quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah dan noem je ook wel een bron als laatste.
De opvoedings richting wat velen bedoelen met AP is de term UP oftewel Unconditional Parenting
AP staat echt voor die bepaalde regeltjes (al vind ik dat een beetje lame woordkeuze maarja) / doelen
Natuurlijk ouderschap
Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd:
1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. (bijvoorbeeld UP dus )
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Bewaar het evenwicht in je gezinsleven.
ah kijk! dit is precies wat ik bedoelde! en niet omschreven kreegquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil er dus mee zeggen dat je kan wel zeggen dat je AP opvoed maar dat zegt dus geen kont over wat echt de opvoeding is..
Ap zegt ik slaap samen.. maar je kan alsnog je kind in elkaar rossen..
Ap zegt ik geef borstvoeding (of op verzoek) maar dan nog kan je compleet je kind negeren.
Ik snap wel wat je wilt zeggen.. Maar iemand die zegt dat die AP doet die zegt in feite niet veel.
Alleen dat die een bepaald doel heeft en wat die ervoor wenst te gebruiken..
Zoals wat ik op dit forum lees is dat Ap zou staan voor niet straffen.
Dat is niet Ap dat is UP
Niet belonen of complimenteern is niet AP dat is UP..
Je kan daar wel mee komen door AP in je leven te gebruiken
maar wij kwamen er vreedzaam uitquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:17 schreef k_i_m het volgende:
Hee boeiend, krijgen we deze discussie weer.
one charming motherfuckin' pigquote:
Inderdaad, want wat Pvoess volgens mij bedoelt, is dat de opvoedingstijl niet AP heet, maar UP. Als deze mensen dit zelf AP noemen, zijn het echt geen echte, want dan weten ze kennelijk niet waar ze het over hebben.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat wat ik om me heen zie gebeuren onder de noemer 'AP' op mij meer overkomt als gebrek aan opvoeding. Niet dat AP gebrek aan opvoeding is.
Maar goed, ik ken gewoon de verkeerde AP-ers.
nou is die discussie al helemaal niks meerquote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
Holyguacamoley, dacht ik toch even te weten waar AP voor stond, heb ik het helemaal fout.
Ik bedoelde de onopgevoede kinderen van kennissen die AntroPosofisch opvoeden, niet AttachtmentParentenenden.
Sprookjeswonderland, leuk! Als het nog eens een keer lekker is in het weekend, wil ik daar met Senna ook weer heen! Wat fijn en leuk dat Maarten zo bevestigt dat hij een leuke dag heeft gehadquote:Op zondag 31 juli 2011 22:02 schreef Marie79 het volgende:
Wat een (peuter)pubers zijn het!![]()
Wij hebben ons vanmorgen vermaakt in eerst het zwembad en later nog gegeten in Sprookjeswonderland. Het was een erg geslaagde ochtend en Maarten vanmiddag compleet total loss. Vanavond dat ik vroeg of hij het een leuke dag zei, verzuchtte hij "Ja".
Sorry voor het lamslaan van je discussiequote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef simmu het volgende:
[..]
nou is die discussie al helemaal niks meer![]()
het was al een discussie van niks met iedereen die het (achteraf) roerend met elkaar eens is, nu is het al helemaal niks meer![]()
De Lauramethode is natuurlijk niet half zo goed als de Sylviamethodequote:Op zondag 31 juli 2011 22:13 schreef McLaura het volgende:
Ik ben gewoon niet thuis genoeg in de afkortingen. AP op zich heb ik totaal geen oordeel over, ik haal uit alle methodes wat mij aanspreekt en voed Thijs op volgens de LauraMethode.
die viel gisteravond al lamquote:Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef McLaura het volgende:
[..]
Sorry voor het lamslaan van je discussie
De Sylviamethode? Doe jij die, serieus? Dat werkt toch voor geen meter!quote:Op zondag 31 juli 2011 22:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Lauramethode is natuurlijk niet half zo goed als de Sylviamethode
We kunnen dan wel een keer afspreken? Voor mij is het heel makkelijk (als we toch verder geen afspraken hebben) om ook heen te gaan...quote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sprookjeswonderland, leuk! Als het nog eens een keer lekker is in het weekend, wil ik daar met Senna ook weer heen! Wat fijn en leuk dat Maarten zo bevestigt dat hij een leuke dag heeft gehad
Nee, niet bij Thijsjes, wel bij Senna'squote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef McLaura het volgende:
[..]
De Sylviamethode? Doe jij die, serieus? Dat werkt toch voor geen meter!
Dat lijkt me echt heel leuk! Ik zal het zeker even melden als we van plan zijn te gaan.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef Marie79 het volgende:
[..]
We kunnen dan wel een keer afspreken? Voor mij is het heel makkelijk (als we toch verder geen afspraken hebben) om ook heen te gaan...
Aaaaaaaah zijn kinderen verschillend dan? Huh?quote:Op zondag 31 juli 2011 22:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, niet bij Thijsjes, wel bij Senna'sVooral die geboren op 20 juli 2009 om 19.34 uur
Even nog terugkomend hierop. (Geen tijd gehad om eerder in t loggen onder deze account.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:22 schreef Deepfreeze het volgende:
KD, hoe ging het vandaag?
Autisme is ook wel een ander geval. Maar dan nog hoeven de andere kinderen daar niet voor opzij. Hier een kindje in de buurt met pdd-nos, de kindjes uit de buurt houden er rekening mee, maar wel tot hun grenzen. Als het kindje te bazig/agressief wordt, lopen ze gewoon weg. De moeder houdt dat nu niet continu meer in de gaten, nu er een acceptabel evenwicht is. Maar eerder begeleide ze dan beide kindjes in de situatie..
Opvoeding verschilt, maar het algemene fatsoen zou niet zoveel hoeven te verschillen. Ze moeten allemaal leren op hun beurt te wachten, te delen, niet agressief zijn, elkaar respecteren. Als je die grenzen als ouder niet aangeeft, kun je wachten op andere ouders die je kind wel aanspreken..
hahahahahahaquote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
Holyguacamoley, dacht ik toch even te weten waar AP voor stond, heb ik het helemaal fout.
Ik bedoelde de onopgevoede kinderen van kennissen die AntroPosofisch opvoeden, niet AttachmentParentenenden.
Maar dat zou dan weer etymologisch nergens op slaanquote:Op zondag 31 juli 2011 22:08 schreef McLaura het volgende:
Ik bedoelde de onopgevoede kinderen van kennissen die AntroPosofisch opvoeden, niet AttachmentParentenenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |