Ach welnee. Het is niet alleen hun ramp, dit 'schokt' en 'fascineert' een heleboel mensen. Als er een film over gemaakt wordt zou ik die zeker kijken. Ik zou liegen als ik zeg dat ik dit niet boeiend/entertainment vind.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:02 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nja zo kun je ook geld verdienen idd. Beetje respectloos voor de familie van de mensen die dood zijn
Ook dat nog iddquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:01 schreef eight het volgende:
[..]
Het ergste is ook nog dat het allemaal jonge mensen zijn die hun hele leven nog voor zich hadden..
Ja, vermoeiend, ik ga zo naar bed, let jij verder even op?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:03 schreef Boze_Appel het volgende:
Gelukkig stelt NWS niet teleur. Nadat er al een uur of 5 bekend is dat het een blonde arische blauwoogige Noor is, gaat het over Moslims.
Jezus.
Ik bedoel toen ie dat eiland opbanjerde. Of ergens, iemandquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom? Je gaat gewoon een Intersport, XXL of andere buitensportwinkel binnen, koopt een berg munitie, rekent af en gaat naar huis. Herhaal dat eventueel op meerdere plekken en niks aan de hand. Noren zijn jagers, en jagers gebruiken munitie, soms veel.
Maar in politie-uniform is het minder afschrikwekkend dat hij in bezit is van een wapen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja maar dat hadden ze dan toch ergens wel gezien?
op een of andere bizarre manier snap ik precies wat je bedoeldquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach welnee. Het is niet alleen hun ramp, dit 'schokt' en 'fascineert' een heleboel mensen. Als er een film over gemaakt wordt zou ik die zeker kijken. Ik zou liegen als ik zeg dat ik dit niet boeiend/entertainment vind.
Ja dat verbaast mij ookquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ook dat nog idd. Ben ook benieuwd hoe ze de dader hebben kunnen aanhouden, lijkt mij dat ie toch zelfmoord wou plegen? Al enige info daarover?!
Dan hebben we in Nederland de komende jaren weer een feestje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het liefst maar 1 natuurlijk, maar dat is offtopicquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Noren zijn jagers, en jagers gebruiken munitie, soms veel.
Oké dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik in mijn onderbroek voor de tv ga hangen.
Geschiedenis boek is dan wel iets anders hèquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:03 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; ligt eraan door wie en hoe.
Blockbusters worden gemaakt voor zoveel mogelijk geld, dat is echter niet het directe idee achter een film.
Volgens die redenering zou het ook niet in een geschiedenisboek mogen komen.
Met een eigen boot het eiland op en niemand die je ziet...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik bedoel toen ie dat eiland opbanjerde. Of ergens, iemandMaar duidelijk niet dus. Dan vraag ik me af, had hij die wapens al bij zich in Oslo?
eerlijk! en waar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach welnee. Het is niet alleen hun ramp, dit 'schokt' en 'fascineert' een heleboel mensen. Als er een film over gemaakt wordt zou ik die zeker kijken. Ik zou liegen als ik zeg dat ik dit niet boeiend/entertainment vind.
Ja klopt waarschijnlijk ookquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:05 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Maar in politie-uniform is het minder afschrikwekkend dat hij in bezit is van een wapen.
So true.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan hebben we in Nederland de komende jaren weer een feestje..
Nu blijkt het een blonde Noor te zijn dus feestje van drie dagen en proberen het toch in de linkse hoek te zoeken en anders lult nooit iemand er meer over..
Nja kijken zou ik misschien ook doen, maar vind het van de ene kant wel respectloosquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met blockbusters wel ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:05 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Geschiedenis boek is dan wel iets anders hè
Ja, daar had ik geen rekening mee gehouden. En dat Noren inderdaad jagers zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met een eigen boot het eiland op en niemand die je ziet...
Ga maar weg jijquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
Iedereen met een strafblad noemen we voortaan moslim. Dat is makkelijker in de administratie.
Ze hebben het hier in Noorwegen al gepresteerd. NOKAS heet de film.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:06 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Nja kijken zou ik misschien ook doen, maar vind het van de ene kant wel respectloos
Nou nee, de politie in Noorwegen is normaal gesproken onbewapend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:05 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Maar in politie-uniform is het minder afschrikwekkend dat hij in bezit is van een wapen.
Hij heeft toch geschoten met een automatisch wapen? Lijkt me niet dat je een automatisch wapen gebruikt bij de jacht..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja, daar had ik geen rekening mee gehouden. En dat Noren inderdaad jagers zijn
Die heb ik ook gezien, best goede film.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Ze hebben het hier in Noorwegen al gepresteerd. NOKAS heet de film.
Brits telegraaf toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En the Independent... dat is... despicable.
Ja nouja daarom vroeg ik het ook, ik heb echt nul verstand van wapensquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij heeft toch geschoten met een automatisch wapen? Lijkt me niet dat je een automatisch wapen gebruikt bij de jacht..
Dat heb je nu eenmaal bij zulke topics. Er zijn alleen flarden informatie. Dat levert dus onvermijdellijk speculatie op en het betrekken van allerlei randzaken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:03 schreef beware_reageerd het volgende:
Mijn god, mensen, waar hebben we het over ?
Allerlei mythbusters en wat je daar zag of gaat dit over de pleuris in Noorwegen ?
Sterker, als men niets meer kan melden, blijf dan weg.
Weet men wel wat daar gande is geweest ?
Weet men uberhaupt wel wat de reden en achtergrond is ?
Weet men eigenlijk wel dat dit dus ook maar zo hier kan ?
We weten niet wat er achter zit. Mijn dochter heeft haar kamp al gehad.
Maar damm. Probeer ontopic te blijven of open er een nieuwe.
En de meeste volgen wel, maar off topic gaan is kennelijk een hobby aan het worden.
Ik ben eht wel zat na uren er bovenop zittenquote:
Die was al genoemd. Nergens voor nodig dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef Staal het volgende:
Ik hoop dat Wilders een alibi heeft trouwens..
Wilders is geen 1.90 en past nooit in een Noorse politie-outfit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef Staal het volgende:
Ik hoop dat Wilders een alibi heeft trouwens..
En het is nacht nu, meer nieuws zal er niet meer komen vannacht.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat heb je nu eenmaal bij zulke topics. Er zijn alleen flarden informatie. Dat levert dus onvermijdellijk speculatie op en het betrekken van allerlei randzaken.
Inderdaad, maar als hij het zo heeft uitgelegd dat hij voor inspectie kwam vanwege de explosie, dan is het minder raar. De lensmann hier heeft ook wel eens met een wapen uit moeten rukken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nou nee, de politie in Noorwegen is normaal gesproken onbewapend.
Maar indien ze bewapend zijn (bv bij het bewaken van ambassades), dan hebben ze ook meteen automatische wapens rond de nek hangen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:05 schreef Thomas B. het volgende:
Voorpagina van The Independent morgenAlles voor de verkoopcijfersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie nu pas dat het reeks 11 is. Begrijpelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben eht wel zat na uren er bovenop zitten
Geef me 2-3 dagen en ik koop een Noorse AG3 voor je. Totaal geen probleem om aan die dingen te komen, zelfs zonder connecties met de criminele wereld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij heeft toch geschoten met een automatisch wapen? Lijkt me niet dat je een automatisch wapen gebruikt bij de jacht..
Voorpagina van The Independent morgenDie vrouw is wel beroemd, die staat op elke voorpagina in EngelandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zien gewoon dat er mensen bij de 'kust' liggen van het eiland.. + iemand in het water. Dan is het toch niet verwonderlijk dat we het erover hebben?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat heb je nu eenmaal bij zulke topics. Er zijn alleen flarden informatie. Dat levert dus onvermijdellijk speculatie op en het betrekken van allerlei randzaken.
Het aantal doden zal de hele nacht wellicht nog bijgesteld worden maar that's itquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:09 schreef yvonne het volgende:
En het is nacht nu, meer nieuws zal er niet meer komen vannacht.
For real?!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:07 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Ze hebben het hier in Noorwegen al gepresteerd. NOKAS heet de film.
Voorpagina van The Independent morgenZo, meer bebloed dan dat kun je niet zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Bedoel je in Noorwegen of hier?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geef me 2-3 dagen en ik koop een Noorse AG3 voor je. Totaal geen probleem om aan die dingen te komen, zelfs zonder connecties met de criminele wereld.
Die kerel is zelfs 195 ofzo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wilders is geen 1.90 en past nooit in een Noorse politie-outfit.
Waarschijnlijk niet nee. De profielmensjes daar gaan lekker een nachtje door, komen morgen ochtend/middag met een foto met beschrijving en nieuw dodental ... daarna is het herdenkingen en opmars naar de publieke rechtzaak.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
En het is nacht nu, meer nieuws zal er niet meer komen vannacht.
Voor een ijsbeer zeker?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:09 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als hij het zo heeft uitgelegd dat hij voor inspectie kwam vanwege de explosie, dan is het minder raar. De lensmann hier heeft ook wel eens met een wapen uit moeten rukken.
jezusquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo, meer bebloed dan dat kun je niet zijn.
Sorry, ik woon in Noorwegen, voor mij is Noorwegen "hier".quote:
quote:Tien jaar geleden is in Noorwegen een 23-jarige neonazi gearresteerd die in bezit was van explosieven, twee pistolen en politie-uniformen, blijkt uit dit bericht uit Aftenposten uit 2001: www.aftenposten.no
by Redactie NU.nl 12:11 AM
Wat steekt er uit haar keel, glas?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo, meer bebloed dan dat kun je niet zijn.
Erg mooi eiland jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:
Zo sereen. Schijn kan bedriegen.![]()
[ afbeelding ]
Ja. http://www.imdb.com/title/tt1337366/quote:
Nee, westkust. Iets te veel sprit en een familieruzietje. En aangezien bijna iedereen hier jaagt...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voor een ijsbeer zeker?(sorry voor een klein beetje offtopic Yvonne, GP woont nogal erg noordelijk in Noorwegen en een lensmann is veldpolitie)
Arme ouders, de onzekerheid, ik zou gek worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:09 schreef eight het volgende:
[..]
Het aantal doden zal de hele nacht wellicht nog bijgesteld worden maar that's it
Ja gezien, maar gaat over totaal iets andersquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja. http://www.imdb.com/title/tt1337366/
Deze moet dat zijn:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:12 schreef LB06 het volgende:
Hmmmm
Tien jaar geleden is in Noorwegen een 23-jarige neonazi gearresteerd die in bezit was van explosieven, twee pistolen en politie-uniformen, blijkt uit dit bericht uit Aftenposten uit 2001: www.aftenposten.no
by Redactie NU.nl 12:11 AM
Lekker eiland om te neuken inderdaad.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:
[ afbeelding ]
Alle pizzeria's en cafés kunnen daar de deuren ook wel sluiten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:11 schreef Mercer het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, maar het is een verfilming van een dramatische Noorse gebeurtenis. Dus het is waarschijnlijk wachten op de film van deze gebeurtenis.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ja gezien, maar gaat over totaal iets anders
Hij is op vakantie in Noorwegen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij zit in Denemarken, niet Noorwegen.
Er staan net drie gebouwen op dat eiland man.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:16 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Alle pizzeria's en cafés kunnen daar de deuren ook wel sluiten.
Zonde is dat toch. Dat 1 zo'n shooting het hele uitgaansleven kan verzieken op zo'n prachtig eiland.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Er staan net drie gebouwen op dat eiland man.
Het is ook maar iets van 500 bij 500. Het is volgens mij origineel bedoeld als scoutingeilandje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Goed dat ze dat onderschept hebben. Maar wie weet wat er nog ligt elders. Heel eng idee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:15 schreef Tinos85 het volgende:
r 22 jul 2011, 23:58
Explosieven gevonden op Noors eilandje
OSLO - Op het Noorse eiland, Utoya, dat vrijdagmiddag het toneel was van een bloedige schietpartij bij een politieke bijeenkomt, zijn niet-ontplofte explosieven gevonden. Dat heeft de politie vrijdagavond laat gemeld.
Sveining Sponheim
Politiechef Sveining Sponheim zei ook te verwachten dat het dodental door de schietpartij verder zal oplopen. Tot dusver zijn rond de tien doden geteld. Het is door de chaos die op het eilandje is ontstaan erg lastig om het precieze aantal slachtoffers vast te stellen.
Dat is wel een serieus wapen zeg. Lijkt me niet geschikt voor de jacht, maar hoe kan het dat er dan zo'n overschot van is? Je zou zeggen dat het naar de oorlog vernietigd werd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:11 schreef Fogel het volgende:
Sorry, ik woon in Noorwegen, voor mij is Noorwegen "hier".
De Noren zijn een stuk vrijer in wapenbezit dan de Nederlanders. Meer ruimte en dus ook minder controle (nodig) en uiteraard meer jacht.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:19 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is wel een serieus wapen zeg. Lijkt me niet geschikt voor de jacht, maar hoe kan het dat er dan zo'n overschot van is? Je zou zeggen dat het naar de oorlog vernietigd werd.
Die hebben toch langer geleefd. Kinderen zijn net begonnen en hebben ook meestal nog niet veel op hun kerfstok, vandaar dat we dat vaak wat schokkender vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:21 schreef MouzurX het volgende:
Wtf boeit het nou dat het kinderen zijn?
Echt he altijd dat gezeik op "o nee het zijn kinderen" "o nee het zijn vrouwen"
Net alsof mannen van 30-40 graag dood willen.
Ik erger me daar ook altijd kapot aanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:21 schreef MouzurX het volgende:
Ik geloof ook niet dat er maar 10 dood zijn op het eiland.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:22 schreef Absurditeit het volgende:
Als je je bedenkt dat er een zeer zware explosie is geweest in de hoofdstad en dat er op een eiland waar veel mensen zijn is geschoten en dat daar ook explosieven lagen, dan valt het dodental, voor zover nu te zien, behoorlijk mee.
Dit had met gemakt ook 100 mensen het leven kunnen kosten.
Ik telde er op het eerste gezicht 3 plus 1 grote, en een campinggelegenheid met meerdere tentjesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Een leven is een leven. Mits onschuldigquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die hebben toch langer geleefd. Kinderen zijn net begonnen en hebben ook meestal nog niet veel op hun kerfstok, vandaar dat we dat vaak wat schokkender vinden.
Duh.
bovendien hebben veel volwassenen zelf kinderen, wellicht heetf dat er ook mee te makenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die hebben toch langer geleefd. Kinderen zijn net begonnen en hebben ook meestal nog niet veel op hun kerfstok, vandaar dat we dat vaak wat schokkender vinden.
Duh.
Ik ga ff een boterham met kaas fixen. Regel jij de boel een beetje?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik telde er op het eerste gezicht 3 plus 1 grote, en een campinggelegenheid met meerdere tentjes
die daar eventueel zijn opgezet.
Hearts and minds.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Duh.
Kinderen is nóg ernstiger. Maar een man of vrouw rond dezelfde leeftijd is idd geen verschilquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:21 schreef MouzurX het volgende:
Dit is de derde keer de 23-jarige is in hechtenis sinds midden juli.Da werd hij beschuldigd van lichamelijk letsel met de dood tilfølge, nadat een automobilist werd gedwongen de weg te ogomkom.I einde van augustus, werd hij gevangen gezet omdat zijn vlees wild om zich heen, terwijl zijn vriendin was aanwezig zijn. Op dat moment werd hij beschuldigd van onzorgvuldig medskytevåpen.Denne derde keer werd hij gearresteerd avpolitiet in Oslo op vrijdag 2 November, met twee politie-uniformen ibilen hij reed. De politie opgevolgd ransakeleiligheten zijn. Daar onderzoekers vonden twee pistolen, engasspistol en tien oude mannen met dynamiet ontstekingsmechanismen, in alle ettkilo sprengstoff.-Mijn cliënt heeft erkjentstraffskyld voor de opslag van de wapens en dynamiet. Roosters niet schuld van heling van gestolen goederen politie-uniformen, zei 23-jarige advocaat, advocaat Kathryn Evershos advocaat Øystein Storrvik.23-jarige was in 1998dømt te hebben gekocht van een groot aantal vuurwapens en verkocht demvidere om mensen op de juiste extreme omgeving påRingerike. Onder de wapens die hij was veroordeeld hebben verkocht, het was zowel Uzi machine geweren, AK47 (Kalasjnikov) geweren, een shotgun en een shotgun avsaget.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:25 schreef Mercer het volgende:
Dit zou dus goed de dader kunnen zijn, een Neonazi dia al eerder is opgepakt met dynamiet en wapens. Alleen kan ik geen Noors.![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece
Welke oorlog? Het is een wapen van na WO2.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:19 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is wel een serieus wapen zeg. Lijkt me niet geschikt voor de jacht, maar hoe kan het dat er dan zo'n overschot van is? Je zou zeggen dat het naar de oorlog vernietigd werd.
Dat dus, gecombineerd met een zeer slappe houding qua bewaking van wapendepots geeft dat makkelijk toegang tot wapens. En hagelgeweren haal je zoals gezegd gewoon bij de Intersport.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De Noren zijn een stuk vrijer in wapenbezit dan de Nederlanders. Meer ruimte en dus ook minder controle (nodig) en uiteraard meer jacht.
Dat gecombineerd met een verplichte militaire opkomstplicht. Voor iedereen. Die moeten wat hebben om mee te knallen, al is het maar voor oefening.
Wat voor kaas? Schijnt dat je persoonlijkheid afgelezen kan worden aan de kaas die je eet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:24 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik ga ff een boterham met kaas fixen. Regel jij de boel een beetje?
Nou het boeit mij allemaal niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:26 schreef eight het volgende:
[..]
Kinderen is nóg ernstiger. Maar een man of vrouw rond dezelfde leeftijd is idd geen verschil
Vertalingquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:25 schreef Mercer het volgende:
Dit zou dus goed de dader kunnen zijn, een Neonazi dia al eerder is opgepakt met dynamiet en wapens. Alleen kan ik geen Noors.![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece
quote:Dit is de derde keer de 23-jarige is in hechtenis sinds midden juli.Da werd hij beschuldigd van lichamelijk letsel met de dood tilfølge, nadat een automobilist werd gedwongen de weg te ogomkom.I einde van augustus, werd hij gevangen gezet omdat zijn vlees wild om zich heen, terwijl zijn vriendin was aanwezig zijn. Op dat moment werd hij beschuldigd van onzorgvuldig medskytevåpen.Denne derde keer werd hij gearresteerd avpolitiet in Oslo op vrijdag 2 November, met twee politie-uniformen ibilen hij reed. De politie opgevolgd ransakeleiligheten zijn. Daar onderzoekers vonden twee pistolen, engasspistol en tien oude mannen met dynamiet ontstekingsmechanismen, in alle ettkilo sprengstoff.-Mijn cliënt heeft erkjentstraffskyld voor de opslag van de wapens en dynamiet. Roosters niet schuld van heling van gestolen goederen politie-uniformen, zei 23-jarige advocaat, advocaat Kathryn Evershos advocaat Øystein Storrvik.23-jarige was in 1998dømt te hebben gekocht van een groot aantal vuurwapens en verkocht demvidere om mensen op de juiste extreme omgeving påRingerike. Onder de wapens die hij was veroordeeld hebben verkocht, het was zowel Uzi machine geweren, AK47 (Kalasjnikov) geweren, een shotgun en een shotgun avsaget. Hij bleogså veroordeeld voor illegaal in het bezit van een totale 16ulike wapens. Onder deze was een 22kaliber salongriflemed geluiddemper en telescopische zicht. Sommige van zijn klanten zijn die blazen beschuldigd van het plannen aanval op de Noorse samenleving stopt in 1997.I dezelfde strafzaak in 1998ble hij ook was van geweld veroordeeld tegen twee anti-racisten. 23-åringenvedgikk de tijd geassocieerd met extreem-rechts miljøetpåRingerike.
Blijven speculaties tuuk, maar het zou wel heel opvallend zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Twitteraar brengt interessante kwestie omhoog: In 2001 werd een 23-jarige neonazi niet ver van Oslo gearresteerd voor bezit van explosieven en politiepakken. 23 in 2001= 32 in 2001.Diezelfde neonazi werd in 1998 al gearresteerde omdat hij aanslagen wilde plegen op topmensen. : http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article231455.ece
https://twitter.com/#!/filipvanlaenen
Edit: Mercen was iets eerder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |