Grote kans dat je oven niet helemaal oké is dan. Overigens bak ik normaal formaat cakejes al gauw 25 a 30 minuten en dan zijn ze blond van boven maar wel gaar,16 minuten redt ik alleen met mini-formaat.quote:Op zondag 11 september 2011 17:16 schreef Dr.Cooper het volgende:
Schitterende creaties hierboven, maar bij mij wil een standaard cupcake al niet lukken. Het ruikt heerlijk, de bovenkant is lekker krokant, maar zodra ik ze opensnij zit er precies in het midden een groot gedeelte wat nog een beetje 'nat' is.
In eerste instantie dacht ik dat het aan het recept lag. Ik mixte de ingredienten aan de hand van het recept van cupcakerecepten.nl (misschien te gevorderd voor mij). Dus vervolgens maar een pakje bij de AH gehaald, alleen ik hou precies hetzelfde probleem. Ik heb nu al meerdere pogingen gedaan en ze zijn allemaal hetzelfde.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Op het pak stond 16 minuten in de oven op 180 graden. Mijn oven kent alleen 175 of 200, dus ik heb hem op 175 gezet (vorige keer overigens op 200, maakte geen verschil). Ze staan er nu al bijna 30 minuten in en de bovenkant lijkt heerlijk krokant maar de binnenkant wil maar niet 'garen'. Deze gaan daarom (wederom) de prullenbak in. De korst is nu namelijk veel te hard.
P.S. De oven is ook goed voorverwarmd.
Cake hoort bleek te zijnquote:Op zondag 11 september 2011 19:00 schreef Dr.Cooper het volgende:
Nou voorlopig zitten er al ruim 35 minuten in i.p.v. de 25 minuten uit het recept en ze zijn nog steeds verschrikkelijk bleek. In ieder geval is het nu wel geleidelijk. Het is dus niet zo dat ze van binnen nog niet gaar zijn, terwijl de buitenkant keihard is. De volgende keer probeer ik wel even een andere oven :x.
Diewillikookvoormijnverjaardag!quote:Op zondag 11 september 2011 22:10 schreef Elohel het volgende:
I got you this tank, so now its a boys cake
[ afbeelding ]
Vulling van bokkenpootjes en vlaaivulling, bedekt met marsepein. Hij viel erg goed in de smaak (gelukkig) Er zitten zeker verbeterpuntjes aan, maar voor de tweede keer vind ik niet dat ik mag klagen
quote:Op maandag 12 september 2011 13:51 schreef deadly_kiss het volgende:
^![]()
ik heb dat ook zo erg, ik vind het leuk om in de keuken te rotzooien en experimenteren...
laatst stond ik te frummelen om een roosje te maken van marsepein, mijn vriend rukte het zo uit mn handen...
hij kan alles veel beter, met zn koks ervaring![]()
nu moet ik elke keer als ik complimenten krijg op mijn cupcakes ect. vermelden dat hij de frummels heeft gemaakt
Heb ik ookquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:18 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ga vandaag maar eens wat spullen halen, het blijf kriebelen
Ik zag dat marsepijn in de aanbieding is bij xenos
En daarna door naar de bakwinkeltje in een ander winkelcentrumpje
Best vaag, ik ben aan het lijnen dus kan er zelf niet van genieten
marsepein hoef je toch niet te bakkenquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Heb ik ookbak stukken minder..
![]()
Mag wel binnenkort gaan oefenen want ik mag een bruidstaart maken voor vrienden die gaan trouwen
Ik weet zo niet meer welke spuitmond ik precies heb, maar dat doet er ook niet echt toe, denk ik. Ik gebruik gewoon wegwerpspuitzakken. Daar knip ik een klein stukje vanaf, spuitmond er in, en spuiten maar. Gaat prima.quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:13 schreef RenRen- het volgende:
Iemand ervaring met een 1M spuitmond zonder koppelstukje? Is het een beetje te doen?
Het is dus niet zo dat het er aan alle kanten uit spuit? Ik heb ook wegwerpzakken gekocht, ik ga het wel eerst proberen voordat ik echt cakejes ga maken...quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik weet zo niet meer welke spuitmond ik precies heb, maar dat doet er ook niet echt toe, denk ik. Ik gebruik gewoon wegwerpspuitzakken. Daar knip ik een klein stukje vanaf, spuitmond er in, en spuiten maar. Gaat prima.
Ik krijg trouwens een malwarewaarschuwing bij het openen van dit topic. Verder nog iemand daar last van?
leveren ze een beetje snel? Dus als ik vandaag bestel, morgen in huis?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:22 schreef RenRen- het volgende:
http://www.deleukstetaart(...)0cm-pk24-p-4474.html
Volgens mij heb ik deze gekocht. Ik ga wel testen, anders kan ik altijdnog langs de pipoos
Als er 3 bollen bij het product staan volgens mij wel, ik heb zondag besteld en gister is het op de post gedaan en ik zal het vandaag ontvangen. Of morgen, maar dat ligt aan de postbezorgers hier in de straat.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
leveren ze een beetje snel? Dus als ik vandaag bestel, morgen in huis?
dat zegt ze toch ook niet?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:00 schreef charmed_angel het volgende:
marsepein hoef je toch niet te bakken
Het is voor het uitsteken van vormpjes enzoEn de laag over de taart heen
oooooooooooooooooowquote:Op dinsdag 13 september 2011 11:43 schreef trui het volgende:
[..]
dat zegt ze toch ook niet?ze bakt minder vanwege het aan de lijn doen. zo lees ik 't tenminste.
ik krijg wel lekkere trek van dit topic.
ow dan ga ik wat bestellenquote:Op dinsdag 13 september 2011 11:34 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Als er 3 bollen bij het product staan volgens mij wel, ik heb zondag besteld en gister is het op de post gedaan en ik zal het vandaag ontvangen. Of morgen, maar dat ligt aan de postbezorgers hier in de straat.
Het is binnen en goed verpakt!quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ow dan ga ik wat bestellen
Ongeveer 600gram, afhankelijk van hoe dik je bekleed. Er zijn verschillende tabellen te vinden op internet, waar hoeveelheden en aantal personen etc staan.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef charmed_angel het volgende:
hoe weet je hoeveel fondant/marsepein je nodig hebt voor 1 ronde taart (25 cm en 7,5 cm hoog)
wow zoveelquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:43 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ongeveer 600gram, afhankelijk van hoe dik je bekleed. Er zijn verschillende tabellen te vinden op internet, waar hoeveelheden en aantal personen etc staan.
Als ze net uit de oven zijn, leg je even een snijplank boven op de Cupcakes. Succes!quote:Op woensdag 14 september 2011 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
hoe maken jullie die cupcakes plat aan de bovenkant?
aha thx!quote:Op woensdag 14 september 2011 12:30 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Als ze net uit de oven zijn, leg je even een snijplank boven op de Cupcakes. Succes!
Da's inderdaad ook nog wel een goeie, ik snij meestal gewoon het topje er vanafquote:Op woensdag 14 september 2011 12:30 schreef MarjoBlabla het volgende:
[..]
Als ze net uit de oven zijn, leg je even een snijplank boven op de Cupcakes. Succes!
alleen een beetje te meisjes-achtigquote:
Waar vind ik het recept van die citroencakejes?quote:Op woensdag 14 september 2011 15:58 schreef charmed_angel het volgende:
Ow mams heeft net een citroen cupcake geproefd en die waren heerlijk
Klopt. Alleen deze waren wel heel bleek. En het was van binnen totaal niet kruimelig maar echt nattig en kleverig.quote:
Leuk! En boeiend dat ze een beetje vrouwelijk zijnquote:Op woensdag 14 september 2011 14:00 schreef charmed_angel het volgende:
De eerste 11 cupcakes
[ afbeelding ]
Nu eerst sporten en dan de volgende 12 maken
Ik vind die roze het mooist
Ik hoop dat mijn bestelling vanmiddag binnenkomt, dan kan ik ook versieren met blauw enzo
quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:27 schreef deadly_kiss het volgende:
^ die hebben wij staan... ik heb het alleen zelf nog niet gebruikt maar mijn vriend wel.
het is lekker luchtig en valt niet als een blok op je maag
quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Hihi... ik heb een keer een half uurtje laten rusten, en werkte nog prima. xD
in taartvorm.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:45 schreef RenRen- het volgende:
[..]In taart of op cakejes?
Dat hoorde ik dus al ja, ben benieuwd!
[..]Zou ik niet zo snel doen...
http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:48 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ga eens op zoek naar koolhydraatarme of caloriearme taartjes/cupcakes... Iemand hier al ervaring mee?
leuke sitequote:Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef RenRen- het volgende:
[..]
http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?
Sowieso is de laatste caloriearm.
Ik ben wel tevreden over die site trouwens, mijn derde lading cakejes zit nu in de oven.
Een nacht laten rusten is toch niet zo erg? Dan is het wel meer laten slapen dan laten rusten....quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:01 schreef kuukuh het volgende:
@renren, werkt erg goed die botercrememix! Idd wel echt een uur laten rusten voor je de boter erdoor mengt. Als je meer wilt voorbereiden kun je ook al de boter erdoor mixen en het daarna in de koelkast bewaren.
Vorige week 90 cupcakes gemaakt en 2 aansnijtaarten voor de bruiloft van mijn zusje. Hiervoor had ik 4 porties botercreme gemaakt met de mix. Dus 400 gram mix, 400 gram poedersuiker en 1kilo boter! Hier hadden we precies voldoende aan. Omdat het zoveel was al veel van tevoren gedaan. Alle versiering van marsepein ook voorbereid en onder vershoudfolie bewaard. Ging prima.
Ik zou zeggen voor 50/60 cupcakes...2,5 a 3 porties maken. Maar ligt ook aan de grootte van de toef. Wij hadden niet zo'n grootte toef erop. Sorry voor de crappy foto.
[ afbeelding ]
'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef Katinkat het volgende:
Wat gaaf dit allemaal, ik ga ook een beetje experimenteren, geen taarten, maar simpel cakejes versieren. Domme vraag, maar maken jullie je 'lijm' zelf of kopen jullie zo'n kant en klaar potje. ik wil het w.s een enkele keer doen, en dus niet vreselijk veel tegelijk aanschaffen.
Thx voor de tip!quote:Op woensdag 21 september 2011 08:30 schreef Taartje het volgende:
[..]
'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef Ilse86 het volgende:
Vandaag gaat mijn nichtje trouwen en ze had mij gevraagd de bruidstaart te maken. Samen met de cakejes is het geheel goed voor 60 personen. De taart is gevuld met witte-chocolade-botercreme, aardbeien en aardbeienjam. De cakejes hebben stukjes aardbei erin en een toef van dezelfde botercreme. Ik was nogal nerveus van tevoren (tweede bruidstaart ooit, en ook nog voor familie), maar ik ben er echt super blij mee. Heb nu al zin in vanmiddag als ze hem te zien krijgen en hem aan gaan snijdenWat vinden jullie er van?
De taart:
[ afbeelding ]
Op locatie:
[ afbeelding ]
Een cupcake:
[ afbeelding ]
Niet slecht voor een eerste poging toch?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ook mijn allereerste taart, zelf gebakken, incl de vullingen. Ook gedecoreerd
Poging totDamn wat is dat moeilijk
[ afbeelding ]
nee valt meequote:Op vrijdag 23 september 2011 17:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Niet slecht voor een eerste poging toch?![]()
Prima gelukt lijkt mij! Zwart en rood zijn erg moeilijke kleuren en het is allemaal mooi rood en zwart! En dat hartje was in mijn ogen gewoon een bloedspetterquote:Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ook mijn allereerste taart, zelf gebakken, incl de vullingen. Ook gedecoreerd
Poging totDamn wat is dat moeilijk
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat het icing geweest is. Ik heb een heleboel topics terug het recept al eens gepost. (Ik heb het toen overgetypt uit een boekje dus ik kan het niet zomaar even opnieuw knippen en plakken uit een bestandje)quote:Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef Blamm het volgende:
Kort vraagje.
Ik had voor de laatste verjaardag niet echt zin om zelf een taart te maken, dus heb er eentje besteld. Bij Planet Cake in Rotterdam trouwens (www.cake.nl) en hij was erg mooi en verukkelijk!
[ afbeelding ]
De taart was afgesmeerd met wat ze zelf beschreef als "een soort suikercreme". Het bleef wel zacht, maar "droog" voor aanraking, niet plakkerig oid.
Heeft iemand een idee wat het geweest zou kunnen zijn? Het was erg lekker namelijk en wil het zelf ook wel gaan gebruiken in de toekomst
Als het helpt, de piping en belettering leek van hetzelfde spul gespoten.
De taart was voor mijn stiefdochter waar ik eerder een foto van heb geplaatst toen ze (wel zelfgemaakte) cupcakes trakteerde op school. Ze vierde haar verjaardag samen met mijn broer die uit gemakzucht geen zin had in een eigen feest. Dus tja, dan krijgt hij een zoet roze taart![]()
Afsmeren met botercreme en fondantquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:56 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik ga ook een poging doen om een taart te maken deze week.
Zat te denken aan een laag jam en een laag slagroom.
En dan afsmeren met slagroom of botercreme? En dan een laag fondant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |