Er is natuurlijk een verschil tussen iets geloven en een geloof opdringen aan anderen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:35 schreef Dimens het volgende:
Iedereen in zijn waarde laten maar toch even in een topic klagen.
Nee, ik vraag me af wat een ander zou doen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:35 schreef Dimens het volgende:
Een poster is iets opdringen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:36 schreef PMK111 het volgende:
Er is natuurlijk een verschil tussen iets geloven en een geloof opdringen aan anderen.
Dat klopt, maar als langs het huis loopt en je leest het, ben je er echt zelf bij om de keuze te maken of jij je laat opdringen of niet om bij dat geloof te gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:36 schreef PMK111 het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een verschil tussen iets geloven en een geloof opdringen aan anderen.
Ik zou er niets van zeggen.quote:Mijn vraag, zou jij er iets van zeggen en op wat voor een manier zou jij het brengen?
Waarschijnlijk wel.quote:Of moet ik de komende jaren tegen deze onzin aan gaan kijken?
Imo niet. Maar je kan er zo weinig aan doen.quote:Of stoor ik me onterecht hieraan?
Ik vind dit wel opdringen ja. Tenminste, een poging. Want ik heb niet het idee dat een ongelovige door zulke posters ineens gelovig wordt.quote:
Je kan mensen in hun waarde laten maar iets toch vervelend genoeg vinden om erover te klagen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:35 schreef Dimens het volgende:
En dan zeggen dat je het de andere buren zag doenquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:37 schreef Softlegend het volgende:
Gooi der ruit 's nachts in, dat zal der leren!
Nee hoor. Ik vraag me gewoon af hoe een ander hierover denkt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:38 schreef kadeautje het volgende:
[..]
exact, TS maakt van een muis een olifant.
En omdat jij je er aan stoort, vind je dat zij niet meer achter haar ramen mag hangen wat zij daar wil ophangen? Dat gaat best ver.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:39 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ik vind dit wel opdringen ja. Tenminste, een poging. Want ik heb niet het idee dat een ongelovige door zulke posters ineens gelovig wordt.
Ja maar het is geen klacht. Als ik erover zou willen klagen ga ik eerst naar haar toe. We gaan heel erg goed met elkaar om.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan mensen in hun waarde laten maar iets toch vervelend genoeg vinden om erover te klagen.
Dat maak jij ervan. Ik heb niet gezegd dat ze het niet mag, alleen dat ik me eraan stoor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En omdat jij je er aan stoort, vind je dat zij niet meer achter haar ramen mag hangen wat zij daar wil ophangen? Dat gaat best ver.
Je vindt het onwenselijk, je stoort je eraan en je wilt er iets van zeggen. Maar het is geen klacht?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:41 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ja maar het is geen klacht. Als ik erover zou willen klagen ga ik eerst naar haar toe. We gaan heel erg goed met elkaar om.
Ja, ik vind dat ik recht heb om mijn ongenoegen te uiten. En ik vroeg me dus af hoe andere mensen hierover denken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vindt het onwenselijk, je stoort je eraan en je wilt er iets van zeggen. Maar het is geen klacht?
Dat is dan gewoon een klacht, hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ik recht heb om mijn ongenoegen te uiten. En ik vroeg me dus af hoe andere mensen hierover denken.
Als ik mijn heg niet op tijd snoei wordt daar ook door buren iets van gezegd.
Daar zat ik ook aan te denken. Maar ik ga haar niet vertellen dat ze het weg moet halen, ze mag best weten wat ze ophangt. Maar misschien heeft ze helemaal niet door dat mensen het liever niet zien.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:44 schreef Re het volgende:
ik vind het ook nogal opdringerig ja, en volgens mij is het zelfs aanvechtbaar denkend aan de boer die zijn Jesus Redt beschildering van zijn dak moest halen
Ja, maar dat vind ik dan weer jammer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:44 schreef Re het volgende:
ik vind het ook nogal opdringerig ja, en volgens mij is het zelfs aanvechtbaar denkend aan de boer die zijn Jesus Redt beschildering van zijn dak moest halen
Maar zeg eens eerlijk, kijk je de hele dag door haar ramen? Het kan mij weinig boeien wat de buren voor hun ramen hangen namelijk. Wanneer je jezelf eraan gaat ergeren ga je er alleen maar meer op letten en daar heb je alleen jezelf mee.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ik recht heb om mijn ongenoegen te uiten. En ik vroeg me dus af hoe andere mensen hierover denken.
Als ik mijn heg niet op tijd snoei wordt daar ook door buren iets van gezegd.
Tja, er zal altijd wel een 'strijd' blijven van wat men vind dat wel/niet kan...quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef Bonno het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken. Maar ik ga haar niet vertellen dat ze het weg moet halen, ze mag best weten wat ze ophangt. Maar misschien heeft ze helemaal niet door dat mensen het liever niet zien.
hehe, mooie mantraquote:
Protip:quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:49 schreef Bonno het volgende:
Zo ver wil ik helemaal niet gaan. Ik vroeg me gewoon af of mijn ergernis terecht is en of ik het kon maken er iets van te zeggen. Blijkbaar erger ik me aan iets waarbij ik in de minderheid ben. Dus ga ik er maar niks van zeggen en laat ik het zo.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:41 schreef LompeHork het volgende:
Ik zou er wel iets van zeggen, ik ben niet gelovig, maar heb de Bijbel wel gelezen.
In ieder geval zou ik haar vragen deze posters weg te halen, puur vanwege het feit dat jij je er aan stoort en het niet bij het beeld van je buurt past. Geef haar ook aan dat er andere geloven om haar heen zijn en ze niet alleen is, een Jood zal dit ook beamen, wellicht kun je samen met hem/haar aankloppen en het vriendelijk vragen.
Ik snap wel dat je anderen om hun mening vraagt, zo gek is dat niet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:49 schreef Bonno het volgende:
Zo ver wil ik helemaal niet gaan. Ik vroeg me gewoon af of mijn ergernis terecht is en of ik het kon maken er iets van te zeggen. Blijkbaar erger ik me aan iets waarbij ik in de minderheid ben. Dus ga ik er maar niks van zeggen en laat ik het zo.
Ging die niet in hoger beroep en mocht het daarna alsnog?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:44 schreef Re het volgende:
Waarom zou je er niets over zeggen? Als iemand zijn gevel knalroze verft vindt de gemeente dit ook niet o.k. vanwege het beeld van de wijk, hetzelfde voor posters. Daar zijn plakplaatsen, niet je raam, die is er om door naar buiten te kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:51 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je anderen om hun mening vraagt, zo gek is dat niet.
Maar idd ik denk dat het het beste is om er niks van te zeggen, ook al kan het behoorlijk asociaal overkomen op anderen (die posters dan). Het is en blijft helaas hun huis/raam en daar mogen ze in principe zelf ophangen wat ze willen.
Toch begrijp ik je gevoelens hierover wel: het kan idd storend, of beter gezegd ongewenst, zijn.
Kweenie, volgens mij was het meer in de trant van: de letters zijn weggehaald, maar ze zijn nog steeds te lezen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ging die niet in hoger beroep en mocht het daarna alsnog?
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in, zo heb ik het nog niet bekeken..quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:53 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Waarom zou je er niets over zeggen? Als iemand zijn gevel knalroze verft vindt de gemeente dit ook niet o.k. vanwege het beeld van de wijk, hetzelfde voor posters. Daar zijn plakplaatsen, niet je raam, die is er om door naar buiten te kijken.
TS kan makkelijk, wel op een vriendelijke toon natuurlijk, aanbellen en de vraag stellen.
Ik zou niet iets soortgelijks ophangen, dat provoceert, je kunt zelfs beter naar de gemeente stappen in dat geval.
ja, maar dan minder opzichtigquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ging die niet in hoger beroep en mocht het daarna alsnog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel als dat ding echt A2-formaat is en ook nog eens felrood.quote:
Die boerderij staat hier erg dicht in de buurt. Die "Er is hoop..." posters hangen er wel meer in het dorp hier trouwens. En die zijn nog wel te doen... Maar zes posters is gewoon veel. Het zijn er zes en geen vijf, er hangt nu alweer een nieuwe achter.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:56 schreef Re het volgende:
[..]
ja, maar dan minder opzichtig
http://www.stichtingmilie(...)-reclame-uiting.html
Ik vind het een goede actie, dat ze die tekst op haar deur heeft hangen. Maar je hebt genoeg mensen die bv met t-shirts als hel, satan rondlopen en daar hoor je niemand over of posters van hun favoriete groep voor hun raam hangen. Terwijl dat juist verkeerde dingen zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:33 schreef Bonno het volgende:
Mijn buurvrouw twee deuren verder had al een tijdje een "er is hoop want Jezus Christus leeft" A2 poster op het woonkammerraam aan de voorkant hangen. Ik vind het irritant, maar ieder zijn ding.
....
Met een poster van een band probeer je niemand over te halen, of te beïnvloeden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:26 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Ik vind het een goede actie, dat ze die tekst op haar deur heeft hangen. Maar je hebt genoeg mensen die bv met t-shirts als hel, satan rondlopen en daar hoor je niemand over of posters van hun favoriete groep voor hun raam hangen.
Subjectief.quote:Terwijl dat juist verkeerde dingen zijn.
Vind ik niet een, t-shirt kijk je ook tegen de tekst aan als je langsloopt. Als mensen doodskoppen, satan of hel op hun t-shirt hebben, dragen ze ook een boodschap uit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met een poster van een band probeer je niemand over te halen, of te beïnvloeden.
t-shirts is wat anders dan een huis waar je tegenaan kijkt als je in de buurt woont.
[..]
Subjectief.
Ja, een t-shirt is om te dragen, de print mag je zelf uitzoeken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:33 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Vind ik niet een, t-shirt kijk je ook tegen de tekst aan als je langsloopt. Als mensen doodskoppen, satan of hel op hun t-shirt hebben, dragen ze ook een boodschap uit.
En een poster van een band is ook reclame maken.
Dus als ze die tekst op een t-shirt zou dragen heb je er geen problemen mee?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, een t-shirt is om te dragen, de print mag je zelf uitzoeken.
...
Het is een dunne lijn, maar als iemand bijvoorbeeld zou rondlopen met een 'religieus shirt' zou niemand dat willen verbieden. Een huis, toch een deel van het landschap en de buurt, is net wat anders.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:33 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Vind ik niet een, t-shirt kijk je ook tegen de tekst aan als je langsloopt. Als mensen doodskoppen, satan of hel op hun t-shirt hebben, dragen ze ook een boodschap uit.
En een poster van een band is ook reclame maken.
Maar het is wel iemands eigen huis, als iemand het bij een ander huis doet heb je wel een punt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is een dunne lijn, maar als iemand bijvoorbeeld zou rondlopen met een 'religieus shirt' zou niemand dat willen verbieden. Een huis, toch een deel van het landschap en de buurt, is net wat anders.
Dan zou ik er geen probleem mee hebben inderdaad.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:38 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Dus als ze die tekst op een t-shirt zou dragen heb je er geen problemen mee?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:54 schreef Crutch het volgende:
[..]
Kweenie, volgens mij was het meer in de trant van: de letters zijn weggehaald, maar ze zijn nog steeds te lezen.
Net zoals je een schilderij van de muur haalt in een huiskamer waar flinkt gerookt is.
Ik zou het ook niet willen verbieden. Maar zoiets als text op een huis kan wel een huis in diezelfde buurt minder geld waard maken. Dan moet je er wat over kunnen zeggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:53 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Maar het is wel iemands eigen huis, als iemand het bij een ander huis doet heb je wel een punt.
Dit inderdaad!quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet willen verbieden. Maar zoiets als text op een huis kan wel een huis in diezelfde buurt minder geld waar maken. Dan moet je er wat over kunnen zeggen.
Misschien als je de boel laat verloederen en het gras een oerwoud wordt, maar zo'n tekst vind ik iets goeds.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet willen verbieden. Maar zoiets als text op een huis kan wel een huis in diezelfde buurt minder geld waar maken. Dan moet je er wat over kunnen zeggen.
Je woont in Volendam ofzo? Daar reageren ze namelijk ook zo op de buren (het gras een oerwoud, de ramen niet gelapt); ik vind die posters een stuk erger, jammer ook dat je niet reageert op mijn hele post, maar er een stukje tussenuit knipt of helemaal niet reageert.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Misschien als je de boel laat verloederen en het gras een oerwoud wordt, maar zo'n tekst vind ik iets goeds.
De betekenis van de woorden als iets goeds zien is subjectief.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Misschien als je de boel laat verloederen en het gras een oerwoud wordt, maar zo'n tekst vind ik iets goeds.
Ik ken hem niet, maar zo komen die posts wel over, knip-en plakwerk naar mijn mening.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kent Matthijs niet? Geen troll.
Hij zal wel weer een ban krijgen, maar dat is meer omdat hij altijd topics laat ontsporen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik ken hem niet, maar zo komen die posts wel over, knip-en plakwerk naar mijn mening.
Zonde. Ik mag dan wel zelf vaak in ONZ en KLB te vinden zijn, maar in andere subfora doe ik wel gewoon normaal, jammer dat andere mensen dat niet kunnen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij zal wel weer een ban krijgen, maar dat is meer omdat hij altijd topics laat ontsporen.
Ja maar op dit ogenblik met deze kloon doet hij nog niet zoveel fout. Hij is niet ijverig aan het evangeliseren zoals we va hem gewend zijn. En daarmee is het voor nu even klaar. Ontspoort hij dan zien wel wel weer. En nu weer ontopic svp. Dit is geen matthijs topic.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Zonde. Ik mag dan wel zelf vaak in ONZ en KLB te vinden zijn, maar in andere subfora doe ik wel gewoon normaal, jammer dat andere mensen dat niet kunnen.
Zijn standpunt vind ik overigens meer dan jammer, hopelijk zien meer mensen dat in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Dat is niet mijn bedoeling om topics te laten ontsporen, maar gebeurd meestal toch. Ik hou trouwens helemaal niet ervan om in de belangstelling te staan, het tegenovergestelde eerder.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij zal wel weer een ban krijgen, maar dat is meer omdat hij altijd topics laat ontsporen.
Dus niet doen Matthijs!
Ja maar dat is bijna zinloos vanuit christelijk perspectief. Men denkt zo, "Stel dat door die poster ook maar één persoon die toevallig langs loopt tot geloof komt, dan is er toch weer iemand gered voor god". Ik zou me er trouwens niet erg aan storen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:08 schreef Natalie het volgende:
"Buuf, ik trap er niet in. Leuk geprobeerd. Nu weg met die rommel."
Helpt niet. Maar dan is 't er maar uit, en heb je een goede reden om de volgende keer vuil naar d'r huis te kijken.
Dat is meestal met trollen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:09 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je woont in Volendam ofzo? Daar reageren ze namelijk ook zo op de buren (het gras een oerwoud, de ramen niet gelapt); ik vind die posters een stuk erger, jammer ook dat je niet reageert op mijn hele post, maar er een stukje tussenuit knipt of helemaal niet reageert.
Een wereld zonder geloof is een utopie. Er zullen altijd mensen zijn die geloven in één of meerdere goden. Zonder is gewoon niet mogelijk. Omdat het geloof beantwoord aan de mystiek die die mensen voelen. En dat is weer een evolutionair bij productie van het bewustzijn en het "ik".quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:04 schreef Natalie het volgende:
Ik krijg eerder afkeer van het geloof door dergelijke posters, dan dat ik enige neiging voel kriebelen om te ertoe te bekeren. Ik gok dat iedereen dat heeft, behalve de buuf, die denkt dat ze 'goed bezig is'.
Wat bedoel je met "zonder is gewoon niet mogelijk"? Dat iemand wel ergens in moet geloven of dat een wereld zonder geloof niet mogelijk is?quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een wereld zonder geloof is een utopie. Er zullen altijd mensen zijn die geloven in één of meerdere goden. Zonder is gewoon niet mogelijk. Omdat het geloof beantwoord aan de mystiek die die mensen voelen. En dat is weer een evolutionair bij productie van het bewustzijn en het "ik".
Dat er mensen zijn die geloven, dat moeten ze wat mij betreft lekker zelf weten. Maar over die posters... als ik een poster met één van onderstaande afbeeldingen op mijn raam hang, dan weet ik gewoon dat ik bezoek/klachten ga krijgen (terwijl het 'gewoon maar een poster is')quote:Je zult er mee moeten leren leven dat er mensen om je heen geloven. En zolang het een poster voor het raam is en niets ergers. Ach.
SPOILER: Anti-christelijke afbeeldingen, dus klikken op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
Het laatste.quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:41 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "zonder is gewoon niet mogelijk"? Dat iemand wel ergens in moet geloven of dat een wereld zonder geloof niet mogelijk is?
quote:Dat er mensen zijn die geloven, dat moeten ze wat mij betreft lekker zelf weten. Maar over die posters... als ik een poster met één van onderstaande afbeeldingen op mijn raam hang, dan weet ik gewoon dat ik bezoek/klachten ga krijgen (terwijl het 'gewoon maar een poster is')Hmm ik heb wel mensen gekend die dat soort dingen daadwerkelijk ophingen. Ze hebben verbazingwekkend weinig reacties gehad. Iedereen moet voor zijn ramen hangen wat ie wil.SPOILER: Anti-christelijke afbeeldingen, dus klikken op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okee, duidelijk... ik weet 't niet. Ben zelf geneigd te zeggen dat het onzin is, maar heb onlangs dit artikel gelezen...quote:
ik vind van niet. Het is haar huis toch. Buurman zou bij mij es moeten komen alsie iets niet leuk vindt wat ik wel leuk vind en wat zich in MIJN huis bevindt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:49 schreef Bonno het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:34 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ik vind van niet. Het is haar huis toch. Buurman zou bij mij es moeten komen alsie iets niet leuk vindt wat ik wel leuk vind en wat zich in MIJN huis bevindt.
Het moet niet gekker worden
Wel waar ik woon.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:02 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dit.
En nog iets wat ik opmerkelijk vind is dat zo gauw het over geloof gaat, dat 'iedereen' tegen de borst stoot.
Maar als iemand zijn Ajax of Feyenoord vlag voor het raam heeft hangen hoor je er niemand over. Of in een slaapkamerraam een poster van een artiest of een band.
Waar maken jullie je druk om, gaat het nou daadwerkelijk om het 'zicht' vanuit je huis, dat het niet 'past' in de woonwijk, of gaat het nou om wat er op die posters staat?
Eigenlijk doet het antwoord er niet helemaal toe, want ik blijf van mening dat je storen aan dit soort dingen gewoon zwaar overdreven is. Leef en laat leven. Mensen moeten zich eens wat meer bezig gaan houden met zichzelf.
Constant? Alsof je A. de hele dag in je huis zit en B. de hele dag uit je raam kijkt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:04 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Wel waar ik woon.
De rest ga ik maar niet op in, aangezien ik ook anti ben. Zie het maar alsof je contstant tegen PVV posters, pro-anna of pro-dierenproeven posters moet aankijken ofzo.
En laten we ons vooral nog meer bezighouden met onszelf haha.
Maar je loopt wel iedere keer met een 'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Constant? Alsof je A. de hele dag in je huis zit en B. de hele dag uit je raam kijkt.
Die paar keer dat je zo'n poster ziet, poeh poeh wat vreselijk zeg.
En tja, als mijn overbuurman voor de PVV is en dat graag uit door een poster op zijn raam te plakken, moet hij dat lekker doen. Zal ik niet wakker van liggen.
Als zo'n poster op een raam een probleem is, dan moet Wilders ook voorgoed de mond gesnoerd worden. Ik ben anti-PVV. En hoe vaak heeft Wilders mijn uitzicht niet verpest als ik mijn tv aanzet?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:04 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Wel waar ik woon.
De rest ga ik maar niet op in, aangezien ik ook anti ben. Zie het maar alsof je contstant tegen PVV posters, pro-anna of pro-dierenproeven posters moet aankijken ofzo.
En laten we ons vooral nog meer bezighouden met onszelf haha.
Nope, en zelfs al zou dat wel zo zijn, so what?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Maar je loopt wel iedere keer met een '' gezicht langs dat huis.
Rustig. Dat jij blijkbaar niets geeft om de meningen van anderen. Maar mij maakt het wel uit dat mensen stupide meningen erop na houden en daar word ik liever niet mee geconfronteerd elke dag.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Constant? Alsof je A. de hele dag in je huis zit en B. de hele dag uit je raam kijkt.
Die paar keer dat je zo'n poster ziet, poeh poeh wat vreselijk zeg.
En tja, als mijn overbuurman voor de PVV is en dat graag uit door een poster op zijn raam te plakken, moet hij dat lekker doen. Zal ik niet wakker van liggen.
subjectiefquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:11 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Rustig. Dat jij blijkbaar niets geeft om de meningen van anderen. Maar mij maakt het wel uit dat mensen stupide meningen erop na houden en daar word ik liever niet mee geconfronteerd elke dag.
Ik ben hartstikke rustig. En tja, dan heb je lullig gezegd in mijn ogen gewoon pech. Je woont nou eenmaal ergens waar meer mensen wonen. Ik vind dat mensen maar eens wat meer moeten slikken van elkaar. Als die vrouw dat nou fijn vind, wie ben jij dan om haar dat af te nemen, puur en alleen omdat jij er niet mee geconfronteerd wil worden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:11 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Rustig. Dat jij blijkbaar niets geeft om de meningen van anderen. Maar mij maakt het wel uit dat mensen stupide meningen erop na houden en daar word ik liever niet mee geconfronteerd elke dag.
Ik zeg ook niet dat mijn buurtjes het niet mogen doen, dat kan je niemand opdwingen. Maar er niks om geven dat ze bepaalde posters ophangen die tegen mijn overtuigingen in gaan, dat lukt niet. Daarvoor geef ik te veel om waar ik in geloof.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:14 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke rustig. En tja, dan heb je lullig gezegd in mijn ogen gewoon pech. Je woont nou eenmaal ergens waar meer mensen wonen. Ik vind dat mensen maar eens wat meer moeten slikken van elkaar. Als die vrouw dat nou fijn vind, wie ben jij dan om haar dat af te nemen, puur en alleen omdat jij er niet mee geconfronteerd wil worden?
Ik wil ook niet met alles geconfronteerd worden, helaas wonen we op een wereld met meerdere mensen met verschillende normen en waarden en dan accepteer je soms dingen waar je niet achter staat of wat je vervelend vind.
Ja, het is zeer vervelend om een mening te hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:15 schreef Crutch het volgende:
Dat je je eraan stoort ligt toch echt aan jezelf.
ok, duidelijke taal: Ik vind je post niet getuigen van intelligentie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:15 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dat mag ze doen maar dan vind ik het wel erg vervelend. Wat is je punt hier nou weer mee?
Oke, dan vind ik het anders worden. Zo kwam je in je vorige posts niet helemaal over namelijk. Je mag er best wat om geven. Ik weet niet waar je zelf in gelooft, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook christelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mijn buurtjes het niet mogen doen, dat kan je niemand opdwingen. Maar er niks om geven dat ze bepaalde posters ophangen die tegen mijn overtuigingen in gaan, dat lukt niet. Daarvoor geef ik te veel om waar ik in geloof.
Ik vind mensen die anderen nauwelijks kennen en toch gelijk uitmaken voor van alles en nog wat nogal sneu. Voel je je daar beter door?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ok, duidelijke taal: Ik vind je post niet getuigen van intelligentie.
Wel een mond vol over dat je je stoort aan stupide meningen etc. en niet inzien dat een gelovige jou misschien ook wel stupide vindt maar dat netjes voor zich houdt. (een poster met: Jezus redt is geen persoonlijke aanval op jou)
Ik erger me altijd aan zulke mensen
Nee, inderdaad valt er niets aan doen. Iedereen mag ophangen wat hij wil en geloven waarin hij wil.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:20 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oke, dan vind ik het anders worden. Zo kwam je in je vorige posts niet helemaal over namelijk. Je mag er best wat om geven. Ik weet niet waar je zelf in gelooft, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook christelijk.
Dus als iemand bijvoorbeeld een poster heeft hangen van één of andere satanische band, zou ik dat ook niet leuk vinden om te zien. Maar ik zou me er zeker niet continu aan gaan ergeren, want dan maak je het voor jezelf alleen maar vervelend en je kan op zo'n moment gewoon niet verwachten/eisen dat diegene het dan maar voor jou gaat weghalen, omdat jij er niet naar kan kijken.
Ja, dat laatste ben ik helemaal met je eens hoor. Maar onder andere om ontopic te blijven reageerde ik ook hoe ik reageerde. En vind ik dat TS beter gewoon niks zegt tegen die buren en zich eroverheen zet om het zichzelf ook wat makkelijker te maken. (je er aan blijven storen elke dag maakt het voor jezelf ook niet beter ofzo)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:25 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Nee, inderdaad valt er niets aan doen. Iedereen mag ophangen wat hij wil en geloven waarin hij wil.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat het me wel zou storen tot op een bepaald punt.En dat ik als ik een poster zag die iets verkondigde waar ik erg tegen ben en dat die ook nog eens naast mijn eigen huis hing.. ik dat toch niet zo fantastisch zou vinden.
Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ja, het is zeer vervelend om een mening te hebben.
Leg eens uit hoe je stopt je ergens aan te ergeren dan? Want als iedereen dat kon, zou het leven een stuk aangenamer zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:28 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
Je kiest er zelf voor om je aan het gedrag van anderen te storen.
Als het je raakt dan raakt het je en als je wat meer open minded bent dan heb je er misschien eerder vrede mee.
Knopje omzetten? Beseffen dat de situatie is hoe die is, en je er niks aan veranderd door je te ergeren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je stopt je ergens aan te ergeren dan? Want als iedereen dat kon, zou het leven een stuk aangenamer zijn.
Inderdaad makkelijk gezegd, ik had gehoopt op een meer concrete oefeningquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:32 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Knopje omzetten? Beseffen dat de situatie is hoe die is, en je er niks aan veranderd door je te ergeren?
Oke, makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat met dit onderwerp dat best op kan gaan. Zo'n dramatisch iets is het nou toch ook weer niet lijkt me.
Oke, tot tien tellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Inderdaad makkelijk gezegd, ik had gehoopt op een meer concrete oefening
Ik praat uit ervaring dat het simpele 'knopje omzetten' gewoon werkt. Je moet het wel zelf willen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Inderdaad makkelijk gezegd, ik had gehoopt op een meer concrete oefening
Misschien ligt het daar wel aan. Een ander de schuld geven is makkelijker en Nederlanders zijn toch al niet zo goed in eigen verantwoordelijkheid en allesquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:34 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik praat uit ervaring dat het simpele 'knopje omzetten' gewoon werkt. Je moet het wel zelf willen.
Nou, dat valt wel mee toch? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien ligt het daar wel aan. Een ander de schuld geven is makkelijker en Nederlanders zijn toch al niet zo goed in eigen verantwoordelijkheid en alles
Je vroeg toch herhaaldelijk wat mijn punt wasquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:21 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik vind mensen die anderen nauwelijks kennen en toch gelijk uitmaken voor van alles en nog wat nogal sneu. Voel je je daar beter door?
En wat je zegt lijkt mij niet meer dan logisch. Maar blijkbaar moet jij toch nog even zoiets overduidelijks neerzetten.
Je typewerk was vaag.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Je vroeg toch herhaaldelijk wat mijn punt was
Zo zie ik het nou ook! Waarom dus zo klagen en vingertjes wijzen naar de mensen die het fijn vinden om posters met 'Jezus redt' op te hangen in hun eigen huis? Laat ze lekker!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:41 schreef wonderer het volgende:
Algemene indruk als ik het nieuws een beetje bijhou. Voornamelijk klagen en vingertjes wijzen, maar iets doen en de hand in eigen boezem steken is er niet bij.
Maar goed, daar ging dit topic verder niet over en misschien is mijn blik ook wel wat vertroebeld intussen
Ok, ik heb nieuws voor je: het nieuws is geen helder beeld van de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:41 schreef wonderer het volgende:
Algemene indruk als ik het nieuws een beetje bijhou. Voornamelijk klagen en vingertjes wijzen, maar iets doen en de hand in eigen boezem steken is er niet bij.
Maar goed, daar ging dit topic verder niet over en misschien is mijn blik ook wel wat vertroebeld intussen
Maar de reacties op de nieuwssites dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:45 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ok, ik heb nieuws voor je: het nieuws is geen helder beeld van de gemiddelde Nederlander.
Het nieuws is wat het nieuws wil dat jij ziet.
Ik vind dat je het nu wel heel erg overdrijft!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zo zie ik het nou ook! Waarom dus zo klagen en vingertjes wijzen naar de mensen die het fijn vinden om posters met 'Jezus redt' op te hangen in hun eigen huis? Laat ze lekker!
Oke. Want?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:47 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ik vind dat je het nu wel heel erg overdrijft!
Hoeveel procent van die mensen acht jij gemiddeld?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar de reacties op de nieuwssites dan?
Je bent zelf degene met het wijzende vingertje.quote:
Wat een onderbouwing zeg. Hoezo ben IK degene met het wijzende vingertje dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:51 schreef Bonno het volgende:
[..]
Je bent zelf degene met het wijzende vingertje.
Geen idee, maar alles bij elkaar genomen vind ik niet dat er een daadkrachtige trend door Nederland rolt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:50 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hoeveel procent van die mensen acht jij gemiddeld?
Mensen die überhaupt tijd hebben om een poging tot discussie aan te gaan.
En dan nóg zie ik er geregeld zeer interessante reacties tussen staan.
Blijkbaar lees je niet goed, wellicht een idee om alle voorgaande posts van VeerEli ook eens te lezen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:51 schreef Bonno het volgende:
[..]
Je bent zelf degene met het wijzende vingertje.
Mwah, iedereen heeft een wijzend vingertje. VeerEli in dit geval op mensen die zich wel overal aan storen en lopen te miepen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:45 schreef Crutch het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar lees je niet goed, wellicht een idee om alle voorgaande posts van VeerEli ook eens te lezen?
Tja, als we daar ook de woorden 'wijzend vingertje' voor gaan gebruiken... Mij wat te ver gezocht.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:55 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mwah, iedereen heeft een wijzend vingertje. VeerEli in dit geval op mensen die zich wel overal aan storen en lopen te miepen.
Ik moet toegeven dat ik het niveau van berichten en reacties die ik op veel Nederlandse sites tegenkom soms om te huilen vind.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Geen idee, maar alles bij elkaar genomen vind ik niet dat er een daadkrachtige trend door Nederland rolt.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:55 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mwah, iedereen heeft een wijzend vingertje. VeerEli in dit geval op mensen die zich wel overal aan storen en lopen te miepen.
Is ook vergezocht maar ik zag de term in mijn voorbeeld dan ietsje te breed misschien.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:56 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Tja, als we daar ook de woorden 'wijzend vingertje' voor gaan gebruiken... Mij wat te ver gezocht.
ik moest ook meteen aan dit liedje denkenquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:56 schreef Dlocks het volgende:
Toen het Christendom op aarde kwam
En ieder mens het recht ontnam
Om zo te leven als hij dacht dat het goed was
En heel de aardkorst dik bevlekt met bloed was
Werd het meteen de hoogste tijd
Dat heidenen na zware strijd
Door legers door de kerk geleidt
Van hun cultuur werden bevrijdt
Dat hield men eeuwenlang in stand
Vol liefde werd de rechterhand
Van dieven, slaven, kinderen en vrouwen
Als zij een misstap deden, afgehouwen
Men zorgde voor een schuldcomplex
Wanneer je rondliep in iets geks
Of je ten buiten ging aan sex
Je stond al snel bekend als heks
Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed
Soms wordt een land vol hongersnood
Bezocht door weer zo'n vrome kloot
Die steeds dezelfde oude kool komt stoven
En roept, vanuit zijn draagstoel blijft geloven
Die zegenend naar mensen zwaait
Voor ieder lijk zijn hoofd omdraait
Elk argument van tafel maait
En steeds opnieuw de mensen paait
Al jaren gaan er stemmen op
Voor pil en voor geboortestop
Maar Rome weigert steeds om te beperken
Dat zou de zedeloosheid maar versterken
Elk recht wordt u nog steeds betwist
En sex blijft steeds de anti-christ
Hij die door zijn orgaan slechts pist
Heeft steeds voor duizenden beslist
Maar kijk, men is veranderd want
Rooms-katholiek en protestant
Begonnen toch hun grip wat te verliezen
Men moest toch wel een andere koers gaan kiezen
Men was geweldig in zijn sas
Want wat ontdekte men alras
Toen men nog eens de bijbel las
Dat Jezus ook een hippie was
De wereld kraakt aan alle kant
En grote delen staan in brand
Je zou dus zeggen, helpt het onheil weren
Het gehuichel moeten wij de rug toe keren
Maar niets daarvan, vergeet het maar
Het is Boedha hier, Jahova daar
Men draaft getuigend door elkaar
En heeft de oplossing al klaar
Het is maar al te waar helaas
De paus, de kerstman, sinterklaas
Ze zijn al eeuwen lang de baas
En eeuwen lang al even dwaas
Jezus redt, Jezus redt, alle mensen uit de nood
Jezus redt Jezus redt Jezus uit de goot
Wedden dat je Hart van Nederland haalt!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:40 schreef von_manstein het volgende:
Laat je baard groeien, trek een nachtjapon aan en gooi een steen door de ruit en roep allah akbar.
Want een boom is natuurlijk precies hetzelfde als iets dat een duidelijke overtuiging uitdraagt die mensen eventueel tegen de haren in kan strijken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:26 schreef Lienekien het volgende:
En als mensen nou rustig en netjes zeggen dat ze last hebben van de boom in je tuin, dan zaag je die boom om?
Echt weer zo'n wijvenvergelijking inderdaadquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Want een boom is natuurlijk precies hetzelfde als iets dat een duidelijke overtuiging uitdraagt die mensen eventueel tegen de haren in kan strijken.
Nog afgezien van het feit dat een poster weghalen minder voeten in aarde heeft dan het omzagen van een boom.
Als die minder dan 2 meter van de erfgrens afstaat dan moet je wel, dat is de wet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:26 schreef Lienekien het volgende:
En als mensen nou rustig en netjes zeggen dat ze last hebben van de boom in je tuin, dan zaag je die boom om?
Het gaat mij erom wat hij ervan verwacht. Als hij wordt aangesproken op de heg, neem ik aan dat hij de heg bijsnoeit. Een klacht over een boom vind ik alweer wat verder gaan. Verwacht hij dat als hij haar aanspreekt op die posters dat zij die posters weghaalt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Want een boom is natuurlijk precies hetzelfde als iets dat een duidelijke overtuiging uitdraagt die mensen eventueel tegen de haren in kan strijken.
Nog afgezien van het feit dat een poster weghalen minder voeten in aarde heeft dan het omzagen van een boom.
Dat soort dingen werken beter als je een goeie vergelijking maakt, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat mij erom wat hij ervan verwacht. Als hij wordt aangesproken op de heg, neem ik aan dat hij de heg bijsnoeit. Een klacht over een boom vind ik alweer wat verder gaan. Verwacht hij dat als hij haar aanspreekt op die posters dat zij die posters weghaalt?
Eens. Ik vond de vergelijking met de heg namelijk niet opgaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat soort dingen werken beter als je een goeie vergelijking maakt, is mijn ervaring.
Ik ook niet, maar de boom is nog erger.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eens. Ik vond de vergelijking met de heg namelijk niet opgaan.
Op welke grond, dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:46 schreef Pulzzar het volgende:
Als je buurvrouw in een huurhuis woont, kan je het probleem aankaarten bij de instantie die de woningen verhuurt.
Mensen die ik ken hebben ooit bij iemand een israel vlag weg laten halen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op welke grond, dan?
Zou je ook geen regenboogvlag achter je raam mogen hangen, of een Palestinavlag, of een politiek affiche?
laat die israel vlag toch lekker wapperen denk ik danquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:49 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mensen die ik ken hebben ooit bij iemand een israel vlag weg laten halen.
Maar die hing aan een vlaggenmast en dan is er zoiets als een vlaggenbesluit ofzo.
Als je een woning huurt, moet je bepaalde regels volgen. De woning moet er in eerste instantie aan de buitenkant goed uitzien, want dat bepaalt de sfeer van de woonwijk. Als iedereen een verwaarloosde tuin heeft, gaat de buurt verpauperen en gaat de sfeer achteruit. Minder mensen willen dan in die wijk wonen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op welke grond, dan?
Zou je ook geen regenboogvlag achter je raam mogen hangen, of een Palestinavlag, of een politiek affiche?
waarom ga je dan in de bijbelbelt wonen als je er niet wilt wonen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:05 schreef Pulzzar het volgende:
Posters met Jezus Redt kunnen aanstootgevend zijn en ook dat bepaalt de sfeer. Niet iedereen wil in de Bijbelbelt wonen.
Precies. Dus moeten mensen er ook geen Bijbelbelt van gaan maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:08 schreef Maanvis het volgende:
waarom ga je dan in de bijbelbelt wonen als je er niet wilt wonen?
Tsja. Ik geef er geen waarde oordeel aan, maar het is een feit dat het ze gelukt is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
laat die israel vlag toch lekker wapperen denk ik dan.
maar heul goed van je kennissen dat ze het tot hun levensdoel hebben verheven om het vlaggenbesluit te handhaven.
Als je in de bijbelbelt woont valt er weinig anders nog van te maken lijkt me.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:20 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Precies. Dus moeten mensen er ook geen Bijbelbelt van gaan maken.
Wat is er treurig aan anti- geloof? Je bent tegen het heersen van religie in de maatschappij, ik zie niet in wat er mis is met die mening. De naam is enkel een beetje stupide, iemand die tegen de PVV is noemt zich ook geen anti-PVVer. Maar er is nog geen geschiktere naam voor dus dan moet het maar zo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:15 schreef Taurus het volgende:
Anti-geloof..Dat vind ik toch zo treurig. En wat een onzinnige klacht. Wat maakt het nou uit wat iemand buiten aan een raam heeft hangen? Als je je daar aan al stoort moet je je eigen leven even kritisch bekijken. Misschien gebeurt daar te weinig.
Daarnaast wil ik je er even op wijzen dat een poster met 'god bestaat niet' niet hetzelfde is als een pro-jezus poster. Jij valt dan 'haar terrein' aan. Als iemand een pvda poster rond verkiezingstijd heeft hangen ga je toch ook geen poster met 'pvda is kut' ophangen? Dan hang je een poster van de VVD op of iets dergelijks. Jij gelooft niet, dus waarom zou je haar geloof 'aanvallen'? Als jij een poster ophangt van Dawkins of Darwin, dat zou je kunnen doen als je per se een tegengeluid wil laten horen. Ik zou niet weten waarom je dat zou willen, maar als je het doet, doe het dan correct en ga niet iets aanvallen waar iemand anders zijn hele leven aan ophangt. Ik neem aan dat je 'anti-geloof' bent () omdat je daar rationeel boven denkt te staan. Bewijs dat dan en ga die strijd niet aan.
Het zijn eigenlijk allebij aanvallen als je het mij vraagt. Je probeert mensen in dingen te laten geloven op grond van religie of atheïsme.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:12 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Wat is er treurig aan anti- geloof?
En zij valt 'ons geloof' ook aan, wanneer je een poster ophangt met 'Jezus redt' en ik daar absoluut tegen ben. Als je enkel een poster ophangt met 'God bestaat niet' en dat is precies wat je gelooft, waarom zou dat een aanval zijn? Enkel alleen omdat 'het geloof' meer standaard is dan het 'niet geloven'.
Als ik een poster ophang met 'God bestaat niet' is dat toch enkel om te laten zien waar ik in geloof en dat is ook geen aanval als je zo redeneert.
Als ik mijn mening verkondig doe ik dit niet om mensen te overtuigen perse. En het ligt aan iemands perspectief of diegene 'proberen te overtuigen' als 'aanvallen' ziet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:16 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk allebij aanvallen als je het mij vraagt. Je probeert mensen in dingen te laten geloven op grond van religie of atheïsme.
Zeggen dat je niet in god gelooft is iets anders als dat je een poster ophangt met:"god bestaat niet". Denk je niet? Je bestempelt het zo alsof het een feit is die voor iedereen moet gelden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Als ik mijn mening verkondig doe ik dit niet om mensen te overtuigen perse.
Enkel en alleen omdat geloof de standaard was voor lange tijd. Als iedereen eigenlijk atheist was in den beginne en er een kleine groep begon te zeggen dat er een God bestond, waren zij de provocerenden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:18 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Zeggen dat je niet in god gelooft is iets anders dan dat je een poster ophangt met:"god bestaat niet". Denk je niet?
Waarschijnlijk niet nee, maar voor mij in ieder geval wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:18 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Je bestempelt het zo alsof het een feit is die voor iedereen moet gelden.
Zolang je het verkondigt als een mening inderdaad, anders word het al gauw als een aanval gezien door anderen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:20 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, maar voor mij in ieder geval wel.
Dit is helaas zo'n punt dat mensen niet als mening zien.. (o.a. ik nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:24 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Zolang je het verkondigt als een mening inderdaad, anders word het al gauw als een aanval gezien door anderen.
Waarom móet het maar zo? Als je tegen de PVV bent, stem je gewoon op een andere partij. Als je 'tegen een geloof bent', geloof je toch gewoon niet? Het is onvergelijkbaar trouwens ook nog eens, een geloof is een levensbeschouwing, voor die mensen bestaat God, of jij daar nou een of tien posters gaat ophangen. Het is meestal niet eens een keuze, het is een vanzelfsprekendheid voor die mensen. En een van grote betekenis en heiligdom, en dat ga jij met je 'anti-geloof' een beetje lopen schofferen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:12 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Wat is er treurig aan anti- geloof? Je bent tegen het heersen van religie in de maatschappij, ik zie niet in wat er mis is met die mening. De naam is enkel een beetje stupide, iemand die tegen de PVV is noemt zich ook geen anti-PVVer. Maar er is nog geen geschiktere naam voor dus dan moet het maar zo.
Je bent tegen 'jezus redt'? Waarom? Jij gelooft niet dat 'god niet bestaat', jij gelooft gewoon niet, punt. Dat is niet een geloof, dat is gewoon 'niet geloven'. Daar kun jij toch niet in beschadigd worden neem ik aan? Zij kan wel geraakt worden in haar geloof, en dat is precies het terrein dat jij betreedt terwijl je daar zelf helemaal geen waarde aan hecht. Echt, het is hetzelfde als iemand die een bepaalde band enorm bewondert en vereert, en dat de buurman dan posters met 'die band is niet goed' gaat ophangen. Dat is toch treurig? Sta er ook daadwerkelijk boven dan, en respecteer gewoon haar mening.quote:En zij valt 'ons geloof' ook aan, wanneer je een poster ophangt met 'Jezus redt' en ik daar absoluut tegen ben. Als je enkel een poster ophangt met 'God bestaat niet' en dat is precies wat je gelooft, waarom zou dat een aanval zijn? Enkel alleen omdat 'het geloof' meer standaard is dan het 'niet geloven'.
Natuurlijk wel, nogmaals, zeg dan ook waar jij in gelooft. Hang een poster op met een voorstander van de evolutietheorie, of iets dergelijks. Zou ik nog steeds vrij kinderachtig vinden, ik geloof zelf ook niet, maar ik heb ook niet de behoefte om anderen te overtuigen, ergens 'tegen te zijn' of een poster van iets op te hangenquote:Als ik een poster ophang met 'God bestaat niet' is dat toch enkel om te laten zien waar ik in geloof en dat is ook geen aanval als je zo redeneert.
Maar er is geen andere partij in dit veld. Het is niet zo dat 'oh ik geloof niet in God, dus dan hang ik een poster op met Godd want daar geloof ik wel in.' Er is geen andere keuze, het is geloven of niet geloven. Vergelijkbaar met een land waar er 1 heerser is. Je hangt een poster op van hem of eentje waarop dudelijk wordt gemaakt dat je tegen hem bent. Of je hangt niks op, dan ben je neutraal. Maar ik ben niet neutraal ( de 'niet gelover'), ik ben tegen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom móet het maar zo? Als je tegen de PVV bent, stem je gewoon op een andere partij. Als je 'tegen een geloof bent', geloof je toch gewoon niet? Het is onvergelijkbaar trouwens ook nog eens, een geloof is een levensbeschouwing, voor die mensen bestaat God, of jij daar nou een of tien posters gaat ophangen. Het is meestal niet eens een keuze, het is een vanzelfsprekendheid voor die mensen. En een van grote betekenis en heiligdom, en dat ga jij met je 'anti-geloof' een beetje lopen schofferen.Dat vind ik treurig ja. Zeker omdat, nogmaals, jij klaarblijkelijk de persoon met een rationele gedachtegang in deze bent. Laat die mensen dan met rust.
[..]
Je bent tegen 'jezus redt'? Waarom? Jij gelooft niet dat 'god niet bestaat', jij gelooft gewoon niet, punt. Dat is niet een geloof, dat is gewoon 'niet geloven'. Daar kun jij toch niet in beschadigd worden neem ik aan? Zij kan wel geraakt worden in haar geloof, en dat is precies het terrein dat jij betreedt terwijl je daar zelf helemaal geen waarde aan hecht. Echt, het is hetzelfde als iemand die een bepaalde band enorm bewondert en vereert, en dat de buurman dan posters met 'die band is niet goed' gaat ophangen. Dat is toch treurig? Sta er ook daadwerkelijk boven dan, en respecteer gewoon haar mening.
[..]
Natuurlijk wel, nogmaals, zeg dan ook waar jij in gelooft. Hang een poster op met een voorstander van de evolutietheorie, of iets dergelijks. Zou ik nog steeds vrij kinderachtig vinden, ik geloof zelf ook niet, maar ik heb ook niet de behoefte om anderen te overtuigen, ergens 'tegen te zijn' of een poster van iets op te hangenMaar goed, dán klopt het wat je zegt. Wat je nu doet, is iets waar zij in gelooft ontkennen, expres, voor haar. Snap ik niet.
Nouja, goed, je mag zelf weten of je er 'tegen' bent natuurlijk. Al begrijp ik niet goed waarom je hier 'tegen' zou zijn in plaats van gewoon enkel ontkennen. Ik vind het een vreemd iets om 'tegen' te zijn, juist omdat het dus vaker geen keuze betreft. Voor hen niet. Voor jou wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:45 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Maar er is geen andere partij in dit veld. Het is niet zo dat 'oh ik geloof niet in God, dus dan hang ik een poster op met Godd want daar geloof ik wel in.' Er is geen andere keuze, het is geloven of niet geloven. Vergelijkbaar met een land waar er 1 heerser is. Je hangt een poster op van hem of eentje waarop dudelijk wordt gemaakt dat je tegen hem bent. Of je hangt niks op, dan ben je neutraal. Maar ik ben niet neutraal ( de 'niet gelover'), ik ben tegen.
Dat is je goed recht, maar nogmaals, ik vind het treurig. Op dezelfde wijze zoals jij christenen treurig vindt, zo te zien, vind ik jouw houding treurig. Ik doe sowieso niet zo aan actief beledigen, en als mijn buren posters van het een of ander op hebben hangen raakt mij dat niet in het minst. Maar ieder z'n ding, uiteraard.quote:Een beetje lopen schofferen! Wat denk jij wel niet, alsof ik mijn overtuigingen maar stil moet houden omdat die arme Christelijken anders nog beledigt worden.Dit is voor mij een heel belangrijke overtuiging, het is niet zomaar 'niet geloven en stilhouden'. Wanneer de SGP of wat voor partij dan ook met een belachelijk voorstel (IMO) op te proppen komt, ga ik hier tegen in en laat ik blijken dat ik het er niet mee eens ben.
Nou precies, dat zeg ik. Dat is iets anders dan 'god bestaat niet'. Again: ik vind het wel treurig.quote:Echter hoe ik er nu over begin, de 'de buurvrouw die een poster ophangt' is op behoorlijk kleine schaal. Om haar persoonlijk aan te gaan vallen is misschien wel kinderachtig. Maar als je zelf uit eigen initiatief een poster die Atheisme presenteert moet dat kunnen. Niet perse' God bestaat niet' maar 'Atheisme for the win' ( of iets dergelijks) Dat is al gelijk minder aanvallend.
Ik zeg niet dat het niet mag. Ik zeg dat het treurig is. En volgens mij zie je dat zelf ook wel een beetje. Ik zie religie als iets wat mensen steun biedt en waar ze mee opgegroeid zijn en waarvan het verdomd (quote:Ik geloof ook in de evolutie theorie, maar voor mij is het veel belangrijker dat God klaarblijkelijk niet bestaat. Daar geloof ik in, er is niks na de dood, er is geen grote meneer die ons beoordeelt en de Bijbel zijn grotendeels verzonnen verhalen. Daar geloof ik in, dus dat zou ik ook op een poster mogen plakken.
Het mag wel, het is gewoon niet mooi. Het is eigenlijk nog lelijker dan wat die buurvrouw doet, omdat jij niet bang hoeft te zijn voor een god of iets dergelijks gezien je daar niet in gelooft.quote:Expres ontkennen.. ben je gek? Dit is mijn geloofsovertuiging en wereldbeeld, alsof ik dat niet zou mogen laten merken. Sorry hoor, maar je spreekt over de gelovigen alsof ze een stel kleuters zijn die zich bezig met sprookjes houden en ik ze dan maar met rust moet laten. Ze zijn de heersende groepering in de maatschappij en geloof heerst naar mijn mening nog veel te veel in dit land. Daar ben ik tegen en ik wil niet dat de christelijkheid de boventoon heeft.
Ik zie religie én het atheisme als twee stromingen waar je niet voor kiest, maar die nu naast elkaar bestaan en waarbij zaken botsen. Ik hoef in de stad ook niet aangesproken te worden door een bijbelverkoper, dan zeg ik gewoon netjes 'nee bedankt'. Maar ik ga dus ook nooit zelf tegen anderen 'het atheisme verkondigen', ja, ik vind dat kinderachtig, niet rationeel én van hetzelfde niveau als 'de lastige bijbelverkoper'. En nogmaals: ik vind het dus zelfs nóg vreemder, omdat ik vrij kan denken en die religieuze fundamentalist niet.quote:Ik zal maar negeren dat jij het verkondigen van atheisme kinderachtig vind.
Ja, sneue ergernis. Omdat het niets verandert, bedoel ik. Zinloos dus. Religie is niet op haar terugloop omdat jij je er aan ergert, dat is een natuurlijk proces in een wereld waarin het consumentisme de overhand begint te nemen in plaats van overleven.quote:Anyway, nogal warrig en door elkaar staand verhaal maar ik wil enkel duidelijk maken dat het voor mij en velen anderen niet alleen maar 'niet geloven' is. Ik erger me me behoorlijk vaak aan het feit dat de wereld word overheerst door
Hang die poster dan niet op.quote:Misschien klink ik als een soort atheisme jehova op deze manier.. maar dat ben ik niet.Iedereen mag geloven wat hij of zij wil.
Mee eens..? Ik had niet het idee dat ik hier tegen was... ik vind dat soort posters ook beledigend maar Taurus vind dat ik daar blijkbaar boven moet staan en dat deze niet beledigend zijn voor mensen met mijn 'geloofsovertuiging'. Enkel om het zogenaamd triest is om deze 'kwestende' mening te verkondingen. Alsof je je stil moet houden omdat je mening onconventioneel is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:06 schreef AgLarrr het volgende:
LuxorBeetroots, je spreekt jezelf een aantal keer fundamenteel tegen.
Iemand die het geloof verkondigt is toch net zo beledigend als iemand die het niet willen geloven verkondigt? Hoe is een poster met 'god bestaat niet' niet beledigend, en een poster met 'Jezus redt' wel?
Het zijn toch allebei levensovertuigingen? Die zijn van evenveel waarde.
Ik ben zelf atheist, zoals al aangegeven, dus ik kan mij inderdaad het beledigende aspect voor jou niet voorstellen. Die heb je overigens ook nog niet vertelt hoor, dus zo gek is het niet dat ik dat wantrouwquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:31 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Mee eens..? Ik had niet het idee dat ik hier tegen was... ik vind dat soort posters ook beledigend maar Taurus vind dat ik daar blijkbaar boven moet staan en dat deze niet beledigend zijn voor mensen met mijn 'geloofsovertuiging'. Enkel om het triest is om deze 'kwestende' mening te verkondingen.
Ik val niemand persoonlijk lastig met mijn mening, ik ga geen Christenen achterna rennen schreeuwend 'dat God niet bestaat bitch!'.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben zelf atheist, zoals al aangegeven, dus ik kan mij inderdaad het beledigende aspect voor jou niet voorstellen. Die heb je overigens ook nog niet vertelt hoor, dus zo gek is het niet dat ik dat wantrouwEn mijn verhaal was wel iets uitgebreider dan 'het is gewoon triest, punt'. Ik leg ook uit waaróm het treurig is dat je het zelfde zou willen doen als christenfundamentalisten bij jou doen.
Hou nou eens op met praten alsof ik iets verbied, ik vind het triest, dat is gewoon een mening, geen verbod. Oog om oog, tand om tand hou ik sowieso niet van, dus zelfs als je buurvrouw een poster op zou hangen met 'jij wordt gestraft door god' wekt dat bij mij nog steeds niet de neiging iets terug te gaan doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:29 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Taurus, jij vind blijkbaar vind dat Atheisme niet verkondigt mag worden. Waarom mogen gelovigen dat wel en zou ik dat niet?
Ik heb juist wel respect voor ze, ik laat ze met rust en ik ben er niet tegen. Dat is toch al een verschil met jou? Jij zei 'het atheisme verkondigen', dat beschouw ik als 'de atheistische boodschap prediken (god bestaat niet)', daar had ik kritiek op, ik zeg nergens dat je niet je mening als atheist mag uiten. Dat kun je trouwens ook best tegen die gelovige zeggen, maar waarom moet het zo gelijk op gaan voor jou? Waarom kun jij niet gewoon niets doen en haar die poster laten ophangen? Doen jullie een wedstrijdje?quote:Ik vind gelovigen niet triest trouwens. En je hebt duidelijk nogal weinig respect voor ze en om het verkondigen van Atheisme triest te noemen gaat veel te ver. Eigenlijk is verkondigen het verkeerde woord. Ik maak enkel mijn mening duidelijk en waarom zou ik die stilhouden? Dan kun je net zo goed tegen de gelovige zeggen dat ze die poster ook niet op hoeft te hangen.
Nouja, zo zit religie feitelijk wel in elkaar. Er is weinig ruimte voor twijfel, overweging en een breder perspectief. Dat verzin ik niet, dat is nou eenmaal zo. (bij de fundamentalisten dan he, niet bij gematigd gelovigen, maar mensen die posters met 'jezus redt' gaan ophangen beschouw ik niet als gematigd). Dan kun je dus per definitie niet vrij denken, omdat er een hogere macht over je regeert. Of dat triest is; denk het niet. Heb ik ook niet gezegd, dacht ik.quote:Jij vind hen blijkbaar een stuk triester dan ik en je hebt eerder het gevoel alsof je erboven staat met bepaalde uitspraken. Dat zij niet 'vrij' kunnen denken en we ze daarom maar met rust moeten laten. Sneu.
Ja maar je verandert dus niet 'iets' in de maatschappij. En je raakt hen er wel mee.quote:Alsof ik door mijn mening te bespreken expres mensen wil kwetsen. Dat gebeurt nou eenmaal maar ik ga me niet stilhouden daarvoor. Het gaat me er niet om om hen 'te raken' maar iets te veranderen in deze maatschappij. Het is niet persoonlijk die mensen aanvallen of wat zij geloven maar de heersing van het Christendom in de maatschappij, dát wil ik veranderd hebben.
Je mag het wel doen! Moet ik dat nog drie keer dikgedrukt zeggen of iets dergelijks? Wil jij zo graag niet door mij treurig gevonden worden ofzo? Je mag het doen! Je mag wat mij betreft ook een bijbel in de fik steken, wil je ophouden met doen alsof ik zeg dat iets niet mag? Alles mag! Ik vind het triest, dat is wat ik zeg. Omdat het niets verandert, nee. Wat denk je dat die buurvrouw zou doen als jij posters gaat ophangen met 'god bestaat niet'? Minder bidden? Ik denk dat ze harder gaat bidden. Met een beetje mazzel misschien nog wel voor jou ookquote:En tegen het geloof in gaan zou niets veranderen? Waarom niet? Mijn overtuiging is voor mij belangrijk genoeg om deze duidelijk te maken aan de wereld. Jij antwoord nu toch ook op mij en wil duidelijk maken wat je vind? Waarom zou ik dat over iets anders niet mogen doen.. en niet die poster ophangen?En je argument van 'het is triest om de domme Christenen te kwetsen' word een beetje oud.
Maar je merkt er wel iets van in de maatschappij, dat hou je niet tegen. Net als je er iets van merkt dat sommigen een andere muzieksmaak hebben, of een donkere huidskleur, of de hele dag aandacht nodig hebben, of te dom zijn om 'n boek te lezen. Je woont namelijk niet alleen op deze planeet, en je zal het dus ook met christenen moeten delen die er moeite mee hebben dat hun religie die al millennia bestaat steeds meer aanhang verliest, sinds enkele decennia (in deze snelheid). "Als ik er maar niks van merk" is niet alleen onrealistisch, het is ronduit asociaal. Natuurlijk merk je er iets van als je je voordeur uitgaat. Christenen mogen ook een partij oprichten, gelukkig, net als partijen die geen religie voorstaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:38 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik val niemand persoonlijk lastig met mijn mening, ik ga geen Christenen achterna rennen schreeuwend 'dat God niet bestaat bitch!'.
Anderen hoeven niet te geloven wat ik geloof.. zolang ik er maar niks van merk in de maatschappij. Zoals de bemoeienissen van de jehovagetuigen, bijbelverkopers of de regering die morelen van het Christendom gebaseerde wetten handhaven, overtuigingscampagnes.. dat soort dingen. Ik zou willen dat Atheisme de standaard word en de gelovigen de uitzondering. Maargoed, dat duurt nog wel even.
Maar ik snap je punt van hypocrisie trouwens wel. I guess dat ik wat minder rustig kan blijven dan jij tussen al die gelovigen.
Het gaat me er niet om of jij mij triest vind, het gaat me om het verschil dat jij maakt tussen het 'ophangen van een poster' over atheisme en 'het ophangen van een poster' over geloof. Maar dat kan ik niet aan je veranderen want je ziet blijkbaar niet in wat een oneerlijke verdeling je daar maakt.Waarom zou mijn mening kwetsend voor hen zijn? Ze weten toch dat ze gelijk hebben, ze kunnen net zo goed denken 'wat een idioot' en het daar bij laten. Ze gaan heus niet lopen huilen enkel om dat iets mede deel wat tegen hun geloofsovertuiging in gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hou nou eens op met praten alsof ik iets verbied, ik vind het triest, dat is gewoon een mening, geen verbod. Oog om oog, tand om tand hou ik sowieso niet van, dus zelfs als je buurvrouw een poster op zou hangen met 'jij wordt gestraft door god' wekt dat bij mij nog steeds niet de neiging iets terug te gaan doen.
[..]
Ik heb juist wel respect voor ze, ik laat ze met rust en ik ben er niet tegen. Dat is toch al een verschil met jou? Jij zei 'het atheisme verkondigen', dat beschouw ik als 'de atheistische boodschap prediken (god bestaat niet)', daar had ik kritiek op, ik zeg nergens dat je niet je mening als atheist mag uiten. Dat kun je trouwens ook best tegen die gelovige zeggen, maar waarom moet het zo gelijk op gaan voor jou? Waarom kun jij niet gewoon niets doen en haar die poster laten ophangen? Doen jullie een wedstrijdje?
[..]
Nouja, zo zit religie feitelijk wel in elkaar. Er is weinig ruimte voor twijfel, overweging en een breder perspectief. Dat verzin ik niet, dat is nou eenmaal zo. (bij de fundamentalisten dan he, niet bij gematigd gelovigen, maar mensen die posters met 'jezus redt' gaan ophangen beschouw ik niet als gematigd). Dan kun je dus per definitie niet vrij denken, omdat er een hogere macht over je regeert. Of dat triest is; denk het niet. Heb ik ook niet gezegd, dacht ik.
[..]
Ja maar je verandert dus niet 'iets' in de maatschappij. En je raakt hen er wel mee.Ja, sorry, hoe duidelijk wil je het hebben? Het verandert niets, en je kwetst. (Als je dus posters zou ophangen met 'god bestaat niet', bedoel ik he? Niet als je gewoon zegt 'ik ben atheist', je doet maar, dat zou niemand moeten raken en dat heb ik ook niet gezegd).
[..]
Je mag het wel doen! Moet ik dat nog drie keer dikgedrukt zeggen of iets dergelijks? Wil jij zo graag niet door mij treurig gevonden worden ofzo? Je mag het doen! Je mag wat mij betreft ook een bijbel in de fik steken, wil je ophouden met doen alsof ik zeg dat iets niet mag? Alles mag! Ik vind het triest, dat is wat ik zeg. Omdat het niets verandert, nee. Wat denk je dat die buurvrouw zou doen als jij posters gaat ophangen met 'god bestaat niet'? Minder bidden? Ik denk dat ze harder gaat bidden. Met een beetje mazzel misschien nog wel voor jou ookHet helpt niet, echt niet.
Dat argument 'het is triest om christenen te kwetsen' wordt wellicht oud, maar is nog niet weersproken door jou en blijft dus gewoon overeind. Ik vind het overigens triest om wie dan ook te kwetsen, maar dat terzijde.
Ja. Vast. Hang die poster op dan, ik heb nergens gezegd dat het niet mag. Misschien bekeer je wel wat lieden. Kijk dan niet raar op als die bij jou aanbellen om te zeggen 'hee, prima dat je atheist bent, maar alleen als ik er niks van merk, dus haal die poster eens weg'.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:51 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of jij mij triest vind, het gaat me om het verschil dat jij maakt tussen het 'ophangen van een poster' over atheisme en 'het ophangen van een poster' over geloof. Maar dat kan ik niet aan je veranderen want je ziet blijkbaar niet in wat een oneerlijke verdeling je daar maakt.
En of je er iets aan verandert in de maatschappij is jouw eigen idee. Zolang er niet over gepraat word of niks over duidelijk word gemaakt verandert er natuurlijk niks. Iets simpels als een poster ophangen met 'Atheisme for the win' kan er voor zorgen dat iemand die langsloopt misschien denkt 'Goh, atheisme, laat ik dat eens googlen.' En hup, daar heb je al weer wat wijsheid verspreid en je laat mensen misschien wel nadenken over de rol van geloof in de maatschappij.
Dit kun je toch niet menen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:51 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om of jij mij triest vind, het gaat me om het verschil dat jij maakt tussen het 'ophangen van een poster' over atheisme en 'het ophangen van een poster' over geloof. Maar dat kan ik niet aan je veranderen want je ziet blijkbaar niet in wat een oneerlijke verdeling je daar maakt.
En of je er iets aan verandert in de maatschappij is jouw eigen idee. Zolang er niet over gepraat word of niks over duidelijk word gemaakt verandert er natuurlijk niks. Iets simpels als een poster ophangen met 'Atheisme for the win' kan er voor zorgen dat iemand die langsloopt misschien denkt 'Goh, atheisme, laat ik dat eens googlen.' En hup, daar heb je al weer wat wijsheid verspreid en je laat mensen misschien wel nadenken over de rol van geloof in de maatschappij.
Het gaat me niet om het veranderen van de fundementalisten want dat werkt toch niet, die zitten
vast. Maar om duidelijk te maken dat wij als groep steeds belangrijker worden.. vind ik belangrijk.
En zoals ik al langer zei, het gaat niet om de buurvrouw. Het gaat om de maatschappij en hoe die geregelt is nu. Buurvrouw, bid u zoveel u wilt, zolang u uw mening maar niet laat heersen via de wet.
Wat een easy way out.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit kun je toch niet menen?Lees nou wat je daar schrijft! Vrijheid van meningsuiting, leuk, maar alleen als het een atheistische grondslag kent? Je diskwalificeert jezelf hiermee.
Oke, hou jij eens op met posten dan, prima dat je zo denkt maar haal je posts alsjeblieft weg. Je kwetst me met je mening en je verandert niks dus hou er mee op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja. Vast. Hang die poster op dan, ik heb nergens gezegd dat het niet mag. Misschien bekeer je wel wat lieden. Kijk dan niet raar op als die bij jou aanbellen om te zeggen 'hee, prima dat je atheist bent, maar alleen als ik er niks van merk, dus haal die poster eens weg'.
Ik zit niet op een forum om anderen te overtuigen, laat staan dat ik de illusie heb iets te veranderen.. Je mening verkondigen kan leiden tot een gesprek of discussie waarbij je zelf andere inzichten krijgt, niet waarin je wint of verliest. Zelfverrijking, dus.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:01 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Oke, hou jij eens op met posten dan, prima dat je zo denkt maar haal je posts alsjeblieft weg. Je kwetst me met je mening en je verandert niks dus hou er mee op.
Waarom post jij en verkondig je je mening als je toch niks denkt de veranderen? Dan kun je net zo goed je bek houden. Sorry dat ik denk dat mijn mening nog invloed kan hebben, jij stemt blijkbaar ook niet ofzo.
Is het ophangen van een poster met die Atheisme duidelijk maakt of zelf vertellen dat je Atheist bent en waarom dan niet het verbreden van kennis van mensen? Het vertellen waarom je iets gelooft en dat mensen, zoals je zelf zegt, meer kennis opdoen, gaan nandenken over geloof en een nieuw inzicht krijgen? Aangezien dat is wat ik doe, ik beledig niemand, ik vertel mijn mening en ga zoals ik zei geen gelovige lastig vallen met dit en dat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zit niet op een forum om anderen te overtuigen, laat staan dat ik de illusie heb iets te veranderen.. Je mening verkondigen kan leiden tot een gesprek of discussie waarbij je zelf andere inzichten krijgt, niet waarin je wint of verliest. Zelfverrijking, dus.
Daarnaast is je invloed sterk afhankelijk van waar je het over hebt. Het atheisme is niet ooit 'verkondigd' en in werking gezet, of iets dergelijks. Het is een natuurlijk proces, ontstaan door een combinatie van grotere kennis, toenemende individualisering en de afnemende noodzaak een religie aan te hangen. Dat hebben niet 1 of 100 personen in werking gezet, dat 'ontstaat' als het ware in een kenniseconomie als deze. Ik weet niet of je uberhaupt ervaring of weet hebt van de 'werking' van religie, maar het dwarszitten van religie door te zeggen 'yo, god bestaat niet' leidt doorgaans tot meer fundamentalisme of in ieder geval een steviger vasthouden aan het geloof, in plaats van dat je mensen ervan overtuigt 'geen god aan te hangen'. De aanhang van religie neemt vanzelf af, daar hoef jij niets voor te doen, liever niet zelfs (wegens eerder genoemde redenen, escaleert alleen maar en je dringt dan dus iets op, dat is voor niemand interessant of leuk).
Natuurlijk stem ik wel. Niet te vergelijken, stemmen heeft (enigszins) zin, 'atheisme verkondigen' niet.
Je praat nu erg in termen van 'ik ben atheist en ik wil uitleggen waarom dat goed is', ik denk nog steeds dat dat zinloos is maar ik heb niet gezegd dat je dáármee iemand beledigt. Het ging om die poster met 'god bestaat niet', ik heb al eerder aangegeven dat ik dát niet mooi vind, hang dan een poster van Darwin op, zoals ik al zei in mijn eerste bericht aan jou.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Is het ophangen van een poster met die Atheisme duidelijk maakt of zelf vertellen dat je Atheist bent en waarom dan niet het verbreden van kennis van mensen? Het vertellen waarom je iets gelooft en dat mensen, zoals je zelf zegt, meer kennis opdoen, gaan nandenken over geloof en een nieuw inzicht krijgen? Aangezien dat is wat ik doe, ik beledig niemand, ik vertel mijn mening en ga zoals ik zei geen gelovige lastig vallen met dit en dat.
Nee, ik spreek mezelf niet tegen. 'De verbreding van kennis' wil zeggen dat we steeds meer weten over de evolutietheorie, steeds meer kunnen verklaren. Jij gaat echt niets nieuws brengen, met je 'god bestaat niet, en het mag niet in de wet doordringen omdat het allemaal niet echt is', dat is geen verbreding van kennis. Bovendien informeer je niet neutraal, je wil bereiken dat steeds minder mensen geloven omdat jij de overheersing in de maatschappij wil minderen. Dat is verkondigen, en een poster ophangen met 'god bestaat niet' zou een middel kunnen zijn. In ieder geval is het zo ongeveer hetzelfde als wat een jehova's getuige doet (die wil ook 'informeren').quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Is het ophangen van een poster met die Atheisme duidelijk maakt of zelf vertellen dat je Atheist bent en waarom dan niet het verbreden van kennis van mensen? Het vertellen waarom je iets gelooft en dat mensen, zoals je zelf zegt, meer kennis opdoen, gaan nandenken over geloof en een nieuw inzicht krijgen? Aangezien dat is wat ik doe, ik beledig niemand, ik vertel mijn mening en ga zoals ik zei geen gelovige lastig vallen met dit en dat.
Ik vind wel dat het zin heeft om Atheisme bij het publiek duidelijk te maken. Meer mensen over er te vertellen waarom je iets vind, 'bewijs' er voor te vinden, websites te maken. Dat heeft imo geen slechte invloed maar juist een goede. Er zal inderdaad een deel zijn dat zich nog verder vastklampt. Maar je spreekt jezelf wel tegen met zeggen dat de verbreding van kennis er mede voor gezorgt heeft dat Atheisme grootser word en dan zeggen dat het verkondigen van je mening geen zin heeft. Die dingen gaan hand in hand.
En je maakt het nu wel alsof ik rondscaldeer met 'God bestaat niet yo yo' en voor anti-geloof protesten ben. Ik bedoel echt het letterlijk niet uitdagen van de gelovigen maar informeren.
Je tweede alinea draait weer om het feit dat jij een onderscheiding maakt tussen 'het ophangen van een poster' bij christenen en 'het ophangen van een poster' van atheisten. Daar ga ik dus niet op in, het is niet hun terrein naar mijn mening.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je praat nu erg in termen van 'ik ben atheist en ik wil uitleggen waarom dat goed is', ik denk nog steeds dat dat zinloos is maar ik heb niet gezegd dat je dáármee iemand beledigt. Het ging om die poster met 'god bestaat niet', ik heb al eerder aangegeven dat ik dát niet mooi vind, hang dan een poster van Darwin op, zoals ik al zei in mijn eerste bericht aan jou.
Je verdraait mijn teksten in teksten waarin ik heb gezegd dat je altijd je mond moet houden over dat je atheist bent, dat zeg ik toch nergens? Ik zeg dat je hun terrein niet hoeft te betreden door posters op te hangen met 'god bestaat niet', dat lijkt me onnodig kwetsend en zinloos. Dat is iets anders dan gewoon praten over waar jij voor staat.
Je praat een stuk milder nu dan je zo'n tien berichten hierboven deed, lees maar even terug. Als jij met 'praten over atheisme' bedoelt dat je gaat zeggen 'prima dat je gelooft, zolang ik er maar niks van merk', dan vind ik inderdaad dat je verkeerd bezig bent en dat dat weinig te maken heeft met mensen nieuwe inzichten verschaffen.
Waarom afzwakken, evolutie accepteren is niet per definitie het uitsluiten van een god.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je praat nu erg in termen van 'ik ben atheist en ik wil uitleggen waarom dat goed is', ik denk nog steeds dat dat zinloos is maar ik heb niet gezegd dat je dáármee iemand beledigt. Het ging om die poster met 'god bestaat niet', ik heb al eerder aangegeven dat ik dát niet mooi vind, hang dan een poster van Darwin op, zoals ik al zei in mijn eerste bericht aan jou.
Wacht even. Waarom mag een christen zich van jou wel beledigd en gekwest voelen bij het zien van een atheïstische poster en een atheïst, jood, moslim, hindoe, boeddhist mag dat niet bij het zien van een christelijke tekst? Jij meet met 2 maten.quote:Je verdraait mijn teksten in teksten waarin ik heb gezegd dat je altijd je mond moet houden over dat je atheist bent, dat zeg ik toch nergens? Ik zeg dat je hun terrein niet hoeft te betreden door posters op te hangen met 'god bestaat niet', dat lijkt me onnodig kwetsend en zinloos. Dat is iets anders dan gewoon praten over waar jij voor staat.
Als je met meerdere geloven en mensen zonder geloof een samenleving wil zijn dan is dat de enige weg volgens mij.quote:Je praat een stuk milder nu dan je zo'n tien berichten hierboven deed, lees maar even terug. Als jij met 'praten over atheisme' bedoelt dat je gaat zeggen 'prima dat je gelooft, zolang ik er maar niks van merk', dan vind ik inderdaad dat je verkeerd bezig bent en dat dat weinig te maken heeft met mensen nieuwe inzichten verschaffen.
We kunnen tot heel ver in de toekomst, maar waarschijnlijk nooit, bewijzen dat er geen God bestaat. Dus neutraal informeren heeft weinig zin. Zij informeren op basis van 'feiten' die niet waar zijn, wij op basis van daadwerkelijk bewezen feiten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, ik spreek mezelf niet tegen. 'De verbreding van kennis' wil zeggen dat we steeds meer weten over de evolutietheorie, steeds meer kunnen verklaren. Jij gaat echt niets nieuws brengen, met je 'god bestaat niet, en het mag niet in de wet doordringen omdat het allemaal niet echt is', dat is geen verbreding van kennis. Bovendien informeer je niet neutraal, je wil bereiken dat steeds minder mensen geloven omdat jij de overheersing in de maatschappij wil minderen. Dat is verkondigen, en een poster ophangen met 'god bestaat niet' zou een middel kunnen zijn. In ieder geval is het zo ongeveer hetzelfde als wat een jehova's getuige doet (die wil ook 'informeren').
Overigens is het handiger als je gewoon een nieuwe post maakt als je iets verbetert, ik zie nu steeds dat het bericht is verandert nádat ik het gequote heb.
Dat tweede is iets wat maar niet doordringt bij haar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Waarom afzwakken, evolutie accepteren is niet per definitie het uitsluiten van een god.
[..]
Wacht even. Waarom mag een christen zich van jou wel beledigd en gekwest voelen bij het zien van een atomistische poster en een atheïst, jood, moslim, hindoe, boeddhist mag dat niet bij het zien van een christelijke tekst? Jij meet met 2 maten.
[..]
Als je met meerdere geloven en mensen zonder geloof een samenleving wil zijn dan is dat de enige weg volgens mij.
Galileo verkondigde geen geloof, maar een ontdekking, een wetenschappelijke ontdekking. Jij, nogmaals, brengt niets nieuws. Je poogt een proces te versnellen die allang bezig is, en die ook allang wordt geaccepteerd. Niet onder gelovigen nee, dat moge duidelijk zijn. Dat gaat ook niet snel gebeuren, dat vergt generaties. Galileo heeft bijgedragen aan wetenschap, niet aan 'laten we minder geloven, ik ben anti, dat is beter voor ons want we moeten neutraal zijn' (ik meen zelfs dat Galileo zelf ook gewoon religieus was).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:30 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Je tweede alinea draait weer om het feit dat jij een onderscheiding maakt tussen 'het ophangen van een poster' bij christenen en 'het ophangen van een poster' van atheisten. Daar ga ik dus niet op in, het is niet hun terrein naar mijn mening.
Ik vind dat niet nutteloos, ik vind het kennis verbreden. Galileo's verkondigen van wat hij geloofde brachten toch ook eerst weerstand op maar uiteindelijk heeft het tot acceptatie geleidt.
Ik ben kalmer nu, human emotions you know.
En dat laatste heb ik niet gezegd dat ik dat zeg.
atomistische = atheïstische spellingcorrectie foutjequote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:33 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dat tweede is iets wat maar niet doordringt bij haar.
Ik zeg het toch nog één keer: een atheist mág zich best beledigd voelen. Ik mág zeggen dat ik mij dat als atheist zijnde niet kan voorstellen. Dat heb ik gezegd, al zo'n tien keerquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Waarom afzwakken, evolutie accepteren is niet per definitie het uitsluiten van een god.
Wacht even. Waarom mag een christen zich van jou wel beledigd en gekwest voelen bij het zien van een atheïstische poster en een atheïst, jood, moslim, hindoe, boeddhist mag dat niet bij het zien van een christelijke tekst? Jij meet met 2 maten.
Die weg bestaat helemaal niet, volgens mij. Niets is lastiger dan een maatschappij met twee verschillende levensbeschouwingen van deze aard (dus niet christendom vs islam, ook al vrij vaak lastig, maar minder lastig dan géén god, en wel een god). Religie is doordrongen in je gehele levensstijl en beperkt zich niet tot je bidkleedje in je slaapkamer. Het beinvloedt je keuzes, je kijk op de wereld, etc. Daar kun je als atheist dus niet omheen. Andersom ook niet hoor, christenen hebben te dealen met een regering en een meerderheid die wil dat abortus een vrije keuze is, om maar wat te noemen. Daar kunnen zij niet omheen. Maar het betreft nu eenmaal niet alleen maar een privékwestie, dat proberen we wel te bereiken ik denk dat dat vanzelf komt naarmate generaties overgaan, en ik denk niet dat het 'verkondigen van het atheisme' daartoe bijdraagt.quote:Als je met meerdere geloven en mensen zonder geloof een samenleving wil zijn dan is dat de enige weg volgens mij.
Zij baseren zich niet op feiten, maar op een 'geloof'. Het heet niet voor niets een 'geloof' he, dat zullen christenen zelf ook zo noemen. Vecht daar maar eens tegen. Het is een levensbeschouwing met een heilig figuur of een 'vader' die vereert moet worden, dat kennen atheisten helemaal niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
We kunnen tot heel ver in de toekomst, maar waarschijnlijk nooit, bewijzen dat er geen God bestaat. Dus neutraal informeren heeft weinig zin. Zij informeren op basis van 'feiten' die niet waar zijn, wij op basis van daadwerkelijk bewezen feiten.
Dit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:35 schreef MouzurX het volgende:
Gewoon laten doen.
Daar moet je namelijk óók een schild voor hebben.
Ik denk (weet het niet zeker) dat zolang ze de poster op haar eigen ruit plakt, je er eigenlijk weinig aan kan of zou moeten doen. Geloof is een keuze en of mensen bekeert zullen worden door haar posters is ook hun keuze.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:33 schreef Bonno het volgende:
Mijn buurvrouw twee deuren verder had al een tijdje een "er is hoop want Jezus Christus leeft" A2 poster op het woonkammerraam aan de voorkant hangen. Ik vind het irritant, maar ieder zijn ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:24 schreef Shispeed het volgende:
vraag het deze mensen, zei weten het
Ze stonden laatst ook in Groningen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo irritant vond ik ze niet eigenlijk, de gemiddelde Milieu-activist is opdringeriger.
Je moeder is een hamster
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |