Zijn er nog al een paar, damnquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
Waarschijnlijk de dader (met dode mensen om hem heen)
http://i.imgur.com/XrwwP.jpg
De ETA heeft ook altijd gebruik gemaakt van autobommen. Veel van die autobommen hadden hooguit een bereik van 50 m tot 100m.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Diesel en kunstmest zijn niet zo duur.
En LEES je dat artikel ook?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:23 schreef roelofjan het volgende:
Iedereen die zegt dat de bomaanslag niet uitgevoerd kan zijn door 1 man:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_bombing
ETA wilt toch ook geen doden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef eight het volgende:
[..]
De ETA heeft ook altijd gebruik gemaakt van autobommen. Veel van die autobommen hadden hooguit een bereik van 50 m tot 100m.
Wat maakt deze bom zo krachtig dan?
Nee hoor. Nog niet iig. Kijk maar naar de handen. Volgens mij is het geweer links naar onderen gericht.quote:
ETA waarschuwde altijd, dacht ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef eight het volgende:
[..]
De ETA heeft ook altijd gebruik gemaakt van autobommen. Veel van die autobommen hadden hooguit een bereik van 50 m tot 100m.
Wat maakt deze bom zo krachtig dan?
Nou nee hoor. Elk automatisch wapen is natuurlijk makkelijk aan te komen. Het is meer de bom die moeilijk zal zijn. Maar ook dat is mogelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Een uzi makkelijk te verkrijgen? Dat lijkt me erg sterk....
Als een bom echt zo makkelijk te maken, dan zouden er toch veel meer aanslagen zijn?
Ik heb zo mijn twijfels over hoe makkelijk het wel niet is om een (grote) bom te maken.
Dat geldt voor zoveel foto's. Daar wordt simpelweg geen rekenig mee gehouden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die foto gaat iets te ver eigenlijk. Denk dat je je kind er best op zou kunnen herkennen.
Het walvisbevrijdingsfront kan ook nog.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:27 schreef Absurditeit het volgende:
De grootste trollen van heel Europa hebben het nog niet over een school shooting gehad, maar op de Nederlandse PO wordt het als serieuze optie beschouwd.
Moet een flink ding zijn geweest.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef LB06 het volgende:
[..]
Nee hoor. Nog niet iig. Kijk maar naar de handen. Volgens mij is het geweer links naar onderen gericht.
Lees ook even de rest:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:23 schreef roelofjan het volgende:
Iedereen die zegt dat de bomaanslag niet uitgevoerd kan zijn door 1 man:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_bombing
The Oklahoma blast claimed 168 lives, including 19 children under the age of 6,[1] and injured more than 680 people.[2] The blast destroyed or damaged 324 buildings within a sixteen-block radius, destroyed or burned 86 cars, and shattered glass in 258 nearby buildings.[3][4] The bomb was estimated to have caused at least $652 million worth of damage.
[ afbeelding ]
quote:Forensic evidence quickly linked McVeigh and Terry Nichols to the attack; Nichols was arrested,[10] and within days both were charged. Michael and Lori Fortier were later identified as accomplices. McVeigh, an American militia movement sympathizer, had detonated an explosive-filled Ryder truck parked in front of the building. McVeigh's co-conspirator, Terry Nichols, had assisted in the bomb preparation.
In het eerste bericht in de OP staat het volgendequote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:21 schreef MouzurX het volgende:
De PM zou dus toch vandaag naar die bijeenkomst komen maar hij had iemand anders gestuurd lees ik.
Dat zou betekenen dat hij de PM gewoon wilde doden.
Dus lijkt me niet dat hij uit was op het doden van de PM. Hoogstens de oud PM.quote:Oud-premier Gro Harlem Brundtland zou één van de aanwezigen zijn en premier Stoltenberg zou zelf zaterdag een toespraak houden bij de jongerenbijeenkomst
Is ook weer waar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel foto's. Daar wordt simpelweg geen rekenig mee gehouden.
Ik denk dat ik makkelijker een bom in elkaar heb geknutseld dan dat ik aan een vuurwapen komquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Elk automatisch wapen is natuurlijk makkelijk aan te komen. Het is meer de bom die moeilijk zal zijn. Maar ook dat is mogelijk.
Je zou gelijk kunnen hebben, een persoon die daar nog zwemt, houdt echt z´n hand omhoog, ontzettend heftig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
Waarschijnlijk de dader (met dode mensen om hem heen)
http://i.imgur.com/XrwwP.jpg
idd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:29 schreef Bayswater het volgende:
Ach, overmorgen zijn we alles weer vergeten.
Voor 2000 euro maak ik zo een explosief voor je, als je beetje tegen andorid aan kan programmeren is het niet zo moeilijk, het geeft je alle tools die je nodig hebt, camera, bewegingssensor, licht sensor, etc..... Explosief? In voormalige oostblok koop je semptex voor 500 euro het kilo....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Onzin. Het is extreem moeilijk om een explosief te maken met een impact en timing als deze. Het vereist het werk van een professional. Een ervaren iemand. Met kennis van explosieven, natuurkunde en een netwerk waar dit geleverd kan worden.
Die instructies op internet zijn in theorie alleraardigst, maar tamelijk knullig en van het niveau vuurwerk.
Nou ja maar je ziet iig wel dat hij niet op degene in het water richt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Moet een flink ding zijn geweest.
Echt verschrikkelijk, hopelijk heeft die zwemmer, en de rest overigens ook het gewoon overleefd laten we het hopen in ieder geval dat ze nog leven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:22 schreef Tauchmeister het volgende:
[ afbeelding ]
Die zijn niet aan het zwemmen
quote:
Ik zie dat ook als een mogelijkheid, maar het lijkt er meer op dat hij het geweer voor zijn lichaam houdt, de loop naar beneden gericht. (Twee lichte vlekken zijn zijn handen en je ziet iets dat op een loop lijkt in het verlengde hiervan).quote:
De daadwerkelijke aanslag is uitgevoerd door 1 persoon.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef maartena het volgende:
[..]
En LEES je dat artikel ook?
"Within 90 minutes of the explosion, Timothy McVeigh was stopped by Oklahoma State Trooper Charlie Hanger for driving without a license plate and arrested for unlawfully carrying a weapon.[8][9] Forensic evidence quickly linked McVeigh and Terry Nichols to the attack; Nichols was arrested,[10] and within days both were charged. Michael and Lori Fortier were later identified as accomplices."
Ik tel al vrij snel 4 namen.
Kunstmest en diesel is wat goedkoperquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor 2000 euro maak ik zo een explosief voor je, als je beetje tegen andorid aan kan programmeren is het niet zo moeilijk, het geeft je alle tools die je nodig hebt, camera, bewegingssensor, licht sensor, etc..... Explosief? In voormalige oostblok koop je semptex voor 500 euro het kilo....
Omdat de coordinatie van zo'n dubbele aanslag het logisch maakt dat ie niet alleen was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En waarom is iedereen zo overtuigd dat hij niet alleen was?
Altijd een leuke dooddoener.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:29 schreef Bayswater het volgende:
Ach, overmorgen zijn we alles weer vergeten.
Doet me denken aan die scene in The Big Lebowski. Walter Sobchak naast The Dude in die koffiebar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor 2000 euro maak ik zo een explosief voor je, als je beetje tegen andorid aan kan programmeren is het niet zo moeilijk, het geeft je alle tools die je nodig hebt, camera, bewegingssensor, licht sensor, etc..... Explosief? In voormalige oostblok koop je semptex voor 500 euro het kilo....
Ik geloof dat dus echt niet. Tuurlijk is er aan te komen, maar een vol-automatisch wapen zoals een Uzi... Die kan je echt niet zomaar op de hoek van de straat kopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:28 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Elk automatisch wapen is natuurlijk makkelijk aan te komen. Het is meer de bom die moeilijk zal zijn. Maar ook dat is mogelijk.
Welke coördinatie dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat de coordinatie van zo'n dubbele aanslag het logisch maakt dat ie niet alleen was.
Of omdat het downplayen alweer flink is begonnen.
Aanslag op de Arbeiderspartij....de kogel kwam van rechts.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens de Noorse politie zouden de aanslagen geen moslim-terroristische achtergrond hebben. De aanslagen zouden zijn gepleegd uit onvrede met het Noorse politieke systeem. De krant Aftenposten weet te melden dat de dader een scandinavisch uiterlijk heeft; hij is rond de 1.90 meter lang en heeft blond haar. Hij wordt momenteel door de politie in Utoya verhoord.
Het treinverkeer rond het vliegveld van Oslo is stilgelegd omdat er verdachte pakketjes zouden zijn gevonden.
Van FP/
McVeigh dus...
RaRa.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:32 schreef Ryan3 het volgende:
Dat soort lui lopen er hier in Nederland ook rond...
Nu heb ik je vandaag al twee keer 'speculaas' zien posten. Daarom een zak kruidnootjes:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:32 schreef beware_reageerd het volgende:
Buiten de discussie, is de vraag eerder wat is het motief ?
Wie, wat waar ?
Als die antwoorden er zijn, komt de rest vanzelf.
Alles verder is nog steeds speculaas.
My 2 cents.
De jaren '80 belden .. ze willen hun terreurgroep terug.quote:
Een explosief zoals deze? Voor 2000 euroquote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zolang je de materialen niet allemaal op 1 plaats koopt heeft een regering niets in de gaten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:27 schreef MouzurX het volgende:
Nee want je hebt zeg maar .. een regering.... die gevaarlijke mensen in de gaten houdt.
Je hoort vaak genoeg dat er "terreurdreiging" is of dat er mensen zijn opgepakt.
Of milieufanaten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Aanslag op de Arbeiderspartij....de kogel kwam van rechts.
Wat een denkwerk. Hulde.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
BBC meldt ook dat het waarschijnlijk een zeeer disturbed loner was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |