Ik kan het me ook maar moeilijk voorstellen, maar het is een optie. Ik zie graag het antwoord van TS tegemoet. Want voor mij is dat wel een essentieel punt voor wat betreft de vraag wie het moet betalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het adres in de sleutel gegraveerd is. Iig doet mijn eigen corporatie het niet en de corporatie waar ik werk ook niet. Ook omdat sloten die vervangen worden na mutatie weer hergebruikt worden bij een andere woning.
Ik heb nog nooit een kopie gemaakt van sleutels om een originele te bewaren. Ik zou het ook vreemd vinden als je dat wel zou doen. In dat geval moet de woningbouw maar gewoon ongelabelde sleutels uitgeven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan nog maak je een kopie van de gegraveerde sleutel en gebruik je alleen het kopie, want je zou de sleutel kwijt kunnen raken
Dan heb je alsnog pech. De woningbouw betaalt het niet. Misschien dat je het dan wel kan declareren bij je verzekering als je aangifte doet, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Overigens, wat als ze je sleutels EN portemonnee jatten waar je adres in zit (bij mij wel tenminste). Hoe sta je er dan in?
Neee, ook dan lukt het niet....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het me ook maar moeilijk voorstellen, maar het is een optie. Ik zie graag het antwoord van TS tegemoet. Want voor mij is dat wel een essentieel punt voor wat betreft de vraag wie het moet betalen.
Nog steeds eigen verantwoording.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het me ook maar moeilijk voorstellen, maar het is een optie. Ik zie graag het antwoord van TS tegemoet. Want voor mij is dat wel een essentieel punt voor wat betreft de vraag wie het moet betalen.
Overigens, wat als ze je sleutels EN portemonnee jatten waar je adres in zit (bij mij wel tenminste). Hoe sta je er dan in?
Dan ben je daar zeker woonconsulent geweest?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, en Ewelina ook
Ben helaas door emigratie gestopt nu, maar heb bij 4 verschillende corporaties door Nederland heen gewerkt, en geloof me, je hoort en ziet dingen waarvan je denkt:
Zo is mijn oma een keer gevallen in huis, lag al een paar uur in de gang, niemand had een sleutel van haar huis want ze vertrouwde niemand, brandweer moest de deur forceren omdat er 5 sloten op zaten, oma boos omdat zij naderhand de nieuwe deur moest betalenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik herinner me nog levendig de huurder die op zijn wastafel was gaan zitten, waardoor deze van de muur naar beneden viel. En boos dat hij moest betalen voor een nieuwe wastafel...
Klopt, invallen door politie en/of brandweer zijn ook voor rekening van de huurder. Indien een inval onterecht is, kan de huurder altijd weer de kosten verhalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo is mijn oma een keer gevallen in huis, lag al een paar uur in de gang, niemand had een sleutel van haar huis want ze vertrouwde niemand, brandweer moest de deur forceren omdat er 5 sloten op zaten, oma boos omdat zij naderhand de nieuwe deur moest betalen
elke corporatie werkt dan weer ietsje anders...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij braakschade is het namelijk zo dat sloten wèl vervangen worden door de woningbouw. De kosten worden dan wel in eerste instantie op jou verhaald die jij dan, middels je PV weer bij de verzekering kunt verhalen. Zo ging het tenminste bij mijn meest recente werkgever.
Dit doen ze omdat mensen minder snel geneigd zijn aangifte te doen als ze zelf de deur hebben opengebroken bij verlies van sleutels.
Helaas niet, maar bij de klantenservice komen de telefoontjes en mensen aan de balie binnen die je mag schiften op 'onzin' en 'legitiem'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan ben je daar zeker woonconsulent geweest?
Bij ons in Vianen wordt het slot vervangen en komt er een bakje bij te hangen met de sleutels. Van dat bakje heeft iedereen die het nodig heeft dan weer de sleutel. Als je de sleutel van het huis krijgt, krijg je een willekeurig slot zoals gezegd. Maar helaas beperken ze het tot je voordeur, de extra voordeursloten, berging, postbus en achterdeur doen ze niet. Achterdeur alleen als je er expliciet om vraagt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als een slot gemuteerd is komt er eerst een mutatieslot in, waarvan vaak alle onderhoudsmedewerkers een sleutel hebben zodat de onderhoudsdienst de woning kan onderhouden.
Het 'echte' slot + sleutels wordt in een anonieme bak geflikkerd en daar wordt er weer een uitgehaald als de mutatiewerkzaamheden klaar zijn en de woning klaar is om te verhuren.
Lolwut? Hier wordt alles vervangen, alles, inclusief postbus, achterdeur, bergingdeur, etc. Daar zou ik écht bezwaar tegen maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bij ons in Vianen wordt het slot vervangen en komt er een bakje bij te hangen met de sleutels. Van dat bakje heeft iedereen die het nodig heeft dan weer de sleutel. Als je de sleutel van het huis krijgt, krijg je een willekeurig slot zoals gezegd. Maar helaas beperken ze het tot je voordeur, de extra voordeursloten, berging, postbus en achterdeur doen ze niet. Achterdeur alleen als je er expliciet om vraagt.
Inderdaad. Niet echt fijn als mensen de post uit je brievenbus kunnen halen of je fiets uit de berging kunnen meenemenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lolwut? Hier wordt alles vervangen, alles, inclusief postbus, achterdeur, bergingdeur, etc. Daar zou ik écht bezwaar tegen maken.
Neem gewoon je verantwoordelijkheid joh.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar als ik de sloten besluit niet te vervangen dan lopen de andere huisgenoten dus vanaf nu risico dat er bij hen word ingebroken
Is dat dan weer niet de verantwoordelijkheid van de Key?
Bovendien, ze willen toch investeren in de veiligheid van hun woningen. Om huizen te hebben met zo'n keurmerk veilig wonen.
Kreeg als antwoord toendertijd: jammer dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lolwut? Hier wordt alles vervangen, alles, inclusief postbus, achterdeur, bergingdeur, etc. Daar zou ik écht bezwaar tegen maken.
WTF. Dat vind ik echt niet kunnen. Hier worden gewoon alle sloten vervangen (minus extra pensloten, maar die zijn dan ook niet van de woningbouw maar worden overgenomen door de nieuwe huurder).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bij ons in Vianen wordt het slot vervangen en komt er een bakje bij te hangen met de sleutels. Van dat bakje heeft iedereen die het nodig heeft dan weer de sleutel. Als je de sleutel van het huis krijgt, krijg je een willekeurig slot zoals gezegd. Maar helaas beperken ze het tot je voordeur, de extra voordeursloten, berging, postbus en achterdeur doen ze niet. Achterdeur alleen als je er expliciet om vraagt.
Ik had gezegd dat ze dat huis in hun reet konden douwen als ik het huis niet dringend nodig zou hebben en bij een andere corporatie huren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kreeg als antwoord toendertijd: jammer dan.
Dat haal je er toch af!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:37 schreef Mishu het volgende:
[..]
Punt 1: dat heeft mijn verhuurder dus gedaan.
Tsjah, je hebt weinig te kiezen met 1 woningbouw in de omgeving.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik had gezegd dat ze dat huis in hun reet konden douwen als ik het huis niet dringend nodig zou hebben en bij een andere corporatie huren.
Als het wèl dringend was dan had ik er werk van gemaakt. Volgens mij zijn wbv's verplicht om dat te doen namelijk, maar helaas heb ik nu geen huurrecht boeken meer tot m'n beschikking.
Tsjah, het was niet anders op dat moment Pensloten zijn hier overigens wel van de woningbouw.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:17 schreef Ewelina het volgende:
[..]
WTF. Dat vind ik echt niet kunnen. Hier worden gewoon alle sloten vervangen (minus extra pensloten, maar die zijn dan ook niet van de woningbouw maar worden overgenomen door de nieuwe huurder).
Een achterdeur op 5 hoog? Waar komt die dan uit?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tsjah, je hebt weinig te kiezen met 1 woningbouw in de omgeving.
En aangezien ik op 5 hoog woonde boeide het me niet zoveel, nooit echt bij stilgestaan verder.
Is dat in de sleutel gegrafeerd? lijkt me erg sterk. Of was dat een aan een sleutelhangertje, die je er niet heb afgehaald? In dat eerste geval vind ik dat de woningbouw verantwoordelijk is, anders ben jij gewoon verantwoordelijk. WA of inboedel verzekering zou het evt kunnen dekken, daar moet je naar informeren.quote:Op mijn sleutels heeft de woningbouw mijn straatnaam + huisnummer + kamernummer gezet. Heel slim dus.
Nergens. Huis is ontworpen door Fidela.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een achterdeur op 5 hoog? Waar komt die dan uit?
Balkon.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een achterdeur op 5 hoog? Waar komt die dan uit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |