Ik zeg ook niet dat mijn buurtjes het niet mogen doen, dat kan je niemand opdwingen. Maar er niks om geven dat ze bepaalde posters ophangen die tegen mijn overtuigingen in gaan, dat lukt niet. Daarvoor geef ik te veel om waar ik in geloof.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:14 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik ben hartstikke rustig. En tja, dan heb je lullig gezegd in mijn ogen gewoon pech. Je woont nou eenmaal ergens waar meer mensen wonen. Ik vind dat mensen maar eens wat meer moeten slikken van elkaar. Als die vrouw dat nou fijn vind, wie ben jij dan om haar dat af te nemen, puur en alleen omdat jij er niet mee geconfronteerd wil worden?
Ik wil ook niet met alles geconfronteerd worden, helaas wonen we op een wereld met meerdere mensen met verschillende normen en waarden en dan accepteer je soms dingen waar je niet achter staat of wat je vervelend vind.
Ja, het is zeer vervelend om een mening te hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:15 schreef Crutch het volgende:
Dat je je eraan stoort ligt toch echt aan jezelf.
ok, duidelijke taal: Ik vind je post niet getuigen van intelligentie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:15 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dat mag ze doen maar dan vind ik het wel erg vervelend. Wat is je punt hier nou weer mee?
Oke, dan vind ik het anders worden. Zo kwam je in je vorige posts niet helemaal over namelijk. Je mag er best wat om geven. Ik weet niet waar je zelf in gelooft, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook christelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mijn buurtjes het niet mogen doen, dat kan je niemand opdwingen. Maar er niks om geven dat ze bepaalde posters ophangen die tegen mijn overtuigingen in gaan, dat lukt niet. Daarvoor geef ik te veel om waar ik in geloof.
Ik vind mensen die anderen nauwelijks kennen en toch gelijk uitmaken voor van alles en nog wat nogal sneu. Voel je je daar beter door?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ok, duidelijke taal: Ik vind je post niet getuigen van intelligentie.
Wel een mond vol over dat je je stoort aan stupide meningen etc. en niet inzien dat een gelovige jou misschien ook wel stupide vindt maar dat netjes voor zich houdt. (een poster met: Jezus redt is geen persoonlijke aanval op jou)
Ik erger me altijd aan zulke mensen
Nee, inderdaad valt er niets aan doen. Iedereen mag ophangen wat hij wil en geloven waarin hij wil.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:20 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oke, dan vind ik het anders worden. Zo kwam je in je vorige posts niet helemaal over namelijk. Je mag er best wat om geven. Ik weet niet waar je zelf in gelooft, maar ik ben zelf bijvoorbeeld ook christelijk.
Dus als iemand bijvoorbeeld een poster heeft hangen van één of andere satanische band, zou ik dat ook niet leuk vinden om te zien. Maar ik zou me er zeker niet continu aan gaan ergeren, want dan maak je het voor jezelf alleen maar vervelend en je kan op zo'n moment gewoon niet verwachten/eisen dat diegene het dan maar voor jou gaat weghalen, omdat jij er niet naar kan kijken.
Ja, dat laatste ben ik helemaal met je eens hoor. Maar onder andere om ontopic te blijven reageerde ik ook hoe ik reageerde. En vind ik dat TS beter gewoon niks zegt tegen die buren en zich eroverheen zet om het zichzelf ook wat makkelijker te maken. (je er aan blijven storen elke dag maakt het voor jezelf ook niet beter ofzo)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:25 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Nee, inderdaad valt er niets aan doen. Iedereen mag ophangen wat hij wil en geloven waarin hij wil.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat het me wel zou storen tot op een bepaald punt.En dat ik als ik een poster zag die iets verkondigde waar ik erg tegen ben en dat die ook nog eens naast mijn eigen huis hing.. ik dat toch niet zo fantastisch zou vinden.
Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:17 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Ja, het is zeer vervelend om een mening te hebben.
Leg eens uit hoe je stopt je ergens aan te ergeren dan? Want als iedereen dat kon, zou het leven een stuk aangenamer zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:28 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
Je kiest er zelf voor om je aan het gedrag van anderen te storen.
