Dan hebben jullie zeker van 'suiker in de wond' strooien ook nog nooit gehoord?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik denk dat de methode die Clan geleerd heeft ietwat outdated is
Ik neem aan operatiefquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe haal je dat ping pong circus er dan weer uit?
Zout in de wonden strooien ken ik wel...quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan hebben jullie zeker van 'suiker in de wond' strooien ook nog nooit gehoord?
Hou eens op met mij hongerig maken. Het is godverdomme woensdag en ik ben niet op de kazerne.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik slik toch liever deze balletjes door m'n strot!
[ afbeelding ]
Om de pijn wat zoeter te maken zeker?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!!quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:29 schreef Maitje het volgende:
Goeiemorgen loite!
Neem vanavond een biertje en een stukkie taart op mijn naam!
Officieel in dienst bij politie Amsterdam Amstelland!
Net papieren getekend.
2 augustus mag ik kleren halen en 8 augustus begint de introductieweek.
Een jaar naar de klote geweest... Maar het was het waard! Bij deze wil ik jullie ook allen bedanken voor de hulp en de positiviteit die ik heb mogen ontvangen!
quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:08 schreef Rave_NL het volgende:
Net met m'n meisje Band of Brothers kijken..
"Waarom doen ze niet gewoon hun helmbandje dicht, het was er toch helemaal niet de tijd voor om er cool rond te lopen?"
Werkt toch tegen infecties?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet dat ik blondT ben, maar het lijkt me toch wel handig het helmbandje dicht te doen... toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:08 schreef Rave_NL het volgende:
"Waarom doen ze niet gewoon hun helmbandje dicht, het was er toch helemaal niet de tijd voor om er cool rond te lopen?"
Moet je tegen haar zeggen dat het er "peppie" uitzietquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:08 schreef Rave_NL het volgende:
Toen had men nog geen "snelsluiting" en was de helm de omgekeerde parachute in het geval van een ontploffing.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik weet dat ik blondT ben, maar het lijkt me toch wel handig het helmbandje dicht te doen... toch?
Yup. Eerst scheren, daarna wassen ivm infecties.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
AchJa, werd jou ook geleerd om uit je stalen buitenhelm jezelf te scheren, te wassen en zelfs te koken?
Merci.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen had men nog geen "snelsluiting" en was de helm de omgekeerde parachute in het geval van een ontploffing.
Ook om in te koken?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup. Eerst scheren, daarna wassen ivm infecties.
Met nekbandje kun je hem niet schuin op je klus zetten, pfff...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moet je tegen haar zeggen dat het er "peppie" uitziet
quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Met nekbandje kun je hem niet schuin op je klus zetten, pfff...
Wat bedoel je met een nekbandje?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:27 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Met nekbandje kun je hem niet schuin op je klus zetten, pfff...
Dat koken in de buitenhelm kwam er eentje eens duur te staanquote:
Die ken ik niet. Binnenhelm had enkel een kinbandje, net als de buitenhelm.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zat richting binnenhelm te denken. Dat bandje wat over je achterhoofd ging.
Kookte zijn binnenhelm mee?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat koken in de buitenhelm kwam er eentje eens duur te staan
Nope, maar hij dacht snugger te zijn om z'n messtins niet te gebruiken en na koken in binnenhelm dat camohoesje er weer over te doenquote:
De veldgeneeskundigen van 'The grande armée' pastte het al zo'n 200 jaar geleden toe:quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zout in de wonden strooien ken ik wel...
Dat bandje droegen wij standaard om ons achterhoofd. Buitenhelm onder de kin, binnenhelmband over ons achterhoofd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Binnenhelm had enkel een kinbandje, net als de buitenhelm.
Wist wel dat honing een antibacteriële werking heeft... maar wist het niet van suiker!quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:41 schreef Clan het volgende:
[..]
De veldgeneeskundigen van 'The grande armée' pastte het al zo'n 200 jaar geleden toe:
Waarom helen sommige diepe wonden met honing of suikerpasta zonder littekens?
http://www.wondzorg.be/Te(...)nder%20littekens.pdf
Dan heb jij een heel ander type helm gehad, want ik kan me dat bandje over achterhoofd niet herinneren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat bandje droegen wij standaard om ons achterhoofd. Buitenhelm onder de kin, binnenhelmband over ons achterhoofd.
Chillipeper deed men ook op wonden voor het helingproces, maar wat dat voor een effect had weet ik niet meer.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:42 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wist wel dat honing een antibacteriële werking heeft... maar wist het niet van suiker!
Ach, de capsaïne zorgt er wel voor dat de patiënten zo hard mogelijk van het veldhospitaal weg wilden rennenquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Chillipeper deed men ook op wonden voor het helingproces, maar wat dat voor een effect had weet ik niet meer.
Ik heb die ouwe pot nog steeds liggen...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohhh wacht. Ik snap het al. Dat kinbandje werd idd bij enkelen soms als nekbandje gebruikt
Heb er ook nog eentje, met blauwgeschilderde VN buitenhelmquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb die ouwe pot nog steeds liggen...
Is het niet slecht dan dat er een grote hoeveelheid suiker in je bloedbaan komt te zitten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:41 schreef Clan het volgende:
[..]
De veldgeneeskundigen van 'The grande armée' pastte het al zo'n 200 jaar geleden toe:
Waarom helen sommige diepe wonden met honing of suikerpasta zonder littekens?
http://www.wondzorg.be/Te(...)nder%20littekens.pdf
Ze hadden in het begin toch die overtrekhoesjes van de VN voor over de Kevlar helm?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb er ook nog eentje, met blauwgeschilderde VN buitenhelm![]()
Blauwgeschilderd? Omdat we toen een bus verfspray kregen onze buitenhelm te verven ivm gebrek aan die kevlar helmen
Ik weet niet hoe de suiker in je aders terrecht gaat komen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:53 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Is het niet slecht dan dat er een grote hoeveelheid suiker in je bloedbaan komt te zitten?
Correct! En die moet ik ergens nog hebben liggen, vraag me niet waar, maar ik zou hem moeten hebben. Ik ben veel "ergens" kwijt". Zal wel ergens in een van de kelders van m'n ouders liggen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Ze hadden in het begin toch die overtrekhoesjes van de VN voor over de Kevlar helm?
Je slaapt niet eens onder die wollen dekens?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef AchJa het volgende:
Buiten/ binnehelm van AchJa... Elastiekje met cateyes is een beetje uitgelubberd...![]()
[ afbeelding ]
En een Defensie dekbedhoes.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef AchJa het volgende:
Buiten/ binnehelm van AchJa... Elastiekje met cateyes is een beetje uitgelubberd...![]()
[ afbeelding ]
Maar het is wel nostalgie als je beiden hebt meegemaaktquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:59 schreef Clan het volgende:
De 'oude' kunststof binnenhelm, die was nog lekker licht, totdat de buitenhelm erop kwam, wat was dat vroeger een zwaar ding op het hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |