quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:27 schreef deadly_kiss het volgende:
^ die hebben wij staan... ik heb het alleen zelf nog niet gebruikt maar mijn vriend wel.
het is lekker luchtig en valt niet als een blok op je maag
quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:05 schreef Silmarwen het volgende:
Hihi... ik heb een keer een half uurtje laten rusten, en werkte nog prima. xD
in taartvorm.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:45 schreef RenRen- het volgende:
[..]In taart of op cakejes?
Dat hoorde ik dus al ja, ben benieuwd!
[..]Zou ik niet zo snel doen...
http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:48 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ga eens op zoek naar koolhydraatarme of caloriearme taartjes/cupcakes... Iemand hier al ervaring mee?
leuke sitequote:Op vrijdag 16 september 2011 20:50 schreef RenRen- het volgende:
[..]
http://www.cupcakerecepten.nl/categorie/cupcake-recepten/dieet ?
Sowieso is de laatste caloriearm.
Ik ben wel tevreden over die site trouwens, mijn derde lading cakejes zit nu in de oven.
Een nacht laten rusten is toch niet zo erg? Dan is het wel meer laten slapen dan laten rusten....quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:01 schreef kuukuh het volgende:
@renren, werkt erg goed die botercrememix! Idd wel echt een uur laten rusten voor je de boter erdoor mengt. Als je meer wilt voorbereiden kun je ook al de boter erdoor mixen en het daarna in de koelkast bewaren.
Vorige week 90 cupcakes gemaakt en 2 aansnijtaarten voor de bruiloft van mijn zusje. Hiervoor had ik 4 porties botercreme gemaakt met de mix. Dus 400 gram mix, 400 gram poedersuiker en 1kilo boter! Hier hadden we precies voldoende aan. Omdat het zoveel was al veel van tevoren gedaan. Alle versiering van marsepein ook voorbereid en onder vershoudfolie bewaard. Ging prima.
Ik zou zeggen voor 50/60 cupcakes...2,5 a 3 porties maken. Maar ligt ook aan de grootte van de toef. Wij hadden niet zo'n grootte toef erop. Sorry voor de crappy foto.
[ afbeelding ]
'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:01 schreef Katinkat het volgende:
Wat gaaf dit allemaal, ik ga ook een beetje experimenteren, geen taarten, maar simpel cakejes versieren. Domme vraag, maar maken jullie je 'lijm' zelf of kopen jullie zo'n kant en klaar potje. ik wil het w.s een enkele keer doen, en dus niet vreselijk veel tegelijk aanschaffen.
Thx voor de tip!quote:Op woensdag 21 september 2011 08:30 schreef Taartje het volgende:
[..]
'Lijm' maak ik gewoon zelf, van water met een beetje poedersuiker. Kost bijna niets, werkt prima!
quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:20 schreef Ilse86 het volgende:
Vandaag gaat mijn nichtje trouwen en ze had mij gevraagd de bruidstaart te maken. Samen met de cakejes is het geheel goed voor 60 personen. De taart is gevuld met witte-chocolade-botercreme, aardbeien en aardbeienjam. De cakejes hebben stukjes aardbei erin en een toef van dezelfde botercreme. Ik was nogal nerveus van tevoren (tweede bruidstaart ooit, en ook nog voor familie), maar ik ben er echt super blij mee. Heb nu al zin in vanmiddag als ze hem te zien krijgen en hem aan gaan snijdenWat vinden jullie er van?
De taart:
[ afbeelding ]
Op locatie:
[ afbeelding ]
Een cupcake:
[ afbeelding ]
Niet slecht voor een eerste poging toch?quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ook mijn allereerste taart, zelf gebakken, incl de vullingen. Ook gedecoreerd
Poging totDamn wat is dat moeilijk
[ afbeelding ]
nee valt meequote:Op vrijdag 23 september 2011 17:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Niet slecht voor een eerste poging toch?![]()
Prima gelukt lijkt mij! Zwart en rood zijn erg moeilijke kleuren en het is allemaal mooi rood en zwart! En dat hartje was in mijn ogen gewoon een bloedspetterquote:Op vrijdag 23 september 2011 17:11 schreef charmed_angel het volgende:
Ook mijn allereerste taart, zelf gebakken, incl de vullingen. Ook gedecoreerd
Poging totDamn wat is dat moeilijk
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat het icing geweest is. Ik heb een heleboel topics terug het recept al eens gepost. (Ik heb het toen overgetypt uit een boekje dus ik kan het niet zomaar even opnieuw knippen en plakken uit een bestandje)quote:Op maandag 26 september 2011 19:59 schreef Blamm het volgende:
Kort vraagje.
Ik had voor de laatste verjaardag niet echt zin om zelf een taart te maken, dus heb er eentje besteld. Bij Planet Cake in Rotterdam trouwens (www.cake.nl) en hij was erg mooi en verukkelijk!
[ afbeelding ]
De taart was afgesmeerd met wat ze zelf beschreef als "een soort suikercreme". Het bleef wel zacht, maar "droog" voor aanraking, niet plakkerig oid.
Heeft iemand een idee wat het geweest zou kunnen zijn? Het was erg lekker namelijk en wil het zelf ook wel gaan gebruiken in de toekomst
Als het helpt, de piping en belettering leek van hetzelfde spul gespoten.
De taart was voor mijn stiefdochter waar ik eerder een foto van heb geplaatst toen ze (wel zelfgemaakte) cupcakes trakteerde op school. Ze vierde haar verjaardag samen met mijn broer die uit gemakzucht geen zin had in een eigen feest. Dus tja, dan krijgt hij een zoet roze taart![]()
Afsmeren met botercreme en fondantquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:56 schreef Tegan het volgende:
Ok, ik ga ook een poging doen om een taart te maken deze week.
Zat te denken aan een laag jam en een laag slagroom.
En dan afsmeren met slagroom of botercreme? En dan een laag fondant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |