abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 september 2011 @ 08:39:55 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102007322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Leuk topic ^O^

Ik zou misschien zelf wel ook een klein aquarium willen. Ik zag er eentje van 25 liter, degene die ook als eerste in de OP vermeld staat (volgens mij van Kreator).

Ik vraag me af of iemand hier ook een automatische voeder heeft. Ik wil heel graag een aquarium maar zou ook graag op vakantie willen wanneer ik daar zin in heb. Iemand hier daar ervaring mee?
Is een leuk ding om mee te beginnen. 2 nadelen:
1) schoonmaken vh glas is lastig omdat de bovenkant ook bijna helemaal dicht is.
2) Er past geen voederautomaat op, zonder de bovenkap eraf te halen en dan nog is het lastig.

Ik zou overigens zelf niet vertrouwen op zo'n ding. Heb er wel 1 liggen, maar nee. Dan vertrouw ik liever op familie die om de dag langskomt.
  vrijdag 16 september 2011 @ 09:04:48 #277
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102007757
Hey Perry waar haal jij in vredesnaam de ruimte vandaan om zoveel aquaria neer te zetten? Dan ook nog een paar grote. Staan die gewoon in de woonkamer?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102007906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 09:04 schreef Komakie het volgende:
Hey Perry waar haal jij in vredesnaam de ruimte vandaan om zoveel aquaria neer te zetten? Dan ook nog een paar grote. Staan die gewoon in de woonkamer?
keuzes maken ;)

wij hebben in de woonkamer 2 bakken staan (860 liter, 200x70x60 + 200 liter, 80x80x40 open bak) en boven in een extra kamer nog 2 juwel bakjes (rekord 110 en rekord 60) die als quarantaine en/of kweekbakken gebruikt worden :P

wij hebben de inrichting van de kamer om deze bakken heen geplanned :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102008140
De grote 600liter staat in de huiskamer en is vrijwel vanuit elke hoek zichtbaar. Maar deze is daar wel specifiek geplaatst ivm de vloer (ik heb een relatief klein appartement en de vloer kan niet zoveel hebben blijkbaar). De aqua40 staat op een bureau in de huiskamer. Een gewone lamp vond ik er niet passen :P

De 160 liter en aqua60 staan in de 2e "slaapkamer" (rommel hok noem ik het altijd), en slokken zo aardig wat ruimte op. Maar zo kan ik de jonkies en het plantenoverschot kwijt.

Dr is een tijd geweest dat ik nog een aqua60 in de huiskamer had, maar dat was gewoon echt teveel.. Als ik ga verhuizen zal de 600 liter als 'opvang' bak gaan fungeren, en dan wil ik een 250x50x50meter bak bijv hebben. Gewoon net wat smaller, maar wel langer. Misschien zelfs wel 3meter, maar dat ligt aan het toekomstige huis natuurlijk...

Het scheelt natuurlijk dat er (nog) geen mede helft is die mee beslist hoe/wat er in de huiskamer staat :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_102008293
50 diep (niet hoog) op die lengte is niet echt mooi: ik heb zelf 70cm diep op 2 meter lengte en dat zorgt dat je veel meer met dieptewerking kan werken. Anders wordt het zo'n langgerekte, smalle aquascape...

met 60cm hoog zorgt dat ervoor dat ik net met mijn vingers achterin de bak kan komen :P
pi_102008433
Nu heb ik 60 diep, maar eigenlijk is het allemaal net te breed..
Tis natuurlijk ook maar net hoe het toekomstig huis wordt, want dat weet ik nog niet.

Maar opzich is dat wel iets om nog naar te kijken als ik het zo hoor :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_102008574
als het niet past dan past het natuurlijk niet, maar als je de ruimte hebt dan zou ik het echt zo diep mogelijk maken. Je kan dan veel meer spelen met doorkijkjes en je kan meer lagen beplanting aanleggen zonder dat je meteen tegen de achterwand aankijkt :P
hoe langer je bak des te ondieper hij gaat lijken :Y

helaas zijn de meeste fabrieksbakken maximaal 60 diep dus daarom heb ik deze bak speciaal laten maken. Die 80 bij 80 open bak is trouwens ook speciaal gemaakt: open bakken vind je ook niet zomaar ;)
pi_102009000
Ja klopt.. Daarom heb ik deze bak ook gewoon op maat laten maken. Daarnaast was het nog goedkoper, en stond het niet op een of ander gammel frame. Nu is het een 40x40 koker, en ben ik gegarandeerd dat ie niet instort :P

Als ik groter/dieper kwijt kan, heb ik dat heel erg graag natuurlijk :D
Prrrrttt
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:22:29 #285
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102011025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:08 schreef AchJa het volgende:
Iemand dit verhaal al gelezen? :o

Laat een nieuw "bakje" bouwen...

[ afbeelding ]
Hij heeft wel twee overstromingen gehad.

Ik lag op mijn rug, met één hand onder de bak. Snel duw ik mijn hand op de uitstroom opening van de kraan, en warempel. Het stopt. Alles was in de twee seconden al helemaal doornat natuurlijk, ik ook.

Maar daar lig je dan. Op je rug, met je hand op ene 4cm buis, en een aquarium van 400x60x60 vol water. Reken maar eens uit wat een hoeveelheid dat is. Ik kon geen kant op. Niemand in huis behalve ik. Dus wat nu. Loslaten kon ik het niet, dan zou alles als een speer onderlopen (het is echt een reuzenstraal 4cm water...). Blijven liggen kon ook niet. Er zou dagenlang niemand meer komen...
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_102012368
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2011 08:37 schreef Kreator het volgende:
Idd goed bezig. Alleen is mijn aquarium 325 liter. ;-)
Aangepast. Hoe kom ik in hemelsnaam aan de 290? :@

quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Hij heeft wel twee overstromingen gehad.

Ik lag op mijn rug, met één hand onder de bak. Snel duw ik mijn hand op de uitstroom opening van de kraan, en warempel. Het stopt. Alles was in de twee seconden al helemaal doornat natuurlijk, ik ook.

Maar daar lig je dan. Op je rug, met je hand op ene 4cm buis, en een aquarium van 400x60x60 vol water. Reken maar eens uit wat een hoeveelheid dat is. Ik kon geen kant op. Niemand in huis behalve ik. Dus wat nu. Loslaten kon ik het niet, dan zou alles als een speer onderlopen (het is echt een reuzenstraal 4cm water...). Blijven liggen kon ook niet. Er zou dagenlang niemand meer komen...

:{ Wat een nachtmerrie!
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:06:11 #287
42366 Staal
pi_102012518
Ik moest ook even aan jou denken. Stel dat je die scheuren niet zou hebben gezien. Het is echt een geluk bij een ongeluk dat je dit wel zag. Niemand wil liters water door zijn huis, als je een kop koffie laat vallen verbaas je je al hoeveel er in zo'n kopje zit.
Un certain jeune homme
pi_102012685
Ik heb laatst de tuinslang uit mijn gootsteen laten vallen, door een stomme fout.
Binnen 10sec vond ik het geluid wel heel raar klinken. Dan ligt er ineens best veel water op je vloertje.. brr

Messina heeft idd nog geluk gehad dat ze dit gezien heeft.. Ik moet er niet aan denken dat er ineens zoveel liters water over de vloer gaan.
Dit alles herinnert me wel aan het feit dat ik alle stroom dingen even van de grond moet halen, voordat ik geëlektrocuteerd wordt bij zo'n ongeval..
Prrrrttt
pi_102012852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:06 schreef Staal het volgende:
Ik moest ook even aan jou denken. Stel dat je die scheuren niet zou hebben gezien. Het is echt een geluk bij een ongeluk dat je dit wel zag. Niemand wil liters water door zijn huis, als je een kop koffie laat vallen verbaas je je al hoeveel er in zo'n kopje zit.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al dagen slecht slaap. Bij elk geluidje zit ik klaarwakker rechtop, bang dat een van de aquariums het begeven heeft. Het zal wel weer overgaan, en waarschijnlijk lach ik er over een tijdje om, maar echt fijn is het op het moment niet. }:|

Om drie uur komen een aquariumbouwer en een aannemer de vloer & het onderstel controleren. We willen graag die mogelijke oorzaken uitgesloten hebben voordat ik er een nieuw aquarium op zet.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:17:34 #290
42366 Staal
pi_102012854
Dat is hier ook zo. Aan weerskanten heb ik doodleuk twee stekkerblokjes liggen op de grond. Bij schoonmaken hang ik die hoog maar als mijn aqua spontaan breekt dan is het hier ook feest.

Overigens denk ik erover om de hobby aan de wilgen te hangen. Los van de horrorverhalen over water hoor.
Un certain jeune homme
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:19:54 #291
42366 Staal
pi_102012925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al dagen slecht slaap. Bij elk geluidje zit ik klaarwakker rechtop, bang dat een van de aquariums het begeven heeft. Het zal wel weer overgaan, en waarschijnlijk lach ik er over een tijdje om, maar echt fijn is het op het moment niet. }:|

Om drie uur komen een aquariumbouwer en een aannemer de vloer & het onderstel controleren. We willen graag die mogelijke oorzaken uitgesloten hebben voordat ik er een nieuw aquarium op zet.
Verstandig!

Kan me die angst wel voorstellen en begreep ook een beetje dat je al eerder pech hebt gehad.
Un certain jeune homme
pi_102013099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:17 schreef Staal het volgende:
Dat is hier ook zo. Aan weerskanten heb ik doodleuk twee stekkerblokjes liggen op de grond. Bij schoonmaken hang ik die hoog maar als mijn aqua spontaan breekt dan is het hier ook feest.

Overigens denk ik erover om de hobby aan de wilgen te hangen. Los van de horrorverhalen over water hoor.
De vraag is, hoe hang je het op? Dan zou je het eigenlijk ergens BOVEN je aquarium moeten doen, om het echt veilig te houden. Je weet nooit waar/hoe een aquarium stuk gaat. Kan net zo goed dat de voorruit/achterruit eruit knapt.

En waarom overweeg je te stoppen? Ik heb het ook een paar keer overwogen (het is zooooo veel werk), maar nee, ik wil het toch niet missen. :@

Plantenbak:

Vissenbak:

Het waterniveau staat met opzet niet helemaal hoog, zo kan ik de filteruitlaat mooi op het water richten i.p.v. eronder.
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:32:09 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102013254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:01 schreef Messina het volgende:

[..]

Aangepast. Hoe kom ik in hemelsnaam aan de 290? :@

[..]

:{ Wat een nachtmerrie!
En hoe heeft hij het opgelost??? (geen zin om het hele verhaal te lezen, sorry, ben lui vandaag) :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102013272
Staal, jij stoppen met aqua? ;(
Waarom dat joh? Verlies je de interesse?

Messina, opzich wel goed om eerst alles te controleren voordat er een nieuwe komt.
Prrrrttt
pi_102013304
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

En hoe heeft hij het opgelost??? (geen zin om het hele verhaal te lezen, sorry, ben lui vandaag) :P
http://www.aqua.elzinga.eu/aqua/deel-9.htm

Lees alleen het onderste gedeelte :P
Prrrrttt
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:38:52 #296
42366 Staal
pi_102013427
Dat is het punt inderdaad. Je hangt geen stekkerblokken hoog want dat staat lelijk. En ik ben geen handige klusser om daar speciaal iets voor te maken.

Reden dat ik stoppen overweeg is inderdaad het werk. Nu is het allemaal nog leuk maar als ik over een klein poosje iedere avond om 22:30 uur thuiskom en dan nog e.e.a. administratief moet doen ik het dan simpelweg niet op kan brengen om dan in mijn vrije tijd een aquarium te moeten schoonmaken. En we hebben ook nog een konijn en een hond. Ik denk dat vissen hoe lullig het ook klinkt dan echt teveel zijn.
Un certain jeune homme
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:39:56 #297
92409 Twinky
Little star.
pi_102013463
Hoi :D ik kom erbij! Vanmiddag foto's!

Vooralsnog: 25l Aquacube, staat nu te draaien met plantjes. Zandbodem, 25graden, TL-buis van 10 tot 22u aan (hier moet ik denk ik nog wat mee puzzelen).

Het plan is om nu een week of drie alleen met plantjes te doen, en het is al prachtig :) dan komen er in fases allemaal minidingen in; kreeftjes, garnaaltjes, slakjes en een schooltje rasbora brigittae.

Nouja, alle tips zijn welkom. De mevrouw van de Aquariumhal in Amersfoort heeft me ontzettend geholpen al (ik heb ook plantenvoedsel en een flesje met bacteriën gekregen). Het is allemaal nieuw maar het is een leuke investering! Wel nu al behoorlijk duur!
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:50:42 #298
42366 Staal
pi_102013811
Leuk, ben benieuwd naar de foto's. Kleine bakjes kunnen echt heel erg mooi zijn.
Un certain jeune homme
pi_102013908
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:38 schreef Staal het volgende:

Reden dat ik stoppen overweeg is inderdaad het werk. Nu is het allemaal nog leuk maar als ik over een klein poosje iedere avond om 22:30 uur thuiskom en dan nog e.e.a. administratief moet doen ik het dan simpelweg niet op kan brengen om dan in mijn vrije tijd een aquarium te moeten schoonmaken. En we hebben ook nog een konijn en een hond. Ik denk dat vissen hoe lullig het ook klinkt dan echt teveel zijn.
Ik vind dat niet lullig klinken. Je eigen leven gaat toch echt voor naar mijn mening! :) En ik zie jou altijd als iemand die verstandig is en weloverwogen beslissingen neemt. Ik kan het helemaal mis hebben, maar op de een of andere manier denk ik van niet ;)
Maar nee hoor, als het niet meer gaat, gaat 't niet en kun je beter een ander huisje voor ze zoeken. Zo lang je hier maar blijft komen! ;)

Leuk Twinky, ben benieuwd naar de foto's! Gaan kreeftjes en garnalen wel samen?
  vrijdag 16 september 2011 @ 12:58:14 #300
42366 Staal
pi_102014030
Precies, Messina want vrees dat ik anders de bak ga verwaarlozen. Want dat is het eerste dat je dan gaat uitstellen. Blijf uiteraard wel hier komen om te genieten van jullie bakken.
Un certain jeune homme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')