abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:40:46 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_99790142
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:49:02 #2
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_99790363
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:40 schreef Rucky het volgende:

[..]

De binnenkant van een brievenbus is dat een beetje spannend?

Het is wel wat donker maar met een zaklampje heb je onderweg genoeg te lezen :o .
Vooral sollicitatiebrieven zijn erg leuk :P .
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:54:48 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99790543
Ik doe ook mee in dit topic, per vorige week ben ik weer werkzoekende. M'n vorige werkgever hangt op het randje van faillissement, en loopt nog 2,5 maanden achter met salaris.

Voor de statistieken: ik ben afgestudeerd Milieuwetenschapper (Bachelor) gevolgd door Duurzame Energie (Master) :)
censuur :O
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:12:05 #4
154407 Rucky
pi_99791077
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:49 schreef Janena het volgende:

[..]

Het is wel wat donker maar met een zaklampje heb je onderweg genoeg te lezen :o .
Vooral sollicitatiebrieven zijn erg leuk :P .
En de brieven van mede sollicitanten branden goed zeker als je het koud hebt? :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_99791352
Ik ga me ook weer eens oriënteren naar mogelijkheden elders. Mijn contract loopt af en hoewel ik in aanmerking kom voor verlening wil ik toch ook graag weten wat er nog meer mogelijk is. Ben nu voor het grootste deel tevreden, maar zie toch nog enkele verbeterpunten zoals wat betere verdiensten en secundaire voorwaarden.
pi_99792112
Ik heb het geluk dat ik al jaren gezegend ben met een zeer goede baan en gelukkig dat ook nog steeds waard ben anderzijds vraag ik me soms weleens af of ik mij tegoed zou voelen om,als ik deze baan niet had, in de Kassen van het Westland oid zou gaan werken om in een levensonderhoud te kunnen voorzien. :s)
ik denk het niet aangezien ik iemand van aanpakken ben en minder van stilzitten en niks doen. ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:39:28 #7
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99792194
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga me ook weer eens oriënteren naar mogelijkheden elders. Mijn contract loopt af en hoewel ik in aanmerking kom voor verlening wil ik toch ook graag weten wat er nog meer mogelijk is. Ben nu voor het grootste deel tevreden, maar zie toch nog enkele verbeterpunten zoals wat betere verdiensten en secundaire voorwaarden.
Zijn de vooruitzichten in jouw vakgebied dan zo goed dat je dit risico durft te nemen?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99794998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik doe ook mee in dit topic, per vorige week ben ik weer werkzoekende. M'n vorige werkgever hangt op het randje van faillissement, en loopt nog 2,5 maanden achter met salaris.

Voor de statistieken: ik ben afgestudeerd Milieuwetenschapper (Bachelor) gevolgd door Duurzame Energie (Master) :)
NUON, Essent... energiebedrijven maar ook spoorwegen, zelfs Schiphol afdeling environment, met jouw opleidingen ben je onmisbaar deze dagen gast :{w
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:51:35 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99795512
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef ElleboogVanMij het volgende:

[..]

NUON, Essent... energiebedrijven maar ook spoorwegen, zelfs Schiphol afdeling environment, met jouw opleidingen ben je onmisbaar deze dagen gast :{w
Grote energiebedrijven doen voornamelijk PR qua milieu/duurzaam, meer niet. Weet ik helaas uit ervaring... Maar uiteraard gaan ze een nieuwe sollicitatiebrief van me ontvangen :)
censuur :O
pi_99795571
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Zijn de vooruitzichten in jouw vakgebied dan zo goed dat je dit risico durft te nemen?
Op dit moment is er geen dreigend risico.

Ik heb goede hoop dat mijn contract verlengd gaat worden, dus verwacht niet geen werk te hebben.

Wat ik graag wil zijn wat aanpassingen in mijn huidige contract én daarnaast eens kijken wat er verder elders nog mogelijk zou zijn. Heb een tijd terug een interessante ingang gekregen bij een bedrijf. Uiteindelijk blijf ik het liefste het werk doen wat ik nu doe.
pi_99829095
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:43 schreef ElleboogVanMij het volgende:

[..]

Tja. Maar ook als engineer moet je solliciteren.

Ik heb ervaring voor systemen in de offshore-industrie maar het deed voor mij toch een tijdje voordat ik echt ander werk heb. Nou ja, ik heb het aanbod geaccepteerd maar ik moet nog (officieel) tekenen. Ik ga nu trouwens bij een baggeraar werken, terwijl ik eerst staalconstructies doorrekende.

Lekker iets nieuws.

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 23-07-2011 08:38:22 ]
pi_99830399
Mijn sollicitatie gisteren ging goed!
Ze hebben meerdere functies open en vandaag ook nog sollicitaties. Als ik het er gisteren goed vanaf bracht en ze niets voor me hadden op 't moment houden ze me wel 6 maanden 'in de wacht' en zodra ze dan iets geschikts hebben bellen ze.

Ze hebben functies voor in het cafe, voor in het magazijn, de bakkerij, de winkel, etc. en ik heb aangegeven dat alles me wel erg leuk lijkt. Ook magazijn vind ik tof!

Daarna rollenspel gehad en dat ging eigenlijk wel goed. Ze keken naar 4 punten en zeiden dat ik het op alle 4 de punten erg goed deed. M'n Engels was ook in orde en ze hadden niet gedacht dat het m'n eerste solli in het Engels was :o

Ook nog even met wat medewerkers gepraat toen ik op ze zat te wachten en het zag en klonk op het eerste gezicht erg leuk! Maar ben dus ook goed door deze ronde gekomen.

Dinsdag hoor ik of ze direct nu een baan voor me hebben. Als ja, dan kan ik 1 augustus beginnen!

Ik durf er niet op te hopen maar vond iig de eerste ervaring erg positief en denk niet dat ik het nu nog eng zal vinden. Al hoop ik wel dat ik m'n gewoonte niet breek: in al die jaren en bij al die banen ben ik, als ik uitgenodigd werd voor een gesprek, nog nooit afgewezen. Maar eens moet de eerste keer zijn :P
Ja doei.
pi_99830804
Goed! Tot dinsdag wachten valt toch ontzettend mee? 1 augustus beginnen als het doorgaat, ze laten er dus geen gras over groeien!
pi_99832129
Ja, al ben ik nog steeds héél slecht in wachten :P
Ja doei.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 19:08:16 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_99847543
Motorbloempje wat goed!

Update van mijn kant: gesprek van afgelopen dinsdag ging wel aardig, maar ik ben het niet geworden. Aan de ene kant jammer natuurlijk (anders had ik niet gesolliciteerd) aan de andere kant snap ik het ook wel. Ik was/ben niet commercieel genoeg, tja en dat klopt ook gewoon. Met die kritiek kan ik wel leven.
Van mijn gesprek van de week daarvoor heb ik nog niets gehoord. Ik zou voor 1 augustus wat horen, afwachten dus. En morgen weer even alles afspeuren naar leuke vacatures en daarop reageren, dan heb ik tenminste weer wat lijntjes uitgezet.
klerkje
  dinsdag 26 juli 2011 @ 08:14:28 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99949935
Is er nog iemand geïnteresseerd in een administratieve functie in Den Haag per 1 augustus tot en met eind september? Belangrijk is dat je affiniteit hebt met boeken/lezen. PM me even als je interesse hebt / meer info wilt :) (het is mijn huidige baantje, maar ik ga 1 aug ergens anders starten).
Niet meer actief op Fok!
pi_99950734
Ik zou bijna m'n zusje naar voren schoppen :') maar die heeft al een baantje :+ bij de McD...

Vandaag hoor ik of ze een baan voor me hebben, spanning ende sensatie.. ga nu uiteraard twijfelen of ze wel m'n juiste telefoonnummer hebben _O-
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:17:10 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99950831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou bijna m'n zusje naar voren schoppen :') maar die heeft al een baantje :+ bij de McD...

Vandaag hoor ik of ze een baan voor me hebben, spanning ende sensatie.. ga nu uiteraard twijfelen of ze wel m'n juiste telefoonnummer hebben _O-
Het verdient ws wel beter dan bij de McD, maar goed, als zij daar goed zit :+.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:27:27 #19
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99951037
Weet iemand wat precies wordt bedoeld met het "percentage reizen" in een vacature? Ik denk dat het te maken heeft met reizen voor je werk, niet zijnde woon-werkverkeer?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_99951053
Dat zou ik ook denken ja ;)
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:49:10 #21
154407 Rucky
pi_99959252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
Dat zou ik ook denken ja ;)
Dat lijkt mij ook het meest logisch maar duidelijkheid daarover kan ik niet vinden.
Het kan ook zo zijn dat hooguit 5% van de werknemers verder dan 20 km mogen wonen. Ik kom die opmerking veel tegen bij monteur- en systeembeheerdervacatures.

Ik heb vanmorgen nog een telefoontje gehad om de laatste afspraken nog te bespreken en volgende week ga ik (gelukkig) weer beginnen. Tenmiste weer een normaal dagritme. Ik ben dat thuis hangen zo zat.
pi_99959625
Hier helaas geen goed nieuws... ze hebben nu niets voor me -O-

Dus, doorzoeken :)
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:16:05 #23
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_99960316
Ook ik ben nog op zoek (heb in het vorige topic een keer gepost).
Ik heb al een sollicitatiegesprek gehad, maar ben het niet geworden omdat er 2 kandidaten waren die een stuk meer ervaring hadden.
Daarnaast ga ik een keer ergens op gesprek waar ik vorig jaar een gesprek heb gehad, maar moet ik eerst wachten totdat er iemand terug is van vakantie, omdat die erbij moet zitten.

Het is wel te merken dat het vakantietijd is zeg!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:21:56 #24
154407 Rucky
pi_99960545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Hier helaas geen goed nieuws... ze hebben nu niets voor me -O-

Dus, doorzoeken :)
En je vorige bericht was juist zo hoopvol. -O-
pi_99960604
Ja, ze vonden me ook gewéééééldig, etc. etc. etc., maar hadden geen uren voor me op het moment, blijkbaar :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')