Misschien was dit juist het plan. Er zoveel mogelijk neerschieten tot hij gepakt werd. Hij zegt nu zelf blijkbaar dat zijn moorden "afschuwelijk" maar "noodzakelijk" waren.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:53 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik ben juist benieuwd waarom hij 90 minuten is blijven hangen en zich heeft laten pakken. Hij had het ook bij een uurtje knallen kunnen laten en, met zijn minutieuze voorbereiding, een degelijk ontsnappingsplan kunnen uitvoeren. Dat heeft hij niet gedaan, waarom niet?
Dat dacht ik ook exact. Wilders heeft dezelfde ideeën, maar gelukkig een heel andere methode. Dat wil niet zeggen dat Wilders' gedachtegoed tot geweld leidt. Elke ideologie kan gebruikt worden als excuus voor moorden.quote:Op zondag 24 juli 2011 04:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En Wilders verafschuwt alles waar deze man voor staat?
- Cultureel Conservatief
- Anti-islamisatie
- Anti-racisme
- Anti-authoritair
- Pro-Israel
- Culturele aspecten van het Cristendom verdedigen
- De "Eurabië samenzwering" onthullen
- Economisch niet links of rechts
Klinkt anders exact als de beginselen van de PVV.
Ik krijg de indruk dat hij er op rekent om straks vanuit zijn cel via internet alsnog door te kunnen bouwen aan zijn wereldomvattende nieuwe orde.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Is dat tweede facebook account van hem al gevonden/bekend?
Mja, mja, mja, toch vind ik dat sommige ideeën sneller uitlopen op geweld dan andere. Wilders en co. gebruiken wel heel veel oorlogstaal ("wij tegen zij"). Radicale moslims ook overigens. En sommige communisten idem.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:41 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook exact. Wilders heeft dezelfde ideeën, maar gelukkig een heel andere methode. Dat wil niet zeggen dat Wilders' gedachtegoed tot geweld leidt. Elke ideologie kan gebruikt worden als excuus voor moorden.
Ik vond Wilders' opmerking al stom, voordat ik Breiviks ideeën las.
Het libertarisme volgens mij niet zo snel.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:41 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook exact. Wilders heeft dezelfde ideeën, maar gelukkig een heel andere methode. Dat wil niet zeggen dat Wilders' gedachtegoed tot geweld leidt. Elke ideologie kan gebruikt worden als excuus voor moorden.
[...]
Wel zodra de ideologie bedreigd wordt door een andere, grotere.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het libertarisme volgens mij niet zo snel.
Inderdaad. Die gast heeft echt grootheidswaanzin en spoort niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:17 schreef TLC het volgende:
Een volwassen man die riddertje wilde spelen, hij heeft zeker iets gemist in zijn kindertijd
Dit komt eruitquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:19 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.pccts.com/sec_(...)luminati_message.pdf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet..
quote:Op zondag 24 juli 2011 10:37 schreef Jenglejack het volgende:
[..]
Dit komt eruitQuo Fata Ferunt: http://www.quofataferunt.com/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11-218-49: Dat USA Chaos-plan ofzo.Je weet..
Dat had hij ook vanuit een safehouse met een webcam wereldkundig kunnen maken, maar hij laat zich pakken. Hij wil gewoon de martelaar uithangen, maar doet dit liever levend, zodat hij nog van de aftermath kan genieten. Tja, zo doen we dat in het Westen...een bomgordel is zo definitiefquote:Op zondag 24 juli 2011 09:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Misschien was dit juist het plan. Er zoveel mogelijk neerschieten tot hij gepakt werd. Hij zegt nu zelf blijkbaar dat zijn moorden "afschuwelijk" maar "noodzakelijk" waren.
Ik hoor vaker mensen roepen "ze gaan games blamen!" dan dat games ook daadwerkelijk de schuld krijgen... In de jaren 90 was het nog wel gebruikelijk, maar nu kom ik dat zelden nog tegen. Dus ik stel voor: kappen met dingen roepen die toch niet meer gebeuren.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:07 schreef robski05 het volgende:
I’m currently playing Modern Warfare 2 casually.
Kan iedereen MW2 weer blamen!
Een schromelijk gebrek aan zelfkennis dus....quote:Op zondag 24 juli 2011 10:57 schreef robski05 het volgende:
Q: How would you describe yourself as a person?
A: I consider myself to be a laid back type and quite tolerant on most issues.
Ha, je begrijpt de ironie goed!quote:Op zondag 24 juli 2011 11:08 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Ik hoor vaker mensen roepen "ze gaan games blamen!" dan dat games ook daadwerkelijk de schuld krijgen... In de jaren 90 was het nog wel gebruikelijk, maar nu kom ik dat zelden nog tegen. Dus ik stel voor: kappen met dingen roepen die toch niet meer gebeuren.
Hij maakt wel vaak gebruik van de opsomming "nazisme, communisme, islam"quote:Op zondag 24 juli 2011 11:23 schreef Knipoogje het volgende:
Zou hij bij het maken van zijn filmpje geinspireerd zijn door Fitna? Ook al zo'n bombastisch anti-islam gedrocht...
Dit soort clubjes verschuilt zich ook juist wel vaak achter delen uit het libertarisme. Dat is het mooie van een utopie die alleen op papier bestaat. Die kan je heel goed voor de meest verschrikkelijke zaken gebruiken. De Progress partij waar hij lid van was is zwaar tegen buitenlanders/ de Islam maar heeft ook libertarische elementen. Allemaal vrij eng volk bij elkaar.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het libertarisme volgens mij niet zo snel.
In ieder geval toont die Breivik aan waar het gedachtengoed van de PVV toe leidt. Als je het PVV forum checkt, dan weet je dat daar uiteindelijk ook een Breivikje opstaat om die linkse kliek 'een lesje' te leren.quote:Op zondag 24 juli 2011 11:26 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Hij maakt wel vaak gebruik van de opsomming "nazisme, communisme, islam"
dat doet wilders ook aan het einde van z'n film
Een man with a mission, kan zich dat niet permitteren.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:03 schreef Chooselife het volgende:
Alleen lijkt het erop dat dit soort types nooit een partner en/of kinderen heeft.
Men moest er eens bij stilstaan dat het een potentiele martelaar is voor andere ontheemden/psychopaten. Overheden moeten alle sporen en alle woorden van dit monster dmv een media-code volledig uitwissen.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:06 schreef apple_pie het volgende:
Levenswerk? Het enge is dat hij nog leeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |