Kijk, als je niks wilt geven prima, doe ik ook niet. Maar kom niet zo aanzetten met van die blije smileys want dat slaat nergens op. Het komt over alsof je daadwerkelijk blij bent dat er mensen sterven namelijk. Als je het zo graag wilt vertellen kom dan op z'n minst met een goed verhaal of zeg het gewoon niet. Ik denk tevens niet dat ze lui zijn. Men loopt soms tientallen kilometers voor wat water, niet bepaald lui als je het mij vraagt.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom lijkt me duidelijk. Het zijn luie mensen. Tough luck als je daar geboren bent.
Van mij krijgen ze niks
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat een deel van de mensen in de armste gebieden (die nu zo lijden) niet eens weten waar kinderen vandaan komen. Ze hebben geen idee dat seks iets te maken heeft met kinderen krijgen. Daarom is het gewoon een must om ze die kennis te geven. Anders houdt het probleem nooit op.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:16 schreef MouzurX het volgende:
Weet je wat het probleem met zulke dingen is: je moet heel erg gaan denken: "hoe lossen we dit op op op de lange termijn".Je kan niet om elk leven gaan geven, want dat lost het probleem niet op.
En na 9 maanden kan je er alweer een mens bij hebben dat kan lijden.
quote:Al-Shabaab weigert hulporganisaties
De radicale islamitische al-Shabaab- beweging in Somalië weigert toch om sommige hulporganisaties toe te laten. De hongersnood in het zuiden zou zwaar overdreven worden en hulporganisaties zouden propaganda bedrijven.
In de gebieden waar volgens de VN hongersnood heerst, heeft al-Shabaab het voor het zeggen. Begin deze maand zei de beweging dat hulporganisaties welkom zijn, maar nu zegt een woordvoerder dat hulporganisaties betrokken waren bij politieke activiteiten en dat ze geen toegang tot de gebieden krijgen.
De VN is van plan binnen een paar dagen een luchtbrug te openen naar Mogadishu.
Tsja, zo gaat dat daar.quote:
Ze zouden ook bij die waterbron kunnen gaan wonen. Hebben wij ook gedaan, dat noemen we een stad.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kijk, als je niks wilt geven prima, doe ik ook niet. Maar kom niet zo aanzetten met van die blije smileys want dat slaat nergens op. Het komt over alsof je daadwerkelijk blij bent dat er mensen sterven namelijk. Als je het zo graag wilt vertellen kom dan op z'n minst met een goed verhaal of zeg het gewoon niet. Ik denk tevens niet dat ze lui zijn. Men loopt soms tientallen kilometers voor wat water, niet bepaald lui als je het mij vraagt.
Kom op. Dit is gewoon bullshit. Wat denk je dat het zijn?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze hebben geen idee dat seks iets te maken heeft met kinderen krijgen.
Dat klopt, maar zonder een omliggende intensieve landbouw om die mensen te voedden, ben je nog nergens met je stad. En daar moet je weer complexe rioolstelsels en watervoorzieningen aanleggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze zouden ook bij die waterbron kunnen gaan wonen. Hebben wij ook gedaan, dat noemen we een stad.
Die omliggende landbouw en riolering ed zijn hier ook niet uit de lucht komen vallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zonder een omliggende intensieve landbouw om die mensen te voedden, ben je nog nergens met je stad. En daar moet je weer complexe rioolstelsels en watervoorzieningen aanleggen.Dan zijn ze volgens mij meer geholpen met een waterput en een paar kWh aan zonnepanelen in elk dorp.
Mensen die daarvandaan hier naartoe komen schijnen dat wel te denken...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die omliggende landbouw en riolering ed zijn hier ook niet uit de lucht komen vallen.
Inderdaad, daar hebben wij ~500 jaar over gedaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die omliggende landbouw en riolering ed zijn hier ook niet uit de lucht komen vallen.
Klopt. En dat we het bij hun vandaan hebben gestolen schijnen ze ook nogal vaak te denken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:55 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mensen die daarvandaan hier naartoe komen schijnen dat wel te denken...
Moet je nagaan hoe makkelijk het moet zijn om die informatie te delen. O nee wacht, het is veel beter om gewoon domweg geld te storten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Inderdaad, daar hebben wij ~500 jaar over gedaan.
Ja maar ze weten niet dat je van neuken kinderen krijgt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe makkelijk het moet zijn om die informatie te delen. O nee wacht, het is veel beter om gewoon domweg geld te storten.