Als het je raakt dan raakt het je en als je wat meer open minded bent dan heb je er misschien eerder vrede mee.
Knopje omzetten? Beseffen dat de situatie is hoe die is, en je er niks aan veranderd door je te ergeren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je stopt je ergens aan te ergeren dan? Want als iedereen dat kon, zou het leven een stuk aangenamer zijn.
Inderdaad makkelijk gezegd, ik had gehoopt op een meer concrete oefeningquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:32 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Knopje omzetten? Beseffen dat de situatie is hoe die is, en je er niks aan veranderd door je te ergeren?
Oke, makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat met dit onderwerp dat best op kan gaan. Zo'n dramatisch iets is het nou toch ook weer niet lijkt me.
Oke, tot tien tellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Inderdaad makkelijk gezegd, ik had gehoopt op een meer concrete oefening
Ik praat uit ervaring dat het simpele 'knopje omzetten' gewoon werkt. Je moet het wel zelf willen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Inderdaad makkelijk gezegd, ik had gehoopt op een meer concrete oefening
Misschien ligt het daar wel aan. Een ander de schuld geven is makkelijker en Nederlanders zijn toch al niet zo goed in eigen verantwoordelijkheid en allesquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:34 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik praat uit ervaring dat het simpele 'knopje omzetten' gewoon werkt. Je moet het wel zelf willen.
Nou, dat valt wel mee toch? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien ligt het daar wel aan. Een ander de schuld geven is makkelijker en Nederlanders zijn toch al niet zo goed in eigen verantwoordelijkheid en alles
Je vroeg toch herhaaldelijk wat mijn punt wasquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:21 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ik vind mensen die anderen nauwelijks kennen en toch gelijk uitmaken voor van alles en nog wat nogal sneu. Voel je je daar beter door?
En wat je zegt lijkt mij niet meer dan logisch. Maar blijkbaar moet jij toch nog even zoiets overduidelijks neerzetten.
Je typewerk was vaag.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Je vroeg toch herhaaldelijk wat mijn punt was
Zo zie ik het nou ook! Waarom dus zo klagen en vingertjes wijzen naar de mensen die het fijn vinden om posters met 'Jezus redt' op te hangen in hun eigen huis? Laat ze lekker!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:41 schreef wonderer het volgende:
Algemene indruk als ik het nieuws een beetje bijhou. Voornamelijk klagen en vingertjes wijzen, maar iets doen en de hand in eigen boezem steken is er niet bij.
Maar goed, daar ging dit topic verder niet over en misschien is mijn blik ook wel wat vertroebeld intussen
Ok, ik heb nieuws voor je: het nieuws is geen helder beeld van de gemiddelde Nederlander.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:41 schreef wonderer het volgende:
Algemene indruk als ik het nieuws een beetje bijhou. Voornamelijk klagen en vingertjes wijzen, maar iets doen en de hand in eigen boezem steken is er niet bij.
Maar goed, daar ging dit topic verder niet over en misschien is mijn blik ook wel wat vertroebeld intussen
Maar de reacties op de nieuwssites dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:45 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ok, ik heb nieuws voor je: het nieuws is geen helder beeld van de gemiddelde Nederlander.
Het nieuws is wat het nieuws wil dat jij ziet.
Ik vind dat je het nu wel heel erg overdrijft!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zo zie ik het nou ook! Waarom dus zo klagen en vingertjes wijzen naar de mensen die het fijn vinden om posters met 'Jezus redt' op te hangen in hun eigen huis? Laat ze lekker!
Oke. Want?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:47 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ik vind dat je het nu wel heel erg overdrijft!
Hoeveel procent van die mensen acht jij gemiddeld?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar de reacties op de nieuwssites dan?
Je bent zelf degene met het wijzende vingertje.quote:
Wat een onderbouwing zeg. Hoezo ben IK degene met het wijzende vingertje dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:51 schreef Bonno het volgende:
[..]
Je bent zelf degene met het wijzende vingertje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |