De eerste rioleringen werden in Europa pre-industriële revolutie aangelegd, nog sterker, de Romeinen hadden het al, meer dan 2000 jaar geleden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn diezelfde systemen die nu over lopen bij grote regenval.Ik werk bij een landelijk toonaangevend ingenieursbureau als het gaat om rioleringen en gemalen, en daar komen geen pen en papier meer aan te pas kan ik je zeggen.
Nee hehe iedereen gebruikt AutoCAD voor ontwerptekeningen tegenwoordig, maar het is echt niet noodzakelijk hoor. Eeuwenlang is het met pen en papier gedaan en daar zijn zeer complexe bouwwerken en infrastructuren uit voortgekomen die prima werkten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn diezelfde systemen die nu over lopen bij grote regenval.Ik werk bij een landelijk toonaangevend ingenieursbureau als het gaat om rioleringen en gemalen, en daar komen geen pen en papier meer aan te pas kan ik je zeggen.
Conclusie: Gebrek aan kennis en corruptie zijn de grootste problemen voor veel landen rond de evenaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat gebrek aan kennis kan/wil ik nog best over heen stappen, maar als men voor een VN schip het havengeld verdubbelt, de landingsrechten van de vliegtuigen opjaagt, en vrachtwagens + diesel voor woekerprijzen aanbied, is voor mij de maat ook vol.
Hier in het ontwikkelde westen (NL iig) hebben we diezelfde problemen met dames-hygiëne producten en babydoekjes die ze in complete balen tegenkomen bij de rioolzuiveringen. Nog afgezien van de motorolie, het frituurvet, en de anti-conceptie pillen die en-masse het riool in gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:18 schreef breaky het volgende:
[..]
Conclusie: Gebrek aan kennis en corruptie zijn de grootste problemen voor veel landen rond de evenaar.
Het gebrek aan kennis is trouwens niet iets wat je zomaar over heen stapt. Om het even te houden bij rioleringen:
Hier in Luang Prabang hebben we rioleringen maar als de lokale bevolking het ziet als dumpplek om hun vuil in te gooien, met als gevolg verstopte en overstromende rioleringen dan kun je vragen hoe men met die kennis omgaat. Daar komt nog bij dat ondehoud niet de grootste prioriteit heeft van de lokale regering.
Omdat jij het niet meer zonder computer kan wil niet zeggen dat het helemaal niet meer kan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Maar na 2 of 3 kinderen gaan ze toch vanzelf het verband leggen? Ze zijn daar echt niet dom! Het lijkt me meer te zitten in het fenomeen kind= pensioen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt. Maar je moet niet vergeten dat een deel van de mensen in de armste gebieden (die nu zo lijden) niet eens weten waar kinderen vandaan komen. Ze hebben geen idee dat seks iets te maken heeft met kinderen krijgen. Daarom is het gewoon een must om ze die kennis te geven. Anders houdt het probleem nooit op.
Klopt, in het verleden kreeg men gewoon 10 kinderen en dan hoopte men dat er 2-3 volwassen zouden worden. Nu houden ze door het tegengaan van kindersterfte het dubbele aantal in leven. En dat levert dus problemen op omdat de regio die aantallen mensen helemaal niet kan voeden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar na 2 of 3 kinderen gaan ze toch vanzelf het verband leggen? Ze zijn daar echt niet dom! Het lijkt me meer te zitten in het fenomeen kind= pensioen.
Idd, de bouwers van de hedendaagse bouwwerken zouden zich moeten schamen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:15 schreef DrDarwin het volgende:
De eerste rioleringen werden in Europa pre-industriële revolutie aangelegd, nog sterker, de Romeinen hadden het al, meer dan 2000 jaar geleden.
Die Romeinen deden trouwens ook iets met de watervoorziening, tot diep in Afrika aan toe.
Diverse van die systemen werken nog steeds, tot op de dag van vandaag...
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat jij het niet meer zonder computer kan wil niet zeggen dat het helemaal niet meer kan.
Oh de rioleringssystemen van 2000 jaar geleden in Rome werkten niet?quote:
Niet als je er met ~100x zoveel inwoners als toen, nu ook gebruik van wilt maken nee. En probeer jij maar eens een MER + vergunningen rond te krijgen voor een compleet aquaduct, als je net zo gemakkelijk 1 persleiding ondergronds kan leggen met de moderne techniek.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh de rioleringssystemen van 2000 jaar geleden in Rome werkten niet?
De rioleringssystemen van 1800 in Londen werkte niet?
Zimbabwe was een goed voorbeeld, de graanschuur van midden Afrika, maar ook daar is het nu 1 grote puinzooi.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:17 schreef Klaudias het volgende:
Welke landen in Afrika zouden "success stories" genoemd kunnen worden? Botswana of zo?
Ik bedoel: landen waar het ooit heel slecht mee ging en waar het nu de goede kant op gaat.
Zuid-Afrika gaat snel die kant op. Zie bijvoorbeeld jeugd-ANC leider Julius Malema, de zwarte racist die kosten wat kost alle blanke boeren Zuid-Afrika uit wil flikkeren. En uiteraard heeft hij veel aanhang. Het is hun eigen schuld.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zimbabwe was een goed voorbeeld, de graanschuur van midden Afrika, maar ook daar is het nu 1 grote puinzooi.
Waarom een redelijk succesverhaal? Redelijk inderdaad omdat je het dan vergelijkt met de misère in de omringende landen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:29 schreef Klaudias het volgende:
Maar Botswana schijnt toch een redelijk succesverhaal te zijn? Waar is dat door te verklaren eigenlijk?
Je geeft het antwoord zelf al. Ik bedoel het relatief.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:42 schreef Gulo het volgende:
[..]
Waarom een redelijk succesverhaal? Redelijk inderdaad omdat je het dan vergelijkt met de misère in de omringende landen.
Het land heeft veel te danken aan de diamanten natuurlijk. Maar alsnog leeft 1/3 onder de armoedegrens toch?
Daar stoppen ze zo te lezen veel geld in het onderwijs, dat mede omdat de grootste inkomensbron van de overheid, de diamantmijnen, over 20 à 25 jaar vermoedelijk op zal gaan drogen. Verder geven ze vanuit de overheid gratis anti-hiv medicatie, en verder hebben ze een leger van 18.000 man volgens wikipedia, dit op een bevolking van 2 miljoen. Dat is een stuk goedkoper dan de enorme legers en bulten materieel die sommige buurlanden er op na houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:29 schreef Klaudias het volgende:
Maar Botswana schijnt toch een redelijk succesverhaal te zijn? Waar is dat door te verklaren eigenlijk?
Landen waar het ten eerste veilig is. Zoals tanzania, is al jaren rustig. Waarom moet een land succesvol zijn, omdat het rijk is? of veilig? China noemen veel succesvol, terwijl het samen met india (ook een succes) meer armen heeft dan heel afrika bijelkaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:17 schreef Klaudias het volgende:
Welke landen in Afrika zouden "success stories" genoemd kunnen worden? Botswana of zo?
Ik bedoel: landen waar het ooit heel slecht mee ging en waar het nu de goede kant op gaat.
True....de mensheid is hardleersquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hier in het ontwikkelde westen (NL iig) hebben we diezelfde problemen met dames-hygiëne producten en babydoekjes die ze in complete balen tegenkomen bij de rioolzuiveringen. Nog afgezien van de motorolie, het frituurvet, en de anti-conceptie pillen die en-masse het riool in gaan.
Jammer...goede inbreng wordt altijd gewardeerd....quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:02 schreef mousy31 het volgende:
Ik ga dus niet meer reageren verder in dit topic, er zit iemand met zon dik bord voor zn kop dat t zonde van mn tijd en enrgie is om dingen uit te leggen omdat degene denkt dat ie dr verstand van heeft terwijl dat totaal niet is, dus. veel plezier verders met elkaar
Veiligheid en stabiliteit dragen uiteraard bij een beter welvaarts niveau. Dat en een gezonde investering in onderwijs (zoals eerder gezegd)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:08 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
[..]
Landen waar het ten eerste veilig is. Zoals tanzania, is al jaren rustig. Waarom moet een land succesvol zijn, omdat het rijk is? of veilig? China noemen veel succesvol, terwijl het samen met india (ook een succes) meer armen heeft dan heel afrika bijelkaar.
En wat zuid-afrika betreft, racisme komt daar van twee kanten. Van blank én zwart, onvolwassen zooitje daar niet mee bemoeien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |