Het is wel wat donker maar met een zaklampje heb je onderweg genoeg te lezenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:40 schreef Rucky het volgende:
[..]
De binnenkant van een brievenbus is dat een beetje spannend?
En de brieven van mede sollicitanten branden goed zeker als je het koud hebt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:49 schreef Janena het volgende:
[..]
Het is wel wat donker maar met een zaklampje heb je onderweg genoeg te lezen.
Vooral sollicitatiebrieven zijn erg leuk.
Zijn de vooruitzichten in jouw vakgebied dan zo goed dat je dit risico durft te nemen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga me ook weer eens oriënteren naar mogelijkheden elders. Mijn contract loopt af en hoewel ik in aanmerking kom voor verlening wil ik toch ook graag weten wat er nog meer mogelijk is. Ben nu voor het grootste deel tevreden, maar zie toch nog enkele verbeterpunten zoals wat betere verdiensten en secundaire voorwaarden.
NUON, Essent... energiebedrijven maar ook spoorwegen, zelfs Schiphol afdeling environment, met jouw opleidingen ben je onmisbaar deze dagen gastquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik doe ook mee in dit topic, per vorige week ben ik weer werkzoekende. M'n vorige werkgever hangt op het randje van faillissement, en loopt nog 2,5 maanden achter met salaris.
Voor de statistieken: ik ben afgestudeerd Milieuwetenschapper (Bachelor) gevolgd door Duurzame Energie (Master)
Grote energiebedrijven doen voornamelijk PR qua milieu/duurzaam, meer niet. Weet ik helaas uit ervaring... Maar uiteraard gaan ze een nieuwe sollicitatiebrief van me ontvangenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef ElleboogVanMij het volgende:
[..]
NUON, Essent... energiebedrijven maar ook spoorwegen, zelfs Schiphol afdeling environment, met jouw opleidingen ben je onmisbaar deze dagen gast
Op dit moment is er geen dreigend risico.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zijn de vooruitzichten in jouw vakgebied dan zo goed dat je dit risico durft te nemen?
Tja. Maar ook als engineer moet je solliciteren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef ElleboogVanMij het volgende:
[..]
NUON, Essent... energiebedrijven maar ook spoorwegen, zelfs Schiphol afdeling environment, met jouw opleidingen ben je onmisbaar deze dagen gast
Het verdient ws wel beter dan bij de McD, maar goed, als zij daar goed zitquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou bijna m'n zusje naar voren schoppenmaar die heeft al een baantje
bij de McD...
Vandaag hoor ik of ze een baan voor me hebben, spanning ende sensatie.. ga nu uiteraard twijfelen of ze wel m'n juiste telefoonnummer hebben
Dat lijkt mij ook het meest logisch maar duidelijkheid daarover kan ik niet vinden.quote:
En je vorige bericht was juist zo hoopvol.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Hier helaas geen goed nieuws... ze hebben nu niets voor me
Dus, doorzoeken
Betekent dat dat je die ene baan van dat laatste gesprek hebt gekregen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:14 schreef Viking84 het volgende:
Is er nog iemand geïnteresseerd in een administratieve functie in Den Haag per 1 augustus tot en met eind september? Belangrijk is dat je affiniteit hebt met boeken/lezen. PM me even als je interesse hebt / meer info wilt(het is mijn huidige baantje, maar ik ga 1 aug ergens anders starten).
Jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:28 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Betekent dat dat je die ene baan van dat laatste gesprek hebt gekregen?
Maar ze vonden je wel geweldig!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ze vonden me ook gewéééééldig, etc. etc. etc., maar hadden geen uren voor me op het moment, blijkbaar
En dat zeg je niet evenquote:
Ik heb het aan het eind van het vorige topic gezegd, geloof ikquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:45 schreef pussywillow het volgende:
[..]
En dat zeg je niet evenOf ik heb het gemist, dat zou ook heel goed kunnen
In ieder geval, gefeliciteerd!
Checkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Net mail gehad nav het sollicitatiegesprek van afgelopen woensdag bij het bedrijf waar ik eerder tweede was geworden: ik ben aangenomen en kan per 1 augustus starten!!!. Spannend hoor! Eindelijk een baan die bij m'n studieachtergrond past (Nederlands) en die heeeeel goed is voor m'n cv!
Ik zal je missen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:07 schreef Viking84 het volgende:
Aangezien ik een baan heb, meld ik me hier maar af. Ik wens iedereen heel veel succes met zoeken (en vinden!). Houd vol, ooit komt het goed!![]()
.
Huh, dus je zoekt weer werk? Of interpreteer ik je reactie fout?quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:03 schreef Viking84 het volgende:
Kan m'n post niet meer wijzigen, maar mijn huidige functie is inmiddels vergeven!
Nee, haar tijdelijke baan was 'in de aanbieding'.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:15 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Huh, dus je zoekt weer werk? Of interpreteer ik je reactie fout?
Oh oftewel, haar vorige baan is nu weer beschikbaar?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, haar tijdelijke baan was 'in de aanbieding'.
Hoezo zou dat een strikvraag zijn? Die vraag heb ik ook wel eens gekregen. Wat voor antwoord heb je gegeven?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:58 schreef brtausi het volgende:
Net een eerste gesprek gehad. Ging voor m'n gevoel goed. Maar er werd gevraagd of ik al een salaris in gedachten had... Is dat niet meestal een strikvraag? Volgende week donderdag laat die van zich horen.
Lijkt me ook een goed antwoord. In een eerste gesprek komen die specifieke voorwaarden normaal gesproken nog niet op tafel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:16 schreef brtausi het volgende:
Dat het samenhangt met andere voorwaarden en dat ik die nog niet weet. Er werd ook niks vermeld over salaris in de vacature.
Ik heb dat redelijk vaak meegemaakt op sites van uitzendbureaus. Dan reageer je op een bepaalde vacature en word je al vrij snel opgebeld met de mededeling: "De vacature is momenteel niet beschikbaar, maar we hebben nog wel andere banen voor je" en dan proberen ze je weer een callcenterfunctie aan te smeren.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hebben mensen hier nou ook wel eens dat je reageert op een vacature maar dat het een spookvacature is of een vacature 'bedoeld voor werving'? Echt dik balen als je een schijnbaar leuke vacature hebt gevonden en dan blijkt de functie niet te bestaan! Wat is dat voor een oplichterij!?!
Oh, dat herken ik zo, voldoen aan alle eisen én pre's en dan afgewezen worden omdat er mensen waren die beter binnen het functieprofiel pasten. Het bizarre is trouwens dat ik bij de banen waarvoor ik wel ben aangenomen, eigenlijk nooit voor de volle honderd procent aan de eisen voldeed.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:21 schreef Janena het volgende:
Wat ik vaker meemaak bij uitzendbureaus is dat ze me na een dag bellen of mailen dat er andere kandidaten beter binnen het profiel passen en dat ze mijn gegevens zullen bewaren, etc...
Vandaag nog: administratieve functie, stukje inkoop erbij...niet te ver van mijn woonplaats vandaan en parttime zoals ik het graag wil.
Ik heb 12 jaar ervaring als adm. medewerker, o.a. op afdeling inkoop. Andere eisen zijn ook op mij van toepassing. Als ik dan een afwijzing binnenkrijg dat andere beter binnen het profiel passen vind ik dat gewoon kul, ik pas er voor 100% in tenzij er eisen zijn doorgegeven die niet in de vacature staan.
Daar heb je denk ik gelijk in. Bij mijn vorige werkgever hadden we een vacature openstaan en er werden 2 stapels gemaakt. 1 stapel waren sollicitaties van kandidaten onder de 27 en de andere bestond uit sollicitaties van kandidaten boven de 27.quote:Op donderdag 28 juli 2011 17:56 schreef Troeta het volgende:
Die krijg ik ook vaak Janena, ik denk dan vaak dat het om leeftijd gaat.
Maar ondanks dat je geen administratieve opleiding hebt gedaan kom je wel altijd in een administratieve functie terecht na een tijd?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef Troeta het volgende:
Ja, het is dat ze geen maximaal neer kunnen zetten,ander stond het overal bij;)
Heb jij wel een administratieve opleiding gedaan Janena?
Ik niet en daardoor word ik denk ik ook wel afgewezen hoor, maar ook als ik voor de kassa solliciteer voldoe ik ook niet aan het 'profiel', terwijl ik toch aardig weet hoe dat werkt!
Maar ik zou graag een administratieve baan willen hebben omdat ik altijd wel op het kantoor terecht kom als ik ergens werk en zou nu graag meteen op kantoor willen beginnen en niet na een jaar uitsloven.
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:44 schreef Homey het volgende:
Het is wel een beetje kommer en kwel op de arbeidsmarkt.
[..]
Ik zag ook spookvacatures op recruitment sites, slecht teken is dat.
Ja, die heb ik dan weer wel (MEAO Bedrijfsadministratie) en die opleiding word gelukkig ook wel gevraagd. Werkervafring ook geen probleem maar ik denk dat ik voor sommige functies te 'oud' ben en soms speelt de reisafstand ook een rol.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 23:46 schreef Troeta het volgende:
Ja, het is dat ze geen maximaal neer kunnen zetten,ander stond het overal bij;)
Heb jij wel een administratieve opleiding gedaan Janena?
Waarschijnlijk op basis van postcode/automatische mail.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:45 schreef Troeta het volgende:
Deze krijg ik 5 minuten geleden in de mail, vind het wel een aparte...
Heb op een vacature op de site gereageerd.
In reactie op uw sollicitatie bij Zeeman textielSupers, delen wij u mede dat wij u geen arbeidsovereenkomst zullen aanbieden.
Reden daarvan kan zijn dat wij momenteel geen (passende) vacature voor u hebben. Het kan ook zijn dat er wel sprake is van een vacature, echter dat onze voorkeur uitgaat naar een andere kandidaat vanwege kennis, ervaring en/ of teaminpassing.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Tja dat hangt helemaal van het bedrijf af. Soms bellen ze je al na een week en soms gaan er gewoon 2 maanden over heen tot je iets hoort als je überhaupt als iets hoort.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:22 schreef Krul1983 het volgende:
Goedemorgen,
Ik kan mij hier ook aanmelden.
Momenteel heb ik een sollicitatie lopen bij een erg leuk bedrijf. Vorige week heb ik achter mijn sollicitatiebrief aangebeld, of deze in goede orde was ontvangen. En dat was uiteraard zo.
Ze zei daarbij dat ik nog op de goede stapel lig maar ze heeft geen idee hoelang de selectie nog duurt.
Hoe lang duurt een sollicitatie selectie ongeveer bij een bedrijf? Het is niet een heel groot bedrijf.
Ik wil zo graag deze baan..... Ik wil niet meer wachten.
Natuurlijk ben ik ook verder aan het kijken voor leuke vacatures.
Groetjes,
Houd er ook rekening mee dat het nu nog vakantietijd is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:22 schreef Krul1983 het volgende:
Goedemorgen,
Ik kan mij hier ook aanmelden.
Momenteel heb ik een sollicitatie lopen bij een erg leuk bedrijf. Vorige week heb ik achter mijn sollicitatiebrief aangebeld, of deze in goede orde was ontvangen. En dat was uiteraard zo.
Ze zei daarbij dat ik nog op de goede stapel lig maar ze heeft geen idee hoelang de selectie nog duurt.
Hoe lang duurt een sollicitatie selectie ongeveer bij een bedrijf? Het is niet een heel groot bedrijf.
Ik wil zo graag deze baan..... Ik wil niet meer wachten.
Natuurlijk ben ik ook verder aan het kijken voor leuke vacatures.
Groetjes,
Alles wat nieuw is, is wel een beetje spannendquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:02 schreef Rucky het volgende:
[..]
Houd er ook rekening mee dat het nu nog vakantietijd is.
Ik stond vanmorgen in de supermarkt en bedacht me dat ik ook eten voor morgen moest meenemen. Het zal wel weer wennen zijn om na al die tijd weer aan het werk te moeten.
Ik heb er veel zin in maar aan de andere kant kijk ik er ook wel weer een beetje tegen op.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:18 schreef brtausi het volgende:
Alles wat nieuw is, is wel een beetje spannend
Dan zou ik me eerder zorgen maken over dat ik wel lang genoeg mijn adem kan inhoudenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:32 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het is een beetje dat ik in het water word gegooid en hoewel dat ik kan zwemmen hoop ik dat het water wel diep genoeg zal zijn.
Ik heb mijn oude werkcoach moeten benaderen, want mijn bericht die ik via de werkmap heb verstuurd 2 dagen geleden staat nog steeds op ongelezen. Kennelijk pakt toch niemand anders het op. Wat een bedrijf ook.quote:Op maandag 1 augustus 2011 08:42 schreef Troeta het volgende:
goofy-goober, dat kan je gewoon in je werkmap verlengen. Als je coach op vakantie is reageert gewoon iemand anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |