Vraag het aan Alberto Stegeman. Die kon echt zo'n beetje ieder wapen krijgen in één van zijn "Dat dit kan in Nederland" undercover operaties.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus echt niet. Tuurlijk is er aan te komen, maar een vol-automatisch wapen zoals een Uzi... Die kan je echt niet zomaar op de hoek van de straat kopen.
Ik denk dus dat hij helemaal niet gigantisch disturbed was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
BBC meldt ook dat het waarschijnlijk een zeeer disturbed loner was
Wat valt er te coördineren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat de coordinatie van zo'n dubbele aanslag het logisch maakt dat ie niet alleen was.
Dat betekend nog niet dat ze niet schuldig zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:30 schreef roelofjan het volgende:
De daadwerkelijke aanslag is uitgevoerd door 1 persoon.
Die anderen hebben hem een geweer verkocht en z'n rijbewijs vevalst ofzo.
in HD?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef jorienvdherik het volgende:
Zie net live bij Sky News een foto van zo blonde gast die volgens mij in Oslo nog achter de linten stond, Volgens mij hadden ze het er over dat hij de dader was van het eiland.
Niet op de hoek van de straat, maar dat hoeft toch ook niet. Daar is echt wel aan te komen als je dat echt wil, of het makkelijk zal zijn, of niet. Wellicht had die dader een wapenvergunning. Een bom maken van dat kaliber lijkt me een iets grotere opgave.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik geloof dat dus echt niet. Tuurlijk is er aan te komen, maar een vol-automatisch wapen zoals een Uzi... Die kan je echt niet zomaar op de hoek van de straat kopen.
Dat zou echt ziek zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef jorienvdherik het volgende:
Zie net live bij Sky News een foto van zo blonde gast die volgens mij in Oslo nog achter de linten stond, Volgens mij hadden ze het er over dat hij de dader was van het eiland.
share?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef jorienvdherik het volgende:
distrubed betekent niet per definitie gek hè, maar juist twisted. Gek is crazy, of mental.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:35 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik denk dus dat hij helemaal niet gigantisch disturbed was.
Zeg maar mentaal wel goed bij zijn hoofd maar wel twisted.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je echt gek bent dan gooi je een lampenhouder tegen een koets aan, je moet mentaal wel nog normaal zijn wil je dit kunnen plannen en uitvoeren.
idd ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
share?
[..]
distrubed betekent niet per definitie gek hè, maar juist twisted. Gek is crazy, of mental.
Slim was hij ongetwijfeld, anders krijgt hij dat niet klaar, maar met een waanzinnige kronkel in de hersens.
Dat dusquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:35 schreef kepler het volgende:
Maar goed, ik geloof best dat hij de aanslag alleen heeft uitgevoerd. Maar ik heb heel erg mijn twijfels dat hij het ook alleen heeft voorbereid...
Echtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vraag het aan Alberto Stegeman. Die kon echt zo'n beetje ieder wapen krijgen in één van zijn "Dat dit kan in Nederland" undercover operaties.
quote:* The shooter was arrested and it is understood he was "observed" in Oslo just before the explosion there.
Mensen doden is goedkoop en (zuiver operationeel gezien) vrij makkelijk. Dat er niet elke dag zo'n bom ontploft is omdat er gelukkig maar weinig mensen zijn die zoiets willen aanrichten, en die de voorbereidingen ook geheim kunnen houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Een explosief zoals deze? Voor 2000 euro
Als het echt waar zou zijn, dan bestaan er dus helemaal geen terroristen. Want als je zo'n bom kan maken voor 2000 euro dan zou er wel elke dag zo'n bom ontploffen
Disturbed duidt er vooral op dat iemand emotioneel onstabiel is en moeite heeft om een 'normaal' bestaan te leiden. Daarnaast kan iemand natuurlijk wel in staat zijn om waanzinnige acties te plannen en uit te voeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
share?
[..]
distrubed betekent niet per definitie gek hè, maar juist twisted. Gek is crazy, of mental.
Slim was hij ongetwijfeld, anders krijgt hij dat niet klaar, maar met een waanzinnige kronkel in de hersens.
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mensen doden is goedkoop en (zuiver operationeel gezien) vrij makkelijk. Dat er niet elke dag zo'n bom ontploft is omdat er gelukkig maar weinig mensen zijn die zoiets willen aanrichten, en die de voorbereidingen ook geheim kunnen houden.
Scherp, absoluut. Maar ik niet zo goed tegen allerlei "wishfull thinking" omdat er meermaals niets dan shit uit komt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:33 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nu heb ik je vandaag al twee keer 'speculaas' zien posten. Daarom een zak kruidnootjes:
[ afbeelding ]
in die uitzending kwamen volgens mij geen uzi's in voor. Uzi's zijn ook wat lastiger verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef alpeko het volgende:
Vraag het aan Alberto Stegeman. Die kon echt zo'n beetje ieder wapen krijgen in één van zijn "Dat dit kan in Nederland" undercover operaties.
Nou, dan is mijn vertrouwen in de mensheid weer wat gestegen. Als het echt zo makkelijk is, dan ben ik blij dat er niet veel meer schietpartijen ala Alphen plaats hebben gevonden...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:38 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Yep en hij vond het ook machtig om er mee te schieten!
Nee hoor, iemand kan heel disturbed zijn zonder dat je dat weet of ziet. Er lopen er hier genoeg rondquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:38 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Disturbed duidt er vooral op dat iemand emotioneel onstabiel is en moeite heeft om een 'normaal' bestaan te leiden. Daarnaast kan iemand natuurlijk wel in staat zijn om waanzinnige acties te plannen en uit te voeren.
Je kunt heel makkelijk aan wapens komen kijk maar eens in je eigen kamer. Ook vuurwapens zijn makkelijk illegaal te verkrijgen natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, dan is mijn vertrouwen in de mensheid weer wat gestegen. Als het echt zo makkelijk is, dan ben ik blij dat er niet veel meer schietpartijen ala Alphen plaats hebben gevonden...
Het gaat ook helemaal niet om het perspectief van de buitenwacht. Het gaat erom dat zo iemand ook vaak moeite heeft met persoonlijke relaties. En daar hoeft idd de overbuurman niets van te merken. Toch zul je het terugzien in relatie tot een partner, weinig of geen vrienden etc. Itt de meeste 'normale' mensen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nee hoor, iemand kan heel disturbed zijn zonder dat je dat weet of ziet. Er lopen er hier genoeg rond
Zie bovenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een persconferentie over de laatste stand van zaken begint over enkele minuten.
by Redactie NU.nl 10:38 PM
ANFO is niet zo schokkend duur.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Een explosief zoals deze? Voor 2000 euro
Als het echt waar zou zijn, dan bestaan er dus helemaal geen terroristen. Want als je zo'n bom kan maken voor 2000 euro dan zou er wel elke dag zo'n bom ontploffen
Ja, wapens voor 1-op-1. Maar ik zou niet weten hoe ik aan een wapen, laat staan een automatisch wapen zou moeten komen. Gelukkig geldt dat dus ook voor de meeste mensenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:41 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Je kunt heel makkelijk aan wapens komen kijk maar eens in je eigen kamer. Ook vuurwapens zijn makkelijk illegaal te verkrijgen natuurlijk.
Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen. Het is namelijk totaal niet foutloos uitgevoerd. Het is slechts een paar uur later en die man is nu al gepakt en heeft waarschijnlijk bergen bewijs achtergelaten. DIt kan prima een of andere gek zijn geweest.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:41 schreef shameonyou het volgende:
[..]
In theorie kan alles.
Maar om alles zonder fouten uit te voeren kan alleen een professioneel iemand.
Iemand die speciale training bij CIA of militaire special forces bijvoorbeeld.
Dit is gewoon een false-flag operatie om dit te gebruiken om meer cameras, meer scanners en meer databases op te zetten.
Om je zogenaamd te beschermen tegen de gevaarlijke gek die anders je kinderen gaat doodschieten.
Volgens mij konden Uzi's wel geregeld worden. Maar Alberto hield het beschaafd. Ging waarschijnlijk van zijn salaris af.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:39 schreef eight het volgende:
[..]
in die uitzending kwamen volgens mij geen uzi's in voor. Uzi's zijn ook wat lastiger verkrijgbaar.
Maar de rest was idd kinderlijk eenvoudig te verkrijgen.
Kocht hij ook niet België?
shameonyou ziet er waarschijnlijk een complot in..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen. Het is namelijk totaal niet foutloos uitgevoerd. Het is slechts een paar uur later en die man is nu al gepakt en heeft waarschijnlijk bergen bewijs achtergelaten. DIt kan prima een of andere gek zijn geweest.
Wellicht, maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat het de bedoeling was dat ze ermee wegkwamen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen. Het is namelijk totaal niet foutloos uitgevoerd. Het is slechts een paar uur later en die man is nu al gepakt en heeft waarschijnlijk bergen bewijs achtergelaten. DIt kan prima een of andere gek zijn geweest.
Ach ga toch weg. Training in het (gewone) leger zal zeker van pas komen, maar is niet noodzakelijk. De hele mik plannen kan iedereen met een IQ >100. Bom maken vereist zorgvuldigheid en handigheid, maar je hoeft geen Q te zijn. Aan een wapen komen vereist (losse) connecties met de onderwereld, of slim misbruik maken van wapenwetten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:41 schreef shameonyou het volgende:
[..]
In theorie kan alles.
Maar om alles zonder fouten uit te voeren kan alleen een professioneel iemand.
Iemand die speciale training bij CIA of militaire special forces bijvoorbeeld.
Dat was een uitzending van Peter geloof ik, daar had ie wel een soort van uzi geregeld en ging er nog lekker mee schieten ook!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volgens mij konden Uzi's wel geregeld worden. Maar Alberto hield het beschaafd. Ging waarschijnlijk van zijn salaris af.
Omdat je 't niet wil doen. Waar een wil is, is een weg. Daarom kunnen figuren als Tristan er wel aan komen. Je moet 't maar genoeg willen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:43 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, wapens voor 1-op-1. Maar ik zou niet weten hoe ik aan een wapen, laat staan een automatisch wapen zou moeten komen. Gelukkig geldt dat dus ook voor de meeste mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |