abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101822736
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 17:16 schreef Dr.Cooper het volgende:
Schitterende creaties hierboven, maar bij mij wil een standaard cupcake al niet lukken. Het ruikt heerlijk, de bovenkant is lekker krokant, maar zodra ik ze opensnij zit er precies in het midden een groot gedeelte wat nog een beetje 'nat' is.

In eerste instantie dacht ik dat het aan het recept lag. Ik mixte de ingredienten aan de hand van het recept van cupcakerecepten.nl (misschien te gevorderd voor mij). Dus vervolgens maar een pakje bij de AH gehaald, alleen ik hou precies hetzelfde probleem. Ik heb nu al meerdere pogingen gedaan en ze zijn allemaal hetzelfde.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Op het pak stond 16 minuten in de oven op 180 graden. Mijn oven kent alleen 175 of 200, dus ik heb hem op 175 gezet (vorige keer overigens op 200, maakte geen verschil). Ze staan er nu al bijna 30 minuten in en de bovenkant lijkt heerlijk krokant maar de binnenkant wil maar niet 'garen'. Deze gaan daarom (wederom) de prullenbak in. De korst is nu namelijk veel te hard.

P.S. De oven is ook goed voorverwarmd.
Grote kans dat je oven niet helemaal oké is dan. Overigens bak ik normaal formaat cakejes al gauw 25 a 30 minuten en dan zijn ze blond van boven maar wel gaar,16 minuten redt ik alleen met mini-formaat.
  zondag 11 september 2011 @ 17:21:53 #202
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101822790
Als je maar 2 standen hebt, kan ik je adviseren om de cupcakes wat minder vol te vullen, dus maximaal halfvol, en dan op 175 graden.
pi_101822873
En als de bovenkant nog steeds te snel gaart kun je ze altijd afdekken met aluminiumfolie.
pi_101822887
Ok dank je wel. Ik ga het eens proberen met minder volle vormpje. De oven wil ik niet helemaal uitsluiten, maar hij is redelijk nieuw en van een goed merk. Het avondeten is er nog nooit in mislukt. Alleen dit wil echt niet lukken :x.
  zondag 11 september 2011 @ 17:37:30 #205
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_101823339
Ik bak mijn cupcakes meestal op 170 graden (hete lucht) en dan 20 tot 25 minuten, ligt aan het beslag,

Heb je een hete luchtoven? Dan moet je er 20 graden vanaf halen, het blijft toch een beetje proberen.

Je kunt ook proberen zelf beslag te maken, is niet moeilijk, misschien werkt dat beter.
pi_101823684
Voor de volgende poging wil ik het recept uit de TS gebruiken:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Alleen die 150 graden; is dat voor een 'normale' oven of een heteluchtoven? Ik heb overigens een heteluchtoven. Daarnaast neem ik dan de tip mee om de vormpjes voor 1/2 i.pv. 3/4 te vullen.
pi_101824940
Nou ze zitten in de oven in ieder geval. Ik heb het recept overgenomen uit de TS.

Even duimen ^O^.
pi_101826211
Nou voorlopig zitten er al ruim 35 minuten in i.p.v. de 25 minuten uit het recept en ze zijn nog steeds verschrikkelijk bleek. In ieder geval is het nu wel geleidelijk. Het is dus niet zo dat ze van binnen nog niet gaar zijn, terwijl de buitenkant keihard is. De volgende keer probeer ik wel even een andere oven :x.
pi_101832445
Edit: laat maar :P.
pi_101836901
I got you this tank, so now its a boys cake

Vulling van bokkenpootjes en vlaaivulling, bedekt met marsepein. Hij viel erg goed in de smaak (gelukkig) Er zitten zeker verbeterpuntjes aan, maar voor de tweede keer vind ik niet dat ik mag klagen :P
pi_101837221
Cool! en bokkenpootjes *kwijl*
Fake it till you make it...
pi_101846906
O+ die regenboogcups! O+
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_101853733
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 19:00 schreef Dr.Cooper het volgende:
Nou voorlopig zitten er al ruim 35 minuten in i.p.v. de 25 minuten uit het recept en ze zijn nog steeds verschrikkelijk bleek. In ieder geval is het nu wel geleidelijk. Het is dus niet zo dat ze van binnen nog niet gaar zijn, terwijl de buitenkant keihard is. De volgende keer probeer ik wel even een andere oven :x.
Cake hoort bleek te zijn ;)

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 22:10 schreef Elohel het volgende:
I got you this tank, so now its a boys cake
[ afbeelding ]

Vulling van bokkenpootjes en vlaaivulling, bedekt met marsepein. Hij viel erg goed in de smaak (gelukkig) Er zitten zeker verbeterpuntjes aan, maar voor de tweede keer vind ik niet dat ik mag klagen :P
Diewillikookvoormijnverjaardag! O+
pi_101853880
Voor zaterdag ga ik maar cupcakes maken. Ik wil een roosje maken op de cupcakes met boterroom en heb een zak boterroomspul gekocht in de webshop van deleukstetaarten en een nieuw spuitmondje, want met de mondjes die ik nu heb lukt een mooie toef gewoonweg niet...

De witte links achter is er één die ik heb gemaakt. :') Toen zei ik tegen mijn vriend dat hij het maar moest doen.
pi_101855075
^ _O-

ik heb dat ook zo erg, ik vind het leuk om in de keuken te rotzooien en experimenteren...
laatst stond ik te frummelen om een roosje te maken van marsepein, mijn vriend rukte het zo uit mn handen...
hij kan alles veel beter, met zn koks ervaring }:|
nu moet ik elke keer als ik complimenten krijg op mijn cupcakes ect. vermelden dat hij de frummels heeft gemaakt :')
pi_101856314
En heb ik ook nog eens het verkeerde koppelstuk gekocht, kan ik weer bestellen _O- Shiz.
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:51 schreef deadly_kiss het volgende:
^ _O-

ik heb dat ook zo erg, ik vind het leuk om in de keuken te rotzooien en experimenteren...
laatst stond ik te frummelen om een roosje te maken van marsepein, mijn vriend rukte het zo uit mn handen...
hij kan alles veel beter, met zn koks ervaring }:|
nu moet ik elke keer als ik complimenten krijg op mijn cupcakes ect. vermelden dat hij de frummels heeft gemaakt :')
_O-! Ik denk dat ik dat beter zou kunnen dan met die spuitzak, het is net alsof mijn handen 2 standen kennen, te zacht knijpen waardoor er niets gebeurt en zo hard dat ales er uit ziet als poep.
pi_101890323
Ik ga vandaag maar eens wat spullen halen, het blijf kriebelen :)

Ik zag dat marsepijn in de aanbieding is bij xenos :P

En daarna door naar de bakwinkeltje in een ander winkelcentrumpje :9

Best vaag, ik ben aan het lijnen dus kan er zelf niet van genieten :o
pi_101890828
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:18 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ga vandaag maar eens wat spullen halen, het blijf kriebelen :)

Ik zag dat marsepijn in de aanbieding is bij xenos :P

En daarna door naar de bakwinkeltje in een ander winkelcentrumpje :9

Best vaag, ik ben aan het lijnen dus kan er zelf niet van genieten :o
Heb ik ook :Y bak stukken minder.. -O- :D

Mag wel binnenkort gaan oefenen want ik mag een bruidstaart maken voor vrienden die gaan trouwen O+
pi_101891366
Iemand ervaring met een 1M spuitmond zonder koppelstukje? Is het een beetje te doen?
pi_101892345
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Heb ik ook :Y bak stukken minder.. -O- :D

Mag wel binnenkort gaan oefenen want ik mag een bruidstaart maken voor vrienden die gaan trouwen O+
marsepein hoef je toch niet te bakken :@

Het is voor het uitsteken van vormpjes enzo :P En de laag over de taart heen :)
pi_101892476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:13 schreef RenRen- het volgende:
Iemand ervaring met een 1M spuitmond zonder koppelstukje? Is het een beetje te doen?
Ik weet zo niet meer welke spuitmond ik precies heb, maar dat doet er ook niet echt toe, denk ik. Ik gebruik gewoon wegwerpspuitzakken. Daar knip ik een klein stukje vanaf, spuitmond er in, en spuiten maar. Gaat prima.

Ik krijg trouwens een malwarewaarschuwing bij het openen van dit topic. Verder nog iemand daar last van?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_101892599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik weet zo niet meer welke spuitmond ik precies heb, maar dat doet er ook niet echt toe, denk ik. Ik gebruik gewoon wegwerpspuitzakken. Daar knip ik een klein stukje vanaf, spuitmond er in, en spuiten maar. Gaat prima.

Ik krijg trouwens een malwarewaarschuwing bij het openen van dit topic. Verder nog iemand daar last van?
Het is dus niet zo dat het er aan alle kanten uit spuit? Ik heb ook wegwerpzakken gekocht, ik ga het wel eerst proberen voordat ik echt cakejes ga maken...
pi_101892738
Als je zakken stevig genoeg zijn, niet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_101892964
http://www.deleukstetaart(...)0cm-pk24-p-4474.html
Volgens mij heb ik deze gekocht. Ik ga wel testen, anders kan ik altijdnog langs de pipoos
pi_101892996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:22 schreef RenRen- het volgende:
http://www.deleukstetaart(...)0cm-pk24-p-4474.html
Volgens mij heb ik deze gekocht. Ik ga wel testen, anders kan ik altijdnog langs de pipoos
leveren ze een beetje snel? Dus als ik vandaag bestel, morgen in huis? :@
pi_101893286
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

leveren ze een beetje snel? Dus als ik vandaag bestel, morgen in huis? :@
Als er 3 bollen bij het product staan volgens mij wel, ik heb zondag besteld en gister is het op de post gedaan en ik zal het vandaag ontvangen. Of morgen, maar dat ligt aan de postbezorgers hier in de straat.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:43:46 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101893565
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:00 schreef charmed_angel het volgende:
marsepein hoef je toch niet te bakken :@

Het is voor het uitsteken van vormpjes enzo :P En de laag over de taart heen :)
dat zegt ze toch ook niet? :o ze bakt minder vanwege het aan de lijn doen. zo lees ik 't tenminste.

ik krijg wel lekkere trek van dit topic. :)
in de haak.
pi_101893598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:43 schreef trui het volgende:

[..]

dat zegt ze toch ook niet? :o ze bakt minder vanwege het aan de lijn doen. zo lees ik 't tenminste.

ik krijg wel lekkere trek van dit topic. :)
oooooooooooooooooow :D _O-

hihihihii ja ik snap het :')
pi_101893606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:34 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Als er 3 bollen bij het product staan volgens mij wel, ik heb zondag besteld en gister is het op de post gedaan en ik zal het vandaag ontvangen. Of morgen, maar dat ligt aan de postbezorgers hier in de straat.
ow dan ga ik wat bestellen :P
pi_101893703
wat is een beetje een standaard hoogte voor een bakvorm?

Het wordt mijn eerste taart :@
pi_101905502
inspiratie of verveling.. piet mag het weten, maar dit trof ik aan toen ik van mn werk kwam _O-

pi_101906197
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:44 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

ow dan ga ik wat bestellen :P
Het is binnen en goed verpakt! :D
pi_101911088
hoe weet je hoeveel fondant/marsepein je nodig hebt voor 1 ronde taart (25 cm en 7,5 cm hoog)
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:43:30 #234
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_101920110
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:14 schreef charmed_angel het volgende:
hoe weet je hoeveel fondant/marsepein je nodig hebt voor 1 ronde taart (25 cm en 7,5 cm hoog)
Ongeveer 600gram, afhankelijk van hoe dik je bekleed. Er zijn verschillende tabellen te vinden op internet, waar hoeveelheden en aantal personen etc staan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_101933140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:43 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ongeveer 600gram, afhankelijk van hoe dik je bekleed. Er zijn verschillende tabellen te vinden op internet, waar hoeveelheden en aantal personen etc staan.
wow zoveel :o

Ik heb nu 500 gram :P Morgen nog maar even 250 gram erbij halen van elke kleur :@

Ik ga nu cupcakes bakken, het recept uit de OP en 12 cupcakes met citroen O+
pi_101933958
hoe maken jullie die cupcakes plat aan de bovenkant?
pi_101934030
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:28 schreef charmed_angel het volgende:
hoe maken jullie die cupcakes plat aan de bovenkant?
Als ze net uit de oven zijn, leg je even een snijplank boven op de Cupcakes. Succes!
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_101934115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:30 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Als ze net uit de oven zijn, leg je even een snijplank boven op de Cupcakes. Succes!
aha thx!
pi_101934276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:30 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Da's inderdaad ook nog wel een goeie, ik snij meestal gewoon het topje er vanaf :)
pi_101934279
Ik doe het altijd wel met een stuk bakpapier, mijn cakejes plakken altijd aan de snijplank...
pi_101936555
De eerste 11 cupcakes :9

Nu eerst sporten en dan de volgende 12 maken O+
Ik vind die roze het mooist :')

Ik hoop dat mijn bestelling vanmiddag binnenkomt, dan kan ik ook versieren met blauw enzo :P
pi_101938418
Ze zijn leuk c_a O+
pi_101940509
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:57 schreef LovelyLady het volgende:
Ze zijn leuk c_a O+
alleen een beetje te meisjes-achtig _O-
Nou ja voor de vrouwen op het kantoor dan maar :')

ow mams heeft net een citroen cupcake geproefd en die waren heerlijk O+
Nu staat mijn cake in de oven, hoop dat ik het red, moet uiterlijk om kwart over 5 richting Amsterdam :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2011 15:58:11 ]
pi_101945868
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2011 15:58 schreef charmed_angel het volgende:
Ow mams heeft net een citroen cupcake geproefd en die waren heerlijk O+
Waar vind ik het recept van die citroencakejes? O-)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_101958339
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:02 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Cake hoort bleek te zijn ;)

Klopt. Alleen deze waren wel heel bleek. En het was van binnen totaal niet kruimelig maar echt nattig en kleverig.

Van het weekend maar even een herkansing in een andere oven :Y.
pi_101958795
30/40 cakejes maken vrijdagavond.. Shit... En ik ben mijn recept kwijt
pi_101958865
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:00 schreef charmed_angel het volgende:
De eerste 11 cupcakes :9

[ afbeelding ]

Nu eerst sporten en dan de volgende 12 maken O+
Ik vind die roze het mooist :')

Ik hoop dat mijn bestelling vanmiddag binnenkomt, dan kan ik ook versieren met blauw enzo :P
Leuk! En boeiend dat ze een beetje vrouwelijk zijn :+
pi_101973434

Een heel blije stiefdochter met haar traktaties die we samen gemaakt hebben.
Het zijn cupcakes, afgesmeerd met witte chocopasta en groen fondant er op. Daarop vlindertjes van blauw fondant met een beetje tylose er doorheen om ze hard te laten worden. Prachtig hard geworden (was de eerste keer dat ik het gebruikte) maar jammer alleen dat ze vervolgens niet echt lekker waren ;) Algemene tendens was "de vlindertjes smaken naar papier"

Oh en voor de juffen en meesters mini-cupcakes met daarop een klein vlindertje van fondant geplakt, simpel maar grappig
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
  donderdag 15 september 2011 @ 16:44:54 #249
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101980897
Leuke cupcakes charmed_angel en Blamm! En Blamm, je kunt de volgende keer proberen om een beetje citroenaroma door fondant te kneden, dan smaken de vlindertjes misschien lekkerder? Ik vind je vlindertjes met tylose in ieder geval heel 'echt' lijken. :)

Ik heb gisteren voor het eerst zelf koekjesdeeg gemaakt en er koekjes van gebakken. Vanmiddag heb ik er een paar gedecoreerd. De jurkjes met fondant en de rest met icing (en zilveren eetbare pareltjes):

donderdag 15 september 2011 @ 16:46:26 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_101980943
chique koekjes, spuug! hoe heb je de versiering op die jurkjes zo gekregen? heb je daar vormpjes voor die je erop drukt ofzo? ?
in de haak.
  donderdag 15 september 2011 @ 16:53:01 #251
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101981172
Ja trui, dat is een Cookie Cutter Texture Set. Een koekjesuitsteker in de vorm van een jurk, en 3 verschillende plastic texture matjes. Dus je rolt fondant uit, dan nog een keer rollen met zo'n matje erop om er een patroon in te krijgen, dan met de koekjesuitsteker fondant uitsteken. Beetje rode icing op het koekje smeren en fondant erop doen, klaar. :)
pi_101981635
Recept van je koekjesdeeg?
  donderdag 15 september 2011 @ 17:28:18 #253
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101982398
Het koekjesrecept.

Ingrediënten:
350 g bloem
100 g zelfrijzend bakmeel
125 g kristalsuiker
125 g boter, in blokjes
125 g golden syrup of lichte rietsuikerstroop (golden syrup is bij AH te krijgen)
1 groot ei, losgeklopt

Zeef bloem en bakmeel in een grote mengkom en roer de suiker erdoor.
Voeg de boter toe. Wrijf de ingrediënten met de vingertoppen door elkaar tot het mengsel eruitziet als fijn broodkruim.
Maak als alle boter gelijkmatig met de bloem is vermengd, een kuiltje in het midden en voeg de siroop en het ei toe.
Vermeng alles goed tot een deeg en werkt ook de bloem langs de wand van de kom erdoor; stop met kneden als er een deegbal ontstaat.
Leg het deeg op een schoon werkvlak. Verdeel het in twee porties en druk ze uit tot twee platte schijven van hetzelfde formaat. Leg ze afgedekt tot gebruik in de koelkast, of rol ze direct uit.
Leg het deeg op een vel bakpapier.
Gebruik om een deeglap te krijgen die overal even dik is speciale ringen op de deegroller; deze zijn in verschillende dikte bij een speciaalzaak te koop.
Druk het deeg eerst platter met de hand of de deegroller, leg er een tweede vel bakpapier op en rol het deeg met de deegroller gelijkmatig uit.
Het bovenste papier zal af en toe kreukelen, trek het er rustig af, strijk het glad en leg het weer op het deeg.
Rol de deeglap rustig uit tot hij overal 5 mm dik is.
Leg het deeg nog tussen de twee vellen bakpapier in op een bakplaat en zet hem minstens 20-30 minuten in de koelkast voor u er koekjes gaat uitsteken.
Bewerk de rest van het deeg op dezelfde manier.
Verzamel de gekozen uitsteekvormpjes en begin met uitsteken. Til elk koekje op een met bakpapier beklede bakplaat en leg ze niet al te dicht bij elkaar, omdat het deeg iets zal uitlopen. U kunt de restanten deeg opnieuw uitrollen.
Verhit voor u begint de heteluchtoven tot 170 graden Celsius (conventionele oven 190 graden Celsius).
Zet de bakplaat op de middelste richel van de oven en bak ze 14-18 minuten, afhankelijk van de oven.
Haal de bakplaat uit de oven zodra de koekjes gaar zijn en net goudkleurig beginnen te worden, til het bakpapier met koekjes rustig op en leg het geheel op een taartrooster of til elk koekje met een spatel eraf en leg het op een rooster. Doe dit rustig, de nog hete koekjes zijn heel kwetsbaar!
Laat de koekjes helemaal koud worden voor u ze in een trommel legt, ze worden zacht als ze nog warm worden verpakt, besmeer ze ook dan pas met glazuur.
Bewaar de koude koekjes tussen vellen bakpapier in een luchtdicht afsluitbare trommel of plastic doos. U kunt ze zo maximaal een week bewaren.
pi_101982949
Bedankt voor de tip om er een aroma door te doen, ga ik zeker proberen!
Hele mooie koekjes. Ik kan me moeilijk een voorstelling maken bij de smaak van een koekje icm fondant eigenlijk. Die met icing (vooral de hartjes) zijn supermooi geworden. Flink gepriegel zeker?
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
  donderdag 15 september 2011 @ 18:18:24 #255
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_101983966
Dank je Blamm. :) Wel een gepriegel, maar daar hou ik van! Ik heb een tijdje geleden de PME module Royal Icing gevolgd, geweldig leuk om te doen! Maar voor deze koekjes heb ik gewoon de kant en klare Wilton tubes icing gebruikt. Op het moment ben ik trouwens met de module Sugarpaste bezig (Sugarflowers heb ik ook gevolgd, die was het moeilijkst vond ik), en als ik dat heb afgerond krijg ik m'n PME Master Certificaat.
pi_102023027

Iemand hier ervaring mee? Ik hoorde mensen er helemaal lyrisch over zijn, wou het wel proberen.
Er staat dat je het moet laten rusten, voor hoe lang moet je het laten rusten? Voor hoe lang kun je het maximaal laten rusten? Aangezien ik vanavond ga bakken en morgen ga decoreren wil ik zoveel mogelijk al klaar hebben... En voor hoeveel cupcakes is 100 gram van dit spul? Ik moet er 50/60 maken...

[ Bericht 13% gewijzigd door RenRen- op 16-09-2011 17:23:43 ]
pi_102028347
^ die hebben wij staan... ik heb het alleen zelf nog niet gebruikt maar mijn vriend wel.
het is lekker luchtig en valt niet als een blok op je maag :P
  vrijdag 16 september 2011 @ 20:05:40 #258
54772 Silmarwen
pi_102030170
Hihi... ik heb een keer een half uurtje laten rusten, en werkte nog prima. xD
pi_102031779
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:27 schreef deadly_kiss het volgende:
^ die hebben wij staan... ik heb het alleen zelf nog niet gebruikt maar mijn vriend wel.
het is lekker luchtig en valt niet als een blok op je maag :P
:D In taart of op cakejes?
Dat hoorde ik dus al ja, ben benieuwd!
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Hihi... ik heb een keer een half uurtje laten rusten, en werkte nog prima. xD
:D Zou ik niet zo snel doen...
pi_102031971
Ik ga eens op zoek naar koolhydraatarme of caloriearme taartjes/cupcakes... Iemand hier al ervaring mee?
pi_102032022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:45 schreef RenRen- het volgende:

[..]

:D In taart of op cakejes?
Dat hoorde ik dus al ja, ben benieuwd!

[..]

:D Zou ik niet zo snel doen...
in taartvorm.
maar mijn vriend had er chocoladesmaak van gemaakt dus ik weet niet hoe het van zichzelf smaakt.
pi_102032039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:48 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ga eens op zoek naar koolhydraatarme of caloriearme taartjes/cupcakes... Iemand hier al ervaring mee?
http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?
Sowieso is de laatste caloriearm.

Ik ben wel tevreden over die site trouwens, mijn derde lading cakejes zit nu in de oven.
pi_102032340
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef RenRen- het volgende:

[..]

http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?
Sowieso is de laatste caloriearm.

Ik ben wel tevreden over die site trouwens, mijn derde lading cakejes zit nu in de oven.
leuke site :Y Thnx voor de link ^O^
pi_102032615
@renren, werkt erg goed die botercrememix! Idd wel echt een uur laten rusten voor je de boter erdoor mengt. Als je meer wilt voorbereiden kun je ook al de boter erdoor mixen en het daarna in de koelkast bewaren.