Als je dat goed wilt doen, zal je dus rioleringsplannen moeten opstellen, en dat doe je met behulp van complexe software en computers, en vervolgens moet je die systemen ook nog vrij exact aanleggen en onderhouden. Dat is natuurlijk nogal een forse stap voor landen waar de grote meerderheid niet eens stroom heeft, of zijn eigen naam kan schrijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe makkelijk het moet zijn om die informatie te delen. O nee wacht, het is veel beter om gewoon domweg geld te storten.
Software en computers om een riolering aan te leggen? Nee dat heb je echt niet nodig....50 jaar geleden deden ze het zonder computers en toen waren er ook al grote steden...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je dat goed wilt doen, zal je dus rioleringsplannen moeten opstellen, en dat doe je met behulp van complexe software en computers, en vervolgens moet je die systemen ook nog vrij exact aanleggen en onderhouden. Dat is natuurlijk nogal een forse stap voor landen waar de grote meerderheid niet eens stroom heeft, of zijn eigen naam kan schrijven.
Volgens mij werden rioleringen hier aangelegd lang voordat er computers bestonden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als je dat goed wilt doen, zal je dus rioleringsplannen moeten opstellen, en dat doe je met behulp van complexe software en computers, en vervolgens moet je die systemen ook nog vrij exact aanleggen en onderhouden. Dat is natuurlijk nogal een forse stap voor landen waar de grote meerderheid niet eens stroom heeft, of zijn eigen naam kan schrijven.
Dat zijn diezelfde systemen die nu over lopen bij grote regenval.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:07 schreef breaky het volgende:
[..]
Software en computers om een riolering aan te leggen? Nee dat heb je echt niet nodig....50 jaar geleden deden ze het zonder computers en toen waren er ook al grote steden...
Heel leuk...maar prio numero uno is toch echt dat ze dat zelf eerst uit gaan dokteren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn diezelfde systemen die nu over lopen bij grote regenval.Ik werk bij een landelijk toonaangevend ingenieursbureau als het gaat om rioleringen en gemalen, en daar komen geen pen en papier meer aan te pas kan ik je zeggen.
Dat gebrek aan kennis kan/wil ik nog best over heen stappen, maar als men voor een VN schip het havengeld verdubbelt, de landingsrechten van de vliegtuigen opjaagt, en vrachtwagens + diesel voor woekerprijzen aanbied, is voor mij de maat ook vol.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef breaky het volgende:
Hoe je het wendt of keert....je blijft problemen hebben als de mensen zelf zich niet ontwikkelen of niet willen ontwikkelen. Dan kun je geld naar toe gooien maar het helpt geen zier.
De eerste rioleringen werden in Europa pre-industriële revolutie aangelegd, nog sterker, de Romeinen hadden het al, meer dan 2000 jaar geleden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn diezelfde systemen die nu over lopen bij grote regenval.Ik werk bij een landelijk toonaangevend ingenieursbureau als het gaat om rioleringen en gemalen, en daar komen geen pen en papier meer aan te pas kan ik je zeggen.
Nee hehe iedereen gebruikt AutoCAD voor ontwerptekeningen tegenwoordig, maar het is echt niet noodzakelijk hoor. Eeuwenlang is het met pen en papier gedaan en daar zijn zeer complexe bouwwerken en infrastructuren uit voortgekomen die prima werkten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Conclusie: Gebrek aan kennis en corruptie zijn de grootste problemen voor veel landen rond de evenaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat gebrek aan kennis kan/wil ik nog best over heen stappen, maar als men voor een VN schip het havengeld verdubbelt, de landingsrechten van de vliegtuigen opjaagt, en vrachtwagens + diesel voor woekerprijzen aanbied, is voor mij de maat ook vol.
Hier in het ontwikkelde westen (NL iig) hebben we diezelfde problemen met dames-hygiëne producten en babydoekjes die ze in complete balen tegenkomen bij de rioolzuiveringen. Nog afgezien van de motorolie, het frituurvet, en de anti-conceptie pillen die en-masse het riool in gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:18 schreef breaky het volgende:
[..]
Conclusie: Gebrek aan kennis en corruptie zijn de grootste problemen voor veel landen rond de evenaar.
Het gebrek aan kennis is trouwens niet iets wat je zomaar over heen stapt. Om het even te houden bij rioleringen:
Hier in Luang Prabang hebben we rioleringen maar als de lokale bevolking het ziet als dumpplek om hun vuil in te gooien, met als gevolg verstopte en overstromende rioleringen dan kun je vragen hoe men met die kennis omgaat. Daar komt nog bij dat ondehoud niet de grootste prioriteit heeft van de lokale regering.
Omdat jij het niet meer zonder computer kan wil niet zeggen dat het helemaal niet meer kan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Maar na 2 of 3 kinderen gaan ze toch vanzelf het verband leggen? Ze zijn daar echt niet dom! Het lijkt me meer te zitten in het fenomeen kind= pensioen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat een deel van de mensen in de armste gebieden (die nu zo lijden) niet eens weten waar kinderen vandaan komen. Ze hebben geen idee dat seks iets te maken heeft met kinderen krijgen. Daarom is het gewoon een must om ze die kennis te geven. Anders houdt het probleem nooit op.
Klopt, in het verleden kreeg men gewoon 10 kinderen en dan hoopte men dat er 2-3 volwassen zouden worden. Nu houden ze door het tegengaan van kindersterfte het dubbele aantal in leven. En dat levert dus problemen op omdat de regio die aantallen mensen helemaal niet kan voeden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar na 2 of 3 kinderen gaan ze toch vanzelf het verband leggen? Ze zijn daar echt niet dom! Het lijkt me meer te zitten in het fenomeen kind= pensioen.
Idd, de bouwers van de hedendaagse bouwwerken zouden zich moeten schamen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:15 schreef DrDarwin het volgende:
De eerste rioleringen werden in Europa pre-industriële revolutie aangelegd, nog sterker, de Romeinen hadden het al, meer dan 2000 jaar geleden.
Die Romeinen deden trouwens ook iets met de watervoorziening, tot diep in Afrika aan toe.
Diverse van die systemen werken nog steeds, tot op de dag van vandaag...
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat jij het niet meer zonder computer kan wil niet zeggen dat het helemaal niet meer kan.
Oh de rioleringssystemen van 2000 jaar geleden in Rome werkten niet?quote:
Niet als je er met ~100x zoveel inwoners als toen, nu ook gebruik van wilt maken nee. En probeer jij maar eens een MER + vergunningen rond te krijgen voor een compleet aquaduct, als je net zo gemakkelijk 1 persleiding ondergronds kan leggen met de moderne techniek.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh de rioleringssystemen van 2000 jaar geleden in Rome werkten niet?
De rioleringssystemen van 1800 in Londen werkte niet?
Zimbabwe was een goed voorbeeld, de graanschuur van midden Afrika, maar ook daar is het nu 1 grote puinzooi.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:17 schreef Klaudias het volgende:
Welke landen in Afrika zouden "success stories" genoemd kunnen worden? Botswana of zo?
Ik bedoel: landen waar het ooit heel slecht mee ging en waar het nu de goede kant op gaat.
Zuid-Afrika gaat snel die kant op. Zie bijvoorbeeld jeugd-ANC leider Julius Malema, de zwarte racist die kosten wat kost alle blanke boeren Zuid-Afrika uit wil flikkeren. En uiteraard heeft hij veel aanhang. Het is hun eigen schuld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zimbabwe was een goed voorbeeld, de graanschuur van midden Afrika, maar ook daar is het nu 1 grote puinzooi.
Waarom een redelijk succesverhaal? Redelijk inderdaad omdat je het dan vergelijkt met de misère in de omringende landen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:29 schreef Klaudias het volgende:
Maar Botswana schijnt toch een redelijk succesverhaal te zijn? Waar is dat door te verklaren eigenlijk?
Je geeft het antwoord zelf al. Ik bedoel het relatief.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:42 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom een redelijk succesverhaal? Redelijk inderdaad omdat je het dan vergelijkt met de misère in de omringende landen.
Het land heeft veel te danken aan de diamanten natuurlijk. Maar alsnog leeft 1/3 onder de armoedegrens toch?
Daar stoppen ze zo te lezen veel geld in het onderwijs, dat mede omdat de grootste inkomensbron van de overheid, de diamantmijnen, over 20 à 25 jaar vermoedelijk op zal gaan drogen. Verder geven ze vanuit de overheid gratis anti-hiv medicatie, en verder hebben ze een leger van 18.000 man volgens wikipedia, dit op een bevolking van 2 miljoen. Dat is een stuk goedkoper dan de enorme legers en bulten materieel die sommige buurlanden er op na houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:29 schreef Klaudias het volgende:
Maar Botswana schijnt toch een redelijk succesverhaal te zijn? Waar is dat door te verklaren eigenlijk?
Landen waar het ten eerste veilig is. Zoals tanzania, is al jaren rustig. Waarom moet een land succesvol zijn, omdat het rijk is? of veilig? China noemen veel succesvol, terwijl het samen met india (ook een succes) meer armen heeft dan heel afrika bijelkaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:17 schreef Klaudias het volgende:
Welke landen in Afrika zouden "success stories" genoemd kunnen worden? Botswana of zo?
Ik bedoel: landen waar het ooit heel slecht mee ging en waar het nu de goede kant op gaat.
True....de mensheid is hardleersquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier in het ontwikkelde westen (NL iig) hebben we diezelfde problemen met dames-hygiëne producten en babydoekjes die ze in complete balen tegenkomen bij de rioolzuiveringen. Nog afgezien van de motorolie, het frituurvet, en de anti-conceptie pillen die en-masse het riool in gaan.
Jammer...goede inbreng wordt altijd gewardeerd....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:02 schreef mousy31 het volgende:
Ik ga dus niet meer reageren verder in dit topic, er zit iemand met zon dik bord voor zn kop dat t zonde van mn tijd en enrgie is om dingen uit te leggen omdat degene denkt dat ie dr verstand van heeft terwijl dat totaal niet is, dus. veel plezier verders met elkaar
Veiligheid en stabiliteit dragen uiteraard bij een beter welvaarts niveau. Dat en een gezonde investering in onderwijs (zoals eerder gezegd)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:08 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Landen waar het ten eerste veilig is. Zoals tanzania, is al jaren rustig. Waarom moet een land succesvol zijn, omdat het rijk is? of veilig? China noemen veel succesvol, terwijl het samen met india (ook een succes) meer armen heeft dan heel afrika bijelkaar.
En wat zuid-afrika betreft, racisme komt daar van twee kanten. Van blank én zwart, onvolwassen zooitje daar niet mee bemoeien
Wel als je dan je kind aan tv kunt showen en daarmee geld ontvangtquote:Op donderdag 28 juli 2011 02:27 schreef Geranium_Opa het volgende:
Al armoede en choas sinds mensheugenis, en toch blijven ze zich voortplanten als konijen.
Als je in armoede leeft ga je toch niet voortplanten?
Ik voorzie ineens een nieuw format...ik bel John de Mol effe....quote:Op donderdag 28 juli 2011 05:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wel als je dan je kind aan tv kunt showen en daarmee geld ontvangt
Dan weet je zeker dat er iemand (waarschijnlijk) voor je zorgt wanneer je oud en bejaard bent.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:27 schreef Geranium_Opa het volgende:
Al armoede en choas sinds mensheugenis, en toch blijven ze zich voortplanten als konijen.
inderdaad, een land hoeft niet een ''succes te zijn'', als 70% zich een breedbeeld kan veroorloven. Veel afrikaanse landen zijn al jaren veilig, ook al zijn ze over het algemeen arm. We zijn hier gewoon gewend in luxe te leven, en zo niet, dan ontvangen we een riante uitkeringquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:52 schreef breaky het volgende:
[..]
Veiligheid en stabiliteit dragen uiteraard bij een beter welvaarts niveau. Dat en een gezonde investering in onderwijs (zoals eerder gezegd)
Laos hier is vrij stabiel en veilig...helaas lopen de investeringen in het onderwijs nog achter. Nu is men nog afhankelijk van goede prive scholen wil men beter onderwijs genieten (ook minder corruptie trouwens)
Voor Afrika is ten eerste stabiliteit en vrede nodig, daarna kan men verder werken.
En China.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:20 schreef kawotski het volgende:
Zoals gisteren in nieuwsuur geloof ik te zien was, men heeft daar genoeg voedsel alleen verkoopt men dat aan India..
uitzending:quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:20 schreef kawotski het volgende:
Zoals gisteren in nieuwsuur geloof ik te zien was, men heeft daar genoeg voedsel alleen verkoopt men dat aan India..
Westerse hulporganisaties zijn natuurlijk ongewild verantwoordelijk voor een groot deel van de huidige problemen. Als je kindersterfte met succes tegen gaat (de kindersterfte is hoog in Afrika, maar lang zo hoog niet meer als 50 jaar terug) moet je ook zorgen dat er minder kinderen geboren worden door geboorte beperking anders creëer je zoals nu blijkt andere problemen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:57 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben een pessimist, dat zou je moeten beschermen tegen de ellende in de wereld, maar telkens wordt je pessimisme ingehaald door de werkelijkheid![]()
Wacht nog even met storten op 555 en lees eerst het stuk in de Frankfurter Allgemeine over 'bedrijfstak-zielig'
Geplaatst op: zaterdag 30 juli 2011
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek
Bron: Frankfurter Allgemeine Zeitung
Het is vreeslijk in de Hoorn van Afrika. Dat betwist de Frankfurter Allgemeine niet. Maar de hulporganisaties zijn volgens de krant niet de oplossing, maar eerder het probleem. Neem het belangrijkste vluchtelingenkamp van Kenia. Gebouwd door de VN, maar vervolgens op de markt gebracht door tientallen westerse hulporganisaties. Die moeten er allemaal zijn, zodat het thuisfront (de mensen die storten) zie hoe belangrijk ze zijn.
Zelf doen die hulporgnisaties vervolgens niet veel meer dan hun concessie verpachten aan plaatselijke mensen. Aangeduid als 'our local staff', maar feitelijk onderaannemers. Die het overigens ook niet altijd zelf doen.
Sommige activiteiten worden zeven keer doorverhuurd. Met zeven strijkstokken. En soms leiden die tientallen hulporganisaties naar een onderaannemer die het plaatselijke monopolie heeft.
En dan zijn er de oorlogsgebieden. Daar moet, als je als hulporganisatie wilt kunnen werken, een substantieel deel van de hulp naar de strijdenden partijen. Die zodoende al hun aandacht kunnen richten op de oorlog: het eten van de manschappen wordt betaald en bezorgd door wersterse weldoeners.
Weet je nog van het niet bestede geld van de tsunami? En van het verdwenen geld van Haïti?
Bron: Frankfurter Allgemeine Zeitung
Als dit waar is en ik denk van wel (want Frankfurter Algemeine) dan zijn deze hulporganisaties plus hun donateurs en vrijwilligers mede schuldig aan massamoord.
Waarom zou je als lokale machthebber die geen fuck om de lokale bevolking geeft de Westerlingen op je grond toestaan als er voor jou niets in zit?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:53 schreef kawotski het volgende:
Ze hebben 1 miljard nodig, daarvan is de helft al binnen. Hoe moeilijk is het om voor dat geld al een paar gaarkeukens te installeren inclusief luchtbrug naar Spa en een of andere graanschuur. Voor dat geld zou je zelfs persoonlijk je maaltijd op kunnen sturen met DHL ofzo.. Ik weet niet wat ze daar doen maar erg economisch of efficient zijn ze niet, wel veel goedgevulde verslaggevers on-site daar..
Daarom, voorlichting over en gratis anticonceptie in zulke landen. Genoeg vrouwen die wel willen, maar niet kunnen. (of mogen, nog erger..)quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:27 schreef Geranium_Opa het volgende:
En die ene reden om het wel te doen heb je weggefotoosjopt?quote:
Komt van geenstijl. Was ook al benieuwd wat de reden voor was.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:49 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En die ene reden om het wel te doen heb je weggefotoosjopt?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-om-niet-te-geven/quote:1. In Somalië sterven honderden mensen per dag. Zonder voldoende hulp loopt dat aantal snel op. Tienduizenden kinderen worden door gebrek aan goed en voldoende voedsel in hun psychische en fysieke ontwikkeling geremd. Zij dragen de erfenis van deze hongersnood voor altijd met zich mee. Aan al die goede redenen om niet te geven, kunnen de hongerenden niks doen.
Ik geef niks, want ik ben bang dat in bovenstaand lijstje teveel hout snijdende argumenten staan, die ik allemaal onderschrijf.quote:
Het recht van de slechtste eerder. Zo kun je nog wel meer gruwelijke misplaatste vergelijkingen trekken met de theorie van Darwin, maar feit is dat het inderdaad gemeen en inhumaan is om de slachtoffers van nare regimes in gebieden waar de zelfbeschikking niet hoog ligt (het democratisch gehalte en dus vermogen van mensen om zelf iets te veranderen aan hun omgeving is erg laag daar) te laten verrotten onder het mom van "och, vroeger gingen ze ook massaal dood".quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:27 schreef Timba48 het volgende:
je hoort die mensen niet te helpen, hoe gemeen en inhumaan het ook is. vroeger zijn er ook hele stammen uitgestorven omdat ze niet genoeg eten hadden. dat gebeurt nu nog steeds met dieren. we houden kunstmatig overbevolking en corruptie in stand, en zo zal de regering meer blijven uitgeven aan defensie en het volk geen blik waardig gunnen met het voldongen feit dat ze toch wel voedselhulp krijgen. sterk overleeft, zwak valt af. oftewel, het recht van de sterkste, is niks mis mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |