Er zit een groot verschil tussen vegetarisch (geen vlees eten hoofdzakelijk) en veganistisch (totaal geen dierlijke producten gebruiken)quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:11 schreef BertV het volgende:
Veganisten zijn af en toe heel fanatiek.
Ik kreeg op mijn werk via mail laatst de vraag of de lijm van de verpakking van een lactose vrij chocoladetablet dierlijke ingrediënten bevatte.
Ook schijnt suiker vaak een probleem te zijn omdat deze gefilterd kan zijn met een dierlijk koolstoffilter. Het gaat dus niet alleen om "dierlijk-moleculen" maar ook om het productie-proces.
Hoe precies?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:16 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het wel een interessant vraagstuk eigenlijk.
Daarom vermoed ik dat het gros van de vegetariërs niet zo ver gaat. Ze lopen gewoon op leren schoenen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen vegetarisch (geen vlees eten hoofdzakelijk) en veganistisch (totaal geen dierlijke producten gebruiken)
Eh nee. Ik ben gewoon geinteresseerd in de mening van anderen. Het veroordelen van mensen laat ik aan andere users over.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hoe precies?
Zal toch per persoon verschillen? Of verwacht je een wetenschappelijk onderzoek?
Of je wil heel graag iemands mening weten om daar vervolgens een discussie over los te peuteren.
Ha! Jij neemt die pil! Zie je wel! Je bent een nepper!
In dat geval. Sommige zullen het wel doen en andere niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Eh nee. Ik ben gewoon geinteresseerd in de mening van anderen. Het veroordelen van mensen laat ik aan andere users over.
joh. En waarom dan?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
In dat geval. Sommige zullen het wel doen en andere niet.
Alsjeblieft!
Ik ben niet homeopathisch.quote:
voor iedereen juist, afgezien van vegetariers misschien. Het doet immers totáál niets, en mensen geloven er wel in. Er is altijd nog het placebo-effect, wat ervoor zorgt dat mensen van deze niet-werkzame middeltjes toch beter worden. Prima toch!quote:
Gros wordt natuurlijk helemaal niet beter van die middeltjesquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
voor iedereen juist, afgezien van vegetariers misschien. Het doet immers totáál niets, en mensen geloven er wel in. Er is altijd nog het placebo-effect, wat ervoor zorgt dat mensen van deze niet-werkzame middeltjes toch beter worden. Prima toch!
Gast.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Oscillococcinum is een homeopaties middel tegen Griep. Het is een een oplossing van eendenlever en eendenhart, de oplossing van e 10 -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum...
Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken? Zijn er vegetariers die homeopatie aanhangen maar dit middel niet gebruiken omdat het op eendenlever en eendenhart gebaseerd is?
Sommige 'kwaaltjes' worden wel beter dankzij het placebo-effect natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gros wordt natuurlijk helemaal niet beter van die middeltjes
Nee, die worden beter, maar er is geen werking van het middel, dat is wat je een placebo effect noemtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Sommige 'kwaaltjes' worden wel beter dankzij het placebo-effect natuurlijk.
Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:36 schreef Mascini het volgende:
Wat een enorme bullshit in de op, over die verdunningen ... serieus gast
LOLquote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:22 schreef heiden6 het volgende:
Hoe meer je het verdunt, hoe beter het werkt, zeggen ze. Er zijn in het verleden mensen overleden aan een overdosis omdat ze vergaten hun homeopathische medicijnen te nemen.
Waar, sowieso wordt alles op een hoop gegooit wat alternatieve geneeswijze aangaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik moest daar even over nadenken.
Weet je wat het probleem ook is? Mensen weten veelal helemaal niet wat homeopathie nou eigenlijk is. Ze stellen het op 1 lijn met fytotherapie bijvoorbeeld. Zo ook mijn moeder, die toch echt niet dom is. Dus ik heb het haar gisteren uitgelegd.
Dat moet je aan een homeopaat vragen. Zij claimen deze verdunningen. En mensen kopen het.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Gast.
Als 1e-80 de oplossing is van 1 molecuul in heel het universum, hoe de neuk is die homeopathische oplossing eentje van 1e-400? Kan je een eendenlever opeens 1e320 x kleiner opdelen dan een molecuul?
Dit laat zien hoe absurt de claims van homeopaten zijn. Heb je hem nu door? Ik heb dat niet verzonnen, dit is wat de homeopatie claimt en bovendien, dat het nog werkt ook!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Gast.
Als 1e-80 de oplossing is van 1 molecuul in heel het universum, hoe de neuk is die homeopathische oplossing eentje van 1e-400? Kan je een eendenlever opeens 1e320 x kleiner opdelen dan een molecuul?
Dit is dus geen "is homeopathie wel vegetarisch" topic, dit is een "homeopathie-bashtopic"...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Oscillococcinum is een homeopaties middel tegen Griep. Het is een een oplossing van eendenlever en eendenhart, de oplossing van e 10 -400, waarbij, let wel, een oplossing van 10 -12 1 druppel op 25 olympische zwembaden is, 10 -24 een oplossing is waarbij je een 60% kans hebt dat er nog 1 molecuul van de werkzame stof in zit en 10 -80 gelijk staat aan een verdunning van 1 molecuul op het gehele universum...
Zou met zo een verdunning het voor een strikte homeopatische vegetarier het dan nog okay zijn om het middel te gebruiken? Zijn er vegetariers die homeopatie aanhangen maar dit middel niet gebruiken omdat het op eendenlever en eendenhart gebaseerd is?
Het staat dan ook in GC en niet in CUL.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:46 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dit is dus geen "is homeopathie wel vegetarisch" topic, dit is een "homeopathie-bashtopic"...
Waar het bullshit is en de cijfers niet kloppen? Je claimt dat er bij een verdunning van 1e-24 een 'kans van 60% is dat er nog een molecuul in zit'. Waarin zit? In een potje, in 25 olympische zwembaden? Bovendien werkt verdunnen niet zo; als je begint met 10ml geperste eend, en je stopt er 90ml water bij, is het met 1e-1 verdund. Niks kansen op hoeveelheden die erin zitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.
Dat zijn de claims van homeopatie, niet de mijnequote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:34 schreef Mascini het volgende:
[..]
Waar het bullshit is en de cijfers niet kloppen? Je claimt dat er bij een verdunning van 1e-24 een 'kans van 60% is dat er nog een molecuul in zit'. Waarin zit? In een potje, in 25 olympische zwembaden? Bovendien werkt verdunnen niet zo; als je begint met 10ml geperste eend, en je stopt er 90ml water bij, is het met 1e-1 verdund. Niks kansen op hoeveelheden die erin zitten.
Vervolgens meen jij dat een verdunning van 1e-80 overeenkomt met 1 molecuul per universum. Stel nou, stel, dat dit waar zou zijn, en dat ons potje een verdunning van 1e-80 heeft, en dat er bovendien een triljard moleculen in het universum zijn. Het zijn er natuurlijk ontelbaar veel meer, maar stel. Stel dat ons potje 2000 moleculen vloeistof bevat. Dan zit hier tweeduizend triljardste van een molecuul geperste eend in. Voor de duidelijkheid; een molecuul kun je niet opdelen zonder dat het een andere stof wordt, bovendien bestaat eend niet uit een molecuul maar uit veel verschillende soorten moleculen.
Een verdunning van 1e-80 met enorm bescheiden schattingen levert dus al een ludiek onmogelijk getal op. Fabrieken zouden dan een 'molecuul' eend over vele miljarden potjes moeten verdelen. Maar jij claimt dat er een verdunning van 1e-300 is. Heb je wel eens de grafiek van een exponentiele functie gezien? Dat is geen rechte lijn, dat is een lijn die steeds steiler wordt. Een verdunning van 1e-300 met de claims die jij maakt is werkelijk onmogelijk.
Wat ik hier boven heb geschreven staat volgens mij bomvol met fouten omdat ik steeds m'n gedachtengang kwijtraak en afgeleid raak maar alas.
Dan mogen ze ook geen water drinken wat uit de kraan komt. Alles is in contact geweest met de rest op de aarde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Sowieso geen water, niet alleen uit de kraanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dan mogen ze ook geen water drinken wat uit de kraan komt. Alles is in contact geweest met de rest op de aarde.
En een stuk fruit is nog nooit zo gezond geweestquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sowieso geen water, niet alleen uit de kraan
Je verdedigt ze anders wel. Niet alles zomaar slikken wat je ergens leest. En dat energie overdragen in het wikipedia artikel slaat ook nergens op, staat ook in het artikel uitgelegd dat het bullshit is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn de claims van homeopatie, niet de mijne
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potentiëren
Ik verdedig ze?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:39 schreef Mascini het volgende:
[..]
Je verdedigt ze anders wel. Niet alles zomaar slikken wat je ergens leest. En dat energie overdragen in het wikipedia artikel slaat ook nergens op, staat ook in het artikel uitgelegd dat het bullshit is.
Wat ik vertelde over de verdunningen die de homeopaten gebruiken klopt volledig. En ik weet denk ik beter dan jij wat de bedoeling van mijn posts is, niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:14 schreef Mascini het volgende:
"Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul."
Je verdedigt ze. Doet er verder niet toe, ik vind homeopathie voor ongelovelijk sullige naivelingen en als die dan OOK nog eens vegetarisch willen zijn is dat hun keuze, het kan me geen neuk schelen eigenlijk
Jij hebt echt een bord voor je kop als je de posts van Pv zo interpreteert.quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:14 schreef Mascini het volgende:
"Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul."
Je verdedigt ze. Doet er verder niet toe, ik vind homeopathie voor ongelovelijk sullige naivelingen en als die dan OOK nog eens vegetarisch willen zijn is dat hun keuze, het kan me geen neuk schelen eigenlijk
Dan moeten we maar stoppen met het drinken van kraanwater/bronwater. Je moet eens weten met wat voor gif en andere troep dat spul in aanraking is geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:22 schreef heiden6 het volgende:
Hoe meer je het verdunt, hoe beter het werkt
Hoe bedoel je dat "de cijfers volledig kloppen" na mijn post gelezen te hebben?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Gast.
Tegen wie ga je nu te keer?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat "de cijfers volledig kloppen" na mijn post gelezen te hebben?
Ik zal het nog een keer uitleggen.
Iets wat jij inneemt KAN NIET kleiner dan een molecuul zijn, want molecuul is het kleinste eenheid waarin iets nog een stof is.
Als EEN MOLECUUL op heel het universum een oplossing van 1e-80 is.
Hoe is dan een homeopathische middel 1e-400?
Met andere woorden.
Er is een molecuul in heel het helaal en dat is 1e-80.
Als er 1 molecuul in je homepathische middel zou zitten, dan zou het hele gedoe dus veel en immens veel groter dan heeeeeel het universum moeten zijn.
Dus praat geen lul.
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is dat bullshit? Volgens mij klopt dat volledig, maar hoor graag als jij betere cijfers hebt, knul.
Het zijn niet Piet' zn cijfers, maar de cijfers van de homeopatie. Dat dat homeopatie bullshit maakt, draagt alleen maar bij aan zijn punt.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.
[..]
[..]
Ik begrijp heel goed wat die cijfers voorstellen, het zijn de verdunningen die de homeopatie gebruikt. Daarom zet ik ze zo neer. Ik snap eerlijk gezegd niet waar je nu uit afleid dat ik dit verdedig. Het zijn gewoon de standaarden die de homeopatie hanteert.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:16 schreef Gamesua het volgende:
Tegen jou, want jij hebt geen flauw benul wat cijfers voorstellen.
Ik denk dat de meeste homeofielen denken dat het om kruiden of iets dergelijks gaat. Ik denk dat maar héél weinig mensen de werkelijke achtergrond kennen.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:43 schreef Isegrim het volgende:
Omdat voorstanders van homeopathie niet verder denken dan hun neus lang is en niet kritisch zijn. Voorstanders van homeopathie geloven vermoedelijk wel meer onzin.
Huh wattes?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, wat voor mietje ben je als je al je principes direct overboord gooit omdat het een beetje moeilijk wordt.
Wat voor een sukkel ben jij dat je niet begrijpt dat je vanaf het begin in de verkeerde boom aan het blaffen bent.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
Nee, wat voor mietje ben je als je al je principes direct overboord gooit omdat het een beetje moeilijk wordt.
Zucht.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat "de cijfers volledig kloppen" na mijn post gelezen te hebben?
Ik zal het nog een keer uitleggen.
Not sure, troll, or just very stupidquote:
Ik gok op enkel de TT gelezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 02:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Not sure, troll, or just very stupid
Ohja water heeft geheugen e.dquote:Op maandag 25 juli 2011 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een sukkel ben jij dat je niet begrijpt dat je vanaf het begin in de verkeerde boom aan het blaffen bent.
Als even de moeite neemt deze door te nemen zie je dat ik niets overboord gooi, en mijn standpunt niet veranderd is.
Homeopathie wetenschappelijk aangetoond
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #2
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #3
Homeopatie wetenschappelijk aangetoond #4
Dat jij dat niet begrijpt is echt jouw probleem.
Maar leuk te zien dat vasthouden aan een overtuiging hoe fout je ook zit ook bij de andere kant zit
Denk dat pseudowetenschap nog teveel eer isquote:Op woensdag 27 juli 2011 11:55 schreef Skippy28 het volgende:
Pseudo wetenschap met een placebo effect
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 06:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |