Dat is dan ook wel flink asociaal van de buren. Op zich moet klussen kunnen. Iedereen heeft dat wel eens, maar zo te keer gaan dat de schilderijen van de muur vallen is wel bizar.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:07 schreef Messina het volgende:
Zo, ik ben weer chill.
Dit is dus inderdaad de derde (!) bak die scheurt. Nou ja, das niet helemaal waar; De andere twee zeiden POEF en er stroomde water, deze lekt -nog- niet.
Het begon een paar dagen geleden met het scheurtje op de 1e foto. Manlief zei: Volgens mij zat die er al. Maar het zat me toch niet lekker...
Vanmorgen ontdekte ik dus twee nieuwe, verse scheuren die ik heb afgetekend. Een ervan hoorde ik vanmiddag gewoon verder scheuren. Klinkt misschien wat stom, maar ik hoorde een soort "TOK" geluid, ging bij m'n streepjes kijken en JA HOOR; twee keer zo groot.
Nu is het an sich geen nood. We zijn goed verzekerd. Alleen een nieuwe bak laten maken duurt gewoon even. Zo'n 3 weken. De 120L bak (De Cayman waar we mee begonnen) staat klaar. Kwestie van water overhevelen en een van de twee filters 1 minuut uitzetten, verplaatsen en aanzetten. Vissen over en klaar.
Hoe het kan... Tsja... Is het heel toevallig dat onze benedenburen sinds een week hardcore aan het klussen zijn? Als in: Tegels van de muren bikken PRECIES onder ons aquarium? Het ging er v/d week zo heftig aan toe hier dat een van mijn schilderijen van de muur kwam![]()
Verder kan ik me niets bedenken. Hij staat 100% waterpas, op een dik stalen frame, met piepschuim tussen het frame en het aquarium van 1.5cm dik.
Ik weet ook niet OF dat de uiteindelijke oorzaak is geweest, het is het enige wat ik zo kan bedenken.quote:Op woensdag 14 september 2011 00:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel flink asociaal van de buren. Op zich moet klussen kunnen. Iedereen heeft dat wel eens, maar zo te keer gaan dat de schilderijen van de muur vallen is wel bizar.
En dat je bent verzekerd is leuk, maar je wilt toch gewoon een aquarium hebben? Sowieso vind ik het vreemd dat hij zo maar stuk gaat. Ondanks de werkzaamheden van de buren zou hij toch gewoon in elkaar moeten blijven zitten lijkt me
Wat natuurlijk ook prima kan, maar is voor mij lastiger te controleren omdat de kitranden er nog wel prima uitzien, maar wie weet wat er in de diepte van de kit gaande was/is, ik ben geen kit-expert. Mensen zoeken altijd naar de meest begrijpbare oplossing, denk ik zo.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:01 schreef Prowl het volgende:
kitrand die loslaat met een knappende ruit tot gevolg.....
De scheur zit buiten zichtsveld, achter het hout. Maar het is belangrijk om zo nu en dan even te inspecteren, zo kwam ik ook op die eerste scheur. Wat om het aquarium heen staat is geen kast, maar een ombouw (zonder achterkant). Die schoven we dus eens in de paar weken weg en checkten we alles. Maar nooit eigenlijk op scheuren die ZO in de bodemplaat lopen. Want daar zitten ze; Niet in de voorruit, dat lijkt maar zo. Het lijkt alsof de bodemplaat in het midden scheurt, horizontaal gezien, en die steeds verder gaat. Alsof je nu dus twee stukken los glas op elkaar hebt liggen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:18 schreef ook_gek het volgende:
trouwens als er een lijst om heen zou zitten had je de scheur nooit gezien
Zodat de rotzooi makkelijk opgezogen word in je filterquote:Op woensdag 14 september 2011 11:36 schreef Kreator het volgende:
(meervallen maken meer rotzooi dan ze opruimen)
Veel zie je dan ook niet?quote:Op woensdag 14 september 2011 23:28 schreef betyar het volgende:
Houten aquariums............Die lekken niet.
Men keek altijd een beetje raar op als ik zei dat mijn aquarium van multiplex was. Gaten boren voor je filter is veel makkelijker. Dat alleen de voorkant een glazen plaat in is verwerkt.(Anders zie je niks).quote:Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Veel zie je dan ook niet?
Vraag me af hoe het bij Messina gaat.
Ik zat gisteren even gek te kijken maar nu ik erover nadenk klinkt het ook helemaal niet gek.quote:Op donderdag 15 september 2011 05:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Men keek altijd een beetje raar op als ik zei dat mijn aquarium van multiplex was. Gaten boren voor je filter is veel makkelijker. Dat alleen de voorkant een glazen plaat in is verwerkt.(Anders zie je niks).
De achter en zijwanden had ik van PUR,tegellijm,verf en epoxy gemaakt. Nu na 7 jaar begon het hout aan de boven kant was zacht te worden, beter te vroeg dan te laat heb ik hem uit mijn huis verwijderd. Tijd voor een nieuwe.
Rustig. Een dode gehad (Neon tetra), de rest van de vissen doen het nu prima in de 120 liter. Heb nog geen nieuws over de nieuwe bak.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef Staal het volgende:
Vraag me af hoe het bij Messina gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*edit*
Oh ja. De beste foto's zijn foto's recht van voren. Zo zijn de foto's het makkelijkst te gebruiken (zonder zwarte randen, etc). Het is maar een tip, hoe jij jouw aquarium wilt showen is natuurlijk verder geheel aan jou!Je raekt an de dinge geweun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |