteld. Dit heeft de Noorse politie maandag laten weten, zo meldt persbureau Reuters.
Het officiële dodenaantal van de aanslagen staat momenteel op 93. De politie ging er tot nu toe vanuit dat op het eiland Utoya minstens 86 jongeren omkwamen, maar het gaat waarschijnlijk om minder doden.
De 32-jarige Anders Behring Breivik is vooralsnog de enige verdachte van de bloedige aanslagen.
Breivik werd vrijdag aangehouden op Utoya, kort nadat hij daar met vuurwapens een bloedbad had aangericht bij een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij.
Kort voor de schietpartij was bij het kantoor van premier Jens Stoltenberg in Oslo, ruim 30 kilometer verderop, een autobom ontploft. Daarbij vielen zeker zeven doden.
quote:Noorse OM wil besloten voorgeleiding
OSLO - Het Openbaar Ministerie in Noorwegen heeft erop aangedrongen dat de voorgeleiding maandagmiddag van de verdachte van de aanslagen van vrijdag achter gesloten deuren plaatsheeft.
Eerder had de politie daarom gevraagd.
De reden is dat de politie Anders Behring Breivik geen ruimte wil geven ten overstaan van de wereldpers zijn ideologie te verspreiden.
De rechtbank bepaalt of de zitting besloten blijft. De zitting wordt geleid door Kim Heger, een rechter die ervaren is in terrorismezaken.
Uniform
De verdachte van de aanslagen in Noorwegen zelf wil juist dat de zitting openbaar is, om het publiek te kunnen uitleggen hoe hij tot zijn daden is gekomen. Ook heeft hij toestemming gevraagd om in uniform te verschijnen.
Het OM heeft ook laten weten dat het acht weken nodig denkt te hebben om de zaak tegen de verdachte, de 32-jarige Anders Behring Breivik, voor te bereiden. Breivik heeft bekend dat hij vrijdag een autobom tot ontploffing heeft gebracht in het centrum van Oslo en een bloedbad heeft aangericht in een jeugdkamp van de regerende Arbeiderspartij op het eiland Utøya, maar ontkent daarmee een misdaad te hebben gepleegd.
Het dodental van de aanslagen staat op 93, maar dit wordt maandag mogelijk naar beneden bijgesteld. Een onbekend aantal mensen wordt nog vermist.
Oud-premier
De Noorse krant Aftenposten meldde zonder bronvermelding dat Breivik heeft gezegd dat hij in het jeugdkamp had willen aankomen toen oud-premier Gro Harlem Brundtland daar op bezoek was. Harlem Brundtland was echter al vertrokken toen Breivik op Utøya aankwam. De politie wilde niet op het bericht ingaan.
quote:Franse politie doet inval bij vader schutter
AMSTERDAM – De Franse politie heeft maandag een inval gedaan in het huis van de vader van de man die wordt verdacht van de aanslagen in Noorwegen, Anders Behring Breivik.
Dit meldt het persbureau AP maandag. Het huis van Jens Breivik (76) staat in Cournanel, in het zuiden van Frankrijk. De omgeving van het huis is afgezet door de politie.
De vader is volgens mediaberichten naar Spanje vertrokken. De man, een oud-diplomaat, heeft tegenover Noorse media verklaard dat hij sinds 1995 geen contact meer had met zijn zoon.
Daarom. En je kan ze niet tegenhouden bij de grens.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen, er lopen genoeg rancuneuze gekken rond.
Ik vind het anders wel interessant.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want? Wil je wat spektakel in je vakantie?
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)laar-in-Europa.dhtmlquote:Breivik: 80 martelaren zoals ik staan klaar in Europa
De Britse politie is driftig op zoek naar mogelijke handlangers van de Noor Anders Behring Breivik.
In zijn omvangrijke, 1500 pagina's tellende manifest, dat hij kort voor de uitvoering van zijn gruwelijke terreurdaden op internet plaatste, beweert Breivik dat hij onderdeel is van een groep van tachtig 'solo martelarencellen'.
Deze alleen opererende martelaren zouden verspreid zijn over heel Europa. Net als hijzelf zouden deze martelaren bereid zijn extreem geweld toe te passen.
Per 100 mensen 32 pistolenquote:Wapenbezit in Noorwegen komt relatief vaak voor. Per honderd inwoners heeft het land 32 pistolen. Hoewel er na de aanslagen direct stemmen op gingen voor strengere wapenwetten, zijn er ook andere geluiden te horen. Zo is er kritiek op het feit dat de terrorist ruim een uur zijn gang kon gaan, zonder dat hij werd gestopt door de autoriteiten. Het zo daarom goed zijn als burgers zichzelf vaker zouden bewapenen, aldus de critici.
Kijk dat bedoel ik dus net. Ik maak me meer zorgen om deze gasten dan om moslim extremisten. Deze staan namelijk al binnen de poort zeg maar, en ze vallen minder op in de samenleving.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:56 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)laar-in-Europa.dhtml
Ìnderdaad. Die user hierboven kan wel hard lachen e.d., maar 99 procent van de Europese terreur komt van andere zaken dan moslims af. Vooral nationalisten en extremisten, vanzelfsprekend.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus net. Ik maak me meer zorgen om deze gasten dan moslim extremisten. Deze staan namelijk al binnen de poort zeg maar, en ze vallen minder op in de samenleving.
quote:De Nederlandse vrachtwagenchauffeur Peter van Dinten zag het bloedbad op Utøya voor zijn ogen gebeuren. Hij werd met zijn vrachtwagen tegengehouden door de politie en kon het eiland zien liggen waar Anders Behring Breivik zijn geweren leeg schoot.
Mitrailleurvuur
'Je stapt uit, hoort mitrailleurvuur, ziet mensen in het water springen en bloedend het water weer uit komen. Het was verschrikkelijk,' zegt Van Dinten tegen het AD. Hij bedacht zich geen moment en samen met andere automobilisten haalde hij jongeren uit het water die de overkant levend hadden weten te bereiken.
In shock
'Ik zie nog een meisje met zwart haar uit het water komen. Ze was in tranen en helemaal in shock. Ze is in een auto gaan zitten en later overgedragen aan hulpverleners.'
Van Dinten had kort voor de fatale schietpartij een lading groente en fruit geladen in de Noorse hoofdstad Oslo en was op weg naar Bergen, aan de Noorse westkust. Hij was nog geen half uur onderweg toen agenten hem rond kwart voor zes tegenhielden op de weg recht tegenover het vakantie-eilandje Utøya.
'Eerst baalde ik nog en dacht ik dat er een ongeluk was gebeurd. Ik heb bederfelijke waar bij me, dus heel lang oponthoud kon ik zeker niet gebruiken. Maar toen ik uitstapte hoorde ik meteen harde knallen. Ik wist direct dat dat geen vuurwerk was, maar geweerschoten.'
Paniek
De chauffeur schat dat hij vijfhonderd meter van het eiland was verwijderd en zag hoe kinderen probeerden hun leven te redden. In paniek sprongen ze het water in en zwommen al dan niet met kleren aan naar het vaste land. 'Ik zag kinderen kopje onder gaan en weer boven komen. Ik ben zo dicht mogelijk naar de waterkant gelopen om mensen uit het water te helpen. Dat was het minste wat ik kon doen.'
Da's best veelquote:
Ja en blijkbaar nog niemand in de buurt die een wapen had en koel genoeg was om de schutter te schieten, dus of het helpt om meer wapens in omloop te hebben, zoals voorstanders van wapenbezit altijd zeggen...quote:
Eigenlijk is het een van de nadelen van onze moderne samenleving: 1 persoon kan enorm veel schade aanrichten, zonder dat je daar echt iets aan kan doen...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Die combinatie is idd wel een beetje vreemd.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:04 schreef Kikvors het volgende:
En dan is de politie ongewapend. Ongelofelijk.
Op zich ook al politiek incorrecte opmerking... kijk 's hoe snel je iets fout zegt met een knuffelbril.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus net. Ik maak me meer zorgen om deze gasten dan om moslim extremisten. Deze staan namelijk al binnen de poort zeg maar, en ze vallen minder op in de samenleving.
Ach, dat is niet zozeer iets van nu. Zo zal het altijd wel blijven, zaak is gewoon om je daar niet gek door te laten maken. Je wilt echt niet richting een controlestaat dus je zal maar moeten accepteren dat dergelijke uitwassen nauwelijks te voorkomen zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een van de nadelen van onze moderne samenleving: 1 persoon kan enorm veel schade aanrichten, zonder dat je daar echt iets aan kan doen...
Dat zal alleen maar erger worden naarmate steeds meer geavanceerde techniek beschikbaar is voor de gewone man. Het is wachten op de eerste 'vuile' bom bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een van de nadelen van onze moderne samenleving: 1 persoon kan enorm veel schade aanrichten, zonder dat je daar echt iets aan kan doen...
Het was op een eiland.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:02 schreef alors het volgende:
[..]
Ja en blijkbaar nog niemand in de buurt die een wapen had en koel genoeg was om de schutter te schieten, dus of het helpt om meer wapens in omloop te hebben, zoals voorstanders van wapenbezit altijd zeggen...
Is dat echt iets van nu, een verschijnsel van de moderne samenleving?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grootste nadeel is dat kwaadaardige acties als deze veel meer aandacht trekken dan gewoon goed gedrag, of goede initiatieven. Natuurlijk, logisch, maar wel nadelig.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoezo is dat politiek incorrect?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:05 schreef BertV het volgende:
[..]
Op zich ook al politiek incorrecte opmerking... kijk 's hoe snel je iets fout zegt met een knuffelbril.
Daar hadden we wel eens even aan mee kunnen doen imo.quote:127 Teletekst ma 25 jul
Scandinavië houdt minuut stilte
` In Noorwegen is een minuut stilte
gehouden voor de terreurslachtoffers op
Utoya en het regeringscentrum in Oslo.
Daarbij kwamen 93 mensen om.De minuut
stilte werd ingeleid door premier Jens
Stoltenberg,koning Harald en koningin
Sonja voor de universiteit van Oslo.Zij
zetten als eersten hun handtekening in
het condoleanceregister.
Zweden,Finland,Denemarken en IJsland
toonden zich solidair,en vroegen hun
bevolking ook op het middaguur stilte
in acht te nemen.In die landen hangen
de vlaggen ook halfstok.
Gisteren zijn de slachtoffers herdacht
in de kathedraal van Oslo.
Dan krijgt hij gelukkig geen extra podium.quote:
Het was nog niet zeker hoor. De politie wilde het. Maar dat betekent nog niet dat het gebeurd.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Gisteren belde, ze willen hun nieuwtje terug.
Tsja had ik ookal geoppert, maar werd min of meer uitgelachen. Nja door individuen als Bansheeboy natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:19 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Daar hadden we wel eens even aan mee kunnen doen imo.
Geen regio waar we qua cultuur/gedrag/politiek et cetera meer mee verbonden zijn.
quote:Ik vertelde haar hoeveel ik van haar hield. Ik hoorde angst in haar stem. Ze huilde. Het deed pijn. Ik stuurde ook een sms naar mijn vader dat ik van hem hield. Ik stuurde een sms naar mijn beste vriend. Hij antwoordde niet. We hoorden verschillende schoten.'
Status: In leven
'We kropen tegen mekaar aan. We deden er alles aan om warm te blijven. Er waren zoveel gedachten. Ik was zo bang. Mijn vader belde me. Ik huilde en zei dat ik van hem hield. Hij vertelde me dat hij me met mijn broer zou verwelkomen op het vasteland. We schakelden over op sms'jes uit angst dat de schutter ons zou horen. Ik zette een status update op Facebook en Twitter om zo te laten weten aan mijn vrienden dat ik nog steeds in leven was.'
Kun je nog even antwoord geven welke linkse mensen er staan te juichen bij het doodschieten van die jongeren?quote:Op maandag 25 juli 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het valt mij vooral op hoe gretig links dit aangrijpt om zijn eigen politieke doelen te verwezenlijken. Men is zoooo blij dat zo iets gebeurt is, het lijkt wel alsof ze massaal 'YES EINDELIJK! Nu kunnen we ze aanpakken! Hahaha!' aan het schreeuwen zijn.
Je zou er niet aan denken je sociale omgeving in te lichten op de meest efficiënte en snelle manier?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
![]()
Toch wel het laatste waar ik dan aan zou denken.
Nee. Prioriteit 1 zal toch wel wegkomen zijn, me dunkt.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:27 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Je zou er niet aan denken je sociale omgeving in te lichten op de meest efficiënte en snelle manier?
Die antwoord heeft hij niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je nog even antwoord geven welke linkse mensen er staan te juichen bij het doodschieten van die jongeren?
Als je verstijfd van angst geen uitweg ziet van een eiland, doe je nu eenmaal dat soort dingen. Ik denk dat mensen erg verschillend reageren op zulke extreme situaties. Je kan niet weten wat jij zou doen, omdat je intuïtie en emotie waarschijnlijk de overhand nemen over je ratio.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. Prioriteit 1 zal toch wel wegkomen zijn, me dunkt.
Moet dat wel een mogelijkheid zijn, en als je een (relatief) veilige schuilplaats hebt dan kan blijven zitten waar je zit en wachten op hulp van buitenaf verstandiger zijn dan proberen weg te komen en daardoor als schietschijf te fungeren.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. Prioriteit 1 zal toch wel wegkomen zijn, me dunkt.
Dat ben ik nog relatief weinig tegengekomen hoor. Ik kom vaker reacties tegen van mensen die stellen dat links de schuld aan Wilders geeft.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:30 schreef Caland het volgende:
Het is op z'n minst ironisch te noemen dat ik talloze mensen op dit forum dit drama in de schoenen van Geert Wilders heb zien schuiven de afgelopen dagen.
ik denk dat dit iets meer zegt over Noorwegen dan het aantal wapens per zoveel inwonersquote:Op maandag 25 juli 2011 12:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tsja...
Ook slechts 30 moorden per jaar in heel Noorwegen.
Of dat Wilders en Anders van dezelfde stroming uitmaken ... dat is niet hetzelfde dat Wilders de schuld heeft van deze massamoord.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:32 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat ben ik nog relatief weinig tegengekomen hoor. Ik kom vaker reacties tegen van mensen die stellen dat links de schuld aan Wilders geeft.
Was vrij makkelijk, gezien de ideologische broeder die hij van Anders is.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:30 schreef Caland het volgende:
Het is op z'n minst ironisch te noemen dat ik talloze mensen op dit forum dit drama in de schoenen van Geert Wilders heb zien schuiven de afgelopen dagen.
Ik ook.. De schuld voor de moorden bij Wilders persoonlijk leggen, dat slaat de plank mis. Stellen dat de ideologie van de dader (waarnaar hij zelf aangeeft te handelen) zeer sterke gelijkenissen toont met die van de PVV, dat is een stuk accurater.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:32 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat ben ik nog relatief weinig tegengekomen hoor. Ik kom vaker reacties tegen van mensen die stellen dat links de schuld aan Wilders geeft.
Dat klopt. Maar nu ben ik zelfs sowieso niet van de sociale media, wellicht dat ik het daardoor raar vind dat mensen een 'status-update' op dat moment belangrijk vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet dat wel een mogelijkheid zijn, en als je een (relatief) veilige schuilplaats hebt dan kan blijven zitten waar je zit en wachten op hulp van buitenaf verstandiger zijn dan proberen weg te komen en daardoor als schietschijf te fungeren.
Jij doet nu precies hetzelfde.quote:Maar uiteraard weet jij achter je PC beter dan de slachtoffers wat ze hadden moeten doen.
Goedemorgen!quote:Op maandag 25 juli 2011 12:33 schreef Teutoon het volgende:
Ik las vandaag de Telegraaf en wat heb ik me geïrriteerd aan de foutieve berichtgeving.
De dader zou in dienst hebben gezeten (hij was vrij van dienstplicht omdat zijn moeder toen ziek was)
De dader zou de blogger 'fjordman' zijn (fjordman heeft dit weekend nog gereageerd op het feit dat hij de dader zou zijn)
De dader zou een hekel hebben aan zijn moeder en zus omdat ze een geslachtsziekte hebben opgelopen (hij schrijft in zijn document dat hij veel om zijn zus en moeder geeft en zelf ook seksuele avontuurtjes heeft gehad in Praag)
De dader zou een ruimtepak hebben (dat ruimtepak was gewoon een chemisch beschermende overall waarbij hij gebruik maakte van een gasmaker dat hij droeg tijdens het 'knutselen' met zijn explosieven)
Mijn god, de grootste krant van Nederland en dan nog niet eens de moeite nemen om mensen juist te informeren.
Dat is gewoon waar, dus dat mag best gezegd worden. Zo zijn Stalin en de SP ook enigszins uit dezelfde stroming afkomstig, maar dat zegt niks over de methode waarop de ideeën verwezenlijkt zouden moeten worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:33 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Of dat Wilders en Anders van dezelfde stroming uitmaken ... dat is niet hetzelfde dat Wilders de schuld heeft van deze massamoord.
En zelfs al reacties van mensen die stellen dat "links" de noodzaak, of in ieder geval aanleiding, voor deze aanslagen heeft gecreëerd... Wmb. zijn die gedachten net zo eng als de motieven van de dader zelf.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:32 schreef Kikvors het volgende:
[..]
De quotes dat Wilders de 'trigger' was voor de dader waren anders niet van de lucht hier. Maar meer iets voor het andere topic.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:37 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat is gewoon waar, dus dat mag best gezegd worden. Zo zijn Stalin en de SP ook enigszins uit dezelfde stroming afkomstig, maar dat zegt niks over de methode waarop de ideeën verwezenlijkt zouden moeten worden.
Goeie zaak! Deze kerel moet zeker niet te veel aandacht krijgen... Vindt ie alleen maar fijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:20 schreef Leandra het volgende:
Zojuist op BBC World: Het wordt een besloten zitting.
Oké, dan ga ik daar 's kijken. Volgens mij speelde angst een grote rol en Wilders speelt in op angst. Hij creëert haar niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
De quotes dat Wilders de 'trigger' was voor de dader waren anders niet van de lucht hier. Maar meer iets voor het andere topic.
"hier" valt dat best mee eigenlijk... misschien zie je het meer als wens van de vader der gedachtesquote:Op maandag 25 juli 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
De quotes dat Wilders de 'trigger' was voor de dader waren anders niet van de lucht hier. Maar meer iets voor het andere topic.
O nee hoor, in tegendeel.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
"hier" valt dat best mee eigenlijk... misschien zie je het meer als wens van de vader der gedachtes
Wilders is een blijkbaar nog gematigde de belichaming van een of andere vreemde internetbweging (hetvrijevolk/fiathforfreedom en talloze users op zoveel websites) die constant aan het kankeren zijn op links en moslims en met een voorliefde voor de joods christelijke cultuur. En die nog gevaarlijker zijn gebleken nu dan stormfront figuren. En op elk van die fora zitten een paar zeer extreem figuren die niet tot orde worden geroepen door hun medestanders. Sterker nog ze worden opgehitst.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen leggen de focus graag op negatieve dingen. Er heerst nog altijd de stemming dat het de actie van een individuele gek was. Laten we het daarop houden ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
"hier" valt dat best mee eigenlijk... misschien zie je het meer als wens van de vader der gedachtes
Dit soort quotes bedoel ik dus. Werkelijk om te kotsen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wilders is een blijkbaar nog gematigde de belichaming van een of andere vreemde internetbweging (hetvrijevolk/fiathforfreedom en talloze users op zoveel websites) die constant aan het kankeren zijn op links en moslims en met een voorliefde voor de joods christelijke cultuur. En die nog gevaarlijker zijn gebleken nu dan stormfront figuren. En op elk van die fora zitten een paar zeer extreem figuren die niet tot orde worden geroepen door hun medestanders. Sterker nog ze worden opgehitst.
Ze moeten eens goed naar hun zelf kijken daar, inclusief Wilders.
Dit is het resultaat.
Mja, ik ben er ook niet echt mee eens, maar als het over moslims ging was jij er wel mee eens geweest.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit soort quotes bedoel ik dus. Werkelijk om te kotsen.
Ik zeg niet dat Wilders direct verantwoordelijk is of dit goedkeurt, maar ze mogen zeker hun extreme figuren wat vaker tegengas geven daar. En dan heb ik het weer niet over Wilders maar over de gehele beweging die in heel Europa allemaal filialen kent.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Die diepgewortelde verontwaardiging over van alles komt van internet.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wilders is een blijkbaar nog gematigde de belichaming van een of andere vreemde internetbweging
Wilders noemt de islam een gevaarlijke politieke ideologie. Nu blijkt zijn politieke stroming ook gevaarlijk te zijn. Dat mogen wij toch ook zeggen?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Het journaal op nos en rtl4 deden anders ook goed mee om de feiten zo fout mogelijk aan de kijkers te vertellen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Goedemorgen!
En nu Wakker blijven he.
Nee hoor niet alles.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die diepgewortelde verontwaardiging over van alles komt van internet.
Ja, natuurlijk. Meestal zijn het PVV'ers die dat niet vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:44 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wilders noemt de islam een gevaarlijke politieke ideologie. Nu blijkt zijn politieke stroming ook gevaarlijk te zijn. Dat mogen wij toch ook zeggen?
Hoe weet je dat? Gast, ik stemde bij de vorige verkiezingen zelfs groenlinksquote:Op maandag 25 juli 2011 12:43 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Mja, ik ben er ook niet echt mee eens, maar als het over moslims ging was jij er wel mee eens geweest.
Iedere ideologie is gevaarlijk wanneer die als enige waarheid wordt beschouwd.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:44 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wilders noemt de islam een gevaarlijke politieke ideologie. Nu blijkt zijn politieke stroming ook gevaarlijk te zijn. Dat mogen wij toch ook zeggen?
ik denk dat je beeld wat vertroebeld is, geeft verder niets hoor, is menselijkquote:
Ok sorry, dacht dat je een bekende pvv-user was. Mijn fout.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Gast, ik stemde bij de vorige verkiezingen zelfs groenlinks
Waar het mij om gaat in die hele Wilders discussie, dat omgekeerd de Wilders adeptjes over maar Moslims de schuld van geven, met als - terechte - reactie dat je zo'n groep niet over één kam kan scheren. Maar nu gebeurt andersom exact hetzelfde, nergens is er een nuancering te vinden. Enorm treurig.
Ik heb in deze topicreeks niemand zien posten dat ABB door Wilders getriggerd zou zijn.quote:
Ik zeg nergens dat Wilders of alle PVV"ers hier direct verantwoordelijk voor zijn. Ik ken zelf genoeg PVV stemmers.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Gast, ik stemde bij de vorige verkiezingen zelfs groenlinks
Waar het mij om gaat in die hele Wilders discussie, dat omgekeerd de Wilders adeptjes over maar Moslims de schuld van geven, met als - terechte - reactie dat je zo'n groep niet over één kam kan scheren. Maar nu gebeurt andersom exact hetzelfde, nergens is er een nuancering te vinden. Enorm treurig.
ik ben het niet eens met Wilders, maar omdat er 1 leipo rondloopt ergens in Noorwegen maakt dat niet een gevaarlijke ideologie ineens?... weer zie ik links en rechts dat men zich graag blindstaart op de "tegenstander"quote:Op maandag 25 juli 2011 12:44 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om extremisten die gevaarlijk zijn. Je hebt moslimextremisten die geweld gebruiken en dus ook nationaal-conservatistische stroming.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Iedere ideologie is gevaarlijk wanneer die als enige waarheid wordt beschouwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
Dus volgens jouw redenatie mogen we het Moslim-geloof ook als gevaarlijk wegzetten?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:44 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Eens.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:48 schreef Kikvors het volgende:
Het wordt tijd dat menselijkheid tegenover monsterlijkheid wordt gezet. De actie van Breivik is monsterlijk, daar kan zowel "links" als "rechts" het mee eens zijn, lijkt me.
Links en rechts zijn menselijk, extreem-links en extreem-rechts zijn monsterlijk. We (links en rechts) moeten tegen die monsterlijkheid optreden.
Hé, er zitten ook nog mensen tussen links en rechts in. Niet discrimineren nuquote:Op maandag 25 juli 2011 12:48 schreef Kikvors het volgende:
Links en rechts zijn menselijk, extreem-links en extreem-rechts zijn monsterlijk. We (links en rechts) moeten tegen die monsterlijkheid optreden.
quote:Op maandag 25 juli 2011 12:48 schreef Kikvors het volgende:
Het wordt tijd dat menselijkheid tegenover monsterlijkheid wordt gezet. De actie van Breivik is monsterlijk, daar kan zowel "links" als "rechts" het mee eens zijn, lijkt me.
Dat doet 60% van Nederland toch al volgens Maurice de Hond?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus volgens jouw redenatie mogen we het Moslim-geloof ook als gevaarlijk wegzetten?
In zowat elke stroming zijn extremistische individuen te vinden. Die zijn gevaarlijk, niet de stromingen zelf.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus volgens jouw redenatie mogen we het Moslim-geloof ook als gevaarlijk wegzetten?
Ja, dat is toch precies mijn punt hier.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:50 schreef Kikvors het volgende:
[..]
In zowat elke stroming zijn extremistische individuen te vinden. Die zijn gevaarlijk, niet de stromingen zelf.
Ik vind wel dat het een gevaarlijke ideologie is omdat het haat tegen moslims/islam creëert. Meestal blijft het bij onderbuikgevoelens, maar het kan ook bij verkeerde personen tot geweld lijden. Daarnaast hou ik nog de vijandigheid die moslims voelen buiten beschouwing.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben het niet eens met Wilders, maar omdat er 1 leipo rondloopt ergens in Noorwegen maakt dat niet een gevaarlijke ideologie ineens?... weer zie ik links en rechts dat men zich graag blindstaart op de "tegenstander"
quote:Op maandag 25 juli 2011 12:49 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hé, er zitten ook nog mensen tussen links en rechts in. Niet discrimineren nu
Uiteraard. Maar de aard van de beweging en hoe het omgaat met deze extremen is heel belangrijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:50 schreef Kikvors het volgende:
[..]
In zowat elke stroming zijn extremistische individuen te vinden. Die zijn gevaarlijk, niet de stromingen zelf.
Wilders gebruikt geen enkele nuance tegenover de islam, waarom zou hij nu wel nuance eisen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dit heeft weer een negatieve bijdrage voor het veiligheidsgevoel van moslims.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:50 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik vind wel dat het een gevaarlijke ideologie is omdat het haat tegen moslims/islam creëert. Meestal blijft het bij onderbuikgevoelens, maar het kan ook bij verkeerde personen tot geweld lijden. Daarnaast hou ik nog de vijandigheid die moslims voelen buiten beschouwing.
QFTquote:Op maandag 25 juli 2011 12:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Wilders is een blijkbaar nog gematigde de belichaming van een of andere vreemde internetbweging (hetvrijevolk/fiathforfreedom en talloze users op zoveel websites) die constant aan het kankeren zijn op links en moslims en met een voorliefde voor de joods christelijke cultuur. En die nog gevaarlijker zijn gebleken nu dan stormfront figuren. En op elk van die fora zitten een paar zeer extreem figuren die niet tot orde worden geroepen door hun medestanders. Sterker nog ze worden opgehitst.
Ze moeten eens goed naar hun zelf kijken daar, inclusief Wilders.
Dit is het resultaat.
Daarom zijn die links/rechts discussie ook zo kansloos. Alsof er slechts één waarheid is. Wilders zou dat ook eens moeten inzien trouwens. Hij doet dat ook, hij leent immers niet voor niets zijn program deels van de SP. Nu nog een keer toegeven.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:51 schreef Kikvors het volgende:
[..]Goed punt! Ik sloot mezelf ook uit, aangezien ik er zelf ook tussen hang.
Was dat die gast van RTL4 die het steeds over lijken had? Vond dat zo'n raar verhaal, natuurlijk zijn het lijken, maar iets genuanceerder mag wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:45 schreef Blobje het volgende:
[..]
Het journaal op nos en rtl4 deden anders ook goed mee om de feiten zo fout mogelijk aan de kijkers te vertellen.
Toppunt was Jaap van Deurzen die een reportage maakte in Noorwegen op dezelfde toon als bij de Nijmeegse Vierdaagse. Die man probeert overal een feestje van te maken.
Dat is het probleem. Anders had die gast ook om zich heen kunnen gaan schieten in een moskee ofzo.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben het niet eens met Wilders, maar omdat er 1 leipo rondloopt ergens in Noorwegen maakt dat niet een gevaarlijke ideologie ineens?... weer zie ik links en rechts dat men zich graag blindstaart op de "tegenstander"
Breivik heeft wellicht een fort van ideeën gebouwd om zijn zieke acties te kunnen rechtvaardigen. Deze actie had ook "gerechtvaardigd" kunnen worden vanuit moslim-extremistisch perspectief.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
QFT
die youtube filmpje van hem had gewoon op de PVV site kunnen staan en niemand had ervan opgekeken, precies hetzelfde gekanker op dezelfde mensen (moslims, "links") precies dezelfde angsten die geventileerd worden (het kwijtraken van de eigen identiteit) en dan komt die wilders met zijn "ik verafschuw alles waar die man voor staat"
Lijken tellen is niet zo makkelijk als je denkt.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:54 schreef Caland het volgende:
Hoe kunnen ze trouwens het dodental naar beneden hebben bijgesteld, in Noorwegen kunnen ze niet tellen
Ik vind het ook onbegrijpelijk. Juist bij dit soort gebeurtenissen breng je toch pas iets naar buiten als dat 100% zeker en correct is?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:54 schreef Caland het volgende:
Hoe kunnen ze trouwens het dodental naar beneden hebben bijgesteld, in Noorwegen kunnen ze niet tellen
Klopt ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:55 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Breivik heeft wellicht een fort van ideeën gebouwd om zijn zieke acties te kunnen rechtvaardigen. Deze actie had ook "gerechtvaardigd" kunnen worden vanuit moslim-extremistisch perspectief.
Dat lijkt mij ook wel ja. Uiterst gevoelige informatie.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind het ook onbegrijpelijk. Juist bij dit soort gebeurtenissen breng je toch pas iets naar buiten als dat 100% zeker en correct is?
Welnee, je moet zo snel mogelijk een getal naar buiten brengen. Snelheid is minstens net zo belangrijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind het ook onbegrijpelijk. Juist bij dit soort gebeurtenissen breng je toch pas iets naar buiten als dat 100% zeker en correct is?
Ah, het welbekende brugspringverhaal dus. Ik word daar altijd zo moe van, van die zwart/wit vingerwijs-discussies.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:51 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wilders gebruikt geen enkele nuance tegenover de islam, waarom zou hij nu wel nuance eisen.
zolang ze het niet aan namen hebben gekoppeld zal 1 of 2 doden meer of minder niet veel uitmakenquote:Op maandag 25 juli 2011 12:55 schreef waht het volgende:
[..]
Lijken tellen is niet zo makkelijk als je denkt.
http://www.telegraaf.nl/d(...)ingssimulatie__.htmlquote:[b]Breivik: Modern Warfare 2 goede trainingssimulatie
Waar games vaak door de pers als oorzaak wordt aangehaald voor een geweldige aanval, geeft Anders Behring Breivik in zijn 1500-pagina lange manifest ruiterlijk toe dat Modern Warfare 2 en World of Warcraft hem geholpen hebben in zijn voorbereidingen op de gruwelijk aanslagen in Noorwegen afgelopen vrijdag.
Anders Behring Breivik gebruikte Call of Duty: Modern Warfare 2 als trainingssimulatie voor de aanslagen in Noorwegen.
Als aanvulling op zijn wapentraining, die hij uitoefent op schietbanen of in landen met een soepelere wetgeving, prijst Breivik de Call of Duty-games aan als een manier om de vaardigheden te verscherpen. Breivik: “Simulatie door het spelen van Call of Duty is een goed alternatief, maar je moet proberen te oefenen met echt wapen.”
Hij schrijft verder: “Ik heb zojuist Modern Warfare 2 gekocht. Het is waarschijnlijk de beste militaire simulator op de markt en de populairste game van het jaar. Ik zie het als één van de belangrijkste onderdelen van mijn trainingssimulatie. Vooral de multiplayer is fantastisch. Je kunt min of meer echte operaties oefenen.”
Om bemoeinissen van familie en vrienden te voorkomen, raadt Breivik gelijkgezinden aan om World of Warcraft te gaan spelen. “Vertel ze dat je World of Warcraft of een andere MMO aan het spelen bent en dat je je daarop de komende maanden/jaar wilt richten. "
“Dit ‘nieuwe project’ rechtvaardigt waarom je je afzondert en mensen begrijpen waarom je lange tijd de telefoon niet zult beantwoorden. Vertel ze dat je compleet verslaafd bent aan de game. Je zult je verbazen waarmee je weg kunt komen, terwijl je de game de schuld geeft.”
In het eerste jaar speelde Breivik fanatiek World of Warcraft en tijdens deze speelsessies leerde de Noord-Hollander Jeroen Rink hem kennen. “Ik ben diep geschokt nu ik me realiseer dat het bij Anders om de Oslo-moordenaar gaat,” laat Rink tegenover De Telegraaf weten.
“Wij spraken wel eens over politiek en ik vond hem destijds behoorlijk radicaal. Toen hij hoorde dat ik PVV, dus Geert Wilders, stemde, stuurde hij me een link. Die heb ik pas dit weekeinde geopend en goed bekeken. Verbijsterend, het gaat om ontelbare pagina’s met propaganda, filmpjes en foto’s. Ook van Anders, mét zijn wapens.”
AARGH, de domheid straalt er echt vanaf weer.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)ingssimulatie__.html
Hey, de Telegraaf heeft een interessante insteek genomen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Die Jeroen R. is dus 1 van de duizenden mensen die hij het manifest stuurde!quote:Op maandag 25 juli 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Bedoelen ze trouwens niet 'gewelddadige aanval' ipv 'geweldige aanval'?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:00 schreef waht het volgende:
[..]
Hey, de Telegraaf heeft een interessante insteek genomen.
Denk het wel, maar zo'n fout kun je ze niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Bedoelen ze trouwens niet 'gewelddadige aanval' ipv 'geweldige aanval'?
Met zijn uitspraken beledigt hij heel veel mensen. Hij boekt juist zijn successen met dit soort politiek. Nu kan het ook tegen hem gebruikt worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, het welbekende brugspringverhaal dus. Ik word daar altijd zo moe van, van die zwart/wit vingerwijs-discussies.
Natuurlijk niet. Gaat juist averechts werken.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:03 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Met zijn uitspraken beledigt hij heel veel mensen. Hij boekt juist zijn successen met dit soort politiek. Nu kan het ook tegen hem gebruikt worden.
Misschien wel de enige manier om zijn vieze spelletjes te remmen imo. Zijn 'angstzaaierij' en het verspreiden van complottheorieen over de islam moet gewoon stoppen.
Wat is er zo dom aan?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:00 schreef superworm het volgende:
[..]
AARGH, de domheid straalt er echt vanaf weer.
foutje van mij, edit ipv quotequote:Op maandag 25 juli 2011 13:03 schreef Klaudias het volgende:
waar is die post met het artikel gebleven?
Ik dacht misschien wilde je niet dat die Jeroen Rink met naam en toenaam op fok zou staan.quote:
Jawel, hij probeert steeds aan te geven dat het niet om mensen gaat maar het idee dat ze aanhangen. Dat uitleggen lukt hem alleen nooit zo goed, maar dat is ook weer logisch.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:51 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wilders gebruikt geen enkele nuance tegenover de islam, waarom zou hij nu wel nuance eisen.
Goed besluit, hoe nieuwsgierig ik ook ben. Deze man is gevaarlijk, niet alleen fysiek, maar ook qua ideeën.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
CNN BREAKING:
Journalists will not be allowed into Norway terror suspect's court hearing Monday, a court spokesman says.
geweldig ipv gewelddadig, en verder de hele toon van het artikel... ja hoe leg je zoiets uit. Telegraaf is überhaupt een krant die ik alleen smalend in de snackbar lees.quote:
Niet zozeer een besluit als wel de normale Noorse rechtsgang. Je mag daar als journalist zelfs de in- en uit het gebouw komende verdachte niet filmen of fotograferen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:08 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Goed besluit, hoe nieuwsgierig ik ook ben. Deze man is gevaarlijk, niet alleen fysiek, maar ook qua ideeën.
Ik ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:08 schreef superworm het volgende:
[..]
geweldig ipv gewelddadig, en verder de hele toon van het artikel... ja hoe leg je zoiets uit. Telegraaf is überhaupt een krant die ik alleen smalend in de snackbar lees.
Dat moet naar Amerikaanse maatstaven zo ongeveer dramatisch zijn, bij de BBC wordt het het eens gemeld, het is besloten en dat is kennelijk duidelijk genoeg voor de BBC.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
CNN BREAKING:
Journalists will not be allowed into Norway terror suspect's court hearing Monday, a court spokesman says.
Die zal nog hard aan het nadenken zijn over zijn reactie lijkt me. Ik verwacht dat hij even stil blijft, om er over een paar dagen in een reactie op terug te komen, waarin hij vooral de nadruk legt op het onrecht dat hem en de PVV wordt aangedaan door op deze overeenkomsten te wijzen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat vindt Wilders er eigenlijk zelf van dat de dader/verdachte veel inspiratie vond in zijn ideologie in het algemeen en zijn partij in het bijzonder?²
ja al zal wel iets zijn in de trend van 'de linkse kerk misbruikt deze afschuwelijke gebeurtenis om de PVV in een kwaad daglicht te stellen!!!'quote:Op maandag 25 juli 2011 13:14 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Die zal nog hard aan het nadenken zijn over zijn reactie lijkt me. Ik verwacht dat hij even stil blijft, om er over een paar dagen in een reactie op terug te komen, waarin hij vooral de nadruk legt op het onrecht dat hem en de PVV wordt aangedaan door op deze overeenkomsten te wijzen.
Als hij dat doet, bevestigt hij alleen maar de overeenkomsten. Dus ik ben ook benieuwd, hij zal waarschijnlijk zwijgen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja al zal wel iets zijn in de trend van 'de linkse kerk misbruikt deze afschuwelijke gebeurtenis om de PVV in een kwaad daglicht te stellen!!!'
quote:Op maandag 25 juli 2011 13:16 schreef De_Nuance het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom we naar een pilaar kijken op journaal24
Goedemiddag. Was gisteren al bekend.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:16 schreef Notenkast het volgende:
Goedemiddag,
Las net op teletekst dat Breivik aan z'n advocaat om een uniform had gevraagd. Ben er vrijwel zeker van dat Breivik z'n betoog beschreven in het boek zal brengen. Ben heeeeel benieuwd hoe de rechters hier op zullen reageren.
Hier in de locale snackbar hebben ze inderdaad ook alleen de Telegraaf.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:08 schreef superworm het volgende:
[..]
geweldig ipv gewelddadig, en verder de hele toon van het artikel... ja hoe leg je zoiets uit. Telegraaf is überhaupt een krant die ik alleen smalend in de snackbar lees.
Ik geloof er geen hol van, echt helemaal niets. Hij mocht willen dat hij 80 medegekken kon vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Ah, excuus.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goedemiddag. Was gisteren al bekend.
Je hebt wel betere oorlogssimulaties hoor. Ook gewoon games/simulaties die het leger gebruikt als training.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zijn betoog al gelezen hebben in zijn manifest.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:16 schreef Notenkast het volgende:
Goedemiddag,
Las net op teletekst dat Breivik aan z'n advocaat om een uniform had gevraagd. Ben er vrijwel zeker van dat Breivik z'n betoog beschreven in het boek zal brengen. Ben heeeeel benieuwd hoe de rechters hier op zullen reageren.
Ik vind dat niet ondenkbaar hoor. We weten nu in ieder geval waar we op moeten letten.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik geloof er geen hol van, echt helemaal niets. Hij mocht willen dat hij 80 medegekken kon vinden.
Als het echt waar is, nou dan gaan we een gezellige tijd tegemoet, maar ik geloof het niet.
Waar moeten we op letten dan?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vind dat niet ondenkbaar hoor. We weten nu in ieder geval waar we op moeten letten.
Ik geloof in ieder geval niet dat ze - mochten ze bestaan - net zo 'capabel' en fanatiek zijn om op vergelijkbare wijze in actie te komen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik geloof er geen hol van, echt helemaal niets. Hij mocht willen dat hij 80 medegekken kon vinden.
Als het echt waar is, nou dan gaan we een gezellige tijd tegemoet, maar ik geloof het niet.
Tempeliers die een nieuwe kruistocht willen starten tegen moslims en een handboek ronddragen met 2083 erop.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar moeten we op letten dan?
Gisteren was bekend wat daarover in zijn manifest stond, dat hij het idd ook aan zijn advocaat gevraagd heeft is iets anders.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goedemiddag. Was gisteren al bekend.
Het schijnt dat maar één tot enkele procenten van de mensen daadwerkelijk dit soort dingen kán doen, dus inderdaad geloof ik niet dat ze alle 80 even bloederig te werk zouden kunnen gaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:23 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik geloof in ieder geval niet dat ze - mochten ze bestaan - net zo 'capabel' en fanatiek zijn om op vergelijkbare wijze in actie te komen.
Op mensen in je omgeving die zeggen gameverslaafde te zijn bijvoorbeeld? Of die een bedrijfje beginnen waarmee ze aan kunstmest kunnen komen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar moeten we op letten dan?
Daar moeten we idd op letten ja.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Tempeliers die een nieuwe kruistocht willen starten tegen moslims en een handboek ronddragen met 2083 erop.
Komt niet vaak voor. En wat Taurus heeft gezegd; de dader is vaak dood en vragen blijven op die manier onbeantwoord. Tevens ben ik wel benieuwd wat hij te zeggen heeft.quote:
Ja als - Leverer kjemiske produkter. Hopelijk niet als Tempelier.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:24 schreef aloa het volgende:
In polen is iemand opgepakt i.v.m. de terreur in Noorwegen.
http://www.dagbladet.no/2(...)rrorangrep/17447280/
Niet zo generaliseren graag.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Het moet toch ontzettend pijnlijk zijn voor het Westen dat de vijand gewoon één van hen is.²
Waar halen ze dit vandaan?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)ximaal-31-jaar.dhtml
Ha die gozer gaat dus gewoon nog vrij rond lopen straks.
Je kan gewoon oneindig keer verlengen.quote:Breivik kan maximaal 21 jaar gevangenisstraf krijgen, met mogelijk twee verlengingen van vijf jaar. Dit is als er sprake is van gerede kans op herhaling.
quote:Op maandag 25 juli 2011 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Het moet toch ontzettend pijnlijk zijn voor het Westen dat de vijand gewoon één van hen is.²
Voorheen wees men altijd naar externen. Die tijd lijkt nu dus definitief voorbij.quote:
Want deze man was gematigd?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voorheen wees men altijd naar externen. Die tijd lijkt nu dus definitief voorbij.²
Het tegenovergestelde van extern is matig?quote:
Ik was je al voor met mijn editquote:Op maandag 25 juli 2011 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde van extern is matig?²
Gelul. Vrijwel al het terrorisme is in de hele geschiedenis al 'homegrown' geweest. Die paar moslimaanslagen van de afgelopen decennia veranderen daar niks aan.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voorheen wees men altijd naar externen. Die tijd lijkt nu dus definitief voorbij.²
Precies, ze zullen nu wel wat rustiger aan doen de volgende keer en niet meteen roepen dat het om Moslims gaat. Die reflex is nu gesloopt.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Gelul. Vrijwel al het terrorisme is in de hele geschiedenis al 'homegrown' geweest. Die paar moslimaanslagen van de afgelopen decennia veranderen daar niks aan.
als hij daar recht op heeft valt er maar weinig aan te doenquote:Op maandag 25 juli 2011 13:29 schreef Trade het volgende:
Ik begrijp niet dat ze die kerel aan het woord laten. Geen kans tot praten geven, dat is al een straf voor hem. Ze hebben dat manifest toch al? Vooral niet naar hem luisteren in zo'n rechtzaal
Ja, laten we de kernwaarden van een democratische rechtstaat onderuit halenquote:Op maandag 25 juli 2011 13:29 schreef Trade het volgende:
Ik begrijp niet dat ze die kerel aan het woord laten. Geen kans tot praten geven, dat is al een straf voor hem. Ze hebben dat manifest toch al? Vooral niet naar hem luisteren in zo'n rechtzaal
pagina 832quote:3.20 PCCTS, Knights Templar - Organisational overview
Official name: Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici (PCCTS), (the Poor Fellow-Soldiers of Christ and of the Temple of Solomon)
Nick name: Knights Templar
Type: European Christian military order/tribunal
Role: Defender of Europe, defender of European Christendom, destroyer of Marxism, reconquista
Allegiance: The free indigenous peoples of Europe and the European Catholic, Protestant and Orthodox Curch
Size: N/A, estimate varies from 15-80 Justiciar Knights in Western Europe (2008 estimate), unknown how many civilian members
zolang er tig keer meer dodelijke slachtoffers in europa vallen van mensen die tegen de islam strijden dan mensen die ervoor strijden heeft hij wel degelijk een punt.quote:
Het Westen heeft overal vijanden, ook in ons midden, maar niet minder daarbuiten. Allen verdienen dezelfde minachting en behandeling.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou ik denk dat die bladen die het nu over een norway 911 hebben de volgende keer hetzelfde zullen zeggen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Precies, ze zullen nu wel wat rustiger aan doen de volgende keer en niet meteen roepen dat het om Moslims gaat. Die reflex is nu gesloopt.²
en daar wordt dus volop over gediscussieerd en veel nederlanders zijn ervan overtuigd dat de islam het geweld van de jihadis "veroorzaakt", laat de discussies maar komen dan over de ideologie van deze man, die deze drama heeft "veroorzaakt"alleen ben ik bang dat dat niet zal gebeuren, omdat deze man in overtuigingen te dichtbij heel veel europeanen staat en zonder twijfel heel dichtbij die 1,5 miljoen pvv stemmers, die heel veel van wat deze man zegt onderstrepenquote:Op maandag 25 juli 2011 12:55 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Breivik heeft wellicht een fort van ideeën gebouwd om zijn zieke acties te kunnen rechtvaardigen. Deze actie had ook "gerechtvaardigd" kunnen worden vanuit moslim-extremistisch perspectief.
Dat is BS, het waren in het verleden in het westen ook geen externen: ETA, IRA, RAF en in NL bijv. Rara.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
er zijn altijd vijanden die één zijn van het land, geloof of politieke stromingquote:Op maandag 25 juli 2011 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
De ideologie van GW en consorten is zijn onschuld nu definitief kwijt. Laten we de discussie hierover maar starten inderdaad.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
en daar wordt dus volop over gediscussieerd en veel nederlanders zijn ervan overtuigd dat de islam het geweld van de jihadis "veroorzaakt", laat de discussies maar komen dan over de ideologie van deze man, die deze drama heeft "veroorzaakt"alleen ben ik bang dat dat niet zal gebeuren, omdat deze man in overtuigingen te dichtbij heel veel europeanen staat en zonder twijfel heel dichtbij die 1,5 miljoen pvv stemmers, die heel veel van wat deze man zegt onderstrepen
hoe kan iemand die live op v zegt dat ie 10 tallen miljoenen moslims wil deporteren onschuldig zijn, dat station zijn we sowieso allang voorbijquote:Op maandag 25 juli 2011 13:37 schreef gohan16 het volgende:
[..]
De ideologie van GW en consorten is zijn onschuld nu definitief kwijt. Laten we de discussie hierover maar starten inderdaad.
quote:Op maandag 25 juli 2011 13:36 schreef Slayage het volgende:
is dit al gepost?
het ware gezicht van de pvv, deze gast heeft zonder twijfel op zijn kop gekregen van zijn fuhrer
http://www.joop.nl/politi(...)eert_rouwende_noren/
De islam is dan ook niet onschuldig he. Dat volgt automatisch ook uit jouw conclusie.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:37 schreef gohan16 het volgende:
[..]
De ideologie van GW en consorten is zijn onschuld nu definitief kwijt. Laten we de discussie hierover maar starten inderdaad.
Precies volgens dezelfde ridicule redenaties inderdaad. Dus wat dat betreft ben jij geen haar beter.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:39 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Hoe linkt GW de acties van de Marokkaantjes in Gouda met de koran?
Precies.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:39 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Hoe linkt GW de acties van de Marokkaantjes in Gouda met de koran?
iedere ideologie kan op deze manier geweld veroorzaken.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
en daar wordt dus volop over gediscussieerd en veel nederlanders zijn ervan overtuigd dat de islam het geweld van de jihadis "veroorzaakt", laat de discussies maar komen dan over de ideologie van deze man, die deze drama heeft "veroorzaakt"alleen ben ik bang dat dat niet zal gebeuren, omdat deze man in overtuigingen te dichtbij heel veel europeanen staat en zonder twijfel heel dichtbij die 1,5 miljoen pvv stemmers, die heel veel van wat deze man zegt onderstrepen
Lees zijn manifest zou ik zeggen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:38 schreef MouzurX het volgende:
Ik zie nog steeds niet in hoe jullie zijn ideologie en acties linken.
Maar waarom wil je dat zien? Je kunt dat toch ook gewoon lezen in de krant?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:25 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor. En wat Taurus heeft gezegd; de dader is vaak dood en vragen blijven op die manier onbeantwoord. Tevens ben ik wel benieuwd wat hij te zeggen heeft.
http://www.joop.nl/politi(...)eert_rouwende_noren/quote:Op maandag 25 juli 2011 13:36 schreef Slayage het volgende:
is dit al gepost?
het ware gezicht van de pvv, deze gast heeft zonder twijfel op zijn kop gekregen van zijn fuhrer
Pardon? Er zijn 90 moorden gepleegd. Hoe kun je als goed persoon dit voor politiek gewin gebruiken?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Lekker he die aanslag? Heb je lekker veel ammunitie voor je politieke tegenstanders.
Het topic voor domme figuren als jou:quote:Op maandag 25 juli 2011 13:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Normale discussie is met GW/PVV niet aan te gaan. Dus op deze wijze hoop ik dat er wat tegengas gegeven kan worden.
Het aloude gezegde isquote:Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pardon? Er zijn 90 moorden gepleegd. Hoe kun je als goed persoon dit voor politiek gewin gebruiken?²
quote:Anders Behring Breivik, de dader van de bomaanslag in Oslo en de moordpartij op het eiland Utoya, ging een week voor zijn gruweldaad nog eens goed van bil bij wat hij een 'high quality model escort girl' noemt. Hij had daarvoor 2.000 euro opzij gelegd.
'Het zal me helpen kalm te blijven en het is makkelijker om je dood tegemoet te gaan als je weet dat je biologisch, mentaal en spiritueel in orde bent,' schreef hij in zijn manifest.
In datzelfde manifest veroordeelt Breivik zijn stiefvader, met wie hij sinds 1995 geen contact meer heeft, omdat die in Thailand naar de hoeren ging.
Omdat de linksen de ware schuldigen zijn, snap dat dan.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Grumpey het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij dan maar een eiland met jongeren gaat neerschieten. Waarom stapt hij niet een moskee binnen?
Omdat hij de collaborateurs van het land ziet als de echte vijanden. Tevens is het in zijn optiek 'mooi meegenomen' dat hij direct enkele toekomstige politieke leiders erbij heeft vermoord.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Grumpey het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij dan maar een eiland met jongeren gaat neerschieten. Waarom stapt hij niet een moskee binnen?
Ja, inderdaad. Dat was logischer geweest. Bv. tijdens het vrijdag gebed of de Ramadan (volgende week).quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Grumpey het volgende:
COD een goede simulatie noemen. Dan kan je beter ArmA 2 of Operation Flashpoint gaan doen en allemaal enemy npc's op een eilandje spawnen en ze stuk voor stuk opzoekenquote:
Niet logischer vanuit zijn denkpunt. Hij heeft in principe niks tegen de moslims, maar hij wilt ze niet in europa, maar in het midden oosten. Voor ieder een thuis zeg maar. En hij vindt het de schuld van de marxisten dat zij de moslims binnen laten.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Dat was logischer geweest. Bv. tijdens het vrijdag gebed of de Ramadan (volgende week).²
idd met arma oid zo je misschien zelfs een kopie van het eiland kunnen maken.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
COD een goede simulatie noemen. Dan kan je beter ArmA 2 of Operation Flashpoint gaan doen en allemaal enemy npc's op een eilandje spawnen en ze stuk voor stuk opzoeken
Hij heeft niets tegen moslims. Hij vind alleen dat ze niet in Europa thuishoren. In zijn gedachtengang is die partij de oorzaak van het feit dat ze er rondlopen en kunnen komen, dus de schuldigen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Grumpey het volgende:
een deel van de marxistische elite van de toekomst heeft hij dus met deze actie uitgeschakeldquote:Op maandag 25 juli 2011 13:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat hij de collaborateurs van het land ziet als de echte vijanden. Tevens is het in zijn optiek 'mooi meegenomen' dat hij direct enkele toekomstige politieke leiders erbij heeft vermoord.
In essentie klopt het wel.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hij heeft niets tegen moslims. Hij vind alleen dat ze niet in Europa thuishoren. In zijn gedachtengang is die partij de oorzaak van het feit dat ze er rondlopen en kunnen komen, dus de schuldigen.
Nou ja, "hij heeft niets tegen moslims" is natuurlijk weer het andere uiterste. Ik weet niet of je dat filmpje hebt gezien en het manifest hebt doorgebladerd maar hij heeft wel degelijk wat tegen moslims.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Hij heeft niets tegen moslims. Hij vind alleen dat ze niet in Europa thuishoren. In zijn gedachtengang is die partij de oorzaak van het feit dat ze er rondlopen en kunnen komen, dus de schuldigen.
hij heeft niets tegen moslims net als wilders zeker, nel als die amerikaanse neo nazis die niets tegen negers hebben, alleen dat ze niet in amerika horen en beter terug kunnen gaan naar afrikaquote:Op maandag 25 juli 2011 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Jongeren die lid zijn van de Noorse PvdA en daarom in zijn ogen dus de echte vijand zijn van Noorwegen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Grumpey het volgende:
Naja misschien had hij dan nog meer mensen kunnen vermoorden.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:50 schreef MouzurX het volgende:
[..]
idd met arma oid zo je misschien zelfs een kopie van het eiland kunnen maken.
Ach kom op man, die kerel is helemaal geflipt. Die is echt goed gek, volgens mij voelt ie zich een hele ster nu.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:16 schreef Notenkast het volgende:
Goedemiddag,
maar een extremist als deze kan heel goed respect hebben voor een politieke Islamquote:Op maandag 25 juli 2011 13:55 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nou ja, "hij heeft niets tegen moslims" is natuurlijk weer het andere uiterste. Ik weet niet of je dat filmpje hebt gezien en het manifest hebt doorgebladerd maar hij heeft wel degelijk wat tegen moslims.
Hij vindt alleen iemand anders de schuldige dat de moslims hier überhaupt zijn, dat klopt. Zoals hij zelf zegt: je moet niet dweilen met de kraan open.
En andersom natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:56 schreef Kingstown het volgende:
Wie de islam verantwoordelijk houdt voor terrorisme, ziet Breivik voortaan in de spiegel
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rtaan-in-de-spiegel/
Waarom? Ik schat zo in dat hij haar niks medegedeeld heeft over zijn plannen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hij inderdaad die escort gehuurd heeft en zo ja, wie dit dan was.
Wat zou het uitmaken wie het is? Of ken jij persoonlijk alle escorts in Noorwegen...quote:Op maandag 25 juli 2011 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hij inderdaad die escort gehuurd heeft en zo ja, wie dit dan was.
Volgens het manifest had die 2 dure hoeren besteldquote:Op maandag 25 juli 2011 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Ja, stoor ik me ook mateloos aan. Ze geven Breivik precies wat hij wilde.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat zit de NOS dit enorm te hypen zegWerkelijk om het half uur een journaal met regelmatig non-nieuws en lekker de boel opfokken
gast hoe groot is die plaat voor je hoofd?quote:Op maandag 25 juli 2011 13:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat heeft dit trouwens ermee te maken?Geen ene fuck. Wat is er 'schofferen' aan van rouwende Noren?
Een politieke moordpartij van deze orde is dan ook ongekend.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:04 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ja, stoor ik me ook mateloos aan. Ze geven Breivik precies wat hij wilde.
NOS KNMI links kerk je weetsquote:Op maandag 25 juli 2011 14:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat zit de NOS dit enorm te hypen zegWerkelijk om het half uur een journaal met regelmatig non-nieuws en lekker de boel opfokken
Inderdaad. Dit is toch totaal geen hype manquote:Op maandag 25 juli 2011 14:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een politieke moordpartij van deze orde is dan ook ongekend.
Dat zit er dik in ja. Helemaal met de enorme drang om dit soort dingen te voorkomen, wat praktisch onmogelijk zal zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef superworm het volgende:
Ik denk trouwens, vooruitdenkend op dit 'Europees 9/11', dat deze aanslag politiek misbruikt gaat worden om internetsurveillance, rigoureuzere paspoorteisen en een nog grotere toename van het 'schuldig tot onschuld bewezen'-sfeertje dat al jaren halsoverkop groeit.
Als jij niet met zulke gedachten rondloopt en die uit als deze Noor deed heb je toch niks te vrezen? En is het allemaal zo kut nu?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef superworm het volgende:
Ik denk trouwens, vooruitdenkend op dit 'Europees 9/11', dat deze aanslag politiek misbruikt gaat worden om internetsurveillance, rigoureuzere paspoorteisen en een nog grotere toename van het 'schuldig tot onschuld bewezen'-sfeertje dat al jaren halsoverkop groeit.
Aan de andere kant heeft iedereen het gevoel dat er iets moet gebeuren om dit te voorkomen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja. Helemaal met de enorme drang om dit soort dingen te voorkomen, wat praktisch onmogelijk zal zijn.
Nee, natuurlijk is het niet te voorkomen. Maar malloten die van die rare verhalen op internet gooien zoals Anders dus deed mogen best in de gaten worden gehouden.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja. Helemaal met de enorme drang om dit soort dingen te voorkomen, wat praktisch onmogelijk zal zijn.
Exact, het 'niets te vrezen' argument. Als ze Deep packet inspection gaan uitvoeren op al onze internetactiviteiten, komt elke site die je bezoekt, elke inlog die je hebt, elke account die je registreert, elk item dat je bestelt in de database terecht. Lijkt me zeer onwenselijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als jij niet met zulke gedachten rondloopt en die uit als deze Noor deed heb je toch niks te vrezen? En is het allemaal zo kut nu?
Bull, het heeft geen fuck met elkaar te maken en laat alleen maar jullie gretigheid zien waarmee dit aangegrepen wordt. Zoals gezegd: jullie zijn maar wat blij met de ammunitie.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
gast hoe groot is die plaat voor je hoofd?
er zijn zojuist 90 mensen omgebracht van de "pvda" in noorwegen, deze raadslid die zich kennelijk net als anders ziet als tempelier, dus ten strijde trekt tegen moslims, om het heilige land te beschremen (israel), post in zijn een nieuwsbericht over de "pvda" dat vijandig zou zijn naar israel en dan durft hij even later een tweet te plaatsen dat hij hier verder niet op in wil gaan en zich aansluit bij de uitspraken van wilders, ik zie nu trouwens dat zijn twitter pagina reeds opgedoekt is.....
het is weer zon dubbele bericht dat ze uitzenden naar hun achterban, net als met die vlag toen
Ja, maar dat zal dus altijd ten koste gaan van de eigen privacy waarna we er toch weer achter komen er niets mee gewonnen te hebben in de vorm van preventie.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft iedereen het gevoel dat er iets moet gebeuren om dit te voorkomen.
quote:Zelfs de christendemocratische bondskanselier Angela Merkel verklaarde de multiculturele samenleving als een mislukt experiment. “Dit betekent niet dat conservatieven hun overtuigingen overboord moeten gooien”, meent Douthat, die eveneens van mening is dat de massa-immigratie Europa “meer verdeeld, dan verrijkt” heeft. “Islam en liberale democratie zijn nog geen bewezen kameraden.”
‘Erken dat Breivik een rechts monster is’
Het zou volgens Douthat een verkeerd signaal zijn als we in reactie op deze terreurdaad terugvallen op “comfortabele illusies” over de multiculturele samenleving. “Een politiek systeem dat problemen ontkent, maakt extremisten alleen maar sterker.”
quote:'Arrestatie in Polen om aanslagen Noorwegen'
Een eigenaar van een bedrijf in chemicaliën is in de Zuid-Poolse provincie Dolnoslaskie opgepakt in verband met de aanslagen van afgelopen vrijdag in Noorwegen. Dat meldde het radiostation RMF FM vandaag.
Het bedrijf zou chemicaliën hebben geleverd die gebruikt zijn bij de aanslagen. De eigenaar is inmiddels voorgeleid.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)agen-Noorwegen.dhtml
Dat viel dus wel mee. In zijn manifest is te lezen dat hij ook altijd proxy's en dergelijke gebruiken om zo 'ongrijpbaar' te zijn voor de politie. Tevens is dat manifest heel kort voor zijn vertrek naar Oslo online geslingerd.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is het niet te voorkomen. Maar malloten die van die rare verhalen op internet gooien zoals Anders dus deed mogen best in de gaten worden gehouden.
Ja....zwaar kut als je het vergelijkt met de vrijheden die we 20 jaar geleden nog hadden. Echt niet meer te vergelijken.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als jij niet met zulke gedachten rondloopt en die uit als deze Noor deed heb je toch niks te vrezen? En is het allemaal zo kut nu?
Dat 'jullie' de hele tijd kun je natuurlijk ook gewoon eens achterwege laten.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bull, het heeft geen fuck met elkaar te maken en laat alleen maar jullie gretigheid zien waarmee dit aangegrepen wordt. Zoals gezegd: jullie zijn maar wat blij met de ammunitie.
Keine Ahnung. Dat werd wel beweerd door Breivik zelf, maar dat hij nu al voorgeleid wordt is idd apart te noemen. Je zou toch denken dat hij eerst verhoord zou worden en dat ze daarna alles minitieus uit gaan zoeken.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:12 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Vreemd volgens mij is het toch legaal verkocht?
Stel je niet aan.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja....zwaar kut als je het vergelijkt met de vrijheden die we 20 jaar geleden nog hadden. Echt niet meer te vergelijken.
of zondebokjesquote:Op maandag 25 juli 2011 14:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Keine Ahnung. Dat werd wel beweerd door Breivik zelf, maar dat hij nu al voorgeleid wordt is idd apart te noemen. Je zou toch denken dat hij eerst verhoord zou worden en dat ze daarna alles minitieus uit gaan zoeken.
Mss is men wel erg eager om mededaders te vinden.
Waarom ga je er van uit dat dit wel zal gebeuren? Vindt je dat niet een beetje een voorbarige conclusie?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat viel dus wel mee. In zijn manifest is te lezen dat hij ook altijd proxy's en dergelijke gebruiken om zo 'ongrijpbaar' te zijn voor de politie. Tevens is dat manifest heel kort voor zijn vertrek naar Oslo online geslingerd.
Het is totaal onwenselijk dat we weer een groot deel van onze privacy gaan inleveren imo. Daar waar Nederland al het land is waar het meest grootschalig aan dit recht getornd wordt.
Omdat het verleden het meermaals heeft aangewezen dat uiteindelijk dit soort excessen altijd ten koste gaan van je eigen vrijheid als normale burger. Vergeet niet dat men allang bezig is om op grote schaal toezicht te houden op sociale media en dergelijke, door dit soort uitwassen zal dat alleen maar erger worden.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom ga je er van uit dat dit wel zal gebeuren? Vindt je dat niet een beetje een voorbarige conclusie?
Kun je hier nog even antwoord op geven:quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bull, het heeft geen fuck met elkaar te maken en laat alleen maar jullie gretigheid zien waarmee dit aangegrepen wordt. Zoals gezegd: jullie zijn maar wat blij met de ammunitie.
Heb ik al gegeven, je leest maar eens. Ben je hondje niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je hier nog even antwoord op geven:
[Noorwegen] Bomaanslag en schietpartij Oslo #40
Dit is de derde keer dat ik het je vraag. Als je geen antwoord geeft, dan is dat voor mij duidelijk: Je zit maar wat uit je nek te lullen.
Graag even de link naar je antwoord posten aub. Ik zit niet de hele dag online.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heb ik al gegeven, je leest maar eens. Ben je hondje niet.
Ik begrijp niet wat voor vrijheid ik in heb moeten leveren als normale burger. Ik voel me nog net zo vrij als 10 jaar geleden. Kun jij eens voorbeelden noemen voor jezelf persoonlijk?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat het verleden het meermaals heeft aangewezen dat uiteindelijk dit soort excessen altijd ten koste gaan van je eigen vrijheid als normale burger. Vergeet niet dat men allang bezig is om op grote schaal toezicht te houden op sociale media en dergelijke, door dit soort uitwassen zal dat alleen maar erger worden.
De wereldwijde invloed en de hoeveelheid aan informatie van bedrijven als google e.d. die gegevens door kunnen spelen naar overheden wordt nog wel eens onderschat heb ik het idee.
Ja dag, het staat ergens pas erna. Zoek maar lekker.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Graag even de link naar je antwoord posten aub. Ik zit niet de hele dag online.
Je voelt je nog net zo vrij maar ondertussen is heel veel van wat jij doet en interessant vind bekend. Dat gaat nog wel eens tegen je kunnen gaan werken.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat voor vrijheid ik in heb moeten leveren als normale burger. Ik voel me nog net zo vrij als 10 jaar geleden. Kun jij eens voorbeelden noemen voor jezelf persoonlijk?
En welke informatie wordt doorgespeeld aan overheden, en hoe jij dat weet?
Heb ik gedaan, ik heb op al jouw berichten gezocht. Maar kan nergens zien dat je mijn vraag quote met een antwoord. Ik ga er dus vanuit dat je geen antwoord hebt. Anders kun je dat toch wel even geven?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dag, het staat ergens pas erna. Zoek maar lekker.
Ben benieuwd of en wat we ervan te horen krijgen. Echt iets nieuws zal hij wel niet te melden hebben wat niet in dat manifest van hem staat.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:21 schreef superworm het volgende:
He gifkikkers, nieuws! Hij is gearriveerd in de rechtbank.
Kun je me uitleggen bij wie dit dan wel al is gebeurd?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je voelt je nog net zo vrij maar ondertussen is heel veel van wat jij doet en interessant vind bekend. Dat gaat nog wel eens tegen je kunnen gaan werken.
Ook geen beelden van een menigte voor de rechtbank of zo?quote:
Ook geen beelden van een tsunami, geen beelden van een kernramp, geen beelden van aardbevingen, dat wordt een lang bijschrift zo.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ook geen beelden van een menigte voor de rechtbank of zo?
De burgemeester van Oslo wil dat iig niet: https://twitter.com/#!/Dr_Ulrichsen/status/94659245794000896quote:Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef superworm het volgende:
Ik denk trouwens, vooruitdenkend op dit 'Europees 9/11', dat deze aanslag politiek misbruikt gaat worden om internetsurveillance, rigoureuzere paspoorteisen en een nog grotere toename van het 'schuldig tot onschuld bewezen'-sfeertje dat al jaren halsoverkop groeit, door te drukken.
http://news.softpedia.com(...)kut-User-86018.shtmlquote:Op maandag 25 juli 2011 14:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen bij wie dit dan wel al is gebeurd?
Zo keek ik laatst eens op het GPS-systeem van mijn mobieltje. Bleek dus dat dat systeem van een maand lang had bijgehouden waar ik was en deze info om de 10 mins. had doorgestuurd naar google maps.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat voor vrijheid ik in heb moeten leveren als normale burger. Ik voel me nog net zo vrij als 10 jaar geleden. Kun jij eens voorbeelden noemen voor jezelf persoonlijk?
En welke informatie wordt doorgespeeld aan overheden, en hoe jij dat weet?
Ik sluit me hierbij aan. Enge ontwikkelingen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo keek ik laatst eens op het GPS-systeem van mijn mobieltje. Bleek dus dat dat systeem van een maand lang had bijgehouden waar ik was en deze info om de 10 mins. had doorgestuurd naar google maps.
Verder hebben we in Nederland te maken gehad met het biometrisch-paspoort. Toen ik naar het buitenland moest en mijn paspoort was verlopen werd ik gedwongen om een vingerafdruk af te nemen. Het opslaan van deze gegevens in een centrale databank vind ik sowieso al een enge gedachte. Nederland is het land waar wereldwijd de meeste telefoongesprekken worden afgetapt, in Nederland is daar ook nauwelijks een juridische basis voor nodig. Slechts een verdenking.
Om nog maar niet te spreken over talloze gevoelige informatie die door de jaren heen op straat is komen te liggen door slordigheden van grote bedrijven.
Hehe kut-user.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://news.softpedia.com(...)kut-User-86018.shtml
Dat je Google Latitude aan laat staan is je eigen domme schuld. Je krijgt daar volop meldingen van die je niet zomaar argeloos weg moet drukken.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo keek ik laatst eens op het GPS-systeem van mijn mobieltje. Bleek dus dat dat systeem van een maand lang had bijgehouden waar ik was en deze info om de 10 mins. had doorgestuurd naar google maps.
Verder hebben we in Nederland te maken gehad met het biometrisch-paspoort. Toen ik naar het buitenland moest en mijn paspoort was verlopen werd ik gedwongen om een vingerafdruk af te nemen. Het opslaan van deze gegevens in een centrale databank vind ik sowieso al een enge gedachte. Nederland is het land waar wereldwijd de meeste telefoongesprekken worden afgetapt, in Nederland is daar ook nauwelijks een juridische basis voor nodig. Slechts een verdenking.
Om nog maar niet te spreken over talloze gevoelige informatie die door de jaren heen op straat is komen te liggen door slordigheden van grote bedrijven.
Als je een Android hebt, dan is het je eigen schuld, want dan heb je het zelf aangezet.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:31 schreef Caland het volgende:
[..]
GMTAquote:Op maandag 25 juli 2011 14:35 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat je Google Latitude aan laat staan is je eigen domme schuld. Je krijgt daar volop meldingen van die je niet zomaar argeloos weg moet drukken.
Het privacypunt snap ik helemaal. Dat is beangstigend. Maar je vertelt niet op welke manier je vrijheid beperkt is.
Mijn vrijheidsidee wordt beperkt doordat ik een normale democratische staat langzaam maar zeker zie veranderen naar een totale controlestaat. Dit soort terreurdaden dragen daar per definitie aan bij.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:35 schreef Kikvors het volgende:
Het privacypunt snap ik helemaal. Dat is beangstigend. Maar je vertelt niet op welke manier je vrijheid beperkt is.
Op dezelfde manier kunnen mensen zich bedreigd voelen door moslims. Maar betekent dat dat daarom de moslims het land uit moeten?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn vrijheidsidee wordt beperkt doordat ik een normale democratische staat langzaam maar zeker zie veranderen naar een totale controlestaat. Dit soort terreurdaden dragen daar per definitie aan bij.
Vergeet niet dat vrijheid niet altijd tastbaar is, maar ook grotendeels een gevoel. Door het opslaan van vingerafdrukken en zichtbare talloze camera's bijvoorbeeld kunnen mensen zich al beperkt voelen in hun vrijheid.
Ik wordt in mijn vrijheid beperkt wanneer de websites die ik bezoek worden opgeslagen. Die gegevens kunnen op straat belanden, en dan hoef je helemaal niks illegaals te hebben gedaan om toch imagoschade op te lopen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:40 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Op dezelfde manier kunnen mensen zich bedreigd voelen door moslims. Maar betekent dat dat daarom de moslims het land uit moeten?
Het gevoel moet veranderen.
Ik vind dat eigenlijk niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:40 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Op dezelfde manier kunnen mensen zich bedreigd voelen door moslims. Maar betekent dat dat daarom de moslims het land uit moeten?
Het gevoel moet veranderen.
Ik wel. Het heeft beide te maken met paranoia.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet echt vergelijkbaar.
Gadverdammequote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is in uniform zo te zien.
Lijkt wel zo'n oud Frans uniform.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Even voor de zekerheid: we hebben het over die man met dat oranje-rode vest he?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Hij rijdt gewoonquote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Yep. Ik meen gouden knopen en een hoge hals te zien.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: we hebben het over die man met dat oranje-rode vest he?
Wat voor uniform is dat?
Ow diequote:Op maandag 25 juli 2011 14:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: we hebben het over die man met dat oranje-rode vest he?
Nee, lees mijn reactie op jouw post eensquote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ik wel. Het heeft beide te maken met paranoia.
Clown. Hij heeft te veel films gekeken. Hij doet me denken aan een James Bond-slechterik: lelijk uniform, intelligent, charismatisch, veel geld om gewelddadige plannen uit te voeren en een sterke, maar kromme overtuiging over hoe de wereld beter af zou zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
quote:“Ik ben 14 en hoogbegaafd. Ik bewonder deze man zeer. Net als hem ben ik tegen de massa emigratie van moslim landen naar het westen ! Ze proberen onzewereld overtenemen en ze zijn opzijn minst gezegt '' verschrikkelijk '' tegen vrouwen. Vrouwen zullen geslagen en geneukt worden door mannen met baarden. Ze zullen geen rechten meer hebben en niet naar school mogen of een baan hebben. Nu zult u wel denken '' Nee dat kan nooit dat geloof ik niet '' Maar zo gaat dat bij moslims... IK hoop zeker dat hij de maximum strafkrijgt van 21 jaar en niet meer want hij was ook iemand met een hoog IQ en verstandig die dit dee met een reden. Ook hij bewonderde de PVV. Natuurlijk is het afschuwelijk wat hij ook al zij en hij had er moeite mee om deze '' kinderen/tieners '' de doden maar het was idd noodzakelijk. Hij was slim door blanken de doden die extreem links zijn zoals ik het zeg en die wel graag geneukt willen worden door mannen met baarden en die monsterlijke taal spreken met katten gejank. Want dan zijn er tenminste 86 mensen minder mensen voor de massa immigratie in het westen. Dit was een echte strijder voor het westen. Een knappe getalenteerde man die er niet om heen lult maar eerlijk zegt '' Ja ik heb ze alle 93 vermoord en ik vond het vreselijk om het te doen maar ik kon niet anders voor mijn nabestaande.”
Niet iedereen, tot slot, neemt ons overigens in dank af dat we dergelijke reacties verwijderen, getuige onderstaande mail die bij de redactie binnenkwam:
Wat een waardeloze redactie zijn jullie toch ook he. Polariserende berichten over de PVV en moslims vinden jullie niet erg in het topic over de aanslag in Oslo ofwel? Maar als mensen symphatiek staan tegenover iemand die een aanslag pleegt op het ministerie van OLIE, waar heel veel ellende van is gekomen in de wereld, dan wordt het wel verwijderd? Waardeloze onmensen die jullie zijn, jullie mogen van mij allemaal een langzame pijnlijke dood sterven, en doen jullie dat niet, dan zorg ik daar wel voor zodra de revolutie uitbreekt.
De redactie van Nu.nl, staat genoteerd, stelletje kankerdebielen.
Wacht maar
Hij zal ook wel een witte langharige kat hebben.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:46 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Clown. Hij heeft te veel films gekeken. Hij doet me denken aan een James Bond-slechterik: lelijk uniform, intelligent, charismatisch, veel geld om gewelddadige plannen uit te voeren en een sterke, maar kromme overtuiging over hoe de wereld beter af zou zijn.
Gelukkig zijn de meerderheid van dat soort mensen typische beroepsfalers.quote:
Ha, die gaat een bezoekje van oom Agent krijgen 1 dezer dagen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |