Ik kan me niet voorstellen dat het adres in de sleutel gegraveerd is. Iig doet mijn eigen corporatie het niet en de corporatie waar ik werk ook niet. Ook omdat sloten die vervangen worden na mutatie weer hergebruikt worden bij een andere woning.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als de woningbouw het adres erin heeft gegraveerd is het een ander verhaal. Als het een los te halen label is ligt het m.i. wel bij de huurder.
Ach gut, arme studentquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:38 schreef Mishu het volgende:
Nou ik heb net gebeld en de monteur komt langs.
Deze arme student is straks 200 euro lichter
En ik ben waarschijnlijk gerold samen met mijn vader (hij is 100 euro aan papiergeld kwijt wat hij net had gepind).
Dan nog maak je een kopie van de gegraveerde sleutel en gebruik je alleen het kopie, want je zou de sleutel kwijt kunnen rakenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als de woningbouw het adres erin heeft gegraveerd is het een ander verhaal. Als het een los te halen label is ligt het m.i. wel bij de huurder.
En voordat er paniek ontstaat: dit gebeurt zo willekeurig dat NIEMAND weet waar de sloten en sleutels vandaan komen. Als een slot gemuteerd is komt er eerst een mutatieslot in, waarvan vaak alle onderhoudsmedewerkers een sleutel hebben zodat de onderhoudsdienst de woning kan onderhouden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het adres in de sleutel gegraveerd is. Iig doet mijn eigen corporatie het niet en de corporatie waar ik werk ook niet. Ook omdat sloten die vervangen worden na mutatie weer hergebruikt worden bij een andere woning.
Nee, in dit geval laat jij die andere bewoners stikken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef Mishu het volgende:
Laat de Key dan gewoon die andere bewoners stikken in dit geval?
Klopt, alles wordt gewoon op 1 hoop gegooid en zodra er een slot ergens nodig is, wordt er eentje uit de voorraad gevist.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En voordat er paniek ontstaat: dit gebeurt zo willekeurig dat NIEMAND weet waar de sloten en sleutels vandaan komen. Als een slot gemuteerd is komt er eerst een mutatieslot in, waarvan vaak alle onderhoudsmedewerkers een sleutel hebben zodat de onderhoudsdienst de woning kan onderhouden.
Het 'echte' slot + sleutels wordt in een anonieme bak geflikkerd en daar wordt er weer een uitgehaald als de mutatiewerkzaamheden klaar zijn en de woning klaar is om te verhuren.
Nu ben ik er van overtuigd, dit moet een troll zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:37 schreef Mishu het volgende:
[..]
Punt 1: dat heeft mijn verhuurder dus gedaan.
Nee, hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:47 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Nu ben ik er van overtuigd, dit moet een troll zijn.
Helaas helaasquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:47 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Nu ben ik er van overtuigd, dit moet een troll zijn.
Dat heb ik in mijn werk vaak genoeg meegemaakt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Was het maar waar idd. Er zijn mensen die echt zo zijn
Je zou voor de lol eens een weekje mee moeten lopen bij de klantenservice van een woningbouwvereniging....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Was het maar waar idd. Er zijn mensen die echt zo zijn
Jawel, toch, niemand is zo dom, toch?quote:
Oh, nog wel veel dommer ook!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:50 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Jawel, toch, niemand is zo dom, toch?
quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zou voor de lol eens een weekje mee moeten lopen bij de klantenservice van een woningbouwvereniging....
Hmmm, kennelijk spreek je uit ervaring.. Dus het kan nog erger dan Mishu?! Jeez..... ik waardeer jouw aanbod, maar dan denk ik dat toch maar afslaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zou voor de lol eens een weekje mee moeten lopen bij de klantenservice van een woningbouwvereniging....
Ik zou nog wel een paar weekjes werk kunnen gebruikenquote:
Ik herinner me nog levendig de huurder die op zijn wastafel was gaan zitten, waardoor deze van de muur naar beneden viel. En boos dat hij moest betalen voor een nieuwe wastafel...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:50 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Jawel, toch, niemand is zo dom, toch?
Ik kan het me ook maar moeilijk voorstellen, maar het is een optie. Ik zie graag het antwoord van TS tegemoet. Want voor mij is dat wel een essentieel punt voor wat betreft de vraag wie het moet betalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het adres in de sleutel gegraveerd is. Iig doet mijn eigen corporatie het niet en de corporatie waar ik werk ook niet. Ook omdat sloten die vervangen worden na mutatie weer hergebruikt worden bij een andere woning.
Ik heb nog nooit een kopie gemaakt van sleutels om een originele te bewaren. Ik zou het ook vreemd vinden als je dat wel zou doen. In dat geval moet de woningbouw maar gewoon ongelabelde sleutels uitgeven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan nog maak je een kopie van de gegraveerde sleutel en gebruik je alleen het kopie, want je zou de sleutel kwijt kunnen raken
Dan heb je alsnog pech. De woningbouw betaalt het niet. Misschien dat je het dan wel kan declareren bij je verzekering als je aangifte doet, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Overigens, wat als ze je sleutels EN portemonnee jatten waar je adres in zit (bij mij wel tenminste). Hoe sta je er dan in?
Neee, ook dan lukt het niet....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het me ook maar moeilijk voorstellen, maar het is een optie. Ik zie graag het antwoord van TS tegemoet. Want voor mij is dat wel een essentieel punt voor wat betreft de vraag wie het moet betalen.
Nog steeds eigen verantwoording.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik kan het me ook maar moeilijk voorstellen, maar het is een optie. Ik zie graag het antwoord van TS tegemoet. Want voor mij is dat wel een essentieel punt voor wat betreft de vraag wie het moet betalen.
Overigens, wat als ze je sleutels EN portemonnee jatten waar je adres in zit (bij mij wel tenminste). Hoe sta je er dan in?
Dan ben je daar zeker woonconsulent geweest?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, en Ewelina ook
Ben helaas door emigratie gestopt nu, maar heb bij 4 verschillende corporaties door Nederland heen gewerkt, en geloof me, je hoort en ziet dingen waarvan je denkt:
Zo is mijn oma een keer gevallen in huis, lag al een paar uur in de gang, niemand had een sleutel van haar huis want ze vertrouwde niemand, brandweer moest de deur forceren omdat er 5 sloten op zaten, oma boos omdat zij naderhand de nieuwe deur moest betalenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:57 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik herinner me nog levendig de huurder die op zijn wastafel was gaan zitten, waardoor deze van de muur naar beneden viel. En boos dat hij moest betalen voor een nieuwe wastafel...
Klopt, invallen door politie en/of brandweer zijn ook voor rekening van de huurder. Indien een inval onterecht is, kan de huurder altijd weer de kosten verhalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo is mijn oma een keer gevallen in huis, lag al een paar uur in de gang, niemand had een sleutel van haar huis want ze vertrouwde niemand, brandweer moest de deur forceren omdat er 5 sloten op zaten, oma boos omdat zij naderhand de nieuwe deur moest betalen
elke corporatie werkt dan weer ietsje anders...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij braakschade is het namelijk zo dat sloten wèl vervangen worden door de woningbouw. De kosten worden dan wel in eerste instantie op jou verhaald die jij dan, middels je PV weer bij de verzekering kunt verhalen. Zo ging het tenminste bij mijn meest recente werkgever.
Dit doen ze omdat mensen minder snel geneigd zijn aangifte te doen als ze zelf de deur hebben opengebroken bij verlies van sleutels.
Helaas niet, maar bij de klantenservice komen de telefoontjes en mensen aan de balie binnen die je mag schiften op 'onzin' en 'legitiem'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan ben je daar zeker woonconsulent geweest?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |