Is een leuk ding om mee te beginnen. 2 nadelen:quote:Op donderdag 15 september 2011 22:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Leuk topic![]()
Ik zou misschien zelf wel ook een klein aquarium willen. Ik zag er eentje van 25 liter, degene die ook als eerste in de OP vermeld staat (volgens mij van Kreator).
Ik vraag me af of iemand hier ook een automatische voeder heeft. Ik wil heel graag een aquarium maar zou ook graag op vakantie willen wanneer ik daar zin in heb. Iemand hier daar ervaring mee?
keuzes makenquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:04 schreef Komakie het volgende:
Hey Perry waar haal jij in vredesnaam de ruimte vandaan om zoveel aquaria neer te zetten? Dan ook nog een paar grote. Staan die gewoon in de woonkamer?
Hij heeft wel twee overstromingen gehad.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:08 schreef AchJa het volgende:
Iemand dit verhaal al gelezen?![]()
Laat een nieuw "bakje" bouwen...
[ afbeelding ]
Aangepast. Hoe kom ik in hemelsnaam aan de 290?quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:37 schreef Kreator het volgende:
Idd goed bezig. Alleen is mijn aquarium 325 liter. ;-)
quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij heeft wel twee overstromingen gehad.
Ik lag op mijn rug, met één hand onder de bak. Snel duw ik mijn hand op de uitstroom opening van de kraan, en warempel. Het stopt. Alles was in de twee seconden al helemaal doornat natuurlijk, ik ook.
Maar daar lig je dan. Op je rug, met je hand op ene 4cm buis, en een aquarium van 400x60x60 vol water. Reken maar eens uit wat een hoeveelheid dat is. Ik kon geen kant op. Niemand in huis behalve ik. Dus wat nu. Loslaten kon ik het niet, dan zou alles als een speer onderlopen (het is echt een reuzenstraal 4cm water...). Blijven liggen kon ook niet. Er zou dagenlang niemand meer komen...
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al dagen slecht slaap. Bij elk geluidje zit ik klaarwakker rechtop, bang dat een van de aquariums het begeven heeft. Het zal wel weer overgaan, en waarschijnlijk lach ik er over een tijdje om, maar echt fijn is het op het moment niet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:06 schreef Staal het volgende:
Ik moest ook even aan jou denken. Stel dat je die scheuren niet zou hebben gezien. Het is echt een geluk bij een ongeluk dat je dit wel zag. Niemand wil liters water door zijn huis, als je een kop koffie laat vallen verbaas je je al hoeveel er in zo'n kopje zit.
Verstandig!quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al dagen slecht slaap. Bij elk geluidje zit ik klaarwakker rechtop, bang dat een van de aquariums het begeven heeft. Het zal wel weer overgaan, en waarschijnlijk lach ik er over een tijdje om, maar echt fijn is het op het moment niet.![]()
Om drie uur komen een aquariumbouwer en een aannemer de vloer & het onderstel controleren. We willen graag die mogelijke oorzaken uitgesloten hebben voordat ik er een nieuw aquarium op zet.
De vraag is, hoe hang je het op? Dan zou je het eigenlijk ergens BOVEN je aquarium moeten doen, om het echt veilig te houden. Je weet nooit waar/hoe een aquarium stuk gaat. Kan net zo goed dat de voorruit/achterruit eruit knapt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:17 schreef Staal het volgende:
Dat is hier ook zo. Aan weerskanten heb ik doodleuk twee stekkerblokjes liggen op de grond. Bij schoonmaken hang ik die hoog maar als mijn aqua spontaan breekt dan is het hier ook feest.
Overigens denk ik erover om de hobby aan de wilgen te hangen. Los van de horrorverhalen over water hoor.
En hoe heeft hij het opgelost??? (geen zin om het hele verhaal te lezen, sorry, ben lui vandaag)quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Aangepast. Hoe kom ik in hemelsnaam aan de 290?
[..]
Wat een nachtmerrie!
http://www.aqua.elzinga.eu/aqua/deel-9.htmquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
En hoe heeft hij het opgelost??? (geen zin om het hele verhaal te lezen, sorry, ben lui vandaag)
Ik vind dat niet lullig klinken. Je eigen leven gaat toch echt voor naar mijn mening!quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:38 schreef Staal het volgende:
Reden dat ik stoppen overweeg is inderdaad het werk. Nu is het allemaal nog leuk maar als ik over een klein poosje iedere avond om 22:30 uur thuiskom en dan nog e.e.a. administratief moet doen ik het dan simpelweg niet op kan brengen om dan in mijn vrije tijd een aquarium te moeten schoonmaken. En we hebben ook nog een konijn en een hond. Ik denk dat vissen hoe lullig het ook klinkt dan echt teveel zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |