abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 20:02:45 #126
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_53525206
Ik vind de banaan wel erg goed, maar ik ben nu Loaded en The velvet Underground (dus niet & nico) aan het luisteren en die zijn echt briljant al zeg ik het zelf.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 02:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

HPayne en Tong kenden elkaar van Fok. Gingen naar dezelfde wedstrijd kijken bij het amateurvoetbal. Hoofdklasse. Blijken we een hele helft naast elkaar te hebben gestaan zonder te weten wie we waren. Hij stond tussen 80 vaste suporeters van mijn club vond het al zo vreemd dat ie er stond tussen de vaste kern. Klinkt minder leuk dan dat ik het post.

Ahaha dat had ik ook n keertje. Veel forummen en msnen met een meisje met dezelfde favoriete band . Maarja rustig niet zeggen dat ik naar hun concert in de buurt ging, want voor haar was t toch te ver. Sta ik tijdens dat concert zo te gluren naar een meisje met waanzinnig mooie blonde haren. Volgende dag zegt ze zo van: ik was daar ook! Ik stond daar en daar. Ehhhh.... daar stond ik ook ongeveer (later nog een keer gezien en t was r ook nog)
pi_53534589
Heb New-York en Berlin binnen. Ben benieuwd welke stad me meer zal bevallen.

[ Bericht 11% gewijzigd door HPayne op 28-09-2007 02:25:54 ]
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_53541184
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 01:46 schreef HPayne het volgende:
Heb New-York en Berlin binnen. Ben benieuwd welke stad me meer zal bevallen.
Berlin

Ik weet al wat ik ga opzetten als ik straks thuis ben
Sinds Lou's live-performance (Juni in HMH) ben ik dat album steeds meer gaan waarderen.
pi_56951651
Er is dit weekend een nieuwe bootleg, uit 1967 en daarmee de vroegste, boven komen drijven. Met zelfs een geheel nieuw nummer, getiteld 'I'm not a young man anymore' en een ontzettend gave versie van Sister Ray.
complete tracklist:

gymnasium bootleg

I'm not a young man anymore
guess I'm falling in love (die ik ook nog niet kende maar al wel eerder uitgekomen is)
waiting for the man
run, run, run
sister ray

ja hij is echt de moeite waard en waarschijnlijk gemakkelijk te vinden.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:21:18 #130
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_97676266
Bescheiden kick omhoog :)

Velvet Underground - ik leerde ze kennen doordat The Black Crowes een cover van "Oh! Sweet Nuthin" speelden. "There She Goes Again" kende ik al van REM. Daarna de albums van VU maar gaan proberen. De banaan klinkt lekker rommelig en vies. Nico's zang is apart, maar gelukkig bleef haar aandeel beperkt tot een paar nummers. "Heroin" - geweldig nummer!

Daarna Lou Reed maar eens geprobeerd. Ook hier zitten leuke albums tussen ("Berlin" en "Magic & Loss" behoren tot de beste albums die ik ooit gehoord heb), maar Lou begint steeds meer te praten in plaats van te zingen. Dat stoort me best wel. "New York" is hier een goed voorbeeld van. Simpele akkoordenschema's (bijv. "Dirty Blvd") en neuzelen maar.

Via "Songs For Drella' (nog zo'n magistraal mooie plaat) uitgekomen bij John Cale. Hij bevalt me veel beter dan Lou eigenlijk. Soms wat wazige albums, maar ook een hoop goed spul. Zijn 'split personality' bevalt me wel. De ene kant, een woeste rocker die het podium vernielt bij Rockpalast, de andere kant: een introverte, rustige pianospeler.. Prachtig! Luister bijv. naar "Close Watch" of zijn versie van "Heartbreak Hotel". Z'n laatste studioplaat, Black Acetate uit 2005, is zelfs heel sterk.

Nog meer liefhebbers van Cale?
.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:27:16 #131
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97676657
Nee.. Nu ja, dat is te zeggen: Ik ken The Velvet Underground wel best goed en enkele Lou Reed albums wel maar heb me nooit echt verdiept in John Cale, moet ik toegeven :@ Wat is jouw favoriete plaat van 'm? Liefst een rustigere :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:36:53 #132
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_97677203
Een rustige plaat is bijv. "Fragments of a Rainy Season", een liveplaat. Hier kun je hem beluisteren (en bekijken, want er is ook een DVD van).

"Paris 1919" vind ik ook een prachtig album, met o.a.
Wat recenter:
(prachtig!)

En deze prachtige versie van Venus:
.
pi_107976436
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107977351

quote:
The Velvet Underground Under Review is a 75 minute film reviewing the music and career of one of rock musics most influential collectives, a band which esteemed music journalist Lester Bangs claims started modern music. It features rare musical performances never available before as well as obscure footage, rare interviews and private photographs of and with Lou Reed, Andy Warhol, Sterling Morrison and John Cale. The film also features rarely seen promo films, material from Andy Warhols private film collection, interviews with colleagues, producers, musicians and friends, TV clips, location shots and a host of other features.
pi_107977570
"It's definitely the most influential album of all time. There were only a few people who bought The Velvet Underground & Nico, but those who did, started a legendary rockband themselves. Without it, rock would never become what it is today."
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:18:39 #136
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_108128752
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:27 schreef Arn0 het volgende:
Nee.. Nu ja, dat is te zeggen: Ik ken The Velvet Underground wel best goed en enkele Lou Reed albums wel maar heb me nooit echt verdiept in John Cale, moet ik toegeven :@ Wat is jouw favoriete plaat van 'm? Liefst een rustigere :P
pi_117885838
Ik herinnerde me dankzij Top 5 van de dag #23 weer de eerste keer dat ik The Velvet Underground opzette. Man o man, wat zou ik dat nog graag een keer herbeleven. O+ Iedere keer als ik die dekselse gele banaan op mijn platenspeler leg, ga ik weer terug naar mijn slaapkamer in het ouderlijk huis; het is herfst, de bladeren dwarrelen van de oude eik die voor mijn raam staat en ik hoor voor de eerste keer Sunday Morning. Man, wat een intense ervaring is die eerste luisterbeurt geweest. The Velvet Underground & Nico is één van de weinige platen waar ik nog precies kan terughalen hoe ik me voelde tijdens de eerste luisterbeurt. De kracht van muziek in optima forma!

_O_
pi_117903786
Met dat geweldige Duitse Engels van Nico...

Wot e klon.

En natuurlijk de ultieme SM-kraker Venus In Furs. Wereldplaat inderdaad Max.

Maar was je jong in die tijd of was je jong toen je de plaat ontdekte?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_117904618
Jong toen ik de plaat ontdekte. Al ben ik met mijn 22 lentes nog steeds jong. :P
pi_117905304
Okee, het verhaal kon namelijk ook gelezen worden alsof je 17 was in die tijd, maar dat leek me gezien de releasedatum redelijk sterk. Al kan het wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118803674
pffff waarom kende ik V.U. nog niet, dat is een of ander rarities album ofzo? Ik vind hem in ieder geval briljant ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118803707
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 13:19 schreef Norrage het volgende:
pffff waarom kende ik V.U. nog niet, dat is een of ander rarities album ofzo? Ik vind hem in ieder geval briljant ^O^
welke?
pi_118803836
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 13:20 schreef ThaTim het volgende:

[..]

welke?
deze: http://www.allmusic.com/album/vu-mw0000192204
Staat ook niet onder reguliere albums maar onder compilaties _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 4 november 2012 @ 13:25:58 #144
13973 ranja
image means nothing
pi_118803891
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 13:19 schreef Norrage het volgende:
ja, ze hebben nogh 2 goede 'archief' albums, VU en Another View. Die laatste vind ik nog net wat beter.
pi_118804200
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:25 schreef ranja het volgende:

[..]

ja, ze hebben nogh 2 goede 'archief' albums, VU en Another View. Die laatste vind ik nog net wat beter.
Zal weer eens wat VU gaan luisteren, ik ken eigenlijk alleen VU & Nico en Velvet Underground....
pi_118805430
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 13:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

deze: http://www.allmusic.com/album/vu-mw0000192204
Staat ook niet onder reguliere albums maar onder compilaties _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh ja die is goed :P , Foggy Notion _O_
pi_118806561
Ik werd er opgewezen omdat ik deze hele fijne vertolking hoorde van Tom Barman en Stef Camil:
En dat nummer kende niet, en ik dacht, waar staat dat in godsnaam op :o

quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 14:08 schreef ThaTim het volgende:

[..]

oh ja die is goed :P , Foggy Notion _O_
Heel fijn ja _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door Norrage op 04-11-2012 15:03:22 ]
pi_129935677
Wat is hun beste live album? :)
pi_129936231
toch wel een van mn favoriete bands.

die plaat van john cale en lou reed over andy warhol is ook erg goed trouwens, reed op gitaar, cale op viool.. (songs for drella)
pi_151305818
Ik ben deze band ook weer aan het luisteren. Vind hun derde album op dit moment het best:

Als ik in dit topic lees hoe geweldig jullie dat album met die banaan vinden moet ik hem maar eens opnieuw gaan luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')