Hoezo dat nou wee,r het kan toch overal gebeuren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Wel toevallig precies in een overheidsgebouw...
Want?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Het lijkt alsof de kracht "van binnen" is gekomen. Overigens wil ook nog even zeggen wat voor kutzender CNN wel niet is.
Want een overheidsgebouw heeft geen gas? Een gaslek kan, in principe, overal gebeuren...juist in een overheidsgebouw is het dan riskant omdat er veel mensen aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Wel toevallig precies in een overheidsgebouw...
BBC World is goed op het momentquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Het lijkt alsof de kracht "van binnen" is gekomen. Overigens wil ook nog even zeggen wat voor kutzender CNN wel niet is.
Lol?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef QBay het volgende:
Lol, uit het niets komt dit ineens. Terroristen of gaslek o.i.d?
Thnx, stuk beter inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:24 schreef Libris het volgende:
[..]
BBC World is goed op het moment
http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-english
De gevel staat nog, alleen het glas is kapot.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:27 schreef Wokkel het volgende:
Het moet wel een enorm gaslek zijn geweest dan, wat niemand heeft gemerkt? Een beetje gaslek blaast de gevel van een flatgebouw eraf maar toch niet een heel kantorenblok?
Als dit een gaslek was dan waren die mensen allang gestorven door zuurstofgebrek
Kan je niet je naam van je video editten? Achteraf? Ja toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weet je wat ik vreemd vind? Ik was filmpje op youtube checken en vond dit:
Uploaded: 5 days ago.
Titel: Wybuch w Oslo - Explosion in Oslo 22.07.2011
Hoe kun je 5 dagen geleden een filmpje uploaden met de datum van de aanslag in Oslo?
Je hebt het youtube account van nostradamus ontdekt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoe kun je 5 dagen geleden een filmpje uploaden met de datum van de aanslag in Oslo?
Ja dat kan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je niet je naam van je video editten? Achteraf? Ja toch?
Dan heb ik niks gezegd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gewoon de titel bewerken om lekker veel hits te krijgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kun je die filmpjes niet hernoemen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
en op journaal24quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Tauchmeister het volgende:
Extra NOS Journaal n.a.v. Oslo om ca. 16.30 uur op Nederland 2
Kwestie van titel veranderen 10 minuten geleden. In de hoop dat ze meer bezoekers krijgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ja en dan doet hij dat waarschijnlijk om meer hits te krijgen op z'n kanaal.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er een explosie heeft plaatsgevonden bij de centralehal, de beganegrond is compleet gestript en alles er tegen over en het gebouw er tegenover heeft de schokgolf over zich heen gekregen..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
azz76vquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
vaag..!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:31 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
azz76v
Profiel
Lid geworden:10 mei 2011
Datum van laatste bezoek:23 uur geleden
Kijk je vervolgens bij gebruiker, dan zie je dat deze 21 juli het laatst online is geweest (gister dus)quote:
Handig dat er al 10 minuten staat "Nu: extra uitzending over explosie Oslo". Kutzender.quote:
Bij Youtube hoeven pagina's niet meteen de laatste info te bevinden. Ik denk dat je naar een pagina zit te kijken die gister voor het laatst is bijgewerkt. Misschien staat er over een uurtje dat hij er een uur geleden was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:31 schreef theNull het volgende:
[..]
Kijk je vervolgens bij gebruiker, dan zie je dat deze 21 juli het laatst online is geweest (gister dus)
Op deze foto is duidelijk te zien dat een hoop panelen van het gebouw naar binnen gedrukt zijn, ook is er een stuk muur naar beneden gekomen. Het lijkt mij op het eerste gezicht dus dat de drukgolf van buiten het gebouw kwam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef QBay het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij persoonlijk, nu, nog geen aanslag...eerder een explosie veroorzaakt door bijvoorbeeld gas of zo. Maar we gaan het zien.
ze moeten wachten op NL2quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Handig dat er al 10 minuten staat "Nu: extra uitzending over explosie Oslo". Kutzender.
YouTube's "laatste bezoek" is de laatste login, niet daadwerkelijk de laatste keer dat de uploader de site bezochtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:31 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
azz76v
Profiel
Lid geworden:10 mei 2011
Datum van laatste bezoek:23 uur geleden
Nee, vanwege al die doden enzo natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef gewoonfaye het volgende:
Kut, mijn vriend zit in noorwegen, geen idee waar, maar laat het niet in oslo zijn
Lekker dan als je geen idee hebt waar jouw vriend uithangt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef gewoonfaye het volgende:
Kut, mijn vriend zit in noorwegen, geen idee waar, maar laat het niet in oslo zijn
Aanslag was ook uur geleden, dus er is nog niet veel tijd geweest...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef StephanL het volgende:
Altijd bij de NOS. Een update van een minuut of twee en dat is het
Dan doet de BBC het een stuk beter. Meteen mensen aan de telefoon. NRK doorschakelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Aanslag was ook uur geleden, dus er is nog niet veel tijd geweest...
Zijn er doden? Ik kom net pas onder mijn steen vandaanquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee, vanwege al die doden enzo natuurlijk.
BBC is dan ook een ietsiepitie stukje groter dan NOS. En nu weer van deze zinloze discussie af.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan doet de BBC het een stuk beter. Meteen mensen aan de telefoon. NRK doorschakelen.
Nee, nog niet bekend iig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Zijn er doden? Ik kom net pas onder mijn steen vandaan
offtopic:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan doet de BBC het een stuk beter. Meteen mensen aan de telefoon. NRK doorschakelen.
In Noorwegen hebben ze normaal gesproken geen auto's. Alleen elanden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mensen hebben auto's gezien zegt de NOS. Waar zie je geen auto's zou ik zeggen.
Met zijn ouders. Hutje op de hei vakanties zonder te boeken. Ze hebben aan het eind een bruiloft in bergen, maar tot die tijd kunnen ze overal zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lekker dan als je geen idee hebt waar jouw vriend uithangt.
Zelfmoordelandquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Noorwegen hebben ze normaal gesproken geen auto's. Alleen elanden.
Terroristen zijn josti's dus dat zegt nog niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Toch twijfel ik aan een aanslag, die zou toch gericht moeten zijn op zoveel mogelijk slachtoffers.
Tot nu toe lijkt het vooral schade te zijn aan gebouwen. Een beetje terrorist kan toch wel een betere plek vinden met veel meer potentiele slachtoffers? Of ging de bom op het verkeerde moment/plaats af?
Ah een kenner.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Een autobom zou idd niet zo hoog schade veroorzaken zonder de onderkant helemaal weg te blazen.
Maar het is wel een belangrijk gebouw... dus wat dat betreft is het wel weer een logische plek.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Toch twijfel ik aan een aanslag, die zou toch gericht moeten zijn op zoveel mogelijk slachtoffers.
Tot nu toe lijkt het vooral schade te zijn aan gebouwen. Een beetje terrorist kan toch wel een betere plek vinden met veel meer potentiele slachtoffers? Of ging de bom op het verkeerde moment/plaats af?
Weet je niet hoe groot Noorwegen is? Laat staan Oslo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Met zijn ouders. Hutje op de hei vakanties zonder te boeken. Ze hebben aan het eind een bruiloft in bergen, maar tot die tijd kunnen ze overal zijn.
Grote misvatting. Doel is nooit zo veel mogelijk slachtoffers, maar zo groot mogelijke impact. Anders zouden er alleen aanslagen in sportstadia zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Maar het is vakantie in Noorwegen, ook politici zijn op vakantie...het gebouw was vrijwel leeg. Een terrorist weet dat en doet een aanslag niet op zo'n moment.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar het is wel een belangrijk gebouw... dus wat dat betreft is het wel weer een logische plek.
Terrorisme gaat om angst zaaien, 10 of 100 doden/gewonden maakt niet uitquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:40 schreef QBay het volgende:
[..]
Nee, nog niet bekend iig.
Het is ook vakantie in Noorwegen, dus het gebouw was vrijwel leeg...daarom denk ik niet dat het een aanslag was, terroristen weten dat ook wel.
Doden dus...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef johnnylove het volgende:
http://www.demotix.com/ph(...)ment-building-norway
paar schokkende foto's van lijken
Ammonium/nitraat bommen laten vaak een soort bruingrijze rook achter. Dit soort explosieven worden vaker gebruikt door terroristen vanwege de eenvoud van het vergaren van dit soort stoffen.quote:
En jij mocht niet mee?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Met zijn ouders. Hutje op de hei vakanties zonder te boeken. Ze hebben aan het eind een bruiloft in bergen, maar tot die tijd kunnen ze overal zijn.
Is dat niet één van de doelen bij terrorisme?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het kan ook een soort van waarschuwing zijn.
Misschien was het plan B, weet ik veel. Of de terrorist wist het niet. Niet alle aanslagen worden helemaal doordacht,quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Maar het is vakantie in Noorwegen, ook politici zijn op vakantie...het gebouw was vrijwel leeg. Een terrorist weet dat en doet een aanslag niet op zo'n moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |