Hahahaquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:31 schreef simmu het volgende:
oei! onze peuter zonet heel geschokt: "mama! hij loopt!"
nou had ravi al de eerste stapjes gedaan, maar dat was vrijwel uitsluitend op ons aandringen zeg maar (hem heen en weer laten lopen, of dat ik voor hem uit liep). dit is wel ff een schok voor selene. ze is er niet zo blij mee geloof ik
Nee overmorgen want dan ziet ze hem pas! Hij land morgenavond laat en de hele week leek het of ze er geen last van had, maar nu dus wel! Ze staat alweer boven aan de trap, maar ze is er helemaal niet vervelend bij, juist heel lief dus ik kan er ook niet echt boos om worden...quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:19 schreef miss_sly het volgende:
MP, komt hij morgen weer terug? Fijn hoor, zo'n week kan echt lang zijn voor die kleintjes! Weet ze al dat hij morgen thuiskomt?
Wat is je dame groot, Pvoess!
Pff, lang hoor! Wat zal ze blij zijn als ze hem weer zietquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:20 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Nee overmorgen want dan ziet ze hem pas! Hij land morgenavond laat en de hele week leek het of ze er geen last van had, maar nu dus wel! Ze staat alweer boven aan de trap, maar ze is er helemaal niet vervelend bij, juist heel lief dus ik kan er ook niet echt boos om worden...
Nou dat doen we eigenlijk nooit, ik heb het net wel even door mijn hoofd laten gaan.. Maar voor nu blijft ze er weer in. En 2 weken lijkt mij ook veel te lang!! Ik merk nu ook dat ik het zelf lastig begin te vinden dus 4 dagen is eigenlijk lang zat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef miss_sly het volgende:
Twee weken lijkt me lang! En dan niet alleen voor Jaël, maar zeker ook wel voor haar. Volgend jaar is ze bijna drie, joh
Kan ze niet bij jou in bed liggen ofzo? Geen idee of je dat wel eens doet en of zij (en jij) dan slaapt!
ow ja das heerlijk!!! Wij zijn er ook aan toe om met zijn viertjes op vakatnie te gaan, word in sesptember een weekje centerparcs denk ik. En ik kom ook wel regelmatig bij mijn oduers nu hoor, mijn moeder had al gezegd dat ik dan wel een nachtje mocht komen, maar dan moet ik mijn hele hebben en houden die kant op slepen dan ben ik toch liever gewoon thuis waar ik alles bij de hand hebquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ach, wat schattigMisschien voelt dat dan toch net iets dichterbij
Schaap moet in november weer een paar dagen weg, maar in maart een week. Op zich wel te doen, hoor, maar ik heb het er al met mijn ouders over gehad om dan met vieren op vakantie te gaanLekker naar de zon, hotelletje enzo
Dan wordt die week vast een stuk beter te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
ow ja maar ik heb hem daar vanmiddag al even over gesproken! En idd gelukkig is hij er morgen weerquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Met zulke dingen wil je zeker even met elkaar kunnen pratenMaar dat vind ik sowieso: je wilt ook gewoon de alledaagse dingen even delen, en dat is gewoon lastig zo. Gelukkig is hij er morgen weer! Jammer dat je hem niet nog kunt spreken vandaag, want dat is best een heftig nieuwtje van het cb
Hier ook zo, maar dat komt denk ik ook door de samen loop van omstandigheden.. En jarig en papa weg en zaterdag is oma jarig die heeft dat ook al 100x aan haar verteld! Dus we hebben samen een kadootje gekocht, dat snapt ze nu opeens wel nadat ze jarig is geweestquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:26 schreef miss_sly het volgende:
Dit topic is toch nog niet aan de reeks gekoppeld
Nee, maar er is kennelijk niemand verder?
Onze peuter slaapt gelukkig al eventjes. Morgen trakteren op het kdv en ik denk dat het dan goed is dat het 'jarig zijn' voorbij is en we weer in het gewone stramien belanden. Hoewel ik ook vreselijk met haar moet lachen, is ze ook nogal moeilijk deze week.
Vanmiddag keek ze Dora, een aflevering waarin Dora en Boots cowboys waren, op een paard reden en "Yiehaa" riepen. Dus Senna staat heel enthousiast op"Ieeaaaa, ik ben ook een kauwgom"
interessant maar nee ik hoef geen klokjequote:Op donderdag 21 juli 2011 21:33 schreef simmu het volgende:
vorige was deze:
[ afbeelding ]
die heeft al een nieuw huisje![]()
ik wilde deze met een mickie mouse in het midden, maar dat blijkt helemaal niet mooit te zijn. je ziet mickie amper. maar tis wel een klokje
wil je hem hebben? want ik maak volgende week toch weer een nieuwequote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goeie prijs maar ik sla ff over, we hebben al 5poppenwagens staan
Even illegaal: Mignonne, wij hebben ook een houten en zo'n cheapo-poppenwagen. De plastice is voor buiten, omdat de houten toch iets minder makkelijk stuurt merk ik. Misschien is dat een overweging?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:53 schreef mignonne het volgende:
[..]hahaha
Lijkt Tico wel met 5 wagens![]()
Ik vind het wel een plan voor de Sint tzt, maar ik moet er nog even op broeden of ik dat nu al hier in huis wil of dat we het gewoon houden bij die houten poppenwagen die ook nog boven staat. Op zich zou dat ook genoeg moeten zijn natuurlijk maar ik vind dat houten ding een beetje laag voor haar.
En hier is poppie vooral projectie-materiaal. Alles wat bij oudste gebeurt moet ook even bij poppie gedaan worden. Zo moet pop ook een kusje en een verhaaltje en wat luuf en zulks![]()
Als er gespeeld moet worden smijt ze het ding liefdevol in de hoek
ohja ik hoor hier ook bijnanog een maandje... jemig wat gaat dat snel...
gelukkig ben ik niet behaard op mijn voorhoofdquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:35 schreef DJMO het volgende:
Spannend, tyler naar de psz! zie je er tegenop of kijk je er naar uit Ing?
een gratis harsbehandeling vicky? Of plakten de stickers niet zo goed
Ik zie alleen op tegen het afscheid. Denk dat hij het verder heel leuk vind.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:35 schreef DJMO het volgende:
Spannend, tyler naar de psz! zie je er tegenop of kijk je er naar uit Ing?
een gratis harsbehandeling vicky? Of plakten de stickers niet zo goed
hier is tquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet lachen om dat soort wijsneus gedrag..
Ik krijg nu op alles een welles, nietes of een daarom omdat ik dat zeg.
Lijkt me zo lastig als je kind niet praat, ik kan mij dat totaal niet voorstellen.
Truus is super vlot met praten en zegt echt hele zinnen, en verhalen.
En soms dan begrijpen wij elkaar nog niet met alle drama als gevolg.
Oh zo, ja dat doe ik wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken.
Toen hij nog bij de logo kwam gingen wel idd 1 woord oefenen. Bal bijv en dan met de bal spelen en 1000x bal zeggen. Net als auto.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou het niet allemaak in 1 keer doen. Chris zei de klanken verkeerd, en hoorde zelf niet dat hij het anders zei dan ons (inmiddels wel), hij kon zichzelf dus ook niet corrigeren. Ook niet als wij het goed zeiden in een herhaalzin. Dan kun je wachten op een goed woord tot je een ons weegt. Hetzelfde geldt voor kinderen die het spreken nog niet echt machtig zijn denk ik. Als ze de woorden nou eenmaal niet kennen, kun je ze ook lastig gebruiken,
Op advies van de logo klank voor klank en soms woord voor woord aangepakt. Hier was dat de k-klank als 1e, koekje het 1e woord. En dan ook eerst alleen tijdens de oefeningen, en als dat goed ging, pas tijdens het gewone spreken. echt stap voor stap, zodat het spreken opzich geen frustratie gaf, maar alleen sommige woorden. Daardoor bleef het hier (meestal) wel gezellig
Ik zou voor jullie bijv een paar woordjes kiezen, of 1 die je erg veel gebruikt, en daar op focussen voor een paar dagen. Anders ben je er veel negatief mee bezig en kan een kind zelfs stoppen met praten of gaan stotteren...
(idee van de logo hier)
Ja precies.. Herhalen dan horen ze het goed.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken.
Ja maar als jij het juiste niet benoemt in die situatie hoort hij het niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 10:06 schreef DJMO het volgende:
Ik weet niet of dat onder de noemer gemeen valt te scharen Pvoesss, hij zal het toch ééns moeten leren, en het is echt niet zo dat iedereen hem net als mama maar woordeloos begirjpt. Het is ook niet zo dat je de hele dag door doet alsof je hem niet begrijpt, maar als hij het niet van jou leert, van wie dan?
Die reactie was niet voor jou maar voor DJMOquote:Op zondag 24 juli 2011 09:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat doe ik wel.
Vooral de reactie van pvoes kwam raar over op mij.
Dat ga ik proberen!quote:Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
hebben we nog niet geprobeerd, staat wel op het lijstje "cheapo dingen die we willen proberenquote:Op maandag 25 juli 2011 10:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vakantie klinkt lekker Vicky! En nu nog een keer zelfs, toe maar.
Boomkroonpad is ook leuk om gewoon te wandelen als je niet de hoogte in wil.
Die bijtjes klinken leuk, kende ik nog niet.
Simmu, weet jij toevallig of park Oikos wat is?
oi. ja. tsjek!quote:Op maandag 25 juli 2011 11:12 schreef McLaura het volgende:
Wat krijg je als een peutertje raar wakker wordt en dan ook nog maar 1 koekje mag ipv de hele bak?
http://www.twitvid.com/VHX3S
Hellooooo peuterbuien!
ow jee, johquote:Op maandag 25 juli 2011 11:12 schreef McLaura het volgende:
Wat krijg je als een peutertje raar wakker wordt en dan ook nog maar 1 koekje mag ipv de hele bak?
http://www.twitvid.com/VHX3S
Hellooooo peuterbuien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoektanden heeft ze al
Ze vond het geweldig dat papa er weer was en papa had nog kadoosje mee ook!! En ze zei ook dat ze hem gemist had zo lief
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
wij!quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:02 schreef daniela_007 het volgende:
We hebben een dochtertje van 2 jaar. Als baby sliep ze heel goed en we hebben weinig last gehad om haar naar bed te brengen. Sinds de laatste maanden wil zij niet meer alleen slapen en moet een van ons steeds erbij komen zitten totdat zij in slaap valt. Als zij in slaap valt, gaan we naar beneden. Maar als ze wakker wordt en we niet meer aanwezig zijn, gaat ze hard huilen. Dan moet een van ons haar naar haar bed brengen en opnieuw bij zitten tot ze slaapt.
Als we 's nachts slapen en zij wordt wakker dan gaat zij ons uit het bed halen en moet een van ons opnieuw bijzitten totdat zij in slaap valt.Soms slaapt zij ook in ons bed als we diep slapen.
We hebben ook geprobeerd om haar in haar bed te stoppen en dan langzaam weggaan, maar dat lukt niet want dan zijn we de hele nacht mee bezig geweest.
Wie herkent dit en hoe kunnen we dit beter oplossen? Waarom kan ze niet in haar eentje slapen?
wij ook!quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:02 schreef daniela_007 het volgende:
We hebben een dochtertje van 2 jaar. Als baby sliep ze heel goed en we hebben weinig last gehad om haar naar bed te brengen. Sinds de laatste maanden wil zij niet meer alleen slapen en moet een van ons steeds erbij komen zitten totdat zij in slaap valt. Als zij in slaap valt, gaan we naar beneden. Maar als ze wakker wordt en we niet meer aanwezig zijn, gaat ze hard huilen. Dan moet een van ons haar naar haar bed brengen en opnieuw bij zitten tot ze slaapt.
Als we 's nachts slapen en zij wordt wakker dan gaat zij ons uit het bed halen en moet een van ons opnieuw bijzitten totdat zij in slaap valt.Soms slaapt zij ook in ons bed als we diep slapen.
We hebben ook geprobeerd om haar in haar bed te stoppen en dan langzaam weggaan, maar dat lukt niet want dan zijn we de hele nacht mee bezig geweest.
Wie herkent dit en hoe kunnen we dit beter oplossen? Waarom kan ze niet in haar eentje slapen?
Sja, het is ook niet iets dat vaak voorkomt, maar huilend wakker worden gebeurt eigenlijk zelden, en als je dan iets doet wat hem niet bevalt komt deze versie van Thijs ineens bovenquote:Op maandag 25 juli 2011 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow jee, johOp de een of andere manier had ik dat nooit in Thijs gezocht. Dat is een heul echte peuterbui!
Then again: maar één koekje en niet de hele bak is natuurlijk ook heul flauw
quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:38 schreef miss_sly het volgende:
Is 750-1000 cc vocht per dag al niet heel erg veel? Dat haalt Senna echt niet een dag!
En aangezien Thijs 2 is (en Senna ook) zal hij wel iets meer nodig hebben. Als je Thijs zijn gang laat gaan, drinkt hij de hele dag.quote:Een kind van 1,5 jaar oud heeft ongeveer 0,5 - 1 liter drinkvocht per dag nodig. Hiervan moet 300 ml melk of melkproducten zijn. Naast de melk kunt u water, thee en/of (verdund) vruchtensap geven.
Van een dietiste/pedagoge.quote:Iets exacter over gewenste drinkhoeveelheid
Allereerst wil ik er op in gaan dat een kind van 2,5 jaar 800 ml vocht nodig heeft op een dag. Naast het normale drinken tellen pap, vruchtenmoes, fruit, vla en yoghurt maar bijvoorbeeld een waterijsje ook mee.
Belangrijk is om vaste momenten te nemen waarop zij iets drinkt. Dus 's morgens tussendoor en 's middags tussendoor iets te drinken aanbieden. Laat haar aan tafel het glas/ drinkbeker leeg drinken en geef haar een complimentje als het leeg is. Op deze momenten kan dus ook een stukje fruit aangeboden worden. Belangrijk is om vaste momenten aan te houden, het is dan overzichtelijker wat er precies gedronken wordt.
Hebben jullie de hoeveelheid die over de hele dag gedronken wordt al een keer precies gemeten met een maatbeker?? Dit kan je een of twee dagen doen. Soms valt de hoeveelheid die gedronken wordt namelijk mee als je het meet. Fruit telt voor ongeveer 100 ml. Na het warme eten, of vlak er na, kunnen jullie een toetje aanbieden van het bovenstaande. Als jullie een beker met drinken aanbieden, wees dan al blij als ze een paar slokjes drinkt. Leg er niet teveel nadruk op.
ik moest lachen!quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka was vanmiddag aan de borst op mijn schoot in slaap gevallen. Gebeurt vaker rond een uur of twee, drie. Dus ik loop met haar in de armen naar boven, wil haar in bed leggen en er zelf ook naast gaan liggen, want ze is nog steeds aangelegd, valt de lattenbodem er deels uit. Kraak, kletter, wij bijna op de vloer... Annicka was natuurlijk weer wakker.![]()
En bij Annicka krijg je geen tweede kansen wat de middagslaap betreft, dus daar ging mijn vrije middagje. Snif...
Ja, ze heeft al wat knuffels in haar bed, elke dag wat andere knuffel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:33 schreef mikoxx het volgende:
Daniela, kan iets van een knuffel misschien helpen?
3 kwartiertjes rijden ongeveerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Bla, jij woont toch helemaal niet in de buurt van Best?
Mijn zusje gaat het haar jongens ook wel eens naar Dippiedoe, is het leuk? Ben er zelf nog niet geweest, maar kom wel regelmatig in Best, natuuriljk
quote:
Nouja ik vind gewoon dat als de moeder er niets van zegt, ik dat zeker wel mag doen, mijn kind is de dupe van het gedrag van haar kind en ik voed mijn kind wel graag op.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:06 schreef oeke het volgende:
Ko is ook te lief, of althans niet te lief, maar echt een people person.
Hij wil zo graag contact hebben met iedereen. En wordt dan ook weleens afgewezen.
In het begin op de kresj waren er nog wat oudere meisjes van bijna 4 en die waren erg van het buitensluiten.
Dat vond ik best moeilijk om te zien, mijn kleine allemansvriendje die zo afgewezen werd.
Maar hij moet daar ook mee om leren gaan, net als het duwen. Het is ook onderdeel van het hele sociale proces, grenzen leren aangeven enzo.
Al vind ik het wel belangrijk dat het goed begeleid wordt en dat duidelijk aangegeven wordt wel gedrag gewenst is en welk gedrag niet.
Een punt van gesprek is bij ons ook echt hoe je zorgt dat duidelijk wordt dat gedrag niet gewenst is, maar dat het kind zelf niet als duiveltje gezien wordt. Soms heeft een kind geen andere manier van communiceren, of zoals bij Leander moet bepaald aangeleerd gedrag weer in perspectief geplaatst worden.
Haha, in de speeltuin laatst, zei ik ook tegen een jongetje dat bijten niet de bedoeling was. Een andere moeder zei niks. Ik merk wel dat ik door de kresj minder moeite heb andere kindjes op hun gedrag aan te spreken.
[..]
Oké, dan ga ik nuanceren : de mensen die ik ken en die AP toepassen, sucken!quote:
het ging wel oke,mijn vriend heeft ze echt duidelijk gemaakt dit niet te kunnen waarderen en eist dna ook dat ze er alles aan doen om Dewi met die onzin te laten kappen (ze doet het blijkbaar bij alle kindjesquote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:22 schreef Deepfreeze het volgende:
KD, hoe ging het vandaag?
Autisme is ook wel een ander geval. Maar dan nog hoeven de andere kinderen daar niet voor opzij. Hier een kindje in de buurt met pdd-nos, de kindjes uit de buurt houden er rekening mee, maar wel tot hun grenzen. Als het kindje te bazig/agressief wordt, lopen ze gewoon weg. De moeder houdt dat nu niet continu meer in de gaten, nu er een acceptabel evenwicht is. Maar eerder begeleide ze dan beide kindjes in de situatie..
Opvoeding verschilt, maar het algemene fatsoen zou niet zoveel hoeven te verschillen. Ze moeten allemaal leren op hun beurt te wachten, te delen, niet agressief zijn, elkaar respecteren. Als je die grenzen als ouder niet aangeeft, kun je wachten op andere ouders die je kind wel aanspreken..
Maar dan zijn die mensen toch het probleem, niet APquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Oké, dan ga ik nuanceren : de mensen die ik ken en die AP toepassen, sucken!
Ik vind niks mis met AP op zich, maar als dat 'gebrek aan opvoeding' betekent ben ik tegenstander.
bij mijn weten was het idee nu juist dat die dingen die jij noemt niet alleszeggend zijn over of je aan ap doet, het gaat juist om de manier waarop je je kind benadert.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:24 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Maar dan zijn die mensen toch het probleem, niet AP
Ap zegt sowieso weinig over de opvoeding maar voornamelijk over borstvoeden, dragen, cosleepen etc.
bronquote:The essence of Attachment Parenting is about forming and nurturing strong connections between parents and their children
bronquote:Hierboven staan een aantal onderwerpen beschreven die onderdeel kunnen uitmaken van Natuurlijk Ouderschap. Er zijn er nog veel meer!
Zoals gezegd is het absoluut niet noodzakelijk al deze onderwerpen toe te passen in het eigen gezinsleven. Veel ouders passen één of meerdere richtlijnen toe maar wijken op andere punten weer af, omdat dat nu eenmaal beter bij hun situatie past.
de essentie van je post is dat AP zoals hier genoemd, op het forum in deze discussie, plus de minimaal 2 bronnen (slinger zelf ook gerust google aan) helemaal geen AP is! neenee, ze noemen het wel zo, maar dat is het niet. nou! mooi dan, want ik had het over AP zoals ik dat hier en vanuit verschillende bronnen had begrepen hebquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah dan noem je ook wel een bron als laatste.
De opvoedings richting wat velen bedoelen met AP is de term UP oftewel Unconditional Parenting
AP staat echt voor die bepaalde regeltjes (al vind ik dat een beetje lame woordkeuze maarja) / doelen
Natuurlijk ouderschap
Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd:
1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. (bijvoorbeeld UP dus )
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Bewaar het evenwicht in je gezinsleven.
Dat zeg ik totaal niet in mijn zin..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef simmu het volgende:
ik weet niet hoe jij dan leest hoor, want wat ik quotte staat er ook expliciet. het een sluit het ander niet zomaar uit. uiteraard tenzij je een fanatiekeling bent, ook die staan genoemd op de beide sites die ik noemde![]()
prachtig gevalletje oorzaak/gevolg omdraaien. "als je aan ap doet moet je alles uit het lijstje doen". is er ook een regel dat als je, ik noem maar iets, aan 60% van de regels wel voldoet, je mag zeggen dat je ap doet? of telt dat dan niet?
ik ken wel iemand die borstvoed maar desondanks imho werkelijk het moederschap niet waard is. jeugdzorg staat al klaar zeg maar.
sorrie. ik ben oprecht van mening dat je het doel en de middelen daartoe met elkaar verward. het doel is het smeden van sterke onderlinge binding in het gezin. de middelen daartoe zijn dingen als borstvoeden, dragen, etc...quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat zeg ik totaal niet in mijn zin..
Lees nog een keer zou ik zeggen..
AP oftewel natuurlijk ouderschap is die punten..
Moet je daaraan voldoen om redelijk ap te zijn nee.
Maar ap is de levensstijl en up de opvoeding..
AP zegt niet zoveel over de opvoeding zelf
Ap is hier dan dus volgens Mclauraeen gebrek aan opvoeding.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:16 schreef McLaura het volgende:
[..]
Oké, dan ga ik nuanceren : de mensen die ik ken en die AP toepassen, sucken!
Ik vind niks mis met AP op zich, maar als dat 'gebrek aan opvoeding' betekent ben ik tegenstander.
ik vind het overigens een hele sterke (op een nare manier) bewoording zo die me totaal niet zint. je sluit namelijk een groep gezinnen al bij voorbaat uit. iedereen die door welke omstandigheid dan ook geen borstvoeding kan geven kan volgens jou niet aan ap doen. medicijngebruik waardoor je niet samen kan slapen? geen ap. huilbaby (een echte!) geen apquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:29 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat zeg ik totaal niet in mijn zin..
Lees nog een keer zou ik zeggen..
AP oftewel natuurlijk ouderschap is die punten..
Moet je daaraan voldoen om redelijk ap te zijn nee.
Maar ap is de levensstijl en up de opvoeding..
AP zegt niet zoveel over de opvoeding zelf
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:42 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vind het overigens een hele sterke (op een nare manier) bewoording zo die me totaal niet zint. je sluit namelijk een groep gezinnen al bij voorbaat uit. iedereen die door welke omstandigheid dan ook geen borstvoeding kan geven kan volgens jou niet aan ap doen. medicijngebruik waardoor je niet samen kan slapen? geen ap. huilbaby (een echte!) geen ap
![]()
Nee dat zeg ik dus niet.. Ik zeg niet dat je overal aan moet voldoen om ap te zijn
Waar zeg ik dat je pas AP bent als je aan al die punten vol doet??
ik denk waarlijk niet dat zulks de bedoeling is. bovendien heb ik dan ook nog mijn eigen mening. tis even lastig uitleggen voor me hoor, dus lief zijn!![]()
zijnde: maakt niet uit welke opvoedmethode je gebruikt. uiteindelijk is wie je bent veel bepalender. je kan nog 100x elke keer heel begripvol en volgens regels X je kind duidelijk maken dat gedrag Y niet de bedoeling is en het kind zal dat leren. maar wat veel meer blijft hangen in the end wanneer het kind uiteindelijk volwassen is, dat is bijvoorbeeld de manier, ik noem maar iets!, ruzie had met tante Z waar het kind dol op was en die het kind nooit meer ziet. en dat zie ik nu juist terug bij ap! de noodzaak om uit te gaan van de behoefte van het kind en niet die van jou. niet een verplicht lijstje dingen die je moet doen.
quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah dan noem je ook wel een bron als laatste.
De opvoedings richting wat velen bedoelen met AP is de term UP oftewel Unconditional Parenting
AP staat echt voor die bepaalde regeltjes (al vind ik dat een beetje lame woordkeuze maarja) / doelen
Natuurlijk ouderschap
Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd:
1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. (bijvoorbeeld UP dus )
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Bewaar het evenwicht in je gezinsleven.
ah kijk! dit is precies wat ik bedoelde! en niet omschreven kreegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil er dus mee zeggen dat je kan wel zeggen dat je AP opvoed maar dat zegt dus geen kont over wat echt de opvoeding is..
Ap zegt ik slaap samen.. maar je kan alsnog je kind in elkaar rossen..
Ap zegt ik geef borstvoeding (of op verzoek) maar dan nog kan je compleet je kind negeren.
Ik snap wel wat je wilt zeggen.. Maar iemand die zegt dat die AP doet die zegt in feite niet veel.
Alleen dat die een bepaald doel heeft en wat die ervoor wenst te gebruiken..
Zoals wat ik op dit forum lees is dat Ap zou staan voor niet straffen.
Dat is niet Ap dat is UP
Niet belonen of complimenteern is niet AP dat is UP..
Je kan daar wel mee komen door AP in je leven te gebruiken
maar wij kwamen er vreedzaam uitquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:17 schreef k_i_m het volgende:
Hee boeiend, krijgen we deze discussie weer.
one charming motherfuckin' pigquote:
Inderdaad, want wat Pvoess volgens mij bedoelt, is dat de opvoedingstijl niet AP heet, maar UP. Als deze mensen dit zelf AP noemen, zijn het echt geen echte, want dan weten ze kennelijk niet waar ze het over hebben.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat wat ik om me heen zie gebeuren onder de noemer 'AP' op mij meer overkomt als gebrek aan opvoeding. Niet dat AP gebrek aan opvoeding is.
Maar goed, ik ken gewoon de verkeerde AP-ers.
nou is die discussie al helemaal niks meerquote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
Holyguacamoley, dacht ik toch even te weten waar AP voor stond, heb ik het helemaal fout.
Ik bedoelde de onopgevoede kinderen van kennissen die AntroPosofisch opvoeden, niet AttachtmentParentenenden.
Sprookjeswonderland, leuk! Als het nog eens een keer lekker is in het weekend, wil ik daar met Senna ook weer heen! Wat fijn en leuk dat Maarten zo bevestigt dat hij een leuke dag heeft gehadquote:Op zondag 31 juli 2011 22:02 schreef Marie79 het volgende:
Wat een (peuter)pubers zijn het!![]()
Wij hebben ons vanmorgen vermaakt in eerst het zwembad en later nog gegeten in Sprookjeswonderland. Het was een erg geslaagde ochtend en Maarten vanmiddag compleet total loss. Vanavond dat ik vroeg of hij het een leuke dag zei, verzuchtte hij "Ja".
Sorry voor het lamslaan van je discussiequote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef simmu het volgende:
[..]
nou is die discussie al helemaal niks meer![]()
het was al een discussie van niks met iedereen die het (achteraf) roerend met elkaar eens is, nu is het al helemaal niks meer![]()
De Lauramethode is natuurlijk niet half zo goed als de Sylviamethodequote:Op zondag 31 juli 2011 22:13 schreef McLaura het volgende:
Ik ben gewoon niet thuis genoeg in de afkortingen. AP op zich heb ik totaal geen oordeel over, ik haal uit alle methodes wat mij aanspreekt en voed Thijs op volgens de LauraMethode.
die viel gisteravond al lamquote:Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sorry voor het lamslaan van je discussie
De Sylviamethode? Doe jij die, serieus? Dat werkt toch voor geen meter!quote:Op zondag 31 juli 2011 22:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Lauramethode is natuurlijk niet half zo goed als de Sylviamethode
We kunnen dan wel een keer afspreken? Voor mij is het heel makkelijk (als we toch verder geen afspraken hebben) om ook heen te gaan...quote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sprookjeswonderland, leuk! Als het nog eens een keer lekker is in het weekend, wil ik daar met Senna ook weer heen! Wat fijn en leuk dat Maarten zo bevestigt dat hij een leuke dag heeft gehad
Nee, niet bij Thijsjes, wel bij Senna'squote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef McLaura het volgende:
[..]
De Sylviamethode? Doe jij die, serieus? Dat werkt toch voor geen meter!
Dat lijkt me echt heel leuk! Ik zal het zeker even melden als we van plan zijn te gaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef Marie79 het volgende:
[..]
We kunnen dan wel een keer afspreken? Voor mij is het heel makkelijk (als we toch verder geen afspraken hebben) om ook heen te gaan...
Aaaaaaaah zijn kinderen verschillend dan? Huh?quote:Op zondag 31 juli 2011 22:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, niet bij Thijsjes, wel bij Senna'sVooral die geboren op 20 juli 2009 om 19.34 uur
Even nog terugkomend hierop. (Geen tijd gehad om eerder in t loggen onder deze account.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:22 schreef Deepfreeze het volgende:
KD, hoe ging het vandaag?
Autisme is ook wel een ander geval. Maar dan nog hoeven de andere kinderen daar niet voor opzij. Hier een kindje in de buurt met pdd-nos, de kindjes uit de buurt houden er rekening mee, maar wel tot hun grenzen. Als het kindje te bazig/agressief wordt, lopen ze gewoon weg. De moeder houdt dat nu niet continu meer in de gaten, nu er een acceptabel evenwicht is. Maar eerder begeleide ze dan beide kindjes in de situatie..
Opvoeding verschilt, maar het algemene fatsoen zou niet zoveel hoeven te verschillen. Ze moeten allemaal leren op hun beurt te wachten, te delen, niet agressief zijn, elkaar respecteren. Als je die grenzen als ouder niet aangeeft, kun je wachten op andere ouders die je kind wel aanspreken..
hahahahahahaquote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
Holyguacamoley, dacht ik toch even te weten waar AP voor stond, heb ik het helemaal fout.
Ik bedoelde de onopgevoede kinderen van kennissen die AntroPosofisch opvoeden, niet AttachmentParentenenden.
Maar dat zou dan weer etymologisch nergens op slaanquote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
Ik bedoelde de onopgevoede kinderen van kennissen die AntroPosofisch opvoeden, niet AttachmentParentenenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |