Hahahaquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:31 schreef simmu het volgende:
oei! onze peuter zonet heel geschokt: "mama! hij loopt!"
nou had ravi al de eerste stapjes gedaan, maar dat was vrijwel uitsluitend op ons aandringen zeg maar (hem heen en weer laten lopen, of dat ik voor hem uit liep). dit is wel ff een schok voor selene. ze is er niet zo blij mee geloof ik
Nee overmorgen want dan ziet ze hem pas! Hij land morgenavond laat en de hele week leek het of ze er geen last van had, maar nu dus wel! Ze staat alweer boven aan de trap, maar ze is er helemaal niet vervelend bij, juist heel lief dus ik kan er ook niet echt boos om worden...quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:19 schreef miss_sly het volgende:
MP, komt hij morgen weer terug? Fijn hoor, zo'n week kan echt lang zijn voor die kleintjes! Weet ze al dat hij morgen thuiskomt?
Wat is je dame groot, Pvoess!
Pff, lang hoor! Wat zal ze blij zijn als ze hem weer zietquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:20 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Nee overmorgen want dan ziet ze hem pas! Hij land morgenavond laat en de hele week leek het of ze er geen last van had, maar nu dus wel! Ze staat alweer boven aan de trap, maar ze is er helemaal niet vervelend bij, juist heel lief dus ik kan er ook niet echt boos om worden...
Nou dat doen we eigenlijk nooit, ik heb het net wel even door mijn hoofd laten gaan.. Maar voor nu blijft ze er weer in. En 2 weken lijkt mij ook veel te lang!! Ik merk nu ook dat ik het zelf lastig begin te vinden dus 4 dagen is eigenlijk lang zat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:36 schreef miss_sly het volgende:
Twee weken lijkt me lang! En dan niet alleen voor Jaël, maar zeker ook wel voor haar. Volgend jaar is ze bijna drie, joh
Kan ze niet bij jou in bed liggen ofzo? Geen idee of je dat wel eens doet en of zij (en jij) dan slaapt!
ow ja das heerlijk!!! Wij zijn er ook aan toe om met zijn viertjes op vakatnie te gaan, word in sesptember een weekje centerparcs denk ik. En ik kom ook wel regelmatig bij mijn oduers nu hoor, mijn moeder had al gezegd dat ik dan wel een nachtje mocht komen, maar dan moet ik mijn hele hebben en houden die kant op slepen dan ben ik toch liever gewoon thuis waar ik alles bij de hand hebquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:47 schreef miss_sly het volgende:
Ach, wat schattigMisschien voelt dat dan toch net iets dichterbij
Schaap moet in november weer een paar dagen weg, maar in maart een week. Op zich wel te doen, hoor, maar ik heb het er al met mijn ouders over gehad om dan met vieren op vakantie te gaanLekker naar de zon, hotelletje enzo
Dan wordt die week vast een stuk beter te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
ow ja maar ik heb hem daar vanmiddag al even over gesproken! En idd gelukkig is hij er morgen weerquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Met zulke dingen wil je zeker even met elkaar kunnen pratenMaar dat vind ik sowieso: je wilt ook gewoon de alledaagse dingen even delen, en dat is gewoon lastig zo. Gelukkig is hij er morgen weer! Jammer dat je hem niet nog kunt spreken vandaag, want dat is best een heftig nieuwtje van het cb
Hier ook zo, maar dat komt denk ik ook door de samen loop van omstandigheden.. En jarig en papa weg en zaterdag is oma jarig die heeft dat ook al 100x aan haar verteld! Dus we hebben samen een kadootje gekocht, dat snapt ze nu opeens wel nadat ze jarig is geweestquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:26 schreef miss_sly het volgende:
Dit topic is toch nog niet aan de reeks gekoppeld
Nee, maar er is kennelijk niemand verder?
Onze peuter slaapt gelukkig al eventjes. Morgen trakteren op het kdv en ik denk dat het dan goed is dat het 'jarig zijn' voorbij is en we weer in het gewone stramien belanden. Hoewel ik ook vreselijk met haar moet lachen, is ze ook nogal moeilijk deze week.
Vanmiddag keek ze Dora, een aflevering waarin Dora en Boots cowboys waren, op een paard reden en "Yiehaa" riepen. Dus Senna staat heel enthousiast op"Ieeaaaa, ik ben ook een kauwgom"
interessant maar nee ik hoef geen klokjequote:Op donderdag 21 juli 2011 21:33 schreef simmu het volgende:
vorige was deze:
[ afbeelding ]
die heeft al een nieuw huisje![]()
ik wilde deze met een mickie mouse in het midden, maar dat blijkt helemaal niet mooit te zijn. je ziet mickie amper. maar tis wel een klokje
wil je hem hebben? want ik maak volgende week toch weer een nieuwequote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Goeie prijs maar ik sla ff over, we hebben al 5poppenwagens staan
Even illegaal: Mignonne, wij hebben ook een houten en zo'n cheapo-poppenwagen. De plastice is voor buiten, omdat de houten toch iets minder makkelijk stuurt merk ik. Misschien is dat een overweging?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:53 schreef mignonne het volgende:
[..]hahaha
Lijkt Tico wel met 5 wagens![]()
Ik vind het wel een plan voor de Sint tzt, maar ik moet er nog even op broeden of ik dat nu al hier in huis wil of dat we het gewoon houden bij die houten poppenwagen die ook nog boven staat. Op zich zou dat ook genoeg moeten zijn natuurlijk maar ik vind dat houten ding een beetje laag voor haar.
En hier is poppie vooral projectie-materiaal. Alles wat bij oudste gebeurt moet ook even bij poppie gedaan worden. Zo moet pop ook een kusje en een verhaaltje en wat luuf en zulks![]()
Als er gespeeld moet worden smijt ze het ding liefdevol in de hoek
ohja ik hoor hier ook bijnanog een maandje... jemig wat gaat dat snel...
gelukkig ben ik niet behaard op mijn voorhoofdquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:35 schreef DJMO het volgende:
Spannend, tyler naar de psz! zie je er tegenop of kijk je er naar uit Ing?
een gratis harsbehandeling vicky? Of plakten de stickers niet zo goed
Ik zie alleen op tegen het afscheid. Denk dat hij het verder heel leuk vind.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:35 schreef DJMO het volgende:
Spannend, tyler naar de psz! zie je er tegenop of kijk je er naar uit Ing?
een gratis harsbehandeling vicky? Of plakten de stickers niet zo goed
hier is tquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet lachen om dat soort wijsneus gedrag..
Ik krijg nu op alles een welles, nietes of een daarom omdat ik dat zeg.
Lijkt me zo lastig als je kind niet praat, ik kan mij dat totaal niet voorstellen.
Truus is super vlot met praten en zegt echt hele zinnen, en verhalen.
En soms dan begrijpen wij elkaar nog niet met alle drama als gevolg.
Oh zo, ja dat doe ik wel.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken.
Toen hij nog bij de logo kwam gingen wel idd 1 woord oefenen. Bal bijv en dan met de bal spelen en 1000x bal zeggen. Net als auto.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zou het niet allemaak in 1 keer doen. Chris zei de klanken verkeerd, en hoorde zelf niet dat hij het anders zei dan ons (inmiddels wel), hij kon zichzelf dus ook niet corrigeren. Ook niet als wij het goed zeiden in een herhaalzin. Dan kun je wachten op een goed woord tot je een ons weegt. Hetzelfde geldt voor kinderen die het spreken nog niet echt machtig zijn denk ik. Als ze de woorden nou eenmaal niet kennen, kun je ze ook lastig gebruiken,
Op advies van de logo klank voor klank en soms woord voor woord aangepakt. Hier was dat de k-klank als 1e, koekje het 1e woord. En dan ook eerst alleen tijdens de oefeningen, en als dat goed ging, pas tijdens het gewone spreken. echt stap voor stap, zodat het spreken opzich geen frustratie gaf, maar alleen sommige woorden. Daardoor bleef het hier (meestal) wel gezellig
Ik zou voor jullie bijv een paar woordjes kiezen, of 1 die je erg veel gebruikt, en daar op focussen voor een paar dagen. Anders ben je er veel negatief mee bezig en kan een kind zelfs stoppen met praten of gaan stotteren...
(idee van de logo hier)
Ja precies.. Herhalen dan horen ze het goed.quote:Op zondag 24 juli 2011 09:27 schreef Stiemie het volgende:
Als je er eenmaal achter bent, kunt je toch zeggen: "Oh je bedoelde de bal/fiets/beker/auto/boom etc"? Oh en ik bedoelde er niets mee. Meer gewoon nog een andere manier aanreiken waarop je het kunt aanpakken.
Ja maar als jij het juiste niet benoemt in die situatie hoort hij het niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 10:06 schreef DJMO het volgende:
Ik weet niet of dat onder de noemer gemeen valt te scharen Pvoesss, hij zal het toch ééns moeten leren, en het is echt niet zo dat iedereen hem net als mama maar woordeloos begirjpt. Het is ook niet zo dat je de hele dag door doet alsof je hem niet begrijpt, maar als hij het niet van jou leert, van wie dan?
Die reactie was niet voor jou maar voor DJMOquote:Op zondag 24 juli 2011 09:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat doe ik wel.
Vooral de reactie van pvoes kwam raar over op mij.
Dat ga ik proberen!quote:Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |