abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:01:50 #251
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_101913434
kitrand die loslaat met een knappende ruit tot gevolg.....

:{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_101913731
Zo, ik ben weer chill.

Dit is dus inderdaad de derde (!) bak die scheurt. Nou ja, das niet helemaal waar; De andere twee zeiden POEF en er stroomde water, deze lekt -nog- niet.
Het begon een paar dagen geleden met het scheurtje op de 1e foto. Manlief zei: Volgens mij zat die er al. Maar het zat me toch niet lekker...
Vanmorgen ontdekte ik dus twee nieuwe, verse scheuren die ik heb afgetekend. Een ervan hoorde ik vanmiddag gewoon verder scheuren. Klinkt misschien wat stom, maar ik hoorde een soort "TOK" geluid, ging bij m'n streepjes kijken en JA HOOR; twee keer zo groot.

Nu is het an sich geen nood. We zijn goed verzekerd. Alleen een nieuwe bak laten maken duurt gewoon even. Zo'n 3 weken. De 120L bak (De Cayman waar we mee begonnen) staat klaar. Kwestie van water overhevelen en een van de twee filters 1 minuut uitzetten, verplaatsen en aanzetten. Vissen over en klaar.

Hoe het kan... Tsja... Is het heel toevallig dat onze benedenburen sinds een week hardcore aan het klussen zijn? Als in: Tegels van de muren bikken PRECIES onder ons aquarium? Het ging er v/d week zo heftig aan toe hier dat een van mijn schilderijen van de muur kwam :@
Verder kan ik me niets bedenken. Hij staat 100% waterpas, op een dik stalen frame, met piepschuim tussen het frame en het aquarium van 1.5cm dik.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_101915194
Sterkte Messina :( pfff, zit je niet mee zeg!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:40:59 #254
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101923026
Van die andere twee lekken heb ik niet meegekregen maar onwijs rot, Messina.
Dit is eigenlijk de nachtmerrie van iedere aquariumhouder. Verdorie, erg klote.
Maar goed dat je het gezien hebt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 14 september 2011 @ 00:40:12 #255
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101925388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:07 schreef Messina het volgende:
Zo, ik ben weer chill.

Dit is dus inderdaad de derde (!) bak die scheurt. Nou ja, das niet helemaal waar; De andere twee zeiden POEF en er stroomde water, deze lekt -nog- niet.
Het begon een paar dagen geleden met het scheurtje op de 1e foto. Manlief zei: Volgens mij zat die er al. Maar het zat me toch niet lekker...
Vanmorgen ontdekte ik dus twee nieuwe, verse scheuren die ik heb afgetekend. Een ervan hoorde ik vanmiddag gewoon verder scheuren. Klinkt misschien wat stom, maar ik hoorde een soort "TOK" geluid, ging bij m'n streepjes kijken en JA HOOR; twee keer zo groot.

Nu is het an sich geen nood. We zijn goed verzekerd. Alleen een nieuwe bak laten maken duurt gewoon even. Zo'n 3 weken. De 120L bak (De Cayman waar we mee begonnen) staat klaar. Kwestie van water overhevelen en een van de twee filters 1 minuut uitzetten, verplaatsen en aanzetten. Vissen over en klaar.

Hoe het kan... Tsja... Is het heel toevallig dat onze benedenburen sinds een week hardcore aan het klussen zijn? Als in: Tegels van de muren bikken PRECIES onder ons aquarium? Het ging er v/d week zo heftig aan toe hier dat een van mijn schilderijen van de muur kwam :@
Verder kan ik me niets bedenken. Hij staat 100% waterpas, op een dik stalen frame, met piepschuim tussen het frame en het aquarium van 1.5cm dik.
Dat is dan ook wel flink asociaal van de buren. Op zich moet klussen kunnen. Iedereen heeft dat wel eens, maar zo te keer gaan dat de schilderijen van de muur vallen is wel bizar.

En dat je bent verzekerd is leuk, maar je wilt toch gewoon een aquarium hebben? Sowieso vind ik het vreemd dat hij zo maar stuk gaat. Ondanks de werkzaamheden van de buren zou hij toch gewoon in elkaar moeten blijven zitten lijkt me
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101927627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel flink asociaal van de buren. Op zich moet klussen kunnen. Iedereen heeft dat wel eens, maar zo te keer gaan dat de schilderijen van de muur vallen is wel bizar.

En dat je bent verzekerd is leuk, maar je wilt toch gewoon een aquarium hebben? Sowieso vind ik het vreemd dat hij zo maar stuk gaat. Ondanks de werkzaamheden van de buren zou hij toch gewoon in elkaar moeten blijven zitten lijkt me
Ik weet ook niet OF dat de uiteindelijke oorzaak is geweest, het is het enige wat ik zo kan bedenken.

Prowl zei hier:
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:01 schreef Prowl het volgende:
kitrand die loslaat met een knappende ruit tot gevolg.....

:{
Wat natuurlijk ook prima kan, maar is voor mij lastiger te controleren omdat de kitranden er nog wel prima uitzien, maar wie weet wat er in de diepte van de kit gaande was/is, ik ben geen kit-expert. Mensen zoeken altijd naar de meest begrijpbare oplossing, denk ik zo.

Ja, het is ongelooflijk kut, klote, etc, maar al mijn vissen leven nog en zitten nu veilig. Wel veel te klein, maar veilig.
Morgen gaan we bellen met een aquariumbouwer in de buurt. Als het langer dan een week gaat duren ga ik een grotere bak voor tijdelijk regelen.

En wat de buren betreft; Breek me de bek niet open. Het zijn geen tokkie-asocialen of zo, maar ze zijn wel mega egoistisch. Laatst hadden ze een feestje. Geen probleem, moet kunnen, leuk! Tot ze om half drie 's nachts hier voor de deur uitgebreid afscheid namen van hun gasten. Half bezopen, fokking lawaai. En ook niet even "doeiiii", maar echt nakeuvelen over de gezellige avond. Pfff.
pi_101927645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:18 schreef ook_gek het volgende:

trouwens als er een lijst om heen zou zitten had je de scheur nooit gezien :o
De scheur zit buiten zichtsveld, achter het hout. Maar het is belangrijk om zo nu en dan even te inspecteren, zo kwam ik ook op die eerste scheur. Wat om het aquarium heen staat is geen kast, maar een ombouw (zonder achterkant). Die schoven we dus eens in de paar weken weg en checkten we alles. Maar nooit eigenlijk op scheuren die ZO in de bodemplaat lopen. Want daar zitten ze; Niet in de voorruit, dat lijkt maar zo. Het lijkt alsof de bodemplaat in het midden scheurt, horizontaal gezien, en die steeds verder gaat. Alsof je nu dus twee stukken los glas op elkaar hebt liggen.
Er zit nu nog zon 100 liter water in, ik ben moe en ga zo slapen. Op de bank, want ik vertrouw 't niets! :')
Gelukkig ligt de bank net zo goed als 't bed.
pi_101927951
Toch maar helemaal leegtanken dan?
Bohh dat is wel shit zeg.
Ik heb bij mij er ook een complete ombouw omheen, en ik weet niet hoe die nu is, maar ik hoop goed.

Gister zag ik een purperkop langs een garnaal zwemmen, daar die purper zich om, en bijt zo die hele garnaal in 2 stukken :') de aso! ;( Net alsof ie niet genoeg voer krijgt ofzo..

Daarnaast was de garnalenbak gister ineens compeet mistig geworden..
Daar heb ik maar een 50% waterwissel gedaan, en nu wacht ik het even rustig af.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 september 2011 @ 09:12:27 #259
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101929125
Mooi kut met peren zeg. Succes met de afhandeling. :{.

Hier gaat alles ok. Blauwalg nog niet teruggezien en de vissen doen het perfect.
  woensdag 14 september 2011 @ 09:47:44 #260
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101929797
Ik ben een beetje aan het rondneuzen wat ik wil hebben in mijn nieuwe bak.
Ik neig er een beetje naar om er in ieder geval een paar Apistogramma's in te zetten of Antennebaarsjes. Is het dan handig om alleen een koppeltje te nemen, of is meer ook nog een optie? Ik heb begrepen dat het vrij rustige cichliden zijn en dus ook met andere (kleinere) vissen gehouden kunnen worden.

Daarnaast nog wat kleinere visjes zoiets iets van tetra'tjes ofzo, maar ik weet nog niet of dat er bij past. Net als een paar meervallen om wat rotzooi op te ruimen. Dat zal geen probleem zijn denk ik :P

Een collega had het er over 2 discusvissen er bij te zetten, maar ik denk dat het niet zo'n goed idee is gezien de omvang van de bak en het gegeven dat vaak gezegd wordt dat Discussen met minimaal 5 gehouden moeten worden en dat past er sowieso niet in.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101929989
discus alleen aan beginnen met een grote bak en als je bereid bent de extra moeite erin te steken ;)

antennebaarsjes (Microgeophagus ramirezi) zijn de laatste jaren behoorlijk kapotgekweekt: het is tegenwoordig een heel kunst om die beestjes ouder dan een jaar te laten worden -O- soms lukt het, maar dat is meer mazzel dan wijsheid. Al die gele, blauwe en longvin varianten zou ik links laten liggen :P (ik heb een afkeer van kweekprodukten ;) )

zelf ben ik fan van Apistogramma's! Als beginner apisto's zijn de cacatouides en de borelli zeer geschikt: deze stellen minder strenge eisen aan de waterwaarden :)

eigenlijk alle dwergcichliden zijn wel als paartje te houden, maar de meeste doen het ook erg goed in harems (1 man en meerdere vrouwen: het paradijs :+ ), de man kan dan zijn aandacht mooi verdelen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 september 2011 @ 11:36:00 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101932451
(meervallen maken meer rotzooi dan ze opruimen)
  woensdag 14 september 2011 @ 14:17:44 #263
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101937130
Even een vraagje;

Niemand interesse in een aqua30 of aqua40?

[TK] 2 aquaria + vele accessoires!
  woensdag 14 september 2011 @ 17:45:52 #264
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_101944743
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:36 schreef Kreator het volgende:
(meervallen maken meer rotzooi dan ze opruimen)
Zodat de rotzooi makkelijk opgezogen word in je filter :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 14 september 2011 @ 19:56:59 #265
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_101949588
Ben ik ook weer eens. Ik heb inmiddels een zo goed als lege bak en ben opzoek naar nieuwe bewoners. Blonde tijgers of White Pearls bij voorkeur. Iemand die nog ergens wat weet in provincie Utrecht, of iemand die zelf nakweek heeft zitten?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_101952127
Heeft iemand hier nog een meetstripje om het nitriet te meten over, vind het een beetje zonde om gelijk een hele set te kopen van 50 stuks..
  woensdag 14 september 2011 @ 23:28:39 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101961365
Houten aquariums............Die lekken niet.
  woensdag 14 september 2011 @ 23:31:11 #268
42366 Staal
pi_101961472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:28 schreef betyar het volgende:
Houten aquariums............Die lekken niet.
Veel zie je dan ook niet?

Vraag me af hoe het bij Messina gaat.
Un certain jeune homme
  donderdag 15 september 2011 @ 05:56:09 #269
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101966170
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Veel zie je dan ook niet?

Men keek altijd een beetje raar op als ik zei dat mijn aquarium van multiplex was. Gaten boren voor je filter is veel makkelijker. Dat alleen de voorkant een glazen plaat in is verwerkt.(Anders zie je niks).
De achter en zijwanden had ik van PUR,tegellijm,verf en epoxy gemaakt. Nu na 7 jaar begon het hout aan de boven kant was zacht te worden, beter te vroeg dan te laat heb ik hem uit mijn huis verwijderd. Tijd voor een nieuwe.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:30:43 #270
42366 Staal
pi_101974258
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 05:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Men keek altijd een beetje raar op als ik zei dat mijn aquarium van multiplex was. Gaten boren voor je filter is veel makkelijker. Dat alleen de voorkant een glazen plaat in is verwerkt.(Anders zie je niks).
De achter en zijwanden had ik van PUR,tegellijm,verf en epoxy gemaakt. Nu na 7 jaar begon het hout aan de boven kant was zacht te worden, beter te vroeg dan te laat heb ik hem uit mijn huis verwijderd. Tijd voor een nieuwe.
Ik zat gisteren even gek te kijken maar nu ik erover nadenk klinkt het ook helemaal niet gek.
In de tuin heb ik immers ook een houten wijnton met vissen erin. Wel leuk dat je dat zelf maakt!
Un certain jeune homme
pi_101996187
Leuk topic ^O^

Ik zou misschien zelf wel ook een klein aquarium willen. Ik zag er eentje van 25 liter, degene die ook als eerste in de OP vermeld staat (volgens mij van Kreator).

Ik vraag me af of iemand hier ook een automatische voeder heeft. Ik wil heel graag een aquarium maar zou ook graag op vakantie willen wanneer ik daar zin in heb. Iemand hier daar ervaring mee?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_101999569
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef Staal het volgende:

Rustig. Een dode gehad (Neon tetra), de rest van de vissen doen het nu prima in de 120 liter. Heb nog geen nieuws over de nieuwe bak.
Er staat ook een 50 liter draaiende nu, met planten erin, hoop dat die het een beetje overleven zo...

Ik zal morgen eens wat foto's plaatsen van de huidige situatie hier. :)
pi_102004941
Sorry voor de huidige OP. Ik wilde graag duidelijk zijn dat deze vervangen moest worden, dus tot die tijd is 'ie FUGLY! ;) Gelukkig zijn we bijna aan het eind van het topic!

Tot nu toe heb ik:

Sorry, ik weet dat ik niet overal de mooiste foto's heb gepakt, maar het is nogal lastig om me door al die foto's en topics heen te worstelen. Sta je er niet meer in? Dan wil ik graag een nieuwe foto (en het aantal liters) van je aquarium. Wil je een nieuwe foto? Plaats er hier eentje, of stuur me even een PB met de foto, dan is het zo gefixt! ^O^

Als het aantal liters bij je bak mist, zou ik daar ook wel wat info over willen. Ik ben PB's en DM's kwijt, wederom een sorry. :')

De plaatjes linken (voorlopig) nog niet.

De volledige nieuwe OP hieronder in spoiler (de plaatjes worden automatisch iets verkleind, denk dat er even af ;))
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*edit*
Oh ja. De beste foto's zijn foto's recht van voren. Zo zijn de foto's het makkelijkst te gebruiken (zonder zwarte randen, etc). Het is maar een tip, hoe jij jouw aquarium wilt showen is natuurlijk verder geheel aan jou!
pi_102006917
Wow, je bent goed bezig geweest Messina :D
Prrrrttt
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 september 2011 @ 08:37:53 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102007291
Idd goed bezig. Alleen is mijn aquarium 325 liter. ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')