Slechtste aflevering van TopGear USA tot nu toe, allemaal zo nep, zo ehmmm, poging tot grappig zijn maar het niet halen. Ze wilden teveel doen in té korte tijd...quote:Op maandag 25 juli 2011 18:17 schreef Rainesz het volgende:
Is er geen Top Gear USA topic meer? Of was die er nooit?
Zag dat het seizoen in Amerika ook weer begonnen was.
Erg leuke Texas special!
[ afbeelding ]
Welke was leuk?quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Slechtste aflevering van TopGear USA tot nu toe, allemaal zo nep, zo ehmmm, poging tot grappig zijn maar het niet halen. Ze wilden teveel doen in té korte tijd...
En ik heb ze allemaal gezien en er zaten echt leuke bij, hopelijk volgende week weer een leukere aflevering...
Moet 'm zelf missen (visite voor m'n verjaardag) maar dat wordt dan maar herhaling.quote:Jeremy Clarkson and James May embark on a trip to the British seaside in two new electric cars, taking an impromptu and thoroughly informative visit to Lincoln along the way.
Meanwhile, Richard Hammond meets the world's most extraordinary rally team and another celebrity guest hits the track in the Reasonably Priced Car. Plus, the brand new Lamborghini Aventador flexes its muscles on the track.
Het blijft wel Top Gear he, zelfs van een 'proper car review' weten ze nog wat te makenquote:Op zondag 31 juli 2011 13:53 schreef Iemand91 het volgende:
En vanavond alweer de laatste:
[..]
Moet 'm zelf missen (visite voor m'n verjaardag) maar dat wordt dan maar herhaling.
Klinkt trouwens niet als een écht leuke aflevering...
De rest van deze link kan spoiler bevatten:quote:Hello again. So here we are, approaching the final show in this series of Top Gear. Yes, only six shows this time around for various complicated reasons that I wont bore you with now but which can be boiled down to the usual quality not quantity argument. Also, were all very tired.
Nonetheless, the presenters wanted to make this last show a good one which is why they brought their A-game to the Dunsfold office on Wednesday morning. By which I mean James spent several minutes sniffing an iPad, Jeremy delivered an unsolicited lecture on the importance of the castle in chess, and Richard wondered what would happen if you had a Botox injection in your testicles. Business as usual then.
As for the show itself, theres no need to read any more of my drivel because here are two old men off the television to tell you more about it.
quote:Op zondag 31 juli 2011 16:14 schreef k_man het volgende:
Veronica zendt nu ook Top Gear Australia uit, van de week de eerste gezien.
Ik zag em ook ja, was niets bezonders eigenlijk..quote:Op zondag 31 juli 2011 16:14 schreef k_man het volgende:
Veronica zendt nu ook Top Gear Australia uit, van de week de eerste gezien.
vanaf seizoen 3 wordt Top Gear Australia pas leuk. Veronica zendt seizoen 2 uit.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zag em ook ja, was niets bezonders eigenlijk..
Ja, mogen ze van mij ook latenquote:Op zondag 31 juli 2011 16:14 schreef k_man het volgende:
Veronica zendt nu ook Top Gear Australia uit, van de week de eerste gezien.
Pink Floyd, danwel Genesis. Sowieso de jaren 70 progrock.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:40 schreef ß het volgende:
Heeft iemand onthouden wat de favoriete band van Jeremy is? Ik ben wel benieuwd.
Wel mooi ja en ook goed dat ze er tijd aan besteden, maar stiekem had ik wel op wat spectaculairs als einde gehoopt.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:01 schreef Dekatria het volgende:
Mooi item als afsluiter, vond wel dat het wat meer aandacht had mogen hebben.
Jammer dat de Top Gear seizoenen tegenwoordig slechts 6 afleveringen lang zijn
Genesis volgens mij, vandaar dat Hammond er ook altijd op afgeeftquote:Op zondag 31 juli 2011 22:40 schreef ß het volgende:
Heeft iemand onthouden wat de favoriete band van Jeremy is? Ik ben wel benieuwd.
Inderdaad, hadden ze nog wel een grapje mee kunnen uithalenquote:
Niet met dit onderwerp denk ikquote:Op maandag 1 augustus 2011 18:08 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Inderdaad, hadden ze nog wel een grapje mee kunnen uithalen
Zal vast ook de reden zijn dat ze er niet met een "and on that bombshell" eindigdequote:
Goeie jaquote:Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef RPG het volgende:
[..]
Zal vast ook de reden zijn dat ze er niet met een "and on that bombshell" eindigde
In '99 had ie ook al een ongeluk er mee.. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/485692.stmquote:
quote:Nissan calls out Top Gear on electric car sabotage
Top Gear is not a huge fan of electric cars. They dissed the Tesla Roadster pretty badly back in 2008, and Tesla is now suing them for libel. In Top Gear's most recent review, they made fun of the Nissan LEAF for dying on them in the middle of nowhere, but Nissan says they've got proof that Top Gear cheated.
In an episode of Top Gear broadcast just a week ago, Jeremy Clarkson attempted to drive a Nissan LEAF to the seaside (a distance of some 60 miles) as part of a "sensible test." Stop me if you saw this coming, but the car ran out of power halfway there (surprise!), Jeremy was unable to find a charging station, and had to wait overnight for the LEAF to complete a 13 hour charge. Conclusion: "electric cars are not the future."
[meer...]
Top Gear is wel één van de best bekeken TV-programma's ter wereld, dus het afvlakken van de invloed die het kan hebben is nog veel dommer.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mensen die Top Gear geloven/serieus nemen:
Als Clarkson tegenover 60 miljoen mensen jouw product afkraakt dan ben je niet blij.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mensen die Top Gear geloven/serieus nemen:
Dat zeg ik ook niet. En ik geloof ook zeker wel dat het invloed heeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Top Gear is wel één van de best bekeken TV-programma's ter wereld, dus het afvlakken van de invloed die het kan hebben is nog veel dommer.
Da's waar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:15 schreef D. het volgende:
[..]
Als Clarkson tegenover 60 miljoen mensen jouw product afkraakt dan ben je niet blij.
Als het ook nog onterecht is dan geef je helemaal graag een weerwoord lijkt me
Punt van Top Gear is gewoon dat je beperkt ben in je range en dat je bij een x afstand onderweg lang moet laden. Daar hebben ze gewoon gelijk in. En of ze dat nu met 100% capaciteit en 10 mijl of 40% capaciteit en 60 mijl is niet zo relevant voor het punt wat gemaakt wordt.quote:
quote:Nissan LEAFs are equipped with all kinds of fancy electronics, including a monitoring device which records the position of the LEAF along with the state of the battery.
En de reactie van Andy Wilman (De Executive Producer van Top Gear):quote:
Bronquote:I’d like to put a few facts straight regarding a story in today’s Times about our recent road test of two electric cars, the Nissan Leaf and the Peugeot Ion, which was shown on Sunday’s programme. The Times’ headline reads: ‘Clarkson didn’t give our electric cars a sporting chance, says Nissan.’
Further into the story it says that the film was embarrassing for Nissan, because it shows that electric cars cannot be trusted to get you to your destination. The writer, Ben Webster, the media editor, then goes on to suggest that actually ‘it is Top Gear, not the car, that cannot be trusted.’ Mr Webster’s logic for this centres on the fact that when the film started the cars were not fully charged, and were therefore destined to run out at some point along the way, thus giving a false impression of the ability of the vehicles.
In response, I’d like to say:
1) We never, at any point in the film, said that we were testing the range claims of the vehicles, nor did we say that the vehicles wouldn’t achieve their claimed range. We also never said at any time that we were hoping to get to our destination on one charge.
2) We never said what the length of the journey was, where we had started from, nor how long we had been driving at the start of the film. So again, no inference about the range can be gleaned from our film.
3) We were fully aware that Nissan could monitor the state of the battery charge and distance travelled via onboard software. The reporter from The Times seems to suggest this device caught us out, but we knew about it all the time, as Nissan will confirm. We weren’t bothered about it, because we had nothing to hide.
4) The content of our film was driven by the points we were trying to explore. As James stated in the introduction, you can now go to a dealer and buy a ‘proper’ electric car, as in one that claims to be more practical and useful than a tiny, short-range city runabout. That’s what the car company marketing says, and that’s what we focused on in our test: the pros and cons of living with one as an alternative to a petrol car.
So yes, when we set off, we knew we would have to recharge at some point, because that was an experience we wanted to devote part of the film to. Now granted, James and Jeremy’s stopover – which included brass rubbings, adult scrabble and tattoos – was more knockabout than an average motorist would experience, but the consumer points coming out of the film were quite clear:
1) Electric cars are still very expensive.
2) The recharging infrastructure is patchy.
3) The range readout varies enormously, unlike the information given by a petrol gauge.
4) The Leaf is a very good car per se, and there’s nothing wrong with electric motors, but the battery, in our view, remains the Achilles’ heel of the whole package.
In the story in The Times Andy Palmer, Nissan’s Executive Vice President, was quoted as saying that our film was misleading. Well with respect to Mr Palmer, Nissan’s own website for the Leaf devotes a fair amount of space to extolling the virtues of fast charging, but nowhere does it warn potential customers that constant fast charging can severely shorten the life of the battery.
It also says that each Leaf battery should still have 80 percent of its capacity after five years’ use, and that, to a layman, sounds great. But nowhere is it mentioned that quite a few experts in the battery industry believe when a battery is down to 80 percent capacity, it has reached End Of Life (EOL) status. Peugeot, for example, accepts 80 percent capacity as End Of Life.
Now I also know, to be fair to Nissan, that when you go to buy a Leaf they do warn you about the pitfalls of constant fast charging. But the website is the portal to the Leaf world, it’s their electronic shop window. Is it misleading not to have all the facts on display? I’m only asking.
In conclusion, we absolutely refute that we were misleading viewers over the charge/range, and we stand by the consumer points raised in the film.
Andy Wilman is the Executive Producer of Top Gear
Ik had inderdaad niets anders verwachtquote:Op maandag 8 augustus 2011 17:58 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vond het allemaal een beetje te tam, wat mij betreft had er wel wat meer gebashed mogen worden.
Wie moeten dit gaan doen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:08 schreef qu63 het volgende:
http://www.broadcastmagaz(...)versie-top-gear.html
Rob Kamphuesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlandse versie is dan heerlijk positief over de nieuwe KIA, verteld hoeveel kofferruimte er in de nieuwe golf zit...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:08 schreef qu63 het volgende:
http://www.broadcastmagaz(...)versie-top-gear.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |