abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99871412
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het trouwens zeer onverstandig dat dit gepubliceerd is. Dit is potentieel werk om opgepakt te worden door volgelingen en/of sympathisanten. Natuurlijk uit rechts-extremistische hoek. En het werkt christenfundementalisme in de hand. Ik begrijp niet dat dit monster nog een podium geboden wordt door dit manifest nog even openbaar te maken. Erg gevaarlijk.
Mwa, volgens mij lezen de me meeste mensen vooral uit nieuwsgierigheid de stukjes over zijn persoonlijke leven.

Ik heb het idee dat er minder interesse is voor zijn politieke these en zijn interpretatie van de Europese geschiedenis in relatie met de islam.
pi_99871447
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Men moest er eens bij stilstaan dat het een potentiele martelaar is voor andere ontheemden/psychopaten. Overheden moeten alle sporen en alle woorden van dit monster dmv een media-code volledig uitwissen.

Ik vrees voor verheerlijking van deze idioot. Genoeg andere idioten. Blijkt wel uit incidenten in Nederland recentelijk, als in Alphen en Apeldoorn.
Dat wis je niet meer uit, eenmaal op het internet betekent altijd op het internet. Het duveltje is uit het doosje.
pi_99871530
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Mwa, volgens mij lezen de me meeste mensen vooral uit nieuwsgierigheid de stukjes over zijn persoonlijke leven.

Ik heb het idee dat er minder interesse is voor zijn politieke these en zijn interpretatie van de Europese geschiedenis in relatie met de islam.
Het is een verontrustend stuk. Ik vind het tamelijk beangstigend dat een intelligente vent met een -zoals dat nu lijkt- vrij normaal even, tot zoiets in staat is.
Maar goed, idioten komen uit alle windstreken en zijn van alle tijden. Dit was gewoon een gast met een steekje los en die woonde toevallig in Oslo dit keer, zo beschouw ik het maar.
pi_99871562
Meneer is er van overtuigd dat immigranten/moslims Nederland tot een totalitaire staat hebben gemaakt, waar Nederland ooit een tolerante samenleving was. Het hilarische/verontrustende is dat in Nederland zelf genoeg schizoïde figuren rondlopen met dezelfde overtuiging.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:17:12 #105
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99871582
Hoi ik ga het hier ook maar volgens ik zit het hele scriptie te lezen en hij is niet bepaald dom moet ik zeggen, een intellect zou ik zeggen, best eng.
pi_99871596
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:11 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het is wachten op cultivering en verafgoding, op van die prachtige fora als stormfront.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:18:27 #107
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99871608
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het is wachten op cultivering en verafgoding, op van die prachtige fora als stormfront.
of de NVU
  zondag 24 juli 2011 @ 12:19:12 #108
87694 Robin__
letitredno
pi_99871632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je kunt niet zeggen dat het een nietszeggende kneus als Tristan was. 8)7

Tristan is anders ook zo gestoord als een deur, die werkte aan het herschrijven van de bijbel 8)7

(of het ook de bedoeling van tristan was dat iedereen dat na zjin daad zou gaan lezen is me niet geheel duidelijk)
pi_99871642
quote:

[..]

Stormfront een pro-Israel persoon verafgoden? Ze haten Wilders daar toch ook?
pi_99871664
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:18 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

of de NVU
Ik heb geen idee wat hen beweegt. Ik weet niets van rechts-extremisme. Ik vind het een domme, onaantrekkelijke overtuiging. En meestal populair bij verschoppelingen, dommekrachten en andere ontheemden die zich door eenvoud laten kenmerken. De patiënten van professor Lombroso zullen er ook op gestemd hebben.
pi_99871679
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:19 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Nog nóóit op gelezen. :)
  zondag 24 juli 2011 @ 12:21:13 #112
87694 Robin__
letitredno
pi_99871702
quote:

[..]

Alsof iemand binnen extreem rechts het nog met elkaar eens is tegenwoordig..

Sommige hebben de jodenhaat even op een laag pitje staan nu 'we ons samen moeten verdedigen tegen de islam' als ik me niet vergis.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:21:27 #113
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99871709
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:20 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat hen beweegt. Ik weet niets van rechts-extremisme. Ik vind het een domme, onaantrekkelijke overtuiging. En meestal populair bij verschoppelingen, dommekrachten en andere ontheemden die zich door eenvoud laten kenmerken. De patiënten van professor Lombroso zullen er ook op gestemd hebben.
Weet ik nog niet :P ik ga de scriptie lezen en dan kom ik er op terug :P
  zondag 24 juli 2011 @ 12:21:29 #114
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99871710
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:42 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat hij er op rekent om straks vanuit zijn cel via internet alsnog door te kunnen bouwen aan zijn wereldomvattende nieuwe orde.
Dat is wat mij ook inviel toen ik zijn filmpje bekeek. Die man is nog méér van plan. Ik vind het maar een griezelig idee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 juli 2011 @ 12:22:03 #115
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99871732
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:33 schreef Montagui het volgende:
Bekruipt me meer en meer het gevoel alsof hij zichzelf een soort messias vind. Zo gepland, zo uitgedacht, zowat tot in de details alles en iedereen proberen te bespelen en te overtuigen van zijn gelijk. Niet gek dan, dat hij bekend en alles wil vertellen.

Alleen jammer voor hem dat hij ONSCHULDIGE TIENERS heeft uitgekozen om zijn punt te maken. Dat is onbegrijpelijk gezien vanuit het uitgangspunt dat hij een plan had voor een bepaald doel. Doordat hij nu -deze- slachtoffers heeft gemaakt schiet hij zijn doel (wat dat dan ook precies mag zijn) m.i. helemaal voorbij en komt hij meer over als een narcist met grootheidswaanzin.
Jij hebt het dus totaal niet begrepen. In zijn ogen zijn deze 'onschuldige tieners' category A en B traitors.
:-)
pi_99871740
quote:

[..]

Als je manifest gelezen zou hebben zo je zien dat hij een hekel heeft nazi's. (hij was ook nogal pro-joods en vond dat Europa Israel veel meer zou moeten steunen). (het typische PVV-geluid dus eigenlijk).

Ik heb net even stormfront bekeken en daar is bepaald geen sprake van verafgoding. Sterker nog, hij wordt grotendeels weggehoond, en de daad wordt als verschrikkelijk afgedaan.

Waar haal je die bewering dus vandaan?

Zuig je die uit je duim? Of kan je dit onderbouwen?
  zondag 24 juli 2011 @ 12:23:00 #117
87694 Robin__
letitredno
pi_99871766
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:42 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat hij er op rekent om straks vanuit zijn cel via internet alsnog door te kunnen bouwen aan zijn wereldomvattende nieuwe orde.
Eventjes misschien, hij verwachte het niet te overleven en anders toch binnen een paar jaar kanker te krijgen van alle chemische poeder zooi waar ie mee heeft lopen kutten.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:23:20 #118
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99871779
Ik denk dat hij het wel verwachtte te overleven. iig de aanslag zelf.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99871797
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:22 schreef Gulo het volgende:

[..]

Als je manifest gelezen zou hebben zo je zien dat hij een hekel heeft nazi's. (hij was ook nogal pro-joods en vond dat Europa Israel veel meer zou moeten steunen). (het typische PVV-geluid dus eigenlijk).

Ik heb net even stormfront bekeken en daar is bepaald geen sprake van verafgoding. Sterker nog, hij wordt grotendeels weggehoond.

Waar haal je die bewering dus vandaan?
Niets. Stormfront is een verzamelplek van "extremisten" waar zo'n maniftest wel eens in de smaak zou kunnen vallen. Ik haalde het aan als willekeurig voorbeeld. Heb er zelf nog nooit op gekeken.
Laten we stormfront vervangen door [insert ander discussieforum voor extremistische types].
  zondag 24 juli 2011 @ 12:24:09 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_99871804
Op zich wel mooi dat die gast zo'n boek heeft geschreven.
Er staat een hoop gezwam in waar je langsheen moet skippen, maar die persoonlijke gegevens en dat log aan het eind over hoe hij alles gedaan heeft zijn best interessant, vind ik.
Bedoel: bij zo'n Tristan moet je maar afwachten wat de reden precies was, of krijg je van die hoeren die zijn psychologisch rapport niet willen vrijgeven.
Deze Noor zorgt er in ieder geval voor dat iedereen zelf kan lezen wat zijn ideeen waren.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_99871852
quote:

[..]

Heb daar rond de verkiezingen eens wat gelezen en het is een beetje 50-50. De steun aan Israel wordt niet echt gewaardeerd maar een groot deel wil daar nog wel over heen stappen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_99871882
quote:

[..]

Klopt. Net zoals de NVU niets van Wilders/Israel moet hebben.
De partijprogramma's overlappen elkaar behoorlijk maar op het punt van Israel wijken ze essentieel af.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:27:11 #123
87694 Robin__
letitredno
pi_99871892
quote:
3s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:23 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat hij het wel verwachtte te overleven. iig de aanslag zelf.
hij gaf zichzelf 5% kans om zn 'missie' te volbrengen zonder te sterven (waar dat percentage vandaan komt mag joost weten) kwam gisternacht voorbij in 1 van de andere topics.Dat een knight geen angst mag hebben om te sterven maakt ze alleen maar sterker en blabla komt ook eindeloos terug in dat document. (dat maakt je volgens hem gemotiveerder als de politiemachten.. daarnaast deed ie ook nog vanalles om betere bescherming, wapens en conditie te hebben als politie agenten)
pi_99871902
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:23 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Niets. Stormfront is een verzamelplek van "extremisten" waar zo'n maniftest wel eens in de smaak zou kunnen vallen. Ik haalde het aan als willekeurig voorbeeld. Heb er zelf nog nooit op gekeken.
Laten we stormfront vervangen door [insert ander discussieforum voor extremistische types].
Op het forum voor de vrijheid (vooral PVV-hoek qua bezoekers) zaten wel een paar figuren die het toch eigenlijk maar niet zo erg vonden...
  zondag 24 juli 2011 @ 12:27:41 #125
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99871907
Hoeveel mensen hier in deze sub-forum is goed geïnformeerd over extreem rechts en het nationalisme of heeft er sympathie/ begrip voor?
pi_99871908
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:27 schreef Robin__ het volgende:

[..]

hij gaf zichzelf 5% kans om zn 'missie' te volbrengen zonder te sterven (waar dat percentage vandaan komt mag joost weten) kwam gisternacht voorbij in 1 van de andere topics.Dat een knight geen angst mag hebben om te sterven maakt ze alleen maar sterker en blabla komt ook eindeloos terug in dat document. (dat maakt je volgens hem gemotiveerder als de politiemachten.. daarnaast deed ie ook nog vanalles om betere bescherming, wapens en conditie te hebben als politie agenten)
Net een jihadstrijder. :')
pi_99871919
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt. Net zoals de NVU niets van Wilders/Israel moet hebben.
De partijprogramma's overlappen elkaar behoorlijk maar op het punt van Israel wijken ze essentieel af.
De NVU :') Die hebben volgens mij niet eens een partijprogramma toch? Is toch ook meer een demonstratie-groepje dan een politieke partij, of vergis ik me daar in?
  zondag 24 juli 2011 @ 12:29:04 #128
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99871951
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:28 schreef Gulo het volgende:

[..]

De NVU :') Die hebben volgens mij niet eens een partijprogramma toch? Is toch ook meer een demonstratie-groepje dan een politieke partij, of vergis ik me daar in?
owh jahwel moet je maar eens naar Arnhem gaan ze doen gewoon mee met gemeente verkiezingen
pi_99871992
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:29 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

owh jahwel moet je maar eens naar Arnhem gaan ze doen gewoon mee met gemeente verkiezingen
Die mensen neem ik niet serieus. Maar die hebben nu eenmaal óók recht van spreken in een land als dat van ons. Goed dat ze zichzelf daar automatisch mee diskwalificeren.
pi_99872000
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:28 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee, die zijn juist erg politiek actief....zegt Konstant Custers je iets?

http://www.nvu.info/vpp.html vooral erg nationalistisch.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:31:33 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99872021
quote:
hij gaf zichzelf 5% kans om zn 'missie' te volbrengen zonder te sterven
Ik geloof er niks van, hij wist zich geen raad om zich over te geven zodra er politie opdook. Die was van meet af aan van plan om nog lang te leven en uitgebreid te genieten van zijn daden hoor.

En al dat vergelijken met de PVV vind ik een lachertje. Wilders- de zot - heeft zichzelf tot schietschijf gemaakt dat is nog ff iets heel anders als een stelletje ongewapende kinderen op een eiland afknallen hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_99872096
2shared-bestand is weg. Waren dat nu honderden pagina's van voorbereiding en ideologische blabla?
pi_99872177
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:34 schreef Intxaurraga het volgende:
2shared-bestand is weg. Waren dat nu honderden pagina's van voorbereiding en ideologische blabla?
http://www.megaupload.com/?d=OORES89B staat het ook
pi_99872183
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:34 schreef Intxaurraga het volgende:
Er wordt naar mij geluisterd. Goede zaak. :p
pi_99872190
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee, die zijn juist erg politiek actief....zegt Konstant Custers je iets?

http://www.nvu.info/vpp.html vooral erg nationalistisch.
gerommel in de marge hoor.

Maar laten we het wat meer bij het onderwerp houden
  zondag 24 juli 2011 @ 12:42:30 #136
87694 Robin__
letitredno
pi_99872288
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van, hij wist zich geen raad om zich over te geven zodra er politie opdook. Die was van meet af aan van plan om nog lang te leven en uitgebreid te genieten van zijn daden hoor.

quote:
Pg. 1346

.. When I initiate (providing I haven’t been apprehended before then), there is a 70% chance that I will complete the first objective, 40% for the second , 20% for the third and less than 5% chance that I will be able to complete the bonus mission. It is likely that I will pray to God for strength at one point during that operation, as I think most people in that situation would.
Ok sorry, er staat 'to complete' en niet om het te overleven. Helaas is mijn word niet zo blij met dit document dus zoeken werkt verder niet echt lekker. Wat zijn specifieke doelen en 'bonus' doel (:r) was kan ik zo snel even niet terugvinden
pi_99872323
quote:
dat waag ik te betwijfelen, gezien zijn herhaaldelijke beschrijvingen van zijn dood/arrestatie in het manifest:

quote:
Have no doubt about it; you will get caught or you will die. Just get used to that idea and you will finally be able to fully function as a fearless Knight, as a devastating tool of war. Because only a truly fearless soldier carries within him the ability to inflict massive ideological damage on any of the EUSSR regimes.
Edit:
En zijn bonus objective was ontsnappen en nog een stuk of 4/5 category A verraders neerknallen
  zondag 24 juli 2011 @ 12:47:57 #138
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99872428
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:27 schreef revolutionarymen het volgende:
Hoeveel mensen hier in deze topic is goed geïnformeerd over extreem rechts en het nationalisme of heeft er sympathie/ begrip voor?
pi_99872480
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:42 schreef Robin__ het volgende:

[..]

[..]

Ok sorry, er staat 'to complete' en niet om het te overleven. Helaas is mijn word niet zo blij met dit document dus zoeken werkt verder niet echt lekker. Wat zijn specifieke doelen en 'bonus' doel (:r) was kan ik zo snel even niet terugvinden
Was dat eiland dan pas zijn tweede doel?

Edit: of misschien de bommen op het eiland af laten gaan als derde doel.
Of misschien was dat de 'bonus'?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:51:58 #141
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99872531
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:49 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Misschien is de promotie van zijn manifest wel het derde doel. Maar goed dat is dus puur speculatie van mijn kant.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99872537
Het enge van het hele stuk vind ik zijn intelligentie en bewustheid waarmee hij alles heeft gedaan. Hij wist van tevoren dat hij kinderen ging uitmoorden op dat eiland.
Hij heeft zelfs zelf gifkogels gemaakt om elk raak schot te laten tellen.
En in zijn manifest lijkt de ontplofte bom niet meer dan een "afleidingsmanouvre" om de politie etc. op het verkeerde been te zetten.

quote:

Edit: of misschien de bommen op het eiland af laten gaan als derde doel.
Of misschien was dat de 'bonus'?
quote:
7d. Escape from prison and initiate your “bonus operation”