Vorige week 90 cupcakes gemaakt en 2 aansnijtaarten voor de bruiloft van mijn zusje. Hiervoor had ik 4 porties botercreme gemaakt met de mix. Dus 400 gram mix, 400 gram poedersuiker en 1kilo boter! Hier hadden we precies voldoende aan. Omdat het zoveel was al veel van tevoren gedaan. Alle versiering van marsepein ook voorbereid en onder vershoudfolie bewaard. Ging prima.

Ik zou zeggen voor 50/60 cupcakes...2,5 a 3 porties maken. Maar ligt ook aan de grootte van de toef. Wij hadden niet zo'n grote toef erop. Sorry voor de crappy foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuukuh op 16-09-2011 23:00:37 (taalfout!) ]
pi_102035085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 21:01 schreef kuukuh het volgende:
@renren, werkt erg goed die botercrememix! Idd wel echt een uur laten rusten voor je de boter erdoor mengt. Als je meer wilt voorbereiden kun je ook al de boter erdoor mixen en het daarna in de koelkast bewaren.

Vorige week 90 cupcakes gemaakt en 2 aansnijtaarten voor de bruiloft van mijn zusje. Hiervoor had ik 4 porties botercreme gemaakt met de mix. Dus 400 gram mix, 400 gram poedersuiker en 1kilo boter! Hier hadden we precies voldoende aan. Omdat het zoveel was al veel van tevoren gedaan. Alle versiering van marsepein ook voorbereid en onder vershoudfolie bewaard. Ging prima.

Ik zou zeggen voor 50/60 cupcakes...2,5 a 3 porties maken. Maar ligt ook aan de grootte van de toef. Wij hadden niet zo'n grootte toef erop. Sorry voor de crappy foto.

[ afbeelding ]
Een nacht laten rusten is toch niet zo erg? Dan is het wel meer laten slapen dan laten rusten....

Is het nog wel spuitbaar als het in de koelkast heeft gestaan> Mijn normale botercreme wordt dan keihard.

Mag weer opnieuw beginnen, hoop cakejes zijn niet goed en ik heb nog maar heeeel weinig bakvormpjes. ;(
pi_102039165
@renren. Al laat je het een paar dagen rusten, je kunt het volgens mij wel een week in de koelkast bewaren als je wilt. Een uur voor gebruik uit de koelkast halen, anders is het inderdaad keihard.

Hier nog een fotootje van de aansnijtaart, voor de oplettende kijker, ja het voorproefje heeft al op fok gestaan :) Toppers had mijn zusje via etsy besteld, ze leken erg goed!

pi_102039829
Zijn die poppetjes eetbaar dan?
pi_102046681
@tegan, nee die zijn van hout en stof.
pi_102198896
Wat gaaf dit allemaal, ik ga ook een beetje experimenteren, geen taarten, maar simpel cakejes versieren. Domme vraag, maar maken jullie je 'lijm' zelf of kopen jullie zo'n kant en klaar potje. ik wil het w.s een enkele keer doen, en dus niet vreselijk veel tegelijk aanschaffen.
pi_102199046
Ik ga volgende week Petit fours maken voor de verjaardag van mijn huisgenoot. Ik heb hier geen ervaring mee, dus hebben jullie tips/trucs?
Hoe pakken jullie het aan en zo?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_102208477
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef Katinkat het volgende:
Wat gaaf dit allemaal, ik ga ook een beetje experimenteren, geen taarten, maar simpel cakejes versieren. Domme vraag, maar maken jullie je 'lijm' zelf of kopen jullie zo'n kant en klaar potje. ik wil het w.s een enkele keer doen, en dus niet vreselijk veel tegelijk aanschaffen.
'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_102209101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:30 schreef Taartje het volgende:

[..]

'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!
Thx voor de tip!

Ik ga donderdag mijn eerste taart maken. Dus ben benieuwd :)

Eigenlijk bakken, ik heb al eens een taart versierd enzo
pi_102209531
Dank je Taartje, zoiets vermoedde ik al, maar opd esites van cupkaces maken hebben ze het over een glue in een potje (klein potje bij jamin al 2,50)
pi_102243946
@MarjoBlabla, wat ben je van plan te doen? Dan kunnen wij wel tips en trucs geven hier :)
pi_102294505
Vandaag gaat mijn nichtje trouwen en ze had mij gevraagd de bruidstaart te maken. Samen met de cakejes is het geheel goed voor 60 personen. De taart is gevuld met witte-chocolade-botercreme, aardbeien en aardbeienjam. De cakejes hebben stukjes aardbei erin en een toef van dezelfde botercreme. Ik was nogal nerveus van tevoren (tweede bruidstaart ooit, en ook nog voor familie), maar ik ben er echt super blij mee. Heb nu al zin in vanmiddag als ze hem te zien krijgen en hem aan gaan snijden :) Wat vinden jullie er van?

De taart:

Op locatie:

Een cupcake:
pi_102294867
Wow wat mooi Ilse _O_
pi_102295770
wauw Ilse, prachtig O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:23:48 #278
159909 -Peach
Prunus persica
pi_102296387
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef Ilse86 het volgende:
Vandaag gaat mijn nichtje trouwen en ze had mij gevraagd de bruidstaart te maken. Samen met de cakejes is het geheel goed voor 60 personen. De taart is gevuld met witte-chocolade-botercreme, aardbeien en aardbeienjam. De cakejes hebben stukjes aardbei erin en een toef van dezelfde botercreme. Ik was nogal nerveus van tevoren (tweede bruidstaart ooit, en ook nog voor familie), maar ik ben er echt super blij mee. Heb nu al zin in vanmiddag als ze hem te zien krijgen en hem aan gaan snijden :) Wat vinden jullie er van?

De taart:
[ afbeelding ]

Op locatie:
[ afbeelding ]

Een cupcake:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:32:22 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102296652
geweldig, ilse!
in de haak.
pi_102296708
Mooooooi Ilse!! O+
pi_102299276
Prachtig Ilse, werkelijk een plaatje!
pi_102300849
Wow, wat staan hier allemaal mooie dingen. Ik ben al een tijdje bezig met wat kleine dingen maken (cupcakes, macarons, koekjes) en ik heb vanmiddag een lading cupcakes gemaakt.

Dit zijn mijn macarons van een paar weken geleden.

Ze zijn absoluut nog niet mooi (beetje bruin uitgeslagen in de oven, gekrakt) maar ze waren superlekker. Ik heb daarna nog wel een keer macarons gemaakt en toen waren ze al minder bruin en niet gekrakt. De truc: voordat ze oven in gaan moeten ze drie kwartier rusten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ooi86 op 23-09-2011 15:58:07 ]
pi_102303571
Ook mijn allereerste taart, zelf gebakken, incl de vullingen. Ook gedecoreerd :')
Poging tot _O- Damn wat is dat moeilijk :D

pi_102303722
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ook mijn allereerste taart, zelf gebakken, incl de vullingen. Ook gedecoreerd :')

[ afbeelding ]
Niet slecht voor een eerste poging toch? _O_ :D
pi_102303784
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:15 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Niet slecht voor een eerste poging toch? _O_ :D
nee valt mee _O- Maar het ging scheuren en dacht :'( Dus vandaar dat hartje op die stoere taart _O-
pi_102304181
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef charmed_angel het volgende:

[ afbeelding ]
Prima gelukt lijkt mij! Zwart en rood zijn erg moeilijke kleuren en het is allemaal mooi rood en zwart! En dat hartje was in mijn ogen gewoon een bloedspetter :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 17:32:03 #287
54772 Silmarwen
pi_102304250
Zwarte fondant is enorm moeilijk hoor, dus kudo's! Ziet er goed uit.

En Ilse... Wat mooi!

De cupcakes van Ooi ook trouwens!
pi_102316372
Wat een mooie creaties weer! Gave taart en cupcakes Ilse! Wat voor botercreme heb je gebruikt? Het blijft mooi in een toef staan!

Ooi, schattig die strikjes! Die macarons zien er heerlijk uit, heb je het recept voor me? Lijkt me leuk om een keer te proberen.

Stoere taart CA! Goed resultaat voor een eerste taart, de fondant zit er strak op!
pi_102329506
Bedankt allemaal :) Het bruidspaar was er gelukkig ook erg blij mee! Kuukuh, de botercreme maak ik altijd door boter en poedersuiker in de verhouding 2:1 te mixen met een goede lepel witte chocopasta erdoor. Bij mij heeft ie eigenlijk altijd de consistentie van zeer stevige slagroom (mits op kamertemperatuur), dus de toef blijft dan inderdaad goed staan :)
pi_102342707
Supertaart Ilse!
  zondag 25 september 2011 @ 10:45:51 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102354146
Mooi, Ilse! ^O^
En Ooi86 ook leuk gedaan met die strikjes! En ik had op Masterchef Australia gezien hoe moeilijk het is om macarons te maken, de jouwe zien er supergoedgelukt uit. :Y
Wat een lekker enge taart charmed_angel! :D
  zondag 25 september 2011 @ 19:24:55 #292
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_102370128
Ik ga over 4 weken 50-60 cupcakes maken met een rood-met-witte-stippen bovenkant. Cupcakes bakken heb ik al heel vaak gedaan, een mooie topping nog nooit... Daarom volgend weekend proefbakken, heb net spullen besteld: Funcakes fondant glazuur, rode kleurstof en een tube kant en klare witte icing. Ik dacht rode glazuur te maken, de bovenkantjes 2x te glazuren en glad af te smeren en daarna met de icing toefjes te spuiten.
Iemand nog tips? :P
Geluk is een richting, geen punt
  zondag 25 september 2011 @ 19:34:40 #293
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_102370561
Enige tip die ik je kan geven: echt rood is een moeilijk te maken kleur. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid rode fondant kopen, want er is een risico dat het geen rood maar rozig wordt.
  zondag 25 september 2011 @ 20:12:25 #294
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_102372217
Ok, thnx! Ik had al gelezen dat het een moeilijke kleur is die soms ook vies smaakt als je erg veel kleurstof gebruikt. Ik heb iig smaakloze kleurstof besteld en zal volgende week bij de proefdraai zien of het goed rood wordt...
De cupcakes ga ik de dag vantevoren bakken, maar kan ik het dan ook al glazuren (en hoe dan bewaren?) of kan ik dat het beste zo kort mogelijk van tevoren doen?
Geluk is een richting, geen punt
pi_102410449
Kort vraagje.

Ik had voor de laatste verjaardag niet echt zin om zelf een taart te maken, dus heb er eentje besteld. Bij Planet Cake in Rotterdam trouwens (www.cake.nl) en hij was erg mooi en verukkelijk!

De taart was afgesmeerd met wat ze zelf beschreef als "een soort suikercreme". Het bleef wel zacht, maar "droog" voor aanraking, niet plakkerig oid.
Heeft iemand een idee wat het geweest zou kunnen zijn? Het was erg lekker namelijk en wil het zelf ook wel gaan gebruiken in de toekomst ;)
Als het helpt, de piping en belettering leek van hetzelfde spul gespoten.

De taart was voor mijn stiefdochter waar ik eerder een foto van heb geplaatst toen ze (wel zelfgemaakte) cupcakes trakteerde op school. Ze vierde haar verjaardag samen met mijn broer die uit gemakzucht geen zin had in een eigen feest. Dus tja, dan krijgt hij een zoet roze taart _O- })
pi_102418522
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef Blamm het volgende:
Kort vraagje.

Ik had voor de laatste verjaardag niet echt zin om zelf een taart te maken, dus heb er eentje besteld. Bij Planet Cake in Rotterdam trouwens (www.cake.nl) en hij was erg mooi en verukkelijk!

[ afbeelding ]

De taart was afgesmeerd met wat ze zelf beschreef als "een soort suikercreme". Het bleef wel zacht, maar "droog" voor aanraking, niet plakkerig oid.
Heeft iemand een idee wat het geweest zou kunnen zijn? Het was erg lekker namelijk en wil het zelf ook wel gaan gebruiken in de toekomst ;)
Als het helpt, de piping en belettering leek van hetzelfde spul gespoten.

De taart was voor mijn stiefdochter waar ik eerder een foto van heb geplaatst toen ze (wel zelfgemaakte) cupcakes trakteerde op school. Ze vierde haar verjaardag samen met mijn broer die uit gemakzucht geen zin had in een eigen feest. Dus tja, dan krijgt hij een zoet roze taart _O- })
Ik vermoed dat het icing geweest is. Ik heb een heleboel topics terug het recept al eens gepost. (Ik heb het toen overgetypt uit een boekje dus ik kan het niet zomaar even opnieuw knippen en plakken uit een bestandje)

[ Bericht 10% gewijzigd door Nanook24 op 26-09-2011 22:15:31 (reactie getypt in de quote) ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_102421518
Ik denk dat het Amerikaanse botercreme was. Dat is hetzelfde idee als onze botercreme (1:1 boter en poedersuiker), maar die krijgt inderdaad een soort droog laagje, waardoor je hem blijkbaar ook makkelijker glad krijgt. Google anders eens op recepten voor buttercream.
pi_102423559
Botercrème. O+
pi_102433923
Ok, ik ga ook een poging doen om een taart te maken deze week :9 .

Zat te denken aan een laag jam en een laag slagroom.

En dan afsmeren met slagroom of botercreme? En dan een laag fondant?
pi_102434646
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:56 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik ga ook een poging doen om een taart te maken deze week :9 .

Zat te denken aan een laag jam en een laag slagroom.

En dan afsmeren met slagroom of botercreme? En dan een laag fondant?
Afsmeren met botercreme en fondant :Y zou je kunnen doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')