If you established a “third depot” you may use this in order to execute your bonus operation which will involve the execution of 1-5 category A and B traitors of your choice.
pi_99872541
quote:
Dat zijn gewoon hexadecimalen. Zwaar encrypted dus. :')
Vertaald staat er:
quote:
*** 666 *** 11-218-49 *** HEYA ANTONAKI & NIBURU: AYBABTU -> YOU'VE BEEN SERVED BY: QFF QUO FATA FERUNT - THE REAL ILLUMINATI!!! DE ECHTE DUS!!!
En dat een paar keer herhaald...
  zondag 24 juli 2011 @ 12:52:39 #144
87694 Robin__
letitredno
pi_99872548
blegh, ziek en fascinerend tegelijk dit hele document maar ik heb er nu wel genoeg van gelezen. Op pagina 951 en verder staat een hoop zieke shit over het houden van een socialistische barbeque met vlammenwerper tijdens een partij bijeenkomst. :r (sowieso een afschuwelijk wapen natuurlijk)

:r :r
pi_99872662
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:51 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Misschien is de promotie van zijn manifest wel het derde doel. Maar goed dat is dus puur speculatie van mijn kant.
Promotie van het manifest was volgens mij zijn uiteindelijke doel, zie ook dit stuk over zijn voorbereidingen:

quote:
I am required to build a capital base in order to fund the creation of the compendium. I don’t know if I will ever proceed with a martyrdom operation at this point as it simply seems too radical.

My plan A is to attempt to acquire 3 million Euro, in which case I plan to establish a pan-European organizational platform that will attempt to grow organically as a support organization which will distribute a “legal version” of the compendium.

If I fail to generate the specified amount I will move forward with the operation, in order to market the compendium that way.

As of 2005 I have managed to generate 500 000 Euro, but I am still 2,5 million Euro short. I will attempt to generate the remaining amount through continued stock/options speculation. I can afford to lose up to 250 000 Euro without it compromising the completion of the compendium and the subsequent effectuation of the operation.

Stock/option speculation did not work out. I will need to cut my losses and proceed to plan B.

After cutting my losses, I now have a minimum of funds to complete my two tasks (in excess of 250 000 Euro).
En plan B is dan volgens mij de gebeurtenissen van vrijdag...
  zondag 24 juli 2011 @ 13:02:18 #146
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99872811
Plan B is denk ik effectiever dan plan A je hebt zat van zulke platforms terwijl niemand het wil weten, Nu leest iedereen hier stukken van zijn manifest dus zijn doel is nu al bereikt.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:03:31 #147
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_99872853
quote:
The badge of the Justiciar Knight

The badge of the Justiciar Knight illustrates a white skull, marked with the symbols of communism, Islam and Nazism on the forehead, impaled on the cross of the martyrs. The background is black. The badge of the Justiciar Knight illustrates our patriotic struggle/ opposition against all three primary hate ideologies of our time: Islam, Multiculturalism (Communism) and Nazism.

The badge of the Justiciar Knight is worn on the left upper arm while the national flag is worn on the right upper arm.

Our military uniform with commendations, insignia and badges should be worn during the trial after a successful operation in cases where the Justiciar Knight survives. The commendations and insignias should be provided post-operation by an Overseer.
pi_99872991
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:16 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]

Ah, vandaar de bomaanslag :P.

Die techieken op een 50-tal pagina's ervoor zijn ook al zoiets.. Zeggen dat je homo bent zodat mensen je met rust laten, of dat je ff WoW wilt spelen. Overal is aan gedacht.

Best interessant eerlijk gezegd.
Hij heeft The Art of War van Sun Tzu uitstekend bestudeerd. Hoewel krankzinnig, is dit een sterk stukje voorbereiding.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:08:41 #149
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_99873051
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb het doorgelezen.

Het meest verontrustende vind ik dat dit een intelligente vent is. Los van het feit dat het psychopatisch is, is de visie wel doordacht. Hij heeft op basis van een eigen manifest een religie gemaakt, wat zich direct ontaarde in extremisme. Een obsessie.
En dit is een vent die niet in een sociaal isolement zat, gewoon deelnam aan het economisch verkeer en een afgeronde opleiding aan het hoger onderwijs had. Wat dat betreft geen stereotype "lone wolf".

Alleen lijkt het erop dat dit soort types nooit een partner en/of kinderen heeft.

Ik vind het trouwens zeer onverstandig dat dit gepubliceerd is. Dit is potentieel werk om opgepakt te worden door volgelingen en/of sympathisanten. Natuurlijk uit rechts-extremistische hoek. En het werkt christenfundementalisme in de hand. Ik begrijp niet dat dit monster nog een podium geboden wordt door dit manifest nog even openbaar te maken. Erg gevaarlijk.
Ja, best wel slim om dit allemaal voor elkaar te krijgen.
Nee, want hij snapt zich zelf niet, iets wat in mijn ogen vrij belangrijk is om 'slim' te zijn.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_99873102
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ja, best wel slim om dit allemaal voor elkaar te krijgen.
Nee, want hij snapt zich zelf niet, iets wat in mijn ogen vrij belangrijk is om 'slim' te zijn.
Dat had Hitler ook. Daarom liet hij Generaal Paulus ook verrotten bij Stalingrad. Hij raakte volledig de weg kwijt, qua alles.
pi_99873144
Ik zag die foto van die knakker, met die stoere pose, die doordringende zwoele blik en dat op de millimeter nauwkeurig geschoren sikje, en het eerste wat ik dacht was: Narcistische persoonlijkheidsstoornis. Deze jongen is gek op zichzelf.
pi_99873227
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:11 schreef Chooselife het volgende:
Ik zag die foto van die knakker, met die stoere pose, die doordringende zwoele blik en dat op de millimeter nauwkeurig geschoren sikje, en het eerste wat ik dacht was: Narcistische persoonlijkheidsstoornis. Deze jongen is gek op zichzelf.
Het eerste wat ik dacht was: Schoolvoorbeeld van iemand die geen vriendin kan krijgen :{
pi_99873276
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:13 schreef DRidder het volgende:

[..]

Het eerste wat ik dacht was: Schoolvoorbeeld van iemand die geen vriendin kan krijgen :{
Schoolvoorbeeld van een aantrekkelijke gozer die massa's vriendinnen kan krijgen.
pi_99873321
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:16 schreef DRidder het volgende:
Meneer is er van overtuigd dat immigranten/moslims Nederland tot een totalitaire staat hebben gemaakt, waar Nederland ooit een tolerante samenleving was. Het hilarische/verontrustende is dat in Nederland zelf genoeg schizoïde figuren rondlopen met dezelfde overtuiging.
Hij gelooft datgene wat Geert Wilders rondbazuint. Je kunt niet stellen dat Wilders bloed aan z'n handen heeft (dat gaat te ver), maar qua gedachtengoed hoort deze man thuis in de richting van de PVV en SGP.
pi_99873325
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dacht ik gelijk aan toen dat op het eiland bekend werd. Die bom was gewoon een afleiding.
Ja, dat was ook zo klaar als een klontje.
Lambo of Rekt
pi_99873332
quote:
In zijn boek schrijft hij dat hij op een homo, een zonderling en een WoW-verslaafde wil lijken, zodat hij mensen op afstand kan houden en zo zijn meesterplan uit kan voeren.

Ik denk dat het eerder gezegd andersom is ... hij worstelt met z'n seksualiteit en vindt het soms moeilijk om te kunnen stoppen met computerspellen en gewoon wat te socializen met vrienden ... en vervolgens heeft hij deze hele fantasiewereld over moslims en tempeliers er om heen verzonnen :{
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99873353
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:13 schreef DRidder het volgende:

[..]

Schoolvoorbeeld van iemand die vrouwen niet ziet als gelijke en als verrijking, maar als nederig derderangs gebruiksvoorwerp. Denk niet dat iemand zijn aan zijn rationele eisen zou kunnen voldoen.
pi_99873393
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:16 schreef Klaudias het volgende:

Ik denk dat het eerder gezegd andersom is ... hij worstelt met z'n seksualiteit en vindt het soms moeilijk om te kunnen stoppen met computerspellen en gewoon wat te socializen met vrienden ... en vervolgens heeft hij deze hele fantasiewereld over moslims en tempeliers er om heen verzonnen :{
Dat denk ik ook. Dat zijn ook wel de typische kenmerken van een hoog IQ en (automatisch als gevolg) lager EQ.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:18:28 #159
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99873405
quote:
Wat een onzin zeg. :') Dat is jouw manier om een diagnose te stellen? Er zijn talloze mannen die zichzelf goed verzorgen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_99873426
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. :') Dat is jouw manier om een diagnose te stellen? Er zijn talloze mannen die zichzelf goed verzorgen.
Hahaha. Was niet persoonlijk bedoeld! :D
  zondag 24 juli 2011 @ 13:19:16 #161
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99873441
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:19 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hahaha. Was niet persoonlijk bedoeld! :D
Ow. ;( Ik bedoelde trouwens mezelf niet, maar de vele mannen die zich echt heel goed verzorgen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 13:19:35 #162
236264 crew  capricia
pi_99873459
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hij gelooft datgene wat Geert Wilders rondbazuint. Je kunt niet stellen dat Wilders bloed aan z'n handen heeft (dat gaat te ver), maar qua gedachtengoed hoort deze man thuis in de richting van de PVV en SGP.
Helemaal met je eens.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99873490
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:02 schreef revolutionarymen het volgende:
Plan B is denk ik effectiever dan plan A je hebt zat van zulke platforms terwijl niemand het wil weten, Nu leest iedereen hier stukken van zijn manifest dus zijn doel is nu al bereikt.
Maar bij het lezen van het manifest kun je niet loskomen van de gedachte dat het geschreven is door een gewetenloze moordenaar die doelbewust bijna 100 pubers om het leven heeft gebracht. Afgezien van de inhoud moet dat voor een normaal mens toch "voldoende" zijn om er afstand van te houden.

En of het voor niet normale mensen die het stuk als inspiratiebron of als gebruiksaanwijzing willen gebruiken wordt het niet echt makkelijker om een explosief in elkaar te knutselen, Er staat genoeg vermeld over de te volgen werkwijze om triggers te zetten door inlichtingendiensten.

De beste strategie zou nu zijn om hem gek te verklaren en in een dwangbuis in de isoleer te laten verblijven. Weg podium.
-
pi_99873552
Ik ben het op bepaalde vlakken ook best met hem eens (moslimimmigratie, de EU, multi-culturele samenleving, dat Europa veel, veel harder moet worden etc)
Maar dan komt het Knights- en massamoorden verhaal en daar kan ik dus totaal niets mee.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:24:05 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99873608
Als hij zijn doelstellingen had willen bereiken dan had hij moeten toeslaan in de moslim-gemeenschap, en moeten hopen dat er vanuit die hoek een 'antwoord' kwam. Dan een wederantwoord, etc. en er ontstaat een vicieuze cirkel.

Nu bereikt hij enkel dat zowat iedereen zich afkeert van hem, en dat moslims en Noren dit gezamelijk kunnen veroordelen.

9 jaar werk voor niks, om het tegengestelde te bereiken wat je eigenlijk wil.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 13:24:33 #166
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99873629
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik ben het op bepaalde vlakken ook best met hem eens (moslimimmigratie, de EU, multi-culturele samenleving, dat Europa veel, veel harder moet worden etc)
Maar dan komt het Knights- en massamoorden verhaal en daar kan ik dus totaal niets mee.
Net zoals veel Moslims niets kunnen met de acties van Al Qaida ;)
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_99873630
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:20 schreef quo_ het volgende:

[..]

Maar bij het lezen van het manifest kun je niet loskomen van de gedachte dat het geschreven is door een gewetenloze moordenaar die doelbewust bijna 100 pubers om het leven heeft gebracht. Afgezien van de inhoud moet dat voor een normaal mens toch "voldoende" zijn om er afstand van te houden.
Klopt en daarom snap ik hier ook niets van. Hij had beter richting een als extremistisch bekend staande moskee kunnen gaan of zo (die gasten in Engeland bv) en die opblazen. Dan had hij ook zijn aandacht gehad en veel minder totale afkeur zou hem ten deel zijn gevallen. En dit weet hij dondersgoed want hij geeft het ook aan dit te verwachten.
Snap echt niet hoe hij denkt dat dit zijn zaak ten goede komt.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99873678
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik ben ook geen fan van de multiculturele samenleving, maar er gaan wel steeds meer stemmen op die zeggen dat de EU nauwer zal moeten samenwerken met Noord-Afrika om de economie op peil te houden. Het barst daar van de jonge beroepsbevolking, terwijl hier juist de vergrijzing inzet.
pi_99873680
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:24 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Net zoals veel Moslims niets kunnen met de acties van Al Qaida ;)
Ja daar heb je een verdomd goed punt. Had ik zelf ook al bedacht omdat heel links Fok nu opeens beweert dat je in zijn hoek zit als je GW steunt. Waarop ik dan weer antwoordde dat als zij dat vinden, zij dan automatisch ook vinden dat iedere moslim terreuraanslagen van AQ en co steunt.
pi_99873682
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:24 schreef LXIV het volgende:
Als hij zijn doelstellingen had willen bereiken dan had hij moeten toeslaan in de moslim-gemeenschap, en moeten hopen dat er vanuit die hoek een 'antwoord' kwam. Dan een wederantwoord, etc. en er ontstaat een vicieuze cirkel.

Nu bereikt hij enkel dat zowat iedereen zich afkeert van hem, en dat moslims en Noren dit gezamelijk kunnen veroordelen.

Triest dat er slechts blanken zijn omgekomen he?
pi_99873736
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van de multiculturele samenleving, maar er gaan wel steeds meer stemmen op die zeggen dat de EU nauwer zal moeten samenwerken met Noord-Afrika om de economie op peil te houden. Het barst daar van de jonge beroepsbevolking, terwijl hier juist de vergrijzing inzet.
Die vergrijzing is geen probleem wat daarmee opgelost kan worden, dat is al 1000 x uitgerekend. Het is een middel erger dan de kwaal en het 'probleem' lost zich vanzelf op.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:27:17 #172
188877 Stupendous76
pi_99873750
quote:
15s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoiets ja.
Repent, Pray, Forgive
pi_99873752
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef DRidder het volgende:
Waar slaat dat op? LXIV geeft aan dat de dader zijn doel niet heeft bereikt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 juli 2011 @ 13:28:17 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_99873780
quote:

Of hij is nog slimmer als dat velen denken en is hij juist extreem links.
pi_99873835
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt en daarom snap ik hier ook niets van. Hij had beter richting een als extremistisch bekend staande moskee kunnen gaan of zo (die gasten in Engeland bv) en die opblazen.
In zijn opinie zal hij wel de oorzaken hebben willen treffen, en niet de gevolgen. :{
  zondag 24 juli 2011 @ 13:29:50 #176
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_99873846
quote:
13s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar slaat dat op? LXIV geeft aan dat de dader zijn doel niet heeft bereikt.
LXIV trekt voorbarige conclusies imho.
pi_99873895
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:29 schreef Gulo het volgende:

[..]

In zijn opinie zal hij wel de oorzaken hebben willen treffen, en niet de gevolgen. :{
Ja dat snap ik dan wel maar daarmee bereikt hij toch totaal zijn 'masterplan' niet?
  zondag 24 juli 2011 @ 13:32:20 #178
188877 Stupendous76
pi_99873960
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:20 schreef quo_ het volgende:

[..]

Wat is normaal?
Voor hem is het vermoorden van kinderen niet normaal, maar 'onvermijdelijk', dus te rechtvaardigen, dus het mag.

Zou ie er over 10 jaar nog steeds zo over denken?
(overigens vermoed ik van wel, tenzij ie hele goede begeleiding krijgt, maar dat is maar de vraag, als je zo ver gaat in je eigen gedachten als hier, zal niet veel meer helpen)
quote:
En of het voor niet normale mensen die het stuk als inspiratiebron of als gebruiksaanwijzing willen gebruiken wordt het niet echt makkelijker om een explosief in elkaar te knutselen, Er staat genoeg vermeld over de te volgen werkwijze om triggers te zetten door inlichtingendiensten.

De beste strategie zou nu zijn om hem gek te verklaren en in een dwangbuis in de isoleer te laten verblijven. Weg podium.
Ik ben bang dat dit voor een grote groep mensen toch een 'goed idee' eis en er een kleine groepje zal zijn dat geïnspireerd wordt. Rechts heeft eindelijk haar eigen voorbeeld zonder nazi te hoeven worden.
Repent, Pray, Forgive
  zondag 24 juli 2011 @ 13:32:34 #179
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99873970
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat snap ik dan wel maar daarmee bereikt hij toch totaal zijn 'masterplan' niet?
Of misschien toch wel, want die kinderen op het eiland waren/zijn de politici en leiders van morgen in Noorwegen.

Hij heeft dus doelbewust de kinderen van de politieke elite willen aanvallen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_99874032
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In zijn gedachten is het anders dweilen met de kraan open. Je kan wel radicale moslims attaqueren, maar zolang de sociaaldemocraten alsnog weer hordes moslims het land binnen laten heeft dit weinig zin natuurlijk.
pi_99874063
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt en daarom snap ik hier ook niets van. Hij had beter richting een als extremistisch bekend staande moskee kunnen gaan of zo (die gasten in Engeland bv) en die opblazen. Dan had hij ook zijn aandacht gehad en veel minder totale afkeur zou hem ten deel zijn gevallen. En dit weet hij dondersgoed want hij geeft het ook aan dit te verwachten.
Snap echt niet hoe hij denkt dat dit zijn zaak ten goede komt.
Maakt niet uit.
Als je het uitdragen van je mening en idealen gepaard laat gaan met geweld verliest het woord aan kracht. Maakt niet uit wie er het slachtoffer worden.
-
pi_99874159
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 24-07-2011 13:57:10 ]
pi_99874324
Ik denk dat we overigens "blij" moeten zijn dat hij een linkse politieke partij als doelwit gekozen heeft, en niet een radicale islamitische instelling omdat dit waarschijnlijk een heftigere tegenreactie tot gevolgd gehad zou hebben: lees een geweldspiraal die lastig te onderbreken zou zijn.

Nu zou het zomaar kunnen dat links-radicalen 'wraak' gaan nemen, maar die kans lijkt me toch iets kleiner.
pi_99874388
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef Gulo het volgende:
Ik denk dat we overigens "blij" moeten zijn dat hij een linkse politieke partij als doelwit gekozen heeft, en niet een radicale islamitische instelling omdat dit waarschijnlijk een heftigere tegenreactie tot gevolgd gehad zou hebben: lees een geweldspiraal die lastig te onderbreken zou zijn.

Nu zou het zomaar kunnen dat links-radicalen 'wraak' gaan nemen, maar die kans lijkt me toch iets kleiner.
In Noorwegen of eventueel ergens anders? In Noorwegen zelf acht ik de kans sowieso vrij klein dat er wraak genomen gaat worden.
pi_99874561
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In Noorwegen of eventueel ergens anders? In Noorwegen zelf acht ik de kans sowieso vrij klein dat er wraak genomen gaat worden.
Geen idee, ik ken de situatie in Noorwegen niet. Het is te hopen dat ze daar de rust bewaren en dit zien als de actie van een doorgedraaide enkeling.

Maar als je de situatie in Duitsland bekijkt is deze bijvoorbeeld ronduit explosief.

Dagelijks worden extreem-rechts lui in elkaar geslagen door groepen extreem-linksen, huizen worden in brand gestoken, mensen met auto's aangereden etc. (en vice versa).

Als daar een extreem rechts iemand een groepje extreem linksen onder vuur zou nemen, zou dat echt wel escaleren hoor.

Hoe dat in Noorwegen leeft weet ik dus niet.
pi_99874780
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:33 schreef Gulo het volgende:

[..]

In zijn gedachten is het anders dweilen met de kraan open. Je kan wel radicale moslims attaqueren, maar zolang de sociaaldemocraten alsnog weer hordes moslims het land binnen laten heeft dit weinig zin natuurlijk.
Ook dat kan ik nog volgen maar door dit zal toch alleen maar zijn eigen politieke zijde aangevallen gaan worden? En waarschijnlijk gemarginaliseerd.
  zondag 24 juli 2011 @ 13:59:15 #187
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99875093
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ook dat kan ik nog volgen maar door dit zal toch alleen maar zijn eigen politieke zijde aangevallen gaan worden? En waarschijnlijk gemarginaliseerd.
Nogmaals, hij heeft helemaal niet de sociaaldemocraten of moslims van vandaag willen aanvallen, maar keek meer naar de toekomst:

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:32 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Of misschien toch wel, want die kinderen op het eiland waren/zijn de politici en leiders van morgen in Noorwegen.

Hij heeft dus doelbewust de kinderen van de politieke elite willen aanvallen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_99875143
quote:

Beetje raar dat niet iedereen zich van hem af zou keren als hij 100 moslimjongeren zou afmaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 juli 2011 @ 14:01:11 #189
87694 Robin__
letitredno
pi_99875181
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]
Overheden moeten alle sporen en alle woorden van dit monster dmv een media-code volledig uitwissen.
Walgelijk idee, ongeacht het onderwerp
  zondag 24 juli 2011 @ 14:11:50 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99875586
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Beetje raar dat niet iedereen zich van hem af zou keren als hij 100 moslimjongeren zou afmaken.
Natuurlijk keert dan ook iedereen met gezond verstand (toch nog de meerderheid van de bevolking) zich tegen hem af! Dat maakt niks uit.

Daarom staat er ook achter: "en moeten hopen dat er vanuit die hoek een antwoord kwam". Stel nu dat de moslims als antwoord een soortgelijke actie zouden plegen, bijvoorbeeld de actie die nu gepleegd is! Dan wordt het dus geen kwestie van "kies je voor gezond verstand of voor de psycho", maar eerder "kies je voor de Noren of voor de moslims". Als er dan weer een wederreactie komt, en weer een actie terug, dan zit je op zeker moment in de situatie dat de extremisten aan beide kampen aanslagen plegen op de bevolking, waardoor Henk en Ingrid op zeker moment dan toch maar partij kiezen voor diegene die (uit monde van bescherming voor hen) de aanslagen richting de moslims uitvoert. Scenario Noord-Ierland/Bosnië/Rwanda et cetera.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 14:12:58 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99875624
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:40 schreef Gulo het volgende:

Exact. Daarom heeft hij dus ook gefaald. Het effect van zijn acties is tegengesteld aan wat hij wil bereiken.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 14:13:57 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99875660
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of hij is nog slimmer als dat velen denken en is hij juist extreem links.
Dat denk ik niet, maar zijn acties zijn in ieder geval wel gunstig voor de voorstanders van de sociaal-democratische multikul, die hij juist wilde bestrijden.

Ook het neo-conservatisme is natuurlijk minder salonfähig geworden hierdoor.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 14:14:13 #193
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99875671
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Exact. Daarom heeft hij dus ook gefaald. Het effect van zijn acties is tegengesteld aan wat hij wil bereiken.
Niet, in zijn denken heeft hij niet gefaald, zoals ik boven al aangaf. Je denkt teveel in het hier en nu.
  zondag 24 juli 2011 @ 14:14:30 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99875679
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:25 schreef DRidder het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 14:15:30 #195
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99875726
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk keert dan ook iedereen met gezond verstand (toch nog de meerderheid van de bevolking) zich tegen hem af! Dat maakt niks uit.

Daarom staat er ook achter: "en moeten hopen dat er vanuit die hoek een antwoord kwam". Stel nu dat de moslims als antwoord een soortgelijke actie zouden plegen, bijvoorbeeld de actie die nu gepleegd is! Dan wordt het dus geen kwestie van "kies je voor gezond verstand of voor de psycho", maar eerder "kies je voor de Noren of voor de moslims". Als er dan weer een wederreactie komt, en weer een actie terug, dan zit je op zeker moment in de situatie dat de extremisten aan beide kampen aanslagen plegen op de bevolking, waardoor Henk en Ingrid op zeker moment dan toch maar partij kiezen voor diegene die (uit monde van bescherming voor hen) de aanslagen richting de moslims uitvoert. Scenario Noord-Ierland/Bosnië/Rwanda et cetera.
Rwanda gaat te ver met jou vergelijking onze niveau van de samenleving is dermate hoog dat wij niet in dat scenario komen
pi_99875737
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, maar zijn acties zijn in ieder geval wel gunstig voor de voorstanders van de sociaal-democratische multikul, die hij juist wilde bestrijden.

Ook het neo-conservatisme is natuurlijk minder salonfähig geworden hierdoor.
Exact. Daarom is het ook zo raar. Waarom heeft hij het niet bij de bomaanslag op het parlement gehouden? Dat is nog een redelijk legitiem doel als je zijn ideeën aanhangt. Maar om tientallen pubers af te slachten, dat vindt iedereen afschuwelijk (op wat echte geschiften na, maar die zijn te klein in aantal om er wat aan te hebben).
  zondag 24 juli 2011 @ 14:17:48 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99875811
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:29 schreef -Techno- het volgende:

[..]

LXIV trekt voorbarige conclusies imho.
Ik heb zijn manifest grotendeels gelezen dus weet wat hij wilde bereiken en trek de conclusie dat het effect dat hij met zijn acties bereikt heeft hieraan averechts is. Ik geloof niet dat er in Noorwegen nu mensen zijn die het nationaal-conservatisme of hoe je het ook noemen wil, als gevolg hiervan gaan omarmen. Moslims en Noren zullen door zijn acties dichter bij elkaar komen, en wie de multikul in twijfel trekt is al bij voorbaat enigszins verdacht.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 14:18:15 #198
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99875830
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Exact. Daarom is het ook zo raar. Waarom heeft hij het niet bij de bomaanslag op het parlement gehouden? Dat is nog een redelijk legitiem doel als je zijn ideeën aanhangt. Maar om tientallen pubers af te slachten, dat vindt iedereen afschuwelijk (op wat echte geschiften na, maar die zijn te klein in aantal om er wat aan te hebben).
Je snapt het niet, je denkt teveel in het hier en nu. Dat eiland is de kraamkamer waar de Noorse sociaaldemocratische elite van morgen opgevoed wordt.

Hij heeft doelbewust die kinderen willen treffen.
  zondag 24 juli 2011 @ 14:19:41 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99875896
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:15 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Rwanda gaat te ver met jou vergelijking onze niveau van de samenleving is dermate hoog dat wij niet in dat scenario komen
Dat klopt wel, het gaat slechts om het idee van de bevolking in 2 kampen verdelen die elkaar naar het leven gaan staan. Het zal meer op Bosnië lijken dan op Rwanda, klopt.

De titel van zijn manifest 2084, is dan ook het jaartal waarin de burgeroorlog in volle hevigheid zou moeten losbarsten. Lange termijn planning. Waarom 1984? Hij noemde in ieder geval 1984 als een van zijn favoriete boeken, ik denk daarom.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 14:19:50 #200
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99875903
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:18 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Je snapt het niet, je denkt teveel in het hier en nu. Dat eiland is de kraamkamer waar de Noorse sociaaldemocratische elite van morgen opgevoed wordt.

Hij heeft doelbewust die kinderen willen treffen.
Hoe legitiem hij zijn actie ook vindt: hoeveel draagvlak denkt hij hiermee te krijgen?
Wie dit leest is alfabeet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')